***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

Sori, jauhan tätä asiaa taas... Kun mulla on käyttötilistä erillään sellanen säästötili jossa vähän reippaammin rahaa, niin tietäiskö joku voiko se vaikuttaa hoitolisän saamiseen? :eek:
Koska noista tilinauhoistahan ne näkee oitis myös tuon tilin saldot :whistle:
 
SEE
Äippä70 kuulostaa todella vakavalta miehesi käytös , voimia että teet oikean ratkaisun lapsesi ja itsesi kannalta.

Täällä ollaan KRAPULASSA. oltiin kaverin häissä eilen ja poju oli EKAA kertaa yökylässä mummilla (anopilla) . Niillä on mennyt ihan ällyttömän hyvin. Jätkä oli sitten nukkunut koko yön heräämättä. Ei ole niin tehnyt sitten ikinä. ÄRSYTTÄÄ kun teki sen mummillassa :LOL:
Kotona olin kyllä jo 1 aikoihin yöllä kun alko vaan niin kova väsy tulla. Ja ihan hirveä ikävä POJUA. Mutta kyllä oli ihana tuulettua kavereiden ja miehen kanssa ilman pojua. nyt on taas ihan kun uudesti syntynyt olo kun on nukkunut koko yön ja viettänyt laatuaikaa miehen kanssa =)
Pian lähden kullan hakemaan mummilasta.

TURHAKKEITA meillä ei oiken ole ollut. No vaatteita on kyllä niin paljon että kaikkia ei ole edes tullut käytettyä, mutta saatiin niin paljon että pakostakin on jäänyt käyttämättä.

HYÖDYLLISIMPIÄ hankintoja on kyllä meillä ollut liikutettava hoitotaso, normisti se on pinnasängyn päällä mutta meillä myös käytetään sitä joka iltaisena happihyppely alustana olkarin lattialla. ITKUHÄLYTIN on ollut meillä kyllä ihan tosi tärkeä hankinta tai no meillä oli sellaiset radiopuhelimet jo valmiiksi jossa toi itkuhälytin toiminto. Merellä ihan ykköset, voidaan itse istua nuotioilla kun poju on käynyt nukkumaan eikä tarvi kokoaikaa siellä ravata kuuntelemassa että nukkuuko, kotona käytän kyllä kanssa päivittäin. Meillä ei voi pitää vaunuja aurinkoisena päivänä ikkunan tai oven edessä kun joka paikkaan paistaa aurinko. Kärrään pojan puun alle varjoon ja pistän itkiksen matkaan, voin itse imuroida yms. kun itkis matkassa. No ja tietysti vaunut on ollu aika tärkeät :LOL:

Enpä taas muista enää mitä muuta piti kommetoida....

T:SEE ja poju kohta 5kk
 
Meillä kitistiin unissaan miltei koko yö!! Tänään aamulla huomasin että pojalla noussut niskaan ja yläselkään ihottumaa :( Eiköhän sittenkään riisi käynyt, tosin eipä sinne mahaan juuri mitään mennytkään... Tosin herkimmäthän saa oireet ihan pienestä määrästä. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Sori, jauhan tätä asiaa taas... Kun mulla on käyttötilistä erillään sellanen säästötili jossa vähän reippaammin rahaa, niin tietäiskö joku voiko se vaikuttaa hoitolisän saamiseen? :eek:
Koska noista tilinauhoistahan ne näkee oitis myös tuon tilin saldot :whistle:
Ei kai kela mitään tiliotteita tarvitse? Palkkatilinauhan kun toimitat niin eiköhän riitä. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Pusuapina Kaivapa esiin viime ja edellisvuoden veroilmotukset. Niissä on sellaset pikkuset irrotettavat verotustodistukset. Niistä otat kopiot ja sit viimesen kuukauden tilinauhasta :wave: Eiköhän ne riitä ;)
Vielä tarkistan kun oon vähän uunopäällä taas :headwall:
Siis tilinauha, ei palkkanauha? Koska viimesimmän "palkanhan" mulle on maksanut Kela =) Luulis niitten tietävän... Mut joo..
Tilinauha on sama kuin palkkanauha. =) KELA ei maksa palkkaa, vaan etuuksia. ;) =) Jollei siis ole Kelalla töissä ja sähän muistaakseni olit postilla? ;) Eli siis viimeisimmästätilinauhasta/palkkalaskelmasta, vai mikskä sitä teillä sitten kutsutaankaan, pitää ottaa kopsu. :) :) Juu, ja Kela-hommat on ihan pyllystä! ne on niin byrokraattisia, ettei niitä kukaan osaa... |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
mun ei yhtään tee nykyään mieliviihteelle, ei siis oo tehny pariin vuoteen,,onko mä jotenki outo??

minni ja helmi4,5kk
Oot. ;) Ei vaan, ei munkaan kovin usein tee mieli "viihteelle", mutta nautin kyllä mieluusti lasillisen tai kaksi hyvien ystävien kanssa joko kotosalla tahi terdellä. =) Viihteelläoloista kiinnostaa oikeastaan vaan ne menot, jos on jotkut juhlat tai joku hyvä musakeikka. =)

Meillä muuten on myös päiväunet torkuskelua. Ja tosiaan, itkun kanssa kävi äskenkin torkuilleen. :/ Lauloin sitkeästi pikkuisen uneen, taas. Onkos muuten kellään vinkata, mistä sais kivan laulukirjan, mis ois noita kehtolauluja? :attn: Mä oon tähän asti laulanu vaan Sinistä unta ja sitten muita lauluja, äsken meni mm. Uralin pihlaja ja Ystävänlaulu, mutta olis kiva oppia ihan oikeitakin kehtolauluja. :p Meillä on muuten tuommoinen Pingviinitanssi -Kivat eläinlaulut, missä on cd mukana. Sitä voin kyllä suositella, tosi kivoja kappaleita on. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Meillä kitistiin unissaan miltei koko yö!! Tänään aamulla huomasin että pojalla noussut niskaan ja yläselkään ihottumaa :( Eiköhän sittenkään riisi käynyt, tosin eipä sinne mahaan juuri mitään mennytkään... Tosin herkimmäthän saa oireet ihan pienestä määrästä. :|
:( Onpa harmillista. :hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Sori, jauhan tätä asiaa taas... Kun mulla on käyttötilistä erillään sellanen säästötili jossa vähän reippaammin rahaa, niin tietäiskö joku voiko se vaikuttaa hoitolisän saamiseen? :eek:
Koska noista tilinauhoistahan ne näkee oitis myös tuon tilin saldot :whistle:
Korjatkaa nyt jos olen väärässä, mutta käsittääkseni hoitolisään vaikuttaa vaan tulot, ei omaisuus. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Pusuapina Kaivapa esiin viime ja edellisvuoden veroilmotukset. Niissä on sellaset pikkuset irrotettavat verotustodistukset. Niistä otat kopiot ja sit viimesen kuukauden tilinauhasta :wave: Eiköhän ne riitä ;)
Vielä tarkistan kun oon vähän uunopäällä taas :headwall:
Siis tilinauha, ei palkkanauha? Koska viimesimmän "palkanhan" mulle on maksanut Kela =) Luulis niitten tietävän... Mut joo..
Tilinauha on sama kuin palkkanauha. =) KELA ei maksa palkkaa, vaan etuuksia. ;) =) Jollei siis ole Kelalla töissä ja sähän muistaakseni olit postilla? ;) Eli siis viimeisimmästätilinauhasta/palkkalaskelmasta, vai mikskä sitä teillä sitten kutsutaankaan, pitää ottaa kopsu. :) :) Juu, ja Kela-hommat on ihan pyllystä! ne on niin byrokraattisia, ettei niitä kukaan osaa... |O
Noku mulle tilinauha on sama kun se mikä tulee pankista, eli tiliote, ja palkkanauha on palkkanauha :D
Mitäs kun työnantaja maksoi mulle kolme kuukautta äitiysloman alusta, siitäkö viimeisin tilinauha vai sillon kun olin viimeksi virallisesti töissä? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Pusuapina Kaivapa esiin viime ja edellisvuoden veroilmotukset. Niissä on sellaset pikkuset irrotettavat verotustodistukset. Niistä otat kopiot ja sit viimesen kuukauden tilinauhasta :wave: Eiköhän ne riitä ;)
Vielä tarkistan kun oon vähän uunopäällä taas :headwall:
Siis tilinauha, ei palkkanauha? Koska viimesimmän "palkanhan" mulle on maksanut Kela =) Luulis niitten tietävän... Mut joo..
Tilinauha on sama kuin palkkanauha. =) KELA ei maksa palkkaa, vaan etuuksia. ;) =) Jollei siis ole Kelalla töissä ja sähän muistaakseni olit postilla? ;) Eli siis viimeisimmästätilinauhasta/palkkalaskelmasta, vai mikskä sitä teillä sitten kutsutaankaan, pitää ottaa kopsu. :) :) Juu, ja Kela-hommat on ihan pyllystä! ne on niin byrokraattisia, ettei niitä kukaan osaa... |O
Noku mulle tilinauha on sama kun se mikä tulee pankista, eli tiliote, ja palkkanauha on palkkanauha :D
Mitäs kun työnantaja maksoi mulle kolme kuukautta äitiysloman alusta, siitäkö viimeisin tilinauha vai sillon kun olin viimeksi virallisesti töissä? :eek:
:D Ahaa. No juu, mutta virallisesti tilinauha on palkkatilinauha eli palkkalaskelma. =) Minä ainakin laittaisin viimeisimmän palkkalaskelman, mikä on tullut työnantajalta. Kelan omia etuusmaksuilmoituksia ei tarvitse laittaa. Alla oleva on kopsattu Kelan sivuilta:

Hakemukseen liitetään todistus tai kuitti perheen bruttotuloista (muista kuin Kelan etuuksista), mm.

palkkatositteet sekä omista että puolison työtuloista (esitä työnantajan todistus, esim. palkkakuittitosite, viimeiseltä palkanmaksukuukaudelta sekä tiedot kuluvan ja edellisen vuoden palkkakertymistä, jotta Kela voi määritellä keskimääräisen kuukausitulon)

yrittäjän tuloslaskelma ja tase liitetietoineen, kopio tuoreimmasta veroilmoituksesta

todistus työttömyyskassan maksamasta työttömyyspäivärahasta.
*muoks* Kuluvan vuoden palkkakertymä näkyy tavallisesti palkkalaskelmassa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä70:
Nyt on mullaki on juttu mut tuli teksti odottaa kerhon omistajan julkaisua.kuvasta en ole varma onko oikea toivottavasti. :D
No voi harmi ja höh. :/ Ei nimittäin tullut juttu perille! :/ Joskus tuo kerho on takkuillut (näissäkin) asioissa, joten sun täytyypi vaan laittaa uutta, kun joudat... :/ Kuva tais olla väärä, heh. Tai siinä kuvassa oli MissPiggy ja Johanna Tukiainen, joten oletan, että se eiollut kerhoon tarkoitettu. ;) :D
 
Pusuapina Juu, tarkotin siis palkkanauhaa :wave: Kelassa haluavat sen viimeisen kuukauden palkkanauhan, ei siis viimeisintä minkä olet saanut, kun olit vielä töissä. Miehen palkkanauhan kopioitte ja laitatte siihen hakemukseen mukaan. Unohda ne siun palkkanauhat (ja tilinauhat) ihan kokonaan, koska olet äippälomalla! *rautalankaa* :D
*muoks* Eiku tee niinkun ievan viestissä luki. Miekin olen näköjään käsittäny väärin tuon homman...

Äippä70 Et sie voi elää tuollasessa suhteessa!! :eek: |O Vaikka miten olis tunteita toista kohtaan niin eihän tuollasesta mitään tule. Jos et ittestäs välitä niin lapsi ei ainakaan voi hyvin, kun perheessä on tuollanen meininki! Lähde hyvän sään aikana, hanki turvakotipaikka ja hurauta sinne taksilla, jos ei muuta kyytiä löydy. Tavarat voit hakea myöhemmin poliisin kanssa, jos pelkäät, että mies käy päälle. Jos siulla ei ole kavereita tms. jotka voi auttaa muutossa niin sossu maksaa siulle muuttofirman.
Ihan oikeesti, lähde ennenkun miehes vaihtaa avokämmenen nyrkkiin :hug: :'( Paremmaksi tuo tilanne ei meinaan muutu, pahemmaksi vaan ajan kanssa :( En mie yritäkään väittää, että lähteminen helppoa olis, päinvastoin, mutta joitain asioita on vaan PAKKO tehdä!

Mie olen niin raivona Äipän miehelle, että en enää muista mitä piti kommentoida :headwall:

minni Mukava "nähdä" :wave: Ei ole vähään aikaan siusta kuulunu. Tai sit miulla on menny ihan ohi :snotty: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Mitkäs nipslui teidän suunnitelmat on tuon puklailun suhteen?
huoh..en tiiä enään

Joskos kirjottasin vähän paprulle noit neidin juttuja ja iskisin neuvolan tätille käteen...

Jotenkin tuntuu että mitä enemmän lukee niin sitä varmempi on että kyllä, jotain on vialla..ja sit kun yrittää olla ajattelematta asiaa niin sit on taas niitä "pahoja" päiviä ja väkisinkin on taas mielessä..
*muoks* ja sitten on taas väliin niitä normi päiviä

Ja että oottaako nyt sitten sinne 7-8kk vai lähteekö taistoon |O
Vaikeeta varmaan... :(
No niinkin vois sanoo



*muoks* vähän niinkos teilläkin, kurjaa kun ei oo selkeitä nää jutut, tai siis sillä tavalla kurjaa, ei tietenkään toivottavaa että laps ois kipeempi tms..mutta että pystys/osais itte tulkita paremmin :/
Juu, kirjoitinkin tuonne allergiapalstalle kuulumisia, että tällä hetkellä ainoa huolettava juttu on tuo vihreä kakka. :/
Meilläkin on kakka vihreetä, jos yhtään lohduttaa :p =) :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Onkos muuten kellään vinkata, mistä sais kivan laulukirjan, mis ois noita kehtolauluja? :attn: Mä oon tähän asti laulanu vaan Sinistä unta ja sitten muita lauluja, äsken meni mm. Uralin pihlaja ja Ystävänlaulu, mutta olis kiva oppia ihan oikeitakin kehtolauluja. :p Meillä on muuten tuommoinen Pingviinitanssi -Kivat eläinlaulut, missä on cd mukana. Sitä voin kyllä suositella, tosi kivoja kappaleita on. =)
En tiiä ootko jo Vau kirjakerhon jäsen, mut siel on ainakin liittymis tarjouskena ( en tiä voiko jäsenet tilata erikseen) tommonne unilaulu cd ja kirjanen *pohtii kumpi ois kivempi herra neliö ja toi cd paketti..*

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Mitkäs nipslui teidän suunnitelmat on tuon puklailun suhteen?
huoh..en tiiä enään

Joskos kirjottasin vähän paprulle noit neidin juttuja ja iskisin neuvolan tätille käteen...

Jotenkin tuntuu että mitä enemmän lukee niin sitä varmempi on että kyllä, jotain on vialla..ja sit kun yrittää olla ajattelematta asiaa niin sit on taas niitä "pahoja" päiviä ja väkisinkin on taas mielessä..
*muoks* ja sitten on taas väliin niitä normi päiviä

Ja että oottaako nyt sitten sinne 7-8kk vai lähteekö taistoon |O
Vaikeeta varmaan... :(
No niinkin vois sanoo



*muoks* vähän niinkos teilläkin, kurjaa kun ei oo selkeitä nää jutut, tai siis sillä tavalla kurjaa, ei tietenkään toivottavaa että laps ois kipeempi tms..mutta että pystys/osais itte tulkita paremmin :/
Juu, kirjoitinkin tuonne allergiapalstalle kuulumisia, että tällä hetkellä ainoa huolettava juttu on tuo vihreä kakka. :/
Meilläkin on kakka vihreetä, jos yhtään lohduttaa :p =) :/

No joo...ookko miettiny miks on :eek: ??
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
kenzielle :hug: äläkä oikeasti ota noita palstakirjoituksia itseesi! Maailmaan mahtuu niin paljon mustavalkoisuutta ja suvaitsemattomuutta toisten valintoja kohtaan, ettei kannata noita alkaa suremaan! Luulen, että olette tasapainoisempia ja jaksavampia vanhempia kuin monet muut! Mitja on onnekas poika! =) Ihanilta kuulostvat myös nuo teidän Helsinki-seikkailut. Me liikuskelemme myös paljon ympäriinsä, mutta nyt olemme kyllä käyttäneet autoa ihan liikaa. Siis myös Helsingin sisällä. :ashamed:
Samaa piti sanomani, ikä on vaan numeroita! Mun mielestä on tosi ahdasmielistä jos ruvetaan miettimään onko parempi äiti jos on nuorempi tai sit päinvastoin :kieh: ..äitejä :heart: me kaikki ollaan ja piste.
 
Äippä70 :hug: Peesailen muita, ei kyllä hyvältä kuulosta teidän parisuhde- ja perhe-elämä. Ja Kiin on valitettavasti oikeassa, väkivalta ja mustasukkaisuus yleensä vain pahenevat ajan kuluessa. Lähteminen ei missään nimessä ole helppoa, mutta itse ajattelen niin että raja menee tasan siinä jos käsiksi käydään-eikä tunnu miestäsi hidastavan vaikka sulla lapsikin sylissä... :eek:

Vai krapulan poikasta SEE:llä :D pikkaisen oli hutera olo itsellänikin tuossa viime viikonloppuna kun kavereiden tupareissa käytiin! Se olikin eka kerta kunnolla viihteellä yli vuoteen, mut hyvää teki päästä tuulettumaan! Ja meilläkin tyty veti mummilassa unta palloon läpi yön ja pitkälle aamuun :whistle: ihan turha odottaa samaa kotona! :kieh:

Laitoin muuten sähköpostia siitä ergosta tuossa lähellä olevalle nettipuodin pitäjälle, jospas sen vaikka saisi ensi viikolla koeajoon :p ja ihan omaksikin jos hyvältä tuntuu! :D
 
Äippä70: Peesaan Kiiniä ihan kympillä. Painotan edelleen, et haluan tukea enkä tarkoita olla ilkeä, MUTTA joskus tuntuu, et huonossa suhteessa olevat kaipaa potkua persuuksille (siis kuvainnollisesti!) eikä tukihaleja. Tarkotan siis sitä, että en tue valintaasi jäädä ko. suhteeseen, mutta tuen kaikin mahdollisin keinoin, jos päätät lähteä. :hug:

Muista, että pieni vauvasi ei voi itse valita. Haluatko, että hän saa mallin, jossa väkivalta ok ja ajautuu itse samanlaiseen suhteeseen vanhempana. Niin nimittäin hyvin todennäköisesti käy, jos et pian lähde. Tai vielä pahempaa, miten voit olla varma, ettei vauvallesi käy pahoin miehesi käsissä - tahallaan tai vahingossa?

Miten voi olla, että sossu ei ole puuttunut tilanteeseenne? Se on paikka, josta sinun kuuluisi saada apua. Jos tulee vielä kerta, jolloin miehesi käy käsiksi: soita poliisit, mene terveyskeskukseen HETI, jotta vammat voidaan todeta ja soita sossun päivystykseen. On heidän velvollisuutensa etsiä teille kahdelle turvallinen majapaikka.

Tässä lakitietoa:
http://www.intermin.fi/poliisi/home.nsf/pages/E1D5A313E3FBEFD8C2256BC9003A839D

Tässä apua:
http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/
http://www.rikosuhripaivystys.fi/main.site?action=siteupdate/view&id=2
https://www.secure-tukinet.net/
 
Äippä70 Ei tuo ole hyväksi sinulle eikä pienelle tyttärellesi. Kiin kirjoitti sen mitä sinun pitää tehdä. Helppoa se ei varmasti ole mutta ei ole helppoa tuokaan. Minua alkoi pelottaa vauvan puolesta. :snotty: Ota tyttö ja menkää turvakotiin. :hug:

Meillä N istuu jo uudessa isojen poikien istuimessa automatkoilla. :wave: :whistle:
 

Yhteistyössä