HEINIKSET 05!

  • Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
Niiskulainen
Itse pääsin juuri ja juuri kotiin sairalasta eilen. Menin sinne polille ihan perinteiselle sokeriseurannalle ja siellä sitten huomattiin että tilann kohdunsuulla on hälyyttävä. Pehmeät paikat on jo ja kaulaa jäljellä 1 cm ja kohdun sisäsuu on jo avoinna 2cm, olin 2 viikkoa sairaalassa täysin vuodelevolla. Nyt sitten lääkäri eilen katsoi tilanteen ja ei onneksi muutosta, pyysi vielä että olisin siellä viikonlopun yli mutta tulin kuitenkin kotiin ja ihana oli nukkua omassa petissä pitkästä aikaan ja toisaalta ei mulla ole pitkä matka tuonne sairaalaan, sen takia uskaltauduin kotiin. Edelleen olen kotona vuodelevossa, mies toi kannettavan niin pääsin nyt täälläkin käymään, meidän sairaalassa ei vielä ole minkäännäköistä nettiyhteyttä, kokeiltiin kyllä kannettavaa sielläkin yhdistää nettiin.

Hankala kirjoittaa makuultaan =) ja yhdellä kädellä, vaatii tämäkin jo kauheena ponnisteluja.

Outoa että lo on ihan hyvä ja vaikka tosiaan tansseihin vois lähtee, mut tilanne on nyt tämä =(

En täällä varmaan paljon nyt kijoittele, kun tämä on aika hankalaa, mutta lukemassa käyn.

Niiskulainen rv 33+3
 
Niiskulainen
Ihana kuulla että Lumikukan allergiat ovat helpottaneet ja Topi on alkanut tepastelemaan, muutenkin kaikilla kuulostaa menevän aika hyvin =).

Nyt minä rupeen etimään tietoa keskoisuudesta ja toivon että tämä meidän pieni masunasukki vielä siellä pysysi pari viikkoa ainakin.
 
Iitu..
Onpa Niiskulaista ja masuasukkia koeteltu!Ei varmaan ole mukavaa olla sairaalassa mutta ennenaikainen synnytys sellainen mitä ei toivo joten tietty silloin kestää makuullaan olla ja ottaa rauhassa kun on pakko.Nyt toivotaan parasta,jotta loppu menisi hyvin ja saisi vielä muutaman viikon kasvaa ja vahvistua,jokainen uusi päivä on plussaa!
 
Iitu..
Meillä tasasta arkea,viime ja tää viikko taas mun "yh-viikkoja" kun miehen työvuorot sellaiset ettei osuta yksiin.Perjantaina poika oli hoitoporukan kanssa pienessä sirkusesityksessä.Jäivät ulos suoraan sieltä eikä raukka-parka osannut pihalla kertoa kakkahädästä vaan oli tehnyt vaippaan.Itkemään oli alkanut kun niin häpesi tekoaan koska tottunut pytylle tekemään.Ihan itelle tuli pahamieli kun mietin tilannetta,pikkumiehelle ottanut koville vaikka vahinkoja sattuu eikä voi olettaa että osaisi vielä joka tilanteessa kertoa,luuli varmaan että hoitotäti suuttuu ja on tehnyt väärin.Kovin oli itkenyt ja surkeena sanonut:"kakka tuli".No onneksi unohtui pian eikä ole sitä muistellut.
Mulla muutaman viikon päästä viikko lomaa kun hoitajakin lomalla silloin.Sitten poika saa itse viedä tutit roskiin,ollaan asiasta jo puhuttu,kovasti sanoo hymysuin vievänsä.Saapa nähdä,meinasin vaan että se ehkä hyvä keino kun hälle roska-autot niin tärkeitä,aina jaksaa selittää miten roska-auto hakee pahvit ja roskat pois.Ja parempi noin, näkee mihin tutit menevät kuin että katoavat yht´äkkiä.Nyt lopeteltava,heips!
 
Tiiikeri
Kurja toi Niiskulaisen tilanne oli, toivottavasti masuasukki pysyy kiltisti masussa ja jaksat lepäillä. Onneks nyt alkaa viileät ilmat ja sateistakin varmaan niin hyvä syy lepäillä =)

Me oltiin miehen kanssa eilen Vammalassa, mua jännitti kamalasti ja ed.iltana tunnusteltiin liikkeitä. Tuntu että vauva ois ehkä ollu eri asennossa kun niin kovia 'potkuja' tuli ylävattalle/kylkeen. Mutta kädet ne oli siellä käyny kun ultralla katottiin. Sitten alotettiin käännös ja se onnistu hyvin =). Olin varma ettei käänny mutta peppu olikin niin ylhäällä että siitä sai hyvä otteen. Ensin kääntivät päätä vasemmalle ja sitten peppu työnnettiin ylös, sitten se vaan sukelsi oikein päin =). Tuli vähän tyhjä olo kun oli paljon kysymyksiä mielessä perätilasta yms. ja sitten ei ollukaan mitään kysyttävää hih!! Kontrolli vielä viikkoa ennen la:ta että pysyny oikeinpäin. Painoarvio oli 2200 g, sama varmaan kun Lumikukasta näillä viikoilla.

Olin jo varautunu että saattaa syntyä kun kovasti lähdetään kääntämään. Mulla oli sairaalakassi mukana ja kaikki välttämätön tehtynä siltä varalta =). Mutta käännös ei sitten sattunu juurikaan, pikkasen alavatsaa vihlas kun peppua sieltä työnnettiin mutta muuten oli helppo juttu. Lekuri sano että nyt ollu poikkeuksellisen paljon perätiloja, että onkohan kuu jossain tietyssä asennossa...

Pappakin kävi, siis mun isä Jämsästä, oli yhden yön. Harmi kun odotin että ois ollu pisempään mutta halus sit lähteä jo kotiin. No kiva kun kävi kumminkin.

Kohta ulos katsastamaan sateista ilmaa.

Tiiikeri rv 36+1
 
Tiiikeri
Sukupuolta muuten kysyttiin ja kellukeita ei sillä katsauksella näkyny, saattaa olla toinen tyttö tulossa =),vaikka poikaa ite veikkailin. Nimi ois molemmille valmiina mutta pojan nimi kun ois niin kiva antaa tällä kertaa, no molemmat tietty hieno juttu kun vaan kaikki menis muuten hyvin.
 
Niiskulainen
heippa! Hyvä hyvä että nyt tiikerin vauva on oikeassa asemissa siellä. =)

Kaikki on niin varmoja olleet että meille tulee poika, mutta nyt katseltiin ultrassa että toinen tyttö olisi tulossa, mutta itselläni ollut ihan poikatunne niinkuin tiikerilläkin. Äiti on jo huolissaan että miten sit seuraavat raskaudet että pitääköhän laittaa tukilanka niinkuin hällä raskausaikoina. Periytynyt kai äitiltä joku kohdunkaulanheikkous.

Nyt kuitenkin ollaan miehen kans sitä mieltä ettei kolmatta lasta tule, kun tämä on tälläistä. Mä on niin kypsä jo tähän makaamiseen, pakko vaan vielä koittaa jaksaa. Esikoinen viedään maanantaina perhepäivähoitajalle 2 viikoksi sitten vielä toivon mukaan voitaisiin ainakin 1 viikko olla tytön kans päivisin kaksin kotona ennen vauvan syntymää.

Niiskulainen rv 34+3
 
Iitu..
Hienosti Tiikerillä menny vauvan kääntö,sekun monesti ei onnistu.Nyt voit hengähtää eikä tarvii miettiä kääntyykö vai ei.Jaksamista sulle ja Niiskulaiselle loppuaikaan jota varmasti makaaminen kyllästyttää mutta hyvä syy kestää sekin.

Poika alkanut hoidossa tönimään ja tuuppimaan muita,nyt näköjään on sen "oppinut",toivotaan että pian kiellot menee perille eikä olisi tässä asiassa yhtä jääräpää kuin yleensä kaikessa.Sitten toinen uusi temppu mitä tekee niin tulee mukamas antamaan pusua mulle mutta puraseekin,sitä ei ole aiemmin tehnyt.Ihankuin joku uusi kehityskausi menossa mikä tekee agressiiviseksi,alkaakohan lapset tässä iässä tajuumaan että toisia voi tahallaan satuttaa?Ja osaavat "kostaa" jos vaikka joku vie lelun kädestä.Nyt iltapuuhiin,viikonloppua!

 
kata..
VOi että Niiskulaisen ja TIikerin raskaudet jo noin loppusuoralla!!!
Ja tuo voi olla Niiskulainen ihan sitäkin kun nämä kaks vaavia niin lyhyellä välillä että sun elimistö vaan ei ehtinyt toipua...Jos joskus iltatähteä teette!!!=)

Mä kyllä muistan kuinka kamalaa se pakkomakaaminen oli...Mulla ei niin tarkkaaa ollut mutta sairaalassa olin 24 viikosta asti kaksosia oottaessa kun hepatoosi iski pahana.
Kirjoitin kirjaan olojani ja voi että...Ajan myötä muisti teki tepposet ja muistin ettei se niin kamalaa ollut,mutta kun luin kirjaa uudelleen muistin elävästi kaikki.

Maisalla melko rauhallinen vaihe,no,eipä koskaan ole ollut kaameen villi.Leikkii nukella,rätillä pyyhkii kun pulauttaa,vaihtaa vaippaa,syöttää ja pukee-riisuu.
Eilen kun oli siivouspäivä,Miska vietiin hoitoon ja siivottiin,Maisa leikki siinä sivussa koko päivän ja oli niin huono o,matunto kun tyttö nätisti iteksiin touhusi.

Uskoisin että tuo pureminen ym.on sitä kokeilua.Pystyy tekemään ja aiheuttamaan reaktioita.Pinnaa vaan ja isosti.

Miska on superihku,nauraa niin valtavasti ja juttelee...Oikein kehrää kun hälle puhuu,silmät loistaa ja pieni hampaaton suu nauraa.
On ehottomasti lapsista helpoin,jos niin voipi sanoa...

Mulla kyllä onkin mennyt niin että tytö on olleet vaativampia ja itkuisempia,niinhän men naiset aikuisiässäkin!!
Pojat nukkuneet hyvin ja oleet niitä iisejä vaaveja.
Yöheräilytkin oleet pojilla vähäisempiä.
Ehkä pojat tyytyy vähempään,mene ja tiiä!!!=)

Maisalla oli koulujen alkaessa eroahdistusta selkeesti noista isommista.Kesällä oli aina joku kaveri ja sitten kaikki katosi.Maisa roikkui puntissa ja kaiketi pelkäsi että äitikin lähtee jonnekin.Metriä kauemmas en päässyt,mutta onneks viikossa tuo laantui.

Jaahas,kahvin keittoon,muu sakki nukkuu vielä!

kata ja pesue
 
Iitu..
Katan perheellä menee ihanasti=)Me oltiin tänään pyöräilemässä ja nähtiin naista joka oli laitoksella mun kans samassa huoneessa(siis 7/05),hää työnsi TAAS lastenvaunuja!Vaunuissa uinui 1,5 vko:n ikäinen poika joka on heidän KAHDEKSAS lapsi=O
Oli äitee niin hyvinvoivan ja nukkuneen näköinen eikä kävelyssä tietoakaan synnytyksestä,joillekkin vaan sopii luonnostaan olla suurperheenäiti ilman sen kummempia mietiskelyjä,en tiiä ovatko lestadiolaisia,eivät ainakaan vaikuta siltä.Tääkin nainen ollut 10vuotta kokoajan raskaana tai imettänyt.Vuosi sitten näin viimeksi ja aina jaksaa olla iloinen ja puhuu kauniisti lapsilleen.Tosi hienoa että on ihmisiä jotka jaksaa ja haluaa ison lapsikatraan,musta ei olisi siihen.
Kohta kylvettämään tuota ainokaista lapsosta=)
 
Tiiikeri
Joo kiva kuulla muiden kuulumisia ja että Katalla menee edelleen tosi hyvin =). Mulla eilen ja tänään on supistellu enempi ja vatsa on nyt tosi arka. Panadolia oli pakko ottaa. No Lumikukasta näillä viikoilla olin jo sairaalassa ollu yön kovien suppareiden takia että ei tää oo mitään siihen verrattuna. Mutta kipeetä tekee silti ja tarttee huilailla. Nukuin huonosti aamuyön kun kävin vessassa ja neiti tuli viideltä viereen, mies heräs ennen kuutta ja en sitten oikein nukkunu. Mutta on se helpotus kun neiti on nyt hoidossa, ei tarttee kun noille remppaukoille ruoat laittaa.

Kauankohan kuivaks opettelu voi kaikkineensa kestää. Mietin kun viime yönäkin oli sitten kuiva vaippa kun neiti kävi viideltä vessassa. Iltasin ei enää vaippaa laitella vaikka ulos on pakko ja melkein siellä housuun/vaippaan tekeekin pissat. Aamupissat tulee aina pottaan, sekä illalla ja päikkäreiden jälkeen. Muuten sitten ei aina ees suostu potalle, niin kun eilen tuli monet vahingot, vaikka kyselin onko pissahätä tai vein vessaan. Vaihtelee paljon että kuinka osaa mutta päikkäreillä ei vaippaa enää tarviis. Kauankohan tämmönen vaihe voi kestää, monta kuukautta vai ehkä viikkoja?

Raskaudesta vielä..Kyllä välistä kyllästyttää tää maha mutta toisaalta kun mies saikin jatkoa töissä syyskuun loppuun niin sais mennä vaavi vähän yli. Jotta mies saa olla rauhassa töissä. Niillä kun ei pomot suopeena kato isyyslomia ja pakko miehen on kaks viikkoa ainakin pitää en mä muuten jaksa. Tää vauva on alkanu loppua kohti vasta liikkuun enempi ja välistä tekee niin kipeetä...

Juu jotkut on luotuja ison perheen emänniks, mäkin haluisin mutta en tiedä tuntuu ettei musta kauheen ison katraan äidiks ole. Yks kerrallaan katotaan =)..
 
Iitu..
Nostanpa meitä kun vajotaan niin alas...
Poika oli saanut eilen hoidossa kunnon raivarit,oli huutanut ja kiukunnut 45 min.!Teki ennätyksen.Oli sohvalle kiivennyt toisen lapsen päälle ja hoitaja oli sanonut että"istu Vertti toiselle puolelle sohvaa kun siinä on tilaa",ja alkanut nostamaan pois toisen päältä;siitä oli suuttunut.Ei ollut kuunnellut puhetta,ei tahtonut syliin,ei kelvannut tutti,itki vaan.Muut lapset menneet syömään ja meidän poika seisonut keittiön oviaukossa ja karjunut minkä kerkee!Sitkun itekseen alkoi rauhottumaan oli ollut niin poikki että syömättä halusi itse mennä nukkumaan.Hain pojan hoidosta niin totesi täti taas että harvinaisen kovatahtoinen luonne,poika kun saa päähänsä jotain niin ei helpolla muuta mieltään.Tää ikävaihe myös lapsille hämmentävä kun opettelee käsittelemään omia uusia tunteita,siks ymmärrettävä etteivät vielä tahalleen kiukkua ja ärsytä.No,onneks noita hikareita ei saa kovin usein!
 
Tiiikeri
Aika moinen poika tuo Vertti =)! Meillä oli torstaina Lumikukan naama raavittu hoidossa =(. Yks tyttö on niin mustis ja saman ikänen kun Lumikukka että käyttää aseenaan usein raapimista. Vähän aika sittenhän Lumikukalle tuli silmätulehdus kun oli raapinu silmän alta. Nyt tää tapahtu ulkona kun meidän neiti oli kiipeemässä liukumäkeä niin tää tyttö oli alkanu raapimaan. Eikä siinä voinu puolustautua kun kädet ja jalat oli portaissa kiinni.

Hoitajat ihmetteli kun Lumikukka itki, sisällä vasta huomasivat että koko naama raapaleilla =(!! Tosi kamalan näkönen oli kun kotio tuli mutta onneks seur. päivänä oli jo aikalailla parantunu. Oli raapinu muitakin ja Lumikukka yleensä kyllä puolustautuu mutta nyt ei kyenny. Sanoin että kertois vanhemmille terveisiä että pitää kynnet ainakin lyhyenä kun tommonen kamala tapa!

Mä oon ihan poikki, olen kaverin luona ja kaverilla suunnitelmat muuttu, jäin tänne hetkeks aikaa itekseni. Parin tunnin päästä lähen hakeen siskoa junalta kun se muuttaa meille kuukaudeksi, sillä alkaa työt Treella ja ettii sit kämppää kuukauden. Eilen valvottiin kamun kanssa ja höpöteltiin. Nukuin levottomasti, taidan mennä makaan pariks tuntia. Känny jäi kotiin, vähänkö orpo olo!!!
 
kata..
kamalaa tuollanen raapiminen!!Kannattaa vaatia että tuota tyttöä vahditaan tarkemmin,jää Lumikukalle kaameet traumat moisesta käytöksestä.
Itse oon saanut tuta mitä onpureminen.Vieläkin jos joku puree toista,oikein sellanen puannen raivo nousee...Olin alle 4 kun asuttiin lähiössä ja siellä oli mun ikäinen hemmoteltu tyttö joka oli tottunut saamaan kaikki mitä halusi.Jos ei joku antanut niin puri.Mulla oli kädet aivan mustelmilla ja puremilla aina.

Lumikukka oppii itse vielä tuollasen kaameen tavan.Voi ressukkaa.

Mä meen tänään töihin!!!Oon ihan intona!!Mies ei niinkään...hih..
mUtta oon ollut niin kauan kotona että tosiaan kivaa vaihtelua.Ja kyse ei ole kuin yhestä päivästä.Selvitin että sunnuntait saa olla töissä ilman että äitiyspäivärahaan kajotaan-
Rahallisestikin paras päivä tää sunnuntai,jää käteen 100 e joka ihan kiva "taskuraha"!!

Oltiinn eilen Tampereella,mies kävi työkeikalla ja me shoppailtiin lasten kanssa.Taikka kaks pienintä oli hoidossa ja miehen poju äidillään.Eli vaan (HIH...) 3 mukana!!
Oli mukava päivä!

Mutta nyt meen aamupalalle,muut koisaa vielä.
KErroinko että jätin auton tuohon talon eteen ja se piru liukui alas,sellasta isoa tallia päin...
VOi että.1500 e on korjauslaskelma.Takavalo,puskuri jossa parkkitutkat ja muutama lommo...
Njoo,koitan olla vähän rakempi!

Heipat!

kata ja pesue
 
murmel i
kestänyt taas tää kirjottaminen,kun tuntuu ettei aika riitä mihkään. koulussa tehään pitkää päivää ja projektia sit kotona sen päälle. mut nauttinut oon et pääsee joka päivä tekeen jotain ihan omaa juttua:) autoakin kävin katsomassa ja lokakuussa saan sen. helpottuu tää arjen pyöritys. ja halvalla vielä sen sain. topilla epäillään nyt epilepsiaa,mikä oli ihan odotettavissa. meinaan 50% mahd.oli saadakin se. on tullut pojalle poissaolo kohtauksia ja tästä sanoin fysiterapeutille,niin sano et kandee mennä aivokäyriin. eli jyväskylän keikka edessä..huomenna varaan lekurin niin sit saa lähetteen.

kuntoutusasioitakin hoitanut ja topi saa nyt kotikäynnein 2x/vk jumpat jahka kuntouttaja saa vapaata aikatauluunsa. sekin helpottaa arjen pyöritystä! on muuten hienosti kävellyt topi jo maastossakin,eli tosi nopeasti taito tuli kun sen oppi.iltaisin huomaa et jalka on väsynyt ja hieman aristaa sitä,mut muuten ei huomaa mitään.

ompas iitulla voimakastahtoinen pikkumies!! topikin aamulla veti kuudelta raivarit..mikää ei kelvannu ja huus vaan..no sit puoltuntia siinä ränys ja alko iloisesti leikkimään leluilla!:O koitin sanoa et eiks mentäis viel nukkuun,mut ei..totisesti tää unirytmi muokkaantunut arkipäivien mukaan! no helpotushan se arkiaamuina on kun ei tarvii väkisin sängystä nostaa..

tiikeri,kiva kun lapsen käännös onnistui :) kamala toi naaman raapiminen!! kyl hoitopaikassa niitte pitäis ainaki tarkkailla ettei sama toistu! topilla on huomen yhteiset synttärit hoitopaikassa,kun kaikki täytti vähän ajan sisään 2v,niin hoitotäti pitää yhteiset kemut:) kiva juttu kun järjestää tollaisen. oon kyllä ollu tosi tyytyväinen topin hoitopaikkaan,topi menee sinne aina innoissaan ja siellä on hänellä kivat kaverit. hoitotädin kanssa aina jutellaan pitkät pätkät kanssa :) mites muut? tykkäättekö hoitopaikoista?

kiva kata ku pääset duuniin välillä :) teil on kyl iso pesue,nostan sulle hattua,ittelläni on jo tän yhden kans arjessa pyörittämistä!!:O topin fysioterapeutti kysyi multa et miten voin aina naureskella ja olla niin pirtee vaikka mulla on kamala kiire. käski sanoon heti jos alkaa väsyttään. mietin sitte että pitäiskö tässä muka varoo jotain burnouttia vaik oon nyt tosi onnellinen kun kouluunkin pääsin :O??

hui kamala toi auto juttu xD kiva lasku..huh.mitäs miehesi tuumas? miehet tunnetusti sanoo :"olishan se pitäny arvata ku akka ratissa " :D

mut nyt on tullu turinoitua,kouluhommien kimppuun seuraavaksi..

sunnuntaijatkot!!

Ps.miten onkin jo näin syksy!!
 
Iitu..
Tiikeri:aika huonosti vahdittu lapsia jos liukumäessä pääsee Lumikukkaa joku raapimaan,olisi saattanut tipahtaa!Ja naaman naarmut tosi kipeitä sekä arpia voi jäädä.Nyt jos toistuu niin vaadi parempaa silmälläpitoa.

Murmeli:meistä ollaan saatu ihan unelmahoitaja pojalle!Ollaan oltu oikein tyytyväisiä ja Vertti menee sinne mielellään!
Mun ystävän 10 v pojalla todettiin just epilepsia,nukkui yöt levottomasti kuukausia,potki seiniä ja ärisi unissaan,sitten yks aamu heräs niin oli toinen puoli naamasta"halvaantunut" hetkellisesti.Tutkittiin ja epilepsia diagnoosi,öiset kohtaukset johtui siitä,heti kun sai lääkkeet niin yöt nukkuu rauhassa eikä yhtään kohtausta ole muutenkaan saanut.Myös mun äitillä epilepsia,tosi lievänä nykyään(käynyt vuosia sitten aivoleikkauksessa),saa kohtauksia harvoin ja just sellasia poissaolohetkiä,ulkopuolinen ei edes välttämättä huomaa.Tota sairautta kun niin montaa eri astetta,voi olla tosi pahakin.Onneks usein lääkkeet auttaa ja turha nyt vielä murehtia suuremmin vaikka varmasti mieltä painaa,jahka nyt ensin tutkivat,sitten tietää johtuuko siitä ja kuin asiassa edetään.Muista Murmeli levätä ettet tosiaan saa burnoutia,raskasta käydä koulua ja hoitaa sairasta lasta yksin pitemmän päälle,ota vastaan ja pyydä apua kun siltä tuntuu.Asuuko Topin isä vielä teidän kanssa,eikös muuttanut silloin takaisin telottuaan itteään?Vaikka ei asuiskaan niin onko hänestä hyötyä Topin hoidossa ja näkevätkö?

Kata:välillä noita autonkolhaisuja sattuu,mäkin peruutin valotolppaan mutta ei tullut kuin puskuriin muutama naarmu.Niinhän monesti kuulee että "nainen ratissa" mutta me naiset aiheutetaan pikkutöppäilyjä,sen sijaan tutkimusten mukaan miehet ovat enemmän syypäitä kolareihin ja henkilövahinkoihin.
Ihana aina lukea sun tekstejä,teillä tuntuu niin läheisiltä kaikki perheenjäsenet toisilleen ja arki sujuu mutkattomasti,vaikutat tosi onnelliselta ja tyytyväiseltä vaikka paljon lapsia ja varmasti pyykkiä ja ruuanlaittoa piisaa,jos omaa hyvän järjestelykyvyn ja osaa organosoida kaikki menot ja teot niin se suuri plussa-apu!Mun tädin perheessä mies ja 2 lasta+koira ja sivusta katsottuna heillä aina täyskaaos:epäsiistiä kotona,unohtavat kaikki asiat ja tavarat hukassa,aina ovat myöhässä sovituista menoista,vaatteet on mitä on ja jääkaappi aina tyhjä!Uskomatonta,pitäs heillä koko elämä järjestää uusiks ja suunnitella ajankäyttö tarkemmin.Ja lapset jo kohta teini-iässä mutta kun aina passattu niin tietäähän sen etteivät mitään tee ite.

Alakerrassa kamala riehuminen,poika ja isä taitaa painia ja olla piilosta=)Ettei vaan olis sanonta paikallaan:"itku pitkästä ilosta"...
 
kata...
Huomenia!!Voi miten on virkistäytynyt äiti täällä!!!=)
Ihanaa oli juosta ilta pitkin sairaalan käytäviä,uuuh!!!!
Jaloissa kyllä huomaa,vaikken päivisin laakereilla lepääkään,nuo pitkät käytävät oli kyllä aika suoritus!!
Ja tuo että askeleita joutui,ihan turhia ottamaan useempia kun ei sitä kaikkea kerralla muista,ai joo,se jäi lääkehuoneeseen taikka huuhtikseen ja taas taapersin!!!

Murmeli,uskon että positiivinen luonne "suojaa" pitkälti masennukselta sun muulta ja siltä kuulostat.
Ei kannata miettiä tuleeko moinen alamäki,mutta tunnistaa oireet jos meinaa väsähtää.

Ja tuo että Topin epilepsia kuulostais vähäiseltä,ei kouristeluja sun muuta-tosi hyvä juttu.Monet päirjää epilepsian kanssa ihan mainiosti.

Iitu-Kyllä meilläkin aika menoa ja meininkiä piisaa,mutta ollaan vähän sellanen rämäpääperhe!!
Me halitaan ja pussataan paljon,puhutaan ja huudetaankin..Jos joku katellut telkusta Serranon perhettä arkipäivisin niin siinä ollaan aika lailla me!!!=)

Tuo on iso juttu musta että kaikki osallistuu.Mä en ite joutunut lapsuuden kodissa muuta kuin oman huoneeni pitämään siistinä ja sekin oli vaikeeta.Meitä oli vaan kaks tyttöä ja äiti teki kaiken.
Myöhemmin äidille oon sanonutkin että oltais voitu tehä yhessä ja enemmän.Äiti sanoi ettei tohtinut vaatia/pyytää/käskeä..ja meni nopeemmin kun ite teki.

Se on totta mutta meillä muksut tykkää koko perheen voimin siivoomisesta.Mä jaan paperilla eka hommat ja sitten siitä rastitetaan ja hoidetaan hommat.
Verhot tuli silitettyä kaksosten toimesta ja lattiat pestyä ja vessat...Sekä paljon muuta.Näin tehään kaks kertaa kuussa oikein ison,iso siivous.Matot veks ja lattiat puhtaaks.

vanhinta saa vähän motivoida nykyään enemmän mutta kun poitsu vaihtiin pääsee niin hienosti hoituu hommat.
Tiiän että harva 13 vuotias poika siivoo ja osallistuu noin paljon,mutta en näe sitä huonona asiana.


autosta,meillä menee vähän nurinkkurisesti tä autojuttu,mä aina huutelen että ohita ja mee jo ja mies taas himmaa mua että aja hiljempaa...=)
Tein testin jonka mukaan mussa naista 59% ja loput miestä!!Miksei nainen voi tykätä autoista ja vauhdista sekä muusta äijämäisestä??Se oli joku hesarin testijuttu..
Aika karrikoitu,siinä piisas stereotypioita!!!=)

Eli ei meillä i soa juttua tullut autosta,täytyy vähän vauhtia hidastaa,sillä tunnetusti tekevälle sattuu!!

Kotona oli pärjätty hienosti eilen,ihana tulla kotiin kun lapset oli jo sängyissä ja kaikki halas niin ja kertoi kuinka kaamee oli ikävä ollut!!Ihan kuin oisin ollut pitenpääkin pois.

JA itku pääs kun pikkumiehen sain syliin ja Maisa huusi,äiti-LAKAS!!!
R-ei ihan tuu viel...=)
Maisalla joku Mun-kausi,Mun äiti,mun isi,mun,mun mun...
Ja unileluja raahaa ja niitä on monta...alakertaan raahasi kaikki ja sohvalle ne järkkäs...

Nyt meen hommia touhuumaan!!

Mukavaa alkuviikkoa!!

kata
 
Iitu..
Käytiin pojan kans tivolissa,oli taas niiiin mielissään kun pääsi rekkaa ja raksaa ajamaan,nekun lempivehkeitä.Ei vaan ehditty kauaa olemaan kun alkoi satamaan ja huisin kylmä tuuli oli,pukeuduttiin turhan kevyesti.Aika kallista kun 1 e/laite.

Arvatkaa mitä mulle tehään kahden viikon kuluttua,pigmentoidaan kulmakarvat!Oon pitkään harkinnu ja nyt sain aikaseks varata ajan.Onko kellään?Kyllästyttää joka aamu kulmia piirtää,mulla ei "kestoväri" pysy.Heipat!
 
Tiiti -73
Heippa hei mammat :)
Syysterkkuja täältä meiltäkin päin. Ajattelin välillä tulla tänne kirjottelemaan, nyt kun on taas hiukka kiireettömämpää.
Meillä tuo poika on kanssa aika kovapäinen. Mutta oon huomannut, että mitä enempi ite jaksaa selittää asioita, eikä vaan "puske" juttuja läpi, sen helpommin menee tämän yksilön kanssa. Mitä kiireemmällä yrittää tehdä, sen hirveempi on lopputulos.

2 vee neuvolassa käytiin, 86cm oli pituutta ja 12kg painoa. Sillä ruokamäärällä mitä tuo syö, niin yllättävänkin hyvin tullut painoa. Ruokailut on meillä aina meinaan tuskasia... aina vaan, niinkuin on alusta asti ollut (poikahan oli yli 10kk, ennen kuin suostu kiinteitä lainkaan maistelemaan)
Päiväunet tuli takas kuvioon, vaikka puoleen vuoteen ei niitä nukkunut. Nyt mulla on taas se tunnin "vapaa-aika" siloin kun hän nukkuu (rattaissa).

Imetyksen lopetin pari viikkoa sitten. Oli se eka ilta/ yö henkisesti yllättävän rankka mulle :,(
Meillä nuo iltanukutukset on aina kestänyt about tunnin, mutta nyt kestää liki kaksi :/ Siinä ei kauheesti omaa aikaa iltaan jää, joten siksi oon onnellinen että nukkuu taas päiväunia.
Suurperheistä sen verran, että ite haluisin paljon lapsia, mutta mulla tulee tuo ikä vastaan, kun en kauhian iäkkäänä halua niitä enää tehdä. Toista yritetään jossain vaiheessa, ja siihen se sitten taitaa jäädä :(
Ja kotona olen siihen kunnes poika täyttää 3v. Ei ole minusta tai isästä sitä hoitoon viemään :D
Tivolista sen verran, että mun mielestä se euro on taas aika edullinen lipunhinta :)
Ne kun voi pyörittää siellä vaikka pitempään jos ei ole kauheasti jonoja...
Lintsillä tuo pari vuotiaskin tarttee jo 16 euroa maksavan rannekkeen, niihin muutamiin laitteisiin joihin pääsee....

Pitäis jossain vaiheessa keritä jotain välikausipukuakin ostamaan.
Luulisin, että viime vuoden talvipuku vielä mahtuu hälle, joten siltä osin saatetaan säästää.

Jaahas, nyt tuo tiipana tuolla heräilee, joten on lopetettava.
Vointeja kaikille :)

Tiiti -73
 
Tiiikeri
Moikka!

Jopas täällä ollu vilskettä =), hienoa kun pidätte ketjua yllä!

Niin ei ne Lumikukan naamahaavat ollu syviä, ekana päivänä näytti kamalilta mutta toisena oli jo melk kaikki parantunu. Mutta olihan se kamala juttu ja kyllä Lumikukka sen muistaa, puhuu siitä aina välillä. En vaan osannu tiukasti hoitotätille sanoa kun oli jo valmiiks niin pahoillaan tapahtuneesta ja selitti tarkkaan kuinka kävi. Normaalisti Lumikukka kuulemma puolustautuu mutta tuossa tilanteessa ei pystyny. Tarttee toivoa ettei toistu! Ja vois tietty kysyä että onko tänä likan vanhemmille ilmotettu.

Mä oon ollu tosi väsy ja tuskanenkin olo välistä, alkaa viikot painaa päälle nyt jo 37+5. Vauva on kovasti laskeutunu ja hieroo päätään kanavaan, tuntuu inhottavalta. Potkii ja liikkuu aika paljon, se aiheuttaa supisteluja. En enää juuri lenkkeile, rauhaiseloa vain, koitan tehä pikkuhiljaa hommia valmiiks mitä vielä tekemättä.

Sisko muutti meille nyt kuukaudeks ja siitä ollu apua väliin kotijutuissa ja Lumikukan hoidossa. Pappakin kävi tänään =), katteltiin videolta Lumikukan vanhoja vauvajuttuja, oli se niin pieni hih!

Tiiti73:sen poika oli sit lähes samoissa mitoissa kun Lumikukkakin. Täälläkin syödään nirsosti paitsi aamupuuro menee lähes aina hyvin. Nyt jo tosi laaja ruokavalio mutta kaikkea oudon näköstä vieroksuu. Nyt kokeillaan kananmunaa su asti annettu, ei oo tullu mitään ainakaan vielä =)! Vaikea aina keksiä että missä saisi uutta tuotetta menemään, ei tahdo mikään kelvata. Munavoi sentään meni pienenä määränä =). Ihanan pitikään jaksoit imettää, uusi aikakausi nyt alkoi sitten!

Katalla tuntuu edelleen menevän hyvin ja kuulostaa kivalta toi teidän arki =). Mä kanssa kolhaisin tuossa autoa päiväkodin pihassa. Tai tosi hiljasesta vauhdista vain töksähti toisen puskuriin. Meidän autoon tuli pieni karhea jälki, toinen oli niin hiekassa että ei näkyny mitään. Kyllä sitä säikähtää ja on taas vähän varovaisempi.

Minäkin olen murmeli kuullu että epilepsian kanssa voi pärjätä tosi hyvin. Tai tiedänkin yhden miehen jolla on epilepsia. Se on vaan opittava elämään omien sairauksien kanssa vaikka tosi tylsää kun noin pienellä jo monenmoista.
 
murmel i
*huoh* topi herätti jo viideltä!!näki painajaisia ja en sitten enää saanut unenpäästä uudelleen kiinni.kahdeksaan meen vasta koululle,joten ompahan aikaa..

joo en usko myöskään että topilla olisi vaikea epilepsia ja lääkkeillä sitä saa hyvin pidettyä hallinassa. lähinnä sitä huolehdin,että hyvä saada lääkitys ajoissa,että ei pahene ja ettei tule kohtausta,missä en tiedä mitä tehdä. ja edelleenkin on mahdollisuus ettei epilepsiaa edes ole..ens tiistaina on lääkäri ja sieltä sitten lähetteet. eipä tämä mikään järkytys ollut,kun kuitenkin hyvin informoitu mahdollisista lisäsairauksista.oon osannut varautua. ja pienet "vaivat" mielestäni topilla on,kun miettii sitä,että jos olisi ollut ilman happea synnytyksessä vielä n.3-4sekuntia,olisi topin henkinen kehitys pahasti jäljessä.

iitu: ei asu enää topin isä tässä, ei kauaa silloin ollut. on ollut jonkin verran apuna topin kanssa,kun ei ole nyt juonut toukokuun jälkeen. ei meinaan voi juoda niin kovien lääkkeitten takia. kiva topille ollut kun isi käynyt moikkaamassa ja muutamana päivänä hoitanutkin topia kun olen ollut koulussa. että on ollut apua sieltä suunnasta,mutta enpä tuudittaudu siihen toivoon että se jatkuisi,kun alkoholistien elämä voi muuttua vaikka joka tunti..ja hyvin ollaan topin kans pärjätty kaksin,niin hyvä jos käy topia katsomassa,mutta ei ole enää maailmanloppu jos ei käy;)

oli muuten kalliit hinnat 3€/laite..en ihan heti ehkä menis..on muutenkin talous aika tiukalla kun opiskelee ja ostin sen auton.mut onneks pian saa viikonlopputöitä.

tiitin poika on miltei saman kokoinen kun topi:) vain sentti eroa!

huh,kun tiikerillä on jo viikkoja paljon! minne se aika katoaa??kiva että sulla on siellä sisko apuna:)

kiva kun kata pääs töihin piristäytymään!! katoin muuten serranojen perhettä,se oli mun kesän suosikkisarja :D!! harmittaa kun vasta ens kesänä alkaa uudet jaksot,heh!

lauantaina olis vapaailta tiedossa,kun topi menee mummulaan yöksi. kavereitten kans lähden varmaankin iltaa istumaan..

mut nyt meen meikkaileen ja koitan kuluttaa aikaa jotenkin :D!!

 
murmel i
iitu: mulla ei ole ees ikinä värjätty kulmia,tosin nyt olen menossa värjäämään. menee hermot joka aamu laittaa kulmat..taidan muuten värjätä ripset samalla. en oo koskaan nähnyt pigmentoituja(vai miten kirjotettiinkaan) kulmia,mut on varmaan kätsy ratkasu jos ei kestovärit pysy! paljon muuten maksaa?
 
Iitu..
Murmeli:kulmien pigmentointihinnat vaihtelee huimasti!Kallein mitä soittelin oli järkyttävät 580 e!!Mutta mä teen työkaverin tutulle joka tekee kotona,ihan ammattilainen ja hinta 280 e,nuo hinnat sisältää aina 2 käyntikertaa.Pitää tehdä kaks kertaa,kuukausi väliä jotta tulee hyvä ja pysyvä tulos.Ois ihanaa jos onnistuis,ei tarvis 3-5 vuoteen piirtää kulmia=)Joo ite laitoin monta vuotta kestoväriä,hyvin tarttui mutta lähti turhan nopeaan pois,ripsiin mulla ei edes tartu.Nyt töihin takas!
 

Yhteistyössä