***HELMET 2008*** Kesäviikko 24

Nokkamukista Artulla on niitä muutama. Tuntuu vissiin kivalta kylmä vesi suussa, kun mukin nähdessään poitsun suu aukee apposen auki ja kokoajan pitää saada lisää huikkaa :D Oon antanu Artun pitää mukia omassa kädessä, kun siinä on venttiili, pitäis siis imeä siitä nokasta, että jotain tulis. Eihän tuo poitsu sitä ole vielä hiffannut, mutta tykkää touhuta mukinsa kanssa :saint: Otan mukista venttiilin pois, kun juotan Arttua ja sillon mukista tulee ihan vaan kaatamalla.

Tulipas sekava sepustus :whistle: Just nukkumaan menossa :wave: Öitä =)

Pikkumies nukkuu ja myös muu perhe. Laitoin astiatiskarin töihin, pesukoneen laulamaan vielä näin yöksi ja keräilin tavaroita lattioilta. Huomenna tulevat isovanhemmat vierailulle. Mukavaa vaihtelua arkeen.
Mietin tässä...että vaikka sitä on lasten kanssa kotona ja mukavaa niiden touhuja seurata, niin välillä sitä tuntee olevansa aika yksin. Ukko tulee töistä myöhään ja aamusella taas sitten lähtee, viikonloput menee näin maalaistalossa traktoreiden ym. kanssa. Mites teillä muilla, onko koskaan tuntunut samalta?
Meidän pikkumies oppi pari pv sitten kääntymään selältä mahalleen ja nyt melkein jo pitää helistintä otteessaan... Nyrkki on aina suussa, liekö vaan nyrkin löytänyt vai olisko jo hampaiden tulo kutinaa...

Tässä mietteitä tänään... Hyvää yötä!

pilvipouta ja poju 4pv päästä 4kk

Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
En oo menny vielä!! :attn: :attn:
Äiti-vauvakerhoista oli juttua; meidän alakerran naapuri suositteli mulle jotain sellasta, mikä olis tossa lähellä puistossa. Se on itse kuulema sieltä löytäny hyviä kavereita, mutta niillä on jo koht 2v niiden lapset.. Itte en halua sellasiin mennä, en oo kauheen sosiaalinen vieraiden kera, ja muutenkin.. Luultavasti ne mammat on mua sen verran vanhempia ja ihan IHAN eri elämäntilanteissa, ettei sit oikein hotsita. Onneks mulla on muutamakin kaveri, jotka nyt on saaneet lapsia heti mun jälkeen (yks saa tässä any minute..). :) Kyllä mä sit harkitsisin uudestaan, jos ei olis nuita muita kavereita.
Tuus Intianpuistoon! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Eikös perhepuisto ja perhekerho oo niinku samoja? :whistle: :p Ainaki melkee :kieh:
Täällä päin on Hesarin mukaan ihan ainutlaatuista leikkipuistotoimintaa. :xmas: Ei oo kuulemma muualla Suomessa samanmoista. B)
*muoks* Meillä tuolla leikkipuistossa on siis vanhemmille ja lapsille semmoista kerhotoimintaa muutaman kerran viikossa, iltapäiväkerhoa koulukkaille, musatuokioita, ulko- ja sisätilat ja tavarat vapaassa käytössä, kesäisin ilmainen puistoruokailu lapsille, uima-allas, grilli kuumana perjantaisin jne. =) Ihan mieletön juttu mun mielestä! Ja kaikki on ilmaista! :D *muoksmuoks* Iltapäiväkerho taitaa maksaa muutaman kympin/lukukausi. :/ :)

Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Siis eihän toi jätkä voi vielä ruveta ryömimään, eihän??! :eek: Taas kun laitoin lattialle niin veti jaloilla itteesä eteenpäin, ja pääsikin kunnes kädet jäi alle. Jestas jos se nyt jo alottaa ton :whistle:
Meillä kakkonen lähti ryömimään 3-kuisena, että kyllä voi ;) ;) MUTTA itse kyllä toivon paljon pidempää paikallaan pysyvyyttä :LOL:
Tänään käytiin neitin kans neuvola lääkärillä. Laitto tytän masulleen ja kysy et kääntyykö, mä et ei mut... niin neiti sit päätti näyttää ja potkas itteensä etteenpäin.. oli lekurilla hauskaa.. "ai et sä sit ryömit eteenpäin, et mikäs kiire sulla on".. :D
itekki toivosin et vähän vois olla hitaamman sorttinen.. siks ostinki sille pariviikkoa sitten sellasen jumppalelun, et jos viihtys vähän paremmin selällään + olen käyttäny enempi kestovaippoja (jos sekin vähän hillittis menohaluja)
Miks kestovaipat hillittis menohaluja?? ei meillä ainakaan :LOL:
Onhan se sellanen isompi tumppu siel jalkovälissä :whistle: :LOL: :LOL:
Juu, kyllähän siitä käydään kovin pohdintaa, että hillihteekö... :/ Meillä tyttö kyllä on hurjasti liikkuvaisempi ilman vaippaa. =) Saattaa tosin olla ihan se vapauden tunnekin mikä tuota pikku-nudistia yllyttää. :LOL:

Aletaan pikkuhiljaa tervehtymään, pikku-ukkeli on pari päivää vetänyt unia ja välillä vaan tiiraillut puoliksi raollaan olevien silmien välistä.
Nyt tänä aamuna jo jaksoi olla vähän pitempään hereillä ja flunssa on painunut yskäksi ja kuume on laskenut.
Vanhemmilla lapsilla on enää vain yskää ja mulla on karsee nuha.
Että kyllä se tästä.
Mukavaa päivää kaikille helmille :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Siis eihän toi jätkä voi vielä ruveta ryömimään, eihän??! :eek: Taas kun laitoin lattialle niin veti jaloilla itteesä eteenpäin, ja pääsikin kunnes kädet jäi alle. Jestas jos se nyt jo alottaa ton :whistle:
Meillä kakkonen lähti ryömimään 3-kuisena, että kyllä voi ;) ;) MUTTA itse kyllä toivon paljon pidempää paikallaan pysyvyyttä :LOL:
Tänään käytiin neitin kans neuvola lääkärillä. Laitto tytän masulleen ja kysy et kääntyykö, mä et ei mut... niin neiti sit päätti näyttää ja potkas itteensä etteenpäin.. oli lekurilla hauskaa.. "ai et sä sit ryömit eteenpäin, et mikäs kiire sulla on".. :D
itekki toivosin et vähän vois olla hitaamman sorttinen.. siks ostinki sille pariviikkoa sitten sellasen jumppalelun, et jos viihtys vähän paremmin selällään + olen käyttäny enempi kestovaippoja (jos sekin vähän hillittis menohaluja)
Miks kestovaipat hillittis menohaluja?? ei meillä ainakaan :LOL:
Onhan se sellanen isompi tumppu siel jalkovälissä :whistle: :LOL: :LOL:
Juu, kyllähän siitä käydään kovin pohdintaa, että hillihteekö... :/ Meillä tyttö kyllä on hurjasti liikkuvaisempi ilman vaippaa. =) Saattaa tosin olla ihan se vapauden tunnekin mikä tuota pikku-nudistia yllyttää. :LOL:
Kyllä meilläki olis menohaluja heti enempi, kun vaipan ottaa pois...et kyllähän se hidastaa oli siellä mikä vaan ;)

TÖRKEEN HILJASTA :headwall: :headwall: :headwall:

Välimallipoika lähti aamusta mummolaan yökylään, isoin on kaverinsa kanssa jossain ja kuopuspoika on naapurissa leikkimässä. Oli siellä myös n. puolituntisen, kun käytiin likan kanssa kävelemässä =)

Äiti-vauvakerhoista oli juttua; meidän alakerran naapuri suositteli mulle jotain sellasta, mikä olis tossa lähellä puistossa. Se on itse kuulema sieltä löytäny hyviä kavereita, mutta niillä on jo koht 2v niiden lapset.. Itte en halua sellasiin mennä, en oo kauheen sosiaalinen vieraiden kera, ja muutenkin.. Luultavasti ne mammat on mua sen verran vanhempia ja ihan IHAN eri elämäntilanteissa, ettei sit oikein hotsita. Onneks mulla on muutamakin kaveri, jotka nyt on saaneet lapsia heti mun jälkeen (yks saa tässä any minute..). :) Kyllä mä sit harkitsisin uudestaan, jos ei olis nuita muita kavereita.
Hei! Sinne mua pyydeltiin neuvolan kautta! Asuksääkin jossain täsä lähellä? :O Oon työn kautta siel välil käyny (sillon aikoja sitte),, vieny ipanoita koulusta johonkin kerhoon.. :)

No voi perse! Meiltä katkes ihan ilmottamatta yhtäkkiä vedentulo! Ei voida lämmittää maitoa (ei omisteta mikroa) eikä vaihtaa vaippaa. Saatika oma suihkussa/vessassakäynti.
Meidän alakerrassa on kansanasuntojen toimisto, mistä kävin kyselemässä, sanoivat että "joo, huoltomies kävi ilmottamassa että kakkosesta (=meidän talo) katkee vedet." ei mitään tietoo kuinka pitkäks aikaa. :headwall: :headwall: :headwall: Tosi reilua. :kieh: :kieh:

Civindal :eek: Miten ne voi ilmoittamatta katkaista vedet??? Reilua... |O Käy lähikaupasta hakeen pullotettua vettä niin saat sitä lämmitettyä kattilassa ja näin maidon lämmitettyä. Ja vaipanvaihto sit vaan kosteuspyyhkeiden kanssa. :) Toivottavasti saatte vettä taas pian!

No voi perse! Meiltä katkes ihan ilmottamatta yhtäkkiä vedentulo!

:kieh: eikö tuollaisesta pitäisi ilmoittaa kaikille asukkaille? Ellei tietysti ole jokin häikkä yllättäen tullut.

Meillä aina vaan yöt on rikkinäisiä. Yhden käden sormilla on laskettavissa ne yöt, jolloin J on nukkunut yli neljän tunnin pätkiä.
Pahoitin vähän mieleni, kun uudessa vauva-lehdessä oli juttua, että tämän ikäisen vauvan pitäisi nukkua yöt läpeensä jos hänen kanssaan vaan seurustellaan tarpeeksi päivällä. Mitään muuta meillä ei mielestäni tehdäkään, kuin touhutaan pojan kanssa :eek:

Mies lähtee huomenna 3 yöksi sitä perhanan futista vahtaamaan Sveitsiin. Ollaan buukattu poitsun kanssa joka päivälle ohjelmaa :D mm. mummin luokse autoillaan Kotka-cityyn. Kyllä vähän jänskättää olla noin pitkä rupeama kahdestaan, kun ei ole tottunut.

Persikkasosepas oli nannaa :p

Hep! :wave:

Jo se on taas keli, +3 astetta! Talvitakin kaivoin päälleni ku pojan kans pihalle lähettiin! Miettikää, kesäkuussa! :eek:

Ja tänään maistellaan peruna-porkkana-sosetta, jahka tyytsi heräilee uniltaan.

Siinä olennaisimmat, kyllä on piru vie tylsä elämä. Taas. |O

Eikäkö hei, kävin minä tk:ssa omaa kurkkuani esittelemässä ku viime yön sai sitä kärvistellä, hyvä ku pystyi imetyksen päälle vettä juomaan kun kävi niin kipeästi! :'( Mutta ei siellä semmosen pikatestin perusteella mitään virusta kummempaa oo, ni että syöhän tyttö panadolia ja koita kestää, ja jospa se ei montaa viikkoa kestäisi. Just. Kiitos. Pah.

Ja yhdyn Pessiin rikkonaisista öistä. Tunnin - parin välein hyppyytti viime yönä, joten väsyttäiskin kyllä. Kiinteät siinä varmaan vaikuttaa, plus se että uusia taitoja on niin paljon, että niitä pitää yölläki miettiä.

:attn: :attn: ieva, huomasitko mun viestin liittyen niihin kuviin kerhopuolella? Kun siellä nyt ON kaks kertaa sama kuva! Ihan niinku epäilinkin siis, että mulla saatto käydä semmonen kämmi! :ashamed: Pystyykö sen toisen poistamaan? Ja laitan uudelleen kuvan, joka mulla oli tarkoitus laittaa tuon siellä-jo-olevan kuvan lisäksi.

Täälläkin flunssan kourissa :snotty:
Toivottavasti tyttö ei saa tartuntaa.

Meilläkin nuo yöt on rikkonaisia. Tai oikeastaan mun aamuyöt :kieh: . Tyttö on alkanut nyt viikon verran ähertää aamuöisin omassa sängyssään. Ihan kuitenkin on unessa, mutta kauhea tuhina ja äherrys päällä. Tutti kuitenkin hiukan hillitsee kun laittaa suuhun.

Tuossa jokin aika sitten kun puhuin kaverin kanssa puhelimessa, niin ihmettelin mikä tytöllä on kun pelkkää kitinää. Mikään ei ollut hyvin. Vasta puhelun jälkeen tajusin että toisella on nälkä :ashamed: Vähänkö oli "huono äiti-syndrooma". En kuitenkaan pitkään ollu puhelimessa.

Meillä on taas p...a lentänyt. Eilen tyttö teki isot kakat. Ja tänä aamuna kahdet isot kakkavaipat sain vaihtaa. Aloin jo miettii ripulii, mutta ei kai nyt kuitenkaan....

Ciba ja pikkuE 3kk 3vko

Huh,vesi tuli takas. Ihan ilmottamatta joo tosiaan katkes, mekin ihmeteltiin ku ei ole mitään lappuja tullu. Onneks ei tän pitemmäks aikaa.
Sairaalasta kysyttiin lupa syöttää Vallelle hedelmä- yms. soseita. Alotin heti metsämarja soseella. Oli pojalla ihmettelemistä kovin, mutta tykkäs! Kiva syöttää sille vihdoi jotain hyvää, kun tuo sen maitokorvike on ihan hirveenmakusta.. :$ Siis ei todellakaan mitään tutteliin tms verrattavaa..

Meillä ei oo nukuttu öitä kertaakaan kokonaan, vaikka oli koko päivän melkeen valveilla poika. Vellinkin jälkeen herää kolmen tunnin päästä suurinpiirtein. En ees tienny, että pitäis jotenkin olla kokonaisia öitä täs vaiheessa. :eek: Noh, kunhan kasvaa ja voi hyvin. Kyl me jaksetaan.

Oli tosiaan hurja sade ja isoja rakeitakin tiputti.. tai paiskoi. Nauroin jo, että kas, meidän vesiongelma on ratkennu ku sataa ku saavista. :D No joo, onneks tulee ny viemäristäkin. :)

muosk* civindal ja Valentin n. viikkoa vaille 5kk

Hei! Sinne mua pyydeltiin neuvolan kautta! Asuksääkin jossain täsä lähellä? :O Oon työn kautta siel välil käyny (sillon aikoja sitte),, vieny ipanoita koulusta johonkin kerhoon.. :)
Sen verran lähellä, että tulee käytyä. ;) Kerhon puolella jossain varmaan lukee tarkemminkin, että missä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
:attn: :attn: ieva, huomasitko mun viestin liittyen niihin kuviin kerhopuolella? Kun siellä nyt ON kaks kertaa sama kuva! Ihan niinku epäilinkin siis, että mulla saatto käydä semmonen kämmi! :ashamed: Pystyykö sen toisen poistamaan? Ja laitan uudelleen kuvan, joka mulla oli tarkoitus laittaa tuon siellä-jo-olevan kuvan lisäksi.
Poistan sen toisen! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Meillä aina vaan yöt on rikkinäisiä. Yhden käden sormilla on laskettavissa ne yöt, jolloin J on nukkunut yli neljän tunnin pätkiä.
Pahoitin vähän mieleni, kun uudessa vauva-lehdessä oli juttua, että tämän ikäisen vauvan pitäisi nukkua yöt läpeensä jos hänen kanssaan vaan seurustellaan tarpeeksi päivällä. Mitään muuta meillä ei mielestäni tehdäkään, kuin touhutaan pojan kanssa :eek:
Nuo on just noita. |O Mun muistaakseni siinä luki, että voi jo nukkua... :hug: Äläkä välitä, ei se siitä seurustelusta todellakaan aina ole kiinni, että nukutaanko vai ei. :hug:

Jess, pikaisesti oli pakko tulla pyörähtämään, vaikka pitäis lähtöä varten jo pakata. :headwall: Miestä v*tuttaa, kun ei voi taaskaan mitään tehdä ajoissa. :whistle: Me ollaan kyllä riennelty tänään asioilla ja ulkona; silloin oli hyvä keli. Äsken satoi hullunkokoisia rakeita. :eek: Tänään olis vielä neuvola ja siitä lähdetäänkin sitten ajelemaan Keski-Suomeen. =) Ihanaa nähdä porukat ja kummipoika. :heart:

:wave: ja enemmän paikalla varmaan seuraavan kerran sunnuntaina. ;)

Yhteistyössä