***HELMET 2008*** Kesäkuu

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
uudesta vauva-lehdestä oli juttua. mulla pisti silmään se juttu vauvat vauhdissa mukana missä oli siitä retkeilijäperheestä. siinä oli kirjotettu että äiti lypsää vauvan maidon aamulla pulloon ja lämmittää sen mikrossa höyryävän kuumaksi. mut eihän ämaitoa saa laittaa mikroon :eek: :attn:
´

Ihmettelin kans vähän tuota juttua, mutta ilmeisesti ei sit mee mikskään. :/
mutta kun joka paikassa siitä toitotetaan et ei mikrolämmitystä, vitamiinit yms häviää :/

Mutta siis jos se kyseinen vauva nautiskelee ruoakseen vain tuota äidinmaitoa, ni miksi se pitää lypsää ja lämmittää? Eikös se jos lykkäis tissin suuhun siellä metässä ni ajais saman asian..? :LOL: Vai oliko ongelmana se että rinnat paleltuu..? Lehtijuttua en ole siis lukenut :ashamed:
Joo, muuten se kuulemma lykkääkin, mutta kylmillä keleillä antaa pullosta justkin rintojen paleltumisen vuoksi.

 
Meidän piti lähetä tänään Nuuksioon retkuilemaan, mutta miehellä olikin ollut sen verran haipakka duunivuoro, etti ollu hetkeekään voinu levätä. Lepäili tuon aamupäivän,joten jäi sit tän päivän osalta tuo retkeily, kun mulla on alkuillasta meno grillipippaloihin. Yks naapurin mammoista järkkää tyttöjen grilli-illan, joten sinne suuntaan. :p Voi olla, ettäjuon lasillisen sangriaa, mutten aio hiprakoitua. :) Kristellekös se oli ollut työkavereitten kanssa iltaa istumassa? Meillä ois myös ollu eilen, taas, työpaikan kemut. Mies oli töissä, joten en viittiny mennä edes käymään. Soittelivat sitten pirulaiset mulle yöllä baarista. :kieh: Tietävät, että pidän nykyään iltaisin ja öisin puhelinta äänettömällä, joten kokeilivat kepillä jäätä josko huomaisin. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
uudesta vauva-lehdestä oli juttua. mulla pisti silmään se juttu vauvat vauhdissa mukana missä oli siitä retkeilijäperheestä. siinä oli kirjotettu että äiti lypsää vauvan maidon aamulla pulloon ja lämmittää sen mikrossa höyryävän kuumaksi. mut eihän ämaitoa saa laittaa mikroon :eek: :attn:
Ihmettelin kans vähän tuota juttua, mutta ilmeisesti ei sit mee mikskään. :/
mutta kun joka paikassa siitä toitotetaan et ei mikrolämmitystä, vitamiinit yms häviää :/
Mutta siis jos se kyseinen vauva nautiskelee ruoakseen vain tuota äidinmaitoa, ni miksi se pitää lypsää ja lämmittää? Eikös se jos lykkäis tissin suuhun siellä metässä ni ajais saman asian..? :LOL: Vai oliko ongelmana se että rinnat paleltuu..? Lehtijuttua en ole siis lukenut :ashamed:
Joo, muuten se kuulemma lykkääkin, mutta kylmillä keleillä antaa pullosta justkin rintojen paleltumisen vuoksi.
No jo minä aattelin että kuin blondi tyyppi se siellä oikeen on, ja vielä iletty lehteenki painaa! :LOL:

Pitäiski käydä ostaa vauvalehti tai kaksplus, en ees muista koska viimeks jommankumman ostanu :eek:
 
Ihanaa, mie sain nukkua niin pitkään kun nukutti, kun mies otti pojan aamusta asti hoitoonsa :heart: Nousin sit ylös kolmelta :D Poika on parhaillaan kävelyllä serkkunsa ja mummon kanssa. Asenneltiin miehen kanssa keittiön laatikostoa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja shiva:
mulle kuuluu mainiota, kiitos vaan kysymästä ieva :). tai siis meille, enää en tunne sanaa "minä" :D.

mä muuten nautin suuresti näistä helteistä ja taidan olla ainoa laatuani :whistle: ...
Kuten myös!! Eli et oo ainoa =) Usein pohdin sitä että oon tainnu syntyä väärään maahan. joku karibia --> uuh, ihanaa, +35 ja kosteusprosentti about sata... siellä sademetsän tuntumassa... *haaveilee* :p
Eli nää suomen parhaimmat kesäkelit kelpaa kyllä! (ainoo huono puoli on että naama alkaa kiiltää ) =)
Meillä on tosin sisällä joskus vähän liian kuuma... kuten esim me&i-kutsuilla olleet ehkä muistavat :D normisti meillä on sisällä talvella 25-26 ja nytten... odottakaas...29 =) ...ja tää tuntuu viileeltä =) ... mut ei tää kämppä edes jäähdy, en tajua miks vaikka tuuletettais koko ajan?? |O mies välillä yrittää viilentää tätä kämppää, sit se luulee kans et A paistuu =)


...nyt se A sit heräskin... eli p missä mainitaan näköjään... palailen
 
kuka se kyselikään löytyykö muita joiden vauvoille ei soseet uppoa, ievako? täällä näyttäis olevan yksi.. kahden päivän kokemuksella tosin.

uusin juttu mitä tyty näyttää oppineen on sormien laittaminen ristiin, siis limittäin. Se oikein asettelee ne, vähän kuin rukoilisi..:kieh:

Me ostettiin nyt sit matkarattaat.

Ja nyt toi mukelo kitisee taas, joten pakko taas mennä

:$

 
muutto alkaa olla takanapäin vaikka on täällä vielä hommaa...nyt vaan en jaksa ja otan löysää tän illan. meen heti nukkuu kun lapset väsähtää. sauna testattu ja hyvä oli.

mitäs täällä oikein on keskusteltu ku Jahvea ootte huhuillu takas? niin paljo sivuja tullu et en oo kerenny lukea niin utsin vaan...pitää kiriä kun kerkee.

meen antaa nyt pojulle perunaporkkanaa...

Jepsu
 
Ievalle kiitos kerhoviestistä :flower: !Kyselen vielä tyhmiä, mut mitä siihen hakemukseen laitan
ja se sit lähetetään sinne kerhopuolelle, vai?Ei leikkaa tänään :headwall: .Mieskin lähti viihteelle, joten täällä sitä kökitään.Ajattelin, jos ens vkolla itse kävis jossain.Tuntuu, et pian ei raaski ikuna jättää pientä hoitoon...Huh,tosi kuuma päivä taas tänään!
 
Jepsulle onnea uuteen kotiin :flower:

Kiin, sullahan on ollut rokulipäivä :LOL: Mä en ikinä osais nukkua kymmentä pidempään vaikka mikä ois. Oon kyllä oikeesti tosi kade tuolle nukkumistaidolle...

Olipa taas päivä. Käräytin selkäni kun touhuilin tuossa pihalla kukkia ja jo palanutta nurmikkoa kastellen. Ja "vieraita" oli koko päivän. Äiti ja pikkuveli oli meidän seurana ja kun ne lähti, tuli samalla oven avauksella pojan kummitäti tyttönsä kanssa. On se mukavaa, että on seuraa, kun mies ei oo kotona, mutta toisaalta raskastakin |O Tänään meen kyllä ajoissa nukkumaan ja kaikki kotihommat saa odottaa huomiseen, tiskausta lukuunottamatta.

Nyt mä meen kerhon puolelle kurkkimaan noita teidän pienokaisten suloisia kuvia =) :heart:
 
Olipa taas kokemus! Tossa aiemmin illalla koira haukahti kerran ja tyttö jotenki muka säikähti ja alkoi itkemään kesken syömisen. Ei siinä vielä mitään mutta eipä rauhoittunutkaan ihan helpolla. Alkoi KIRKUMAAN ja lopulta rauhottui ja nukahti. Puolen tunnin päästä heräsi torkuiltaan itkemään ja itki/huusi TUNNIN :eek:. Näitä tällaisia huutoja on nyt tullut lyhyen ajan sisään pari-kolme.. Tällä kertaa mieskin tuli sopivasti kotiin näkemään sen. Mies oli tietty sitä mieltä että meidän sosekokeilu (kaksi kertaa vajaan teelusikallisen antanu pottua ja luumua..). Mutta silleen fiksusti aatteli että nyt otetaan ylös kaikki huutoitkut jotka ei kuulosta normaaleilta. Onpahan sit esittää lääkärille faktaa.. Neuvolalekuri on viikon kuluttua (tosin sehän on arvauskeskus-yleislekuri).
Mä pelästyin taas. Jälleen olin ihan valmis lähtemään päivystykseen..

Itkuinen tuo on vieläkin mutta eiköhän se tästä, tällä kertaa.

 
Huh! En oo jalallani ulos astunut, paitsi parvekkeelle tupakalle muutaman kerran. :ashamed: Olin aamulla autuaan kiukkuinen miehelle, vaikka olikin kiltisti ollut Vallen kanssa niin että sain nukkua. Kuitenkin se oli eilen ollut ulkona viihteellä, ja tänään sillä on keikka Turussa ja huomenna täällä, joten oon koko viikonlopun aika pitkälti kahdestaan pojan kanssa ja jotenkin meni hermot. Nooh. Eipä tässä mitään, kun heräsin sitten kunnolla niin mielikin parani. :)
Jepsulle onnea uuteen kotiin! Kiva että muutto on jo voitonpuolella, muuttaminen on ainakin musta inhaa puuhaa. :/

Valentin ei tosiaan vieläkään käänny selältä vatsalle, eikä näytä edes yrittävän. Toisinpäin sujuu kyllä. Kuitenkin se melkeen kävelee jo ( :D :whistle: ), kun pitää käsistä vaan kiinni. Tosi hienosti seisoo tuettuna, ja tykkää siitä. Ehkä se vaan jättää ton kääntymisvaiheen väliin?
Missä vaiheessa siitä pitäis jotenkin huolestua, ettei käänny? Tosiaan kuukauden etuajassa tuli poika, joten kai sillä on varaa olla vähän jäljessä (eikä kai vielä edes ole jäljessä), mutta kuitenkin...

muoks, Valentin on 4.5kk, 18,pv tasan 5kk.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Muuten tän päivän vois jo kieltää. Mitä muuta toi on tehny ku itkeny ja kitissy.. Onks vauvat aina itkuisia? harvassa tuntuu olevan päivät jolloin ois hyväntuulinen. Hymyilyä kestää vain lyhyen aikaa.
-vaikee sanoo näin yhen lapsen kokemuksella..mut ei meillä ainakaan mun mielestä kovin itkusia olla, sillon itketään jos on nälkä, väsy, pitkästyttää tai johonkin sattuu, mutta yleensä ollaan kyllä sangen hyväntuulisia, pisin itku"kohtaus" oli josksu sillon kun masu oli kipee ja sillonkin se kesti n. 30 min ja silleesti pätkissä..Kandee varman kirjata niitä itkuiluja, että on sitten faktaa lekurille :/

Vinja: Jo vain, meillähän se sauna täälä on..onneks nyt hiukka helpotti kun pisti läpivedon, keittiössä enään 26 astetta..

Mun siivous on taas ollu todella tehokasta, 4-5 tuntii sitten alotin ja saldona keittiön kaappi ja laatikko ja hiukka pyykkihuoltoa :headwall: |O :whistle: , ei tiiä mistä alottas kun hirvee kaaos :eek:

Meillä on unet ollu tänään ihan hukassa, yksiäkään pitkiä päiksyjä ei oo otettu vaan tommosia ihme torkkuja 15min-45min..

 
Unet täälläkin vauvelilla hukassa,päikkärit tosiaan pienissä pätkissä.Ja sen kyllä huomasi, kun tuossa A:ta nukkumaan laitoin,aikas paljon itkua piisas. :(

Meillevauva: Meillä vauva aika itkuinen, vatsavaivaa ym.riittää.Parhaani teen ja itkettää itseänikin siinä samalla.On vaan pakko jaksaa, parempaan suuntaan ollaan menossa.Kovasti muuten on hymypoika, mut itku kuitenkin välillä tosi herkässä.Meillä myös korvavaivaa rs-viruksen jälkitautina :'( .
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Muuten tän päivän vois jo kieltää. Mitä muuta toi on tehny ku itkeny ja kitissy.. Onks vauvat aina itkuisia? harvassa tuntuu olevan päivät jolloin ois hyväntuulinen. Hymyilyä kestää vain lyhyen aikaa.
-vaikee sanoo näin yhen lapsen kokemuksella..mut ei meillä ainakaan mun mielestä kovin itkusia olla, sillon itketään jos on nälkä, väsy, pitkästyttää tai johonkin sattuu, mutta yleensä ollaan kyllä sangen hyväntuulisia, pisin itku"kohtaus" oli josksu sillon kun masu oli kipee ja sillonkin se kesti n. 30 min ja silleesti pätkissä..Kandee varman kirjata niitä itkuiluja, että on sitten faktaa lekurille :/

Meidän tyty itkee aikas harvoin, oikeastaan vaan jos joutuu hetken sapuskaa odottamaan tai jos väsymys menee yli kun ei aina malttaisi nukkua. Perusluonne tuntuu olevan hyväntuulinen kuten veljelläänkin, todella vähäisiä on itkut olleet molempien kanssa, joten en osaa oikein asiassa neuvoa... :/

Tyty kääntyi tänään mahalleen hillittömän äherryksen jälkeen! Siinä sitten hymyillen keikisteli että kattokaa, pääsinpäs! =) Civindal kääntymisellä ei ole mikään kiire, ei sitä vielä tässä vaiheessa "tarvitse" osata. Oliskos muistaakseni ollut joskus puolen vuoden jälkeen kun puututaan, jos ei käänny tai osoita edes kiinnostusta siihen-joten hyvin teilläkin vielä ehditään! :D Itseasiassa toivoin ettei tyty olisi ihan näin kovasti kiirehtinyt kun tuolla eikoisella oli hirmuinen tahti liikkeellelähdössä, mut kääntyi sitten neitikin ihan samassa iässä kuin isovelikin...saa nyt sitten nähdä toivooko äiti turhaan... :whistle: ;)

hilunen & tyty 3,5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Zuku! :attn: Se hyttyssuoja minkä ostit halpa-hallista (muistaakseni) niin mikä sen tuotteen nimi ja merkki on, muistatko vielä? Olen yrittänyt googlettaa että mistä niitä löytyisi (Hämeenlinnassa ei ole halpa-hallia) mutta mistään ei löydy. Eikä löytänyt mieskään kauppamatkallaan. :(
:(
mäkään en löytäny googlettamalla, mut paketissa lukee baby safetry room (lasten hyttyssuoja/babys masquite net)ja (holee, bambino=ilmeisesti oisko malli/tai merkki). meidän kamerassa joku vika ku en saa siirrettyä hyttyssuojasta kuvaa koneelle), mut yritän paremmalla ajalla uudestaan
Kiitos! :flower: Tutkimukset jatkuu...
Holee bambino!! :LOL: :LOL: Sinne se meni.. :LOL:

*muoks* Yritin muuten itekin etsiä tota täältä päin mut tyhjin tuloksin. Ei ole Honkkarissa eikä Motonetissa eikä Biltemassa, muita tollasia samanlaisia liikkeitä ei täältä löydy kun noi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Laittelin kerhotunnuksia niitä pyytäneille. =)

Piti tulla käväisemään täällä nopeesti, jos ei vaikka illalla pääsekään. argh! :headwall: Koukussa oleminen on joskus peestä! :headwall:

Meillä muuten maisteltiin tänään nyt kolmatta päivää bataattia ja neidille ei kyllä oikein maistu. Ei siis suostunut syömään kuin muutaman pikkulusikallisen. Maitoa kyllä lipitteli sitten hyvällä halulla. :) Onkos muilla tämmöstä, että ei soseet maita? :attn:

No, mutta nyt menoksi. :wave:
Niin soseista piti mainita että meillä tytöllä aikanaan teki tosi tiukkaa oppia syömään soseita. Se kun ei voinut sietää perunaa, eikä porkkanaa eikä kukkakaalia. Eikä kanaa sitten myöhemmin. Hedelmäsoseita olis mennyt mut ne on niin makeita ettei mikään ihme. Se ei vieläkään syö porkkanaa, eikä perunaakaan oikeen. Mut toi porkkana ei mene tuoreena eikä keitettynä eikä raasteena, vaikka uittais ananaksissa tai mandariineissa tai missä tahansa. Mut hengissä se on silti, maitoa se joi, ja juo vieläkin litran päivässä ainakin.

Nyt saunaan.

:D
 
Iltaa!! :)

Käytiin keskiviikkona 4kk neuvolassa ja mitat oli seuraavat:

paino 8270g (3440g)
pituus 66cm (51cm)
py 44,3cm (37,5cm)

Tällä viikolla kävi miehen äiti ja sisko kylässä, tosin eri päivinä. Pisti vähän ketuttamaan kun toinen sanoi että ois pitänyt tuoda niitä 4kk sosepurkkeja, ja toinen toi niitä. Vaikka oon kertonut mielestäni hyvin selkeästi että lapsi on niin pitkään täysimetyksellä kun mahdollista |O Mikä piru siinä on vikana jos ihminen haluaa imettää lastaan mahd. pitkään ilman soseita jos lapsi maidolla pärjää?? Sanoinkin miehelle että aion syödä ne mössöt ite :kieh:

Nöpösemme kääntyi tänään ekan kerran ihan ite selältä massulle :heart:
Toisin päin pieni ei ole älynnyt edes yrittää kun inhoaa mahallaan olemista. Eikä se se selälläänkään lattialla oleminen ole herran lempiasentoja. Sylivauva mikä sylivauva =)

Nuhaa ja yskää pojulla ollut tän päivän. Kuumetta ei ollut, mutta nukkui piitkästä aikaa yli kolmen tunnin päikkärit! :eek: Kiukkuili ja oli aurinkoinen vuorotellen... Ainiin, ja nauroi mun sylissä unissaan kovaan ääneen :D Ai vitsi alkoi itseäkin naurattaa, mahtoi olla hauska uni =)

Ite oon nähnyt viime aikoina valitettavasti vaan kauheita painajaisia. Johtuen ehkä siitä että orava perheineen on valloittanut meidän parvekkeen enkä uskalla poikaa enää viedä sinne nukkumaan.
Se orava on muutaman kerran pyrkiny jo meille sisälle! Jouduin yks päivä soittaan miehelle töihin että tulee hätistään sen oravan hittoon kun olin loukussa pojan kanssa parvekkeella ja orava vaani sellasen tavarakasan takana ja välillä yritti kaivaa itseään oven raosta sisälle! |O
Inhoan oravia tällä hetkellä enemmän kun ikinä... kun telkkarista tuli mainos jossa piirretty orava juoksi paperirullan päällä niin meni kylmät väreet selkää pitkin. Ja kauapssa posliinioravat sai aikaan saman reaktion. Tosi kiva kun ei voi poikaa laittaa ulos nukkuun ja siellä nukkuis päikkärit parhaiten |O :headwall: :kieh:
 
civindal: joo ei tosiaan mikään kiire kääntymisellä, vauvat on yksilöitä ja kehittyvät omaan tahtiinsa. kaikki ne taidot kuitenki jossain vaiheessa oppii. jos mietitään vaikka kävelemään oppimisen skaalaa niin on hemmetin laaja 8kk-1,5 vee noin suunnilleen. mä oikeesti oon tyytyväinen mitä kauemmin toi pysyy paikallaan, NIIN paljon helpompi B) kerkee ihan tarpeeksi sitte myöhemmin mennä. en todellakaan oota sitä kaatuilu- ja pään kolauttelu-vaihetta :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
uudesta vauva-lehdestä oli juttua. mulla pisti silmään se juttu vauvat vauhdissa mukana missä oli siitä retkeilijäperheestä. siinä oli kirjotettu että äiti lypsää vauvan maidon aamulla pulloon ja lämmittää sen mikrossa höyryävän kuumaksi. mut eihän ämaitoa saa laittaa mikroon :eek: :attn:
´

Ihmettelin kans vähän tuota juttua, mutta ilmeisesti ei sit mee mikskään. :/
mutta kun joka paikassa siitä toitotetaan et ei mikrolämmitystä, vitamiinit yms häviää :/
Aijaa. :/ Ehkä se äiti sit ei tiiä sitä. :/

pitäskö laittaa lehteen palautetta asian tiimoilta :whistle: B)
 

Yhteistyössä