***HELMET 2008*** Kesäviikko 26

Iltoja!

Huomis illaksi olisi tiedossa leffailta. Mennään kaverin kanssa katsomaan se sinkkuelämää. Jee! Tuntuu oudolta jättää tyttö isänsä kanssa kahdestaa ja että mies laittaa tytön nukkumaan. Hänen täytyy antaa Nan:a pullosta. Saas nähdä miten menee kun ollaan oltu pelkällä tissimaidolla.

Miehistä vielä, tai oikeastaan omasta :LOL: niin meillä ainakin se kyselee jos ei jotain löydä. Yleensä ei edes jaksa ettiä, kun jo kysyy missä esim. avaimet on. Tai jos etsii jotain niin se on sellaista että kävelee huoneesta toiseen ja jos eivät avaimet hyppää syliin niin ne on kadonnut. Tai sitten kysyy mihin MÄ olen ne laittanut. :kieh: Yleensä kuitenkin tiedän missä mikäkin on joten varmaan tottunut siihen.

Ciba

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Miehistä vielä, tai oikeastaan omasta :LOL: niin meillä ainakin se kyselee jos ei jotain löydä. Yleensä ei edes jaksa ettiä, kun jo kysyy missä esim. avaimet on. Tai jos etsii jotain niin se on sellaista että kävelee huoneesta toiseen ja jos eivät avaimet hyppää syliin niin ne on kadonnut. Tai sitten kysyy mihin MÄ olen ne laittanut. :kieh: Yleensä kuitenkin tiedän missä mikäkin on joten varmaan tottunut siihen.

Ciba
Mun kaverin mies soittelee kuulemma jatkuvasti sille töihin, että missä on mikäkin.. Oli parhaimpana aamuna laittaessaan lapsia hoitoon kysellyt tavaroita oikein kolmesti tunnin sisällä!! :headwall: Mulla pukkais jo raivaria :kieh: :kieh:
 
Ai niin..tuossa lenkillä käytii iltasella, ni tultiin sit siihe tulokseen, että mie oon kotona sinne 2/2011...(merkataanko se 2/11, heh), eli kunnes typsy 3v täyttää. Tosin pistetään välietappi 9/09, et jos tuntuu, ni sillo voisin mennä, mut jos tuntuu, etten todellakaan oo menossa, ni sit oon loppuun asti :whistle: Kun eikös se oo, et jos ilmottaa olevansa sinne 3v asti, ni sit se on kans oltava...?? :wave: :wave: Tietääks kukaan sitä? :wave:
Mutta siis näillä näkymin sinne asti olen...
 
Ihania taas nää teitin keskustelut :D

By the way, kyselin neuvolalääkäriltä (meillä muuten soittoaika 8-9 mut kyllä siellä puhelimeen muulloinkin vastataan) kantorepun käytöstä että uskallanko siel reissussa käyttää pidempääkin aikaa. Sanoi että riippuu millanen on, jos on rintareppu niin ei kovin pitkää aikaa koska asento siinä on huonompi kun kantorepussa jota hän mulle sinne suosittelee kun tuota painoa pojalla kuitenkin on sen verran että rupee varmaan niskoihin käymään :whistle: Toki on yhden lääkärin mielipide, mutta ajattelin kuitenkin kertoa rintarepun omistajille.

Niin ja bodyt meilläkin ihan normi paita käytössä, talvella oli collegepaita joskus päällä mut yleensä sisällä ollessa pelkkä body.

No höh, nyt jo ehdin unohtaa mitä muuta piti kirjottaa :headwall:

Nii, oli mullakin esikoisen aikaan miehen toiveesta neidin vaatehyllyjen reunassa laput mitä niissä on, nyt en oo viittiny nähdä vaivaa. Riittää et mä tiiän missä mitäkin on :LOL: Kuivausrumpuun laitoin kyllä ison lapun mitä sinne EI saa laittaa, ja mitä löyty seuraavan kerran miehen jäljiltä... Tietysti sitä mitä ei ois saanu laittaa |O No, onneksi ei mitään vahinkoa tapahtunut ;) Vaikka paha mun on sille noista naputtaa kun iteki välillä tungen sinne (ja pesukoneeseen mustat ja valkoset sulassa sovussa :whistle: ) välillä mitä sattuu. Mut sehän on ihan eriasia et mä laitan ;)

Kirjottelen taas muuta kun muistan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ai niin..tuossa lenkillä käytii iltasella, ni tultiin sit siihe tulokseen, että mie oon kotona sinne 2/2011...(merkataanko se 2/11, heh), eli kunnes typsy 3v täyttää. Tosin pistetään välietappi 9/09, et jos tuntuu, ni sillo voisin mennä, mut jos tuntuu, etten todellakaan oo menossa, ni sit oon loppuun asti :whistle: Kun eikös se oo, et jos ilmottaa olevansa sinne 3v asti, ni sit se on kans oltava...?? :wave: :wave: Tietääks kukaan sitä? :wave:
Mutta siis näillä näkymin sinne asti olen...
No varmaan riippuu siitä minkälainen sopimus sun tekijälle on töissä tehty..Eli jos sopimus tehty 2/2011 ja sinä hakenut virkavapaata siihen asti pitää sun halutessasi töihin hakea uusi työ. Näin ainakin meillä..
Mun mielestä saa kelan puolesta lähteä koska vaan töihin jos ilmoittaa asiasta.( Korjatkaa jos olen väärässä!!)
 
Juuh, toi hajamielisyys on mun miehen ainoa huono puoli. Etu- ja takapuolet sekä etenkin sydän- ja sieluosiot on täydellisiä. :heart:

Oikeesti, se ei juurikaan juo, huomioi mut, osallistuu kotitöihin ja lapsenhoitoon ja sen kanssa on aina kiva keskustella. Usein ihmettelen, miten tällanen tinttaralla kuin minä on saanut tollasen miehen.

Reissun päällä ollaan nyt viikon verran, huomisen jälkeen ei ennen keskiviikkoa pääse koneelle. Mennään koirulin kanssa kolmeks päiväks harrastaan ja sit kavereiden tykö. Kiva nähdä ihmisiä, saa vaan nähdä, miten poika jaksaa. Kolmesataa kilsaa ei oo matka eikä mikään, mutta kun viikossa tulee 1400 kilometriä.

Mua ei ainakaan haittaa, vaikkei kerhoon pääsekään. Työtä pysyä kartalla tässäkin keskustelussa.

Puhukaa nyt jotain hyvät naiset. Kerrankin hetki aikaa ja kohta pitkä pimento edessä... :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ai niin..tuossa lenkillä käytii iltasella, ni tultiin sit siihe tulokseen, että mie oon kotona sinne 2/2011...(merkataanko se 2/11, heh), eli kunnes typsy 3v täyttää. Tosin pistetään välietappi 9/09, et jos tuntuu, ni sillo voisin mennä, mut jos tuntuu, etten todellakaan oo menossa, ni sit oon loppuun asti :whistle: Kun eikös se oo, et jos ilmottaa olevansa sinne 3v asti, ni sit se on kans oltava...?? :wave: :wave: Tietääks kukaan sitä? :wave:
Mutta siis näillä näkymin sinne asti olen...
No varmaan riippuu siitä minkälainen sopimus sun tekijälle on töissä tehty..Eli jos sopimus tehty 2/2011 ja sinä hakenut virkavapaata siihen asti pitää sun halutessasi töihin hakea uusi työ. Näin ainakin meillä..
Mun mielestä saa kelan puolesta lähteä koska vaan töihin jos ilmoittaa asiasta.( Korjatkaa jos olen väärässä!!)
No meillä noi tuuraajan hommat ei mee ihan silleesti, et joku vaan tulee mun tilalle, kun myö pompitaan hommasta hommaan, mut jos uusia taloon otetaan, ni työsuhteet on luokkaa 2vko-2kk...et kai se pitäs sit aika iisi homma olla :whistle: Tai en mie tiiä...pitäs sinne töihi mennä käymää vaan kun ei kehtaa |O :headwall: :LOL:

 
Mä olen ihan pihalla teidän jutuista kun olen nyt niin harvakseltaan palstaillut, vähän koitin pikaiseen selailla.

Mun mielestä body on vaate ihan sellaisenaan, niitä mä aina pidänkin enkä paitoja tms. kun niillä pysyy vaippa näppärästi paikallaan. Ja päälle puolipotkarit, tai jos on kuuma niin sitten ei. Voi olla vähän alusvaatemainen vaatetus mutta mun mielestä kaikkein näppärin. =)

Tosin tuo esikoistyttö on alkanut oikein vaanimaan kun poistun hetkeksi toiseen huoneeseen, niin käy riisumassa pojalta puolipotkarit ja vaipan. Kun taas tuun takaisin niin poika onkin munasillaan. :whistle: "Sillä oli kuuma." :LOL:

Sosetta on alkanut menemään reilusti heti kun aloin antamaan kaupan purkista. Sekoitan kyllä omatekemiä sekaan, ettei ihan hukkaan mene tuolla pakastimessa. :kieh: Mutta sellainen 1-1,5 dl menee kerrallaan, ajattelin että voisin kohta lisäillä toista soseateriaa iltapäivään.

Mahalleen meillä ei edelleenkään käännytä, varpaat kyllä löytää suuhun. Tuo poika on kova tarttumaan kaikkeen, kun vaan kätensä työntää pinnikseen niin tarraa hihaan kiinni niin ettei tiedä miten irrottaisi kun sitten on toisessa hihassa kiinni. :LOL: Ja kantaessa puseron rinnuksessa. Tyttö ei noin ahneesti kiinni tarrannut aikanaan. :whistle:

Kohta täytyy mennä nukkumaan, jos hetken ehtisin selailla juttuja vielä ja ehkä kommentoidakin...

Hissukka & poju 4kk1vk
 
Mie ostin tänään Ainun silikonisen ensilusikan, kun poikien vanha on jossain hyvässä hukkapiilossa, ni johan rupes soseet likalle maistumaan...on meinaan tehny vähän tiukkaa alkuinnostuksen jälkeen...mut se olikin lusikasta kiinni :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie ostin tänään Ainun silikonisen ensilusikan, kun poikien vanha on jossain hyvässä hukkapiilossa, ni johan rupes soseet likalle maistumaan...on meinaan tehny vähän tiukkaa alkuinnostuksen jälkeen...mut se olikin lusikasta kiinni :LOL: :LOL:
Noilla meidän esikoistytöllekin hyvin maistui, mutta poika ei niitä hyväksy, pitää olla kovempi muovinen lusikka. Jospa se on tyttöjen juttu. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Ihanaa!! Pojalla toosiii hyvä päivä pitkiin aikoihin. Tuli tänään mieleen että ehkä me sittenkin tästä selvitään.. :heart:
Poika meneekin huomenna illalla viikonlopuksi hoitoon :/ Lähdetään miehen ihan kahdestaan lauantai aamuna aikaisin häihin, ollaan hotellissa yö ja tullaan sunnuntaina kotiin.. Haikea on viedä poika ekaa kertaa hoitoon mutta ihanaa kun saa olla miehen kanssa kahdestaan :heart: :heart: :heart:
Nauttikaa reissusta, kuulostaa ihanalta. =) Ja kiva kun on pojalla hyvä päivä takana niin on teidänkin rennompi lähteä. =)
 
Varpaita ei oo meillä vielä löydetty, käteen kyllä tarttuu tavarat tosi hanakasti. Paitsi neuvolassa kun lääkäri tuijotti... Ryömimisharjotuksetkin on jääny, ei juurikaan koita itseään eteenpäin saada, hyvä niin kun mikään kiire ei tosiaankaan ole!! Selällään onnistu kääntymään *ööö muistelee pikasesti matikan saloja* 90 astetta, siis että jalat siirtyi erisuuntaan. Ja mahalleen kääntyy jos sopivasti sattuu ;)
 
Varpaitten löytämisestä
Me saatiin joltain lahjaksi semmonen helisevä pehmeä "ranneke", minkä voi laitta vauvan ranteeseen tai nilkkaan kiinni. Käytettiin sitä aika paljon pojan nilkassa kun se lattialla ollessaan potki paljon.. Ja löysi varpaansa jo monta viikkoa sitten..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Tosin tuo esikoistyttö on alkanut oikein vaanimaan kun poistun hetkeksi toiseen huoneeseen, niin käy riisumassa pojalta puolipotkarit ja vaipan. Kun taas tuun takaisin niin poika onkin munasillaan. :whistle: "Sillä oli kuuma." :LOL:



Mahalleen meillä ei edelleenkään käännytä, varpaat kyllä löytää suuhun. Tuo poika on kova tarttumaan kaikkeen, kun vaan kätensä työntää pinnikseen niin tarraa hihaan kiinni niin ettei tiedä miten irrottaisi kun sitten on toisessa hihassa kiinni. :LOL: Ja kantaessa puseron rinnuksessa. Tyttö ei noin ahneesti kiinni tarrannut aikanaan. :whistle:



Hissukka & poju 4kk1vk
Ihana tuo teidän esikko,fiksu tyttö

:LOL:

Meillä tartutaan kans samaan tyyliin joka paikkaan.Nyt nukkumaan mentäessä on bravuurina reunapehmusteen repiminen,jos silitän mun käteen tarttuminen ja vielä kaupan päälle peiton kiskominen ja suuhun laitto murinan kera :LOL:
 
Missä iässä olette muuten alkaneet jättää vauvojanne yöksi hoitoon?

Tää on just näitä, että kuvittelin sen tekeväni, mutten pystykään. Tosin meillä ollaankin tissillä vielä eli ajankohtasta ehkä kuukauden päästä. Parisuhdeaika tulis tarpeeseen ja hoitajia olis, mut ajatus silti ahistaa...

Hjuuli: Just siihen tarkotukseenhan mies on kätevä olla kotona - heti saatavilla. Muuten olis pitkässä juoksussa hankkia haluamansa. *Tahtoo kaiken heti*
 

Yhteistyössä