***HELMET 2008*** Kesäviikko 24

jahvetti toi meidän valaisin on Kodin1:stä ja Ikea myös myy yhtä, aika saman tyylistä..siinä Ikean valaisimessa taitaa olla enemmän värejä, siis muitakin kuin vaaleanpunaisia lasinpalasia "kristalleja" ;) roikkumassa. Hauskoja lamppuja! Minä tykkään. Mä en voisi kuvitella ostavani jotain pahvista nallepuh-juttua roikkuu kattoon. :kieh: Tietty jos pieni sit joskus haluaa, niin se on juttu erikseen, mutta jospas hän omaksuu hiukan tyylitajua ( lue: äidin makuun olevaa). :whistle: ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
No höh :ashamed: Huomasin ettei ketään kiinnostanut, kun kirjotin tänne, että meitin pikku-ukkelille oli tullut eka hammas!
No eihän se maata järisyttävä asia ole kuin meille.
No kysynpä nyt kuiteski onko muiden vauvoille jo tullut eka hammas?

Minä ja pikku-ukkeli 4kk ja jotain pari viikkoo päälle :wave:
Onnea :flower: kerhon puolella taisi olla tästä aiheesta oma avaus, jos siellä käyt? =)
Ei ole vielä hampaita tullut, kuola on tosin valunut jo viikkoja ja ikenien hinkkaus tuntuu ilmeisen hyvältä.
Ostettiin sellainen viilentävä purulelu. Pikku-ukko ei sen päälle ymmärrä mitään jos sen lykkää käteen. Äitin tai isin täytyy hinkuttaa sillä ikeniä :D
 
Kevytmelankolia, mä ainakin oon misannut aiemman viestis hampaista :ashamed: Onnea ekasta hampaasta :flower: Mä eilen tutkiskelin pojan ikeniä ja "hinkkasin" myös puhtaalla sormella. Sellaisia paukuroita löytyy, mutta ei punoita. Taidetaan saada vielä jonkin aikaa ootella...

Ja muillekin hampaita saaneille onnea :flower:
 
Voi eiiii kevytmelankolia mä kyllä huomasin ja ajattelin, että toisilla jo hampaita, meillä ei edes alkuja. :ashamed: Onnea ekalle hampaalle! Mä vaan lamppujuttuja kirjoittelen, ja nyt pitää mennä..pieni ei rauhoitu näköjään iskän kanssa.Tissi kehiin... |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Kakka-asiaa: onko muilla muuttunut kakan koostumus soseiden aloittelun myötä? Loogistahan se tietysti on, mutta en odottanut näin isoa muutosta nopeasti. Kakkausvälit on meillä harventunut (ennen joka päivä, nyt parin päivän välein), ja tavara on koostumukseltaan paljon paksumpaa. Myös väri on tummempaa. Tulikohan tässä nyt jo tarpeeksi kattavasti kuvailtua :D
Näin myös meillä, ennen tuli yleensä monta kertaa päivässä hyvin löysät, nyt 2-3 päivän välein ja paljon paksumpaa tavaraa. Ja sit sitä tulee kans paljon
:whistle: ja vähän semmosta hyytelömäistä... :whistle:

Vielä ei näy ekoja hampaita, kuolaa kyllä kovasti että saa nähdä tuleeko kohta. Esikoisella tuli tässä 4kk ikäsenä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
jahvetti toi meidän valaisin on Kodin1:stä ja Ikea myös myy yhtä, aika saman tyylistä..siinä Ikean valaisimessa taitaa olla enemmän värejä, siis muitakin kuin vaaleanpunaisia lasinpalasia "kristalleja" ;) roikkumassa. Hauskoja lamppuja! Minä tykkään. Mä en voisi kuvitella ostavani jotain pahvista nallepuh-juttua roikkuu kattoon. :kieh: Tietty jos pieni sit joskus haluaa, niin se on juttu erikseen, mutta jospas hän omaksuu hiukan tyylitajua ( lue: äidin makuun olevaa). :whistle: ;)
Täytyy ikeasta sit kattoo, kun ollaan muutenki menossa :D Täältä ei viiti ihan yhtä lamppua mennä kattoo :kieh:
Mie pyrin kyllä kattoo aina kaikki huonekalut, valaisimet jne lapsilleki niin, ettei ne tavallaan "jää pieneksi" heti... :whistle: Tuollain "kristalli" juttu ois aika ihq :p
 
Meillä kakka on muuttunu sellasesta löysästä puurosta ryynimäiseksi, ruskeeksi löllöksi :LOL: :LOL: Toivottavasti kukaan ei oo syömässä just :x :x :x
Ennen kakattiin kerran viikossa mut nyt sitä tulee 4-5 kertaa päivässä vaipan täydeltä |O
 
Pakko sanoo tästä kakan koostis keskustelusta, että miehelle yritin selittää, että nyt on koostis muuttunut. Sitä ei jostain syystä oikein kiinnostanu. Lieneekö osa syynsä et oli syömässä. :LOL: :LOL: Musta ainaki tosi kiinnostava juttu.

Ikeniä on tutkittu täälläki. Tulee nimittäin kuolaa aivan hillittömät määrät.. Saas nähä tuleeko sieltä hampeja, vai mikä lie. Vähän oli kohoumia, mutta ei punottanu tms.

 
mitenhän tuon pienen sais nukahtaa muutenkin kuin tissille?? :headwall: harmittaa miehen puolesta, kun mun pitää aina mennä "pelastaa" tilanne tissini kanssa. :/ Taas jälleen ostettiin uudenmallisia tutteja ja koetettiin..mut ehhei, ei kelpaa. :eek:
 
Pessi ja Kristelle + äippäHki (aina välillä, eikö ) Täällä kans taas kerran edessä "yksinhuoltajuus". Mies lähtee reissuun ma ja palaa seuraavan viikon keskiviikkona |O Mä pidän miehen reissujen aikana aina hirmu tarkasti rutiineista kiinni. Esim. iltatoimet on pakko alkaa jo seiskan jälkeen. Isommat ku rymyää päivän pihalla, ni ne on miltei pakko suihkuttaa joka ilta. 7v. onneks pärjää suihkussakin jo hienosti ihan ittekseen, mutta tyttöä 5v. en ole vielä ittekseen suihkuun lähettänyt. Suihkun jälkeen yökkärit päälle ja iltapalalle. Tuona aikana sit vauvalle iltapesut ja yökkäri. Sit olis vuorossa hammaspesu ja iltasatu. Kun isommat sit ovat sängyissään, niin on Tillin aika saada oma "iltapalansa" ja käydä nukkuun. Pyrin saamaan koko komppanian hiljenemään klo 21 mennessä. Aika usein onnistuu, ei toki aina. Sit itte suihkuun ja iltapalalle. Syötyäni olen "aika" valmis tapaus ittekin, ylleensä viim. klo 22.30 on äipältäkin taju pois (lehti tippuu sängyssä nassulle ). Tilli syö yöllä/aamuyöllä kerran ja tissillä ku mennään, niin otan hänet viereeni syömään ja yleensä nukahdan itte aina ennen ku neiti saa syötyä :ashamed: Aamut tahtovat alkaa vähän turhan aikaisin, sillä yöllä on syöty vain toiselta puolelta, niin mun vain on PAKKO nousta ylös lypsämään. Viisarit saattavat näyttää vasta klo 06.15 |O
Mä olen aina tottunut kulkemaan lasten kanssa. Ja aina ja joka paikassa he sit mun mukana kulkevatkin B) Hullunhommaa varmaan jonkun mielestä, mutta itte en koe sitä ongelmalliseksi. Kyllä mä nytkin aioin to lähteä tsekkaamaan Ideaparkin alennusmyynteihin lasten kans. Shoppailun lomassa käydään vaikka Rax:ssa syömässä ja välillä lapset pääsevät esim. PiiPoohon (lasten kulttuurikeskus), jolloin mulla on tilaisuus olla hetki "yksin" . Onhan Tilli toki vaunuissa mukanani, mutta jos hän nukkuu just sopivasti, niin se on miltei yksin oloa :D . Jos joskus käy sellainen vahinko että pääsen kaupoille oikeasti yksin, niin välillä mietin tosissani, et voi kiesus, mihin mä ne vaunut nyt jätin...

Piipi79, meillä ei vielä hampuloita ole, mutta kuolaa valuu kyllä ihan riittämiin =)

Jahvetille piti sanoa, et ihanalta kuulostaa tuleva typyn huone. Karkkivärit :p

Meillä on tarkoitus siirtää Tilli siskon kanssa samaan huoneeseen sitten ku syöminen yöllä jää tyystin pois. Oman huoneen hän saanee n. 2-vuotiaana kun sisko muuttaa toiseen huoneeseen kouluun mennessään. Tilli siis perii siskon vaaleanpuna-valkoisen huoneen =)

Huomenna ajellaan nuoremman kummipojan 4v. synttäreille Poriin.

Ja nyt nukkuun :wave:

-b- ja Tilli 4kk 6pv
 
JAHVETTIja muutki kellä aiemmatki lapset siirtyny jo alle vuoden ikäsenä omaan huoneeseen, onko yöllinen tuttirumba loppunu siihen?vai ovatko jo osanneet ite laittaa tutin suuhun?Meillä esikoinen 2vee nukkuu meijän kans samassa huoneessa vaik seinän takana olis huone valmiiksi sisustettuna..ei vaan jotenki osata sänkyä sinne siirtää..silleki tuttia pitää öisin olla ettimässä sängystä välillä..

Mää oon ollu tänään reipas!sain ikkunat pestyä sisältä ja ulkoa!monta viikkoa olen sitä suunnitellu:)ja leivoin suklaapiirakkaa ja käytiin tivolissa.reissu oli ekstralyhyt ku esikoinen pelkäs sitä meteliä :D ja minä mielissään luulin et se jossaki pikkulaitteessa uskaltais jo käyä :LOL: ei etes jätskiä uskaltanu jäädä sinne syömään..

Meilläki on tuota HAMMASVAIVAA, siis todennäköisesti.hullun lailla jyystää omaa nyrkkiään ja kaikkea mitä eteen sattuu.mitään kohoumia ei vielä tosin tunnu.
Meillä tyty nukku tänään päikkäreitä ehkä 3x½tunnin pätkän..liekö helteinen päivä syynä vai mikä, piti osan matkaa kantaa se sylissä tivolista kotiin ku sai raivarit mitä ei yleensä kyllä saa.sitte naureskeli ku kotiin päästiin.Yöthän se edelleen nukkuu kokonaan.aamuyöstä tuota tuttia joutuu muutamat kerrat korjailemaan..
KRISTELLE:jaksamista!ulkoilkaa ja kyläilkää jos ette kotona viihdy.mäki sillon esikoisen aikaan tulin ihan mökkihöperöksi jos olin päivänkään kahestaan sisällä tytön kans.ei siitä kannata huonoa omatuntoa potea jos ei kaksistaan viihdy, tarvii sitä muutaki seuraa ku vauvelin.ainaki mun mielestä :hug:
mutta tällaista meillä
minni80 ja pieni 3kk3vko
 
kakka asiaa meillä kans kallella ollu tän viikon sen löysän "räkäkakan" sijaan sellasta "savikakkaa", nyt näyttää siis jo ihan normaalilta ku ei oo ennen ollu normaaliudesta tietoakaan

kevytmelankolia onnea ekasta hampaasta :D meilläki varmaan kohta puhkeaa, pullottanu jo monta viikkoa..

annoin tänään kallelle kaupan peruna-porkkana sosetta ja ei kyllä oikein tykänny vaikka ajattelin että porkkana antas lisää makua jne. no hiljaa hyvä tulee..

nyt takasi c.s.i miamin pariin :D

piipero86 & kalle 3kk3vko :heart:
 
minni80: meillä oli pojalla sängyssä n.1,5 vuotiaana sellainen pieni purkki jossa oli tutteja. Hyvin oppi sieltä itte tuttinsa ettimään. Ja usein aamuisin koko purkki oli tyhjä (tais enimmillään sisältää 6 tai 7 tuttia ). Ja sit ku aika oli kypsä, niin äiti vain oli niin raaka, että tutteja alkoi kiposta kadota ja lopulta viimeistäkin oli sit käynyt "hiiri" näykkäsemässä...
 
me lopetettiin tänään meidän parin viikon kotona-örnötys-putki, käytiin peräti kyläilemässä kaverin luona jolla 3 päivää nuorempi kaveri ku toi meidän kalle,HYVÄ ME! :D
teki kyllä hyvää pitkästä aikaa nähdä muitaki ihmisiä..

omaan huoneeseen siirtyminen on ollu puheen aiheena, esikoinen oli meillä 2,5 vuotias ku sai oman huoneen ja olis varmaan laitettu jo siinä 2v iässä mut kaksiossa oli vaikeata sitä omaa huonetta kehitellä. vitsi mulla ottaa nykyään TOSI paljo pattiin tämä kerrostalo elämä, varsinki näin kesällä sitä haluais sitä omaa tilaa ja olla omalla pihalla, ilman että 1000 silmäparia kyttää ikkunoista että mitä tekee..kattelin tänään omakotitaloja netistä, mut sitä ku on turha haaveilla ku on tuolla ukolla ne luottotiedot menny :kieh: :kieh: :kieh: no jospa sitä joskus, senki takia haluan mahdollisimman äkkiä töihin että paranis mahdollisuudet saada oma koti, mut yritän nyt vielä ainakin vuoden malttaa mieleni.. :ashamed:
 
Hellou mammatoverit :wave:

Reissusta on kotiuduttu! Home, sweet home. B) Mukava reissu oli kaikin puolin; matkat meni mukavasti, samoin kaikki muut. Normirutiinit oli typykällä reissussakin, joten on ilmeisesti aika sopeutuvainen reissaamiseen. :heart: Meitä tietysti pidettiin joka paikassa kuin kukkaisia: tarjoilu pelasi ja tuli ihan kivasti kyllä levättyäkin, kun sai vain olla. =) Ei tarvinnu kotihommista huolehtia pariin päivään. Lepäilyn ja seurustelun lisäksi grillailtiin joka päivä, saunottiin ja ulkoiltiin. Ja tietty leikittiin maanmainion kummipojan, 1v.5kk kanssa. :heart: Mutta olipa kyllä kuitenkin ihana palata kotiin. Itkuhälyttimet tuli muuten tähänkin talouteen tällä reissulla. Huomattiin ne kavereilla ollessa perin käteviksi, niin porukathan sitten kipitti pikapikaa Prismaan hankkimaan Philipsin hälyttimet. :xmas: :whistle:

Juttua oli tullut NIIN VALTAVASTI muutaman päivän aikana, että selasin vain nopsaan läpi. Hampaista oli ainakin keskustelua. Meillä niitä ei vielä ole, mutta oma hammasharja oli neidillä omassa kädessä hetken aikaa, kun itse pesin hampaita. Ja suuhunsa tyttö sen tietysti laittoi aivan kuten kuuluukin. =)

Toivottavasti huomenna olisi kiva ilma. Nyt täällä ainakin sataa kuin Esterin peestä. :kieh: Jyväskylästä kun lähdettiin, niin siellä paistoi arska. :kieh:
 
:kieh: :kieh: mulla on korvatulehdus (tai korvakäytävä tulehdus) eilen alko.. oon ottanu eilisen klo 15jälkeen 3 400mg Buranaa ja 1gPanadolin ja :kieh: :kieh:
ihan tukossa, lumpsuttaa, humisee ja kaikuu.. ei viittis tän takia lähteä päivystykseen.. et ei auta ku kestää.. ja siskon 3lasta meillä yökulässä.. :saint:
et tässä kivussa jutut ei ole kovin kaksiset
 
Tervetuloo reissusta ieva! :) Meillä mies on nyt Kylmäkoskella, oon yksin ollut jopa yhden päivän.. :D Nyt jo vähän väsyttää, en oo tottunut heräämään näin aikaisin ku mies hoitaa yleensä aamuleikit ja -syötöt..
Onneks olin eilen viksu, ja menin jo kymmeneltä nukkumaan.. yleensä ku menen vasta kahentoista aikaan... :)
 
Tiiättekö, mulle tuli tän viikonlopun aikana ekan kerran sellainen TOSI hyvä fiilis että NYT tää vauva-arki on kivaa! Onhan tää tähänkin asti ollu ihan ookoo ja kyllähän toi tyty saa niitä huutokohtauksia mutta silti =). Mulla ei ole mennyt hermojakaan moneen päivään.

Maisteltiin päärynäsosetta tunti sitten. Ukolta "saatiin" lupa maistella joka päivä (jos ei ihan pahaksi mene..) koska oletettavasti huudot ei ole tulleet soseista ("DAAAH!").. Nyt toi tyttö nukahti matkiksiin. Se piti pitkän tovin sellaista univirttä ja lopulta oli pakko laittaa simmutkin kiinni :D . Mä hilppasen jumppaan kohtapuoliin.

Tuun taas jossain vaiheessa kommentoimaan muidenkin juttuja B)

 

Yhteistyössä