***Helmet 2008*** Kesäviikko 34 (2. pino)

Helouu! :wave: Mitäs tänne? Kerhossa pyörähdin ja nyt neiti nukahti syliin, joten vain vasen käsi käytössä...eli hidasta on kirjoittaa. ;)

Meillä ollut mun vanhemmat kylälemässä ja touhua riittänyt. Eilen käytiin päiväretkellä Tallinnassa. Pienen eka ulkomaanmatka. :whistle: Harjoittelua ensi viikkoa varten...

Meillä ryömitään ja noustaan konttausasentoon ja pinsettiote myös onnistuu toisinaan. :heart:

Ruokamääristä...meillä edelleen tissi ykkösenä ja hiukan hitaasti menee toi ruokamäärien lisäily. Nyt syödään yksi kasvis-liha -ateria ja yksi marja tai hedelmä -ateria. Puuroa ajateltiin tänään kokeilla. Ensi viikolla neuvola...sit näkee taas painon ja pituuden, mut pieni kyllä tyytyväisen oloinen, minulla tietty tekemistä imettämisessä, mutta ainakin maitoa riittää... :p
 
turvaistuimista olitte puhelleet...niistä varmasti riittäisi pohdittavaa ja mietittävää koko elämän ajaksi ja mainosmiehet tekee parhaansa miettimisen lisäämiseksi. itsekin olen turvallisuusasioissa tosi tarkka, mutta eiköhän meillä suomessa ole sellaiset standardit, että ei täällä saa myydä mitään ei-turvallista. :/

veden juomisesta meillä ei neiti ymmärrä veden päälle ollenkaan. ;) ollaan yritetty opettaa sitä taikamukia, mut ehhei, kun eihän se oo tissimaitoo. :LOL:

niin ja sitä piti kommentoida vielä, kun yksi ilta täällä pistäytyessäni huomasin, että olitte puhuneet hymiöiden rajoittamisesta. minusta ne on vaan hauskoja mausteita ja kiva, että joku jaksaa niitä tänne poimia, eikä ne oikeesti paljon tilaa vie..se mikä joskus ärsyttää ja mikä myös oikeesti vie hulluna tilaa, on se lainaaminen lainaamisen ja lainaamisen perään. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
turvaistuimista olitte puhelleet...niistä varmasti riittäisi pohdittavaa ja mietittävää koko elämän ajaksi ja mainosmiehet tekee parhaansa miettimisen lisäämiseksi. itsekin olen turvallisuusasioissa tosi tarkka, mutta eiköhän meillä suomessa ole sellaiset standardit, että ei täällä saa myydä mitään ei-turvallista. :/
mulle ainaki sanottiin sillon ku esikoiselle osteltiin noita turvakaukaloita/istuimia niin sitte ku kyseltiin että onko edullisempi jotenki huonompi ku sillon(kin) oli tosi tiukkaa? niin sano vaan että jokaiset istuimet joutuvat käymään läpi samat testit ja jos testejä ei läpäise niin tuote ei pääse markkinoille
 
Ehdin vielä kirjoitella ennen kuin pitää mennä puuron keittoon.

Neuvolassa käyty:
Painoa n. 8.5kg
pituus 67.5cm
py 42.2? en jaksa nyt käydä tarkistamassa tarkkoja mittoja
Eli hyvin on kasvanut. Täti sanoi että kohta voisi lisätä toisenkin lämpimän ruoan, kun ensin ollaan totuteltu lihoihin.

6kk kuvatkin on otettu. Tuli otettua sisällä ja ulkona. Miehen sisko lupasi vieläpä tulostella ne meille. Hyviä kuvia kyllä tuli.

Ciba ja E 6kk 3pvä
 
Minäkin täällä yh:na tän iltaa. Heitettiin isukki pari tuntia sitten keskustaan.
Mun kaverin piti tulla meille syömään, mutta peruikin tulonsa. No eipä se haittaa, tuolla odottaa fetasalaatti ja sipsit pojan nukahtamista :p

Vettä juodaan kun ollaan ulkoilemassa, sekä lämpimän ruuan kyytipoikana. Pullosta juo, nokkamukista valuu vain rinnuksille. Hanasta suoraan, en ole keitellyt.
 
Meilläkin on juotu vettä lähinnä ulkoillessa, soseen kanssa juodaan maitoa. Nokkamukin käyttöä ollaan nyt alettu taas harjoitella. Otettiin taikamukista tippalukko pois ja hörppyytellään. Tippalukon kanssa ei onnannu millään, noin menee paremmin. 10-20ml on maitoa mennyt soseen kanssa nokkiksesta ja loput 50-90ml pullosta sylkyssä. Vesi on keitelty siinä samalla kun keitellään maitovedet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Tää ei söisi varmaan ollenkaan sosetta, jos antaisin maitoa samalla :|
Heh. Mekin annetaan hörppyä vasta kun osa soseesta on syöty. :D Pullosta ei anneta, kun muuten mekkala on älytön (eikä siis tosiaan sosetta enää menis), mutta mukista hörppyytämällä onnistuu. =) kait se on sit se imeminen... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
ostin kallelle tänään uusia tutteja, oli pakko saada muumi tutti :heart: ja löyty onneksi pimeässä hohtavia niin jospa nyt löytys yölläki tutit vähä paremmin :D
Me kans viimeks ostettiin muumitutti, neiti sen kerran kaupassa näki ja lupasin et seuraavaks kun uusia ostetaan ni otetaan se. Ja sehän muisti :D Noita pimeessä hohtavia meil on kans, mulla ne ei kyl toimi, tiedä sitten kuinka kirkkaassa valossa niitä pitäis eka pitää ja kuinka kauan... Yhtä vaikee niitä on yöllä löytää mihin viskottu kun tavallisiakin :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
meillä vetää 1 sosepurkin jälkeen 100ml maitoa :D niin ja iltapäivällä vetää ensin 190ml maitoa ja siitä n.tunti eteenpäin niin vetää hedelmä/marjasosepurkin
Meillä menee kans aina ruoan päälle maitoa 100-130ml. Ja ruokaa menis varmaan enemmänki ku yks purkillinen mut en oo viittiny antaa.

Luin tuolta että jotku antaa jälkkäriä ni annatteko aina kasvis/liharuoan päälle jälkkäriä? Mä en oo jälkkäreitä juurikaan antanu, marja/hedelmäsoseet sitten joko puuron päälle (syö kyllä puuron ilman sosettakin) tai sitten välipalana.
Tänää annoin jälkkäriä, meinaa maissinaksua :D On se ihme miten nää pikkuset niistä tykkää. Isosiskokin tuumas että ei nää kyllä millekään maistu, mutta syö niitä kuitenkin hyvällä halulla :D

ja vaihteex lainaukset päin honkia :ashamed: Sillon mulla onnistuu jos siinä on vaan yhen tekstit niin osaan jotain poistaaki, mut jos on kahen tai useemman ni sit ei enää toimi meikäläisen taidot :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
mä ostin aventin tuttipulloon (tuli näyte pullo) sellasen pehmeän nokkispään.. neiti lähinnä narskuttaa sitä..
Mistä saa ilmasia tuttipulloja?? Mulla on kans pari aventi pulloa mut en oo niitä juurikaan käyttäny ni ostin suoraan nuk:n mukin kun siihen oon ihastunu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Tää ei söisi varmaan ollenkaan sosetta, jos antaisin maitoa samalla :|
meillä vetää 1 sosepurkin jälkeen 100ml maitoa :D niin ja iltapäivällä vetää ensin 190ml maitoa ja siitä n.tunti eteenpäin niin vetää hedelmä/marjasosepurkin
:eek: :D Meillä tyttö syö kerrallaan ehkä kolmasosa purkillisen verran kasvissosetta ja maitoa menee soseruoan kanssa yhteensä 70-120ml, iltaisin saattaa mennä 150ml maitoa, mutta muuten määrä on 100-120ml, maitoa menee yht. 6 krt, joista kahdella kerralla annetaan myös kasvissosetta ja yhdellä kerralla on nyt tänään annettu vadelmaa.
 
Annetaan yleensä aina liha/kasvissoseen jälkeen marjaa/hedelmää. Puuron sekaan sotken myös, parhaiten uppoaa siinä mustikka, ruusunmarja ja aprikoosi.
Ootteko kokeilleet niitä jugurttisoseita(esim. mango-jugurtti)?

Aikamoisia määriä Kallella =) Meillä menee lämmintä sosetta puoli purkkia, makeita 0,5-1. Maitoa kerrallaan max 150ml.
 
Meillä on nyt eilen ja tänää annettu lihan jälkeen marjaa tai hedelmää jälkkäriks. Ennen annettii lihaa aamupäivällä ja hedelmää iltapäivällä vähä niin ku välipalaks mutta nyt otettii lihat sekä aamu- että iltapäivällä joten hedelmää on annettu niiden jälkee jos huolii vielä. Maitoa annetaan aina muulloin, harvemmin maitoa annetaan samaan syssyyn soseiden kanssa.

Me syötiin noita jugurttijuttuja suoraan jääkaapista sillo ku oli "helteet" kesällä. Muutenki on tuntu olevan aika suun mukaista viileänä kun ikeniä on kutittanu. Nytki niitä on kaapissa, pitäiski taas pitkästä aikaa antaa niitä.
 

Yhteistyössä