***HELMET 2008*** Kesäviikko 24

Ippu Joo siis niskan ja hartioiden lihasten päät kiinnittyy osa tuonne kalloon aika ylöskin voi särkeä ihan takaraivolle. Sitä todennäköisesti on. Siihen vois auttaa ihan omakin hieronta ikäänkuin hieroisit päänahkaa kuten kampaajat tekee pestessään, sellainen pyöritysliike peukaloilla alhaalta ylös takaraivolla peukalot suht lähekkäin auttaa melko usein mulla. :whistle:
 
Vanamo, mä just tässä tein ko. hierontaa omalle takaraivolleni :LOL: :LOL:
*muoks* ja kunhan mies kotiutuu, niin se saa luvan hieroa hartioita. Taisi eilinen autoreissu tehdä hallaa, kun oon ihan jumissa, hyvä kun pää kääntyy :|
 
iltaa!

ihana kuulla, että Jepsun porukka sai hyviä uutisia ja hyvä myöskin että tilanne tarkistetaan vielä magneettikuvauksella. kyllä nämä pienokaiset on niin rakkaita ja tärkeitä, että vähemmästäkin menee äidillä hermot riekaleiksi... mutta onneksi on nykylääketiede apuna, niin osataan vähän kinkkisemmätkin ongelmat selvittää.

d-vitamiineista
saatiin ainakin me sellanen lappu neuvolasta, jossa oli juurikin mainittu ettei vitskuja tarvi erikseen antaa jos korviketta menee yli litra vrk:ssa. ja nyt kesäaikaan vitamiinia muodostuu ihollakin ihan mukavasti, varsinkin jos vauva pääsee vaippasillaan köllistelemään aurinkoon vähäksi aikaa.

syömisestä:
meillä on kans monesti tuota jutustelua syömisen lomassa ja musta on ihan hauskaa katsella miten vaavi touhottaa, jutustelee, naureskelee ja välillä imuuttelee. julkisilla paikoilla imettäessä toki olis kätevämpää, että söis vaan siivosti ja nopeasti, mutta yleensä hän niin tekeekin jos on kunnolla nälkäinen. kai tämä lupsuttelu on sitten vaan joku kehitysvaihe :)

kiva oli lukea suurperheen äitylin kuulumisia. mitäköhän lumiannalle, pupille ja äippä70lle kuuluu?

meillä olis ylihuomenna lähtö kreikkaan, joten tänään olen yrittänyt hoitaa matkaan liittyviä asioita. tuntuu että oon viime ajat kulkenu sellasessa autuaassa blississä, kun iloitsen niin kovasti reissusta ja yhteisestä perheajasta :heart:. apteekista tarttui yhtä sun toista mukaan, ja lisäksi kävin hakemasta kaupasta kertisvaippoja (kestojen pesumahdollisuudet kuulosti aika onnettomilta)) tuttipullon ja korvikejauhetta siltä varalta, että itse sattuisin saamaan vatsataudin ja maidontulo vähentyisi hetkellisesti. meidän neiti ei vaan koskaan ole korviketta saanut, joten vähän summanmutikassa sen jauheen ostin (tutteli omneota). ehkä vähän turhaa hössötystä, mutta ei vara venettä kaada vai miten sen nyt menikään. lisäksi ostin kevyitä, pitkähihaisia hellevaatteita tytölle, sillä aurinkorasvaa (edes sitä missä on vain fysikaalinen suoja) ei kuulemma alle 6kk ikäisille saa laittaa. pellavaiset/ohuet vaatteet oli muuten tosi tiukassa, monessa kaupassa sai kiertää ennenkuin löysin kaikki tarvittavat. niin ja babylegsit hommattiin myös :)

kantorepuista oli täällä aiemmin puhetta ja me päädyttiin tänään ostamaan sellainen manduca mustana. liinakin toki otetaan reissuun mukaan, mutta ajateltiin että reppu voi olla kätevä (ja viileämpi) tietyissä oloissa. testattiin vaavin kanssa sekä ergoa että manducaa ja meille toi jälkimmäinen istui paremmin, ja lisäksi luin kasoittain arvosteluita käyttäjiltä (saksassa ollut jo pidempään myynnissä, joten paikallisilta kantovälineforumeilta löytyi mukavasti tietoa). voin sitten reissun jälkeen kertoa kokemuksia siitäkin, kun ergostahan täällä oli jo muutamat kivoja kokemuksia kertoneet :).

nyt tyhjentämään tiskikone ja sitten vois vähän venytellä. mieskin ehkä kotiutuu kymmenen jälkeen firman illanvietosta... neiti oli päivästä niin väsynyt, että simahti jo seiskalta, eli hänestäkään ei paljon seuraa ole.

shiva ja tyllerö melkein 4kk
 
Jepsu hienoa että saitte hyviä uutisia! =) :hug:

Tuo MudCake kuulosti ihanalta... :p kirjoitin ohjeen muistiin, pakko kokeilla kun imetys loppuu. Pojan maha kun ei kestä yhtään suklaata. :( :kieh:

Kokeiltu nyt monta kertaa ja pakko se on todeta: ei huoli vauva pulloa enää. Kyllä voi ihminen olla tyhmä että tekee saman virheen kahdesti. :headwall: Esikoisen ylistressaavana imetysaikana vannoin että mahdollisten tulevien lasten kanssa en pidä niin pitkää pullotaukoa ettei se enää kelpaa ja tadaa, tein sen taas. :headwall: Mikäs tässä kotona ollessa ja imetellessä, mutta ei vaan sitten kovin helposti järjesty mikään meno mihinkään... tänään kun tilailin itselleni parturia niin mietin että toivottavasti ei iske pojalle nälkä sillä välin, ja sen vuoksi tilasinkin leikkauksen vaan enkä väriä, värjään sitten itse. (Yleensä värjäänkin itse mutta nyt olisi tehnyt mieli raitoja tms.) Ja appiukon tulevista 50-vuotisjuhlista mun on kai sitten välillä juostava kotona imettämässä... eikä paljon tarvi kuvitella mitään harrastavansa ennenkuin imetys loppuu. Ottaa niin paljon päähän kun tää oli ihan omaa tyhmyyttä, mitäs pidin liian pitkän pullotauon. Kun hyvin tiesin miten käy. |O
 
Ihanaa Jepsu :hug: ja onnen :flower:

Täällä on kans tänään leivottu =) Tein sellaista aivan syntisen hyvää Pätkiskakkua suklaakuorrutteella :p ...ei sovi kaloreita kaihtavalle :LOL: :LOL: . Kakku uuniin ja laiskana tyttönä laitoin leivän tulemaan leipäkoneella. Tuoretta ja hyväähän silläkin kuiteskin tulee :p

Isommat lapset ovat taas kotona. Huomenna aamulla olis pojan kouluunmenotarkistus kouluterveydenhoitajalla ja iltapäivällä treffataan entisellä kotipaikkakunnalla hyvän ystävän kans. Kivaa B) Ja :attn: :attn: :attn: lauantaina mahdollisuus päästä tyttöjen kanssa kattoon Sinkkuelämää! ASIAA! B) :LOL:
 
Hissukka mä varmaan kiipeilisin seinille, jos en voisi syödä suklaata :eek: :eek:
Sitä nimittäin kuluu yhä aivan järkyttävän paljon (vähintään levy/pv )
No eikä, toki oikeasti olisi oltava sitä syömättä, jos pieni saisi siitä vaivoja. Mutta mä olen oikeesti suklaaholisti :ashamed:
 
sain aikaseksi paistaa tuota uunijuustoa ja voi jösses :p kerranki uskallan väittää että tuli yhtä hyvää ku äidin tekemästä, minä nimittäin oon aina aikasemmin sössiny tuon suolan kans,mut nyt se meni just nappiin

minäki toivottelen shivalle hauskaa matkaa B) :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Hissukka mä varmaan kiipeilisin seinille, jos en voisi syödä suklaata :eek: :eek:
Sitä nimittäin kuluu yhä aivan järkyttävän paljon (vähintään levy/pv )
No eikä, toki oikeasti olisi oltava sitä syömättä, jos pieni saisi siitä vaivoja. Mutta mä olen oikeesti suklaaholisti :ashamed:
Mä olin lukioaikoina kesätöissä suklaatehtaassa ja luulin jo syöneeni itseni irti suklaasta :p mutta ei! :D Maistuisi se vieläkin... no, otan vahingon takaisin sitten kun imetys loppuu :whistle: ...
 
Ihanaa Jepsu että tuli hyviä uutisia! =) :hug: Eiköhän pojalla ole asiat reilassa, hyvä kuitenkin että vielä magneetilla varmistellaan, niin ei jää teitä mietityttämään.

D-vitskuista oon myös kuullut tuon että jos korviketta menee tarpeeksi niin ei tarvi enää tippoja antaa, jännä miten vähän kaikki käytännöt vaihtelee riippuen keltä kysyy...Ja D:tä suositellaan tosiaan annettavaksi sinne 3-vuotiaaksi-vaihdettiin viime syksynä tuolle esikolle tipat pureskelutabletteihin, tais olla Devisol tms. kun poika osasi sen ottaa ja ovat paremman makuisiakin kuin nuo Jekovitit. :x

shivalle tosiaan hauskaa reissua, meillä lento etelään edessä sitten syyskuussa. Meinattiin hommata noille muksuille ihan varmuuden vuoksi sellaset aurinkosuoja-asut, tai siis lähinnä uimiseen sellaset haalarit kun varmaan aika lailla asutaan altaalla siellä-käyvät sitten täällä ihan uikkareina vauva-uinnissa ja muutenkin.

Tyty on nyt viime päivinä alkanut tehdä myös tuota imu, jutellaan, imu, katsellaan ympärille, imu, jutellaan vähän lisää. Jotenkin hirmu hellyttävä siinä tissillä kun suu korvissa hymyilee :heart: ja jutustelee, vaikka syötöt tuppaakin venymään. Oon aatellu että siinähän tarinoi, kyllähän neiti sitten syö kun nälkää tarpeeksi pukkaa! Tänään kävi ensimmäinen kunnon nupin kolahdus lattiaan :/ mahalleen kun pitää koko ajan kääntyä, niin kääntyili edestakas lattialla ja yritti nostaa päätä oikein ylös, niin ei sit jaksanutkaan vaan kops otsa edellä lattiaan. Hirmuinen huutohan siitä tuli ja ihan äidin sydäntä kivisti kun mietti että tämä oli ensimmäinen vaan ei suinkaan viimeinen kolahdus... :ashamed:

hilunen & tyty 8pv vaille 4kk
 
Jepsulle :flower: :flower: Ihana kuulla hyviä uutisia. Jääkö pieni sairaalaan, jos nukutetaan magneettikuvauksessa? Meillä jouduttiin teholle, kun oli pienillä viikoilla syntynyt, mutta normitapauksissa en tiedä.. Pääseekö sinne tosiaan mukaan? :eek: Tosi kiva kyllä jos pääsee. =)
 
Voi teitä!

Pari päivää oon ollu poissa ja näin valtavasti juttua!

Meillä neiti oli tiistaina isoveljensä kanssa kolme tuntia mun isällä ja äitipuolella hoidossa. Hyvin oli sujunu, vaikka isukilla olikin koko päivän tullu omakotitalossa sähkökatkoksia, mikä tarkottaa ettei tuu vettäkään hanoista, kun on sähköpumput. No onneks ei tullu sähkökatkoksia, kun muksut oli siellä.

Eilinen ilta ja tää päivä onkin sitten menny oman äiteen kanssa tapellessa... :/ :/ :x

Mutta nyt meen nukkumaan.
 
shiva Toivotan myös hyvää reissua!!
Kannattaa sisukkaasti imettää vaikka saisitkin vatsataudin, että pikkuinen saa vasta-aineita jos sattuu olemaan virusperäinen. Ja tuskin maidontulo ehtyy vaikka itse oksentelisitkin. Vauva jaksaa imeä kyllä sen verran aikaa että saa ne kermaiset takamaidot sitten viimeistään jos ei muuten riitä. Oksennusten välissä mä itse imetin. Meillä oli siis Noro-virus täällä ja poika välttyi siltä. Likka oksenteli tosi rajusti ekana ja sit tarttui muhun parin päivän viiveellä. Maitoa tosiaan tuli riittävästi koko ajan mutta itse olin kyllä aika heikkona seuraavan päivän kun nousi vielä kuume siihen päälle. Join ja yritin syödä mahdollisimman paljon mutta ihan se pahin pahaolo aika olin kyllä aika liki syömäti ja juomatikin osittain. Osmosalia kannattaa ottaa mukaan varmaan otatkin jos apteekissa kävit haalimassa kaikkea tarpeellista. Mutta kannustus siis mahdolliseen vatsatautiin että siitäkin selviää hyvin kun isikin jaksaa vaan passata ja tuoda vauvaa syömään. Pellavavaatteita löysin Stockalta hellepäiviksi tosi huonosti niitä tosiaan oli tarjolla... siinä olis markkinarakoa vauvan vaatteille.

Meillä muuten on likka TAAS oksennutaudissa isällään. En tiedä miten se onnistuu poimimaan kakki pöpöt. Sormet suuhun tietty ilman pesemistä---siinähän se. Reppana.

Vanamo+Ännät
 
moi

ai shiva nyt te sit meette =) ihanaa lomaa! :heart:

ja onnea jepsu hyvistä uutisista! :hug:

Me oltiin tänään 4 kk neuvolassa:
(A on oikeesti vielä 5 pvää alle 4 kk :xmas: )
pituus 65,8 cm (51) - mein terkka mittaa millilleen aina :LOL:
paino 7000 g (3370)
pipo 42,2 cm (36,5)
korttiin vielä terkka laitto että "hyvin käyttää käsiään", kun näki että A sieppasi tutin ja tunki sen suuhunsa :D ...tai sieppasi ja sieppasi... hitaasti ojenti kätensä ja kahmaisi tutin, ehkä sieppaaminen oli väärä sana B)

me lähdetään huomenissa raumalle (taas), siskon häät nähkääs. siellä en ehkä kovin pääse koneelle
:x vierotusoireet!!! |O :xmas:

no joo, väsyttää jo, (?!) ja eikö se Ievakin oo jossain muuala, ei tääl yksinkään jaksa. Lueskelen vielä hetken päivän saldoa ja sit nukkuun.


e+A (4 kk melkein)

mies käski tuossa että "laita sinne kaks kertaa peräkkäin että laugh laugh"
... :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Jepsun kuulumisia minäkin tulin pikaisesti kurkkimaan...niitä odotellessa kävin tuolla kerhon puolella katselemassa kuvia. Aivan mielettömän suloisia helmiä kaikilla :D :heart: Ja ootte kyllä saanut tosi hyviä otoksia! Meillä poika aina rupee mielenkiinnolla tuijottamaan ja tutkimaan kameraa, joten parhaat ilmeet väistyy kun kameran tuo eteen :| Katselinpa noita helmimammojenkin kuvia. On se hassua kuinka sitä luo itselleen jonkinlaisen mielikuvan ihmisten ulkonäöstä tekstien perusteella. Jotenkin nyt kuvia katseltuani on ihanan helppoa yhdistää kasvot ja tarinat =)
Jeps, helmiäitien naamoista muistan ainoostaan pessin, kun sillä on kerhossa se hyvä kuva mistä on äijä sensuroitu :D


:muoks; muistan siis myös tietysti ne ketä oon treffannu livenä :D :xmas:
 
D-vitskuista ollu puhetta. Mä kans Kiinin tavoin laskin minkälaisen määrän tyty sitä saa Tutteli Omneosta ja jo se ylitti päivän saantisuosituksen, kun omneota menee reilusti. Neuvolatäti mainitsi tosta yli litra korviketta-jutusta vasta sitten ku hänelle ilmoitin että en anna vähään aikaan vitskua.
Hieno homma että Jepsun mukelolla on kaikki hyvin :flower:

Me käytiin eilen töissä. Lähen aina kauemmas (Helsinkiin..) sillä mentaliteetilla että mennään niin pitkälle ku päästään eli jos tyty ois alkanu meuhkaamaan ja kitistä, oltais lähetty takas kotiin. Mut sylissä kun rahtasin sitä niin tykkäs katella muita bussimatkustajia :)

Illalla lähinnä hymyilytti kun ukko meni nukkumaan ennen ysiä (oli heränny aamuneljältä), tytykin nukkui ja mä katoin teho-osastoa ja join akoholitonta olutta. Siinäpä kotiäidin omahetki :D

 
jepsu kiva että saitte hyviä uutisia! Kyllä mielessä olitte :hug:

shiva sulta tahdon sitten kaikki mahdolliset vinkit ja kokemukset reissusta! Mitä kaikkea tarpeellista sait apteekista haalittua? Meillä on kuukausi Bulgariaan lähtöön, välillä aina jotain käy jo mielessä että täytyy hommata... Hauskaa matkaa!!

d-vitskuista
kans kuullu et ei tarttis antaa jos paljon saa korviketta. Meille ei nyt oo kyllä semmosta sanottu. Esikoinen söi tippoja sen pari-kolme vuotta ja sit siirryttiin kalanmaksaöljyyn :x Mulla tulee oksu jo pelkästä hajusta mutta likka tykkää :eek:

Ei ollut mitään hyötyä että annoin hedelmäsosetta illalla, sitten ei syönytkään maitoa ja heräs ennen 1 syömään. Sit söi muutaman kerran ja oli 5 jälkeen pidempääkin hereillä kunnes luovutin ja annoin tuttelia. Sittn nukku pari tuntia ja heräs aamuun. Täytyy sanoa että taidan kokeilla ens yönä antaa tuttelia yölläkin jos sillä nukkuu :ashamed: muutenkin meinaa toi imetys nyt tökkiä :ashamed:

nyt on herralla nälkä!
 
Vinja:
Ei ollut mitään hyötyä että annoin hedelmäsosetta illalla, sitten ei syönytkään maitoa ja heräs ennen 1 syömään. Sit söi muutaman kerran ja oli 5 jälkeen pidempääkin hereillä kunnes luovutin ja annoin tuttelia. Sittn nukku pari tuntia ja heräs aamuun. Täytyy sanoa että taidan kokeilla ens yönä antaa tuttelia yölläkin jos sillä nukkuu :ashamed: muutenkin meinaa toi imetys nyt tökkiä :ashamed:
Oliks teillä jotain ihan suurempaakin ongelmaa yönukkumisten kans? En nyt huomannu alkaa katsomaan ketjua läpi. Kun mä uskon että suurin osa heräämisestä on ihan vauvan tempperamentistakin kiinni. Jotkut vaan ei "malta" nukkua kuin jonkin pätkän kerrallaan. Jos heräävät yöllä rasahdukseen tai ihan mihin vain voi ihan senkin takia haluta tissiä. Meillä pikku ukko alkaa vääntää sängyssä jonkin verran aina yhden aikaan. Sama aika jolloin heräsi ihan pikkuisena syömään. Nykyään riittää tutti tai sitten vaan annan olla ja poika nukahtaa itse syvempään uneen uudestaan. 5-6 aikaan on sitten jo ihan eri ääni kellossa. Alkaa armoton tohina eikä tutti auta. Silloin on jo nälkä. Tarkoitan vain että ei yöherääminen todennäköisesti ole riippuvainen siitä mitä annat vauvalle illalla. Jotkut herää 2-3 kertaa yössä vaikka söisvät sementtiä iltapalaks ja toiset eivät muuta tapojaan vaikka iltapala jäis väliin tai olis pienempi tai tulis syötyä jo aiemmin. Eli jos ei pakko ole niin että vauva ei illalla jää itkuiseksi vaan nukahtaa ihan rintamaidollakin niin anna ihmeessä vain sitä. Ja yöllä on öitä jolloin tuo meidänkin tenava ei meinaa nukahtaa rinnan jälkeen vaan jää venkuloimaan, ei itke mutta tillittelee. Silloin on vaan sillä se "uneton yö". Tsemppiä imetyksen jatkamiseen..jos sitä kuitenkin haluaisit vielä. :hug:
 
Olenpas silmät ristissä kirjoittanut tuon....kauheen outoja sana järjestyksiä. :/ Olen niiiin väsynyt. Meillä siis viime yönä ei N meinannut nukahtaa syötön jälkeen. Syynä oli mun nuha. Vaikka kuin pidättelin niin aivastin just syötön aikana pari kertaa ja N:n silmät lävähti levälleen eikä menneetkään niin helposti kiinni sitten. :kieh: |O Ja tuloksena oli melkein tunnin valvominen vielä syötön päälle. Yleensä siis yöllä vaan syö, ei edes avaa silmiä ja nukahtaa heti uudestaan. Ja reippaina tuohon lisäksi mentiin miehen kans tosi myöhään nukkumaan niin tulos on ristikkäinen katse luomien seasta. |O
 
Särkee ja hammistuttaa edelleen... :'( Tuntuu että kaikki maaliman murheet on minun harteilla, vaikkei tässä mitään isompia murheita ees ole, siis mitään konkreettisia asioita. Tuntuu vaan elämä ja eläminen ylipäätään olevan ku tervan juontia, tai ku uis tervajoessa vastavirtaan... Tuntuu että ei oo ketään Oikeita Ystäviä, joiden kanssa puhua, tuntuu että ei ole mitään muuta elämää ku tämä mitä on tässä neljän seinän sisällä, tuntuu että pää hajoaa. Ei jaksais huolehtia mistään, haluttais että joku huolehtis vaan minusta. Itkettää ja mieli on ihan musta, ja se tuntuu tosi tyhmältä, kun ulkoisesti kaikki on niin hyvin. Lapset on terveitä ja on oma koti ja ukkokulta ja jääkaapissa ruokaa jne. Vaan kun ei silti tunnu oikein mikään olevan hyvin.
Ihan kadena luen täältä miten ihmiset on lähdössä lomamatkoille yms; minä en hirviäisi lähteä vauvan kanssa mihinkään. Miehen ekalla kesälomaviikolla on meininki käydä eteläsuomessa esikon kummien luona, ja sekin jo hirvittää että mitä siitä tulee... ja tosi tyhmää sekin, sillä tyty on kuitenkin niin helppo. Tai eihän sitä tiiä millainen on muualla ku kotona, mutta noin pääpiirteittäin. Ja siis ylipäätään kotoa lähteminen tuntuu niin ylivoimaisen vaikealta kahden kanssa; älytön pakkautuminen autoon ja vaunujen raahaaminen ja se järjetön tavaramäärä... ei jaksa, ei huvita! Vaikka varmasti juuri se lähteminen auttaisi kovasti ja kohentaisi mielialaa hurjasti.
Toisaalta ootan vaan hurjasti imetyksen loppumista, että siihen liittyvä hormonitoiminta loppuisi ja saisin olla taas "oma itseni", ja toisaalta että voisin sitten aloittaa mielialalääkityksen kun sitä taitaa tämä minun bluesini jo lopultakin tarvita.. :ashamed: Mutta toisaalta, haluaisin imettää vielä hyvän tovin, sillä kun kerta mokasin jo raskauden, niin en haluaisi mokata imetystäkin.
Jep, tällaista masentavaa tekstiä tällä kertaa.. :ashamed:
 
jepsu: hienoa että kaikki näyttää hyvältä ja vielä varmistavat asian :hug:

shivalle hauskaa matkaa =)

meillä menee yöt nyt kyllä ihan vituiks |O kymmeneltä suunnilleen P nukahti ja just sitä ennen vietti aikaa tissillä kauan ja ennen yhtä jo heräs |O sen jälkeen mä en pystyny enää kunnolla nukkumaa ku joku 10 senttiä sängyssä tilaa :kieh: en nyt tiiä onks tää jotain tiheetä imua vai pitäskö jo alkaa noita kiinteitä lappaa iltasin :| perunaa mä en kyllä anna kun toi sylkee sille :x olikos pelkkää porkkanaa? jos sillä alottas. ite vois tietty tehä mut toi vanhempi ainakaan ei suostunu kattoo ees mun soseitten päälle :kieh:

meilläki toi 4 kk lääkärineuvola oli ennen ku P oli virallisesti sen 4 kk, meillä noi lääkäriajat niin tiukassa et lätkästään aika sinne minne mahtuu.

cruella ja P 4kk 9 pvää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Särkee ja hammistuttaa edelleen... :'( Tuntuu että kaikki maaliman murheet on minun harteilla, vaikkei tässä mitään isompia murheita ees ole, siis mitään konkreettisia asioita. Tuntuu vaan elämä ja eläminen ylipäätään olevan ku tervan juontia, tai ku uis tervajoessa vastavirtaan... Tuntuu että ei oo ketään Oikeita Ystäviä, joiden kanssa puhua, tuntuu että ei ole mitään muuta elämää ku tämä mitä on tässä neljän seinän sisällä, tuntuu että pää hajoaa. Ei jaksais huolehtia mistään, haluttais että joku huolehtis vaan minusta. Itkettää ja mieli on ihan musta, ja se tuntuu tosi tyhmältä, kun ulkoisesti kaikki on niin hyvin. Lapset on terveitä ja on oma koti ja ukkokulta ja jääkaapissa ruokaa jne. Vaan kun ei silti tunnu oikein mikään olevan hyvin.
Ihan kadena luen täältä miten ihmiset on lähdössä lomamatkoille yms; minä en hirviäisi lähteä vauvan kanssa mihinkään. Miehen ekalla kesälomaviikolla on meininki käydä eteläsuomessa esikon kummien luona, ja sekin jo hirvittää että mitä siitä tulee... ja tosi tyhmää sekin, sillä tyty on kuitenkin niin helppo. Tai eihän sitä tiiä millainen on muualla ku kotona, mutta noin pääpiirteittäin. Ja siis ylipäätään kotoa lähteminen tuntuu niin ylivoimaisen vaikealta kahden kanssa; älytön pakkautuminen autoon ja vaunujen raahaaminen ja se järjetön tavaramäärä... ei jaksa, ei huvita! Vaikka varmasti juuri se lähteminen auttaisi kovasti ja kohentaisi mielialaa hurjasti.
Toisaalta ootan vaan hurjasti imetyksen loppumista, että siihen liittyvä hormonitoiminta loppuisi ja saisin olla taas "oma itseni", ja toisaalta että voisin sitten aloittaa mielialalääkityksen kun sitä taitaa tämä minun bluesini jo lopultakin tarvita.. :ashamed: Mutta toisaalta, haluaisin imettää vielä hyvän tovin, sillä kun kerta mokasin jo raskauden, niin en haluaisi mokata imetystäkin.
Jep, tällaista masentavaa tekstiä tällä kertaa.. :ashamed:
uskallampa taas väittää että tiedän tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu, iso :hug: sinulle! kyllä nämä meidän iki ihanat hormoonit vielä jonain kauniina päivänä tasottuu..itestä tuntuu sitten kans siltä että ei oo oikeutta olla väsyny koska kalle on niin helppo vauva.. :ashamed: mutta kyllä, minä olen toisinaan tosi väsynyt vaikka yöni saankin yleensä nukua rauhassa, mutta nämä päivät vie mehut sitäkin paremmin, esikoinen varsinkin on siinä iässä että imee oikeasti kaikki mehut päivän aikana.. :/
 

Yhteistyössä