***HELMET 2008*** Kesäviikko 30

Hellurei :wave:

Vieraat kävi ja hyväähän se valmispohjaan tehty mansikkakakku oli. :p Ei tietenkään omatekoisen veroista, mutta hyvin maistui tuokin. :p Pitaleipiä tarjoiltiin suolasena, ja täytyy kyllä sanoa, että hyviä olivat nekin. Ei oltukaan ennen noita tehty. Ihan semmoisia paistovalmiita grahampitaleipiä lämmitettiin uunissa ja väliin kinkkutäytettä ja kasviksia. :p Variaatioita löytyis noihinkin monia. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
=) Ihan turhaa energiankulutusta (siis vettä ja sähköä lähinnä ;) )
Meillä keitetään vesi vedenkeittimessä samalla kuin keitetään vesi maitoa varten ja tutit steriloituu mikrolaitteella, joten eipä tuohon kovin paljoa sähköä tai vettä kulu. ;) Ja hui, miten ällöttävän *kadekade* ahkera sä oot! :eek:

Vielä tuohon viihdyttämiseen, niin tokihan se on niin, ettei monilapsisessa perheessä ole mahdollisuutta olla koko aikaa valmiina vain vauvaa varten, koska on huomioitava muutkin lapset. Itse olen kuitenkin mielelläni, kuten jo yölläkin sanoin, valmiina asemissa vauvaa varten, jos "kutsu" käy. Kun kerran on mahdollisuus. ;) Kotitöitäkään ei niin paljon ole, etteikö niitä voisi tehdä silloin kun mies on kotona tai vauva viihtyy itsekseen (ja sitten keskeyttää, jos käy kutsu ;) ). Näin pientä vauvaa on mielestäni turhaa "opettaa" huudattamalla, jos ei ole pakko. Tämänikäinen kun ei varmaankaan vielä huuda kiukutellakseen vaan tahto ja tarve on vielä aika lailla sama asia. :/

Ihana päivä tänään; jos lähtis ulos kohta... B) Mieskin on onneksi taas kotona. :heart:

ieva & :heart: 5kk23pv
 
Ihanan aktiivista keskustelua yöllä käyty! Ieva ja Jahvetti on aina toistensa niskavilloissa kiinni, ainakis semmosella pienellä lempeällä otteella, ja välillä sit tolleen topakammin tarttuen, ni on välistä ihan hauska lukea! =)

Meillä ei juoda nokkamukista vielä. Mut hei, meilläki on semmonen aventin pullo Pampers-salkusta, mut ihan tyhmä ku siis pelkkä pullon ja kansi ja semmonen välilirpuke. Käsitinkö oikein että siihen ois saatavana semmonen nokkamuki-osa? :attn: Saako niitä ihan tavan tavarataloista..? Ja käykö siihen muu kuin avent? *siinä luulossa että ovat kalliita*

Vaununkoppa meillä on paikoillaan vielä, tyttö mahtuu sinne vielä ihan hyvin joten ei kiirettä pois. Ja kun viihtyykin siellä hereilläkin jonkin verran, joskaan kovin suurta ei oo ollu se tarve häntä siellä hereillä vielä pitääkään. Ja kun saapi tuohon koppaanki istuma-asentoon niin, että laittaa sinne pää-päätyyn tyynyn, johon tyty nojailee, ollen siis semmosessa puoli-istuvassa asennossa.
Yhesti on istunu ilman koppaa pelkässä ratasosassa ja sillon selkänoja oli kaltevassa asennossa. Ihan jees pysyi, mutta kun se selkänoja on niin leveä, ni kaatuu sivuille päin, ja toisaalta pyllyn kohdalla niin liukas kangas, että pyllyki valui ties miten päin pois paikoiltaan, ja turvavyötkin niin holtittoman isot vielä, ettei apua niistäkään! Enkä sen pikaistunnon aikana ehtiny vielä Jahvetin tyynykikkaa kokeilla! ;)

Tutit keitän vain käyttöönottaessa, ja sit jos sattuu tippumaan semmoseen paikkaan että on taatusti pöpöinen, siis esim. ulkona, tai tuulikaappiin missä on kenkiä, tai kaupan lattialle, tai jos isoveikka on käyttäny suussansa. Tai jos kissa käy nuuhkimassa ja nokallaan tökkimässä, tämäki on kerran tapahtunu!! :eek: Eli tämmösissä erikoisemmissa ja taatusti pöpöisissä tapauksissa keitän, mut en muuten. Huuhtelen vaan tarvittaessa enimmät karvat pois ja eikus suuhun vaan! ;) Tuttipullojen tutit oon tainnu keittää vaan käyttöönottaessa. Niitä kun on alettu käyttää vasta sen jälkeen ku kädet on jo suuhun menneet, eli keitolla ei oo mitään virkaa enää ollu.
Pullot pestään koneessa tai joskus jaksamisen mukaan käsin, samoin ne rinkulat, tutit pesen käsin.

Kauhia karkintuska ois eikä talossa oo ainuttakaan melliä.. tai suklaata ois mutta en sitä halua, ku salmiakkia himottais! :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Liikunta pitäs tälläsellä helteellä olla laissa kielletty |O :xmas:
Tunnin reipas kävelylenkki...paidassa ei varmaan ollu kuivaa kohtaa :whistle: Nyt palkitten itteni jäätelöllä ja kahvilla täs koneella B)
Kerroppas mulla mistä sen löytää sen selkärangan tota liikuntaa ja laihdutusta varten? :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Liikunta pitäs tälläsellä helteellä olla laissa kielletty |O :xmas:
Tunnin reipas kävelylenkki...paidassa ei varmaan ollu kuivaa kohtaa :whistle: Nyt palkitten itteni jäätelöllä ja kahvilla täs koneella B)
Kerroppas mulla mistä sen löytää sen selkärangan tota liikuntaa ja laihdutusta varten? :ashamed:
Mulla se kuva näkyy peilistä, kun siihen katson :x |O Se en ole minä, kuka mua peilistä katsoo :ashamed: Sillä on 20kg liikaa painoa... :snotty:
 
Esim. täältä löytyy noita aventin irto osia, ja tosiaan stokkalta ainaskin saapi ja varmaan joistain lastentarvike liikeistä varmaan kans saapi :wave:

Meillä neiti päätti viime yonä että nyt on aika opetella kiinaa, vähä vaille kolme söi ja sitten varmaan puoltoista tuntia harjoitteli kiinaa, tyylillä tutti puoliks suuhun ja kauhee molitus päälle, ei auttanu silittelyt eikä muutkaan :eek: :LOL: , ja kyl sit aamulla ois taas nukuttanu ja muutenki valmmiks oli kiire |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Myös MAM tutit ja nokat käy tuohon Aventin pulloon :wave:
Luulisin et ois hieman halvempiakin...tosin luulo ei oo tiedon väärti :whistle:
--juu käy, mutta me jouduttiin luopumaan käytöstä kun se ilmaventtiili ei oo sama systeemi ja rupes meneen ilmaa liikaa ruuan mukana :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Myös MAM tutit ja nokat käy tuohon Aventin pulloon :wave:
Luulisin et ois hieman halvempiakin...tosin luulo ei oo tiedon väärti :whistle:
--juu käy, mutta me jouduttiin luopumaan käytöstä kun se ilmaventtiili ei oo sama systeemi ja rupes meneen ilmaa liikaa ruuan mukana :eek:
Meillä on käytetty MAMia ja ihan hyvin on toiminu =) Tosin meillä toimii Ainutkin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Liikunta pitäs tälläsellä helteellä olla laissa kielletty |O :xmas:
Tunnin reipas kävelylenkki...paidassa ei varmaan ollu kuivaa kohtaa :whistle: Nyt palkitten itteni jäätelöllä ja kahvilla täs koneella B)
Kerroppas mulla mistä sen löytää sen selkärangan tota liikuntaa ja laihdutusta varten? :ashamed:
Mulla se kuva näkyy peilistä, kun siihen katson :x |O Se en ole minä, kuka mua peilistä katsoo :ashamed: Sillä on 20kg liikaa painoa... :snotty:
Mulle riittäis kun kymmenen saisin pois, pääsis vaan jotenkin alkuun... :ashamed: Makean syönti on mulla ihan älytöntä! :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Myös MAM tutit ja nokat käy tuohon Aventin pulloon :wave:
Luulisin et ois hieman halvempiakin...tosin luulo ei oo tiedon väärti :whistle:
--juu käy, mutta me jouduttiin luopumaan käytöstä kun se ilmaventtiili ei oo sama systeemi ja rupes meneen ilmaa liikaa ruuan mukana :eek:
Meillä on käytetty MAMia ja ihan hyvin on toiminu =) Tosin meillä toimii Ainutkin =)
--meillä ainuissa tarttee sen luonnonkumeksen missä reikä, silikoonisilla vähän sama juttu että ilmaa mennee kans
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Liikunta pitäs tälläsellä helteellä olla laissa kielletty |O :xmas:
Tunnin reipas kävelylenkki...paidassa ei varmaan ollu kuivaa kohtaa :whistle: Nyt palkitten itteni jäätelöllä ja kahvilla täs koneella B)
Kerroppas mulla mistä sen löytää sen selkärangan tota liikuntaa ja laihdutusta varten? :ashamed:
Mulla se kuva näkyy peilistä, kun siihen katson :x |O Se en ole minä, kuka mua peilistä katsoo :ashamed: Sillä on 20kg liikaa painoa... :snotty:
Mulle riittäis kun kymmenen saisin pois, pääsis vaan jotenkin alkuun... :ashamed: Makean syönti on mulla ihan älytöntä! :x
Mulla on vielä 10 raskauskiloa jälellä |O Ja 10 kiloo mitä tuli, kun tupakan polto lopetin reilut 2v sitte |O Että sillee :headwall: :headwall: :headwall:
PRKL |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Myös MAM tutit ja nokat käy tuohon Aventin pulloon :wave:
Luulisin et ois hieman halvempiakin...tosin luulo ei oo tiedon väärti :whistle:
--juu käy, mutta me jouduttiin luopumaan käytöstä kun se ilmaventtiili ei oo sama systeemi ja rupes meneen ilmaa liikaa ruuan mukana :eek:
Meillä on käytetty MAMia ja ihan hyvin on toiminu =) Tosin meillä toimii Ainutkin =)
--meillä ainuissa tarttee sen luonnonkumeksen missä reikä, silikoonisilla vähän sama juttu että ilmaa mennee kans
Mie päästelen vähä väliä suupielestä sitä ilmaa pois, ettei tuu alipainetta pulloon, ihan ok menee. Vaan jos on ihan kamalan kova nälkä, niin saattaa hörppiä :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Ihanan aktiivista keskustelua yöllä käyty! Ieva ja Jahvetti on aina toistensa niskavilloissa kiinni, ainakis semmosella pienellä lempeällä otteella, ja välillä sit tolleen topakammin tarttuen, ni on välistä ihan hauska lukea! =)
:D Kiva, että kiivailusta on iloakin! =) Nautin kyllä itsekin monipuolisista keskusteluista, joissa ei mennä henkilökohtaisuuksiin. =) Että kiitoksia täältäkin Jahvetille öisestä keskusteluseurasta! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Myös MAM tutit ja nokat käy tuohon Aventin pulloon :wave:
Luulisin et ois hieman halvempiakin...tosin luulo ei oo tiedon väärti :whistle:
--juu käy, mutta me jouduttiin luopumaan käytöstä kun se ilmaventtiili ei oo sama systeemi ja rupes meneen ilmaa liikaa ruuan mukana :eek:
Meillä on käytetty MAMia ja ihan hyvin on toiminu =) Tosin meillä toimii Ainutkin =)
--meillä ainuissa tarttee sen luonnonkumeksen missä reikä, silikoonisilla vähän sama juttu että ilmaa mennee kans
Mie päästelen vähä väliä suupielestä sitä ilmaa pois, ettei tuu alipainetta pulloon, ihan ok menee. Vaan jos on ihan kamalan kova nälkä, niin saattaa hörppiä :/

joo kyll meillä kans ilmataan välillä mut silti se ei vaan tunnu oikeen hyvälle neidin suuhun :eek: , ja luonnonkumeksisella se maito menee paljon nopsempaan alas, ehdoton varsinkin öisin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Ihanan aktiivista keskustelua yöllä käyty! Ieva ja Jahvetti on aina toistensa niskavilloissa kiinni, ainakis semmosella pienellä lempeällä otteella, ja välillä sit tolleen topakammin tarttuen, ni on välistä ihan hauska lukea! =)
:D Kiva, että kiivailusta on iloakin! =) Nautin kyllä itsekin monipuolisista keskusteluista, joissa ei mennä henkilökohtaisuuksiin. =) Että kiitoksia täältäkin Jahvetille öisestä keskusteluseurasta! :wave:
Ollos hyvä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Liikunta pitäs tälläsellä helteellä olla laissa kielletty |O :xmas:
Tunnin reipas kävelylenkki...paidassa ei varmaan ollu kuivaa kohtaa :whistle: Nyt palkitten itteni jäätelöllä ja kahvilla täs koneella B)
Kerroppas mulla mistä sen löytää sen selkärangan tota liikuntaa ja laihdutusta varten? :ashamed:
No joo, tämäkin vielä tämmöisenä ihanana päivänä. B) Ei näitä laihdutuksia jaksa nyt ajatella, kun on kesälomakin. :xmas: Katellaan sitten syksymmällä... :p nim. "Parikytä kiloa liikaa täälläkin massussa ja kankuissa"
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Aventeista vielä, että eikait semmoinen nokkaosa ja kahvat yksistään paljon maksa. :/ Muutaman euron, veikkaisin. :/
5 euron molemmin puolin oon katellu, että nuo Mamit on ainaki....se inhottaa vaan, kun aina on 2kpl paketeissa, et miks ei voi myydä yksittäin :headwall: :headwall:
 

Yhteistyössä