***HELMET 2008*** Kesäviikko 24

Tyttö taitaakin nukkua nyt vähän myöhempään nuo pidemmät päikyt kuin aikaisempina päivinä. :LOL: On se vaan luksusta kun nukkuu sen 1,5 tuntiakin yhteen putkeen. Tuntuu vaan että nukkuu paremmin sisällä kun ulkona. Onko muilla näin?

Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Tuntuu vaan että nukkuu paremmin sisällä kun ulkona. Onko muilla näin?
Meillä :wave:
Sisällä sopiva taustahälinä, niin nukkuu hyvin ;) Heti kun hiljenee, niin herää heti :LOL: Tietty ei saa mitään kovia kiljahduksia tms tulla, ettei herää...

Nytkin helpommin sanottu kun tehty, kun tääl 5 kollia 5-10v huseeraa |O :LOL: :LOL:

Ihanat te ootte, kiitos myötätunnosta! :flower:

Tulin pikaseen vaan heittämään haasteen piiperolle, ku mehän ollaan saman kylän tyttöjä: saisinko susta syksyllä kaverin jos alettais kulkea jumpassa tms? Minä mieluiten menisin salille tms, mutta raha on esteenä... Mun mielestä täällä tuo Elo tms seura järjestää jumppia, joihin voi mennä rajattomasti ku ostaa semmosen kausikortin tai jonku, joka maksaa palttiarallaa 40e, eli ei paha. Vai tykkäätkö ollenkaan tuon tyylisestä liikunnasta? Tai liikunnasta yleensä? Ite kun kaipais jotain liikunnallista harrastusta ja omaa aikaa, mutta ei yksin haluttais lähteä... Mitäs sanot?

sateista päivää!

vanamolle kiitokset uudesta pinosta :flower:

neiti nukkuu kolmansia päikkäreitä ja ehdin kotihommeleiden lomasta palstailemaan. ihanan paljon juttua tulee joka päivä, aina on melkoinen luku-urakka kun tänne asti pääsee :). meillä oli kiireinen viime viikko, kun koko viikon ajan oli vieraita. oltiin käytännössä koko ajan liikkeellä.. ja hienosti neiti jaksoi mukana (nukkui paljon vaunuissa) mutta eilinen oltiin sit kotosalla ja levähdeltiin, ettei menis ihan rasituksen puolelle.

alkuviikon ajan vaavin kummitäti oli täällä, ja hänen kanssaan nautittiin aurinkoisista ilmoista; piknikkiä ulkosalla, pitkiä kävelyretkiä, shoppailua ja kiasmassakin poikettiin. vieraat vaihtuivat perjantaina, ja lauantaina käytiin sambakarnevaalin jälkeen santa fe:n sisäpihalla syömässä ja sen jälkeen jälkkärillä fazerilla. kumpikin oli tosi lapsiystävällisiä paikkoja (pääkaupunkiseutulaiset vinkvink ;)) ja tarjottavatkaan ei olleet hullummat. sunnuntaina puolestaan käytiin korkeasaaressa, missä neiti katseli ihmeissään eläimiä. kärryjen kanssa liikkuminen oli helppoa ja vauvanhoitohuoneitakin löytyi ihan mukavasti. iltapäivällä sit pyörähdettiin vielä siellä kaivarissa, mutta sää oli niin harmaa ettei viihdytty siellä konserttialueella kuin joku puoli tuntia.

koitan muistella mistä täällä oli ollu puhetta..

yöunista: meillä on menny ihan kivasti yöt ja tänään herätiin vasta varttia yli ysin aamulla :). nukkumaan neiti meni ysiltä illalla, söi 5:30 ekan kerran ja sit aloitti jutustelut sillon ysin jälkeen. joinakin öinä on syöny parikin kertaa, mutta mun unet ei paljon siitä katkea, kun mies nostaa vauvan viekkuun syömään ja nukahdan oikeastaan samantien, kun oon saanu paidan ylös. ja tosiaan vauva ei koskaan itke yöllä, vaan tuhisee ja pöhisee itsekseen sängyssä kun on nälkäinen, ja me havahdutaan sit siihen. en oo edes kokeillu antaa tuttia yöllä, kun mun mielestä olis vaan hyvä, jos söis ainakin kerran yössä vielä jonkin aikaa.

maidon lämmityksestä: mä olen muutaman kerran mikrossa lämmittänyt pumpattua maitoa (kysäisin neuvolasta ja heidän mielestään oli ihan ok). olin käsittänyt, että sen vuoksi ei suositella, että menee helposti liian kuumaksi, mutta kai siinä voi sit koostumuskin muuttua. mutta jos sitä harvoin tekee, niin tuskinpa on kovin haitallista.

Pusuapinan kotoa löytynyt öttis oli kyllä todella yöks! toivottavasti ei tule enää uusintavisiitille, inhottava ajatus että tollasia voi mönkiä öisin meidän viattomien vaavien päällä..

ieva sulta piti kysäistä tosta nuuksiosta että oliko siellä vielä hirvikärpäsiä? me ollaan oltu siellä pariin otteeseen retkeilemässä, mutta viimeisimmällä reissulla jouduttiin hirvikärpästen uhriksi oikein kunnolla. se kylläkin oli loppukesää, joten pähkin tässä et onkohan niitä öttiäisiä nyt alkukesästäkin?!? on nimittäin tosi ihana paikka, mutta en millään haluais et kärpäset menee vaavin korviin ja mönkii vaatteisiin...yyh.

emmie hienon vaipan olit tehny! ties vaikka susta tulis ihan vaippatehtailija, kun kipinä syttyy kunnolla ;)

jaksuja kipeille ja muuten vaan huono-onnisille (Ipun päivä ei tainnut alkaa kovin hyvin)! mä taidan lähteä syömään, päivän 3. lämmin ateria odottaa :D..

ainiin joo, eilen käytiin vauvauinnin tutustumiskäynnillä. ei siis menty altaaseen, vaan siellä esiteltiin ne tilat ja käytiin läpi käytännön järjestelyt. ihanaa aloittaa siellä sitten elokuun alussa :)! odotetaan oikein innolla, et päästään polskimaan tuon pirpanan kanssa. mutta nyt menoksi, kivaa päivää (sateesta huolimatta) kaikille!

shiva ja pikkuneiti 3,5kk

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:

Tulin pikaseen vaan heittämään haasteen piiperolle, ku mehän ollaan saman kylän tyttöjä: saisinko susta syksyllä kaverin jos alettais kulkea jumpassa tms? Minä mieluiten menisin salille tms, mutta raha on esteenä... Mun mielestä täällä tuo Elo tms seura järjestää jumppia, joihin voi mennä rajattomasti ku ostaa semmosen kausikortin tai jonku, joka maksaa palttiarallaa 40e, eli ei paha. Vai tykkäätkö ollenkaan tuon tyylisestä liikunnasta? Tai liikunnasta yleensä? Ite kun kaipais jotain liikunnallista harrastusta ja omaa aikaa, mutta ei yksin haluttais lähteä... Mitäs sanot?
no minä en oo niinkään jumppa ihminen mutta salille menosta olen kyllä haaveillut, ei meilläkään tämä taloudellinen tilanne ole todellakaan mikään ruusuinen mutta jos salillekki ostain sellasen kortin joko kuukausi tai sit sellasen jolla saa tietyn määrän käydä,luultavasti tuo jälkiimmäinen olis sopivampi ku ukon työvuorot määrää aikalailla että miten pääsee minnekki..muutaman kerran kävin toissa syksynä noissa elon jutuissa mut ne ei ollu oikein sitä mitä sieltä lähin hakemaan..mut jos välttämättä kaipaat jumppa seuraa niin kotikurppahan puhu jotain että haluais sellaseen mennä tuolla kainuulaisten kerhon puolella viime kuussa..

tiiätkö että minä hoksasin vasta pari päivää sitten että piru vieköön sinähän oot saman kadun asustelija :D sama pää kesät talvet, hyvä minä :p

Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:

no minä en oo niinkään jumppa ihminen mutta salille menosta olen kyllä haaveillut, ei meilläkään tämä taloudellinen tilanne ole todellakaan mikään ruusuinen mutta jos salillekki ostain sellasen kortin joko kuukausi tai sit sellasen jolla saa tietyn määrän käydä,luultavasti tuo jälkiimmäinen olis sopivampi ku ukon työvuorot määrää aikalailla että miten pääsee minnekki..muutaman kerran kävin toissa syksynä noissa elon jutuissa mut ne ei ollu oikein sitä mitä sieltä lähin hakemaan..mut jos välttämättä kaipaat jumppa seuraa niin kotikurppahan puhu jotain että haluais sellaseen mennä tuolla kainuulaisten kerhon puolella viime kuussa..

tiiätkö että minä hoksasin vasta pari päivää sitten että piru vieköön sinähän oot saman kadun asustelija :D sama pää kesät talvet, hyvä minä :p
Missäs numerossa te majaanne pidättekään..? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:

Saimpas kameran laturiin :LOL: :LOL:
Ei kyllä yhtään niin muikeita ilmeitä ku eka kerralla =)
Me muutes kokeiltiin kans, mutta muikeita ilmeitä ei saatu! Tais tykätä kyllä, mutta sen verran oli outoa hommaa että ei siinä ihan naureskelemaan sopinu alkaa! ;) Paan fotoa kohta!

ippu nyt vasta ehtisin ajatuksella lukee tuon....et muuten usko, et kuin useesti mulla on tolalsia päiviä :whistle: Jos yhtään lohduttaa :D
Yleensä tollasiana päivinä lähenki asioille tms samalla ovenavauksella, ku isäntä tulee kotiin :p
Tiiätkö niin minunki piti, mutta mitä tein? Päästinki isännän päikkäreille ku valvohan se seki viime yönä. Siis daa.. :headwall: koskahan musta on tullu tämmönen ettei oma napa ookaan enää lähimpänä..? Illan mittaan sitä sitte kärsii seuraukset ku täällä vaan pystyssä nakotan vaikka päikkärit ois taatusti tehny terää mulleki! Tai ees se että ois lähteny käymään vaikka pienellä happihyppelyllä.. pah.

meidän numero on 14, entäs teillä? :D
muoks pois numerot

Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Meillä ei olla vielä soseita maisteltu. Ajattelin jos vaikka juhannuksena maistelis ekan kerran, tai sitten ei.... Silloin tyttö olisi jo sen 4kk. Anoppi on tosin jo alkanut "painostaa" soseiden aloittamisesta. kuulemma pitää alkaa jo maistamaan jotta tottuu!!! :kieh: Mä nään jo punaista kun tuosta pitää joka kerta sanoa. Kyllä varmasta tulee tottumaan kiinteeseen ruokaan vaikka myöhemminkin aloittaisi. Varsinkin kun on hyvin kasvanut rintamaidolla.
no varmasti ottaa hermoon, se ei varmasti nälkään kuole jos ei niitä soseita alotakkaan ihan heti. tämä sose asiaki on jokaisen oma asia että millon ne alottaa, kyllä ne viimestään aikuisena kiinteälle oppii ;) tai ainaki luulen niin :whistle:
Eikäkö letkulla loppuikäsä vaan! :LOL:
Minä taas oon molempien kohalla törmänny ennemminki päinvastaseen, että mitä varten pitää nelikuisena alkaa antaa ku maitoskin kerta riittäis... No öö siks ku haluan, tarviiko siihen sen kummempaa syytä? Ja joku toinen ei halua.
Taitaa aina riittää niitä neuvojia ja kyselijöitä ja mielipiteitä, mur.

meidän numero on 14, entäs teillä? :D
nain. =)
MUOKS: siis 9 ;)
eli meillä on siis muutama hassu talo tässä välissä :D onpas maailma taas pieni :D

mut nyt anatudun täysin tolle ruuan laitolle, ku oon nyt aina pari lihapullaa pyöritelly ja sitte käyny täällä taas kurkkailemassa :whistle: saattaa tätä tahtia yöhön ennen ku lihapullat ja muusit valmiina, ukkoki tulee puolen tunnin päästä niin luulee varmaan että ruoka odottamassa... :whistle:

muoks* siis antaudun ei anatudun :LOL:

Här!! Kuva on itseasiassa tosi huono, näyttää että neidin pää retkottaa miten sattuu, mutta ihan nätisti se pystyssä pysyi, tässä kuvassa se vain näyttää olevan hassusti. Laitoin juuri tämän kuvan noiden poskien takia; näyttää että melkoiset pullottimet on tolla meidän syöpöllä! =) :heart:

Laitan kerhopuolelle lisää kuvia!

mut nyt anatudun täysin tolle ruuan laitolle, ku oon nyt aina pari lihapullaa pyöritelly ja sitte käyny täällä taas kurkkailemassa :whistle: saattaa tätä tahtia yöhön ennen ku lihapullat ja muusit valmiina, ukkoki tulee puolen tunnin päästä niin luulee varmaan että ruoka odottamassa... :whistle:

muoks* siis antaudun ei anatudun :LOL:
Kuulostaapa tutulta! ;)

Mä en tiennykään millainen hyppykiikku on ennenku Jahvetti laittoi kuvan tänne :ashamed:. Kivanoloinen, pitäisköhän ostaa.. Mihin se laitetaan sit roikkumaan?

Yllättävän hyvin menny päivä, ottaen huomioon että ulkona on paska keli, mulla järjetön hedari ja selkää särkee. Tyty on jopa nukkunut kolmet 30-45min päikkärit. Olin ajoituksen kannalta hyvässä terässä koska osasin lykätä oikealla sekunnilla rattaisiin ja partsille :D

Joo, taas toi tyty pitää älämölöä, ei oikein tiiä pitäiskö kiukuta vai jutella..

ieva, laitoin kerhoon kuvia, mut en oo ihan varma että laitoinko tyrkylle saman kuvan kaks kertaa, kun tarkoitus oli tietysti laittaa kaksi eri kuvaa!! :ashamed: Infoa miten mun kävi, ni paan sitten toisen kuvan uudelleen jos män eka kerralla mönkään. Meni semmoseksi sählingiksi se homma mulla että... :(

Morjensta.
Meilläkin on pikkuisen kiinteitä maisteltu, peruna yksistään ei uponnut ollenkaan :x kaupan valmis pe-po -sose oli pojan mielestä ihan mukiinmenevää.

Ihania kuvia hyppykiikustelijoista :D meidän kiikku tuolla vielä odottaa koukun ostoa..

Selkeästi on päiväunet pojalla vähentyneet. Kai se on tämä huima 4kk ikä, joka sunnuntaina tulee täyteen. Yöt on ihan hulinaa vaan, melskaa poikittain sängyssään.

Meillä on kääntyilty masulleen jo pari viikkoa. Eteenpäin pyrkii vimmatusti, ja leikkimatolla onnistuukin pari senttiä liikkumaan.

Katsottiin yksi päivä, että mit vit, mistä pojalle tullut mustelma käteen? :eek: oli sitten imutellut ikenen nysillään leuan muotoisen fritsun käsivarteensa :LOL: ei onneksi ollut sen vakavampaa.

Käykö kuinka moni äiti-vauvakerhossa? Me oltiin viime viikolla ekaa kertaa (tai kerho siis alkoi silloin), huomenna taas. Vähän sellaista diipadaapaa, kukaan ei puhu mitään jne. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Käykö kuinka moni äiti-vauvakerhossa? Me oltiin viime viikolla ekaa kertaa (tai kerho siis alkoi silloin), huomenna taas. Vähän sellaista diipadaapaa, kukaan ei puhu mitään jne. :whistle:
Me käydään Artun kanssa siellä MLL:n perhekahvilassa, mutta se on nyt kesätauolla :) Syksyllä taas mennään.

Täällä on kans satanu 2 päivää aivan kaatamalla :kieh: Eipähän tarvi kukkapenkkejä kastella vähään aikaan :D

Käytiin eilen Kierrätyskeskuksella ja löydettiin Artulle isompi pinnis =) Ihana vaaleensininen :heart: Maalata se pitää vielä, kun oli vähän päässy edelliset rapisemaan. Kunhan tuo sade lakkaa, niin lähen sutimishommiin kuistille :p
Huonejärjestystäkin pitää muuttaa, kun aion häätää miehen koneineen pois Artun huoneesta, että pääsee sinne nukkumaan, kun täyttää 6kk :) Mies tekee siis kotona töitä, eikä meillä ole erillistä työhuonetta. Nyt meinaan jotenki mallata meiän molemmat tietokoneet (+pöydät) tänne makkariin ja mies saa jatkaa täällä hommiaan.

oijoi,kylläpäs tuli pötsi täyteen,olipas joku tehny hyvät ruuat :whistle: :D pannaritaikina on turpoamassa niin sitä saa sitte sopivasti jälkkäriksi ku on kerenny tulla mahaan pikkusen tilaa :p

pessi on kyllä tosiaan tehny hyvän löydän :eek:

Ada nukahti jo yöunille. :) Me käydään joka ilta seitsemältä suihkussa ja sen jälkeen Ada tissittelee jonkun aikaa ja nukahtaa. Tänään vaan mentiin suihkuun jo aikaisemmin kun neiti oli väsyneen oloinen, ja nyt se jo nukkuu. :)
Mut huono puoli tuossa et menee aikaisin nukkumaan on se, että Ada herättää mut joka aamu 5-6 maissa kun se potkii ja huitoo itseään. Ja koska typy nukkuu mun vieressä niin tottakai mä herään siihen... Ite neiti ei kuitenkaan herää kun puoli vasta puoli 7-7. :D
Pessin pikkuisellako oli myös levottomia öitä? Se on oikeesti aika rasittavaa kun yks häärää ja potkii joka yö... Yks yö alotti jo kolmelta yöllä! |O Toivottavasti se loppuu jossain välissä... Voisko kenties olla hampaita tulossa ja siks on niin levoton öisin?? Ainakin typyn ikeniä kutittaa kovasti ja kuolaa valuu kokoajan. :) Mulle on kuulemma tullu 4kk iässä ekat hampaat. :whistle:

Hyppykiikku on meilläkin, mut vielä ei olla asennettu sitä. Eikä varmaan vielä vähään aikaan asennetakaan... Haluan vielä odottaa että neidän selkä vahvistuu enemmän.

Vitsit et mä oon onnellinen ku Adan iho on nyt niin hyvässä kunnossa! Neidin iho ei oo ollu näin sileä 2,5 kuukauteen! Mun dieetti toimii! Jippii! :heart: :)
Ilman kortisonia on nyt pärjätty 3pvä vaikka ennen tässä vaiheessa iho oli ihan karseen näkönen ja vaan laskeskeltiin päiviä et millon sais taas laittaa korttaria... Ja viimeks ku laitettiin kortisonia niin kahen päivän kuuri riitti mainiosti vaikka ennen sitä joutu laittaan 3-7pvää. Ja nyt viimeks riitti et laitto kortisonia vähän toiseen poskeen, selkään, massuun ja vähän käsiin ja jalkoihin. Ennen piti leipoa koko tyttö paksusti korttarilla. Toivottavasti iho pysyy nyt hyvänä ja päästään siitä "myrkkyvoiteesta" eroon. Ainakin nyt vaikuttaa lupaavalta. :) *tuulettaa*

Meillä ei vielä käännytä masulleen. Kova on yritys, mutta kyljelleen jää. :D Ja kun neidin laittaa masulleen lattialle niin alkaa mieletön polkeminen ja maton raapiminen et pääsis eteenpäin! :D Tyyli on ihan oikea, mutta taitaa pullea masu estää eteenpäin pääsemisen vielä jonkun aikaa... :heart: Leluihin Ada osaa myös tarttua ja vie niitä suuhun. Päätä kannattelee myös täysin. :)

Hyi *piip* sitä örkkiä joka on pusuapinan pikkuista kiusannut! :eek: Toivottavasti pääsitte siitä ötökästä lopullisesti eroon! *puistatus*

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Siis eihän toi jätkä voi vielä ruveta ryömimään, eihän??! :eek: Taas kun laitoin lattialle niin veti jaloilla itteesä eteenpäin, ja pääsikin kunnes kädet jäi alle. Jestas jos se nyt jo alottaa ton :whistle:
Meillä kakkonen lähti ryömimään 3-kuisena, että kyllä voi ;) ;) MUTTA itse kyllä toivon paljon pidempää paikallaan pysyvyyttä :LOL:
Tänään käytiin neitin kans neuvola lääkärillä. Laitto tytän masulleen ja kysy et kääntyykö, mä et ei mut... niin neiti sit päätti näyttää ja potkas itteensä etteenpäin.. oli lekurilla hauskaa.. "ai et sä sit ryömit eteenpäin, et mikäs kiire sulla on".. :D
itekki toivosin et vähän vois olla hitaamman sorttinen.. siks ostinki sille pariviikkoa sitten sellasen jumppalelun, et jos viihtys vähän paremmin selällään + olen käyttäny enempi kestovaippoja (jos sekin vähän hillittis menohaluja)

Mä heitin meidän hyppykiikun menemään, muistaakseni, ei ollut neidillä käytössä niin ei ollut jotenkin ajatusta laittaa tätä pikku miestäkään siihen. Jalkoihin tuo varaa jo ja kannattelee päätä tietysti että varmaan sais hyvät vauhdit siinä mut en osaa nuita siinä pitää. Menköön lattioilla ympäriinsä. Onhan se varmaan kätevä ja voi olla että tulen toisiin aatoksiin jos toi kakkonen on kovin vilkas mut...se on jo kaatiksel JA oli vaaleenpunainen.. :D

ippu nyt vasta ehtisin ajatuksella lukee tuon....et muuten usko, et kuin useesti mulla on tolalsia päiviä :whistle: Jos yhtään lohduttaa :D
Yleensä tollasiana päivinä lähenki asioille tms samalla ovenavauksella, ku isäntä tulee kotiin :p
Tiiätkö niin minunki piti, mutta mitä tein? Päästinki isännän päikkäreille ku valvohan se seki viime yönä. Siis daa.. :headwall: koskahan musta on tullu tämmönen ettei oma napa ookaan enää lähimpänä..? Illan mittaan sitä sitte kärsii seuraukset ku täällä vaan pystyssä nakotan vaikka päikkärit ois taatusti tehny terää mulleki! Tai ees se että ois lähteny käymään vaikka pienellä happihyppelyllä.. pah.
Mä sorrun tekemään noin AINA että päästän miehen lepuuttamaan ja ite touhuan. En ole siis 3,5 kuukauteen mennyt yksin kävelylle kuin 2 kertaa. Kaupassa olen yksin käynyt 2 kertaa ja nämäkin kaikki käynnit oli silloin kun pikku mies oli 1kk ihan korkeintaan vanha.

Yhteistyössä