Matkarattaat oli ihan ehdottomat reissussa, mahtuivat kahvilaan ym.aina sisällekin ja pienet + näppärät.Peitto meillä oli vaan A:n päällä, ja turvavöissä tietysti.Ei niillä Emmaljungilla olis mihkään päässyt,tosi raskaat ne edget.
:hug: Mä niiin tiedän mistä puhut!!! --menempä juomaan vettä---->Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:Eilen illalla iski melkoinen huono-äiti-syndrooma. Olin taas parin päivän aikana unohtanut juoda riittävästi, ja tästä syystä illalla, yöunille mennessä, tissit tuntui käteen tosi tyhjiltä. Tytyllä oli kuitenkin hurja nälkä, ja väsykin jo painoi. Tyhjistäkin tisseistä (tai tyhjältä TUNTUVISTA) kyllä tulee maitoa, kunhan malttaa ensin imeä ne takamaidot liikkeelle. Mutta neiti oli niin väsynyt, ja nälkäinenkin, ettei malttanut, huusi vain. Imaisi pari kertaa, ja kun ei mitään tullut, niin turhautuminen vain lisääntyi, ja huusi vain kovemmin. Koitin eri asennoissa, tarjosin tuttia, että jos ei olekaan nälkä, vaan väsy vain, ja tahtoisi jo päästä unille ja äiti sen kun tissiä vaan tyrkyttää. Mutta ei kelvannut tuttikaan, joten olin varma että nälkä on ja kova. Lypsin käsin että maitoa alkaisi nopeammin herumaan, ja tarjosin taas... mutta ei. Aikamme äherrettyämme tyttö huusi aivan hysteerisenä, ja minäkin jo itkin kun rinnat petti minut ja minä taas neidin... Huusin miehelle että lämmitä korviketta, ja tuttipullosta ruokin neidin sitten. Posken painoin poskea vasten, että sai ihokontaktiakin. Tunsin itseni niiiin huonoksi äidiksi, ja vaikka muita olen lohdutellut että ei se maailma korvikkeen käyttöön kaadu, niin minulla se meinasi eilen illalla kyllä todellakin kaatua! Että vaikka olen muita lohdutellut, niin huomasin, että minulle imetys on todellakin elämää suurempi juttu, tunsin itseni tosi epäonnistuneeksi. No, voitte kuvitella että tänään olen sitten killittänyt vettä kuin pieni elukka, ettei tämä toistuisi. Kyllä minä sen kaksi kuukautta AINAKIN tahtoisin vielä omilla rinnoillani lasta ruokkia, vaikka kiinteää jo saakin.
No, nyt ei enää niin paha fiilis asiasta mutta illalla oli kyllä ihan :'( :'( :'( !!!
Kompsaus =) :hug:Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:Jepsu :hug: :heart: :heart: Ihana kuulla että kaikki on kunnossa.
Ja meillä on ohjeena 3 tippaa Jekovitiä 2-vuotiaaksi asti, joi mitä vaan...vai onko se nykyään 3-vuotiaaksi...Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:niin. neuvolassa sanoivat että jos tuttelia menee yli 1000ml/päivä niin ei tarvii antaa ja minä oon sitä noudattanu.
No tosta oon kuullu kyllä niin ristiriitaista hommaa taas että. Siis korvikkeissa oleva d-vitsku riittää jos sitä tosiaan saa säännöllisesti yli sen 1000ml/vrk ja velliä jos saa vielä lisäksi niin siitä voi tulla jopa yliannostusta jos antaa vielä tipat. Mutta nyt kun sitten tämän toisen kans tuosta kysyin niin neuvolantäti sanoi että voi antaa koko ajan just noin kuten Jahvetille oli neuvottu. Silti vrk tarvehan ei ole muuttunut eikä nuo korvikkeet eikä Jekovit mutta ohjeet kummasti muuttuu. Luulen että kyse on taas vähän siitä että kuinka rohkea on neuvolantäti. Uskaltaako sanoa miten toimisi vai piiloutuuko suosittelemaan kaikkea tuplana ihan vaan siksi ettei kukaan voi sanoa mitään hoitovirheistä missään tilanteessa. Uskoisin kuitenkin että jos M saa sen 1000ml/vrk korviketta ja nyt on vielä valoisa-aika niin D-vitamiinin puutetta tuo tuskin on. Ja kalsiumhan tarvitsee D-vitamiinin imeytyäkseen että se kumoaa sitten senkin puutteen mutta mene ja tiedä noista. Puutostilastahan tulisi muitakin oireita eli jos kynnet kasvaa edelleen hyvin ja silmät on kirkkaat ym. poika voi hyvin niin enpä puutostilaa epäilisi. :heart:Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Ja meillä on ohjeena 3 tippaa Jekovitiä 2-vuotiaaksi asti, joi mitä vaan...vai onko se nykyään 3-vuotiaaksi...Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:niin. neuvolassa sanoivat että jos tuttelia menee yli 1000ml/päivä niin ei tarvii antaa ja minä oon sitä noudattanu.
Aika outoo, ettei tarvis ollenkaan
meillä kolmosen ns. vääräsäärisyyttä meinattiin eka d-vitamiininpuutoksen syyksi, muttei se siitä voinu olla, koska oltiin sitä annettu :/ nyt on kyllä jalka jo aika suora...