***Helmet 2008*** Kesäviikko 34 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Taitaa olla paras et mä oon noista turvaistuimista ihan hiljaa,mä kun oon vankkumattomasti sitä mieltä selkä menosuuntaan pienet. Mun tajuntaan ei mene että jos vauvan/pienen lapsen niskat ei kestä törmäystä kasvot menosuuntaan niin kuinka noi istuimet sen estää :/ Ja sitä oonkin miettiny et miks nykyään suurin osa istuimista on kasvot menosuuntaan :/ Mutta kukin tavallaan ja tottakai mikä tahansa istuin on parempi kun jollei olisi mitään istuinta
=)
Mä olen periaatteessa ihan samaa mieltä, ja huolella tytölle aikanaan valittiin laadukas turvaistuin, mutta sitten käytännössä kävi tosiaan niin että 1,5-vuotiaana oli pakko kääntää kun tyttö joutui jo ihan polvet koukussa siinä istumaan. :/ En tiedä millainen istuin tai millainen auto pitäisi olla, että tällaiset pitkänhuiskeat lapset kuin meillä mahtuisi niissä olemaan selkä menosuuntaan. Joten nyt tehdään sitten niin että poika menee tuossa tytön vanhassa istuimessa selkä menosuuntaan niin kauan kuin siihen mahtuu ja sitten ostetaan tuollainen istuin mikä on tarkoitettukin asennettavaksi toisin päin. Näistä on yhtä monta mielipidettä kuin on ihmistäkin, kivahan se on että saadaan keskustelua aikaan ja aina näistä löytää vinkkejä =) niinkauan kun jutellaan asioista asioina eikä kukaan ota itseensä. :whistle: =)

Tuosta selkä menosuuntaan asentamisesta; siinähän siis oletetaan että kolari tapahtuu nokan suunnasta, mutta jos joku törmääkin auton perään niin sitten olisi parempi olla istuimen toisinpäin. Joten ole nyt sitten hullu viisas, niinkuin mies sanoo. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Nyt annoin taikamukin kouraan ja avot loppua ei näy :D
...keitätkö veden? Mä en oo vielä vettä antanut, ku maidolla on menty...mut ajattelin et vois antaa vaik ruokaryypyt... :D
Juu keitän vaiks kuulemma ei tarvis jos kiinteitä maistelee.Mä keitän tutitkin vaikka niitäkään ei tarvis
:ashamed: nuoleehan tuo lattiat ja kädet jokapaikassa muutenkin.Mut mä oonkin sellanen himokeittäjä :saint: :LOL:
 
Nyt meilläkin on sitten nuo iloisen väriset muovirenksulat....3v niillä leikkinyt jo monta tuntii :). Ei meinaa pikkuveikalle kahta ees suostuu luovuttamaan...ollaan keskusteltu muutamaan otteeseen aiheesta :D .

Niillä saa nyt kivasti kaikenlaista jokapuolelle killumaan.... :wave:
 
No siis wtf, siis myy samaan aikaan huutiksessa |O |O |O , pikkasen reiluu :kieh: .

Mulla on menny ihan maku tohon huutikseeen...ei vaan jaksa, joskus aina hetkeks innostunun mut sit :/

Jepa jee, me lähtään tytön kaa järkkään kirppispöytää ja kauppaan ja koiratreeneihinkin viel mennään..saas nähä kuin meijän käypi, hän on kyl ollu ku pikku :saint: sen jälkeen kun toi hammas puhkes :heart:

Helmikselle
mukavaa tyttöjen iltaa :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Meillä muuten nukuttiin tänään 2h päikkärit :D Nyt on sit jo kolmansilla unilla :whistle: Eilen luin neuvolasta saatua opusta "6kk ikäinen lapsi nukkuu yleensä 2 päiväunet" :whistle: No, eiköhän ne neljät tänäänki ehitä nukkumaan :D
teillehän tulee sit superviisas vauveli,kun sanotaan et nukkuessa aivot kehittyy
=) joten antaa palaa vaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Juu keitän vaiks kuulemma ei tarvis jos kiinteitä maistelee.Mä keitän tutitkin vaikka niitäkään ei tarvis
:ashamed: nuoleehan tuo lattiat ja kädet jokapaikassa muutenkin.Mut mä oonkin sellanen himokeittäjä :saint: :LOL:
...kyl mä myös taidan sit keittää, ainakin näin aluksi ku vedenjuontia aletaan opettelemaan... Josko tässä itsekin sitten oppis vettä juomaan... :D
 
Hissukka ei meilläkään ollut mihkää 4v asti, oisko ollu 2v. Mut onhan se ihan eriasia 2v ku alle vuoden...

Joskus kans mietin tota jos ei ookkaan nokkakolari ja sainkin siihen hyvän vastauksen mut en enää muista sitä :ashamed: Eli että se kuitenkin on parempi noin vaikka tapahtuiskin perään ajo... Mutta paha enää sanoa kun en muista miten se selitettiin mulle :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mä muuten keksin ihan superidean eilen kun menin nukkumaan:

Se, joka on täällä viimeisenä yöllä, kirjoittaa klo.22 jälkeisistä teksteistä pienen koosteen. Niin ei tarvi sitten aamulla käydä 20 sivua läpi |O Sitten jokainen saa laittaa niin monta hymiöö ja lainausta kun haluaa :xmas: :LOL:

Mä olen 100% varma, että tää idea saa kannatusta - ei ehkä niiltä yökukkujilta ;)
:D Heh. Mulla on vielä parempi idea: josko ne ei-yökukkujat vaan skippais ne 20 sivua, jos ei jaksa selata. :xmas: ;)
 
Onks huutiksessa joku että on pakko myydä jos joku tarjoo sen summan millä myyjä on valmis myymään suoraan? Joten oliko ton nyt niinku pakko myydä ne sitä kautta sit? Aika tyhmää kyllä että useemmassa paikassa on myynnissä |O

Ja mullaki jää possokahvit juomatta :/ :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Hei kiitos tuosta turvaistuin linkistä Kiin me kyllä ostetaan tuo istuin heti kun siihen rahat repeää. :ashamed:
Ihanaa kun tääkin homma ratkesi, olen sillä päätäni vaivannut, mutta en ole tiennyt että on sellaisiakin istuimia mitä voi noin päin luvallisesti pitää jo tämän ikäisille! =)
Tuossa istuimessa on suositus 1v.-> Mutta tosiaan siitä lähtien voi pitää kasvot menosuuntaan. Siinä on mahdollisuus pitää istuinta "makuuasennossa", jolloin etutörmäysvoima on pienempi kuin selkä suorassa matkustettessa kolarin sattuessa. Tuo istuin on saanut hyvät arvostelut nimenomaan myös tuosta etutörmäysvoiman kuormittumisesta (vai miten se nyt sanotaan).
Minnuu jäi eilen harmittamaan niin tää turvaistuinkeskustelu, etten meinannu saada unta :ashamed: Inhottavaa, että yhen argumentin perusteella käydään syyllistämään. Ihan kun tässä ei vanhempana muutenkin huolta kantaisi kaikesta :'( Sanoin jo miehellekin, että pitäskö perua koko kauppa, jos se istuin ei olekaan niin turvallinen kun väittävät...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Tuossa istuimessa on suositus 1v.-> Mutta tosiaan siitä lähtien voi pitää kasvot menosuuntaan. Siinä on mahdollisuus pitää istuinta "makuuasennossa", jolloin etutörmäysvoima on pienempi kuin selkä suorassa matkustettessa kolarin sattuessa. Tuo istuin on saanut hyvät arvostelut nimenomaan myös tuosta etutörmäysvoiman kuormittumisesta (vai miten se nyt sanotaan).
Minnuu jäi eilen harmittamaan niin tää turvaistuinkeskustelu, etten meinannu saada unta :ashamed: Inhottavaa, että yhen argumentin perusteella käydään syyllistämään. Ihan kun tässä ei vanhempana muutenkin huolta kantaisi kaikesta :'( Sanoin jo miehellekin, että pitäskö perua koko kauppa, jos se istuin ei olekaan niin turvallinen kun väittävät...
Hei, mä en ainakaan halunnut syyllistää, sanoin vaan oman mielipiteeni asiasta

:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mä muuten keksin ihan superidean eilen kun menin nukkumaan:

Se, joka on täällä viimeisenä yöllä, kirjoittaa klo.22 jälkeisistä teksteistä pienen koosteen. Niin ei tarvi sitten aamulla käydä 20 sivua läpi |O Sitten jokainen saa laittaa niin monta hymiöö ja lainausta kun haluaa :xmas: :LOL:

Mä olen 100% varma, että tää idea saa kannatusta - ei ehkä niiltä yökukkujilta ;)


:LOL: :LOL: ei pöllömpi idea :LOL: hymiöitö,jee :saint: :LOL:

T.yks yö kukkuja
Voisko joku ahkera päiväkirjoittelija tehdä tehdä koosteen myös päivän jutusteluista, kun mä en ainakaan kerkee täällä yleensä päivisin olemaan. =) =)
Peesailen tätä. :p

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Tuossa istuimessa on suositus 1v.-> Mutta tosiaan siitä lähtien voi pitää kasvot menosuuntaan. Siinä on mahdollisuus pitää istuinta "makuuasennossa", jolloin etutörmäysvoima on pienempi kuin selkä suorassa matkustettessa kolarin sattuessa. Tuo istuin on saanut hyvät arvostelut nimenomaan myös tuosta etutörmäysvoiman kuormittumisesta (vai miten se nyt sanotaan).
Minnuu jäi eilen harmittamaan niin tää turvaistuinkeskustelu, etten meinannu saada unta :ashamed: Inhottavaa, että yhen argumentin perusteella käydään syyllistämään. Ihan kun tässä ei vanhempana muutenkin huolta kantaisi kaikesta :'( Sanoin jo miehellekin, että pitäskö perua koko kauppa, jos se istuin ei olekaan niin turvallinen kun väittävät...

-Hyvä istuin se varmastikkin on jos on testeistä läpi menny ja saanu vielä arvosanan hyvä..kukaan kun ei koskaan voi ennustaa mistä suunnasta se kolari tulee jos on tullakseen...

Mutta nää on nää turvallisuus asiat aina :/ , munkin kaveri oli ostanu istuimen ( selkä menosuuntaan ;) ) ja sit jälki käteen kattelu niitä videoita ja niitten istuin oli lentäny autosta ulos kolaritilanteessa---> palauttivat sit sen kauppaan.
ELi kandee siis ennakkon hiukka tutkailla eikä luottaa vaan myyjiin :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Hei kiitos tuosta turvaistuin linkistä Kiin me kyllä ostetaan tuo istuin heti kun siihen rahat repeää. :ashamed:
Ihanaa kun tääkin homma ratkesi, olen sillä päätäni vaivannut, mutta en ole tiennyt että on sellaisiakin istuimia mitä voi noin päin luvallisesti pitää jo tämän ikäisille! =)
Tuossa istuimessa on suositus 1v.-> Mutta tosiaan siitä lähtien voi pitää kasvot menosuuntaan. Siinä on mahdollisuus pitää istuinta "makuuasennossa", jolloin etutörmäysvoima on pienempi kuin selkä suorassa matkustettessa kolarin sattuessa. Tuo istuin on saanut hyvät arvostelut nimenomaan myös tuosta etutörmäysvoiman kuormittumisesta (vai miten se nyt sanotaan).
Minnuu jäi eilen harmittamaan niin tää turvaistuinkeskustelu, etten meinannu saada unta :ashamed: Inhottavaa, että yhen argumentin perusteella käydään syyllistämään. Ihan kun tässä ei vanhempana muutenkin huolta kantaisi kaikesta :'( Sanoin jo miehellekin, että pitäskö perua koko kauppa, jos se istuin ei olekaan niin turvallinen kun väittävät...
Näin maalaisjärjellä tuo kuulostaisi hyvältä idealta että lapsi olisi osittain makuuasennossa, silloinhan se suurin törmäysvoima nokkakolarissa kohdistuisi koko lapsen vartaloon (lapsen liike jatkuisi jalat edellä eteenpäin) eikä niskaan. Huonosti selitetty mutta paremminkaan en osaa ajatuksiani muotoilla. =)

Mun mielestäni tuo istuin kuulostaa ihan järkihankinnalta, älä suotta ala mieltäsi vaivata sillä jos kaikki ei ole samaa mieltä :hug: koskas sitten oltaisiin. :D Hankkikoon kaikki sellaisen istuimen kuin hyväksi näkee. =) Ja ennenkaikkea toivotaan että kukaan meistä ei joudu käytännössä niitä istuimen ominaisuuksia kokemaan, sillä koskaan ei voi tietää mistä päin se törmäys tulee ja kuinka kovaa. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
KIVA |O
Ne kärryt sitte meni jo :'( Oli samat kärryt sekä pörssissä että huudossa...oli huudon kautta myyny suoraan |O :headwall: :headwall: :headwall:
No jo on v'ttu! |O Jos kauppaa huutiksessa, niin eihän silloin sais olla muualla! Laita sille huutikseen negaa! :kieh:
--voikos negaa laittaa jos ei oo tehny kauppoja?? :eek:
 

Yhteistyössä