***Helmet 2008*** Kesäviikko 34 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja eija81:
Mikä toi lastensunnuntai on? joku konsertti?
Siitä puheenollen, joko te ootte tutustunu Aarneen? Toi on ihan ykkönen :LOL: :LOL: Kaikki kitinät loppuu siihen paikkaan kun tää lähtee päälle http://www.youtube.com/watch?v=ub99YKGSDho
Mun sisko vei meitin esikoisen keväällä Aarnen keikalle. Täytyykin näyttää toi pojalle huomenna. =)
meillä tykättiin tuosta aarnesta, kun sen a:lle näytin :heart: Täytyy investoida varmaan ;) meillä ei muutenkaan vielä oo lastenlevyjä tms..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Täytys lähtee puuron keittoon, mutta jos väsään pienen tiivistelmän:

- Tavastian lastenlauantaista oli puhetta. Eka on vissiin 14.9. esiintyjänä Paukkumaissi.
- Synnytyksistä oli puhetta. Kovin erilaisia kokemuksia. Osalla todellista taistelua :hug: Jahvelta voi yrittää tilata seuraavan synnytyksensä. ;)
- Yhtään riviä ei saa jättää lukematta, nottei tipu kärryiltä.
- Lepakko = lesbo, mutta sitä ei ehkä tiedetä landella.
- Espoo on landea ;)
- Valkosta sivua meinas taas pukata tossa klo yhden aikaan.
- Niin ja osalla on mirkokupu, osalla ei. Jos ei käytä kupua ja on liian pieni kuppi, voi joutua siivoaman puuroja mikron seiniltä.

Nyt meen päivän puuhiin. :wave: Odotan illalla vastapalvelusta. B)

Saako nyt hakea hymiön?




Ihana päivä. Lähetään puistoon.
:D Tää oikolukija korjaa tuosta semmoisen virheen, että Tavastialla on tulossa lastensunnuntait, ei lauantait. :D Ja yön keskustelutiivistelmiin lisäisin vielä, että keskusteltu on myös helmimammojen "ulos" lähtemisestä ja siivoojan hankkimisesta kotiin; suunnitteilla pk-seudun helmimammojen oma siivousrinki. :wave:

Täällä on lounasruoka syöty, ihme tesuamista oli tänään. Tulin kurkkaamaan kirppisjuttuja ja nyt lähetään liikenteeseen. Ihan ilma tosiaan! Se on moro! :wave:

 
Jahas pino kaksi... Mä etsin kuumeisesti ohjeita maidottomiin ja munattomiin täytekakkuihin täällä. Pohjan saa tehtyä miten päin vaan mutta se koristelu...itse kun olen aina ollut kermavaahdon uskollinen kannattaja niin nyt onkin uusien ideoiden aika. Ajattelin tehdä kreemiä väliin ja runoille ja päälle marsipaanista levyn johon maalaan elintarvikeväreillä. Ois ollu ihana tehdä se levy jostain muusta kuin marispaanista kun se ei ole mitään herkkua mut en oikeen tiiä mistä. Jaa..taidan mennä surffaamaan takaisin.

:wave:

Vanamo ja N 6kk & N 7,6 v. :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Jahas pino kaksi... Mä etsin kuumeisesti ohjeita maidottomiin ja munattomiin täytekakkuihin täällä. Pohjan saa tehtyä miten päin vaan mutta se koristelu...itse kun olen aina ollut kermavaahdon uskollinen kannattaja niin nyt onkin uusien ideoiden aika. Ajattelin tehdä kreemiä väliin ja runoille ja päälle marsipaanista levyn johon maalaan elintarvikeväreillä. Ois ollu ihana tehdä se levy jostain muusta kuin marispaanista kun se ei ole mitään herkkua mut en oikeen tiiä mistä. Jaa..taidan mennä surffaamaan takaisin.

:wave:

Vanamo ja N 6kk & N 7,6 v. :heart: :heart:
yks vaihtoehto on et ette vaahtautuvasta soijavanilja kastikkeesta täytteen/pursotukset..ei ole yhtään hullumman makuinen.. tai sit niistä vaahtokarkeista, mikä ohje oli täällä aikasemmin.
niin ja marsipaanistakin tulee mukavan näköinen...vaik esim. bananikakku tai prinsessakakku
 
Kreemistä teen täytteen ja pursotukset ja ilmeisesti on tehtävä tuosta MMF:tä, vaahtokarkkifondantista se kuorrute jos haluan maalata siihen. Itsellä on tuo pähkinäallergia niin marsipaani ei oikein käy. Ja vaahtokarkitkin saa syynätä aika huolella läpi kun niissäkin on useassa maitoproteeiinia mut katsotaan miten käy. Vai päädynkö ihan liivate-hedelmä systeemeihin, joita en haluis lapsen kakus käyttää... :whistle:
 
Likan huoneen lattia luuttuumatta, muuten siivottu :wave: :wave: :D
Kohta isäntä lähtee mun vanhemmille peseen meijän eteisen ja olkkarin matot...myö taijetaan likan kanssa köpötellä perässä ja testata uusia kärryjä :saint: :D
 
Kiitos zuku. :flower: Olinkin nuo pohjaohjeet jo löytänyt. Miehellä on banaaniallergia niin sekään ei käy kakkuun..Mut se täyte ei ole ongelma, enemmänkin noi koristelut, jotka olis sit vielä hyviäkin. Serkut ja mun vanhemmat tulee huomenna kakulle. :D
 
Vanamo, eikös vaahtokarkeissa oo munaa? Mä muistaisin, että niissä ois valkuaista :/ Mutta tosiaan tarvii tarkkaa syynätä nuo kaikki pussien ja pakettien kyljet :| Kinuskikuoruutteen voi ainakin tehdä soijakermaan ja hyytelösokerin kanssa voi tehdä sellaisen hedelmä/marjakuorrutteen :whistle:
 
MAHTAVA tiivistelmä Muori! :D Kerrassaan ihana! :heart: =) =) =)

Synnytys mulla käynnistyi.. no siis rv 34+1 meni vedet, ja lähettiin tietysti synnärille heti ja kiiruusti, kun viikot noin vähäiset oli. Mitään kun ei iteksiään alkanu tapahtua, ni synnytystä käynnisteltiin oksitosiinitipalla rv 34+3, ei auta... tai jälkeenpäin kuulin että oli paikat auennu jo kyllä, mutta synnytys sinänsä ei kumminkaan käynnistyny. Seuraavana päivänä jatkettiin, oksitosiinitippa laitettiin n. klo 8:30 aamulla ja neiti syntyi klo 14:11, eli homma eteni sitte lopultakin joutuisasti. Ja Jahvettikos se oli kun kävi sillon tuolla maaliskuisissa pauhaamassa että pitäkääs ne kintut yhessä ku täällä on tammikuisiakin vielä poksumatta!! :LOL: Minä synnärillä luin sitä ja hihittelin itekseni.. :D
Maksalaatikko syödään rusinattomana ja puolukkahillon kera, ja kuumana! :p
Borssikeitto on :x !!
Mikrokupu meillä on, mutta mikrossa se on ollu vaan sillon ku mikro kaupasta kotiin kannettiin... :LOL: Ja siis mitenkähän iso kippo siihen puuron keittoon pitäis olla, ku minä oon semmosessa isoimmassa orthexin pakastusrasiassa tehny ja se ei oo riittäny, yli tulee niin että huhhei ja mikropuuroapullollaan jee! :eek:
Mie oon ihan lande-landelta kotoisin mut lepakon tiesin! :p
Minä oon muutes ihan rappiolle menossa; ensin oon reilun vuoden kokonaan juomatta ja nyt eilettäin join taas siiderin, vaikka vasta sunnuntaina join yhden. Deeku. :LOL:
Ai niin, :attn: mikä ero on skumpalla, shamppanjalla ja cavalla? :attn: Siis onko skumppa vaan yleisesti joku kuohuviini..? Mää kun en tiiä viineistä oikeasti mitään, ni ihan :eek: täällä kun toiset meinaa maun perusteella erottaakin nämä toisistaan! Limppareissa eroja on kyllä! Coca-cola on PALJON parempaa kuin Pepsi, saatikka Pepsi Max :x . Fanta taas peittoaa Jaffan mennen-tullen-ja-palatessa. Cokista taas ei pidä maustaa millään ylimääräisillä härpättimillä, cokis cokisena ja sitruunat sitruunoina. Tai vaniljat. Tai kirsikat.

Pitäis alkaa soseiden tekoon, pakastimeen jäi yks kuppanen purkki enää... eikä jaksais, ei millään. Vaan kai se on pakko! *menee ja päästää syvän huokauksen*
 
Ippu joo, kyllä se oli niiiiiiiin väärin |O :LOL: :LOL: Mullahan oli LA tammikuun puolella sitte viimeeltään, mutta kyllähän mie tiesin, et yli mennään ja pitkästi...mut yllätys oli kuitenki suuri, kun neiti päätti syntyä ilman käynnistystä :D :saint: Pojathan mulla on käynnistetty kaikki... :whistle:
Tosin synnytys meinas tyssätä 5-6 senttiin, siinä meni moooonta tuntia ja kätilö olis halunnu laittaa tippaa vauhdittamaan, mut mie kieltäydyin ni kätilö anto sitte mulle vapaat kädet päättää, että miten edetään (toki hän ois viimesen sanan sanonu, jos hämminkiä olis ollu)....sovittiin joskus klo 13, kun olin auennu sen 6 senttiä, et jos ei kello 16 mennessä oo edistystä tapahtunu, ni harkitaan tippaa...no paria minuuttia ennen klo 15 likka jo synty ilman "apuja" :D :LOL: :saint:
No, tulipa taas stooria :headwall: :LOL:
 
Niin, aamulla 7-8 välillä oltiin sairaalalla ja olin siin vaiheessa 4cm auki, supistellu oli säännöllisesti n. 4h, mut kivuttomasti..ja klo 13 olin vasta 6cm auki, et toooosi hitaasti eteni...mut mikäs siinä oli ollessa...vähänku lomalla oltiin kahestaan siellä, kun en ees kipee ollu :D :LOL: :LOL: Jotaan kiekkomatsia kateltiin... :D
 
Maksalaatikko rusinoilla, lämpimänä (menee kyllä kylmänäkin tarvittaessa) ja mansikkahillon kanssa. Vadelmahillokin käy jos mansikkaa ei ole :p

Mikrokupua ei meiltä löydy, ja mikro tosiaankin sen näkönen... Varsinkin jos on lämmittänyt maksalaatikkoa...

Puuron keitän kattilassa ja tavallisista ryyneistä niin saa samalla molemmille muksuille. Ennen tein mikrossa ja käytin sitä tupperin mikroplus kuppia, kulki meillä puurokupin nimellä. Hyvin saa pienenkin määrän tehtyä kattilassa, vaikka bona-kirjassa luki että vähintään 2dl pitää olla vettä muuten ei onnistu... Mulla on ainaki onnistunu ku välillä pelkälle pojalle tehny :D

Limua juon vaan pikaruokapaikoissa. Harvemmin muuten, mies joskus ostaa kotiin mut yleensä pullon pohjat jää juomatta. Pikkulikka ei tykkää edes limusta, mielummin juo mehua. Paitsi pikaruokapaikoissa valitsee mielummin maidon :D

zuku no me ei saatukaan tota pamperslaukkua joten ilmankos ei olla saatu tuttipulloa!

Synnytys käynnisty aamupalapöydässä viikkoa enne laskettua aikaa. Olin just vienyt miehen töihin ja likan hoitoon ja aattelin et käytä koiran ja syön aamupalan ja meen nukkumaan kun oli outo olo. No, en sitten mennytkään nukkumaan :LOL: Soitin synnärille että koskas pitäis tulla niin sanoivat et parin tunnin sisään. Soitin miehelle et työt seis nyt mennään...

Supistukset alko 14 aikaan kun käytiin kävelemässä, ilokaasua ja spinaalipuudutuksen sain. Poika syntyi 18.32.

mitähän vielä piti kommentoida...
 
Joo, kiitti vaan Muori briiffauksesta!
Tytöllä on tortut housuissa, katotaan kuinka kauan sillä on hauskaa ennenku on pakko mennä vaihtohommiin..

Siivooja KYLLÄ KIITOS! mä oon mukana ringissä.
Lastensunnuntait mä harkitsen kans menemistä. Ekaksi pitää vaan ostaa ne peltorit.
Ja mä oon paljasjalkainen stadilainen, joka muutti böndelle miehen perässä :D. Mun äiti oli aluksi kauhuissaan siitä että muutan NIIN KAUAS :LOL:. Mut tasapuolisuuden nimissä mun mies on sit ihan "maalaispoika" Pohjois-Pohjanmaalta.. Kun se muutti Espooseen vuosia sitten, se oli ihmeissään että täällä kasvaa puita..

Maksalaatikko on ihanaa! Mä suorastaan himosin sitä raskausaikana.
Limua ei meillä mee mutta vissyä iso pullo päivässä..
Mikrokupu on kaapissa. Ja mikron sisus sen mukainen, siihen asti kunnes mä jaksan siivota.

Onks Liinamari kääntynyt? Ehhehe..siis poika.

HUOMENNA tulee mies kotiin
:heart:

Mä oon tän illan yksikseen tytön kanssa. Kivasti känkkis toi tyttö..

 
Muorille tänks hienosta tiivistelmästä! :D :flower:

Ja piiperolle mukavaa päivää kaverin kanssa, tuollaset yllärit on kyllä mukavia kun sattuvat just sopivaan saumaan!

Limsoista meille ostetaan niitä tosi harvoin. Mies tykkäsi juoda niitä aiemmin vaikka onkin diabeetikko, mut kun poika syntyi, niin sovittiin yhdessä että jätetään vähemmälle-ei haluttu opettaa poitsua limsanjuojaksi. Nykyään limsaa tulee kaupasta kotiin ehkä kerta kuussa jos sitäkään ja sen pitää kyllä sitten olla ihan aitoa coca-colaa. :D Poika on muutaman kerran halunnut limukkaa maistaa, mut ei tykkää sitten alkuunkaan ja oikein hyvä niin. Laimennettavaa mehua meillä kyllä sitten kuluukin aika lailla, poika ei juo maitoa ollenkaan kun ei siitä tykkää ja mieskin harvoin, joten maidonjuonti jää mun harteille. :D

Käytiin aamupäivällä tytyn kanssa ekaa kertaa vauva-uinnissa. =) Neiti tykkäsi kovasti, nauroi ja läiskytteli menemään. :heart: Tänään ei vielä kannutettu saatikka sukellutettu, kunhan lilluskeltiin muuten vaan, mut ensi viikolla kuulemma voisi jo koittaa.

Muuten konttausvauhti sen kun kiihtyy vaan päivä päivältä, pitkin poikin lattioita luuttuaa-tyyli on neidillä vaan hassu, jalat on kuin pikajuoksijalla lähtötelineissä, mut ei tunnu eteenpäin menoa hidastavan! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
HUOMENNA tulee mies kotiin
:heart:
Niin se viikko vaan meni :D Jaksuja vielä viimeiseen iltaan kahdestaan tytön kanssa!
Kiitosh! Ois kyl ollu helvettiä koko viikko jos ei mun äiti ois ollu seurana. Päivät mä kestän mutta illat oli väsyttäviä.
Että kaikki kunnioitus ja hatun nosto niille jotka joutuvat olemaan paljon yksikseen lapsen kanssa :attn: :flower:

 
Kyllä ruoka on kallista |O ja silti on kaapit tyhjät.Mä olen koko kesän elänyt yli varojeni,käyty ahkerasti ulkona syömässä,ostellu pojalle vaatteita yms sälää ja nyt kun pitäis itselle jotain vaatetta saada ettei ihan alsati tarvis kulkea ja kampaajallekin päästä on lompsa tyhjä.....

Hippa kiitokset hauskasta linkistä

Meillevauva :LOL: juu opin kääntymään,iliskos sit ortodoksi vai katolinen :LOL: hitsi kun taas mulla huonot vitsit :D Ai niin jaksa vielä yksi ilta sitten voitkin kiillottaa viikon äiti sädekehää pään päällä :hug: =)

Jestas mihin tuo poika menee.... :eek:
 
No niin, kerrankin oon ajoissa! Mulla on jo pakillinen lasagnea uunissa iltaa varten :eek: Ja kello on niinku vähä yli kaks, yleensä tos 16.30 rupeen miettii et mitähän sitä löytyis kaapista, jossei mies oo tehny valmiix :kieh:

Siivoojan voisin mäkin ottaa, mut toisaalta oon nähnyt millasta jälkeä osa jättää jälkeensä että pitäis kyl oikeesti sit löytää hyvä. Ei tuo mieskään vissiin ihan kauheesti hanttiin laittais, mutta taitaa taas jäädä vaan suunnitelmien asteelle :whistle:
 

Yhteistyössä