***HELMET 2008*** Kesäviikko 24

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
:attn: :attn: ieva, huomasitko mun viestin liittyen niihin kuviin kerhopuolella? Kun siellä nyt ON kaks kertaa sama kuva! Ihan niinku epäilinkin siis, että mulla saatto käydä semmonen kämmi! :ashamed: Pystyykö sen toisen poistamaan? Ja laitan uudelleen kuvan, joka mulla oli tarkoitus laittaa tuon siellä-jo-olevan kuvan lisäksi.
Poistan sen toisen! =)
Ok ja mä laitan tyrkylle sit sen toisen! =)

 
Pessi eipä ole meidänkään tyty nukkunut yhtään ainutta kokonaista yötä syntymänsä jälkeen ja näyttää siltä ettei ihan heti nukukaan... :/ Vai että seurustelusta kiinni, jepjep. Ja nyt taitaa tosiaan olla tiheän imun kausi meneillään, Cruellako samasta kirjoitteli? Neiti nukkui vielä vajaa viikko sit klo 20-02 ennen kuin heräsi ekan kerran yösyönnille, mut nyt on herännyt monta iltaa lähes minuutilleen kellontarkasti jo klo 23, nukahtaa kyllä samantien kun on syönyt. Yöllä syö sit muuten sen saman kaksi kertaa kuin tähänkin asti, eikä toivon mukaan ala lisäillä noita yösyömisiä tämän enempää kun nytkin mennään välillä ihan koomassa-päivälläkin viihtyy tissillä ihan kiitettävästi ja tuntuu toimivan kun maitomäärä senkun lisääntyy noin rintavarustuksen koosta päätellen! :p No pitää nauttia vielä kun ON rinnat, taitaa jäädä vaan kärpäslätkät kun neiti tissittelyn lopettaa... :whistle: :xmas:

hilu & tytyn typykkä 3½kk
 
Vettä tulee ihan perrrrrrk....eleesti |O Likka nukkuu tyytyväisenä pihalla :D Kun ei vaan ukksta pistäs...vähä sen olonen ilma :whistle:

Heh...postikin toi just paetin, ku olin kirjottamassa, et postia ootellaan :D 2 työkaveria...li toinen opettamassa sitä toista...pikkasenko niil oli hauskaa, kun sekoilivat :whistle: :LOL:
 
Prkl mä jaksa lukea taas näitä tekstejä!!! Paljon oli mielenkiintoista ja kommentoitavaa mutta laiskuus iskee päälle. :LOL:

Meillä muuten on täällä ihme keli, aurinko paistaa ja sit ihan yhtäkkiä saattaa lämpötila muuttua pari-kolme astetta alas. Ja sit taas tulee helle. Ihan älytöntä ja pikku-ukko vetelee sikeitä ulkona. Mitä huonompi keli sitä paremmat unet ja varmaan myös siksi että ulkona ei huonolla kelillä ole muita ipanoita meluamassa. :D :kieh:

Hitto oli muuten hyviä uusia perunoita, namskis. Ja kalapuikkoja sekä kermaviilikastiketta...pika ruokaa homemade. :D

Ja kun en jaksanut lukea tekstejä olen yksin puhelija joten painun kahville FB:n puolelle. :D
 
Tää on sitten vaan mun mielipide, mutta mä oon ihan oikeesti sitä mieltä, että se on ihan sama viihdyttääkö vauvaa, pitääkö päivisin hereillä tai nukkuu kokopäivän tai ihan mitä vaan, mutta se on ihan luonnekysymys nukkuuko yönsä vai ei.
Meillä on neljä lasta ja kasvatuksesta ei voi olla kiinni, koska eka ei nukkunut öitään, toka nukkui ja ei nukkunut, kolmas ei nukkunut vielä kolmen vuoden jälkeenkään ja tämä neljäs nukkuu kuin tukki.
Luonteesta ja persoonasta se on kiinni ja siihen ei vippaskonstit auta!!!! Jotkut vaan nukkuu ja jotkut ei.
 
Satais täälläki. Nurmikko vetelee viimesiään kohtapuoliin. Voishan sitä ehdä kastella itekkin. :LOL:

Pitäs vieläki siivoilla, vaan ei millään jaksa tehä muuta kun istua tässä koneella. Minusta on tullu addikti :LOL: :LOL:

Meillä tissilakko on ja pitää. Tänään oli taas sellanen huutokonsertti että ei tosikaan. Suoranaista kiljumista, en kehtaa enää tuputtaa jos ei kiinnosta. Nyt menny monta päivää, ettei päivällä syö tisua. Yöllä kyllä maittaa. Selvästi vähentyny maidon tulo. Oon päätelly, että O kuuli nlassa, että vois antaa korviketta lisäksi. :p
 
joo ei tosiaan mistään viihdyttämisestä kiinni mitkään yöunet, ihan outo teoria :eek: sittenhän mä oisin ekan kans ollu ihan paska äiti ku se herätti puol vuotiaaks joka yön parin kolmen tunnin välein :kieh: P on alkuvaikeuksien jälkeen nukkunu paljon paremmin kun veljensä.

suomi on tosiaan iso maa kun lukee noita säätilaeroja :eek:

hilunen: tiheen imun kautta pukkaa joo B) P ei suostunu eilen ottamaan maitoa pullosta ollenkaan, nyt ne imetään tissistä ja sillä selvä :D niin ja valvo yli kymmeneen eli siihen kun mä tulin töistä B) oli kyllä torkkunu ja huutanu välillä :whistle: yöllä heräs joskus puol kolmen kantturoissa ja nukkumaan kävi siis puol yhentoista jälkeen.

P heräs :wave:
 
pilvipouta Meillä mies tekee kotona töitä ja ehkä jonkun 6h päivässä. On siis kokoajan saatavilla viereisessä huoneessa ja silti mie tunnen itteni tosi yksinäiseksi :( Tästä kun ei ihan noin vaan lähetä kavereille kahvillekaan, kun lähin kaveri asuu 22km päässä kaupungissa :/ Oon niin kateellinen välillä Helsingissä asuville, kun siellä vois mennä vaikka ikkunashoppailemaan millon vaan tai just leikkipuistoon, joita täällä EI OLE! Tai on tossa, mut se on sellanen leikkipaikka: liukumäki/kiipeilyteline, keinu, karuselli, hiekkalaatikko (ilman hiekkaleluja). Ei täällä ole sellasta leikkipuistotoimintaa kun pääkaupunkiseudulla, että on henkilökunta ja lapsille järjestetty kaikkee ohjelmaa.

civindal Onpas ollu tempaus teiän huoltomiehillä :eek: Mie olisin varmaan ollu jo kunnanvirastossa jonkun kurkussa kiinni, jos meiltä katkastais vesi ilman ilmotusta :LOL:

Meillä loppu vesisade, mut vielä tuulee niin, ettei tuonne ulos oikein kehtais mennä. Artun pitäs jo päästä raittiiseen ilmaan, kun pari päivää ollaan sadetta pidetty sisällä. Uutisissa luvattiin sadetta koko loppuviikoksi, että aika heikolta näyttää :/

ieva Luumusose on Artunkin lemppariruoka :p
Ja turvallista matkaa sinne Keski-Suomeen. Vaikka ootte varmaan jo lähteneet :)

Ippu Kevyttoppatakissa miekin olen täällä kulkenut, kun pari päivää on ollu sellasta +6-7 astetta :wave: Kesät yleensä kuljen kylmemmällä säällä nahkatakissa, mut se on ihan liian kylmä tähän keliin :xmas:

Pessi Otin miekin itteeni vähäsen, kun meiän perhetyöntekijä vihjaili, että Artun yömölyämiset johtus siitä, ettei sen kanssa seurustella päivällä tarpeeksi :/ Mahollisimman paljon meilläkin pojan kanssa touhutaan ja jutellaan. Oman kokemuksen mukaan nuo yöt on parantunu huomattavasti, kun oon sopivasti ajottanu nukkumaan menon illalla: ei liian väsyneenä, mutta ei liian pirteänäkään :) Iltarutiinit on Artulle tärkeitä. 19.30 iltapuuro, sitten ilmakylpyä alasti makoillen, yöpuku päälle ja kun silmä alkaa luppasemaan niin tutti suuhun ja unirätti silmille, sylissä nukutetaan ja sit omaan sänkyyn.

Kevytmelankolialle piti vielä sanoa, että mukavaa, kun teillä aletaan jo paranemaan :hug:
 
Täälläkin sataa, mutta aamupäivästä oli onneksi vielä aurinkoista ja oiva lenkkeilysää :). Toppi päällä selvisi mainiosti, mutta loppumatkasta piti laittaa pitkähihainen päälle, kun tuuli sen verran kylmästi. Talvitakit oon pessyt ja vienyt talvisäilöön jo aikaa sitten ja takaisin en aio hakea vaikka kuinka myrskyäis, koska nyt on kesä :kieh:

Jahvetti puhui siitä, ettei oo ikävä töihin. mä näin tässä yhtenä yönä unta, että palasin töihin ja loogisestikin otin vaavin kärryssä mukaan :D... ei taitais käytännössä ihan toimia. onkohan mulla alitajuisesti hirmu ikävä töihin, kun pitää siellä yöt viettää..

Hyvä kuulla että kevytmelankolian perheessä alkaa tauti hellittää. näin pienillä vauvoilla tuntuu kaikki mahdolliset sairaudet aina tosi kurjilta.

omien kokemusten perusteella voisin sanoa, että kyllä ne kestot jonkin verran hidastaa liikkumista. näkeehän sen heti, että paketti on paljon tuhdimpi kuin ohut kertsi. meillä opittiin valtavasti taitoja (mönkimistä, kierimistä jne) niiden rotavirusrokotteita seuranneiden kertistelyjaksojen aikana, ja vaavi liikkuu huomattavasti rivakammin iltaisin, jos on laitettu yöksi kertsi päälle. nakuillessa toi liikkuminen onkin sit jo ihan oma juttunsa :). mutta toisaalta eipä ne kestot sit enää paljon hidasta kun jotain on opittu.. että ei oo paljon niistäkään apua pidemmän päälle :)

Pikku-Katti ne kadoksissa olleet biisin sanat on: "Sano sano todella, Rakastatko minua"... "Hellällä palavalla sydämellä, Sydämellä sydämellä, Hellällä palavalla sydämellä rakastan minä sinua".. google tietää. mutta siltikin mä täällä sinnikkäästi laulan vaan kiskiskiskis kippuravarpaalle :D.

okei, nyt vois mennä laittaa pyykkikoneen päälle ja kohta varmaan neitokin heräilee uniltaan. kivaa päivänjatkoa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Siis eihän toi jätkä voi vielä ruveta ryömimään, eihän??! :eek: Taas kun laitoin lattialle niin veti jaloilla itteesä eteenpäin, ja pääsikin kunnes kädet jäi alle. Jestas jos se nyt jo alottaa ton :whistle:
Meillä kakkonen lähti ryömimään 3-kuisena, että kyllä voi ;) ;) MUTTA itse kyllä toivon paljon pidempää paikallaan pysyvyyttä :LOL:
Tänään käytiin neitin kans neuvola lääkärillä. Laitto tytän masulleen ja kysy et kääntyykö, mä et ei mut... niin neiti sit päätti näyttää ja potkas itteensä etteenpäin.. oli lekurilla hauskaa.. "ai et sä sit ryömit eteenpäin, et mikäs kiire sulla on".. :D
itekki toivosin et vähän vois olla hitaamman sorttinen.. siks ostinki sille pariviikkoa sitten sellasen jumppalelun, et jos viihtys vähän paremmin selällään + olen käyttäny enempi kestovaippoja (jos sekin vähän hillittis menohaluja)
Miks kestovaipat hillittis menohaluja?? ei meillä ainakaan :LOL:
Onhan se sellanen isompi tumppu siel jalkovälissä :whistle: :LOL: :LOL:
:saint: jostain luin et voivat esim. viivästyttää liikkeelle (kävelemään lähtöä).. tiijä sitte..
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Siis eihän toi jätkä voi vielä ruveta ryömimään, eihän??! :eek: Taas kun laitoin lattialle niin veti jaloilla itteesä eteenpäin, ja pääsikin kunnes kädet jäi alle. Jestas jos se nyt jo alottaa ton :whistle:
Meillä kakkonen lähti ryömimään 3-kuisena, että kyllä voi ;) ;) MUTTA itse kyllä toivon paljon pidempää paikallaan pysyvyyttä :LOL:
Tänään käytiin neitin kans neuvola lääkärillä. Laitto tytän masulleen ja kysy et kääntyykö, mä et ei mut... niin neiti sit päätti näyttää ja potkas itteensä etteenpäin.. oli lekurilla hauskaa.. "ai et sä sit ryömit eteenpäin, et mikäs kiire sulla on".. :D
itekki toivosin et vähän vois olla hitaamman sorttinen.. siks ostinki sille pariviikkoa sitten sellasen jumppalelun, et jos viihtys vähän paremmin selällään + olen käyttäny enempi kestovaippoja (jos sekin vähän hillittis menohaluja)
Miks kestovaipat hillittis menohaluja?? ei meillä ainakaan :LOL:
Onhan se sellanen isompi tumppu siel jalkovälissä :whistle: :LOL: :LOL:
:saint: jostain luin et voivat esim. viivästyttää liikkeelle (kävelemään lähtöä).. tiijä sitte..
Eikös se ollut vähän tarkoituskin ettei nyt ihan heti menis mihinkään ipana.

:whistle:
 
Meillä on menny imetys mahottomaksi... alkanu se sama, minkä takia esikoisen aikaan lopetin kuuden kuukauden ikäisenä. Kun sanotaan, että "jatkaa niin kauan kuin se on kivaa sekä äidistä että lapsesta". Ja musta se ei sitte ollu enää kivaa.. ja nyt se sama on taas alkanu, tän toisenki kohalla. Siis se, että otetaan pari imua, päästetään irti, kahtellaan maisemia, otetaan taas pari imua, päästetään irti, virnuillaan äidille, imaistaan taas parit hörpyt, irti - imut - irti - imut - irti... Onko muilla tämmöstä? :attn: Ja minä ku olin aatellu tätä imettäväni pidempään, mutta jos meno jatkuu tämmösenä, ni en minä halua, ku ei tämä ole minusta kivaa, ja minusta imetyksen pitää tosiaan olla mukavaa sekä äidille että lapselle... Hammitus. :'(
 
Jepsu, rauhassa vaan. Mitään mitä ei tiedä, ei kannata murehtia =) Onhan jotkut oikeesti isopäisiä ilman mitään syytä :whistle:
Mie en noista vesipäistä tms mittään tiiä, muuta kun et mein kakkosella ja likalla oli kystia päässä sikiöaikana, likalta ei kyllä oo ultrattu, et ovatko hävinneet....
 
jepsu :hug: toivottavasti pojalla on vaan iso pää ettei ole mitään vakavaa :hug:

kestot ja liikkuminen, ihan itekseni joskus mietin että hidastaakohan se liikkumaan lähtöä mutta mitään oikeeta tietoa mulla ei siitä ole. Samoin joskus mietin että ne vauvat jotka on ruvennu syömään 4kk tienoilla on tosi hyviä syömään, kun taas ne jotka ruvennu vasta 6kk ni huonompia että onko sattumaa vai onko siinä joku just herkkyyskausi tossa 4kk että oppii helpommin. Hyvin kyllä voi olla että on ihan ollu sattumaa vaan noi syömistakkuilutkin. Että on vaan ollu mun omaa pohdintaa.

Täällä sato eilen koko päivän ja ihan saavista kaatamalla. Tänään on vaan kylmä ja pilvistä. Niin ja eilen oli illalla ukkonen.

Me käytiin tänään hakemassa (tai siis ostamassa, kyllä oli vaikeeta)videokamera, vihdoinkin saa kuvattua just sillon kun haluaa =)

vinja ja pikkumies vajaa 4kk
 
Jepsu, ihan ekaksi :hug: Minkä kokonen se teidän vauvan pää nyt on? En yhtään muista ootko kertonut?
Meillä on olleet nämä lapset isopäisiä ja nytkin yläkäyrällä menee pikku-ukkelin pää.

Meitin toiseksi vanhimmalla lapsella oli syntyessään iso "pahka" takaraivossa ja käytiin yksityiset lääkärit läpi ja aina vastaus oli, että promedantti pää, mitä sitten tarkottaakin.
Saatiin lähete kallon röntgenkuvaan ja ultraukseen, kaikki oli kunnossa ja lausuntona pojalla vain iso pää.
Nykyään poika kohta 6-vuotta ja kallon muoto on tasaantunut ja on ihan nätti pää.

Muistan miten hysteerinen silloin olin ja kauhuissani ja ei helpottanut, vaikka kuinka ihmiset lohduttelivat, että kaikki on varmasti ihan kunnossa.

 
jepsu: piinaavaa on varmasti, ite oisin varmaan ihan paniikissa :/ eiköhän kaikki kuitenkin oo kunnossa, odottavan aika on kyllä pitkä :hug:

vinja: meillä toi vanhempi alotti kiinteet jo 3 kk ja aina ollu vähäruokanen et se siitä teoriasta :whistle:

ippu: meillä on välillä tommosta jos P ei oo kovin nälkänen, inhottavaa varsinki ku venyttää nännin metrin pituseks |O
 

Yhteistyössä