***HELMET 2008*** Kesäviikko 24

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie oon erään kerran kironnu noita lasiovia mein makkariin...pinnari on heti siin oven vieres makakris ja telkkari vastapäätä olkkaris...ja jos olkkaris on valot, ni se on sama, ku makkarissa olis :headwall: :headwall: Ollaan juu illat pimeessä...tunnelmaa :p
No näin juurikin. Paitsi että me ollaan sekä pimeessä että HILJAA---parisuhdeterapiaa parhaimmillaan kun ei voi kattoa kun toisiaan ja olla turvat kiinni.

:LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Ieva Me ollaan täällä nykysin aina kukkumassa... onkohan tää ihan viisastakaan. :D
Mie tiiän...ei |O
Mä oon kyllä viisastunut hitosti tässä palstaillessa. B) Mistä tulikin mieleen, että ostin tänään Aventin nokkamukin tytsylle. Siinä lukee, että +6kk, mutta onkohan siihen jokin järkevä syy, miksi 4 1/2kk ei vois alkaa harjoitella siitä hörppimään. :/ Kertokaas kokeneemmat! =) Ajateltiin miehen kanssa, että vois alkaa tarjoilla nokkamukia missä tilkka vettä ittelle käteen touhuttavaks. :/ Ja siis, ettei kukaan käsitä väärin, maidon joisi edelleen tutipullosta sylkyssä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Mie oon erään kerran kironnu noita lasiovia mein makkariin...pinnari on heti siin oven vieres makakris ja telkkari vastapäätä olkkaris...ja jos olkkaris on valot, ni se on sama, ku makkarissa olis :headwall: :headwall: Ollaan juu illat pimeessä...tunnelmaa :p
No näin juurikin. Paitsi että me ollaan sekä pimeessä että HILJAA---parisuhdeterapiaa parhaimmillaan kun ei voi kattoa kun toisiaan ja olla turvat kiinni.

:LOL:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Onneks kohta alkaa olla piirustukset valmiit ja päässään hommiin :D Saa sit likka oman huoneen..uskaltaa iteki kylkee yöllä kääntää pelkäämättä, et toinen herää :LOL: :LOL:
No niin ja me muutetaan myös tossa 3 viikon päästä.
:D

*muoks* Peittojen kahina on muuten yllättävän kova ääni ihan noin kylkee kääntäessäkin. :LOL:

Netalle pikaisia paranemisia!!!
Auts, toivottavasti mahd. moni helmi säästyy noilta korvatulehduksilta. Mulla ei oo ikinä eläissäni ainootakaan ollu, joten toivotaan että typsykin säästyis...

Jahvelleki pitäny kommentoida et tooooosi kiva ku oot taas päk :). Täällähän oliki ihan hiljasta ne pari päivää ku olit pois :D

Ievalle piti kommentoida noista rasvoista, että meillä on nyt pysyny posket kunnossa tuolla Lipolanilla (aiemmin käytössä oli Novalan, mutta tää on meille ehdottomasti parempi). Nyt ei oo oikeestaan mitään, kunhan muistaa ahkerasti rasvata. Ja nyt tosiaan siirryttiin jo tavis Nan-jauheeseenkin, kun meillä ei kerran sitä maitoallergiaa tutkimuksissa löytyny, ja posket edelleen hyvät. Saatiin lääkäriltä myös antibiootti-kortisoni-voiteeseen resepti, mutta Lipolaniin siirtymisen jälkeen posket ollu tosiaan kunnossa, joten ei oo siihen tuubiin onneks tarvinnu vielä koskea.

Ja nokkamukista...en toki ole viisaampi enkä kokeneempi, mutta kommentoin kuitenkin. Samalla ku alettin kiinteiden maistelu (vähän alle 4kk) niin ostin noihin Mam-pulloihin sellaset pehmeet juomanokat (alk. 6kk) ja niistä tyttö hörppii kiinteitten aikana muutamia vesihuikkia ja ihan hyvin menee. Tosin ei ite pitele pulloa, kahvojakin noihin pulloihin muistan kyl nähneeni.
On hauskan näköinen ku silmät räpsyy aina ku juo tuosta, ku muuten juo maitonsa edelleen noista Aventin 0+ kk- tuteista... =)

Jeps, nyt koisimaan! Öitä kukkujille!

En oo menny vielä!! :attn: :attn:
Äiti-vauvakerhoista oli juttua; meidän alakerran naapuri suositteli mulle jotain sellasta, mikä olis tossa lähellä puistossa. Se on itse kuulema sieltä löytäny hyviä kavereita, mutta niillä on jo koht 2v niiden lapset.. Itte en halua sellasiin mennä, en oo kauheen sosiaalinen vieraiden kera, ja muutenkin.. Luultavasti ne mammat on mua sen verran vanhempia ja ihan IHAN eri elämäntilanteissa, ettei sit oikein hotsita. Onneks mulla on muutamakin kaveri, jotka nyt on saaneet lapsia heti mun jälkeen (yks saa tässä any minute..). :) Kyllä mä sit harkitsisin uudestaan, jos ei olis nuita muita kavereita.

Meillä poika nukkuupi samassa huoneessa meidän kanssa, eli olkkari ja tvn kattelu ei sitä häiritse. Tosin, sillon ku Valle nukkuu yöunta, niin eipä se herää ellei ny jotain tosi yllättävää meteliä kuulu.

Äh, enpä muista mitä muuta täs on ollut.. Tääki pino on ollut vasta alle puol viikkoa ja jo melkeen 10sivua tullut tekstiä!! Huhhuh.

Ärsyttää, kun Valle on nyt ollu ton ukon kanssa melkeen koko päivän, ni ukko on tietty nukuttanu sitä tosi paljon ja nyt se on VIELÄKIN hereillä. :headwall: :headwall: Mä pistän yleensä hänet nukkumaan 19-21. Enkä todellakaan nukuta kovin paljoa päivisin..

Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Jahvelleki pitäny kommentoida et tooooosi kiva ku oot taas päk :). Täällähän oliki ihan hiljasta ne pari päivää ku olit pois :D

[
Kylläpä täällä tuntuu muutenki olevan...alkaa porukka olla vissiin kesälaitumilla tjn :whistle:
Mut ne pari päivää olin kyl ihan oikeesti "poissapoissa"...en ollu kotona ni en ees ois päässy koneelle :D :LOL:

civindal mie muistan sillon ekalla kerralla, kun kerhoon mentiin kuinka jännitin sitä et kaikki muut on mua sen 10v vanhempia!!!! Itse olin siis 18v kun esikon sain, 19v siinä vaiheessa, kun kerhot alotettiin. Mut hyvin sinne sekaan kuitenki pääsi, kun saman ikäsiä lapsia oli, niin edes niistä pysty jutella :D
Nyt jännittää taas toiset jutut :whistle: Eli, nyt oon aika normi-ikänen...ensisynnyttäjäksi...mut mulla on jo 4 lasta, että miten ne jutut kohtaa...se kun on huomattu väliin täälläki :whistle: ;) :kieh:

Noissa perhekerhoissa en ole ollut ja jos tarkkoja ollaan niin en tiedä edes onko täällä sellasta... :p Mut perhepuistoja täällä kaksi kipaletta ja niissä käydään-tossa lähemmässä on vaan joku himputin kotiäitimafia kyttäämässä |O niin aika vähille on käynnit jääny. Siellä on siis sellanen tietty poppoo, jotka asuu siinä nurkalla ja käy siellä joka ikinen aamupäivä satoi tai paistoi-luulevat vissiin omistavansa koko paikan, koska kun sinne menee tällee harvemmin niin katsovat kyllä niin kieroon ettei tosikaan. :kieh: Ja taitavat olla mykkiäkin kun kukaan ei puhu mitään! ;)

tuli muuten tänään mieleen että onko Niisku-neitiä näkyny piiiitkään aikaan? se jäi odotus aikaan niin hyvin mieleen ku sillä oli aina niin koomisia ne sen jutut,harvoin pysty pokkaa pitämään ku sen tekstejä luki =)

Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
tuli muuten tänään mieleen että onko Niisku-neitiä näkyny piiiitkään aikaan? se jäi odotus aikaan niin hyvin mieleen ku sillä oli aina niin koomisia ne sen jutut,harvoin pysty pokkaa pitämään ku sen tekstejä luki =)
Eipä oo kyllä näkyny, en ainakaan muista :/

Eikös perhepuisto ja perhekerho oo niinku samoja? :whistle: :p Ainaki melkee :kieh:
Emmää vaan tiiä... :xmas: Toi perhepuisto on siis perusleikkipuisto jonne voi mennä silloin kun hotsittaa ja jossa on myös sisätilat ja siellä ohjattua toimintaakin eri päivinä eri ikäisille ja joku päivä viikosta "avoimia" päiviä jolloin myös sisätilat kaikkien käytössä. Mut ei tuosta ihan kerhoa saa sen virallisessa merkityksessä. :p

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Siis eihän toi jätkä voi vielä ruveta ryömimään, eihän??! :eek: Taas kun laitoin lattialle niin veti jaloilla itteesä eteenpäin, ja pääsikin kunnes kädet jäi alle. Jestas jos se nyt jo alottaa ton :whistle:
Meillä kakkonen lähti ryömimään 3-kuisena, että kyllä voi ;) ;) MUTTA itse kyllä toivon paljon pidempää paikallaan pysyvyyttä :LOL:
Tänään käytiin neitin kans neuvola lääkärillä. Laitto tytän masulleen ja kysy et kääntyykö, mä et ei mut... niin neiti sit päätti näyttää ja potkas itteensä etteenpäin.. oli lekurilla hauskaa.. "ai et sä sit ryömit eteenpäin, et mikäs kiire sulla on".. :D
itekki toivosin et vähän vois olla hitaamman sorttinen.. siks ostinki sille pariviikkoa sitten sellasen jumppalelun, et jos viihtys vähän paremmin selällään + olen käyttäny enempi kestovaippoja (jos sekin vähän hillittis menohaluja)
Miks kestovaipat hillittis menohaluja?? ei meillä ainakaan :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Siis eihän toi jätkä voi vielä ruveta ryömimään, eihän??! :eek: Taas kun laitoin lattialle niin veti jaloilla itteesä eteenpäin, ja pääsikin kunnes kädet jäi alle. Jestas jos se nyt jo alottaa ton :whistle:
Meillä kakkonen lähti ryömimään 3-kuisena, että kyllä voi ;) ;) MUTTA itse kyllä toivon paljon pidempää paikallaan pysyvyyttä :LOL:
Tänään käytiin neitin kans neuvola lääkärillä. Laitto tytän masulleen ja kysy et kääntyykö, mä et ei mut... niin neiti sit päätti näyttää ja potkas itteensä etteenpäin.. oli lekurilla hauskaa.. "ai et sä sit ryömit eteenpäin, et mikäs kiire sulla on".. :D
itekki toivosin et vähän vois olla hitaamman sorttinen.. siks ostinki sille pariviikkoa sitten sellasen jumppalelun, et jos viihtys vähän paremmin selällään + olen käyttäny enempi kestovaippoja (jos sekin vähän hillittis menohaluja)
Miks kestovaipat hillittis menohaluja?? ei meillä ainakaan :LOL:
Onhan se sellanen isompi tumppu siel jalkovälissä :whistle: :LOL: :LOL:

Yhteistyössä