***HELMET 2008*** Kesäviikko 24

Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
siis miten saan veden pois korvasta?! |O |O |O tänään meni molempiin korviin vettä ku oltiin siellä uimassa ja voitte vaan kuvitella miten ärsyttävästi rutisee korvissa, oon ravistellu ja heilutellu päätä sen minkä pystyy ja yrittäny maata kyljellään että kyllä se sieltä ulos tulee,vaan EI!!! AARGH!!! tuntuu että pää on ihan sekasin kaiken maailman ravistelujen takia.. auttaiskohan jos tekis näin :headwall:
Mie kuivaan pumpulipuikolla. Tyrkkään tikun korvakäytävään, vaikka niin ei sais tehä :ashamed: Ärsyttää saunan jälkeen, kun korvista valuu kokoajan vettä :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
siis miten saan veden pois korvasta?! |O |O |O tänään meni molempiin korviin vettä ku oltiin siellä uimassa ja voitte vaan kuvitella miten ärsyttävästi rutisee korvissa, oon ravistellu ja heilutellu päätä sen minkä pystyy ja yrittäny maata kyljellään että kyllä se sieltä ulos tulee,vaan EI!!! AARGH!!! tuntuu että pää on ihan sekasin kaiken maailman ravistelujen takia.. auttaiskohan jos tekis näin :headwall:
Mie kuivaan pumpulipuikolla. Tyrkkään tikun korvakäytävään, vaikka niin ei sais tehä :ashamed: Ärsyttää saunan jälkeen, kun korvista valuu kokoajan vettä :kieh:
mä teen niin että käännän pään vinoon ja alan hyppiä yhdellä jalalla saman puolen jalalla jonne pää on viistossa, toimii :D
 
meillä on huomenna (tai oikeestaan tänään B) ) 4 kk neuvola, vaikka A on oikeesti 4 kk vasta ens tiistaina... ei se kai niin tarkkaa ole...

tuun sitten kertomaan :)

tarttee painua hetkeksi työjuttujen pariin... juuh, taas mulle soitettiin aamulla että huomenaamuks tarvittaisiin yksi juttu valmiiksi...kiva et ne tällasilla deadlineilla soittelee... :/ |O
nyt siis kukun täällä (olisin kyllä varmaan hereillä muutenki :xmas: )
oli vaan pakko tulla lukee päivän saldo :)

 
Huomenta :)
On ihan pikkusen ottanut pattiin, ku kerrankin mullakin olis ollut aikaa "roikkua" täällä palstalla, niin sit netti ei pariin päivään toiminut |O |O
Isommat lapset lähtivät jo sunnuntaina mummilaan, joten olen saanut nauttia rauhallisesta oleilusta Tillin kanssa. On se vaan niin helppoa olla vain vauvan kanssa :saint: Ei ole koko ajan joku "lahkeessa kiinni" ja tarvii sitä, tätä tai tota. No on mulla kyllä niitä kullanmuruja jo ikäväkin :heart: . Tulevat tänään kotiin.
Isäntä oli koko viime viikon + viikonlopun töissä 12h/päivä, tuntuu olevan ukolla "hieman" takki tyhjänä... Meillä on ens ti 8v. hääpäivä, mutta yllätys yllätys mies on jälleen kerran työreissussa, joten järkkäsin pienen yllärin ja vein hänet jo tän viikon tiistaina syömään :heart: Oli kiva päästä kaksin piiiitkästä aikaa ulos, varsinkin ku mies on lähiaikoina tosiaan käynyt kotona vain nukkumassa.

4kk neuvolassa mekin käväisimme eilen. Ikää Tillillä 4kk 3pv.
ja tässä tuoreet mitat:

6,2kg ja 61,5cm, pipo 40cm
Pienehkö, mutta kuitenkin isompi kuin sisaruksensa, joten tissimaidolla jatketaan. Hyvin tuntuu tyttö näinkin kasvavan ja nukkuvankin. Viime yönäkin söi 21.30 -->nukahti ja heräsi aamulla klo 06 syömään!

Jepsu isot :hug: ja tsemppiä lääkärireissuun. Uskon ja toivon, että kakki menee hyvin. Meillä vanhemmalla tytöllä pituuskasvu alkoi hidastua 3-4kk iässä, ja sitä sitten ensin seurattiin hieman tiheämmin neuvolassa. 5-6kk välillä pituutta tuli hyvin, mutta 6-8kk taas liian vähän, joten siitä lähdimme tutkimuksiin. Tytöstä otettiin paljon kokeita, mutta mitään syytä kasvun hidastumiseen ei löytynyt. Kontrolleissa kävimme 2-vuotiaaksi asti ja lopulta lausunto oli: pienikokoinen terve tyttö. Toivottavasti teilläkin menee näin, että kaikki on kuitenkin hyvin. :hug:

-b- ja Tilli 4kk 4pv
 
Huomenta!

ootte ihania! :hug: täältä saa kyllä aina tsemppiä ja vertaistukea kun tarvii. :heart:

M:n päänympärys on nyt 47,3cm(syntyessään 37cm) ja ikää on 9 päivää vajaa 4kk.

Meil on puolenpäivän aikaa se aika ja maha ihan vetelällä...kädet on kyynärpäitä myöten ristissä ja toivon ja rukoilen että kaikki kunnossa. :'( :'( :'(

Meillä tytölläkin oli isopää mutta ei näin suuri. Mun isällä ja veljellä on aivan saman malliset päät ollu lapsena. mutta siltikin pelottaa että jotain löytyy...isopäistä sukua siis mekin.
ja tiiän ettei kannata etukäteen itkeä mutta kun mä oon sellanen ressierkki tällasissa tilanteissa. :ashamed: :snotty: :'(

Pitäkäähän kaikki sormet ja varpaat pystyssä että lapsukainen saa normaalit terveen lapsen paperit. Tulen infoamaan kun ollaan saavuttu sairaalasta kunhan kerkeen...siellä voi kestääkin kun sen ultran ajat kuulemma aina heittelee...

mut meen koittaa syödä jotain aamupalaa. aiemmin ei uponnu mitään.

Jepsu allapäin :'(
 
Ieva: Me saatiin aika allergiasairaalaan muistaakseni n. kolmen viikon päähän. Mut ennenku sinne päästiin nii oli pakko käydä yksityisellä ku iho meni niin pahaan kuntoon. Siellä Adalle määrättiinkin antibioottikuuri ihotulehdukseen sekä ulkoisesti kortisonia.
Varaa sinne allergiasairaalaan mukaan evästä itelles sillä päivä on pitkä. Me oltiin siellä 7.30-15.00...
 
Jepsulle ihan kauheesti voimia ja pidän peukut pystyssä, että pikkuisella kaikki hyvin!!!

Tulee niin mieleen hetki tuon toiseksi vanhimman lapsen kanssa , jolloin itse istuin odottamassa odotushuoneessa, kun hän oli vauva, röntgeniin ja ultraan menoa ja voi kuinka minä pelkäsin.
 
Jepsu tsemppiä ja onnea matkaan, varmasti kaikki on hyvin! :hug:

Piipero jos korvassa on vielä vettä, niin koita kaataa sinne sitä reilusti lisää ja sitten äkkinapakasti käännät pään korva alaspäin, niin sieltä tulee kaikki ulos. Noin mä olen joskus tehnyt, on se toiminut. :whistle:

Oli kiva aamuherätys tänään. |O Poika söi yöllä vain kerran ja silloinkin vain toisesta rinnasta (oli aika täysi kun saunottiin illalla ja join saunaoluen... :whistle: ), niin aamulla kun heräsin niin se toinen rinta oli valuttanut liivinsuojan läpi. Ennenkin on vähän mennyt läpi ja paidanetumus ollut märkä, mutta nyt oli koko paita likomärkä, hihoja myöten kyynärtaipeisiin asti. Ihanaa :kieh: Ja tissi oli niiiin kipeä että oli pakko vaan äkkiä alkaa imettämään paitaa vaihtamatta. :whistle: Sitten kun vaihdoin aamuvaippaa, niin ihmettelin että tuntuupa tämä paita mukavan lämpimältä... meni varmaan monta sekuntia siinä aamupöhnässä ennen kuin tajusin että poika lorotteli pissojaan mun päälleni. |O Kuinka paljon voi tuonkokoisesta pissaa lähteä, oli meinaan märkänä mun vaatteiden lisäksi hoitoalusta, hoitotaso ja lattia... :headwall: No, pyykkiä riittää meillä. :kieh:

Peruna kelpaa meilläkin huonosti, en nyt muista kuka valitteli samaa? (muoks. Piiperohan se oli) Toivottavasti auttaa kun pääsee lisäämään sekaan jotain muuta makua. Luumua annoin eilen vähän kun tuntuu kakka jumittavan (kaipa sen pitäisi nyt tulla vähän useammin kun ollaan kuitenkin maisteltu kiinteitä?) mutta ei vielä ole mitään tapahtunut. :/

Nyt täytyy lukea paremmin läpi teidän juttuja, on tullut vaan pikaluettua kun on ollut aika kortilla...

Hissukka & poju 3kk3vk
 
Vinja meille sanoi neuvolan th että 4-5 kk iässä on joku herkkyyskausi noitten kiinteiden suhteen, sanoi että hän itse neuvoisi aloittamaan sen vuoksi viimeistään 5 kk iässä. Kuulemma silloin kiinnostusta riittää ja suun motoriikka kehittyy tai jotain semmoista. No meillähän on jo aloitettukin kun nälkää tuntuu riittävän, vaikkei ne kovin hyvin vielä kelpaa. :/

Ippu meillä on tuota samaa imetyksen aikana... auttaisiko imetysvälin pidennys, niin että Ansku söisi vähän kovempaan nälkäänsä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Tää on sitten vaan mun mielipide, mutta mä oon ihan oikeesti sitä mieltä, että se on ihan sama viihdyttääkö vauvaa, pitääkö päivisin hereillä tai nukkuu kokopäivän tai ihan mitä vaan, mutta se on ihan luonnekysymys nukkuuko yönsä vai ei.
Peesi... esikoinen ei nukkunut vaikka viihdytin hullunkiilto silmissä, tämä poika taas nukkuu vaikka en paljon ehdi viihdyttämään kun tappelen esikoisen kanssa suurimman osan päivästä. :kieh:

 
Hei taas pitkästäaikaa..
Meillä tyty oli 4kk 8500g ja rapiat päälle ja pituutta oli melkein 65cm..ensvkolla oliskin jo 5kk neuvola.
Tytyskä syö jo soseita täyttähäkää..lihasosetta annan puolet kasvissoseen seassa ja puuroa ja vellejäkin jo menee..maha ei ole reistaillut ja hyvin maistuu.. kovasti tuo kasvaakin kyllä ja kamala nälkä on aina kun syödään. Iloinen ja rauhallinen tyttö on..jokeltaa jo pitkät tarinat ja nauraa ääneen. Ihanaa kun kaiken tämän hulinan keskellä sentään vauva on ollut rauhallinen ja helppo :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mietin tässä...että vaikka sitä on lasten kanssa kotona ja mukavaa niiden touhuja seurata, niin välillä sitä tuntee olevansa aika yksin. pilvipouta ja poju 4pv päästä 4kk
Välillä tuntuu tuolta joo... mä olen niin huono lähtemään mihinkään (=laiska). Tosin nyt viime aikoina ollaan yhden kaverin kanssa aika paljon vierailtu toisillamme, hänellä kanssa taapero. Mutta hänelläkin alkaa työt taas syksyllä, sitten nekin vierailut loppuu. :/ No, tämä on tätä aikaa, pääsehän täältä ihmisten ilmoille kun vaan lähtee... jos alkaa liikaa ahdistamaan niin sitten tulee varmaan lähdettyäkin. =)
 
Jokohan sitä olisi suurin piirtein ajan tasalla... kovasti on tekstiä tullut. :whistle: Ipulle vielä, että angiina voi olla vaikka niissä pikatesteissä ei näkyisikään, kannattaa käydä uudestaan lääkärissä jos ei ala hellittämään. Serkulla oli juuri tuollainen angiina, terveyskeskuksesta sai lääkäriltä ohjeen levätä ja parantua :kieh: ja kun meni parin päivän päästä yksityiselle lääkärille tosi kipeänä niin lääkäri sanoi että selvä angiina, vaikkei testissä näy, mutta näkyy ihan paljaalla silmällä ja terveellä järjellä... no onneksi parani antibiooteilla eikä tullut jälkitauteja. Toivottavasti sulle menee kuitenkin ohi vähän nopeammin. :hug:
 
Jepsu Hyviä haltijoita mukaan sinne sairaalaan :hug: :saint:
Yritin omasta neuvolakortista kattoa, että minkä kokonen pää miulla on ollu 4kk ikäsenä, mutta ei korttiin ole siihen aikaan edes merkattu pipoa :eek: Artulla tais olla 43cm tai jotain, yläkäyrällä sillä jokatapauksessa menee, mutta siihen ei ole puututtu, kun menee "omaa käyräänsä".
 
suurperhee äityli ihana kuulla sinustaki :hug:

Meillä oli netti pimeenä eilen koko illan |O |O |O |O |O |O :headwall:
No, tulipahan mentyä jo 23 aikaa nukkumaan :whistle: :LOL:

Meillä on nyt 3-4 päivää ollu likalla lakko soseista, ei vaan uppoo, ni ei :/ Hö...täytyy kohta alkaa puuroa kokilemaan, jos se sitte, kun maitooki tuntus sit vetävän 2h välein, et nälkä kyl olis :/
Laitoin laiskana likan takapihalle vaunuihin, normisti ollaan vaunuttelemassa käyty, mut ei viiti kuopuspoikaa naapurista väkiste raahaa pois, ku vasta sinne meni :whistle:
Nyt vaan mietin, et laitoinkoha likalle liian vähän päälle :whistle: No kai se rääkyy ku kylmä tulee..
 
Anna86:
Varaa sinne allergiasairaalaan mukaan evästä itelles sillä päivä on pitkä. Me oltiin siellä 7.30-15.00...
Mitä ihmettä?? Mä ajattelin tässä just että pitäis tän pojan kans varmaan kans alkaa harkita lääkäriä kun sillä on toisessa poskessa tollanen ihottuma ollut jo tovin, ei pahene muttei helpotakaan mitenkään. korvanlehdissä on niissä taivekohdissa samoin ihottumaa, mut en tiedä. Josko tätä nyt selviäis ilman testailujakin. Maitoproteiinihan se mitä todenäköisimmin on kun selkeesti reagoi kun vedin brietä vähä enempi tos viikonloppuna. Eikä ne korvikkeetkaan silloin mininä pysyneet sisällä ja huutoa kesti monta tuntia 20 ml Nan annoksen jälkeen. :p Niin pointti meinas unohtua että mihin mä ton esikoisen tungen jos noin kauan pitää olla siel. Sillähän pitää ollalounaat sun muut messis... :eek:

suurperheenäityli:

Ihanaa kun kaiken tämän hulinan keskellä sentään vauva on ollut rauhallinen ja helppo :)
Just eilen mietin teitä että miten ootte jaksellu ja uus kämppä sun muut muuttuneet kodiksi?! Ihana siis kuulla että kaikki tuntuis olevan hyvin. Miten isommat? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Jahvetti:
Nyt vaan mietin, et laitoinkoha likalle liian vähän päälle :whistle: No kai se rääkyy ku kylmä tulee..
Luulis.. ei nää niin dorkasti voi olla suunniteltu ettei kylmästä rääy mut kuumasta kyllä.
Ei sitä tiiä :LOL:
Kamalan kylmä kyllä on :eek: Ei uskois, että viime viikolla oltiin kesähepeneissä likkakin ulkona |O
 
[quote="Jahvetti]Kamalan kylmä kyllä on :eek: Ei uskois, että viime viikolla oltiin kesähepeneissä likkakin ulkona |O [/quote]

Niinpä, ei voisi uskoa että viime viikolla mentiin pelkässä vaipassa :eek: Heräisikö tyty jos kävisit heittämässä ylimääräisen viltin vaunujen päälle? =)

Musta on vaan kivempi kun on vähän viilentynyt, nukkuu poikakin paremmin päikkärinsä. Tai aika risaista se vieläkin on, mutta vähitellen taas varmaan paranee jos ilmat pysyy vaan viileinä... :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Likka on nukkunu harvineisesti jo melkeen 2 tuntia, joten kai sillä ihan sopiva on :whistle: Vähän alkaa ähräämistä jo kuulua =)

Facebookiin oon koittanu tutustuu, ihan hakusessa viel :LOL:
No sitten on vamraan juuri sopiva olla. Nukkuisi vaan tuo poikakin pari tuntia. :whistle:

Facebookia olen mäkin ajatellut, että kai siihen pitäisi tutustua kun niin kovasti siitä on puhetta... en mä juntti edes tiedä mistä on kyse :LOL: mutta kaipa se vielä selviää. Kun nyt saa aikaiseksi tutustuttua joskus...

Mutta nyt tietsikka boikottiin kunnes on kämppä ojennuksessa! :kieh: :saint:
 
Vanamo: Adalle tehtiin maitoaltistus ja siks meni niin kauan. Lääkäri oli 8.00 ja 30min ennen aikaa piti ilmottautua. 9.00 oli prick testit ja niistä oltiin valmiita puoli 10 korvilla. Kymmenen maissa alotettiin altistus ja siinä meni sit monta tuntia... Ku vielä senkin jälkeen ku tulos on saatu ja mahdollisesti ataraxia annettu niin pitää olla tarkkailussa jonkun aikaa.
 
Meillä lensi yöllä oikein manaaja-yrjöt.
Olin illalla leffassa (Sinkkuelämää, varsin viihdyttävä oli :) ), ja poika oli jo unten mailla kun tulin kotiin. En sitten viitsinyt alkaa pumppailemaan, vaikka vähän jo pinkeinä tissit olikin. Ajattelin että poika kohta herää kuitenkin taas jo syömään.
No, heräsi "vasta" puoli kahdelta, ja kävi ahnaasti tissin kimppuun. Taisi tulla maito aika kovalla paineella (kun olivat niin täynnä jne). Nousin sohvalta ylös viedäkseni pojan takaisin sänkyynsä, niin yöööökssss!!!
Onneksi oli sohvan päällä peitto (just puklujen takia) :whistle:
Mun oli pakko käydä suihkussa, ykät valui jalkoja pitkin B)

Täällä nyt sitten ollaan futis-leskenä sunnuntai-iltaan asti :(
Lähdetään iltapäivällä käymään mun mummolla tuolla 30km päässä.
 

Yhteistyössä