Ei kai kela mitään tiliotteita tarvitse? Palkkatilinauhan kun toimitat niin eiköhän riitä.Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:Sori, jauhan tätä asiaa taas... Kun mulla on käyttötilistä erillään sellanen säästötili jossa vähän reippaammin rahaa, niin tietäiskö joku voiko se vaikuttaa hoitolisän saamiseen?
Koska noista tilinauhoistahan ne näkee oitis myös tuon tilin saldot
Tilinauha on sama kuin palkkanauha. =) KELA ei maksa palkkaa, vaan etuuksia. =) Jollei siis ole Kelalla töissä ja sähän muistaakseni olit postilla? Eli siis viimeisimmästätilinauhasta/palkkalaskelmasta, vai mikskä sitä teillä sitten kutsutaankaan, pitää ottaa kopsu. Juu, ja Kela-hommat on ihan pyllystä! ne on niin byrokraattisia, ettei niitä kukaan osaa... |OAlkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:Vielä tarkistan kun oon vähän uunopäällä taas :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:Pusuapina Kaivapa esiin viime ja edellisvuoden veroilmotukset. Niissä on sellaset pikkuset irrotettavat verotustodistukset. Niistä otat kopiot ja sit viimesen kuukauden tilinauhasta :wave: Eiköhän ne riitä
Siis tilinauha, ei palkkanauha? Koska viimesimmän "palkanhan" mulle on maksanut Kela =) Luulis niitten tietävän... Mut joo..
Oot. Ei vaan, ei munkaan kovin usein tee mieli "viihteelle", mutta nautin kyllä mieluusti lasillisen tai kaksi hyvien ystävien kanssa joko kotosalla tahi terdellä. =) Viihteelläoloista kiinnostaa oikeastaan vaan ne menot, jos on jotkut juhlat tai joku hyvä musakeikka. =)Alkuperäinen kirjoittaja minni80:mun ei yhtään tee nykyään mieliviihteelle, ei siis oo tehny pariin vuoteen,,onko mä jotenki outo??
minni ja helmi4,5kk
Muistahan huolehtia nesteytyksestä!Alkuperäinen kirjoittaja SEE:Täällä ollaan KRAPULASSA.
Onpa harmillista. :hug:Alkuperäinen kirjoittaja salisas:Meillä kitistiin unissaan miltei koko yö!! Tänään aamulla huomasin että pojalla noussut niskaan ja yläselkään ihottumaa Eiköhän sittenkään riisi käynyt, tosin eipä sinne mahaan juuri mitään mennytkään... Tosin herkimmäthän saa oireet ihan pienestä määrästä. :|
Korjatkaa nyt jos olen väärässä, mutta käsittääkseni hoitolisään vaikuttaa vaan tulot, ei omaisuus. :/Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:Sori, jauhan tätä asiaa taas... Kun mulla on käyttötilistä erillään sellanen säästötili jossa vähän reippaammin rahaa, niin tietäiskö joku voiko se vaikuttaa hoitolisän saamiseen?
Koska noista tilinauhoistahan ne näkee oitis myös tuon tilin saldot
Noku mulle tilinauha on sama kun se mikä tulee pankista, eli tiliote, ja palkkanauha on palkkanauhaAlkuperäinen kirjoittaja ieva80:Tilinauha on sama kuin palkkanauha. =) KELA ei maksa palkkaa, vaan etuuksia. =) Jollei siis ole Kelalla töissä ja sähän muistaakseni olit postilla? Eli siis viimeisimmästätilinauhasta/palkkalaskelmasta, vai mikskä sitä teillä sitten kutsutaankaan, pitää ottaa kopsu. Juu, ja Kela-hommat on ihan pyllystä! ne on niin byrokraattisia, ettei niitä kukaan osaa... |OAlkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:Vielä tarkistan kun oon vähän uunopäällä taas :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:Pusuapina Kaivapa esiin viime ja edellisvuoden veroilmotukset. Niissä on sellaset pikkuset irrotettavat verotustodistukset. Niistä otat kopiot ja sit viimesen kuukauden tilinauhasta :wave: Eiköhän ne riitä
Siis tilinauha, ei palkkanauha? Koska viimesimmän "palkanhan" mulle on maksanut Kela =) Luulis niitten tietävän... Mut joo..
Ahaa. No juu, mutta virallisesti tilinauha on palkkatilinauha eli palkkalaskelma. =) Minä ainakin laittaisin viimeisimmän palkkalaskelman, mikä on tullut työnantajalta. Kelan omia etuusmaksuilmoituksia ei tarvitse laittaa. Alla oleva on kopsattu Kelan sivuilta:Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:Noku mulle tilinauha on sama kun se mikä tulee pankista, eli tiliote, ja palkkanauha on palkkanauhaAlkuperäinen kirjoittaja ieva80:Tilinauha on sama kuin palkkanauha. =) KELA ei maksa palkkaa, vaan etuuksia. =) Jollei siis ole Kelalla töissä ja sähän muistaakseni olit postilla? Eli siis viimeisimmästätilinauhasta/palkkalaskelmasta, vai mikskä sitä teillä sitten kutsutaankaan, pitää ottaa kopsu. Juu, ja Kela-hommat on ihan pyllystä! ne on niin byrokraattisia, ettei niitä kukaan osaa... |OAlkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:Vielä tarkistan kun oon vähän uunopäällä taas :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:Pusuapina Kaivapa esiin viime ja edellisvuoden veroilmotukset. Niissä on sellaset pikkuset irrotettavat verotustodistukset. Niistä otat kopiot ja sit viimesen kuukauden tilinauhasta :wave: Eiköhän ne riitä
Mitäs kun työnantaja maksoi mulle kolme kuukautta äitiysloman alusta, siitäkö viimeisin tilinauha vai sillon kun olin viimeksi virallisesti töissä?
*muoks* Kuluvan vuoden palkkakertymä näkyy tavallisesti palkkalaskelmassa.Hakemukseen liitetään todistus tai kuitti perheen bruttotuloista (muista kuin Kelan etuuksista), mm.
palkkatositteet sekä omista että puolison työtuloista (esitä työnantajan todistus, esim. palkkakuittitosite, viimeiseltä palkanmaksukuukaudelta sekä tiedot kuluvan ja edellisen vuoden palkkakertymistä, jotta Kela voi määritellä keskimääräisen kuukausitulon)
yrittäjän tuloslaskelma ja tase liitetietoineen, kopio tuoreimmasta veroilmoituksesta
todistus työttömyyskassan maksamasta työttömyyspäivärahasta.
No voi harmi ja höh. :/ Ei nimittäin tullut juttu perille! :/ Joskus tuo kerho on takkuillut (näissäkin) asioissa, joten sun täytyypi vaan laittaa uutta, kun joudat... :/ Kuva tais olla väärä, heh. Tai siinä kuvassa oli MissPiggy ja Johanna Tukiainen, joten oletan, että se eiollut kerhoon tarkoitettu.Alkuperäinen kirjoittaja Äippä70:Nyt on mullaki on juttu mut tuli teksti odottaa kerhon omistajan julkaisua.kuvasta en ole varma onko oikea toivottavasti.
Meilläkin on kakka vihreetä, jos yhtään lohduttaa =) :/Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:Juu, kirjoitinkin tuonne allergiapalstalle kuulumisia, että tällä hetkellä ainoa huolettava juttu on tuo vihreä kakka. :/Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:No niinkin vois sanooAlkuperäinen kirjoittaja ieva80:Vaikeeta varmaan...Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:huoh..en tiiä enäänAlkuperäinen kirjoittaja ieva80:Mitkäs nipslui teidän suunnitelmat on tuon puklailun suhteen?
Joskos kirjottasin vähän paprulle noit neidin juttuja ja iskisin neuvolan tätille käteen...
Jotenkin tuntuu että mitä enemmän lukee niin sitä varmempi on että kyllä, jotain on vialla..ja sit kun yrittää olla ajattelematta asiaa niin sit on taas niitä "pahoja" päiviä ja väkisinkin on taas mielessä..
*muoks* ja sitten on taas väliin niitä normi päiviä
Ja että oottaako nyt sitten sinne 7-8kk vai lähteekö taistoon |O
*muoks* vähän niinkos teilläkin, kurjaa kun ei oo selkeitä nää jutut, tai siis sillä tavalla kurjaa, ei tietenkään toivottavaa että laps ois kipeempi tms..mutta että pystys/osais itte tulkita paremmin :/
En tiiä ootko jo Vau kirjakerhon jäsen, mut siel on ainakin liittymis tarjouskena ( en tiä voiko jäsenet tilata erikseen) tommonne unilaulu cd ja kirjanen *pohtii kumpi ois kivempi herra neliö ja toi cd paketti..*Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:Onkos muuten kellään vinkata, mistä sais kivan laulukirjan, mis ois noita kehtolauluja? :attn: Mä oon tähän asti laulanu vaan Sinistä unta ja sitten muita lauluja, äsken meni mm. Uralin pihlaja ja Ystävänlaulu, mutta olis kiva oppia ihan oikeitakin kehtolauluja. Meillä on muuten tuommoinen Pingviinitanssi -Kivat eläinlaulut, missä on cd mukana. Sitä voin kyllä suositella, tosi kivoja kappaleita on. =)
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Meilläkin on kakka vihreetä, jos yhtään lohduttaa =) :/Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:Juu, kirjoitinkin tuonne allergiapalstalle kuulumisia, että tällä hetkellä ainoa huolettava juttu on tuo vihreä kakka. :/Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:No niinkin vois sanooAlkuperäinen kirjoittaja ieva80:Vaikeeta varmaan...Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:huoh..en tiiä enäänAlkuperäinen kirjoittaja ieva80:Mitkäs nipslui teidän suunnitelmat on tuon puklailun suhteen?
Joskos kirjottasin vähän paprulle noit neidin juttuja ja iskisin neuvolan tätille käteen...
Jotenkin tuntuu että mitä enemmän lukee niin sitä varmempi on että kyllä, jotain on vialla..ja sit kun yrittää olla ajattelematta asiaa niin sit on taas niitä "pahoja" päiviä ja väkisinkin on taas mielessä..
*muoks* ja sitten on taas väliin niitä normi päiviä
Ja että oottaako nyt sitten sinne 7-8kk vai lähteekö taistoon |O
*muoks* vähän niinkos teilläkin, kurjaa kun ei oo selkeitä nää jutut, tai siis sillä tavalla kurjaa, ei tietenkään toivottavaa että laps ois kipeempi tms..mutta että pystys/osais itte tulkita paremmin :/
Samaa piti sanomani, ikä on vaan numeroita! Mun mielestä on tosi ahdasmielistä jos ruvetaan miettimään onko parempi äiti jos on nuorempi tai sit päinvastoin :kieh: ..äitejä :heart: me kaikki ollaan ja piste.Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:kenzielle :hug: äläkä oikeasti ota noita palstakirjoituksia itseesi! Maailmaan mahtuu niin paljon mustavalkoisuutta ja suvaitsemattomuutta toisten valintoja kohtaan, ettei kannata noita alkaa suremaan! Luulen, että olette tasapainoisempia ja jaksavampia vanhempia kuin monet muut! Mitja on onnekas poika! =) Ihanilta kuulostvat myös nuo teidän Helsinki-seikkailut. Me liikuskelemme myös paljon ympäriinsä, mutta nyt olemme kyllä käyttäneet autoa ihan liikaa. Siis myös Helsingin sisällä. :ashamed:
tääl kans yks outo :wave: ...tai no ihan joskus pikkasen tekee mieli mut harvoin ja ihan pikkasen vaan :wave:Alkuperäinen kirjoittaja minni80:mun ei yhtään tee nykyään mieliviihteelle, ei siis oo tehny pariin vuoteen,,onko mä jotenki outo??
minni ja helmi4,5kk