***HELMET 2008*** Kesäviikko 32

Hepskukkuu vaan! :wave: Täällähän on hiljaista, taitaa Jahvekin olla vielä pyörälenkillä niin pysyy hitaammatkin juttujen perässä! :D

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Moniko muu vielä imettää?? :wave:
:wave: meillä tissiä ja vähän sosemaistiaisia...mutta pääravinto tuo äidinmaito vielä...
Näin myös meillä, nyt on saatu viidessä päivässä valikoimaan bataatti ja ruusunmarja :p ja tarkoitus kasvattaa valikoimaa suht rivakkaan tahtiin, mutta pääasiassa tissimaidolla mennään. Toivon mukaan tissittelee sinne vuoden ikään ja siirtyy sit suoraan lehmänmaitoon-tai sit tekee kuten isoveli, eikä juo tavan maitoa ollenkaan! :D

Silittämisestä
mä kuulun siihen kastiin, joka silittää kaikki käyttövaatteet pesun jälkeen, niin lasten kuin meidänkin... :whistle: :xmas: Mitään alusvaatteita tai sukkia taikka kotona pidettäviä rempsuvaatteita en todellakaan silitä, enkä kyllä lakanoita tai pyyhkeitäkään, mut ei vaan kehtaa liikkua missään jos on ruttuset vaatteet... :ashamed: Ja kyllä meiltä kuivausrumpukin löytyy, mut aika iso osa vaatteista on sellasia joita ei saisi sinne laittaa, joten silityshommiksi menee-nytkin on iso kasa tuossa odottamassa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Johtuiskohan soseiden aloituksesta, opittujen asioiden kertaamisesta vai jostain muusta?
...tai sitten siitä että tarttee jo lisää ruokaa... :)

En usko että johtuu siitä... Ei kuitenkaan syö öisin kun 1-2 kertaa kun vielä kuukausi-pari sitten söi ainakin neljästi.. :D Tyytyväiseltä vaikuttaa saamaansa ruoka/maito määrään...
 
Voi voi voi, nukkumaan pitäis mennä kun vien siskoa huomenna Tampereelle hammaslääkäriin aiiiikaisin aamulla... Ja kun tolla jannulla on edelleen tapana herätä yöllä, viime yönä oli jopa niin kultanen että heräs vielä toisen kerran ennen viittä eikä sitte nukkunutkaan ennen seitsemää kun lopulta otin viekkuun ja silitin sen makkarareisiä :D

Perunaa maisteltiin kaks päivää, mutta oli niin pahhaa että tänään heitin porkkanaa sekaan. Oikein silmät kirkastu pojalla kun oli niin hyvää =)
Se ois syönyt sitä vaikka kuinka, mutta kuinka paljon uskaltaa antaa näin ekalla viikolla kerralla noita mössöjä? Kun poika olis tosiaan syönyt vaikka kuinka, en vaan uskaltanut antaa... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Johtuiskohan soseiden aloituksesta, opittujen asioiden kertaamisesta vai jostain muusta?
...tai sitten siitä että tarttee jo lisää ruokaa... :)

En usko että johtuu siitä... Ei kuitenkaan syö öisin kun 1-2 kertaa kun vielä kuukausi-pari sitten söi ainakin neljästi.. :D Tyytyväiseltä vaikuttaa saamaansa ruoka/maito määrään...
...voi olla että menojalka vipattaa eikä malta sitten nukkua... :LOL: niin tai sitten tuota purukalustoa tulossa... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:

Silittämisestä
mä kuulun siihen kastiin, joka silittää kaikki käyttövaatteet pesun jälkeen, niin lasten kuin meidänkin... :whistle: :xmas:
Mä oon niin kade...ja laiska!!! *nostaa hattua hiluselle*
Äh, älä suotta kateile! :xmas: On vaan helpompi silittää kaikki kerralla kun sit joka päivän vaatteet erikseen-niin siinä kuitenkin kävis, kun en kestäis katella ruttusia kuteita itsellä ja vielä vähemmin lapsilla!Olishan sitä kyllä muutakin hommaa, vielä kun tuosta silittämisestä erityisemmin tykkää... :kieh:
 
Jaa...silityksestä puhe :whistle:
Ei, en todellakaan silitä...en ees tiiä missä rauta on :LOL: Verhot silitän ja juhla- tms paidat, jos on sen näköset, mut muita EN IKINÄ |O Käytän senki ajan palstailuun ennemmin :LOL: :LOL:
Yleensä just jotku paremmat paidat koitan kuivattaa niin, et ei rypisty jne ;) Ja pyyhkeet ja lakanat kuivuu kuivurissa, ni ovat ihan tarpeeks sileitä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Johtuiskohan soseiden aloituksesta, opittujen asioiden kertaamisesta vai jostain muusta?
...tai sitten siitä että tarttee jo lisää ruokaa... :)

En usko että johtuu siitä... Ei kuitenkaan syö öisin kun 1-2 kertaa kun vielä kuukausi-pari sitten söi ainakin neljästi.. :D Tyytyväiseltä vaikuttaa saamaansa ruoka/maito määrään...
...voi olla että menojalka vipattaa eikä malta sitten nukkua... :LOL: niin tai sitten tuota purukalustoa tulossa... :D

Hampaitakin on jo kaksi. :) No, ehkä tuo on vain ohimenevä vaihe.. :) Tai jospa neiti on vaan päättänyt että nykyään n. 9,5h yöunet riittää vallan mainiosti. :)
 
Silityksestä pakkoa sanoa sen verran että kun multa ei energiaa tahdo löytyä noihin välttämättömiinkään hommiin aina, niin kyllä se silitys on eka juttu mistä karsin :whistle: :saint:
Mun "silitys" on se että laitan vaatteet narulle niin piikkisuoraan että tulee mahdollisimman vähän ryppyjä :D Mulla kestäkin yleensä tuo pyykkien narulle laitto melkein yhtä kauan kun kone jauhaa yhtä satsia :kieh:
Joo, oon outo...
 
No en todellakaan silittele mitään vaatteita :ashamed: Meillä ei edes ole enää silityslautaa :whistle: Rauta kyllä löytyy, että voi pöydällä viltin päällä pahimpia ryppyjä ojennella jostain juhlavaatteista.

Artulla oli tänään taas kitinäilta :/ Melkein kymmeneen asti parahti välillä itkemään sängyssään. Taisi olla janokin, muutaman kerran kun juotin pullosta vettä niin nukahti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
kuinka paljon uskaltaa antaa näin ekalla viikolla kerralla noita mössöjä? Kun poika olis tosiaan syönyt vaikka kuinka, en vaan uskaltanut antaa... :whistle:
Tyty söi eilen ja tänään purkillisen sitä ruusunmarjaa suunnilleen kolmasosapurkin kerrallaan ja bataattia on varmaan syönyt suunnilleen saman verran per kerta. Kun ei noista mitään tullut, niin lisäilen niitä nyt reippaaseen tahtiin jos vaan neidille uppoaa...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Jaa...silityksestä puhe :whistle:
Ei, en todellakaan silitä...en ees tiiä missä rauta on :LOL: Verhot silitän ja juhla- tms paidat, jos on sen näköset, mut muita EN IKINÄ |O Käytän senki ajan palstailuun ennemmin :LOL: :LOL:
Yleensä just jotku paremmat paidat koitan kuivattaa niin, et ei rypisty jne ;) Ja pyyhkeet ja lakanat kuivuu kuivurissa, ni ovat ihan tarpeeks sileitä :D
...ootko sä mulle sukua??? :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Jaa...silityksestä puhe :whistle:
Ei, en todellakaan silitä...en ees tiiä missä rauta on :LOL: Verhot silitän ja juhla- tms paidat, jos on sen näköset, mut muita EN IKINÄ |O Käytän senki ajan palstailuun ennemmin :LOL: :LOL:
Yleensä just jotku paremmat paidat koitan kuivattaa niin, et ei rypisty jne ;) Ja pyyhkeet ja lakanat kuivuu kuivurissa, ni ovat ihan tarpeeks sileitä :D
...ootko sä mulle sukua??? :LOL:
Hyvin paljon mahdollista :D :LOL:
 
[quote="Anna86] jospa neiti on vaan päättänyt että nykyään n. 9,5h yöunet riittää vallan mainiosti. :)
[/quote]

Oho, nukkuu yhtä pitkät unet kuin meidän sälli...ja mun mielestä nukkuu pitkät unet :LOL:

Päivällä taintuu kaksille päikkäreille...kestot noin 1-2 tuntii...
 
:wave: Heipsis. Oon vähän taustaillut tänään vaan.. :ashamed: Ei oo oikein keskelle teidän jutskia viitiny tulla tai jotain. En tiä.
Meillä ei silitetä. Ei oo rautaa eikä lautaa. Haluisin kyllä, vaikka tokkopa sitä käyttäisin kovin usein. Välillä kuitenkin tulee jotain sellaisia outoja tuntemuksia, että lakanat pitäis silittää.
Tykkään siitä kyl, mut ei oikein sit osaa ottaa tollasiin aikaa, tai siis en usko että osaisin.

Oon ihan kade Jahven pyörälenkille; mulla ei ole enää pyörää. Tsygäilin aina lapsena, siis todellakin AINA. Kaverini kysyi kerran, että mikä mulla on, kun en mitään matkaa koskaan voinu kävellä, aina piti pyörä olla alla. Tykkäisin vieläkin, mutta pöllittiin pyörä öö... toissa kesänä, ja uutta ei näy. Tai näkyy, äiteen kellaris olis yks jopontapanen, mistä puuttuu satula ja mitä muutenkin pitäis kunnosta.. Ei osaa, eikä oo satulaa ny maisemissa. :|
 
Ei silitetä täälläkään... homma mitä sydämestäni inhoan! |O Juhlavaatteet yms. ihan pakolliset vaan. Muuten harrastan myös tuota vaatteiden asettelua kuivumaan mahdollisimman suorassa, vaikka suurin osa saa rypistyä rummussa. =) Joskus ennen lapsia vielä yritin ja silitin, nyt riittää jos vaatteet on edes suurinpiirtein puhtaita... :whistle:

imetän myös vaikka pojalla on kiinnostus vähissä siihen touhuun, mahalleen vaan heittää ja yrittää ryömiä karkuun. Soseita menisi vaikka kuinka paljon mutta en ole uskaltanut antaa enempää kuin 3 purkkiä päivässä että saan maitoa menemään edes vähäsen. Kuinka paljon soseita muut syö päivässä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
[quote="Anna86] jospa neiti on vaan päättänyt että nykyään n. 9,5h yöunet riittää vallan mainiosti. :)
Oho, nukkuu yhtä pitkät unet kuin meidän sälli...ja mun mielestä nukkuu pitkät unet :LOL:

Päivällä taintuu kaksille päikkäreille...kestot noin 1-2 tuntii...[/quote]

Ada on aina nukkunut melko pitkiä öitä, mutta päivisin ei sitten nuku paljoa. Ottaa joko kolmet 20-30min tirsat päivässä tai yhdet n. 1h ja yhdet n.30min. Päivällä nukkuu siis keskimäärin 1,5h. Joskus menee "jopa" 2,5h tai vain 1h... (Tänään 1h10min...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Oon ihan kade Jahven pyörälenkille
...Jahvella ei kyl paljo maisema vaihtunu...ymmärtääkseni oli tällainen ns. parkkimalli...kuntopyörä...vai ymmärsinköhän taas väärin :xmas:
Tuli vielä mieleeni...että jos sulla ei oo omaa pyörää...Jahve voi ottaa sut ensi kerran kun lähtee...tarakalle... :xmas: *huono vitsi, niinkuin AINA*
 

Yhteistyössä