***Helmet 2008*** Kesäviikko 34 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Arvatkaas mitä! Mä oon tosi onnellinen, kun tuo soseiden aloitus on mennyt noin hyvin! :heart: Pelkäsin, että tyttö saa oireita kaikista eväistä. Nyt ollaan maisteltu jo perunaa, parsakaalia, kukkakaalia, porkkanaa ja vadelmaa, eikä mistään oo tullu mitään. =) *koputtaa puuta*
Hieno homma

:flower: mites muuten kukkakaali maistuu,ei olla sitä vielä kokeiltu.Tänään uskalsin ekaa kertaa antaa isompia annoksia.Ruusunmarjaa meni purkillinen,makuri niinkuin äitinsäkin :ashamed: itsetehtyä bataatti-porkkanakin maistui hyvin
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mie mietin tässä että pitäiskö toi BB 24/7 ottaa :whistle: Onks muille tulossa? meil pitää ottaa netin kautta ku antennitalouteen sitä ei muuten saa... Nyt ois tarjous siihe parisen päivää vielä.. tosin jos oottais jonku aikaa ni sit ne alkaa myymää halvalla loppukautta...
Meinasin aluks ottaa, mutten otakaan... :whistle: En viitti tässä sanoa miks, mutta... :whistle:
Nyt mua alko kiinnostaa miks sitä ei "kannattais" ottaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mie mietin tässä että pitäiskö toi BB 24/7 ottaa :whistle: Onks muille tulossa? meil pitää ottaa netin kautta ku antennitalouteen sitä ei muuten saa... Nyt ois tarjous siihe parisen päivää vielä.. tosin jos oottais jonku aikaa ni sit ne alkaa myymää halvalla loppukautta...
Meinasin aluks ottaa, mutten otakaan... :whistle: En viitti tässä sanoa miks, mutta... :whistle:
Sano nyt ku alotit :kieh:
 
Mulle sektio oli vähän pettymys. Ensin kärvisteli kuitenkin avautumiskivut (7cm), ja sitten kuitenkin kärrättiin leikkuriin. Ei sitä oikein ehtinyt tajuta, kaikki kävi niin nopeasti. Sain jotain rauhoittavaakin salissa.

Yllättävän nopeasti siitä parani. Vaikka ekaksi ajattelin osastolla kun pakottivat illalla jo (poika oli maailmassa 9.41) ylös, että tän on pakko olla joku sairas vitsi.. Maha leikattu kahtia ja nyt pitäisi jo lenkille lähteä :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mulle sektio oli vähän pettymys. Ensin kärvisteli kuitenkin avautumiskivut (7cm), ja sitten kuitenkin kärrättiin leikkuriin. Ei sitä oikein ehtinyt tajuta, kaikki kävi niin nopeasti. Sain jotain rauhoittavaakin salissa.

Yllättävän nopeasti siitä parani. Vaikka ekaksi ajattelin osastolla kun pakottivat illalla jo (poika oli maailmassa 9.41) ylös, että tän on pakko olla joku sairas vitsi.. Maha leikattu kahtia ja nyt pitäisi jo lenkille lähteä :eek:
Mä ehdin kans aueta 9 senttiin sain viisi epiduraalia ja morfiinia eikä kivut lähteneet minnekkään

:eek: poika oli tosi jumissa

Juu ylös nostettiin pikapikaa se oli hirrrveetä
 
meiän yks kaveri oli melkein menos, öööööö toissavuonna?(en siis oo ite seurannu YHTÄÄN) Se kutsuttiin niihin vikoihin haastatteluihin ja joutu allekirjottaan hirveet uhkasakkoukaasit ettei se kerro mistään kelleen yhtään mitään. Oli kuulemma ollu sen Kalen kans samassa odotussalissa tohlopissa... Me aina naureskellaankin sille mitähän siitä olis tullu jos se olis sinne päässy, kun se ihan häirikkö, suuttuu kaikesta ja mitää mykkäkoulua tyhmistä jutuista, ja siis tää kaveri on mies...
 
Alkuperäinen kirjoittaja eija81:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja eija81:
eli mä en tiä synnyttämisestä mitään....
Niin, alatiesynnyttämisestä. ;) Itse sektio oli mielestäni aika pelottava kokemus ja ne jälkihommelit, :eek:

Juu, totta tuokin. Ne jälkijutut oli kyl ilkeet, mutta jotenkin tuntuu että mä pääsin aika vähällä niissäkin.... Ite sektio oli niin nopee etten mä oikein edes tajunnu pelätä, ja sit poika olikin jo pihalla .
Jotenkin, VAIKKA EI SAIS, mä ajattelen/koen päässeeni liian helpolla, ja seuraavalla kerralla haluun "synnyttää oikeesti", eli alakautta. Vaikkei sekään kuulemma niin herkkua ole...
Enkä tosiaan haluu loukata ketään, nää on vaan näit mun omii tuntoja. Mulla on varmaan päässä vikaa....
Mä oon synnyttäny kaks lasta alakautta ja jälkimmäisen pelkän ilokaasun voimalla ja joskus tuntuu, että oon päässy liian helpolla. =)

Mutta onneks äitiys on kaikkee muuta kuin synnytys tai se, millä käyrällä lapset kasvaa, tai syökö ne rintamaitoa vai tuttelia.

Musta äitiyttä mitattiin muun muassa silloin, kun hain esikoista tarhasta rasittavan työpäivän jälkeen itsekin väsyneenä pimeässä marraskuun iltapäivässä ja sain kuulla, kuinka oma kullannuppu oli tarhassa hajottanu ilkeykeyksissään muiden hiekkakakkuja. Oo siinä sitten rakentavasti hyvä äiti. :/ :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Arvatkaas mitä! Mä oon tosi onnellinen, kun tuo soseiden aloitus on mennyt noin hyvin! :heart: Pelkäsin, että tyttö saa oireita kaikista eväistä. Nyt ollaan maisteltu jo perunaa, parsakaalia, kukkakaalia, porkkanaa ja vadelmaa, eikä mistään oo tullu mitään. =) *koputtaa puuta*
Hieno homma

:flower: mites muuten kukkakaali maistuu,ei olla sitä vielä kokeiltu.Tänään uskalsin ekaa kertaa antaa isompia annoksia.Ruusunmarjaa meni purkillinen,makuri niinkuin äitinsäkin :ashamed: itsetehtyä bataatti-porkkanakin maistui hyvin
Tämänpäiväinen peruna-parsakaali-kukkakaali-sose maistui paremmin kuin peruna-parsakaali. Kukkis on vissiin vähän makoisampaa. :p Parhaiten on kyllä maistunut vadelmasose. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Mä ehdin kans aueta 9 senttiin sain viisi epiduraalia ja morfiinia eikä kivut lähteneet minnekkään

:eek: poika oli tosi jumissa

Juu ylös nostettiin pikapikaa se oli hirrrveetä
Mulla kyllä epiduraali auttoi, ei sattunut yhtään enää kun sitä sai. Sydänäänet heikkenivät, lapsivesi oli paksua vihreää puuroa ja alkoi verenvuoto. Väärässä tarjonnassakin kuulemma (jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi). Leikkurissa laitettiin spinaali, puutui kaulaa myöten :/ se vapina oli kamalaa jälkeen päin :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mie mietin tässä että pitäiskö toi BB 24/7 ottaa :whistle: Onks muille tulossa? meil pitää ottaa netin kautta ku antennitalouteen sitä ei muuten saa... Nyt ois tarjous siihe parisen päivää vielä.. tosin jos oottais jonku aikaa ni sit ne alkaa myymää halvalla loppukautta...
Meinasin aluks ottaa, mutten otakaan... :whistle: En viitti tässä sanoa miks, mutta... :whistle:
Nyt mua alko kiinnostaa miks sitä ei "kannattais" ottaa :D
Tottakai se KANNATTAA ottaa. :D Mut joo, päätin, etten otakaan. Ei oo lupaa. :saint:

 
Ihanasti sanottu Muori :heart:

Aikasemmin ku oli tosta herkistelystä puhetta niin mä oon huomannu että mä en voi kuunnella enää sitä Ultra Bran Minä suojelen sinua kaikelta biisiä ku väkisin tulee itku :'( Ja se tuntuu soivan suomipopilla koko ajan :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja eija81:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja eija81:
eli mä en tiä synnyttämisestä mitään....
Niin, alatiesynnyttämisestä. ;) Itse sektio oli mielestäni aika pelottava kokemus ja ne jälkihommelit, :eek:

Juu, totta tuokin. Ne jälkijutut oli kyl ilkeet, mutta jotenkin tuntuu että mä pääsin aika vähällä niissäkin.... Ite sektio oli niin nopee etten mä oikein edes tajunnu pelätä, ja sit poika olikin jo pihalla .
Jotenkin, VAIKKA EI SAIS, mä ajattelen/koen päässeeni liian helpolla, ja seuraavalla kerralla haluun "synnyttää oikeesti", eli alakautta. Vaikkei sekään kuulemma niin herkkua ole...
Enkä tosiaan haluu loukata ketään, nää on vaan näit mun omii tuntoja. Mulla on varmaan päässä vikaa....
Mä oon synnyttäny kaks lasta alakautta ja jälkimmäisen pelkän ilokaasun voimalla ja joskus tuntuu, että oon päässy liian helpolla. =)
Peesi, mutta lapsia neljä ja kaikki ilokaasulla...viimenen ois voinu mennä ilmanki :ashamed:
Minä jos kukaan en tiedä kovista synnytyskivuista mitään :saint:
 
Iltaa! :wave:

Jaa, että kuinkas synnytys käynnistyi. Vedet meni iltapäivällä kotona ja eka kipeä supistus tuli kun nousin autosta Naistenklinikan pihalla tunti vesin menosta. Siinä sit "synnytettiin" 17 tuntia kuuden epiduraalin ja morfiinin voimin vauvaa, joka ei laskeutunut milliäkään. Avauduin kyllä 9cm asti. |O |O Sit kiireellä leikkuriin ja pieni ihminen onneksi kunnossa pihalle. Minä menetin verta melkein 2 litraa ja olin todella kipeä ja uupunut.l Helvetillinen kokemus, josta tuloksena elämäni suurin onni ja ilo! :heart:

Vai on se meidän ieva uusi bb-stara! ;) mahtavaa!
 

Yhteistyössä