Soppahan on vaan lirua mustikkaa =)Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:Juu, mut se puhu sopasta.Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Mustikkaahan on ainaki Piltin soseena, jos se käy :wave:
Soppahan on vaan lirua mustikkaa =)Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:Juu, mut se puhu sopasta.Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Mustikkaahan on ainaki Piltin soseena, jos se käy :wave:
ei oo kovin vaikeeta. Perunajauhopaketin kyljestä taitaa löytyä mittasuhteet Keität vaan veden+mustikat ja sitten pieneen määrään kylmää vettä sekoitetun perunajauhon sekoitat ohuena nauhana keittoon ja annat kiehahtaa!Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:öö en ole ikinä tehnyt mitään soppia tai kiisseleitä... :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:Pessi voithan sä tehdä mustikkasopan ihan vaikka pakastemustikoista
Totta, mutta sopan muodossa sais menemään enemmän nestettä, kun sitähän ripuloiva pieni tarvii paljonAlkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Soppahan on vaan lirua mustikkaa =)Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:Juu, mut se puhu sopasta.Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Mustikkaahan on ainaki Piltin soseena, jos se käy :wave:
Jees, toi kuvas just miestä toi kuva.Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:Vanamo
voi mies parkaa varmaa hirveetä kun ei liiku minnekkään
Ei oo tapahtunu mitään tuollaista ikinä sille. Ihmettelinki aamulla et mitä se kenottaa ovella kun tuli herättää mua.Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:Hui, jotenkin tuo Vanamon viesti meni ohi ja ihmettelin, että mistä on kyse. Aika rajulta kuulostaa miehen niskavaivat :/ Onko tuota jumiintumista siis tapahtunut jo aiemminkin?
No minkäs takia teillä sitten ambulanssi on aiemmin käynyt, kun kirjoitit "taas"?Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:Ei oo tapahtunu mitään tuollaista ikinä sille. Ihmettelinki aamulla et mitä se kenottaa ovella kun tuli herättää mua.Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:Hui, jotenkin tuo Vanamon viesti meni ohi ja ihmettelin, että mistä on kyse. Aika rajulta kuulostaa miehen niskavaivat :/ Onko tuota jumiintumista siis tapahtunut jo aiemminkin?
:ashamed:
Huoh, tähän asti luin. Punkka=sänky, amme=amme (mikä ihmeen vanna?!), ja rotvalliha on katukiveys/kadunreuna mikäsenyon.Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Alkuperäinen kirjoittaja Anno:On noi murrejutut hassuja... Mä oon miehelle opettanu ton vannan nyt ja ihan innoissaa se on aina Karhulasta hakemassa possoja Tosin oon mäki oppinu täällä vaikka mitä... Alkaen tietenki rotvallin reunasta
Mikä-mikä-mikä?! Kuulostaa hauskalta! =)
Vanna=vanna Siis ammeAlkuperäinen kirjoittaja civindal:Huoh, tähän asti luin. Punkka=sänky, amme=amme (mikä ihmeen vanna?!), ja rotvalliha on katukiveys/kadunreuna mikäsenyon.Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Alkuperäinen kirjoittaja Anno:On noi murrejutut hassuja... Mä oon miehelle opettanu ton vannan nyt ja ihan innoissaa se on aina Karhulasta hakemassa possoja Tosin oon mäki oppinu täällä vaikka mitä... Alkaen tietenki rotvallin reunasta
Mikä-mikä-mikä?! Kuulostaa hauskalta! =)
Onks anno tampereelta?
Rotvallin reuna meinais mullekin katukivetyksen reunaa. Joku tutuistani taitaa käyttää tuota sanontaa, mut en nyt kyllä muista kuka niin on puhunut, vaikka koitin miettiä :/Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Juu mie ainakii ymmärrän tuon rotvallin katukivetyksenä, siis se mikä on ajotie ja kävelytien välissä se "koroke" =)
"Suussani yksi iso hammas" Vois meijän likka lauleskella No, ei se viel iso oo, vähän pilkottaa ja lusikkaan kyllä kilahtaa jo =)Alkuperäinen kirjoittaja härkäneito:hampaita ei oo vielä. Mites muilla?
Kiitos =) Kamalan aikaseen tuli kyllä....esikolla vasta 11kk, kakkosella 7kk, kolmosella 9kk...noin suunilleen, ihan tarkkoja en muista =)Alkuperäinen kirjoittaja härkäneito:Onnea Jahvetin tytölle hampaasta. :flower:
Se olis IHAN sairaan kätevä!!!Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:saatte minutkin suunnittelemaan sellaisen ostoa :kieh: Aattelen mielessäni, kuinka helppoa ois sellaisella kantaa esim. ulkomailla, kun ollaan reissuun lähdössä lokakuussa...
Meillä myös osasyynä repun hankintaan on se että kuukauden päästä lähdetään etelän maille-on nyt jo kätevyytensä tääs viikossa osoittanut, toimii varmaan enempi kuin hyvin reissussakin! Kaupassakin kun käydään, niin tyty menee repussa! Reissusta tulikin mieleeni että tytyn passi pitäisi hakea, tuli muuten ihana eka passikuva :heart: se onkin sit asia erikseen miten tuon tytön siitä viiden vuoden päästä enää tunnistaa...Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Se olis IHAN sairaan kätevä!!!Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:saatte minutkin suunnittelemaan sellaisen ostoa :kieh: Aattelen mielessäni, kuinka helppoa ois sellaisella kantaa esim. ulkomailla, kun ollaan reissuun lähdössä lokakuussa...
Oikeesti, hei...meillä on 3-4 kertaa käyty vaunuttelemassa sen jälkeen kun reppu tuli meille....ja me käydään JOKA päivä lenkillä
Oisko tuo kuukauden verran nyt ollu...
Me käydään kans melkeen joka päivä vaunuilla lenkillä. Poika viihtyy hereillä vaunuissa pitkiäkin aikoja (just viime viikolla käpöttelin kaverin luo 45 min) ja toisinaan heitetään pikkukieppiä vaan matkiksilla, joista poju näkee paremmin. Kantoliinaa mä käytän vaan ns. erikoistilanteissa, en jotenkaan jaksa aina kiepsuttaa sitä ja siinä tulee tosiaan helteillä helposti kuuma. Täytyykin kysellä oiskos tässä lähipiirissä jollain, et vois vähän koklailla ennen kuin omaa miettii Ne on kuitenkin tuhottoman kalliita nuo reput meidän budjetille, kun tuo mies on tuollainen opiskelijanretku :heart:Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Se olis IHAN sairaan kätevä!!!Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:saatte minutkin suunnittelemaan sellaisen ostoa :kieh: Aattelen mielessäni, kuinka helppoa ois sellaisella kantaa esim. ulkomailla, kun ollaan reissuun lähdössä lokakuussa...
Oikeesti, hei...meillä on 3-4 kertaa käyty vaunuttelemassa sen jälkeen kun reppu tuli meille....ja me käydään JOKA päivä lenkillä
Oisko tuo kuukauden verran nyt ollu...
niin ja sellanen juttu et mustikka värjää kakan mustaksi tai sinertäväksi tms.Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:ei oo kovin vaikeeta. Perunajauhopaketin kyljestä taitaa löytyä mittasuhteet Keität vaan veden+mustikat ja sitten pieneen määrään kylmää vettä sekoitetun perunajauhon sekoitat ohuena nauhana keittoon ja annat kiehahtaa!Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:öö en ole ikinä tehnyt mitään soppia tai kiisseleitä... :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:Pessi voithan sä tehdä mustikkasopan ihan vaikka pakastemustikoista
Pojalle jos teet, niin tietty tarvii sihdata mustikankuoret pois ennen perunajauhon lisäämistä.