Jahvetille jaksuja täältäkin! :hug: Peesailen Hilusta että tässä 1,5 v vaiheilla ja tästä vähän eteenpäin on pahin vaihe. Meillä molemmat muksut vilkkaita tapauksia, esikoinen varsinkin aikoinaan. :kieh: Siinä joskus 2 v vaiheilla alkoi helpottaan, sitä odotellessa. :snotty:
Muakin rassaa kun tuon pojan kanssa on niin hankala kotihommia tehdä, se kun on vielä niin pitkäkin ja ylettyy ja kiipeää joka paikkaan. Hellasta on nupit irti mutta kun se kiskoo itsensä hellankahvasta melkein hellan päälle mahalleen ellei hätistele alas, niin ruuanlaitto on aika haasteellista. :/ Ihme ettei ole itseään polttanut vielä. Keittiöjakkaraa kantaa joka paikkaan mihin haluaa päästä ja kiipeää yli portista ja pinniksestä. Aika päätöntä menoa meillä siis, mitään ei tajua varoa. :headwall:
Ruokailu sujuu aika hyvin jo, syö ja juo pääasiassa itse. Nokkis ei kelvannut missään vaiheessa mutta mukin kanssa ei ole ollut ongelmia. =)
Tutti on käytössä turhankin aktiivisesti mutta ei kestä äidin pinna tällä hetkellä siitä vieroittaa. :snotty: Tytöllä sujui hyvin tutista luopuminen hiukan alle 2 v:nä, jospa pojallakin...
Pottailua ei olla juuri harjoiteltu paitsi pari kertaa koemielessä. Jos sitten ensi kesänä ottaisi projektiksi jos ei sitä ennen ole alkanut sujumaan. =) Poika mun mielestä periaatteessa ymmärtää mistä on kyse mutta yllättäen ei malta istua potalla niin kauaa että mitään tapahtuisi, tytöllä oli aikoinaan ihan sama juttu ja piti vaan odottaa että tämä pahin kaahotusvaihe menee ohi.
Pikku ongelma on tullut pojan yöitkuista. Mahtaisiko olla hampaita taas tulossa vai mitä, mutta säännöllisesti viime aikoina on pitänyt nostaa poika nukkumaan meidän sänkyyn yöllä. Miksi mun hullun piti mennä se siihen opettamaan enää tässä vaiheessa, en tajua. :headwall: Kun en kuitenkaan itse saa silloin nukuttua jos poika siinä välissä pyörii. Mutta siihen pitää nyt päästä sitten joka yö. :/ Jotain täytyisi kyllä tehdä että siirtyisi taas omaan sänkyyn, vinkkejä otetaan vastaan :attn: