***HELMET 2008*** Kesäviikko 32

Ippu, meillä myös mietitty unikoulua. Kunhan tuo 6kk tulee täyteen.. Nyt on yritetty tassutella, ettei aina otettaisi sängystä pois syliin kun herää yöllä. Ei todellakaan ole mikään huonon äidin merkki, jos ja kun haluaa itsekin joskus nukkua :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
tokikin aika pikaseen kun neiti töräytti kakat housuun kun pihaan ajettiin ja vaippaa tietty ei mukana edes, tokikaan ei taida olla yleisövessaakaan..
Oisit hakenu kaupasta vaippapaketin ja puhistuspyyhkeitä ja vaihtanu autossa ;) :D
Eilen käytiin kaupungissa ja matkalla sanoin miehelle et pitää ostaa peppupyyhkeitä kun on lopussa. Meni 10 min ja neiti sano et täällä haisee kakka, oltiin menossa sit prisman ohi ja sanoin et ajas tonne ni käydää siel pesulla et muuten kyl vaihtaisinki autos mutkun on pyykeet loppu. Onneksi pyyhkeet oli loppu, oli meinaa huomattavasti helpompi siivota lastenhoitohuoneessa sotkut jotka oli polveen saakka :x
 
Huomenta! Minä oon jo ahkerasti aamu viidestä asti teippaillut katon reunoja ja irrotellut listoja, että pääsee tänään maalaamaan lastenhuoneen.
Lapset vielä nukkuu, pikku-ukkelikin heräilee nykyään vasta 10 aikaan... on kyllä perinyt isältään hyvät unenlahjat, kun yöunille kuiteski simahti jo 21 aikaan.
Isommat lapset taitaa tykätä, kun saavat väliaikasesti nukkua olohuoneessa patjoilla, kun huone remontissa.
:wave: :wave:
 
:'( Mä joskus aiemmin kirjoittelin yhdestä kaverista, joka oli raskaana, LA joskus kesäkuussa ja niistä ei kuulunut mitään. Uskaltauduin nyt laittamaan viestiä ja sain vastauksen, ettei oo siksi kuulunut mitään kun kaikki ei mennyt niin kuin piti :( :'( En tiedä mitä tapahtunut, mutta pelkään pahinta tuollaisen viestin jälkeen :( Koitetaan sopia nyt tapaamista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
:'( Mä joskus aiemmin kirjoittelin yhdestä kaverista, joka oli raskaana, LA joskus kesäkuussa ja niistä ei kuulunut mitään. Uskaltauduin nyt laittamaan viestiä ja sain vastauksen, ettei oo siksi kuulunut mitään kun kaikki ei mennyt niin kuin piti :( :'( En tiedä mitä tapahtunut, mutta pelkään pahinta tuollaisen viestin jälkeen :( Koitetaan sopia nyt tapaamista.
Voi kauheeta.... :(
 
Mä ihan tärisen nyt ja mua alkoi oksettamaankin, kun tuli niin huono olo :( :'(

Pitää koittaa saada ajatukset nyt muualle, joten kirjoittelen nyt niitä näitä omaa napaa taas ja koitan kommentoidakin jotain os muistan.

Meillä nukuttiin onneksi viime yönä tosi hyvin, poika heräsi vain kerran syömään ja kerran kävin kääntämässä selälleen ja tutin laittamassa suuhun =) Ylöskin noustiin vasta 6:30. Nyt mulla on soseainekset kiehumassa. Löytyy perunaa, porkkanaa, bataattia, kukkakaalia ja kesäkurpitsaa. Aion tehdä noista jälleen erilaisia valmiita annoksia ja nyt ajattelin osan myös maustaa persiljalla, rakuunalla tai basilikalla.

Mä olen niitä maissinaksuja muutaman syönyt itsekin, mutta ei ne paljaaltaan kyllä herrkua oo, dipattuna saattais olla kyllä hyviä. Poju tykkää kuitenkin ja oon muutaman kerran antanut mutustella, kun itse ollaan kahviteltu tai syöty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
zuku kiitti vinkistä :LOL: :LOL: *ottaa seuraavan kerran ukkoa klyyvrista kiinni* :xmas: :LOL:
Käyhän sit kertomassa miten kävi!
Me käytiin tosiaan hakeen 5kk mitat ja no... :snotty:
paino 6220g
pituus 62cm
pää 41.5
Käski syöttää niin paljon tytölle ku vain syö ja listätä soseen sekaan voita..
kirjotti lappuun et ryömii..melkein konttaa. Meinas et harvon näkee näin liikkuvaista lasta. et energia menee liikkumiseen, et siks kasvaa sen verran hitaasti. mut ei ollu kuitenkaan mitenkään huolissaan, meinas et katotaan kuukauden päästä uudestaan..
kakka ongelmaankin meinas, et ei haittaa vaik on väriltään mitä on..ruokaa vain nassuun, koska tyttö muutoin tyytyväinen. Mä olen kyllä vähän eri mieltä tuosta et syöttää niin paljon ku vain syö (sosetta) ku jos kovin paljon alkaa syöttään sosetta, ni se jättää maidon pois ja tankkaa sit yön.. (niin ku viimeyönäki kävi, et alku yön tankkasi 1h välein)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
:'( Mä joskus aiemmin kirjoittelin yhdestä kaverista, joka oli raskaana, LA joskus kesäkuussa ja niistä ei kuulunut mitään. Uskaltauduin nyt laittamaan viestiä ja sain vastauksen, ettei oo siksi kuulunut mitään kun kaikki ei mennyt niin kuin piti :( :'( En tiedä mitä tapahtunut, mutta pelkään pahinta tuollaisen viestin jälkeen :( Koitetaan sopia nyt tapaamista.
:( :'( :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Huomenta! Minä oon jo ahkerasti aamu viidestä asti teippaillut katon reunoja ja irrotellut listoja, että pääsee tänään maalaamaan lastenhuoneen.
Lapset vielä nukkuu, pikku-ukkelikin heräilee nykyään vasta 10 aikaan... on kyllä perinyt isältään hyvät unenlahjat, kun yöunille kuiteski simahti jo 21 aikaan.
Isommat lapset taitaa tykätä, kun saavat väliaikasesti nukkua olohuoneessa patjoilla, kun huone remontissa.
:wave: :wave:
oot sinä hullu ku noin aikasin oot noussu ja vielä vapaasta tahdosta :eek: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
:'( Mä joskus aiemmin kirjoittelin yhdestä kaverista, joka oli raskaana, LA joskus kesäkuussa ja niistä ei kuulunut mitään. Uskaltauduin nyt laittamaan viestiä ja sain vastauksen, ettei oo siksi kuulunut mitään kun kaikki ei mennyt niin kuin piti :( :'( En tiedä mitä tapahtunut, mutta pelkään pahinta tuollaisen viestin jälkeen :( Koitetaan sopia nyt tapaamista.
Voi kauheeta.... :(
en osaa muuta sanoa kuin :hug:
onko teillä yhteisiä tuttuja, keneltä voisit kysyä tarkemmin jos tämä ystäväsi ei jaksa kertoa ja sit auttaa esim leipomalla
 
ZUKU: Mullakin on pieni sirppana poika, jolle pitäs saada paljon ruokaa alas. Annan yleensä ensin sosetta ja sitten maitoa, mutta välillä käy siten, että poika vaan haluaa lisää sosetta. Annan siksi ensin maitoa ja sitten vasta soseen ja sitä saa sitten syödä niin paljon kun huvittaa (tai siis vajaan purkillisen =) )
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
:'( Mä joskus aiemmin kirjoittelin yhdestä kaverista, joka oli raskaana, LA joskus kesäkuussa ja niistä ei kuulunut mitään. Uskaltauduin nyt laittamaan viestiä ja sain vastauksen, ettei oo siksi kuulunut mitään kun kaikki ei mennyt niin kuin piti :( :'( En tiedä mitä tapahtunut, mutta pelkään pahinta tuollaisen viestin jälkeen :( Koitetaan sopia nyt tapaamista.
Voi kauheeta.... :(
en osaa muuta sanoa kuin :hug:
onko teillä yhteisiä tuttuja, keneltä voisit kysyä tarkemmin jos tämä ystäväsi ei jaksa kertoa ja sit auttaa esim leipomalla
Tämä pariskunta tulee meille jo tänään illalla kylään, niin jutellaan lisää. Sain kyllä viesteistä sen kuvan, että kaksin ovat :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Huomenta!
Missä vaiheessa veisitte ripuloivan vauvan lääkäriin näytille? Pojalla on ollut maha enemmän ja vähemmän löysällä lauantai-aamusta asti. Välillä kakka on "savimaista", välillä ihan vetistä vihreää. Syö ja leikkii+touhuilee ihan normaalisti. Kuumetta ei ole, eikä ole oksennellut.
Aion antaa ainakin tämän päivän pelkästään maitoa; soseet tulee heti läpi :(
Voiko olla allerginen jollekin ruoka-aineelle? Ollaan jo syöty vaikka mitä makuja, täytyy nyt sitten varmaan aloittaa alusta maistelemaan.

..nyt lukemaan 15 yö-sivua...
Meillä kesti tuota viimeset 2vk. jätin sit ruokavaliosta ensin pois kaalet, ruusunmarjan jne. sit mentiin paripäivää pelkällä patatilla ja vihannessoseella.. neuvolasta kysäsin ni sanovat että ei haittaa, jos lapsi on virkeä ja tyytyväinen. Todennäköisesti suoli ei ole vielä valmis sulattamaan kaikkea sitä ruokaa, mutta et vähentää makuja ja jatkaa muutoin samaan malliin..
Annoin myös panania..eilen kakaton päivä tänään kakannu kertaalleen ison satsin! nuo 2vk tuli sen 6-10 kakkaa pierua päivässä..ja väri vaihteli siitä vauvan normi kakasta myrkyn vihreeseen ja venyvään..
rela-tipoista ja d-vitamiini vaihtamisesta ei apua.
mä kehottaisin kokeilemaan et yksinkertaistat ruokavaliota ja sit pikkuhiljaa taas vanhat tutut maut mukaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
:'( Mä joskus aiemmin kirjoittelin yhdestä kaverista, joka oli raskaana, LA joskus kesäkuussa ja niistä ei kuulunut mitään. Uskaltauduin nyt laittamaan viestiä ja sain vastauksen, ettei oo siksi kuulunut mitään kun kaikki ei mennyt niin kuin piti :( :'( En tiedä mitä tapahtunut, mutta pelkään pahinta tuollaisen viestin jälkeen :( Koitetaan sopia nyt tapaamista.
:( :'( :hug:
Jep :'( :'( :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Pitäisköhä tuolle lapselle ostaa käsiraudat, että lopettais tuon sängyssä pyörimisen :headwall: ????
ootko kokeillu ihan perinteistä tiukkaa peitto kapaloa? meillä pitää vieläki välistä yöllä/illalla sitasta kapaloon, että malttaa rauhottua nukkumaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
:'( Mä joskus aiemmin kirjoittelin yhdestä kaverista, joka oli raskaana, LA joskus kesäkuussa ja niistä ei kuulunut mitään. Uskaltauduin nyt laittamaan viestiä ja sain vastauksen, ettei oo siksi kuulunut mitään kun kaikki ei mennyt niin kuin piti :( :'( En tiedä mitä tapahtunut, mutta pelkään pahinta tuollaisen viestin jälkeen :( Koitetaan sopia nyt tapaamista.
Voi kauheeta.... :(
en osaa muuta sanoa kuin :hug:
onko teillä yhteisiä tuttuja, keneltä voisit kysyä tarkemmin jos tämä ystäväsi ei jaksa kertoa ja sit auttaa esim leipomalla
Tämä pariskunta tulee meille jo tänään illalla kylään, niin jutellaan lisää. Sain kyllä viesteistä sen kuvan, että kaksin ovat :(
:'( voimia asian kohtaamiseen!! :hug: ihana että heillä on ystäviä ympärillä ketkä huolehtii!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
:'( Mä joskus aiemmin kirjoittelin yhdestä kaverista, joka oli raskaana, LA joskus kesäkuussa ja niistä ei kuulunut mitään. Uskaltauduin nyt laittamaan viestiä ja sain vastauksen, ettei oo siksi kuulunut mitään kun kaikki ei mennyt niin kuin piti :( :'( En tiedä mitä tapahtunut, mutta pelkään pahinta tuollaisen viestin jälkeen :( Koitetaan sopia nyt tapaamista.
Voi kauheeta.... :(
en osaa muuta sanoa kuin :hug:
onko teillä yhteisiä tuttuja, keneltä voisit kysyä tarkemmin jos tämä ystäväsi ei jaksa kertoa ja sit auttaa esim leipomalla
Tämä pariskunta tulee meille jo tänään illalla kylään, niin jutellaan lisää. Sain kyllä viesteistä sen kuvan, että kaksin ovat :(

:( Oi ei...jos on peruuttamaton käynyt, niin olis kyllä varmaan ollu asiallista vähän vihjata etukäteen teillekin, ettei sit pommia jysäytä :'(
Mut jokainen tietty käsittelee noita asioita erilailla :hug: :hug:
Toivotaan, ettei olis NIIN vakavaa, että kuolemasta olis kyse!!! :hug: :hug:
 

Yhteistyössä