HEINIKSET 05!

  • Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
kata..
No,kun mies on ollut Miskan kanssa yöt,ja poika ei alusta asti ole yöllä syönyt alkoi maito vähetä.ja kun piti antaa pulloa siinä sivussa niin poika alkoi hylkimään rintaa.Viikon yli 3 kk asti suostui syömään mutta sitten teki tenän.Ei poika huolinut enää lainkaan.Itse lopetti syömisen.
En tiiä,pullostakin vetää ihan himona maitoa,naama on punakirjava kunniin lujaa imee.Luulen että tuo imemisen vaikeus ja pullosta saannin helppus teki temput.

Olisin kovasti halunnut imettää,mutta niin ei käynyt.
Ja todellakin kesä oli niin hektistä että en kertakaikkiaan ehtinyt aina imettämään pitkiä aikoja ja kun piti antaa pullosta rinnan jälkeen niin välillä kerta kaikkiaan tuli jätettyä se tissi väliin ja pullosta suoraan.Yritin kyllä pumpata mutta aika ei riittänyt siihen pelaamiseen...Nooh,taas syylisyyden tunnoissani täällä selittelen...=/

Todellakin jos olisi vain kaks lasta olisin varmasti ehtinyt pelaamaan tän imetyksen kanssa enemmän...Jotenkin vain sitä ajautui siihen helppoon pulloon kun piti tehä ruokaa ja piti pestä pyllyä ja toiselle taas jotain muuta.....

 
Moona...
Kata: mitäs tuosta turhaa syyllisyyttä tunnet! Pääasia et lapsi saa ruokaa. Mä kans huomasin, kuinka "petollinen" tuo pullo on.Vauva oli päivän mummolla hoidossa ja heti alkoi lakkoilla tissin kanssa. Sain kyllä taas sujumaan, mut silti. Ja kun vellit tuli kuvioihin alkoi taas lakkoilu. Käytännössä hermostui kun ei tissistä tullutkaan yhtä hyvin,kuin vellipullosta. Nyt kun saa jo kiinteitä+velliä,ni on tissittely enää tosi vähäistä. Mut yleisesti on sujunut melko hyvin. Iituhan se sitä kyseli. En kuitenkaan aijo imettää kuin sen puoli vuotta, ihan omasta tahdostani.
Likat nukkuu kummatkin. Nyt pitää kaivautua peiton alle ja miehen viekkuun kattoon telkkua,hyvät yöt:)

Moona ja tytöt 2v2kk ja reilu 4kk
 
Iitu..
On varmaan eri asia paneutua imettämiseen jos on yksi tai kaksi lasta, kun taas niitä perheessä useampia ja kaikkea muutakin puuhaa yllinkyllin.Siihen tarvisi sen oman rauhankin vauvan kanssa ja aikaa yrittää lisäämään maidon tuloa.Jokainen jolla useampi lapsi koittaa varmasti selvitä helpoin keinoin arjesta.Onhan se äidinmaito hyväksi mutta onneks on korvikkeet jos imetys tyssää syystä tai toisesta.

Mä lähden huomena yöks mun serkulle,hällä 6 kk vauva=)Ihanaa saada pitää niin pientä sylissä kun oma vauva jo niin iso!Viikonloput!
 
Niiskulainen
No voihan kakka Iitu kun ootte huoltokuntoon koneenne saanut, no koitahan töissä keretä vähän kirjoittelaan kuulumisia ettei tää koko heinamammat katoa. Muutkin siis kirjoittelemaan. =))

Eilen miehen kans mietittiin tytölle nimeä. Laitettiin lapsukaiset nukkumaan ja mentiin saunaan ja otettiin pieni olut pullonen kahteenpekkaan ;) ja mietittiin ja siellä saunassahan nimi sit muotoitui. Nyt aletaan käytännössä kokeilemaan jo nimeä, mielestäni passaa tytölle oikein hyvin. Vielä ei paljasteta kellekkään, koska nimi ei satavarma vielä ole. ;)

 
Tiiikeri
Moikka!
Täällä flunssa riehuu. Mulla kurkku kipeä ja yskittää. Lumikukan silmätipat ei tunnu tehoavan, haettiin jo uusi resepti. Musta vaan tuntuu että ei senkään takia tehoa kun neiti on niin itkunen, kai ne lääkkeet huuhtoutuu pois kun aina parkuu. Hirvee uhma päällä ja eilen jäi päikkärit väliin, voi sitä riemua...

Tänään oli vauvalla pieni keltanen löntti silmässä, hitsi jos se on sitä tulehdusta! Vauvali on alkanu tihentään syömistään. Viikon verran söi 3-4 h välein, nyt n. 1,5 h välein. Tissi suussa vaan täällä ollaan.

Harmi katan imetyksen, helposti tulee syyllinen olo mutta eihän sitä ihminen kaikkeen voi venyä. Pitää mennä tilanteen mukaan, hyvä että imetit edes sen 3 kk.

Nyt ruokaa pöytään...
 
kata..
Silmätulehdukset on tosi sitkeetä laatua nyt,ainakin tuntuu olevan!!
Miskalla on kyynelkanava ahdas ja tulee helposti.Nyt toista päivää tiputtelen ja on jo siisti.

Joo,mä tykkään kans että ihan ok tuo imetys meni ja ylipäätään oon nauttinut tästä vauvasta kyllä enemmän kuin Maisasta sillä oon olltu virkeä.Jaksan ja pystyn enemmän myös muiden kanssa.
Se että äiti on hyvinnukkunut on tärkeetä,että tuntee jaksavansa.Masistakaan ei ole ollut,mikä Maisan jälkeen oli kyllä havaittavissa.

Ja tuo imetys..nyt taas lehessä oli ettäpitkä imetys on haitaksi,immunipuolustusjärjestelmä ei kehity jollei saa riittävän aikasin kiinteitä ja pöpöjä,hyviä sellasia.No,tämä näyttäis olevan totta sillä Maisa on olltu aina niin kauan imetetty,muut olleet tosi terveitä ja imetys lestänyt huomattavasti lyhemmän aikaa.Kait mun maito on tautista!!=)

No,me alettu nyt Miskalle kiinteet ja ihanaa,niin äntisti syö ja maiskuttaa.ihan kuin ois purkkaa suussa,jauhaa ja imee...

Söötti kun mikä!!

Nyt iltapalan laittoon,heipat!
Tiikerin perhe,parantukaas pian!!!

kata ja pesue
 
Niiskulainen
Eilen ukkeli vei tytön mummolaan ja meni ihte metälle ja sit kun tulivat sieltä illalla oli tyttö tosi kiukkunen ja katsoin että kasvoissa oli sellaisia pieniä pisteitä n.1 mm ja ihon sisällä. En osanut kummemmin huolestua, mut sit esikoisella nousi illalla korkea kuume 40,5 C ja sit kun annettiin nestemäistä kuumelääkettä, niin eiköhän sit oksentanut, onneksi oli sit suppoja joita laitettiin. Tunti ja kuume oli laskenut, tänään on ollu aika virkeä, mut lämpöä on ollut ja näpyt eivät ole kadonneet minnekkään vaan niitä on raajoissa ja rintakehällä yms... Mitähän lie?? Pelottaa että tuohon vauvaan tarttuu tuo, mut täytyy toivoa että mulla olisi vasta-aineita maidossa että ei sairastuisi. =(

Niiskulainen ja tyttlei 2v2kk ja vaavi 1vko.1päivä
 
kata..
Niiskulainen,ettei olis saanut mummolassa jotain mille olis allerginen?Oireet menis siihenkin piikkiin...
Melko raju reaktio,voihan virustauditkin tehdä tuollaista mutta yleensä on kurkkukipua tms.yleisoireita.
Ruokamyrkytys,allergia tulis kyllä enemmänkin mieleen..

Hei,nyt kun luin tarkemmin,tuli mieleen parvorokko!!!Se voisi olla se.
Raskaana oleville tuo on vaarallinen,aiheuttaa keskenmenoja,mutta muuten se on hoidettavissa kotikonstein,virustauti on.
Sitä en tiiä,tuo rokkohan on kertasairastamisella ohi, siitä jää vasta-aineet kehoon eli jos se on ollut sulla itellä,kuvittelisin että vauva on suojassa,niin jos siis oot sairastanut sen.

Nyt siivoukset jatkuu,pienet tänään hoidossa mammoilla ja mulla vp.Oon Miskalle tehnyt soseita ja siivonnut..Joo ja syönyt suklaata!!!

kata ja penskat
 
kata..
Niin,mutta jos sulla ei sitä ole ollut ja vauva sairastuu niin menkää ihmeessä lääkäriin.Rokot voi noin pienelle olla kuitenkin aika hurjia.
Toivotaan että ei tartu oli mikä oli tuo näppytauti!!
 
Iitu..
Onpa outo tauti Niiskulaisen tytöllä,joko on mennyt ohi?Aina noita säikähtää varsinkin kun ei tiedä mistä kyse.

Joko Tiikerin perheessä parannuttu?Nyt taas alkoi nuhakausi joten eiköhän se jossakin vaiheessa iske,vaikea siltä vältyä kun töissä monet kipeenä ja lapset leikkii hoidossa/pihalla keskenään niin jostakin sen saa.Voi olla että influenssarokote otetaan pojalle,mies vastaan ja mä puolesta=O

Ei olla vielä saatu omaa konetta huollosta joten pikaseen töistä kirjoitan.Mikä teillä on nyt lempileikki kotona?Vertti ajaa pikkuautoilla ja tukkirekalla,tanssii frööpelin palikoita ja rakentaa duploilla.Ja tietty hyppii ja juoksee.

Katalle vielä imetyksestä,hyvähän se että 3 kk edes imetit,parempi sekin kun ei mitään.Johan siinä ajassa kerkesi Miska saamaan suoja-aineita.Tohon kyllä en usko että pitkästä imetyksestä haittaa olisi.
Nyt töihin!
 
kata..
Joo,ei pitkästä imetyksestä haittaa ole,mutta siitä että kiinteitä pitäisi saada rinnalla.Eihän tuo 6 kk täysimetystä ole ollut kovinkaan kauaa suositus.ne kun muuttuu vähän väliä!!!=)

Eli sitä tarkoitin kun aloitettiin Maisalle vasta 6 kk jälkeen kiinteet eikä suostunut niitä syömään ja vasta 10 kk iässä söi paremmin niitä,Siihen asti oli liki maistelua ja sitäkään ei kunnolla.

Maisahan sairasti aivan kaameesti ja kukaan muu mun lapsista ei ole niin sairas ollut.Ja tyttö aninut joka noin pitkällä imetyksellä siis ollut.

Ehkä se kultainen keskitie ois paras...=)

Maisan lemppari on edelleen vauvat ja niiden hoito ja kaikki mitä siihen kuuluu..rattaat,kylpyamme,syöttötuoli ja syöttäminen,nukkuttaminen jne...
Keittöpuuhat,tekee ruokaa...

Autoilla leikkii myös,järjestelee niitä riviin aj yhellä kiertää kehää ja parkkeeraa ja taas toisella.Kauheen "siististi" leikkii musta,vähän liiankin.Tuntuu olevan vähän pedantti!!
Tykkää laittaa tavarat paikoilleen ja siivoilee muidenkin leluja.On sellanen tarkkakausi kai sitte!!
 
Tiiti -73
No meillä kans alettiin niitä kiinteitä syömään vasta 10kk iässä,siihen asti pelkästään tissillä, eikä meillä ole mitenkään erityisesti sairasteltu. Se järkky vatsatautikin (noro tms) joka oli 1 v 8kk vanhana, meni suht hyvin, kun tissiä kuitenkin suostu syömään. Siihen päälle saatiin 3dl Osmosalia menemään, niin oletettavasti vältyttiin sairaalavisiitiltä. Eiköhän se ole aika tapauskohtaista tuo minkä takia kukakin sairastaa ja kuinka paljon...
Meillä leikitään eniten kaivurilla, mega blockseilla, ja nukeilla. Tykkää myös kovasti leikkiä kaikilla omilla keittiövälinejutuillaan. Tekee ruokaa, tiskaa yms. On ite keksinyt tehdä yhdestä laatikosta tiskikoneen itelleen :)
Hyvin pedanttia on myös meillä, auta armias jos joku ovi tms jää auki, niin huuto on hirmunen :D
Tuosta imetykseen keskittymisestä sen verran, että mun sisko tuntuu olevan vastakohta kaikille mitä täällä sanotaan. Hän meinaan imetti pisimpään viidettä lastaan :)
Ekaa tais imettää sen 3kk, ja viimestä 2,5vuotta...
Nyt lähetään kauppaan jotta saatas joskus ruokaakin.
Meillä ei muuten ole vielä hommattunu minkäänlaista talvipukua pojalle :/
Eikös ne ole jo luntakin luvannut tälle viikolle?
 
Iitu..
Nyt kotikone taas pelittää=)Toivottavasti,eikä temppuile enää...

Tiiti-73:mekään ei olla vielä ostettu uutta toppahaalaria.Meillä viime vuoden Lenne mahtuu vielä aika hyvin joten alkutalven loskakelit mennään sillä,koitetaan pärjätä jouluun asti vanhalla.Jos pukki ei tuo uutta pukua niin ostetaan varmaan vasta ale-myynnistä.Jos tuntuu että tarvii aikaisemmin isomman kuin viime vuotinen niin sitten ostetaan ennen joulua.
 
Niiskulainen
Heippa! Vielä tytöllä näppyjä on on vaan lisiny on nyt selässä rintakehällä yms... sellasta punaisia pieni pisteitä ja aika paljon niitä on... mut kuumetta ei enää ole...leikkii ja on ihan hyväkunyoinen nyt, huomenna kuitenkin jos näpyt ei katoa mies käyttää tyttöä lääkärillä näppyjä näyttämässä.

Vauva huutelee tuolla iskän sylissä tissiä, joten täytynee mennä ettei reesu joudu kauaan nälkää pitämään.
 
Niiskulainen
Tuli tyttö sylissä vielä tänne hieman tiedostelemaan vielä sellaista, että meinasittekö te ostaa ensitalveksi suksia tai luistimia näille 2 vuotiaille lapsisille? Me meinattiin jonkinlainen suksipaketti ostaa joululahjaksi, meillä on tuo valaistu hiitolatukin 100 metrin päässä =) . Luistimista en vielä tiedä, olisko ne vasta sit 3 vuotis talvena ostossa vasta'?
 
Iitu..
Niiskulainen,samaa mietin minäkin.Ehkä luistimet hommataan vasta ens talvena mutta suksipaketin voisi jo ostaa,alesta saisi joulun jälkeen edullisemmin.Viime talvena poika tykkäsi sauvat kädessä kävellä ja sanoi:Vertti hiihtää!Hoitotädillä sauvat joilla poika leikki pihalla,ainakin silloin ne kiinostivat.
 
Tiiikeri
Sairastelut jatkuu.. mä sain tänään korvatulehduksen ja tosi ärhäkkään sellasen, on sitten kipeä!! Vauvan silmätulehdus ei tunnu menevän ohi, lisättiin lääkitystä 4 krt/pva, ens viikolla vasta uudet lääkkeet jos ei tehoa, ääh puuh! Tosi vaikeaa laittaa vauvalle silmätippoja!! Lumikukalla tuntuu menevän ohi, kop kop!

Ei oo jaksanu mitään ylimäärästä, lääkärissä vaan ravataan, tylsää! Ja vauva syö yöllä tunnin välein, tekee ainakin yhtet kakat yössä ja kun vaihdetaan niin valvoo tunnin.. ihan kiva. Mun selkä on nyt pahempi mitä oli raskausaikana, sain maksusitoumuksen tammikuussa magneettikuvaan mutta en voinu mennä kun olin raskaana. Nyt se on menny vanhaks, joten jouduin uudestaan käymään siitäkin lääkärissä toissapäivänä. Laittaa postissa maksusitoumuksen fysiatrille joka sitten arvio magneettikuvan tai muun tarpeen... pitkä prosessi!!! tylsää kun oli jo se maksusitoumus kädessä ja nyt kaikki uusiks, on se vaikeeta kun ohjeistuksen onkin tänä aikana muuttunu.

Miehelle pidin tänään ripityksen kun remppaa tehdään taas vauhdilla ja kuka siitä eniten kärsii.. no perhe! Ukoille ruokaa, passaamista yms. Niin kun ei hommaa ois tässä arjessa riittävästi. mies vaan haluu rempan valmiiks ja mä haluisin rauhaa ja nauttia tästä ajasta sen minkä voi ja siitä että mies kerrankin kotona. Ukolla kun ei lomia ole pätkätöitä kun tekee. Pienen huudon pidin ja meinasin parkuun ruveta oon niin väsy ja korva vielä kipeä. Nyt sovittiin että toistaseks ruokahuolto on remppaukoilla muualla, käyköön vaikka huoltsikalla syömässä. Helpottaahan se vähän ettei niitä tarvii passata.

Kaikenmoisia tauteja sitä lapsilla voi olla, mikähän Niiskulaisen tyttöä vaivaa?!

Lumikukalle ei viissiin käy tomaatti, tullu punasia läiskiä käsiin ja yläkroppaan..
Niin katallako oli ollu samoja suolioireita kun mullakin synnytyksen jälkeen. Lääkäri sano mulle että aina kovempina tulee mitä enemmän raskauksia, kääk! Mut ei kaikille oo tullu mitä oon kyselly.. Nyt onneks ne on aikalailla helpottanu, joskus vaan tulee.. Jälkivuoto ed. jatkuu.
 
Iitu..
On teillä Tiikeri aikamoista pyöritystä kotona!Remppa stressaa,vauva ja Lumikukka vaatii huomiota,ootte kipeenä ja vielä miehen kans saa riidellä,puuh,kuulostaa rankalta.Ei muuta kuin voimia ja koita kaikesta huolimatta ehtiä lepäämään,se ois tärkeetä ettet masennu kun synnytyksestäkin niin vähän aikaa.Nyt vaan relax,keskity tärkeimpiin asioihin ja jätä pikkujutut tekemättä tai anna muiden tehdä.Tietty ois hienoa mitä nopsempaan saisitte rempan ohi.Lohduttaudu sillä että kaikki kestää hetken ja sitten helpottaa=)
 
murmel i
kirjoitampa minäkin pitkästä aikaa. on ollut topilla flunssaa,silmätulehdusta,korvatulehdusta jne. ja kun korvatulehdukseen saatiin antibiootit niin kuurin viimeisenä aamuna oli topi täynnä ihottumaa,selvis että on sille antibiootille allerginen!! nyt on kaikki jo parantunut mut yli viikko meni taas noissa.topin isä oli vahtimassa pari päivää kun olin töissä ja oma mummini pari päivää. ei oikein voinut ekaa viikkoa olla töistä poissakaan,kun olis mennyt ihan plörinäks sitten. tän viikon olen ollut iltavuorossa ja tänään alko syysloma!! aiotaa nauttia ihanasta vapaa-ajasta topin kanssa ja käydä sukulaisillakin kun ei olla ehditty nyt vähään aikaan.

ompas muillakin ollut hulinaa ja kipeenä oloa! paranemisia kaikille.

en aio topille vielä ostaa suksia tai luistimia,stigan kylläkin. topilla kun tuo kävelytaito vasta tullut,niin en näe vielä ajankohtaiseksi luistimia jne. vasen jalka kuitenkin aika heikko. meillä mahtuu edellisvuoden toppapuku vielä ja ostin keväällä alesta uudenkin mikä on vielä reilun kokoinen. ja uudet toppahousut ja takki oottaa kans käyttöä.mutta talvikengät puuttuu ja tarkotus olis ens viikolla hakea ne j.kylästä. aattelin että prismassa tms. voisi olla edullisesti.

lenmpileikki on autoilla leikkiminen,niitä järjestelee riviin,parkkitaloon, ajelee autoratamatolla jne. jopa peittelee ne nukkumaan illalla ;) tykkää myös muovailuvahalla tehdä ja maatalon eläimillä leikkiä. pehmolelut on myös nyt tulleet supertärkeiksi varsinkin nukkumaan mennessä!!

miten muuten ootte saanu opetettua et purkkaa ei nielasta?? kun ei tunnu topi oppivan.. :p ei oikein viitti purkkaa antaa ennenkuin topi oppii ettei saa nielasta!!

nyt on mersu hukassa topilla(joo en tiiä kuka opettanu merkitkin),joten vk.lopun jatkot!!
 
Iitu..
Murmeli,meillä Vertti ei nielaissut kuin pari kertaa purkan kun alettiin antamaan niitä.Laitoin purkan suuhun ja sanoin ettei saa syödä=nielaista sitä vaan antaa kohta takaisin.Harjoiteltiin niin että ihan hetken söi,sen aikaa että sai pureksittua palasiks, ja sitten jo pyysin pois(sylkäisi mun kädelle sen).Näin tehtiin alussa useasti.Heti melkein oppi.Ollaan pian vuosi niitä syöty joka aterian jälkeen.Jos ei luonnistu niin voithan antaa täysxylitol-pastilleja,niissä makuina banaani,päärynä ja vadelma.
 
Tiiikeri
Meillä ollu netti pois käytöstä hetken aikaa.. nyt taas toimii.
Mä sain uudet antibiootit tänään ja vauva uudet silmätipat. Lumikukka alkaa jo paraneen. Sitkeitä tauteja on! Välistä on joo päiviä että tuntuu vähän rankalta mutta on tää silti ihanaa aikaa ja vielä kun mies on kotona =). Täällä sitä vaan purkaa kaikki pahimmat ajat, eikä ehkä hyvistä tuu kerrottua niin.. Vauva nukkuu välillä yöt ihan hyvin, viime yönäkin kunnon muistikuva heräämisestä vasta neljältä. söi varmaan ennen sitäkin mutta ei selkeetä kuvaa =). Neljän jälkeen kyllä piti sellasta narinaa unissaan ettei paljoa nukuttu.

Käytiin ekalla reissulla koko perhe Parkanossa ostoksilla lauantaina. Reissu meni tosi hienosti, tuntu että kahen kanssa oli helpompaa kun yhden kanssa =). Shoppailtiin, käytiin syömässä ja tultiin kotio pikasesti kylän kautta. Vauva nukku melk koko reissun ja Lumikukkakin nukku pitkät päikkärit autossa takas tullessa, mikä on tosi ihme. Yleensä Lumikukka kun vaan kiukuttelee automatkat eikä osaa nukkua. Syömässä meni hienosti ja pottatouhut onnistu hyvin, piristi kivasti! Keskiviikkona mennään Tampereelle kun käyn selästä fysiatrilla, sain maksusitoumuksen juuri.

Murmelilla kanssa sairasteltu, kurjaa! Meillä ei syödä purkkaa, pastilleja vaan. Ja sukset ollaan saatu käytettyinä.
 
Iitu..
Me päädytään antamaan pojalle influenssarokote,ja haettiin reseptit itsellemmekin,perjantaina työterkka pistää.Nyt ollu pari työkaveria ihan kaameessa taudissa,sitä en tiiä onko influenssaa vai mitä mutta ovat tosi kipeinä,kuume yli 39 c,niin kova kurkkukipu etteivät voi nielaista eikä kunnolla puhua,lihakset tulessa ettei koskea edes voi, yms.En taho pojalle tota tautia jos sen suinkin voi välttää!Jälkitauditkin tosi rajuja voi olla.Jossakin lehdessä oli että tuleva influenssa sellaista muunnosta joka voi alle 1 veelle olla hengenvaarallinen.Kun nyt ei kukaan sairastuis ennenkuin on saanut rokotteen,se kun alkaa vasta ens kuussa jako...

Käytin pojan eilen parturissa,nyt siistit hiukset,takaa jätettiin hiukan pidemmäks.Istui ihan hyvin paikallaan vaikka etukäteen jännitin kuin menee,ollut meinaan taas kaks päivää aika tapaus,huoh,hoidossakin kiukuttelee ja vänkää vastaan joka asiasta ja läpsii muita.
Meidän pitäs hoitajan kans käydä läpi joka vuotinen hoitosuunnitelmapaperi,jossa kartotetaan lapsen osaamista,vahvoja ja heikkoja alueita,toivomuksia hoidon suhteen ym.Varmaan hoitaja sanoo että kahjo kakara=)Ei kai,kovasti on kehunut Verttiä kun osallistuu kaikkeen touhuun ja on taitava tekemisissään.Saksilla oppinut nyt leikkaamaan.

Miten Niiskulaisella sujuu isomman perheen pyöritys?

Nyt iltapalalle telkan eteen=)
 
kata..
Iitu eikös se sulle ollut se hormonikierukka tulossa?
Mun kaverille laitettiin kuukausi sitten,kolme sektiota takana.
Hällä ei ole ees auennut kohdunsuu sillä leikkaus on ollut aina suunniteltu ison häntäluun vuoksi.

Ei mitään oltu sanottu ettei voisi laittaa ja sanoi ettei sattuntu ees yhtään.Ei ees nipistänyt!

Mulla huomenna papa ja sitten saadaan alkuun tuo kierukan laitto täälläkin!!

Meillä otetaan Maisalle ja Miskalle influenssarokote.Tuo rokotehan ei välttämättä tehoa jos juku muunnos tulossa...Sitä ei aina voi ennustaa mikä virus sieltä tulossa!!
 
Iitu..
Kata:toivon että pääsen hormonikierukkatutkimukseen mutta kun mulla se kohtutulehdus synnytyksessä niin en ole saanut vielä varmaa päätöstä mun osallistumisesta,lääkäri on lomalla ja palaa ens viikolla,sitten tiedän pääsenkö vai otanko sitten omakustanteena sen.

Osaatko kertoa mitä haittavaikutuksia siitä influenssarokotteesta on?Monet ei siksi lapsille ota kun rokotteesta voi kait tulla myös aika kipeeksi?
 

Yhteistyössä