***HELMET 2008*** Kesäviikko 33 (2. pino)

Persiistä yö täälläki... vaan ei onneks kauaa enää, syyskuun eka viikko miehellä lomaa ja sillon alkaa unikoulu pikkusella! En tiiä vielä miten se käytännössä hoidetaan, lähenkö vaikka esikon kanssa mummilaan yöksi ettei senkin yöunet häiriinny, vai mitäkä sitä keksitään. Isäntä kumminki hoitaa sen, etten minä maitohaisuissani mee hääriin siihen. Malttamattomana oottaa hän!!

Joo ja yritinpä sitte sitä piiperon vinkkiä että menee vaan miehen halujen mukana... eipä startannu ei. Ku ei nappaa ni ei nappaa. Evvk moinen aktiviteetti. No joo, juteltiin aiheesta sitten, ja todettiin et eihän tuo siis normaalia mua ole, eli jokin siihen nyt vaikuttaa. Lääkkeet, tai sitte kierukka. Ja lääkeasialla aloitin tuon selvittämisen.. olin yhteyksissä tonne psykologin suuntaan ja tuumattiin että sitten kun imetys loppuu, voin vaihtaa lääkkeen samaan mitä aiemmin oon käyttäny, ja minkä kanssa ei oo tämmöstä tunteettomuus-ongelmaa ollu (tälleen kauniisti verhosin tämän ongelman.. :LOL: ). Ja imetyksenhän on siis meininki loppua sen em. unikoulun yhteydessä, kun pulloharjoitukset on nyt osoittaneet sen homman jo sujuvan. Joten sitä ootellessa sitten edelleen!

Meillois tänään puolivuotisneuvola, tuunpa kertoo mittoja sitte... Ja nyt vissiin kakkaa kiukutellaan, joten :wave:
 
ihan ensimmäiseksi Pessille :hug:

himputin himputti,esikoisen pyörästä on rengas puhki, huomattiin tuossa eskari matkalla ja sitte poika nosti hirveen elämän ku sanoin että jätetään se pyörä johonkin parkkiin niin vien sen kotiin ku menen takasi,niin poika alko karjua keskellä tietä että joku sen minun pyörän vielä varastaa! siinä ereehdyin samalla kysymään että ootko ajanu jonku terävän esineen päälle tai ettehän oo naapureitten kans piruilleet ja tökkiny sitä rengasta jollain, niin sitte huusi vielä kovempaa että aina sinä äiti minua syytät kaikesta!
että semmonen aamu meillä
 
Paranemisia Vanamo :wave:

Mä oon kohta kypsää kauraa vietäväksi vähän lepäilemään johonkin pehmustettuun paikkaan :| Poika itki ja parkui pitkin yötä. Sattuukohan sitä johonkin? Ei rauhoittunut heti edes sylissä. Maha-juttu on paremmalla tolalla jo, ei ole tuotosta tullut ainakaan 15 tuntiin :)

Masentaa niin tääkin juttu, kun poika ei kertakaikkiaan suostu olemaan isänsä seurassa kahdestaan. Tätä on nyt jatkunut muutaman viikon.

Äh, mä taas vaan täällä valitan :headwall: :( :| :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Jahas, uusi pino.. :ashamed: Mä olen jonkun kamalan viruksen kourissa täällä. |O :snotty: Mies joutui jäämään himaan kun ei vaan puhti riitä näiden kans tääl yksin. Meen petiin tämän pienen kans tästä. :wave:
pikaista paranemista sinne :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Paranemisia Vanamo :wave:

Mä oon kohta kypsää kauraa vietäväksi vähän lepäilemään johonkin pehmustettuun paikkaan :| Poika itki ja parkui pitkin yötä. Sattuukohan sitä johonkin? Ei rauhoittunut heti edes sylissä. Maha-juttu on paremmalla tolalla jo, ei ole tuotosta tullut ainakaan 15 tuntiin :)

Masentaa niin tääkin juttu, kun poika ei kertakaikkiaan suostu olemaan isänsä seurassa kahdestaan. Tätä on nyt jatkunut muutaman viikon.

Äh, mä taas vaan täällä valitan :headwall: :( :| :ashamed:
valita ihan rauhassa =) meillä on kans kalle semmonen että isin kans ei useinkaan kovin mielellään kaksin
 
Niistämisestä, missä vaiheessa vauvan nenää pitää niistää? Niillä imuttajillako?

Anteeksi tyhmyyteni :ashamed:

Poika nukku vihdoin hyvin yön, johtuu varmaan suopsta minkä illalla laitoin...Mutta itsellä sitten oli niin kipeä kurkku, etten nukkunut kunnolla. Mutta pääasia, että poika nukkui!!! Ihanaa :heart:
 
Mä puolestaan eilen kateellisena katsoin kuinka onnellinen poika on isästään ja vaikka oli mun kanssa niin aina kun isänsä katosi näköpiiristä niin alkoi hirvee kitinä! Iskä taitaa olla meillä tällähetkellä kovaa valuttaa ja äiti ei... :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
( joutuko muut käyä verikokeessa kun synnytyksestä puoli vuotta, siis semmoset jolla oli sokerit koholla :wave: )
Mie meen vasta kun synnytyksestä on vuosi :wave: :wave:
Mie oon 90% varma, et mulla on nuo sokerit "jääny päälle" tai sit on vikaa kilpirauhasessa :ashamed:
 
Mä osin 74-koon toppapuvun tulevaa talvea varten, hintaa 0,50eur. Ja sit sellainen himpun ohuempi "jokasään" puku koko 80, uutena. Se menis sit keväälläkin vielä reilusti tolla ruipelolla..

Ruokailuista koska meillä on joku yleinen en syö paljoakaan-kausi meneillään, on soseita menny noin ½ purkillista kerran (parhaimmillaan kaksi) päivässä. Enemmän mä tarjoan nyt hedelmiä mutta kasvistakin menee. Puuro ei uppoo joten en ole sitä edes keitellyt..

Tyttö on väsy mutta ei voi nukkua, pitää itkeä :headwall:
Ja mitäs menin eilen mainitsemaan että tyttö nukahtaa aina viimestään kympiltä..Eilen sit vielä siihen aikaan mittarimatoili :whistle: Isänsäkin meni aiemmin nukkumaan, me kateltiin sit Beck-leffaa hetken. Nukahti kyl aika nopeesti kympin jälkeen. Ja heräsi vasta seiskalta :eek:

Nyt hiljeni matkiksissa..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mä puolestaan eilen kateellisena katsoin kuinka onnellinen poika on isästään ja vaikka oli mun kanssa niin aina kun isänsä katosi näköpiiristä niin alkoi hirvee kitinä! Iskä taitaa olla meillä tällähetkellä kovaa valuttaa ja äiti ei... :p
Kyllä meidänkin jannu on ihan onnessaan kun iskä tulee töistä kotiin. Sellainen virne naamallaan kujertelee. Mutta auta armias jos minä poistun huoneesta, heti alkaa tajuton huuto, joka taukoaa vasta kun otan pojan syliini. Pieni sydän läpättää :'(
Onpa tosi kiva lähteä yksin asioille, kun tietää mikä tilanne täällä heti paukkaa päälle.
Jospa tää menis joskus ohi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mä puolestaan eilen kateellisena katsoin kuinka onnellinen poika on isästään ja vaikka oli mun kanssa niin aina kun isänsä katosi näköpiiristä niin alkoi hirvee kitinä! Iskä taitaa olla meillä tällähetkellä kovaa valuttaa ja äiti ei... :p
Kyllä meidänkin jannu on ihan onnessaan kun iskä tulee töistä kotiin. Sellainen virne naamallaan kujertelee. Mutta auta armias jos minä poistun huoneesta, heti alkaa tajuton huuto, joka taukoaa vasta kun otan pojan syliini. Pieni sydän läpättää :'(
Onpa tosi kiva lähteä yksin asioille, kun tietää mikä tilanne täällä heti paukkaa päälle.
Jospa tää menis joskus ohi..
Mä olen pelännyt tota samaa kun mies on niin paljon töissä ja kotonakin tekee töitö melkein koko illan, mutta kai se osaa jotain tehdä pojan kans oikein kun on niin suuri hero
=) Ja musta taas tuntuu, että tuo kitisee aina kun näkee mun naaman :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
( joutuko muut käyä verikokeessa kun synnytyksestä puoli vuotta, siis semmoset jolla oli sokerit koholla :wave: )
Mie meen vasta kun synnytyksestä on vuosi :wave: :wave:
Mie oon 90% varma, et mulla on nuo sokerit "jääny päälle" tai sit on vikaa kilpirauhasessa :ashamed:
tuosta tuliki mieleen että minun pitää käydä verikokeissa ku pientä epäilystä ilmeisesti että mulla olis kilpirauhasen vajaatoiminta,toivottavasti ei oo..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
mutta kai se osaa jotain tehdä pojan kans oikein kun on niin suuri hero
En meidänkään isissä mitään vikaa ole :D hyvin on pojan kanssa ekat 5kk pärjännyt. Olenkin sille sanonut, että paras mahdollinen isä olet meidän pojalle, kun tietysti harmittaa sitäkin tää tilanne.
Itseäni saan varmaan sikäli syyttää, että olen ollut liikaa pojan kanssa kotona. Olisi voinut järjestää enemmän omia menoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Eiks kukaan tiedä niistämisestä? Pitää varmaan soittaa neuvolaan...Siellä on vaan niin tylsä täti :x
Tavarataloista saa semmosia pikkuniistäjiä, meillä ainaki se on semmonen beigen värinen kuminen häkötin, mikä puristetaan kasaan; sitten se kärki lykätään vauvan sieraimeen ja samalla löysätään ote siitä kumihäköttimestä = imaisee vauvan nenän tyhjäksi.
Toinen vaihtoehto on nenä-friida, missä imupää laitetaan sieraimeen, ja letkun pää omaan suuhun ja imaistaan. Välissä on venttiili/suodatin, eli löydökset ei siis kulkeudu omaan suuhun todellakaan! ;)
Ja apteekista saa vissiin kans jonkun missä aikuinen imee, ja oli vissiin halvempi kuin tuo friida?
Ja missäkö vaiheessa pitää alkaa niistää..? Sit kun nenä on tukossa..? :whistle: Keittosuolatipoilla voi räkää ensin ohentaa ja sitten niistäminen on helpompaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
( joutuko muut käyä verikokeessa kun synnytyksestä puoli vuotta, siis semmoset jolla oli sokerit koholla :wave: )
Mie meen vasta kun synnytyksestä on vuosi :wave: :wave:
Mie oon 90% varma, et mulla on nuo sokerit "jääny päälle" tai sit on vikaa kilpirauhasessa :ashamed:
tuosta tuliki mieleen että minun pitää käydä verikokeissa ku pientä epäilystä ilmeisesti että mulla olis kilpirauhasen vajaatoiminta,toivottavasti ei oo..
Mulla piti käydä kans nyt, se taitaa liittyä näihin meidän "juttuihin"?
 
Voi että haluttas päästä jo parturiin!! Tukka on kasvanu ihan ulos mallistaan... mut meininki ois mennä vasta vähä ennen niitä häitä, eli tossa ihan kuun lopussa. Siihen asti ku jaksais.. :kieh:
 

Yhteistyössä