***Helmet 2008*** Kesäviikko 34 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie oon tehny kauppahommia ni ei oo tännekään ehtiny :LOL:
Kirpparilla on nyt kuvat siitä päivällä mainitsemastani vk-haalarista ;) :wave:
Perkule mulla meni tuo ohi.Onkos se väljää mallia,aattelin et voisin ostaa vai myitkö jo
Hmm..no en mie osaa sanoa :LOL:
Otanko mittoja?? :wave: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie oon tehny kauppahommia ni ei oo tännekään ehtiny :LOL:
Kirpparilla on nyt kuvat siitä päivällä mainitsemastani vk-haalarista ;) :wave:
Perkule mulla meni tuo ohi.Onkos se väljää mallia,aattelin et voisin ostaa vai myitkö jo
Hmm..no en mie osaa sanoa :LOL:
Otanko mittoja?? :wave: :wave:
Jep jep

=)
 
Selkäpuolelta niskasta haarasaumaan n. 56cm
Hihansuusta kainaloon n. 26cm
Vyötärö kuminauhan kohdalta n. 27cm, kuminauha venytettynä n. 36cm

Kyllä tuo silleen iha reiluta näyttää :whistle: Vähän vaikea noita mittoja ottaa, kun ei ole tarkkoja saumoja, että saumasta-saumaan mittais =) Mutta mun mielestä Rasavilin vaatteet on pääsääntösesti reiluja, jos verrataan muisin samaa senttikokoa oleviin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
pilvipouta meillä viel just 6v täyttävä on turvavyöistuimes,samoin 3v ja 4v.
Kiitos...kyl mä myös sit kallistun tuohon turvavyöistuimeen. Täytynee pikkuhiljaa alkaa niihin tutustumaan, kun vielä on ns. hetki aikaa pojan kasvaa kaukalosta ulos... Muistatko noin hintoja. Nuo teitin tuolit näyttävät aika kalliilta...mut toki turvallisuudesta ei parane tinkiä. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
pilvipouta gracon perusistuin oli 99?
Taisi todella olla sitten tuo gracon istuin jonka jossain vaiheessa oon nähny tuonhintaisena jossain kuvastossa tms. Luulen että meille menis tuo kyl. No, täytynee tutustua netissä eri vaihtoehtoihin ja sit mennä koeistumaan paikan päälle... :xmas:
 
Kyllä mie jo meinasin laitta Artun kasvot menosuuntaan :| Poika on kuitenkin jo reilu 8kk ikänen, kun istuin tulee käyttöön ja painaa yli sen 9kg. Meinataan aluksi pitää istuinta vähän takakenossa.
 
=)

Kiinin kissat on osallistuneet talouden ylläpitämiseen :D

Vakuutuksista on ollut puhetta; meidän piti ottaa silloin A:n täytettyä 2 kuukautta, mutta ei olla vieläkään saatu asiaa hoidettua...Kaikki tarvittavat paperit yms. on kyllä jo..Mutta tarkoitus olisi ottaa, varmuuden vuoksi..

Turvaistuinta ei olla vielä tarvitsemassa, mutta mun ystävältä saataisiin heidän lapsen istuin, mutta toisaalta haluaisin ostaa oman, uuden. Se on kyllä tosi hyvässä kunnossa ja tiedän, ettei sillä olla kolaroitu tms. Mutta silti...Meillä mennään tosi vielä hyvän aikaa kaukalossa :)

Ja Liinamarille kiitos vaipoista, unohdin eilen mainita :flower: :hug:

ilmoittauduttiin tänään nyt sitten MLL:n muskariin, kun on hyvällä etäisyydellä ja oon kuullut siitä hyvää. Odotan kyllä innolla :)

Olittekohan te vielä jtn muuta höpisseet..ei voi muistaa :D Palaan ehkä iltasella uudestaan!
 
Mie olin kyllä niin sekasin tosta kasvot vai selkä menosuuntaan (ja oon edelleen). Lastentarvikeliikkeessä ne on ollu sitä mieltä että olis hyvä olla seuraava istuinki selkä menosuuntaan, mutta mä oon kans kuullu sitä että lapset ei välttämäti viihtyis. Toisaalta moni on sanonu että kun koko ajan on selkä menosuuntaan niin ei se lapsi sitä hokaa kovin äkkiä että toisinpäinki vois olla.

Meil on nyt toi selkä menosuuntaan, kun saatiin siitä niin hyvä diili samaan pakettiin ton kaukalon ja niihin käyvän jalustan kanssa. Lähetää sillä liikkeelle ja katotaa miten homma etenee :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
ilmoittauduttiin tänään nyt sitten MLL:n muskariin, kun on hyvällä etäisyydellä ja oon kuullut siitä hyvää. Odotan kyllä innolla :)
Mä kävin esikoisen kanssa muskarissa, mut loppu ku vaavi tuli... Minä tykkäsin ja samoin tyttö (aloitettiin tosin ku tyty 1,5v). Käytiin noin 3 lukukautta... Kuitenkin valmistaudu siihen että äidit joutuu koville... :LOL: Pääsee kunnolla jumppaamaan... Millo vaavi on lehtenä puussa ja välillä mennään polvella kuoppaista tietä puukärryillä.... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
ilmoittauduttiin tänään nyt sitten MLL:n muskariin, kun on hyvällä etäisyydellä ja oon kuullut siitä hyvää. Odotan kyllä innolla :)
Mä kävin esikoisen kanssa muskarissa, mut loppu ku vaavi tuli... Minä tykkäsin ja samoin tyttö (aloitettiin tosin ku tyty 1,5v). Käytiin noin 3 lukukautta... Kuitenkin valmistaudu siihen että äidit joutuu koville... :LOL: Pääsee kunnolla jumppaamaan... Millo vaavi on lehtenä puussa ja välillä mennään polvella kuoppaista tietä puukärryillä.... :LOL:
Täytyy varmaan ruveta jo treenaamaan etukäteen pienillä painoilla :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Nyt löysin hyvän turvaistuimen pojalle =) Pitkäikänen (9-36kg) ja hinta-laatusuhde erinomainen (Pikkupingviinistä 229?). Eurotest 2008 voittaja ja Suomen Autoliiton testissä saanut arvostelun "hyvä" :) Ainut miinus on, että istuinta ei saa asennettua keinumattomaksi auton penkille, mutta jos istuin on siitä huolimatta turvallinen niin mitäs sitten.
http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1505
Öö, miks sitä ei saa asennettua keinumattomaksi? Ootteko kokeilleet? Onko se istuin sitten oikein asennettu, jos se keinuu? :/ Huomasitkos muuten, että tuolla luki, että se asennettaisiin kasvot menosuuntaan.
 
Hellouta hellou :wave:

Neuvolassa nyt sit vihdoin käyty. Terkkari kirjoitti neuvolakorttiin n. 7kk, joten tää olikin nyt sit 7kk -neuvola. :D ;)

Mittoja:
- pituus 70,2cm (pitkä tyttö, sanoi terkkari, kehen lie tullut :D )
- paino 7970g (ei ihan saatu kasia rikki! :kieh: )
- pipo 43cm :xmas:

Sapuska-asioista keskusteltiin ja tommoista. Kysyin siiitä liha- /vilja-asiasta, niin neuvolan terkkari sanoi, että tavallisesti se on, että viljaa vois antaa 5kk, ennen lihoja siis, mutta nyt kun kyse on lähes 7kk vauvasta, niin oikeastaan aivan sama kummalla aloittaa. Lihan totesi kuitenkin olevan ravitsemuksellisesti kannattavampaa. Saatiin siis sieltä varmistus siihen, että lihat lähtee menemään ennen viljoja. Ostinkin tänään kaupasta possun sisukkaa keiteltäväksi. Oltiin Ergon kanssa liikenteessä ja mentiin Ergolla ekaa kertaa ratikassa ja metrossa ruuhka-aikaan, käytiin siis neuvolan jälkeen vielä asioilla. Tosi paljon kyllä kerättiin katseita. :eek: Luulin, että nuo Ergot on jo tosi yleisiä, mutta ei ilmeisesti sit liikenteessä olekaan. :D tai sit muutkin on huomannu, miten söpö meidän tyttö on. ;) :heart:

Hippa: Pari kaveria on menossa MLL:n muskariin, Ogeliin eiks vaan? :whistle: Me mennään tuohon srk:n muskariin, 20 erkkiä/lukukausi, ei paha. :xmas:

Turvaistuinasiaan... Meillä on Maxi Cosin kaukalo, johon olemme olleet supertyytyväisiä. =) =) Painoraja tuossa on 13kg, joten meillä tulee luultavasti sitten pituus vastaan ennen painoa. Hyvin mahtuu myös vöiden puolesta tuohon istuimeen kun on hoikansorttinen ja tuossa MaxiCosissa on vöissä säätövaraa mielestäni reilusti. Yhtään ei olla mietitty uutta istuinta, varmaankin lueskellaan taas Autoliiton yms. testituloksia, vaikka niitäkin pitää "osata" lukea, kun moni istuin on sarjassaan testivoittaja. =) Perustuvat usein myös johonkin eurooppalaiseen testiin, missä painotetaan eri asioita tärkeinä kuin mitä Suomessa. Monissa testeissä tärkeänä kriteerinä esim. pidetään sitä, että istuimessa on helposti irrotettavat ja pestävät kankaat, vaikka itse lasken sen vain positiiviseksi puoleksi, enkä missään nimessä tärkeäksi seikaksi. Selkä menosuuntaan aiotaan joka tapauksessa istuin laittaa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Nyt löysin hyvän turvaistuimen pojalle =) Pitkäikänen (9-36kg) ja hinta-laatusuhde erinomainen (Pikkupingviinistä 229?). Eurotest 2008 voittaja ja Suomen Autoliiton testissä saanut arvostelun "hyvä" :) Ainut miinus on, että istuinta ei saa asennettua keinumattomaksi auton penkille, mutta jos istuin on siitä huolimatta turvallinen niin mitäs sitten.
http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1505
Öö, miks sitä ei saa asennettua keinumattomaksi? Ootteko kokeilleet? Onko se istuin sitten oikein asennettu, jos se keinuu? :/ Huomasitkos muuten, että tuolla luki, että se asennettaisiin kasvot menosuuntaan.
En tiiä miks ei saa, tuolla vaan luki niin. Siis istuin on turvallisesti asennettu, mutta silti keinuu penkillä. Juu, huomasin, että on kasvot menosuuntaan ;) Siitä muutkin on miulle huomauttaneet :ashamed: Kateltiin kuitenkin miehen kanssa nuita törmäystestivideoita Autoliiton sivuilla ja niiden perusteella istuin vaikuttaa hyvältä pienellekin lapselle, vaikka istuin on asennettu kasvot menosuuntaan. Se etusuoja on niin korkea pikkuselle, että tulee melkein rinnan korkeudelle.
Autoliiton testaamista istuimista parhaimmat (=turvallisimmat) oli kasvot menosuuntaan. Monet selkä menosuuntaan asennettavat >9kg istuimet olivat saaneet vaan tyydyttävän tai jopa välttävän arvosanan siitä huolimatta, että selkä on menosuuntaan :attn: Päätettiin, että tämä istuin on meidän mielestä turvallisin (ja budjettiin sovitettu) niiden tietojen valossa, jota Autoliiton nettisivut tarjosivat. Jos me tällä päätöksellä napataan Vuoden Paskimmat Vanhemmat- palkinto niin olkoon niin!
 

Yhteistyössä