***Helmet 2008*** Kesäviikko 34 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Maanantaina takas apoteekkiin et antakees uus tilalle! |O
Mä ostin ennen pojun syntymää sellaisen suihkutettavan puhdistusaineen...napatynkää varten. Kotiin ku pääsin oli pieni tippa putelissa jäljellä, korkki oli melkein irti... En saanu ilmaiseksi vastaavaa, mut halvemmalla...maksoi 1 euron. :/
 
Onpas täällä ollu hiljasta tänään :xmas: Hienot tiivistelmät Muori :D Ja yök kaikki toukat ja maan matoset |O Me ollaa tänä vuonna tutustuttu muurahaisiin ja hämähäkkeihin kun asutaan nyt maantasalla ja ovea pidetään auki |O No ei kovin montaa miehen mielestä oo näkyny mutta mun mielestä ihan sikana :D

Meillä on senttiä vaille kääntyminen omasta halusta (aikasemmin vaan pakon sanelemana :D) :xmas: Jospa pian täällä sitte kääntyis mahalleenki toi meijän vastarannan kiiski :D

Käytiin tänää Ideaparkin lasten lauantaissa. Eipä siellä paljon ollu mitää ton ikäselle, joka nukku :D Tosin sai poika mahtavan saaliin ilmasia sipsejä ja karkkeja sun muita :p Sitte käytiin ettimässä samanmoista pipoa mikä hukattiin mutta olin sitte Name Itin liikkeestä ottanu ainoan pipon joten en saa ostettua uuttakaa |O Nii ja olinhan mä "mainonnan" uhri kun pojalla on nyt tuolla lattialla tommoset kivat renkaat :whistle:

Onpas Kristellellä suunnitelmat illaks :D Tuli ihan paha olo jo ajatuksestakin :D Tai ehkä sen takia että oon vetäny jo karkkia tänää ja on ihan :x olo nyt...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Me ollaa tänä vuonna tutustuttu muurahaisiin ja hämähäkkeihin kun asutaan nyt maantasalla ja ovea pidetään auki |O No ei kovin montaa miehen mielestä oo näkyny mutta mun mielestä ihan sikana :D

Meillä on senttiä vaille kääntyminen omasta halusta

Onpas Kristellellä suunnitelmat illaks :D Tuli ihan paha olo jo ajatuksestakin :D Tai ehkä sen takia että oon vetäny jo karkkia tänää ja on ihan :x olo nyt...
Me ollaan kans jouduttu nyt tutustuman hämähäkkeihin ja niihin hyökkääjäsääskiin kun asutaan kans ekaa kertaa yhdessä maan tasalla :/

Pian se poika siitä ympäri pyörähtää =)

Ei mulle tee kovinkaan tiukkaa suuretkaan määrät herkkuja, kun on tullut harjoiteltua hyvin :LOL: :ashamed: 300g lakuja hävisi jo :whistle: :p
 
:x mä kans kammoan kaikkia pikku ötököitä. Sokeritoukkiinkin olen törmännyt ( ei meillä ) ja ne ei kyllä oo yhtään kivoja kavereita.

Vai meinaatte herkutella, mä meinasin että tänään en herkuttele. Ja koitan muutenkin vähän rauhottaa tätä iltasyömistä :p Että jos meinaan lähteä ruokaa hakemaan niin kiskokaa mut takasin :whistle:
 
Pessi kiva kuulla että isällä ja pojalla oli mennyt hyvin!

Meillä opittiin tänään kääntymään selälleen, eilen jo pari kertaa meinas mut aina viime tipassa veti itsensä takasin mahalleen. Aika pikapyörähdyksiä oli kyllä nytkin, monta kertaa meni edestakasin :D
 
Tein tänään itse porkkanasosetta...ku kaupan sosepurkit oli loppu. Nyt totesin että olipa se "helppoo" tai helpompaa kuin olin kuvitellu. Tuli ihan vastaavaa...ja nyt iski inspiraatio. Huomenna meen hakee kakkakuulia ym. tykötarpeita... Tosin poju yökki... Ei se yökkiny vaik söi lautasellisen puuroo tossa hetki sitten, mut kai tuo porkkanasose on eri tuntuista suussa ku on itetekemää... Huomenna kaivan pottumaasta pottuja, kaupasta kakkakuulia ja j.kaapista porkkanaa... *tuulettaa innosta hihkuen*
 
Pikaisesti taas iltaa,

sen verran "raportoin", että meidän neiti seisoi tänään ihan itse tukea vasten :eek:. Ajattelin huvikseni kokeilla sohvapöytää vasten hänet asettaa, kun niin jämerästi jalat jo kantaa, niin pysyihän se siinä :D. Ainakin sen aikaa, että ehdin kameran ottaa ja kuvan näpsäistä. Toki olin koko ajan "hollilla" ottamassa vastaan, jos kaatua meinais. Äidin iso tyttö... :heart:

Muuten meillä on ollu omia kiireitä, ettei koneella ole ehtinyt käväistäkään. Neidillä oli maha vähän kovalla ja sinne peppuun oli tullu eilen jopa pieni haava. Teki sit kipeää toisella kakkaaminen :'(. Annoin enemmän maitoa ja vettäkin nokkamukista päivän mittaan ja hiukan luumusosetta, niin jo tuli tavara taas tänään helpommin.

Ääh, omaa napaa nyt vaan, kun en oo ehtinyt lukea vielä juttujanne, sori :ashamed:
 
:wave: täällä on masu kuin tiineellä sammakolla :eek: herkkuja tulee syötyä melkee enemmän kuin kunnon ruokaa :ashamed: käsi käy tiheääm jätti-isossa sirkus-aakkoset pussissa ja jätskiä pakkasessa. Tällä kertaa hyvä tekosyy...no kakslahkeinen tietenkin :D
 
Hienoa tosiaan, että Pessin pojalla oli mennyt hyvin isukin kanssa =)

Vinja, meillä poika teki kans alkuunsa tuollaista edestakas yritystä selälleen, mutta nyt on kyllä kierinyt aika vauhdilla :eek: Kierii, peruuttaa ja pyörii :heart: Eteenopäin ei vaan tajua menää, vaikka peppu nousee :D

Ippuko
se oli oikein ison satsin soseita väsännyt tänään. Ihan helppoahan se on pilvipouta =) Kerralla saa tehtyä kätevästi isoja satseja ja erilaisia yhdistelmiä =) Mulla taas ens viikolla soseiden teko edessä, vielä on pakkasessa muutama purkki ja lihojakin nökösinä, possua ja broileria.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
herkkuja tulee syötyä melkee enemmän kuin kunnon ruokaa :ashamed: Tällä kertaa hyvä tekosyy...no kakslahkeinen tietenkin :D
Mulla sama homma jälleen, jätin kunnon ruoan vähille tänään, niin menee noita herkkujakin nyt sitten. Syy löytyy mullakin kaksilahkeisesta, mutta tosin vain siitä, että se ei oo kotona :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
sosepurkittajat Mitäs kuinkas kauan tuollainen omatekemä sose säilyy jääkaapissa sulatuksen jälkeen tai tekemisen jälkeen?
Tekemisen jälkeen en oo jättänyt jääkaappiin kuin seuraavan päivän annoken, muut pakkaseen. Otan aina aamulla pakastimesta jääkaappiin sulamaan ja sulatan+lämmitän sitten mikrossa kun on sapuskan aika =) En siis tiedä kauanko säilyy, mutta en itse kyllä 1vrk kauempaa pitäis...
 
On noi hassuja noi kehitykset =) Meillä toi jätkä pyörii napasa ympärillä , punkee eteenpäin (ei viel kyl kunnolla ryömi), kääntyy selälleen ja seistä nököttää sohvaa vasten, mutta kun on niinki yksinkertasesta jutusta kyse kun kääntymisestä mahalleen niin sitä ei vaan suostu tekemään oma-alotteisesti :/
 
Jotenki niin sulosta kun tuo meidän neiti on ruvennut oikeesti lukemaan (oppi lukemaan 1,5v sitten mutta esim. sarjakuvista ei oo jaksanut tekstejä lukea), äskenkin makas sängyssä ja luki kirjaa missä pelkkää tekstiä, muutama pieni mustavalkokuva siellä täällä. Ja pitkään pyysi aina kaupassa aku ankan taskukirjaa, sanoin et sitten saat kun oikeesti niitä tekstejä luet. Eipä mennyt kauaa kun neiti rupes istumaan nenä kiinni aku ankka lehdissä :LOL: Sai sitten taskukirjan, ja siitä tais kipinä iskeä että oikeesti kirjoista saa enemmän irti kun lukee kunnolla :D
 

Yhteistyössä