***HELMET 2008*** Kesäviikko 30

Huomenta.
Ollaan vaihdettu tutit ehkä noin parin kuukauden välein. Luonnonkumiset tahmaantuvat aika nopeasti, olen ymmärtänyt että ne tulisi vaihtaa silloin. Pulloja en ole jaksanut keitellä pariin kuukauteen. Ehkä ne olisi ihan hyvä vaikka kerran viikkoon keittää.

On niin ihanan pirteä ja levännyt olo, poika heräsi vain kaksi kertaa yöllä syömään, väliajat nukkui kuin tukki :)

Tein aamulla ekaa kertaa puuroa; pikahiutaleita 3tl+desi vettä. Hyvin upposi soseen kanssa, että kiitos vaan ohjeesta vinkkaajalle =)

Ievan ja Jahvetin öiseen keskusteluun kommentoisin sen verran, että itse en tykkää yksilapsisten äitien "vähättelystä". Enkä tosiaan tarkoita, että kukaan täällä olisi siihen syyllistynyt, vaan olen joskus kohdannut sitä tosielämässä :| Monilapsisten äitien olisi ehkä hyvä myös kaivella muistinsa sopukoita, ja miettiä, kuinka hukassa itse saattoi olla esikoisen synnyttyä.
Miksi ammattilaisten neuvoja ei saisi kuunnella? :headwall: Joskus tuntuu, että kokeneemmat äidit oikein pröystäilevät sillä kuinka löysin rantein ottavat kaiken.

Ja mitä tulee tuohon, että lasta ei saisi huomioida/viihdyttää koko aikaa. Olen vähän eri mieltä :D kun juuri tätä vauvaa vartenhan minä kotona nyt olen. Toki poika huutaa joskus yksinään hetken aikaa, jos on kiire lähtö edessä ja pakko saada itsensäkin lähtemiskuntoon. Pääsääntöisesti haluan olla pojan käytettävissä silloin kun tarvis on.

Kenenkään ei ole nyt syytä ottaa itseensä, nää oli ihan vain mun mielipiteitä =)
 
huomenia :wave:

missasin näköjään pikku väittelyn illalla :whistle: pakko oli lähtee nukkumaan ku yöt on mitä on :| viime yöki taas ihan :headwall: ainaki 3 kertaa herätys ja herra kohta 6 kk, ei voi olla nälkä |O

kohta lähetään liikenteeseen, lapset hoitoon ja maakkiin :p

jepsu, sun kuulumisia kaipaisin, laita vaikka yytä :attn:
 
tohon pessin juttuun kommentoin vielä sen verran et meillä kellä useampia lapsia ei oo mahdollisuutta viihdyttää sitä vauvaa jatkuvasti vaikka sen takia kotona ollaankin. myös muut lapset on hoidettava ja huomioitava. toivottavasti tästä ei nyt kukaan ota nokkiinsa, oli vaan pakko kommentoida :)
 
Täti moonis on meillä! **tähän se bailaava bansku-hymiö** Ajatus toisesta lapsesta hieman hirvitti, hurjaa tosin oli sekin miten rennosti mies ajatuksen otti :eek:

Muuten mä oon jotenki tosi väsy :(. Hassuahan se, saan kuitenkin yöt nukkua. Päivät meneekin sitten ihan koko ajan tyttöä viihdyttäessä. Vaikea olla viihdyttämättä, ei viihdy hetkeäkään yksikseen.. Huutaa kyllä vastalauseensa sen verran kovaa :/ Mä voisin vaikka maksaa siitä että tyttöä ei tarttis humputtaa non stoppina.

Teillä ollu taas kovat keskustelusessiot yöllä. Kyllä tänne me kaikki mahdutaan! :hug:
Musta, ensimmäisen lapsen äitinä, on ihan kuulla niin muiden 1 lapsen vanhempien kuin monilapsisen äidin mielipiteitä. Vaikka joskus tuntuukin että kysyy NIIN tyhmiä juttuja että varmaan useemman lapsen äiti varmasti nauraa vedet silmissä ja pyörittelee silmiään tyyliin "ei voi olla totta!".. :ashamed:

Äh, mä meen. Jospa sais ees himpusti helpomman päivän aikaiseksi. Illalla meen sentäs jumppaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
tohon pessin juttuun kommentoin vielä sen verran et meillä kellä useampia lapsia ei oo mahdollisuutta viihdyttää sitä vauvaa jatkuvasti vaikka sen takia kotona ollaankin. myös muut lapset on hoidettava ja huomioitava. toivottavasti tästä ei nyt kukaan ota nokkiinsa, oli vaan pakko kommentoida :)
Näinhän se on. Mutta siksi mulle tällä hetkellä riittääkin tää yksi pieni kultapossu, jotta voin kasvattaa siitä lahkeessa roikkuvan mammanpojan :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Saimpas soitettua pomolle...pitää maanantaina soitella uudelleen ja sopia takempi ajankohta tapaamiselle. Se muisti mut |O :LOL:
Sanoin nyt alustavasti palaavani 9/09...mutta se ääni siellä luurin toisessa päässä todisti sen, että en ole kyllä oikeesti valmis ennen 2/11 |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Saimpas soitettua pomolle...pitää maanantaina soitella uudelleen ja sopia takempi ajankohta tapaamiselle. Se muisti mut |O :LOL:
Sanoin nyt alustavasti palaavani 9/09...mutta se ääni siellä luurin toisessa päässä todisti sen, että en ole kyllä oikeesti valmis ennen 2/11 |O
Mä olen myös lykännyt soittoa pomolle. Munhan piti palata töihin jo 11/08, mutta menen vasta kun poika täyttää vuoden. En ole uskaltanut vielä ilmoittaa... :eek:
 
No, toivottavasti kukaan ei nyt kuvittele, että meillä likka huutaa 24/7 lattialla, eikä saa huomioo ollenkaan :whistle:
Sylivauvahan siitä on tullu kyllä ja niin saa tää viimenen ollaki =) Mutta en mie oo koko ajan hälytysvalmiudessa, jos vähän inahtaa...pitää myös kotiaskareet saada tehtyy :whistle: Meillä nuo isommat on periaatteessa jo niin isoja, et ei ne silleen hoitamista tarvii, että voisin olla 23/7 likan käytettävisä..mut äääh...taas joku ymärtää väärin :LOL: :LOL: Olkoot :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Päivät meneekin sitten ihan koko ajan tyttöä viihdyttäessä. Vaikea olla viihdyttämättä, ei viihdy hetkeäkään yksikseen.. Huutaa kyllä vastalauseensa sen verran kovaa :/ Mä voisin vaikka maksaa siitä että tyttöä ei tarttis humputtaa non stoppina.
Erittäin vaativat tapaukset onki kyllä eriasia :hug: Mun nhermo ei kyllä kestäis |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Miksi ammattilaisten neuvoja ei saisi kuunnella? :headwall: Joskus tuntuu, että kokeneemmat äidit oikein pröystäilevät sillä kuinka löysin rantein ottavat kaiken.
Kukaan ei oo sanonu, ettei saisi kuunnella, vaan esittäny asian, että muitaki tapoja on =) *enempää nyt asiaa kommentoimatta*
Ja en mie kyllä ainakaan mitenkään pröystäile tällä rennolla asenteella siksi, että olis monta lasta...ihan samanlainen taivaanrannanmaalari oon ollu ekan kanssa =) Ehkä hieman epävarmempi, mutta kuitenki =)
Jokainen tehköön niinku haluaa, mutta ei se neuvolan antama tapa oo se ainoa oikea =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Vaikka joskus tuntuukin että kysyy NIIN tyhmiä juttuja että varmaan useemman lapsen äiti varmasti nauraa vedet silmissä ja pyörittelee silmiään tyyliin "ei voi olla totta!".. :ashamed:
Musta tuntuu ihan samalle...ihan yhtä tyhmiä kysymyksiä välillä itekin esitän. Väliin tuntuu, että kehtaako ees kyyä, että pitäshän mun tietää :ashamed: :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Saimpas soitettua pomolle...pitää maanantaina soitella uudelleen ja sopia takempi ajankohta tapaamiselle. Se muisti mut |O :LOL:
Sanoin nyt alustavasti palaavani 9/09...mutta se ääni siellä luurin toisessa päässä todisti sen, että en ole kyllä oikeesti valmis ennen 2/11 |O
Mä olen myös lykännyt soittoa pomolle. Munhan piti palata töihin jo 11/08, mutta menen vasta kun poika täyttää vuoden. En ole uskaltanut vielä ilmoittaa... :eek:
Ihan kun se pomo olis joku iso peikko joka syö, jos soittaa :whistle: |O :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Saimpas soitettua pomolle...pitää maanantaina soitella uudelleen ja sopia takempi ajankohta tapaamiselle. Se muisti mut |O :LOL:
Sanoin nyt alustavasti palaavani 9/09...mutta se ääni siellä luurin toisessa päässä todisti sen, että en ole kyllä oikeesti valmis ennen 2/11 |O
Mä olen myös lykännyt soittoa pomolle. Munhan piti palata töihin jo 11/08, mutta menen vasta kun poika täyttää vuoden. En ole uskaltanut vielä ilmoittaa... :eek:
Ihan kun se pomo olis joku iso peikko joka syö, jos soittaa :whistle: |O :LOL:
Ei se syökään, se on sellainen peikko joka jauhaa p*skaa puhelun jälkeen
:'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Saimpas soitettua pomolle...pitää maanantaina soitella uudelleen ja sopia takempi ajankohta tapaamiselle. Se muisti mut |O :LOL:
Sanoin nyt alustavasti palaavani 9/09...mutta se ääni siellä luurin toisessa päässä todisti sen, että en ole kyllä oikeesti valmis ennen 2/11 |O
Mä olen myös lykännyt soittoa pomolle. Munhan piti palata töihin jo 11/08, mutta menen vasta kun poika täyttää vuoden. En ole uskaltanut vielä ilmoittaa... :eek:
Ihan kun se pomo olis joku iso peikko joka syö, jos soittaa :whistle: |O :LOL:
Ei se syökään, se on sellainen peikko joka jauhaa p*skaa puhelun jälkeen
:'(
Ai :/

 
Mie muuten olin aamulla ihan tiistaissa...8veen kanssa jänkättiin aikamme, et onko tänään tiistai vai keskiviikko |O :headwall: :headwall: :LOL:
No, parempihan se keskiviikko on...lauantai on likempänä...eka täydellinen lapsivapaa vuorokausi n. 2 vuoteen!!!!! :attn: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie muuten olin aamulla ihan tiistaissa...8veen kanssa jänkättiin aikamme, et onko tänään tiistai vai keskiviikko |O :headwall: :headwall: :LOL:
No, parempihan se keskiviikko on...lauantai on likempänä...eka täydellinen lapsivapaa vuorokausi n. 2 vuoteen!!!!! :attn: :D
Meripäiville meette? Hyvät ilmatkin lupailtu =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie muuten olin aamulla ihan tiistaissa...8veen kanssa jänkättiin aikamme, et onko tänään tiistai vai keskiviikko |O :headwall: :headwall: :LOL:
No, parempihan se keskiviikko on...lauantai on likempänä...eka täydellinen lapsivapaa vuorokausi n. 2 vuoteen!!!!! :attn: :D
Meripäiville meette? Hyvät ilmatkin lupailtu =)
Sinnepä sinne =)
Oltiin myö viime vuonnaki vähäsen siellä, mut sattuneesta syystä ite limpparilinjalla :whistle:
 
Mielenkiintoista väittelyä käyty yöllä :whistle: Mä olen edelleen keitellyt tutit joka aamu ja samalla vaivalla juomavettä pojalle pulloon :ashamed: Tosin, en oo ees ajatellut koko asiaa, oon niin tottunut tohon hommaan. Voisin kyllä lopettaa tuon keittelyn vaikka tähän päivään =) Ihan turhaa energiankulutusta (siis vettä ja sähköä lähinnä ;) )

Meillä ei poika oo tajunnu, että siitä nokkamukista pitäs imeä saadakseen jotain :/ Mä oon ruoan (kasvissoseen tai puuron) kanssa antanut ihan tavallisesta mukista (keitettyä)vettä. Juo siitä jo tosi hyvin =) Päivällä saa janoonsa muuten ihan tuttipullosta huikkaa, kun sitä on kätsy kuljettaa laukussa mukana. Ja tuon mukana kuljettamani veden aion ainakin keittää vielä jonkin aikaa, koska toisinaan saatetaan olla useampikin tunti reissussa, jolloin ihan kraanaveden bakteerit ehtii jo lisääntymään kuumilla keleillä... :x

Meilläkin oli viime yö ihan peestä :( poika heräsi 22:30, jolloin imetin. Siitä heräs taas tunnin päästä ja oli ihan raivona, kun en antanutkaan tissiä. Siinä sylittelin, silittelin, hyssytin ja päätin, etten periksi anna. Reilu ½h meni ennen kuin nukahti uudelleen. Sit heräskin 4:30 syömään ja jatkoi unia 7:00 saakka =) Aion pitää nuo yösyötöt max. kahdessa, muutoin saa poika oppia jo nukkumaan. Tiukkis taidan olla ja huono äippä :ashamed:

Mut joo...oon tänään siivonnu koko kämpän, silittäny ison pinon pojan vaatteita, pessy 2 koneellista pyykkiä ja vaihtanu kaikkiin sänkyihin lakanat, joten ihan hyvä mieli on :D Ja voin loppuviikon nauttia hienoista keleistä :D

Pian jo kaveri tuleekin kylään, niin päästään pihalle kaffeelle :p
 
Viihdyttämisestä meidän herra on ollu aina rauhallinen tapaus ja olen pyrkinyt vastaamaan heti "kutsuun", niinkuin isompien lastenkin kohdalla tein. Eipä noista mitenkään pilalle lellittyjä ole tullut... Nykyään kun poitsu on enemmän valveilla tarvii myös enemän seuraa ja katseltavaa, usein katselee myös kun teen kotitöitä. Ruokaa laittelen tottuneesti poika sylissä välillä...
Ekan lapsen kans musta tuntu etten saa mitään aikaan kun ei ollu ikinä sopivaa väliä tehdä asioita, nyt on tottunut siihen että harvoinpa mitään saa rauhassa tehdä, homma jatkuu aina keskeytysten jälkeen.
 

Yhteistyössä