***HELMET 2008*** Kesäviikko 32

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
ZUKU: Mullakin on pieni sirppana poika, jolle pitäs saada paljon ruokaa alas. Annan yleensä ensin sosetta ja sitten maitoa, mutta välillä käy siten, että poika vaan haluaa lisää sosetta. Annan siksi ensin maitoa ja sitten vasta soseen ja sitä saa sitten syödä niin paljon kun huvittaa (tai siis vajaan purkillisen =) )
meil nyt syödään n.puolipurkkia x2/pv. en ole enempää saanu menemään..
käskettiinkö sinun lisätä ruokaan voita? ihmetyttää..et voita, ei öljyä? ku voi on tehty oikeesta maidosta.. löysin suolatonta voita, ni aattelin laittaa sitä nokareen yhteen ruokaan päivässä. 2vk päästä käske alottaa joko lihan tai puuron.. aattelin puurolla (kaura) alotella..

Ei tullu Sepi yöuniin B) :wave:

Pikkujätkä on ekoilla unilla, jakso se sitte kuitenki nukkua yöuniaan tonne yheksän jälkeen eilisestä rytmin muutoksesta huolimatta :)

Kristelle
:'( Ei osaa oikein mitään sanoa

Pessi ja Piipero Toivottavasti pojut paranisivat pikaisesti :heart:

Tosi moni tuntuu tekevän remppaa täällä :D Meilläki ois tarkotus käydä tällä viikolla hakemassa parketit noihin makkareihin ja viikonloppuna laittaa sitä paikoilleen. Viikonlopusta tulikin mieleen että ootteko te juhlistanu (meinaatteko juhlistaa) helmien puolvuotispäivää? Meillä on just porukat sillo täällä kun mennää viikonloppuna häihin ja ajattelin keittää "synttärikahvit" sunnuntaina ja pyytää nuo appivanhemmatki kahville kun täällä päin asuvat.

Tosta ruoasta piti vielä sanomani... Meillä alko soseita menemään ihan eri mittakaavassa kun alettiin antamaan pojalle lihaa :eek: Kasvista hyvä jos sai puol purkkia menemään niin lihaa vetäis purkin siltä seisomalta. Ei oo kasvissyöjän vikaa tossa jätkässä :D

Toivottavasti Pessin ja piiperon pojat paranevat pikaisesti :flower:

Meillä poika vetää nyt jo pilttipurkillisen kasvissosetta lounaaksi ja purkillisen hedelmäsosetta iltapäivällä sekä ihan hyvän satsin kaurapuuroa illalla. Kaikkien aterioiden päälle menee vielä maitoa ja lisäksi monen monta pelkkää imetyskertaa vielä väleissä =) Kiinteitä syöty kuitenkin vasta neljä viikkoa, nyt viides viikko menossa :whistle: Ensi viikolla aattelin ottaa lihaa sitten mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
:'( Mä joskus aiemmin kirjoittelin yhdestä kaverista, joka oli raskaana, LA joskus kesäkuussa ja niistä ei kuulunut mitään. Uskaltauduin nyt laittamaan viestiä ja sain vastauksen, ettei oo siksi kuulunut mitään kun kaikki ei mennyt niin kuin piti :( :'( En tiedä mitä tapahtunut, mutta pelkään pahinta tuollaisen viestin jälkeen :( Koitetaan sopia nyt tapaamista.
:hug: :'( Kuulostaa surulliselta.

heissan! :wave:

lukaisinpas sen mitä olin taas jäänyt jälkeen. :whistle: hauskat sepi kumpulaiset ollut täällä yöllä. :D

täällä on ihan karmea tuuli. neiti nukkuu ja nukkuu vaan ja mä odottelen, että heräis niin vois lähtee käymään vaikka jumbossa tai sellossa. jotain puuhaa kehiteltävä... |O

paranemisia tosiaan piiperon ja pessin pienokaisille! :hug:

kristellen ystäville :hug: Noi on ihan kauheita asioita..meidän ystävät menetti vauvansa reilu kk sitten viikoilla 23. :'(

hei..aloittaisitteko ensin viljat vai lihat?? me siis edelleen kasvis ja hedelmäsoseilla, joita menee vasta n. kolmasosa purkillinen päivässä. :/

Jahvetin prinsessaiselle kyllä ihanainen huone tulossa!! :heart:

Kristelle voi itku, kuulostaa tosi kurjalta!! Sanattomaksi vetää, ei osaa sanoa mitään järkevää. Eikä sitä ehkä tarvii osatakaan toisaalta, teidänki osalta on varmaan tärkeintä että ootte läsnä ja tukena. Halaa vain vaikka, se jo saattaa auttaa. :hug:

äipääHki, me aloitettiin viljalla, kun otettiin iltapuuro mukaan kuvioon. Ja eilen muuten aamupuurokin! =) Lihaa on syöty ehkä n. reilu viikko..? Pari viikkoa..? En muista! Jonkin aikaa! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
äipääHki, me aloitettiin viljalla, kun otettiin iltapuuro mukaan kuvioon. Ja eilen muuten aamupuurokin! =) Lihaa on syöty ehkä n. reilu viikko..? Pari viikkoa..? En muista! Jonkin aikaa! =)

Kiitti Ippu! Eli siis, kun annat aamupuuroa, niin imetätkö ennen sitä vai jälkeen vai et ollenkaan? Me ollaan niin kiinni tississä, että mä en oikeen tajuu mihin väliin mä alan lusikoimaan muuta pöperöä?? :headwall: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:

Kiitti Ippu! Eli siis, kun annat aamupuuroa, niin imetätkö ennen sitä vai jälkeen vai et ollenkaan? Me ollaan niin kiinni tississä, että mä en oikeen tajuu mihin väliin mä alan lusikoimaan muuta pöperöä?? :headwall: :xmas:
Meillä ei syödä tissiä eikä aamupuuroa, mut tehdään niin, et heti herättyä (vaippojan vaihdon yms jälkeen) saa ekana maitoa tai velliä ja siitä n. 1-1½h hedelmäsoseen (puuro meil syödää illalla)..tolla on ainaki niin hirvee nälkä, t tuskin heti ensimmäiseksi alkais lusikasta syömään...nin menee paremmin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:

Meillä ei syödä tissiä eikä aamupuuroa, mut tehdään niin, et heti herättyä (vaippojan vaihdon yms jälkeen) saa ekana maitoa tai velliä ja siitä n. 1-1½h hedelmäsoseen (puuro meil syödää illalla)..tolla on ainaki niin hirvee nälkä, t tuskin heti ensimmäiseksi alkais lusikasta syömään...nin menee paremmin =)
Kiitti jahvettikin! Eli siis, tosiaan antaa olla hetken väliä siinä tissin jälkeen. Kun oon tässä sitä miettinyt, että neitihän on ihan tyytyväinen tissin jälkeen piiiiitkään, joten tuntuu, että sitä tarvetta sille soseelle ei ole. Vaikka siis pitää alkaa olemaan nyt kun se 6kk tulee täyteen. Mutta siis joo, toihan on hyvä, että ensin tissiä ja sit vaikka kun oon oman aamaisen syönyt ja lehdet lukenut niin sosetta neidille. *pähkäilee*

Liina-Mari menossa hierojalle...ihanaa! Minunkin pitäis varata. Kävin 2 viikko sitten ja sain ankaran tuomion..ei vaunujen työntämistä, vaan sauvakävelyä! :whistle:

Joku puheli niistä soseiden maustamisista. Mä olen tässä miettinyt samaa, koska noihan on aivan kamalan mauttomia noi valmissoseet (joiden nimeen tosin edelleen vannon) et ei ihme kun lapset nirsoilee myöhemmin ruokien kanssa. Siis vois ajatella, että oli hyvä saada eri makuja heti alkuun. Mutta minkä verran niitä usklataa maustaa???

Ehkä mäkin lähden sauvaostoksille ja ryhdyn hommiin! ;)

Zuku: ei kun sanottiin vaan, että omaan tahtiin kasvaa...Mutta annan kyllä syödä (tai oon muutenkin aina antanut) niin paljon kun haluaa. Mä olen itse ammattini puolesta joutunut/saanut neuvoa huonosti kasvavien vauvojen vanhempia ja itse olen suositellut nimenomaan öljyä n. 1-3tl/vrk. Mutta margariini (80%) käy kyllä yhtä hyvin. Ja miksei voikin, mutta jos haluaa nipottaa niin parempia rasvojahan noista saa...

jaahas ja mun ilo loppui lyhyeen...mies lähtee taas huomen illalla hippaloimaan pippaloimaan,kuulemma työn merkeissä ,ei muuten mut niinkuin olen jo aikaisemmin valittanut illat on vaikeita nykyään :( Täytyy siis huomenna valloittamaan helsinki tms niin on poitsu sit illalla ehkä valmis nukkumaan paremmin kun on nähnyt maailmaa :D

Joo täälläkin kauhea tuuli edelleen

Niin ja siitä kapalosta, ei oikein toimi kun hikoilee heti kun on vähän enemmän vaatetta...meillä on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kuuma!! ja olen yrittänyt tyynyjen ja peittojen avulla tehdä nukkumistilan pieneksi, mutta kääntyminen näköjään onnistuu missä tilassa vaan! Ja ei nukahda mahalleen vaan alkaa sitten huutaan, mutta kun on pakko pyöriä...

Yhteistyössä