***HELMET 2008*** Kesäviikko 24

Matkarattaat oli ihan ehdottomat reissussa, mahtuivat kahvilaan ym.aina sisällekin ja pienet + näppärät.Peitto meillä oli vaan A:n päällä, ja turvavöissä tietysti.Ei niillä Emmaljungilla olis mihkään päässyt,tosi raskaat ne edget.
 
tässäpä tulee Mud cake:

200g voita tms.
200g taloussuklaata
4 munaa
2dl sokeria
2,5 dl jauhoja
1 tl leivinjauhetta

Sulata voi ja suklaa kattilassa miedolla lämmöllä. Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Yhdistä sulaneet suklaa-voi -seos sokeri-muna -vaahtoon ja lisää jauhot ja leivinjauhe. Kaada seos korppujauhotettuun irtopohjavuokaan ja paista uunin alaosassa 225 asteessa 15min.

Kakun pitää jäähtyä täysin eli ei voi syödä heti. :kieh: Ja siis se jää sisältä nimensä mukaisesti "mutaiseksi" . Jääkaappikylmänä ja pehmeen kermavaahdon kera täydellistä. :p

Nautinnollisia suklaahetkiä ainakin kevytmelankolialle ;)

*muoks* niin siis pinnalle ripotellaan tomusokeria koristeeksi

ja näin kesällä voi pilkkoa paljon tuoreita mansikoita päälle niin saa luxus-version :whistle:
 
Jepsua tulin tsekkailemaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin. :hug:

Meillä oli tänään taas neuvola, joka siis on aina 2vkon välein tihennetyn kasvuseurannan vuoksi (on paino ollut vähän alhainen). Ikää on pojalla viikkoa vaille 5kk ja tällaset tulokset:
Pituus cm (synt. 45cm), neuvolatäti (sijainen) ihmetteli että onko kahessa viikossa voinu kasvaa 1,5:D Mutta niin se kasvoi edelliskerrallakin. :D
Paino 5585g (synt. 2300g). Ihan hyvä kuulema.
Py 42.3cm (syntymäpäänympärystä ei tiedetä).

Pituuskäyrä kuulema nousee, muut pysyy tasasina ja hyvinä. Täti ihmetteli kanssa, että kuinka Valentin varaa niin loistavan hyvin jalkoihinsa, kuulema jotkut tekee niin vasta 8kk iässä...No, me seisotetaankin häntä melko paljon, kun siitä niin tykkää. :) Oon kans vähän sitä mieltä, että ehkä se oppiikin suoraan kävelemään ja jättää ryömimiset yms. väliin, kun ei vielä käännykään. :LOL: :LOL:
Nojoo, siitäkään ei pidä huolia, jotkut kääntyvät vasta puolen vuoden iässä kuulema, ja edelleen koska Valle on keskonen ni saa olla jälessäkin.

Hitto muuten, ku piti lukea toi äippäHki:n ohje , alko tehä sikana mieli!! :p :p :p Kuulostaa vielä tosi helpolta, että ehkä jopa minä osaisin. :whistle: :D :D
 
Heips, kaikki ok.
Ultrassa lääkäri totesi olevan nestettä mutta sellaisessa paikassa joka kuulemma normaali ja poistuu itsestään. en muista missä se oli :/
verikokeen tulokset saadaan ensiviikolla kun mennään magneettikuvaan. sanoi lääkäri että tehdään sekin nyt samalla että varmistetaan että kaikki hyvin.ja se on ensivkolla joskus. reppanalta otettiin käsivarresta verikokeet :( sai taas sellasen itkukohtauksen mutta onneks vaan lievänä ja tokeni melki samantien.

M joi tänään 2dl maissivelliä ja tykkäs. :) ja kakkakin alkaa olla jo ruskeaa :x

Kyllä mamma on helpottunu toistaseksi. toivottavasti magneetti kuvat antaa saman tuloksen. Lääkäri meinas että pään liika nopea kasvu voi johtua myös d-vitamiinin puutteesta tai kalkin puuttesta. Mä kyllä annan salavit neukkutädille jos d-vitamiinin puutteesta tää on näin tullu. se sano ettei tarvii antaa. |O

nyt meen taas.

Jepsu

OOTTE IHANIA :hug:
 
Ihanaa Jepsu että kaikki tällä erää kunnossa! :heart: Ja luulis, että jos jotain olis pielessä, niin se olis näkynyt jo tänään. Huokaisehan vaan helpotuksesta! :hug: Niin siis, onko teille terkkari sanonut että ei tarvi ottaa D-vitamiinia??? Mitä ihmettä?
 
Tosi helpottavaa Jepsu, että mitään vakavaa ei ollut kyseessä :hug:
Siis en oo ikinä kuullut, että on sanottu D-vitskuista noin.
Meille on aina painotettu, että pitää antaa ja vaikka olisi pelkällä korvikkeellakin, kun niissähän on jo D-vitamiinia, mutta silti pitää antaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Eilen illalla iski melkoinen huono-äiti-syndrooma. Olin taas parin päivän aikana unohtanut juoda riittävästi, ja tästä syystä illalla, yöunille mennessä, tissit tuntui käteen tosi tyhjiltä. Tytyllä oli kuitenkin hurja nälkä, ja väsykin jo painoi. Tyhjistäkin tisseistä (tai tyhjältä TUNTUVISTA) kyllä tulee maitoa, kunhan malttaa ensin imeä ne takamaidot liikkeelle. Mutta neiti oli niin väsynyt, ja nälkäinenkin, ettei malttanut, huusi vain. Imaisi pari kertaa, ja kun ei mitään tullut, niin turhautuminen vain lisääntyi, ja huusi vain kovemmin. Koitin eri asennoissa, tarjosin tuttia, että jos ei olekaan nälkä, vaan väsy vain, ja tahtoisi jo päästä unille ja äiti sen kun tissiä vaan tyrkyttää. Mutta ei kelvannut tuttikaan, joten olin varma että nälkä on ja kova. Lypsin käsin että maitoa alkaisi nopeammin herumaan, ja tarjosin taas... mutta ei. Aikamme äherrettyämme tyttö huusi aivan hysteerisenä, ja minäkin jo itkin kun rinnat petti minut ja minä taas neidin... Huusin miehelle että lämmitä korviketta, ja tuttipullosta ruokin neidin sitten. Posken painoin poskea vasten, että sai ihokontaktiakin. Tunsin itseni niiiin huonoksi äidiksi, ja vaikka muita olen lohdutellut että ei se maailma korvikkeen käyttöön kaadu, niin minulla se meinasi eilen illalla kyllä todellakin kaatua! Että vaikka olen muita lohdutellut, niin huomasin, että minulle imetys on todellakin elämää suurempi juttu, tunsin itseni tosi epäonnistuneeksi. No, voitte kuvitella että tänään olen sitten killittänyt vettä kuin pieni elukka, ettei tämä toistuisi. Kyllä minä sen kaksi kuukautta AINAKIN tahtoisin vielä omilla rinnoillani lasta ruokkia, vaikka kiinteää jo saakin.
No, nyt ei enää niin paha fiilis asiasta mutta illalla oli kyllä ihan :'( :'( :'( !!!
:hug: Mä niiin tiedän mistä puhut!!! --menempä juomaan vettä----> :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
niin. neuvolassa sanoivat että jos tuttelia menee yli 1000ml/päivä niin ei tarvii antaa ja minä oon sitä noudattanu.
Ja meillä on ohjeena 3 tippaa Jekovitiä 2-vuotiaaksi asti, joi mitä vaan...vai onko se nykyään 3-vuotiaaksi... :whistle:
Aika outoo, ettei tarvis ollenkaan :eek:
meillä kolmosen ns. vääräsäärisyyttä meinattiin eka d-vitamiininpuutoksen syyksi, muttei se siitä voinu olla, koska oltiin sitä annettu :/ nyt on kyllä jalka jo aika suora...
 
Jepsu Ihanaa, että kaikki on hyvin =) :flower:
Aika outo tuo D-vitsku homma :/ Miulle terkka kans sano, että jos korviketta menee 1000ml niin vitskuja ei tarvi antaa. En siis antanu. Parin kuukauden päästä sanoi, että jos korviketta menee 500-600ml niin ei tartte antaa :eek: Mie menin vähän hämilleni, että mites se nyt sitten loppujenlopuksi pitäisi antaa. Lopulta katoin vellien ja maidon tuoteselosteet, laskin paljonko Arttu niistä saa D:tä ja googlasin netistä paljonko on vauvojen D:n tarve B) Tulin siihen tulokseen, että maito ja velli EI RIITÄ! Rupesin antamaan tippoja puolikkaalla annoksella :)

Mie sain käydä tänään yksin kaupungilla =) Mies oli pojan kanssa sillä aikaa. Kolmisen tuntia meni, kun kävin kirjastossa, ettimässä riisipaperia (ei löytyny) ja puutarhaliikkeessä :flower: Nyt meillä on takakuistilla 2 parvekelaatikkoa, joissa toisessa on orvokkeja ja toisessa yrttejä ja salaattia :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
niin. neuvolassa sanoivat että jos tuttelia menee yli 1000ml/päivä niin ei tarvii antaa ja minä oon sitä noudattanu.
Ja meillä on ohjeena 3 tippaa Jekovitiä 2-vuotiaaksi asti, joi mitä vaan...vai onko se nykyään 3-vuotiaaksi... :whistle:
Aika outoo, ettei tarvis ollenkaan :eek:
meillä kolmosen ns. vääräsäärisyyttä meinattiin eka d-vitamiininpuutoksen syyksi, muttei se siitä voinu olla, koska oltiin sitä annettu :/ nyt on kyllä jalka jo aika suora...
No tosta oon kuullu kyllä niin ristiriitaista hommaa taas että. Siis korvikkeissa oleva d-vitsku riittää jos sitä tosiaan saa säännöllisesti yli sen 1000ml/vrk ja velliä jos saa vielä lisäksi niin siitä voi tulla jopa yliannostusta jos antaa vielä tipat. Mutta nyt kun sitten tämän toisen kans tuosta kysyin niin neuvolantäti sanoi että voi antaa koko ajan just noin kuten Jahvetille oli neuvottu. Silti vrk tarvehan ei ole muuttunut eikä nuo korvikkeet eikä Jekovit mutta ohjeet kummasti muuttuu. Luulen että kyse on taas vähän siitä että kuinka rohkea on neuvolantäti. Uskaltaako sanoa miten toimisi vai piiloutuuko suosittelemaan kaikkea tuplana ihan vaan siksi ettei kukaan voi sanoa mitään hoitovirheistä missään tilanteessa. Uskoisin kuitenkin että jos M saa sen 1000ml/vrk korviketta ja nyt on vielä valoisa-aika niin D-vitamiinin puutetta tuo tuskin on. Ja kalsiumhan tarvitsee D-vitamiinin imeytyäkseen että se kumoaa sitten senkin puutteen mutta mene ja tiedä noista. Puutostilastahan tulisi muitakin oireita eli jos kynnet kasvaa edelleen hyvin ja silmät on kirkkaat ym. poika voi hyvin niin enpä puutostilaa epäilisi. :heart:

*muoks* Kiin oli laskenut että ei riitä maito ja velli eli sit se on selvä mutta jostain on laskettu että riittää. Eli...?? Ihan puutostilasta nyt tuskin kuitenkaan on M:llä kyse kun kuitenkin on kumpaakin saanut siis kalsiumia ja D-vitamiinia. Eikä ilman ole ollut päivääkään kokonaan.
 
Jepsu,
!! Mahtavaa että hyviä uutisia! =)

Vanamo, jep, arvaa kuka juonu kans päivän.. ja nyt juoksee pissillä! :D

Minusta on muuten noi d-tipat nykysin että 3-vuotiaaksi asti, ku Jahvetti sitä mietti. Poika on 2v6kk ja vielä me niitä sille annetaan =)
 
piiperolle vastattu ja nyt tää lähtee sohvalle kärvistelemään, päätä särkee jo toista päivää... :kieh: Itse päänsärky tuntuu ihan normaalissa kohdassa; päälaella ja ohimoilla, mut sit niskassa on joku uus särky, siis tuolla tosi ylhäällä niskassa, siellä missä mielestäni on jo jotku pikkuaivot tai jotain.. aivokasvain varmaan!! Siis että tulee taas ekana mieleen. Ei kai mikään hartiajumitus oireile noin ylhäällä..? :whistle:

Ippu menöö nyt, ja toivottavasti huomenna ei kivistä enää... :'( :wave:
 
Ihanaa, että Jepsulle tuli hyviä uutisia :D Ja hyvä, että varmistetaan vielä magneetilla. Se on kyllä aika ilkeetä vanhemmista, kun vauva "humautetaan" tutkimuksen ajaksi, mut onneksi siinä saa itse olla vieressä koko ajan :hug:

Ippu sai päivemmällä kirjoittaneella jutullaan minutkin litkimään litrakaupalla vettä, joten nyt on veskissä ravattu tiheään :LOL: Niin ja hartialihaksista jotkut kiinnittyy kallonpohjaan eli voi olla hartiajumitusta ja sitä kyllä epäilen noiden tissitaistelujenkin vuoksi... Mulla on samaa niskavaivaa, kun imetän vähän miten sattuu :whistle:
 

Yhteistyössä