***HELMET 2008*** Kesäviikko 24

ja mä olen tääl ottanu taas isän kans ahkerasti painimatsia olemme aloittamassa sauna/pesuhuone/kodinhoitohuone/kuraeteinen remonttia,isukki tulee sitä tekemään, ja olemme ahkerasti asioista jo nyt erimieltä..ensimmäinen "tappelunaihe" oli mitä remontoidaan, sen mielestä pitäisi tehdä koko talon perusteellinen remontti (ja kerralla)... ei meinaa millään käsittää et me tienataan nyt yhdessä sen verran mitä mä olen tienannu yksin parhaimmillani.. et ota siinä sit monenkymmenen tuhannen laina :kieh: ku haluaa jonkulaisen elintasonkin säilyttää..
 
zuku Ei ole ei... kait mä saan nuo tehtyä kun vaan teen enkä nurise. :/ :x

Noi tulojen suhteuttamiset tuntuis olevan ihmisille oikeasti välillä hiukka hakusessa. Ei tosiaan tule nyt rahaa ihan samaan tahtiin kuin ennen niin ei voi kaikkea hankkia tai kaikista menoista mukisematta selvitä. Tsemppiä isukin kans! Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen. JA kuulostaa hyvältä tuo vierihoitohuonesysteemi. :D
 
meillevauva mie laittasin likan jo ny omaan huoneeseen, jos sellanen olis :whistle: Et meillä nää omiin huoneisiin siirtymiset on ollu aina vähän "olosuhdejuttuja"...esikoinen sai oman huoneen 11-kuisena, kun muutettiin kaksiosta kolmioon, kakkonen meni esikon kanssa samaan huoneeseen 9-kuisena (3-vuotiaana sai kokonaan oman huoneen), kolmonen nukkui 9-kuiseksi asti meidän makkarissa (rakentamisen ajan) ja sit sai oman huoneen =) Likka tulee nyt olemaan luultavasti jotain 6-8kk väliltä kun saa oman makkarin =) Ja pojat joutuu muutamaksi kk:ksi kaikki samaan....kunnon hullunmylly alkaa kohta :kieh:
 
Heipsan kaikki!

Ja tänään tsemppihali vanamolle :hug: Kyllä sun pitäis jotain apua saada pakkaamiseen, sehän on melkoinen homma ja tosiaan pikkukaverit siinä vieressä odottelee äidin huomiota. :heart: Toivottavasti saat hommat järjestyy! =) Minulla muuten mennyt ohi, mut siis ostitteko sen uuden, mistä puhuit joku kerta? :headwall: Muistelen vaan, etä olit johonkin näyttöön menossa...

Jahvetin neidin prisenssahuone kuulostaa kovin suloiselle! :heart: Nyt saat poikahuoneiden jälkeen oikein herkutella "pinkillä ja pitsillä". Mä laittaisin myös tehosteeksi jotain muuta räväkkää värin sinne niin kuin suunnittelitkin. Meillä on pikkuisen huoneessa yksi seinä sellaisen vanhan roosan värinen ja muut valkoiset. Ja kalusteet on valkoiset. Katossa roikkuu vaaleanpunainen kristallivalaisin ja kaikki tekstiilit on enemmän tai vähemmän pinkkiä ja vaaelaanpunaista + valkoista. :heart: Ostin muuten pari päivää sitten tosi suloisen (ainakin omasta mielestäni) jutskan vauvelin sängyn päättyn. Voisin kuvan tähän liittää jos osaisin. :headwall: Mut se on sellainen naru, jossa roikkuu 5 kangassydäntä, joissa kirjaimet DREAM. Ja ne on silleen suloisesti koristeltu ja sit nauhan päissä, mistä se ripustetaan roikkuu, silleen kaarelle, on vaaleanpunaiset isot rusetit. Aikas ihqu! Ostin en Jumbossa olevasta Country White sisustusliikkeestä.

Käytiin just äsken myös Jumbossa, no se on meidän "lähikauppa", siis mistä tehdään kaikki isommat ostokset, jos ei keskustaan lähdetä..niin siis..mukaan tarttui Sinkkuelämää dvd-boksi, eli kaikki tuotantokaudet. :p Hullua, mutta niin ihanaa! Mies oikein yllytti ostamaan. :D

Täällä osa siivoili..mä tein sen onneksi jo eilen. Hyvä minä. Olikin kyllä jo aika! :whistle:

Noista rytmien sekoittumisesta..mä siis olin myös alkuun aika arka lähtee minnekään, mut sit kun liikkeelle lähdettiin, niin äkkiä se pieni tottui siihen että mennään ja tullaan ja oppi nukkuu tosi hyvin autossa ja bussissa ja kylässä ja kahvilassa, ja eikä ne rytmit sit siitä sekoittuneetkaan. Sopeutuvaisia ja oppivaisia pikkuisia! :heart: Mutta myös varmasti just niin, että kaikki aikanaan, eikä ole mikään pakko puuhata hulluna kaikkea. Joskus tuntuu, että nykyään pitää olla vauvankin kanssa yhtä tehokas kuin työelämässä. Ihmiset kilpaa luettelee vauvaharrastuksiaan jne. ja samaan aikaan puhutaan varoittavia sanoja vauvojen ja pienten lasten stressistä jne. No joo..tämä tästä. ;)
 
Mäkin oon tienannut töissä ollessani reilusti enemmän kun mies ja vaikka sitä varottelin, niin nyt se on sille kolahtanut todella ettei enää esim. kaupassa voi ostaa mitä käteen osuu, vaan pitää vähän miettiä mitä oikeasti tarvii.
Eikä se kieltämättä oo helppoa mullekaan, kun oon tottunut että tilillä on ylimäärästä rahaa vielä seuraavan tilipäivän tullessakin. Sellasta kuukautta ei olekaan aikoihin ollut... :whistle:
Vähän helpottais jos joku ostais ton mun auton piru vie. Hyvä auto, mutta kukaan ei tahdo tollasta pikkukärryä. Ei kukaan tarvis tollasta näppärää ja taloudellista Nissan Micraa, vm-92?:D

Oon nyt pari päivää uhmannut meidän parvekkeen vallannutta oravaa ja laitoin pojan nukkumaan partsille vaunuihin, tosin tiukasti hyttysuojalla peitettynä, ettei oravat tai sitä pienemmät ötöt pääse sitä kiusaamaan =) Ja sitten ankaraa kyttäystä välillä parvekkeen ikkunasta, jos vaikka se orava kehtais ilmaantua paikalle... :kieh:

Poju ei vaan kertakaikkiaan nuku pitkiä päikkäreitä muualla kun ulkona. Torstaina laitoin ekaa kertaa reiluun viikkoon sen ulos nukkuun (koska se orava siis piti meidän partsia kotinaan...) niin nukkui iltapäiväneljästä iltakymmeneen! Sitten nostin pojan sisälle nukkuun ja nukkui vielä kahteen siitä... Oon niin ilonen ja helpottunut kun rakaspiäni saa taas nukuttua kunnolla... =)

Miulla oli muuten kans itkupäivä tässä viikolla, Jiin kanssa yhessä pillitettiin. Pieni siks kun ei uni tahtonut maittaa vaikka väsytti ja iso siks kun... Itketti vaan. Lähdettiin yhessä sitten kauppaan niin molempien mieli parani vähän ja pojukin malttoi nukkua kun tultiin kotiin. Luulen että mua ahdistaa jo nyt töihin paluu, kun mieheltä kuulen jatkuvasti miten asiat siellä muuttuu...
Ehkä pitää vaan unohtaa ja yrittää nauttia lapsesta täysillä, kun siihen on mahdollisuus.
 
Tuosta omaan huoneeseen laittamisesta... Vaikkei me ollakaan usean lapsen talous :xmas: Jii on nukkunut nyt noin kuukauden omassa huoneessa. Ihan siitä syystä että meidän makkarissa oleva kehto alkoi olla pieni, kädet ja jalat kolahteli laitoihin ja poika heräili siihen.
Pinnis oli pojan omassa huoneessa jo valmiina eikä nähty oikeastaan syytä siirtää sitä meidän huoneeseen, vaikka imetänkin. Oon niin herkkäkorva :)...
Herään usein öisin tuntia ennen kun poika herää, katsomaan että joko se on hereillä vai liekö enää hengissäkään :eek:
Ja koska oon alusta asti yöllä syöttänyt pojan olohuoneessa joka on meidän makkarien välissä, niin en koe asiaa mitenkään ongelmaks että joudun sen sieltä omasta huoneesta hakemaan.
 
Omaan huoneeseen laittamisesta me mietittiin sitä tässä pari viikkoa sitten, kun vaihdettiin vaavi-sänky pinnikseen, että mitäs tehdään. No, kannettiin pinnis meidän makkariin pikkuisen huoneesta. Minulla on nojatuoli makkarissa missä imetän öisin. Tosin pienen huone on ihan meidän makkarin vieressä, että matka ei olis pitkä ja varmasti heräisin pieneenkin ääntelyyn, vaikka pieni nukkuis omassa huoneessa. Mä huomasin vaan, että en itse ollut vielä valmis siirtää vauvelia toiseen huoneeseen. Minusta on kiva kuunnella tuhinaa jos en itse saa unta ja silloin kun tulee tunne että "hengittääköhän se" niin ei tarvi kuin hiukan tarkemmin kuunnella. Ja kun mieheltä asiaa kysyin, niin hän ihan ihmessään kysyi, että nytkö sä jo siirtäisit pienen pois meidän luota. Eli näin meillä vielä tässä vaiheessa. Ikää siis neidolla 4 päivää vaille 4kk. :heart: Mutta se, että pärjäisikö hän omassa huoneessaan, niin ihan varmasti. Sit vois itsekin lukee säygyssä illalla, eikä tarviis niin kovasti varoa kaikkia ääniä. :whistle: ;)
 
äippäHki On se kova homma joo, olin just tänään auttamassa aamulla vähän naapuria kun muuttavat ja huomaan että miljoona koloa on meilläkin mihin sitä kamaa mahtuu. Huh. Mut pakkohan se on tehdä. Miehen laitan pakkaamaan heti kun töistä tulee iltaisin niin eiköhän me saada kamat siirrettyä laatikoihin. Ei ostettu sitä yhtä kun oli jo valmiiks liian pieni ja sinne olis tullu joku yläpohjan remontti joten olis meillä kyllä tuon vauvan kans ollu kestämistä metelissä vaikkei oma-asunto oiskaan remppaan menny. Siirrytään nyt vaan täs samas yhtiös toiseen asuntoon. Vuokralla siis edelleen. Ei nyt otettu lainaa tähän hätään vaan katsotaan tilanne sit uudestaan kun meen töihin et missä halutaan asua ja ostettaisko vaik ihan OKT sitten. :) Toi Sinkkuelämää dvd-boksi onkin hyvä hankinta...painan mieleen, on jotain tekemistä ens viikolla ja samoin Gilmoren tytöt-bokseja ostan myös.. =)
 
Tyty vetäisi sit kahden tunnin päikkärit :eek:. Heräs kun ukko tuli kotiin, söi puoliunessa ja sit lähettiinkin kaverille. Kotiin tullessakin torkkui melkein tunnin taas.. Oli kyllä niin kiva taas käydä kylässä, useimmiten toi tyty on niin vieraskorea että ei paljoa mekkaloi muualla. Kotona pitääkin sit olla koko ajan jumppaamassa ja aktivoimassa tyyppiä. Kaverit oli hankkineet toisen koiran, pikkuruinen 10vkoinen beagle. Vähänks suloinen :heart:

Joo, tosta omaan huoneeseen-jutusta. Me ollaan kans aina syötetty olohuoneessa ja kun tyttö on korvikkeella, ei ole väliä olenko se mä vai mies kun syöttää. Toinen makkari on meidän makkarin vieressä. Mihinköhän me vaan tungettaisiin kaikki nää tavarat? Tietokonepöytäkin on iso ja tukeva jota en halua pois heittää.. Noh, hätä keinot keksii jos tulee pakko siirtää tyttö omaan huoneeseen. Eli taidetaan sitten odotella että ostetaan isompi asunto.

Meillevauva&tyty 4kk 2pv
 
Gilmoren tytöt se on ihan vieras minulle. En ole katsonut yhtään jaksoa. Viimeisimmät mitä olen ostanut on Greyn anatomian kaudet ja loput katsottiin netistä. Sit sellaiset vanhemmat, mut tosi ihanat sarjat kuin Mennyt maailma (pääosassa ja kertojaäänenä nuori Jeremy Irons) ja sit toinen vanha sarja kuin Forsytein taru. Ihania tunnelmallisia englantilaisa molemmat. Suosittelen fiilsitelyyn. =) Rimakauhua ja rakkautta olis hankkimisen arvoinen paketti myös...

Ai niin..mun piti Shivalle toivottaa hyvää matkaa Kreikan aurinkoon. Ovat varmaan jo matkalla! :headwall: Mekin on parina kesänä oltu Kreikan auringossa ja se on kyllä valloittava maa. Meidät on hurmannut pieni Karpathoksen saari. :heart: Itseasiassa kova on matkakuume meilläkin täällä..just hiukan mietittiin että josko me sit kuitenkin jonnekin lähdettäis, vaikka ensin ajateltiin, että antaa olla tässä kohtaa. :whistle:

Nyt lähden tekee..kreikasta puheenollen... tzazikia..mies lähtee grillaa karitsan filettä. :p Taidan lasin punaviiniä ottaa kyytipojaksi... :p
 
Muutkin on siivoilleet tänään :D Mie kerrankin tartuin imuriin, kun rupes tuo pölyn määrä jo hävettämään :ashamed: Urakka se olikin, kun meillä niin harvoin siivotaan niin sit kerralla saa ottaa tarkasti kaikki nurkat. Nytkin kun hikisenä lopetin imuroimisen niin huomasin, että eteisen pöydän alus on edelleen pölynen :headwall: Sängyn alusen kans tyhjensin vuodevaatelaatikoista ja imuroin. Sieltä löyty yhet kuivuneet kissanyrjöt :x
Huomenna vois pyyhkiä pölyjä :whistle:

Meillevauva Meillä juu olis suunnitelmissa siirtää Arttu omaan huoneeseen, kun täyttää 6kk. Voin olla väärässäkin, mutta teen sen sen takia, että meiän kaikkien yöt helpottus. Meinaan samalla (jos nyt raaskin :ashamed: ) vierottaa pojan yösyömisestä. Artulla on tapana yöllä välillä heräillä itekseen juttelemaan ja mies ei pysty nukkumaan, jos Arttu mölisee. Seksielämäkin saattais vilkastua, kun saadaan makkari ihan omaan käyttöön :p Mie en pysty rakastelemaan, kun Arttu nukkuu siinä vieressä pinniksessä :snotty: Tulee jotenki pervo olo... :ashamed:

Ostettiin Kierrätyskeskukselta Artulle isompi pinnis :) Maalasin sen uusiksi ihanaksi jäänsiniseksi :heart: Meinasin siihen vielä maalata tummansinisellä koristekuvioita =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Käytiin just äsken myös Jumbossa, no se on meidän "lähikauppa", siis mistä tehdään kaikki isommat ostokset, jos ei keskustaan lähdetä..niin siis..mukaan tarttui Sinkkuelämää dvd-boksi, eli kaikki tuotantokaudet. :p Hullua, mutta niin ihanaa! Mies oikein yllytti ostamaan. :D
Apua paljo makso?! Tahtoo kans!!! =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Meillevauva Meillä juu olis suunnitelmissa siirtää Arttu omaan huoneeseen, kun täyttää 6kk. Voin olla väärässäkin, mutta teen sen sen takia, että meiän kaikkien yöt helpottus. Meinaan samalla (jos nyt raaskin :ashamed: ) vierottaa pojan yösyömisestä. Artulla on tapana yöllä välillä heräillä itekseen juttelemaan ja mies ei pysty nukkumaan, jos Arttu mölisee. Seksielämäkin saattais vilkastua, kun saadaan makkari ihan omaan käyttöön :p Mie en pysty rakastelemaan, kun Arttu nukkuu siinä vieressä pinniksessä :snotty: Tulee jotenki pervo olo... :ashamed:

Täällä juuri noin, tosin miehen lomien takia vasta seitenkuisena, et ei työaikaan tarvi öitä valvoa. Mies kun saa tassuttelut hoitaa, ei mahtais maidolta tuoksuvalla äiskällä onnistua!
Ja seksiin makkarissa ku pinnis vieressä, yhdyn myös. Ei pysty! :eek:
 
Eiks se Sinkkuelämää maksa jotain 90e? Käyn ostamas heti kun vaan kauppa on auki...huomenna. :D N kiukutteli tossa tissille kun ei herunu heti suihkuamalla suuhun...vähänkö meni hermo, että voi vauva olla välillä pökki. Nälkäänsä huusi ja sit kiukuttelee vielä ruualle. :LOL:

Gilmoren tytöt oli mullekin suht vieras mut N:n täti työns mulle raskausaikana 1.tuotantokauden ja siitä se sitten lähti. Neljäs pitäis hankkia ja loput tietysti sit kans. Se on vaan jotenkin hyvä sarja. Pelkkää dialogia koko sarja, perustuu äidin ja tyttären suhteelle ja niiden jutuille. :D
 
Ippu maksoi turhan paljon. :ashamed: Stockalla 85e ja sieltä ostin. Anttilan hinta oli 94e. Mut onhan siinä kaikki 6 tuotantokautta. Suomenkieliset tekstit vaan viimeisessä kaudessa. Mut eipä niitä siinä sarjassa kaipaa..vitsit ja huumori ei saa oikeutta suomennettuna. :p

 
Iltaa naisille!

Mulla meni jotenkin tää päivä ihan alamaissa :( En tiedä miksi. Mies lähti aamulla kalareissulle, jolta kotiutuu vasta yöllä. Koko aamupäivän oli sellainen olo, että tänään ei kiinnosta mikään, ihan kakkafiilis ja päätäkin särki. Koitin mässäillä herkuilla mielialaa kohentaakseni, mutta siitä tuli vaan huono olo. Ei kannata siis vetää jumbosäkkiä karkkia, jätskiä, pullaa ja mansikoita... :LOL: Äitini ja veljeni kävivät kylässä ja sen aikaa oli ihan ok olo, kun ei tarvinnut itse viihdyttä tuota poikaa koko aikaa. Ja sitten taas, kun he lähtivät, mut valtasi jonkinlainen yksinäisyyden tunne. Mä en jotenkaan osaa vaan olla kotona kahden pojan kanssa montaa päivää peräjälkeen. Oon liian sosiaalinen tyyppi kotona kyykkimiseen. Ja poikakin on selvästi tyytyväisempi, kun on vähän menoa ja meininkiä ympärillä. Hiljaisessa kodissa kahden kesken ollessa vaatisi tauotonta touhuamista ja viihdytystä, kun muutoin kaikki sujuu meillä aina todella hyvin. Onneksi yksi kaverini oli kotosalla ja käytiin siellä kylässä, niin olonikin parani. poikakin oli yhtä naurua kun kotiuduttiin vaikka olikin väsy =)

Minäkin siivosin eilen, mutta huomenna on taas pakko ainakin imuroida. Laitan kyllä miehen huomenna tekemään sen.

Meillä poika on nyt siis muutaman viikon nukkunut omassa huoneessaan ja ollan kyllä tyytyväisiä ratkaisuun. Makkarit on vastakkain ja ovet auki yöt, joten kuulen edelleen pienetkin öhinät hyvin, mutta nyt en enää joka inahduksesta nouse. Yösyötöt (joita nykyisin siis vain 1-2, jee!) hoidon pojan huoneessa olevalla sohvalla. Nou problem siis =) Ja onhan se mukavaa ollut saada tuo oma sänkykin jälleen enemmän parisuhdekäyttöön :D :LOL:

Mä en kyllä tajua, että miten ihmiset jaksaa kattella dvd:ltä sarjoja?? Mä en ikinä kato uudelleen mitään, minkä oon jo kertaalleen nähnyt. Musta siinä katoaa se hohto. Tykkään siis kyllä kattella telkkua muuten ja esim. Sinkkuelämää on aivan mahtava sarja =) En kyllä kato uudelleen siis jo nähtyjä leffojakaan ja siksipä meidän taloudesta ei löydy kuin muutama hassu miehen haalima dvd. Turhaa roinaa sanon mie! :kieh: :LOL:
 
Iltaa!

Ihanaa, oltiin miehen kanssa KAHDESTAAN syömässä ulkona, juhlistettiin 3-vuotishääpäiväämme (pari päivää myöhässä tosin) :heart:. Anoppi oli vaavin kanssa kotona, oltiinkin poissa ruhtinaalliset pari tuntia =) Siinä ajassa ehti vetää kolmen ruokalajin illallisen, vaikka ei edes kiirehditty.

Ja sit tärkein "uutinen": typyllä on jo kolme hammasta puhjennut ylhäälle :whistle: Ilmeisesti nyt täs parin päivän sisällä puhjenneet, kun keskiviikkona typy oli tosi kiukkuinen koko päivän ja eilen sillä oli illalla vatsa ripulilla. Luin nimittäin jostain, että toisilla vauvoilla hampaiden puhkeaminen aiheuttaa ripulia, aika hassua, että tollanenkin oire voi tulla. Alhaalla ei vielä näy valkoista, jännä että ylös tuli ekaks, vaikka yleensä vissiin alas tulee ekat hampaat. Onkos monen vaavilla jo hampaita ja tuliko ylös vai alas eka?

Jaahas, nyt typy on tulossa isin kanssa kylvystä ja tarttee pyyhettä mennä antamaan...
 
Me meinataan laittaa poika nukkumaan omaan huoneeseen heti kun muutetaan uuteen (kun tää vanha saadaan myytyä ). Huoneet on vierekkäin. Nyt olen hoitanut yöimetykset olkkarissa, kivempi röhnöttää sohvalla kuin miehen nukkuessa sängyssä.

Kristelle :hug: me ollaan pojan kanssa täällä kolmatta päivää kahdestaan. Onneksi isukki tulee huomenna, en yhtään enää jaksaisikaan tuon kanssa kaksin :LOL: Ollaan kyllä hilluttu vieraisilla joka päivä, lanttu hajoaa jos kotona vaan nyhjää.

Kakka-asiaa: onko muilla muuttunut kakan koostumus soseiden aloittelun myötä? Loogistahan se tietysti on, mutta en odottanut näin isoa muutosta nopeasti. Kakkausvälit on meillä harventunut (ennen joka päivä, nyt parin päivän välein), ja tavara on koostumukseltaan paljon paksumpaa. Myös väri on tummempaa. Tulikohan tässä nyt jo tarpeeksi kattavasti kuvailtua :D
 
On se kumma kun sitten pitää vielä tuntea syyllisyyttä siitä, ettei tavallaan viihdy lapsensa kanssa kahdestaan :( Tai siis kyllä mulla on ihan kivaa pari päivää, vaikkemme vaunulenkkiä kummemmin kotoa poistu, mutta sitten mun on viimeistään päästävä "ihmisten ilmoille" vaikka kauppaan. Tuntuu, että tulee muuten seinähulluksi, kun höpöttelee täällä taukoamatta ja vastaukseksi saa jokeltelua ja epämääräisiä ääntelyjä ja ah, niin ihania hymyjä ja nauruja. Mutta siis pointtina, että tartten muutaman päivän välein aikuistakin seuraa. :xmas:
 
Hei tosta hampaiden tulosta pitikin kysymäni.. Mä kun olen hinkannut puklurätillä (puhtaalla) tytön ikeniä välillä tässä männä viikolla ja on tykännyt siitä kovasti. Tuli vaan mieleen että tykkääköhän vauvat yleensäkin tollasesta hinkkaamisesta vai vaan silloin jos ikeniä kutiaa? Noh anyway, ikenet ei ole mitenkään punaisia eikä tyttö ole sen kiukkuisempi tai itkuisempi mitä yleensäkään. Vatsa on kyllä välillä löysä. Katellaan :)

Ja iski huutokohtauskin illalla! Ei kylläkään ollu niin paha mitä vois pahimmillaan olla. Ja puklasi reilusti vaikkei ollut syönyt muutamaan tuntiin. Mies totesi että hyvä kun ei kokeiltu soseita tänään, olis tullu virhearvio että soseet aiheuttaa huudot. Eli nyt totesi itsekin että soseilla ei ole mitään merkitystä tässä. Mä tunsin saaneeni erävoiton..

 
No höh :ashamed: Huomasin ettei ketään kiinnostanut, kun kirjotin tänne, että meitin pikku-ukkelille oli tullut eka hammas!
No eihän se maata järisyttävä asia ole kuin meille.
No kysynpä nyt kuiteski onko muiden vauvoille jo tullut eka hammas?

Minä ja pikku-ukkeli 4kk ja jotain pari viikkoo päälle :wave:
 

Yhteistyössä