HEINIKSET 05!

  • Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
Tiiikeri
Täällä vielä kärvistellään. Jos tulee pienellä välillä suppari niin on aina laimeampi kun pitkällä välillä tuleva. Eilen oli kohdunsuu vaan 2 cm auki, toivon että nää edes vähän aukasis, olis ees 3 tai 4 senttiä auki!!! Toivon, kun mulla noi paikat ei viimekskään kovin helpolla avautunu..

Oisin mä sinne sairaalaan saanu jäädä ja kysyivät haluanko käynnistystä mutta kivempi ois kun tulis ihan omia aikojaan. Paitsi jos tää jatkuu tämmösenä monta päivää enkä saa nukuttua niin sitten kyllä saavat tehdä jotain. Sen nyt just kestää että päivän supistaa ja yön sais nukkua mutta muuten on tosi rankkaa jos yhtään ei saa nukuttua. Supparin välillä nyt pystyy sentään lepään jos 12 minuuttiakin saa olla ihan rentona. Ite suppari ei kestä kun noin minuutin, vaik olis tosi kipeekin, en muista yhtään mitä ne kesti Lumikukasta, muistaako muut mitä synnytyssuppari yleensä kestää? Taidan soittaa sinne sairaalaan ja kysyä neuvoa iltaa ajatellen.
 
Niiskulainen
Tiikeri jos synnyttämään olet lähdössä niin kovasti onnea myös sinne. Minulla on tänään supistellut koko päivän, eivät vaan ole muuttuneet juuri laisinkaan aamusta eivätkä ole kovin säännöllisiä. Muutenkin kipu on sellainen seläkäpuoleinen, mutta niin se oli tuota tyttöäkin synnyttämään mentäessä. Uskon kyllä että tästä itsekkin pääsen synnyttämään viimeistään huomenna, mutta varmaksihan ei voi sanoa.

Nyt lähden happihyppelylle, ukkeli, tyttö ja koira ovatkin jo takapihalla hiekkiksellä, ihana ilmakin on kyllä pihalla 16 astetta plussaa.

Niiskulainen rv 38+6
 
kata..
tsemppiä!!
Noin 1,5 minsaa ois tehokkaan supistuksen kesto.Se juur että ne on pitkäkestoisia,tekee niistä tehokkaita.Vaikka tulisi harvemminkin.
3-5 minuutin välein on tosi kyseessä!!!

Tiikeri pari senttiä tosiaan kun aukeis niin vois kalvot puhkasta...Se ois lempee keino nopeuttaa synnytystä.
Mulla puhkastiin kun olin 3 cm auki.Sitte olikin nopeeta,2 tuntia sen jälkeen oli poika maailmassa.

 
Niiskulainen
Minä olen menettänyt toivoni ja odotan suosiolla että tämä menee ainakin yli lasketun ajan joka on viikon päästä. Olo on tosi mainio, ei supistele enää laisinkaan, alkuyöstä kyllä juoksin vessassa alvariinsa.

Pelottaa kyllä että mitenkähän iso paketti on tulossa, tuntuu paljon isommalta kuin esikoinen ja toisaalta se ennenaikaisuudenuhka vei kaiket voimat silloin ja en oikein jaksanut ajatella sokeriarvoja ja dieettej, vaik oli ne sokerit koholla.

Niiskulainen rv 39 tasan
 
Moona...
Sama homma ku Katalla..olin jotain 3-4 senttiä auki,ni puhkastiin kalvot. Siitä kaks tuntia, ni tyttö syntyi.
Tsemppiä vaan tiikerille ja niiskulaiselle! Kyllä ne vauvat sieltä kohta ulos tulevat:)
 
Tiiti -73
Mulla tuli lapsivedet kotona, eli kalvot puhkes, ja samoin tein alko noin 3-4 min välein supistelee, ja poitsu leikattiin siitä 32 tunnin kuluttua :/

Jaksamista loppuodotuksiin, ja synnytyksen jälkeiseen vauvantuoksuiseen arkeen :)

 
Niiskulainen
Eilen terveydenhoitaja soitti polille ja kysyi mulle aikaa tonne vauvan paino-arvioon ja olivat tosi vihaisia siellä kun en ole käynyt viikolla 38 siellä kun on sokeriseurantaa. Käskivät sitten synnärille tänään kello 10 kun ei poli aikoja enää heti miten saanut. Olin siellä käyrillä ja vauvan sydänäänet olivat hyvät, ei supistuksia piirtynyt. Lääkäri tarkisti kohdunsuun ja yllätys yllätys kohdunsuu oli jo 4-5cm auki ja lääkäri totesi vain että kun alkaa supistelemaan niin luultavasti vauva on maailmassa aika piahkoin siitä, kotiin pääsin, mut sanoi ettei pidä odottaa kun alkaa supistelemaan. Mies meni vielä töihin, kun siellä kiirusta ja hiukan mulla jännittää että ehditäänkö synnärille, kun vähintään puoltuntia menee että ollaan siellä, no jospa sitä ehditään. Vauvan paino-arvio oli 3500 grammaa.

Niiskulainen rv39+1
 
Iitu..
Tiikeri taitaa olla jo jakaantunut??

Niiskulainen,sehän hyvä että kohdun suu jo puolet auki,eipähän luulis olevan kovin pitkä synnytys,pääset "helpommalla".Ja on muutkin autoon synnyttäneet=)
 
Tiiikeri
Täällä saatiin vauva kainaloon tiistaina =)!! Ihana pieni tyttövauva syntyi tiistaina klo 21:05, paino 3540 g pituus 50 cm. Tumma takatukka ja niin saman näköinen kun isosiskonsa vastasyntyneenä. Kiltti kun mikä ja niiin suloinen =)! Eilen tultiin kotiin..

Synnytys oli paljon helpompi ja mukavampi kuin Lumikukasta. Vammala verrattuna Tays:siin on kuin yö ja päivä. Ihanan rauhallista ja turvallista Vammalassa. Muahan supisti puoli vuorokautta jo kotona ja soitin sitten tiistaina kolmelta sairaalaan että mitä teen kuin ei tunnu käynnistyvän mutta olen niin kipeä ja väsyny suppareihin. Pyysivät tulemaan tsekattavaksi.

Kohdunsuu oli 4 cm auki, joka kuulosti hyvältä. Mutta hetken päästä todettiin että synnytys ei ole käynnissä. Olin kipeä joten koitettiin kohdunkaulan puudutetta ja puhkastiin samalla kalvot. Lapsivesi oli vihreetä joka aiheutti paniikkia mulle ja isälle. Aloin itkeä kun pelkäsin että mitä se meinaa. Mutta kätilö rauhoitteli että ei siitä ole haittaa mutta nyt ei pitkitetä synnytystä.

Sitten laitettiin epiduraali ja se auttoi!! Ihanaa eikä laitto sattunu ollenkaan, Taysissa kun kaikki meni pieleen laitto sattu eikä auttanu vaikka kuinka sitä sillon tökittiin ja laiteltiin. Sit laitettiin vielä oksitosiinia että saadaan synnytys edistymään klo oli sillon jotain kasin paikkeilla. Kymmentä vaille ysi pääsin ponnistaan ja vartin kesti että oli lapsi sylissä =). Ponnistusvaihe oli kamalaa, kun sattui niin mutta pikkasen vaan repesin ja saan istua =)!!

Imetys sujuu hyvin, eikä tissin oo ihan niin kamalan kipeät mitä oli Lumikukasta. Jotenkin kaikki nyt paljon helpompaa kuin silloin, toivottavasti jatkuukin niin =)

Tsemppiä Niiskulaiselle, jokohan kohta sielläkin synnytetään?!

Nyt nukkuun...
 
Iitu..
Ihanaa Tiikeri!Oikein iso halaus ja isot onnittelut uudesta tytöstä=)!Hieno juttu että tämä synnytys huimasti helpompi ja parempi kokemus kuin ensimmäisestä,niinhän se usein on että toinen sujuu paremmin.Nyt vaan ihanaa vauva-aikaa ja voimia koko perheelle!Koita ehtiä välillä kertomaan kuulumisia.

Täällä pojalla taas hienoista uhmaa ilmassa,alkanut taas heitteleen tavaroita joka hieman laantui jokin aika sitten.Myös läpsii ja potkii ilman syytä,hoidossakin tekee muille lapsille sitä.Oltava vaan tiukka ja napakasti kiellettävä heti.Itekkin sanoo:"Vertti oli tuhma".

Iltaisin lauletaan ennen petiin menoa,mua alkaa aina naurattaan kauheesti kun pojalla niin hentoinen just sellanen pikkulapsen kimeä ääni millä laulaa.Sitten nauretaan yhdessä eikä laulusta meinaa tulla mitään!Ihan tippa tulee silmään välillä kun niin syvältä sydämestä kumpuaa pojan nauru.Ollaan tietty iltaisin jo väsyneitä niin nauru on herkässä,sellasta väsyneen "hysteeri-kikatusta".
On kyllä Vertti tosi ihanassa iässä kun niin paljon oppii uutta ja taitava käsistään ja toimissaan.Voi jo kaikkea melkein yhdessä tehdä.Jotenkin tuntuu että kiintymys,huolenpito ja rakkaus vaan lisääntyy kun lapsi kasvaa.
Nyt meen nukkumaan,kävin Hesassa tänään,oon ihan poikki.Öitä.
 
Tiiikeri
Kiitos onnitteluista täällä ollaankin ihan onnemme kukkuloilla =)!
Vauva nukkuu tosi hyvin, ainakin toistaseks. Viime yönäkin veteli 3,5 h jaksoja, mä nukuin huonommin kun olin vedelly niin hyvät päikkärit =). Nyt jätin päikkärit väliin, katotaan kuinka yö menee. Mutta päivälläkin nukkuu 2-3 h kerralla ja on tosi tyytyväinen vauveli.

Hiukka vaan pelottaa kun Lumikukalla on ollu muutaman päivän kova räkätauti ja yskä. Nyt sillä onkin myös silmätulehdus!!! Ja sehän tarttuu tosi helposti. Meil oli ed. tulehduksesta vielä kertakäyttöpipettejä jäljellä joten alotettiin heti kuuri. Lumikukalla ei oo ollu lupa silittää vauvaa kun jaloista alusta asti, mutta että kun olen niistäny neidin nenää kesken imetyksen niin ettei vaan ois tarttunu tai tartu! Desifiointia olen käyttäny paljon mutta kesken imetyksen hiukka hankalaa... Sanokaa nyt ettei tartu, koitan olla murehtimatta mutta hirvittää silti!

Lumikukalla silmätulehdus menee usein korviin, saa nähdä onko sama juttu taas.. toiv. nyt ois parempi tuuri kun kaikki on alkanukin niiiiin hyvin!! Ois kamala aatella että silmät ja korvat tulehtuis vauvalla, en halua ees aatella!!

Lumikukka on nukkunukin tosi hyvin mutta viime yönä alko huutaan suoraan huutoa. Kyseltiin että sattuuko johkin ja osotti suuta. Oisko hampaita kun kaivelee suuta päivälläkin tai sit liittyy tohon tautiin. Iskä oli sit neidin huoneessa koko yön ja annettiin kipulääkettä, meni sit yö ihan hyvin.

Lumikukka on tosi ihmeissään vauvasta eikä vielä ainakaan yhtään mustis, uhmaa on samanlailla kun ennenkin mutta ei oo moksiskaan vaikka imettelen ja hoitelen vauvaa paljon. Silittää haluaa vauvaa kovasti ja kattella sekä ihmetellä =)
 
kata..
Vauvalla on sama vastustuskyky kuin sulla itelläsi.Eli jos sulle tuo ei tartu niin eiköhän vauvakin ole turvassa.Ja tosiasia on ettei sille mitään mahda.
Mulla tuli kun Miska oli 1 viikon ikäinen kaamee kesäflunssa.Mä olin tosi räkäinen ja iski kaamee yskä mutta Miska säästyi.

Lumikukalla voi olla kurkku kipee,jos kokeilet antaa pari päivää kipulääkettä tosiaan iltaisin.Tietäähän sen itekin kun lenssu iskee,kurkku on varsinkin yöaikaan kaameen kipee ja kuiva.
Vettä vähän jostain hörppää jos itkustaa yöllä.

Käsidesi on kova sana,nuhaaikaan meillä pumppupullo eteisessä ja keittiössä sekä pikkupullo laukussa kauppareissuja varten.Joo sanokaa että oon fanaatikko,tiiän että ainakin oon tehnyt kaiken mahollisen estääkseni taudit.
Jos tulee niin sitten tulee.sitte taistellaan tauti pois taas!

Hyviä jatkoja teidän perheelle ja Lumikukalle paranemista!

kata ja pesue
 
Moona...
Hyvä idea toi käsidesi eteiseen!!!
Meillä on vessassa vaan, ja kädet tietty pestään aina ennen ruokailua. Mut mies ei esim. aina töiden jälkeen muista pestä käsiänsä. Siispä käsidesi eteiseen ois helppo ratkaisu:))

Meillä on muuten oltu suht terveinä, mut viime tammikuussa, kun tyttö oli tarhassa alle kuukauden, meillä sairastettiin mm: noro-virus, korvatulehdus ja kuume-flunssa heti perään. Kauhulla odotan aikaa, kun palaan töihin. Mitähän tauteja sitä taas sairastetaan:/ Vaan minkäs sille voi!

 
Tiiikeri
Hyvä kuulla että on sama vastustuskyky mulla kun vauvalla, jospa säästyis! Meillä kans käsidesi kovassa käytössä, varsinkin kun vauva talossa.
Lumikukka nukku viime yön tosi hyvin, joten varmaan paranemaan päin. Mulla itellä on suolivaivaa ollu synnytyksen jälkeen. Ilmaa, ummetusta, ripulia vuoron perään ja sattuu ihan hirveesti kun ilma ja uloste liikkuu suolessa =(. Alko viime pe sairaalassa, illalla oli niin kipee maha että itkua väänsin ja soitin hoitajan kelloa. Ohutsuolessa oli paljon ilmaa eikä tullu ulos, sain monenlaista lääkettä ja pikkuhiljaa helpotti mutta maha oli sairaan kipeä pari pvaa sen jälk.

Raskaana ei ollu mitään mahavaivoja vaik söin mitä. Nyt taas kamalat vaivat jatkuu vaik pahin oli sillon pe. Kätilö mietti ja minä että tulisko maidosta.. Mulle tehty laktotestit mutta mitään ei ollu. Mun maha vaan on reagoinu ihan eri tavoin ennen molempia raskauksia, raskauksien aikana ja niiden välissä maitoon. Tosi kummallista mut välillä käyny hylat, välillä vaan luomutuotteet, joskus taas ainoastaan laktoosittomat ja viime raskaudessa kävi kaikki. Mikähän nyt käy.. Ihme maha! Pyysin ukkoa tuomaan kaupasta lakton maitojuomaa jos ois apua..
 
Tiiikeri
Hyvä kuulla että on sama vastustuskyky mulla kun vauvalla, jospa säästyis! Meillä kans käsidesi kovassa käytössä, varsinkin kun vauva talossa.
Lumikukka nukku viime yön tosi hyvin, joten varmaan paranemaan päin. Mulla itellä on suolivaivaa ollu synnytyksen jälkeen. Ilmaa, ummetusta, ripulia vuoron perään ja sattuu ihan hirveesti kun ilma ja uloste liikkuu suolessa =(. Alko viime pe sairaalassa, illalla oli niin kipee maha että itkua väänsin ja soitin hoitajan kelloa. Ohutsuolessa oli paljon ilmaa eikä tullu ulos, sain monenlaista lääkettä ja pikkuhiljaa helpotti mutta maha oli sairaan kipeä pari pvaa sen jälk.

Raskaana ei ollu mitään mahavaivoja vaik söin mitä. Nyt taas kamalat vaivat jatkuu vaik pahin oli sillon pe. Kätilö mietti ja minä että tulisko maidosta.. Mulle tehty laktotestit mutta mitään ei ollu. Mun maha vaan on reagoinu ihan eri tavoin ennen molempia raskauksia, raskauksien aikana ja niiden välissä maitoon. Tosi kummallista mut välillä käyny hylat, välillä vaan luomutuotteet, joskus taas ainoastaan laktoosittomat ja viime raskaudessa kävi kaikki. Mikähän nyt käy.. Ihme maha! Pyysin ukkoa tuomaan kaupasta lakton maitojuomaa jos ois apua..
 
Iitu..
Noista taudeista puheen ollen,ootteko aatellu muksuille laitattaa sen influenssa-rokotteen?Mä en oikein tiedä mitä sen kans tekisi.
Nythän alkaa taas nuhakausi,jossain vaiheessa tarttuu joku räkätauti kuitenkin.Me pestään aina kädet kunnolla saippualla kun tullaan kaupasta tai muusta yleisestä paikasta.Mua niin raivostuttaa aikuiset ihmiset jotka kaupassa yskiä röhii niin että lima lentää eivätkä tee sitä vaikka käsivartta vasten,jonossakin yks eukko yski suoraan poikaa päin!Luulis tajuuvan pärskiä kättään vasten.

Mulla huomena eka lääkärikäynti siitä hormonikierukka-tutkimuksesta.Saa nähä kelpaanko ettei löydy kystaa tms.estettä.

Tiikerin masulle parempaa vointia ja Lumikukalle!Nyt kirjan kimppuun,mulla huomena vapaapäivä,aamulla keppijumppaan,sitten markkinoille ja Sokoksen 3+1 päiville=)
 
Niiskulainen
Nyt on meidän odotus palkittu. Sunnuntaina aamulla 30.päivä kello 7.58 syntyi pitkähiuksinen tytöntyllerö painoa 3520 grammaa ja 51 cm.

Sunnuntaina tosiaan oli aika rauhallinen päivä, ulkoiltiin ja muutenkin tehtiin perheen kans kaikkea kivaa. Arvelinkin että yöllä lähdetään, joten menin kiltisti nukkumaan ennen kello 23 vaikka pikkasen jo suppareita oli, mut ei mitään kivuliaita ja kello 1 yöllä heräsin suppareihin jotka tuli noin 8 minuutin välein, herättelin miehen ja siinä sit kuulosteltiin pari supparia. Soitin äidilleni että tulee meille esikoista katsomaan. Lähdettiin sit synnärille ja kello 1.30 oltiin siellä. Yllätys, yllätys taas niinkuin esikoisenkin aikaan oli synnytyssali tupaten täynnä ja jouduimme odottamaan puolituntia synnärin odotustilassa ja sit päästiin ahtaaseen tutkimushuoneeseen, jossa pyysin saada jotain millä saisi ulosteet pihalle sain ruiskeen, kohdunsuu katsottiin ja se oli 6cm auki. Suppareita alkoi tulla 3 minuutin välein ja saimme piaan oikean synnytyshuoneen. Pääsin samaan huoneeseen kuin esikoisen aikaankin, menin heti ammeeseen ja lilluin siellä pari tuntia välillä kävin myös kuumemmassa suihkussa. Mies paineli akupisteitä ja ne auttoivat aika paljon. Koitin hengitellä nenän kautta suppareiden aikaan oikein rauhallisesti ja pitkään ja suun kautta sitten ilmat pois ja tuohon hengittämiseen keskittyminen auttoi tosi paljon, samalla koitin hieman liikutella ja keinutella lantiotakin. Aamuyöstä olinkin auki 7 cm, kivut ei mielestäni vielä olleet niin suuret että niihin oisin lääkinnällistä kivunlievitystä tarvinnut.

Synnärillä oli koko ajan kiirusta ja aika vähän meitä kerettiin katsomaan. Välillä kätilö kävi ovelta kyselemässä vointia ja käyriä laittelemassa. Aamu 7 kätilöiden vuorot vaihtui ja meitä hoitanut tosi mukava kätilö lähti kotiin. Minua hoitava uusi kätilö tuli sit katsomaan tilannetta ja tarkisti kohdunsuun ja ilmoitteli että olin jo lähes valmis synnyttelemään olin jo kerennyt auveta 9 cm. Lapsivesiä ei ollut vielä tullut joten kalvot aijottiin puhkaista, mutta kätilö kertoi että synnärillä on nyt kauhea kiire ja että hän ei vielä niitä puhkaise. Kysyin kivunlievitystä, mutta kätilö sanoi ettei enää mitään voi antaa ja ainut helpotus on kun lapsi syntyy ja siihen ei mene enää kauan, kätilö laittoi minulle oksitosiinitipan, että supistuksia saataisiin lisää ja voimakkaamiksi. Jäin huoneeseen taas mieheni kanssa kun kätilö lähti avustamaan jotain synnytystä. Makoilin sängyllä käyrillä ja muutaman supparin jälkeen hälyttelin kätilön takaisin paikalle koska ponnistuksen tarve alkoi olla. Kätilö tuli ja tarkisti paikan, kaikki oli valmista vauva saisi syntyä, kalvot puhkaistiin ja lapsivedet tuli pihalle. Aloin ponnistamaan ja kätilö käski mieheni hälyttämään avustajan paikalle kolmella ponnistuksella tyttö näki päivänvalon. Kaikki oli hyvin ja sain tytön rinnankehälleni ja heti hän katseli minua ja alkoi hamuta rintaani. En onnekseni revennyt laisinkaan, pieni limakalvovaurio tuli, johon kätilö laittoi 2 tikkiä. Olimme hetken vain synnytyshuoneessa, koska synnyttämään tulijoita oli edelleen niin paljon niin "luovutimme" huoneen melkein heti seuraaville. Osastolla saimme varpajaiskahvit ja ihastelimme pientä tyttöämme.

Kotiuduimme eilen illalla. Isosisko on vielä onnesta soikeana ja tahtoisi kovasti avustaa ja olla mukana vauvanhoidossa. Ensimmäinen yö meni kotona tosi hyvin, vauva heäilee syömään noin 3-4 tunnin välein.

Ja jos tämä nyt on viimeinen synnytys niin ihan hieno kokemus olikin ja vaikka luomusynnytys ei ollut mitenkään suunnitelmissani niin oli toisaalta hieno kokea sekin. =) Kaikesta sitä näköjään selviää.

Niiskulainen
 
Iitu..
Niiskulaisen perheelle oikein suuresti onnea!Tyttö tuli sinnekin=)Taisi olla ihan mukava synnytys ja kaikki meni hyvin,varmasti parempi kokemus kuin ensimmäinen?Nyt vaan vauvan hoitoa ja isosisko apulaisena=D
 
murmel i
kamalasti onnea tiikerille ja niiskulaiselle pikkuprinsessoista!!:)!! kiva kuulla että kaikki meni hyvin.ihanaa muuten että teillä on molemmat lapset miltei päivälleen saman ikäisiä:) kirjoittelen myöhemmin lisää,nyt ei ehdi kun vieraita tulossa.
 
Iitu..
Kävin lääkärissä sen hormonikierukka tutkimuksen osalta,se meni nyt hetkeks jäihin=(Mulla epäiltiin kohtutulehdusta synnytyksen aikana,jos on ollut joku sisäsynnytin tulehdus niin tutkimukseen ei voi osallistua.Pyytävät nyt sairaalalta lisäselvitystä että onko kohtutulehdus todettu,jos on, en kelpaa tutkimukseen.Mutta jos on ollut pelkkä epäilys niin saan osallistua.Ens viikolla sitten tietää...
 
kata..
Niiskulainen,ihanaa!!Onnea hirmuisesti!!!=)
Tosi kova kiire ollutkin synnärillä.Se ei kylläkivaa,mutta hienosti olit pärjännyt!!!

Moona,meilläkin on mies jota saa muistuttaa aina käsienpesusta!!Hassua!Sillä lapset pesee ihan ilman sanomista ja desit päälle,ja Maisa samaten.

Iitu,Otetaan influessarokote molemmille.Miska on vasta 5,5 kk kun rokotus aletaan mutta lääkärin lupa meillä on siihen.Miska kun on korvikkeella niin se käy.Suurin syy siihen miksi 6 kk on se raja on tuo imetys.Silloin on äidiltä saatuja vasta-aineita niin rokote ei oel niin tehokas kuulemma.

Tiikeri,tuota ilman kiertämistä olil täälläkin.Johtunee siitä että suolet hakee paikkaansa ja muutkin sisäelimet.Mulla teki tosi kipeetä se "elinten paikalleen palautuminen"!!

Jos teillä on Disflatyliä taikka Cuplatonia nii otapa niitä.Auttaa vauvaakin!!Jos pieruvaivaa...
Maitohappobakteerit vois olla hyvät myös.tasapainottaa sun omaa flooraa.

Oon aamun siivonnut täällä,Miska nukkuu vielä ja Maisa meni mammalle.POika vetää ja vetää unia...Nukkuu edelleen yöt tosi hienosti, 8-10 h.Ei vielä olla kiintietä syöty mutta kuulin ettäkorvikevauvalle pitäis antaa jo kiinteitä.
Hassua kun aattelin että tilanteen mukaan..

No,bataatit vaan kiehumaan!!

Moikkis kaikille!!!

kata ja pesue
 
Iitu..
Kata:Maisaahan imetit hienosti.Oliko nyt jotain ongelmia ettet Miskaa imetä?Vai päätitkö omatahtoisesti antaa korviketta?
Mites muut ,vasta vauvan saaneet,onnistuuko imetys?

Mä oon tosi pettynyt jos en pääse mukaan hormonikierukka-tutkimukseen,tarkkaan mietin hyödyt ja haitat ja päädyin mennä mukaan.Nyt jos se peruuntuu mun osalta niin tosi harmi!Olin jo niin valmistautut siihen henkisesti.Katotaan kuin käy...
 

Yhteistyössä