***HELMET 2008*** Kesäviikko 32

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Pessi voithan sä tehdä mustikkasopan ihan vaikka pakastemustikoista :whistle:
öö en ole ikinä tehnyt mitään soppia tai kiisseleitä... :snotty:
ei oo kovin vaikeeta. Perunajauhopaketin kyljestä taitaa löytyä mittasuhteet :whistle: Keität vaan veden+mustikat ja sitten pieneen määrään kylmää vettä sekoitetun perunajauhon sekoitat ohuena nauhana keittoon ja annat kiehahtaa! :p

Pojalle jos teet, niin tietty tarvii sihdata mustikankuoret pois ennen perunajauhon lisäämistä.
niin ja sellanen juttu et mustikka värjää kakan mustaksi tai sinertäväksi tms.
Tuosta mustasta kakasta tuli mieleen, että minkä ikäiselle saa hiilitabletteja antaa?? Muistaakos kukaan? Mä ite niitä vetelin silloin pari viikkoa sitten, mutta en tullut lukeneeksi kuin sen vaan, että niitä passaa syödä vaikka imettääkin
:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
saatte minutkin suunnittelemaan sellaisen ostoa :kieh: Aattelen mielessäni, kuinka helppoa ois sellaisella kantaa esim. ulkomailla, kun ollaan reissuun lähdössä lokakuussa...
Se olis IHAN sairaan kätevä!!! :D
Oikeesti, hei...meillä on 3-4 kertaa käyty vaunuttelemassa sen jälkeen kun reppu tuli meille....ja me käydään JOKA päivä lenkillä :D ;) :p
Oisko tuo kuukauden verran nyt ollu...
Me käydään kans melkeen joka päivä vaunuilla lenkillä. Poika viihtyy hereillä vaunuissa pitkiäkin aikoja (just viime viikolla käpöttelin kaverin luo 45 min) ja toisinaan heitetään pikkukieppiä vaan matkiksilla, joista poju näkee paremmin. Kantoliinaa mä käytän vaan ns. erikoistilanteissa, en jotenkaan jaksa aina kiepsuttaa sitä ja siinä tulee tosiaan helteillä helposti kuuma. Täytyykin kysellä oiskos tässä lähipiirissä jollain, et vois vähän koklailla ennen kuin omaa miettii :whistle: Ne on kuitenkin tuhottoman kalliita nuo reput meidän budjetille, kun tuo mies on tuollainen opiskelijanretku :heart:
Sehän tuossa on just hyvä, kun ei tarvitse sitä ympärille kieputella, helppo säätää ja laittaa muksu kyytiin-eikä ole kuuma kuten liina tuppaa olemaan viileämmilläkin keleillä! =) Hintaahan niillä on, meillä mummi halusi sponsoroida siitä osan, haluaa itsekin typykkää siinä kantaa kun reissuun lähdetään porukalla! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
Lukiko kukaan tuolta heiniksien odotupuolelta, kun poikavauva oli kuollut.Aivan kamalaa :snotty: :snotty: . ..huh. Et ihan kivasti täs itsellä siis menee.
Mä kävin nyt sun vinkistä lukemassa :'( Kyllä se on niin totta, että ei millään muulla oo niin väliä, kuin että saa terveen elinvoimaisen lapsen.
Mitämissä? Yritin ettiä mut en tainnu löytää edes oikeaa ketjua. :eek: Kamalaa, joka tapauksessa. :'(
 
Herranen aika naiset :D Me syötiin, leikittiin ja lenkkeiltiin tässä ja kuinka kamalasti mulla on luettavaa :eek: Joten ei ku hommiin nyt ku poika nukkuu :D Oli muuten yli tunnin hereillä ku oltii pihalla ja heti simahti ku pistin sänkyyn :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Soitin neuvolaan. Terkka epäili vatsaflunssaksi. Kuulemma ihan huoletta voi vielä 2-3 päivää katsella, jos edelleen ruoka ja juoma maistuu entiseen malliin. Käski antaa mustikkakeittoa vatsaa rauhoittamaan. Mitä keittoa, kaupasta Valion mustikkasoppaa vai onko jotain vauvakeittoa olemassa? :eek: :ashamed: Lääkäriin sitten jos alkaa puhti loppua pojalta.
Eikö ne sanonu siitä Osmosalista mitään siellä neuvolassa?? Eiks seki oo ripuliin? Meillä tosta sanottiin sillo ku meil oli poika vatsataudissa pari kk sitte. Sitä piti antaa tasasin väliajoin ees vähän...

Nii ja mustikkakeiton tekeminen on mielettömän helppoa... Sanoo hän joka teki ekaa kertaa sitten köksäntuntien kiisseliä tänä kesänä :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
On noi murrejutut hassuja... Mä oon miehelle opettanu ton vannan nyt ja ihan innoissaa se on aina Karhulasta hakemassa possoja :D Tosin oon mäki oppinu täällä vaikka mitä... Alkaen tietenki rotvallin reunasta :D
:LOL: :LOL:

Mikä-mikä-mikä?! :eek: Kuulostaa hauskalta! =)
Huoh, tähän asti luin. Punkka=sänky, amme=amme (mikä ihmeen vanna?!), ja rotvalliha on katukiveys/kadunreuna mikäsenyon.
Onks anno tampereelta? :D
Juu tänne Pirkanmaalle oon päätyny.. Enhän mä ollu ees huomannu tollasta Ipun kysymysta :ashamed:
 
siis oikeesti, miten teil on aikaa kirjottaa näin paljon? :eek: että näissä jutuissa pysys perässä ni pitäs olla koneella niin paljo et meillä jäis pyykit pesemättä, ruuat laittamatta ja sängyt petaamatta jne :whistle:

visa electronit ei toimi täällä missään :headwall: ärsyttää ku kävin nostamassa toiselta tililtä rahaa huomista varten ni nyt suurin osa meni sit kauppaan ja tankkiin :kieh: meen siis huomenna laitattamaan kierukan, pakko mennä yksityiselle kun yleisellä puolella menee laittoajat niin pitkälle ja nyt on tosiaan pakko joku ehkäsy hommata, mä en raskaaksi halua! :xmas: vähän tyyriiksihän toi tulee mut nou kän duu. neuvolassa tätsy puhu vaan papakokeen otosta ennen kierukan laittoa mut ei ne tuolla lääkärikeskuksessa mitään siitä sanonu eikä tullu puheeksikaan. yritin soittaa neuvolaan mut eihän sieltä vastattu ja puhelinaikana oli koko ajan varattu :headwall: kai sen papan voi ottaa vaikka kierukka oliskin paikallaan?
 
No niiin nyt on sitten tarjoustalo tyhjennetty...kävin TAAS alessa... :whistle:

Ostin monta fleecepukua...joka kokoa :LOL: .

Esikoiselle nyt syksyksi pihalle kokohaalarit...joku Peuhu-merkkinen :xmas: eli halpishaalarit, mut eiköhän oo ihan toimivat :D . En oo vielä löytänyt pojalle tuulenpitäviä syksyhaalareita, mut rimpautin kaverille jolla 4 vuotias tammikuussa syntynyt poju...et jos olis vielä varastossa tätä kokoa oleva haalari...niin lainaan tai ostan pois...tai vuokraan :LOL: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
siis oikeesti, miten teil on aikaa kirjottaa näin paljon? :eek: että näissä jutuissa pysys perässä ni pitäs olla koneella niin paljo et meillä jäis pyykit pesemättä, ruuat laittamatta ja sängyt petaamatta jne :whistle:
*vaatteet loppu, vatsa kurnii...ja jalkaan tarttunut sängyn päiväpeite* :LOL:
 
Mä sain Hermannin! :D Ootteko kuullut? Se on joku taikinajuuri jota pitää pitää pöydällä ja sekoitella. Silloin tällöin sitä ruokkia jauholla ja sokerilla ym. Jakaa se sitten 5 astiaan...neljä ystäville ja yksi itselle...siitä sitten tulee lopuksi kakku! |O :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mä sain Hermannin! :D Ootteko kuullut? Se on joku taikinajuuri jota pitää pitää pöydällä ja sekoitella. Silloin tällöin sitä ruokkia jauholla ja sokerilla ym. Jakaa se sitten 5 astiaan...neljä ystäville ja yksi itselle...siitä sitten tulee lopuksi kakku! |O :xmas:
Olen tehnyt...on ihan kauheeta se kakku :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mä sain Hermannin! :D Ootteko kuullut? Se on joku taikinajuuri jota pitää pitää pöydällä ja sekoitella. Silloin tällöin sitä ruokkia jauholla ja sokerilla ym. Jakaa se sitten 5 astiaan...neljä ystäville ja yksi itselle...siitä sitten tulee lopuksi kakku! |O :xmas:
meillä on ollu tuo hermanni kylässä :D ja minä pidin sen tunnollisesti "elossa" ku esikoinen sai sen kaveriltaan ja vietiin sit miehen siskon lapsille yks osa niistä niin niiden äiti nakkas sen suoraan roskiin :( :kieh: minusta se kakku oli ihan jees, miehestä se oli pahaa
 
Kun tapasin ukkoni...hän sanoi aina ettei kehtaa sitä ja tätä... Totesin että rohkeesti vaan ei sun tarvitse hävetä...ajattelin että onpa kaino tyyppi...mut hän käsittää kehtaa sanan siis niin ettei hän viitsi tehdä jotain juttua...siis laiska!!! Liekö tuo yhtään parempi! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Hui, jotenkin tuo Vanamon viesti meni ohi ja ihmettelin, että mistä on kyse. Aika rajulta kuulostaa miehen niskavaivat :/ Onko tuota jumiintumista siis tapahtunut jo aiemminkin?
Ei oo tapahtunu mitään tuollaista ikinä sille. Ihmettelinki aamulla et mitä se kenottaa ovella kun tuli herättää mua.
:LOL: :ashamed:
No minkäs takia teillä sitten ambulanssi on aiemmin käynyt, kun kirjoitit "taas"? :whistle: :eek:

Siis mun takia kävi silloin aiemmin kun söin sitä kakkua jossa oli pähkinää ja tuli äkkilähtö lasareettiin..
:kieh:
 

Yhteistyössä