***Helmet 2008*** Kesäviikko 34 (2. pino)

Jäspi nukahti :heart:
Jotenkin ihan herkkis-olo. Ylihuomenna pikkuinen täyttää jo puoli vuotta... Kyllä tuo pieni on parasta mitä mun elämässä on ikinä tapahtunut. Täytyisi yrittää aina muistaa se, eikä valittaa liian usein pikku jutuista :heart: :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Minnuu jäi eilen harmittamaan niin tää turvaistuinkeskustelu, etten meinannu saada unta :ashamed: Inhottavaa, että yhen argumentin perusteella käydään syyllistämään. Ihan kun tässä ei vanhempana muutenkin huolta kantaisi kaikesta :'( Sanoin jo miehellekin, että pitäskö perua koko kauppa, jos se istuin ei olekaan niin turvallinen kun väittävät...
Nyt sentään |O
Eihän kaikki voi kaikista tykätä ;) :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Jotenkin ihan herkkis-olo. Ylihuomenna pikkuinen täyttää jo puoli vuotta... Kyllä tuo pieni on parasta mitä mun elämässä on ikinä tapahtunut. Täytyisi yrittää aina muistaa se, eikä valittaa liian usein pikku jutuista :heart: :'(
:heart: Sama täällä, voi ihanuutta, kun katselen tuota nukkuvaa rakasta. :heart: :heart:
 
Miten teillä muuten synnytykset käynnistyi?
Me käytiin vielä edellisenä päivänä Ikeassa ja Itiksessä ja pojan tulevien kummien kanssa syömässä. Aamuyöllä sitten neljän aikaan alkoi jotain tapahtumaan. Olisi varmaan käynnistetty, oli jo toka aika varattu yliaikaiskontrolliin samalle päivälle.


*muoks* 42+0 syntyi sektiolla
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Miten teillä muuten synnytykset käynnistyi?
Jos nyt vaan tästä Helmestä puhutaan, ni perjantaina (41+1) n. klo 17 lirahti vähän vettä...joka jatku pitkin iltaa ja joskus 3-4 välillä yöllä heräsin ekaan supistukseen lauantai aamuna (41+2). Sunnuntaina oltas käynnistetty =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Miten teillä muuten synnytykset käynnistyi?
Mulla alko lirahteleen lapsivettä yöllä 38+5 ja seuraavana päivänä puolenpäivän aikaan mentiin käynnistykseen kun supistuksia ei alkanu itekseen tuleen. Poika syntyi aamuyöstä 39+0.
 
Nyd od mun dokka tukodda :( Mut tyty nukahti helposti, saapi nähä miten yö menee..
Mitähän helkattia mun piti kommentoida :headwall:
ei muista ei..

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Miten teillä muuten synnytykset käynnistyi?
Vasta kun käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia rv 40+1. Puoli päivää ennen käynnistämistä kateltiin että kohdunsuu on kyl auki vähän mut siihen se jäikin. Tyty syntyi sit seuraavan päivän puolella leikkurissa.



 
Ollaan huhdottu pitkin kyliä koko päivä, hetki sitten kotiuduttiin. Sait Jahvetti hyvällä syyllä ostaa ihan tuliterät scooterit :kieh: =)

En mäkään paljon muista mitä piti kommentoida, mutta synnytys käynnistyi aamulla supistuksilla (40+3) ja niitä jatkui epäsäännöllisinä pitkin päivää, välillä jopa 2 min välein. Illalla alkoi sitten supistusten muuttuessa kipeämmiksi lirahdella myös lapsivettä. Lähdettiin sitten "varmuudeksi" käymään synnärillä, vaikka supistukset eivät säännöllistyneetkään. Sinne sit jäätiin kun olin jo 3cm auki =) Muutaman tunnin kuluttua tuo ihana poika sitten olikin jo maailmassa :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Miten teillä muuten synnytykset käynnistyi?
21.päivä alko iltapäivällä puol neljän aikaan tosi epäsäännölliset supistukset, ne muuttu yöllä säännöllisiksi ja aamulla puol 10 sairaalaan,paikat oli auennu 6-7 senttiä ja kauhean synnytyksen jälkeen poika oli klo.17.28 maailmassa :heart: :snotty:
 
Mä lähden laittamaan iltapalaa, mun veli on meillä yötä, kun lähtevät miehen kanssa huomenna hakemaan meille venettä miehen porukoilta :/ Ovat siellä järvellä päivän kalassa ja palaavat sitten sunnuntaina joskus illalla tänne taas, joten minä saatan roikkua täällä palstalla sitten parin päivän sisään taas hiukan tiheämmin :whistle: Teidän kiusaksi :xmas:

Hyviä öitä ja mukavia juttuhetkiä perjantai-illan ratoksi =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Miten teillä muuten synnytykset käynnistyi?

Aamulla kun miehen herätyskello alkoi soimaan klo6.00 niin samaan aikaan meni lapsivedet :D (39+5 viikolla) Siinä sitten odoteltiin kotosalla se 12 tuntia kunnes lähdettiin sairaalaan. Tässä vaiheessa ei ollut vielä tullut supistuksen supistusta. Tunti kun oltiin sairaalassa oltu niin supistukset alkoivat reippaasti tulemaan 5 min välein.

Tyttö syntyi vasta seuraavana päivänä klo9.13
 
öitä Kristelle! :wave:

Kiin, todellakin, sä oot ainoa, jonka synnytyksen muistan palstalta! :D Muutamien kokemuksia olen sitten kuullut livenä jälkeenpäin, mutta palstalata muistan vain sut. :) hmm, nyt kun mietin, niin muistankin myös civindalin ja sen, että kevytmel oli lauteilla päivää ennen mua. Juu, ja meillähän synnytys "käynnistyi" sillä, kun mentiin Kättärille keskiviikkoaamuna sovitusti klo 7.00. :D No, varsinaisesti synnytystouhuihin alettiin siinä klo 10.00 ja typy syntyi 10.35. :heart:
 
Täällä minäkin!




Mies lähtin ajelee Turkuseen rc-kisoihin. Tulee huomenna illalla. Uhkas kyllä lähteä huomenna illalla sitten viihteelle. Saa nähdä roikunko viikonloppuleskenä teitin kanssa täällä koko viikonlopun. ;)
 
Hello :wave:

Me kans ollaan oltu lietsussa koko ilta...ja yllättävän hyvin on menny, kotimatkalla rupes hieman kuulumaan nälkä/väsy/kiukku itkua mutta sekin laantu ah niin tutulla ( ja turvallisella) limpsin lampsin laululla, tuutu lauluna se lauletaan sangen hitaasti |O , mutta siis tähän asti se on tehonnu lähes itkuun kun itkuun :eek:

No joskos nyt onnittelut Jahvelle kärryistä :flower:

Mulla synnytys käynnistettiin pimpsapillerillä, kun oli sitä laspivettä sitten tihkuttanut jo toivin tietämättäni ( neuvolassa oltiin sitä mieltä että ihan vetistä valkovuotoo vaan on.. ) ..nooh, siitäpä sit synnytys ihan hyvin käynnistykin, viimeset pari senttiä aukeni aika hitaasti ja kipeeesti muuten ihan ok fiilis jäipi :eek:

Tää menee nyt iltapuuhiin ja syömään...oon tänään syöny lasillisen juggee ja fitness patukan...hmmm...ai miks on heikko olo:whistle: |O :ashamed: :kieh:
 
Synnytys viikkoa ennen oli kovia ja tosi kipeitä supistuksia iltaisin.Ke iltana alkoi sitten supistelemaan tiheeseen tahtiin ja yöllä lähdettiin Jorviin.Poika syntyi seuraavana päivänä kahden jälkeen kiireellisellä sektiolla ja raskausviikkoja oli 40+3
 

Yhteistyössä