Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Me täällä lasketaan menoja ja tuloja...että saatas lainaa :$

Poika on kuumeessa. Tarhasta olivat soittaneet miehelle, että kuumetta 38,5, mutta hyvin oli jaksanu. Puoli neljältä kun päästiin kotiin,oli jo39,4. Onpas ollut niin väsyny poika, ettei koskaan. Nukku tunnin päikkäritkin silloin neljän aikaan ja nukahti sohvalle illalla, mitä ei ole tapahtunut ainakaan vuoteen. Ja sylissä reppana vaan möllöttänyt. Kuumetta en oo saanu laskemaan alle 38,5 :/ Johan se ehtikin olla 1,5 vkoa hoidossa, ennekuin sairastu
:( Paranemisia!

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mä en oo vielä miettinyt ollenkaan talvikenkiä (vain yhteyksiä :xmas: ) Onko putkikuomat liian tönköt, pitäiskö olla nilkkurit? =)
Meilläon tykättykäyttää tavallisiaKuomia (putkikuomat ilmeisesti siis)... =)
Yhet 23on kaapissa,muttaamottoman isotainakivielä...

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mä en oo vielä miettinyt ollenkaan talvikenkiä (vain yhteyksiä :xmas: ) Onko putkikuomat liian tönköt, pitäiskö olla nilkkurit? =)
:LOL: :LOL: :LOL: :ashamed:
Ei saanauraa :LOL: :LOL:

Helmiksen perheeseen paranemisia ja Jahvetille voimia :hug: Minusta tuntuu ihan samalta tuon meidän tytön kanssa. Joka ei todellakaan ole ollut pienestä pitäen mitenkään yritteliäs kiipeilijä, mutta on nyttemmin innostunut ja tuleekin päivittäin melkein jostain pää edellä alas. Tuntuu, että ei täällä pysty tekemään yhtään mitään, kun pitäisi vahdata koko ajan.

Minäkin ostaisin ne talvigoret, mutta hiemanhan se on arpapeliä. Meillä vaihtui käyttöön juuri koon 21 sandaalit ja Vikingin talvikengät olisi ostettuna koossa 22 Prisman -70% hyllystä viime keväänä. Taitaa osua sopivasti tälle talvelle =) Mutta kyllä tuo jalan kasvu aika arpapeliä on. Keväällä nimittäin meni vähän aikaa koko 19 ja tuo 20 vaikutti isolta. Nyt se onkin sitten jo pieni. Meillä on harrastuksen takia (paljon joudutaan olemaan ulkona kelissä kuin kelissä) molemmilla lapsilla sekä gore-lenkkarit, että nilkkurit. Toivottavasti vielä mahtuvat. Muuten syksylle ei tytöllä paljon muuta olekaan kuin kumpparit. Löytyy myös vuorelliset. Ai niin, sitten taitaa olla muutamia pojalla lähes käyttämättä jääneitä nilkkuri-tyyppisiä kenkiä.

*hakee jaffe-suomi sanakirjan hyllystä* :hug:

Meillä juodaan nokkamukista. Ja sen kanssa meno on jo niin villiä, että en jaksa siirtyä tavalliseen mukiin vähään aikaan. Tosin en tiedä tulisiko sitten järkeä juomiseen - tuskin meidän tytön tapauksessa :kieh:

Toppapuvun suhteen olin iloisesti yllättynyt, kun viime talvena ostamani Huppan 86cm puku mahtui vielä (siinä on se niska-haara väli normaalia lyhyempi). Tyttö oli varsin suloinen sen kanssa, mutta aika topatun oloinen kyllä, kun se on aika paksu. Sitten on kirppikseltä löytynyt 86cm Jonathankohan se oli ja se on reilumpi, mutta myös ohuempi ja taipuisampi - joten eiköhän noilla selvitä.

*hakee jaffe-suomi sanakirjan hyllystä* :hug:
:LOL: :LOL:
Hitto kun meinaaitekään saada selvää :LOL: :LOL:
Pitäähuomenna ottaatuonappula pois jakattoo vähä tarkemmin :whistle: Muut nytsunilleen tuntuspelittävän....

Taijanlähtämaate...kellosoi 6.45 :wave: :wave:

Sovitimme pari iltaa sitten tytölle vaatteita, kun katsoin vähän että mitä pitäisi vielä päiväkotiin hankkia. Kun on ollut tuota hellettä, niin ei ole paljon normivaatteet olleet käytössä B) Tyttöhän ihan innostui siitä ja kävi aina innoissaan esittelemässä isille (toiseen huoneeseen) uudet vaatteet hienojen pyörähtelyjen kera =)

B) Terkut täältä mökiltä. Porukoilla on täällä oma kone mukana, mut tää on niin tolkuttoman hidas että hermo menee... :kieh:

Jahvelle ja neidille :hug: :hug: . Jos yhtään lohduttaa, niin tiedän millaista on meno noin vilkkaan lapsen kanssa. Poika oli ja on edelleen vilkas ja kova menemään, pahin vaihe oli just tossa 1½-2 vuoden välillä. Silloin meno oli kirjaimellisesti ihan tolkutonta, ei järjen hiventä, tärkeintä että oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita, se oli sit toissijaista oliko touhussa järkeä vai ei. :whistle: Ihan koko ajan sai poikaa vahtia kun meni joka paikkaan, kiipeili, juoksi, koitti milloin mitäkin ja tuli alas milloin mistäkin. :snotty: Yllättävän vähän tuolle kuitenkaan ihan kunnolla mitään sattui, mut läheltä piti tilanteita on enempi kuin laki sallii-on kyllä niin monta kertaa mennyt puhtaasti tuurilla, just tyyliin sentti, kaks sivuun ja olis ollut päässä kunnon vekki. Nyt on onneksi rauhoittunut kun on ikää tullut, mut vilkas ja kova menemään edelleen. Ja aivan mielettömän utelias, siksi sitä varmaan kaikanlaista sattuukin, kun kaikki pitään itse kokeilla oli se sitten järkevää tai ei... :/

Muki ei neidin kädestä juurikaan lentele taikka kaatuile, juo tosi nätisti ja kun muki tyhjä, pyytää lisää. :heart:

Talvitamineista neidille on talveksi odottamassa kevään alesta ostettu Remun 92cm puku. Just tässä yks päivä sitä kokeiltiin ja onhan se vielä reilu, mut niin saa alkutalvesta vielä ollakin niin menee sitten kevääseen asti. Meillä kun on nämä lapset pitkäselkiä, niin saa aina puvutkin mitoittaa niin, että niska-haaramitta piisaa. Ja sehän tarkoittaa sitten sitä, että puvuissa on aluksi aina pitkät hihat ja puntit. Remun 86cm vk-puku menee vielä tämän syksyn ja sit on lisäksi Jonathanin ihku oranssi :heart: vk-puku 92cm, mut se on kyllä niin mallia lepakko että kevväämmällä sitten! :LOL: Kengät ostetaan ehdottomasti gorea niin syksyksi kuin talveksikin-peruskuomat tulee korkeintaan mummilaan varakengiksi. En ole edelleenkään siis putkikuomille lämmennyt... :whistle: :xmas: Kengänkoko tulee ensi talvena olemaan 24-25 luokkaa, riippuu vähän miten kovaa vauhtia jalka kasvaa-nyt siis menossa koko 23. Kaksiosaiset toppapuvut pitäisi vielä molemmille hankkia toppahaalareiden lisäksi ja sit tietty jotkut kauppatakit ja... :xmas: Nyt on kiva miettiä ostamisia kun alkaa tili juosta syksyllä! :LOL:

Huomenta!

Hui kauheeta Jaffen neidin vauhtia ja vaaratilanteita. :eek: :hug:

Mä oon herännyt tänään klo 4.12. Kävin viemässä pojan ja mummin Kampin asemalle, kun poika halusi lähteä mummin kanssa marjoja poimimaan. Huomenna pitäisi ajaa hakemaan poika sitten Ikaalisista. Lupasin, että käydään kotimatkalla Idea Parkissa reppuostoksilla. Poika ei kuulemma halua Särkänniemeen. :whistle: :eek: :LOL: Outo heppu, maanantaina ei halunnut lähteä iskän kanssa jäätelölle. Ja nyt halusi lähteä mummin kanssa klo 6.10 bussilla viininmarjoja poimimaan. Lupasin kyllä palkkioksi 1 euron/ litra.

Mä kävin eilen ostamassa neidille kuravaatteet. Ostin testiksi Didrickson-merkkiset Prismasta. Rukkaakin olisi ollut tarjolla, mutta mulle tuli vähän sellainen fiilis, että maksaako Rukassa Reiman tavoin laadun sijaan merkistä. No saa nähdä. Koko 80 cm oli pienin, vähän isoltahan tuo vaikuttaa. :whistle: Saappaiksi löysin jotkin ikivanhat lahjoituksena saadut Nokiat, mutta ainakin hanan alla tuntuivat pitävän vettä. Muuta en ajatellut tähän hätään ostaa. Sisäkengiksi ajattelin aluksi kelpaavan pikkuserkuilta saadut vanhat kesäavokkaat, kun ei hoidossa muutoin tarvitse sisäkenkiä kuin silloin, jos menevät avoimeen päiväkotiin.

Eilen neidillä oli eka kunnollinen hoitopäivä. Muuten oli mennyt hienosti, mutta ennen päikkäreille nukahtamista neiti oli pitänyt puolen tunnin huutokansertin. :whistle:

Huomenta :) Mä menen tänään töihin vasta klo 10, koska mies tuleepi töistä vasta klo 9.30. Heittävät mut sitten työmaalle. Jotain hyötyä sentään liukumasta ja siitä, että voipi itse suunnitella työpäivänsä. :D

Hyvät naurut sain tänään heti aamutuimaan lapsen edesottamuksista. Olimme aamupesuilla ja mä meikkailin siinä ja lapsi istui potilla. Pian tyttö sanoi "kakka" ja käännyin katsomaan, niin hän oli tehnyt pisun omaan pottaansa ja kakat sellaiseen minikokoiseen BabyBorn -nuken pottaan. :LOL: :LOL: :LOL:

Voih, saataispa mekin joltain kumpsuja tms. käytettynä. Mä en nykyisin ehdi kierrellä kirppareilla, enkä jaksa oikein tuota Huutistakaan, kun se on sellaista kyttäämistä ja postareiden jälkeen tulee kuitenkin sit yleensä hyvin hintaa. Kummipojan vanhoja releitä saadaan jonkin verran; kurikset saatiin, sisävaatteita on saatu paljon ja vaippoja, yks vk-haalari, villahaalari ja nyt on talveksi tulossa kakkoshaalariksi kulunut (yksi pieni reikäkin kuulemma on), mutta käyttökelpoinen Lego-haalari. Meillä on tässä omalla asuinalueella muutaman kerran vuoteen kierrätystapahtumia ja kirppareita, ja niiltä olen aina hamstrannut kaikenlaista. Ja saanut omia kampsuja eteenpäin. :)

Vitsi, telkussa näytetään Maija Poppasta; menee nyt Hgin kaupunginteatterissa. Olispa kiva mennä kattomaan! :)

Yhteistyössä