Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Mä hävisin eilen, kun piti mennä poikaa nukuttamaan. Yö meni aika ok. Nyt taitaa olla vaan lämpöä. Saa nähdä mitä tästä päivästä vielä tulee.

Musta on tyhmää, että mä voin olla omalla ilmoituksella 3 päivää töistä pois, mutta lapsen sairastamisesta tarvin terveydenhoitajan todistuksen, minkä saa pelkällä puhelulla :/ Eiks oo aika idioottia, että pieni sairas lapsi pitäs muka kiikuttaa sh:lle että mamma saa olla töistä pois :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Musta on tyhmää, että mä voin olla omalla ilmoituksella 3 päivää töistä pois, mutta lapsen sairastamisesta tarvin terveydenhoitajan todistuksen, minkä saa pelkällä puhelulla :/ Eiks oo aika idioottia, että pieni sairas lapsi pitäs muka kiikuttaa sh:lle että mamma saa olla töistä pois :eek:
Tyhmäähänseon juu :/

Meilläei eesitsevoiollapois ilman todistusta....
 
Jahvetille jaksuja täältäkin! :hug: Peesailen Hilusta että tässä 1,5 v vaiheilla ja tästä vähän eteenpäin on pahin vaihe. Meillä molemmat muksut vilkkaita tapauksia, esikoinen varsinkin aikoinaan. :kieh: Siinä joskus 2 v vaiheilla alkoi helpottaan, sitä odotellessa. :snotty:

Muakin rassaa kun tuon pojan kanssa on niin hankala kotihommia tehdä, se kun on vielä niin pitkäkin ja ylettyy ja kiipeää joka paikkaan. Hellasta on nupit irti mutta kun se kiskoo itsensä hellankahvasta melkein hellan päälle mahalleen ellei hätistele alas, niin ruuanlaitto on aika haasteellista. :/ Ihme ettei ole itseään polttanut vielä. Keittiöjakkaraa kantaa joka paikkaan mihin haluaa päästä ja kiipeää yli portista ja pinniksestä. Aika päätöntä menoa meillä siis, mitään ei tajua varoa. :headwall:

Ruokailu sujuu aika hyvin jo, syö ja juo pääasiassa itse. Nokkis ei kelvannut missään vaiheessa mutta mukin kanssa ei ole ollut ongelmia. =)

Tutti on käytössä turhankin aktiivisesti mutta ei kestä äidin pinna tällä hetkellä siitä vieroittaa. :snotty: Tytöllä sujui hyvin tutista luopuminen hiukan alle 2 v:nä, jospa pojallakin... :whistle:

Pottailua ei olla juuri harjoiteltu paitsi pari kertaa koemielessä. Jos sitten ensi kesänä ottaisi projektiksi jos ei sitä ennen ole alkanut sujumaan. =) Poika mun mielestä periaatteessa ymmärtää mistä on kyse mutta yllättäen ei malta istua potalla niin kauaa että mitään tapahtuisi, tytöllä oli aikoinaan ihan sama juttu ja piti vaan odottaa että tämä pahin kaahotusvaihe menee ohi.

Pikku ongelma on tullut pojan yöitkuista. Mahtaisiko olla hampaita taas tulossa vai mitä, mutta säännöllisesti viime aikoina on pitänyt nostaa poika nukkumaan meidän sänkyyn yöllä. Miksi mun hullun piti mennä se siihen opettamaan enää tässä vaiheessa, en tajua. :headwall: Kun en kuitenkaan itse saa silloin nukuttua jos poika siinä välissä pyörii. Mutta siihen pitää nyt päästä sitten joka yö. :/ Jotain täytyisi kyllä tehdä että siirtyisi taas omaan sänkyyn, vinkkejä otetaan vastaan :attn:
 
Meilläkin tuttiarmeija mukana nukutuspuuhissa. Muuten neiti nukahtaa omaan sänkyyn, mutta haluaa aina välillä yöllä meidän väliin. Muistelen, että isommallakin oli näihin aikoihin samanlaista, mutta meni ohi 2 vuoteen mennessä.

Meillä saa olla pois kolme peräkkäistä kalenteripäivää omalla ilmoituksella oman tai lapsen sairauden vuoksi. Oliskos tolla Helmerin jutussa se ajatus, että vältetään työterveydenhuollon ruuhkautumista, vaikka ihan järjettömältähän toi kuulostaa.
 
Pojalla oli tänään kitarisaleikkaus ja tyttö on mummolassa jo toista yötä. Lähes koko päivä meni sairaalareissuun - tosin aika oli vasta klo 12 ja menomatkalla ehdittiin käydä yhdellä lastentarvikekirppiksellä hakemassa tytölle vähän päiväkotiin vaatetta. Itse söin aamupalan 8.30, pari höttöistä sämpylää klo 14 ja seuraavan kerran leipää kotona klo 19. Nyt on koko illan ollut huono olo johtuen liian vähästä syömisestä ja epätoivoisesti yritän päästä siitä eroon. Kohta on sitten paha olo liiasta syömisestä :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Tyttö siis mummolassa, kun mies lähti aikaisin tänä aamuna 12 päivän ulkomaanreissulle |O
Auts!!! Musta tuntuu, etten selviä miehen ens viikon 4-5 päivän metsästysreissusta |O

Hyvin me selvitään!! :hug: =)
Tsemiä! :hug: Mustakin oli karseeta, kun mies oli 9 päivää Lapissa. Äiti oli onneks suurimman osan ajasta täällä kaverina, mutta silti... |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Jaffe J e s ! :D

Kerroppa nyt miksi hokkarit oli teidän uunissa?

Tartteeko mun laittaa ensi talven uudet talvikengätkin uuniin... :LOL:
Ööö...enksmieeilenlaittan FB:ssä :LOL: :LOL:
Joo kun neonsellasetettäne voilämmittääjasittenlaittaa jallkaan,niinmuokkautuu jalallesopivaksi :D
 
Huh huh miten paljon tekstiä :eek: Ainaki bongasin vallattomista tenavista juttua... Meiltä löytyy kans yks villimpi tapaus.. Hassua että vauvana oli niin rauhallinen että... Nyt ei mihinkään mennä kävellen, joka paikkaan juostaa, valkonen pää vaan vilahtaa kun se spurttaa ohi :D Tän päivän juttuja on ollut edelleen se mikro, sinne yritettiin laittaa tölkki tänää :eek: Ja tietenkiin sinne jemmattiin eilen vessanpöntössä pesty uniriepu :headwall: uunia ei voi laittaa päälle ilman että kattoo mitä sinne on laitettu. Lisäks tänää hauskinta oli juosta tuhatta ja sataa sohvalla ja kaatua suorilta jaloin sinne tyynyihin :headwall: Onneks ei menny ohi :D Sit ollaa kiusattu siskoa ja heitelty taaperokärryä (ja jätettiin se keskelle niin että mä heitin kunnolla lipat sen kanssa, just sillee banaaninkuorityylillä ja pää osu seinään sitte vielä :headwall: ) Pakastin on jatkuvasti auki ja jakkarat tosiaankin kiikutetaan joka paikkaan minne halutaan päästä. Mutta mutta mä tänään ajattelin että oikeestaan on aika hyvä että nää on tämmösellä ikäerolla kun toi toinenki on jo pikkasen isompi etten ois ihan helisemässä vastasyntyneen kanssa :D Jotain positiivista siis :D :D Mein pienempi täytti pari päivää sitte puol vuotta jo :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie oon leikkiny melkeen yyhoota jo useemman kuukauden :D Moni asiasuuu jopa paremmin yksin ;)
Meillä ei suju, kun tuo poika on niin mahdoton. Ja tyttö juuri sellainen koko ajan vahdittava.

Nyt kun poika oli ainoana lapsena eilisestä illasta lähtien, niin on ollut paljon rauhallisempi. Joten ehkä se on jotain huomiontarvetta tms. Mutta minulla on yleensä hermot koetuksella, kun poika ei yleensä tottele mitään ja pissaa ja kakkaa mihin sattuu ym. Olen jopa miettinyt, että voikohan poikaa viedä hoitoon ollenkaan. Kun olimme siellä tutustumassa aukoili pihan porttia ja kiipeili aidan yli ulkopuolelle tätien (ja minun) kielloista huolimatta. Oikeasti pelottaa mitä se siellä vielä saa aikaan :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Jaffe J e s ! :D

Kerroppa nyt miksi hokkarit oli teidän uunissa?

Tartteeko mun laittaa ensi talven uudet talvikengätkin uuniin... :LOL:
Ööö...enksmieeilenlaittan FB:ssä :LOL: :LOL:
Joo kun neonsellasetettäne voilämmittääjasittenlaittaa jallkaan,niinmuokkautuu jalallesopivaksi :D
Eiku siinä vaiheessa sä mun mielestä menit nukkumaan :xmas: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie oon leikkiny melkeen yyhoota jo useemman kuukauden :D Moni asiasuuu jopa paremmin yksin ;)
Meillä ei suju, kun tuo poika on niin mahdoton. Ja tyttö juuri sellainen koko ajan vahdittava.

Nyt kun poika oli ainoana lapsena eilisestä illasta lähtien, niin on ollut paljon rauhallisempi. Joten ehkä se on jotain huomiontarvetta tms. Mutta minulla on yleensä hermot koetuksella, kun poika ei yleensä tottele mitään ja pissaa ja kakkaa mihin sattuu ym. Olen jopa miettinyt, että voikohan poikaa viedä hoitoon ollenkaan. Kun olimme siellä tutustumassa aukoili pihan porttia ja kiipeili aidan yli ulkopuolelle tätien (ja minun) kielloista huolimatta. Oikeasti pelottaa mitä se siellä vielä saa aikaan :/
Juu hermot ne menee kyllä mullaki :D :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Jaffe J e s ! :D

Kerroppa nyt miksi hokkarit oli teidän uunissa?

Tartteeko mun laittaa ensi talven uudet talvikengätkin uuniin... :LOL:
Ööö...enksmieeilenlaittan FB:ssä :LOL: :LOL:
Joo kun neonsellasetettäne voilämmittääjasittenlaittaa jallkaan,niinmuokkautuu jalallesopivaksi :D
Eiku siinä vaiheessa sä mun mielestä menit nukkumaan :xmas: :LOL:
Ajaa :xmas: :LOL:
 

Yhteistyössä