HEINIKSET 05!

• Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
Iitu..
taalla karpathoksella lamminta varjossa 38 c,hiki valuu!poikaa ja miesta kova ikava mutta hyvin parjaavat,on soiteltu ja tekstattu.luen teidan jutut tarkemmin kun palaan kotiin.taalla ihania paikalliset lapset:pulleroita kikkarapaita=)huomena pojan synttarit ja neuvola,kerron sitten mittoja,moi.

Tiiti -73
Heippa mammat, minäkin pitkästä aikaa kerkesin tänne kirjottelemaan.
Kiirettä pitää, kun hoidan äitiä ja lasta, kahta sukupolvea :) Muuten menis varmaan ihan ok, mutta kun ei tuo meitin taapero vieläkään nuku kun max parin tunnin jaksoissa, mutta kyllä kaikkeen tottuu. Minä kun en raaski vielä mihinkään yöhoitoonkaan viedä :/
Meillä on neuvola vasta elokuussa, mutta alta 12 kiloa taitaa paino olla. Aika huono ollut poika aina syömään, edes mitkään herkut ei juurikaan maistu.
Rokotteet on otettu vastaan mitä on annettu.
Videoita meillä katotaan tosi harvoin, ja kun katotaan, niin 30min on mun mielestä ollut ihan riittävä aika. Ei taitais kauemmin jaksaa keskittyäkään.
Poika puhuu jo ihan "täydellisesti", osaa useita lauluja, ja keksii itse satuja :D
Uinti on ihan ykkösjuttu, sukeltaminen varsinkin on hänen mielestään hauskaa...
Me oltiin suomea kiertämässä vajaa 2 vkoa, kivaa oli, ilmat ois vaan saanut suosia enempi.
Meillä nuo päiväunet taitaa alkaa olla historiaa, niin harvoin niitä nukkuu. Öisin nukkuu pinniksessä / meidän sängyssä (pinnis on siinä kiinni ja laita pois).
EN vielä yhtään tiedä mitä ostetaan 2 vee lahjaksi, me vietetäänkin niitä vasta Elokuun puolella, kun tässä Heinäkuussa on näitä lomia ja muita juhlia päällekäin.
Mutta nyt lähetään varmaan paistelemaan muurikkalettuja, nam.
Meilläkin poika on tosi kova poimimaan mustikoita, ihan intona ois koko mökkiloman ollut siellä pöpelikössä niitä poimimassa / mutustamassa :)
Mulla on muuten kanssa tuo alaselkä sellanen, mikä ajoittain vaivaa. Siellä on joku rakennevika. Ja tuo niska/hartia on sitten ihan mahdoton. Kävin 10 kertaa fysioterapeutillakin, mutta totesivat minut mahdottomaksi tapaukseksi. Ei ollut kuulema niin jysähtänyttä niska-hartia-lapaluuta sille hoitajalle vastaan aiemmin tullut. Työ aikana jo oli ongelmia, ja siihen päälle imetys / kantaminen / pätkittäiset yöunet huonossa asennossa, ja tässä sitä sitten ollaan :/

Tiiikeri
Kiva kuulla Tiitin kuulumisia, tuo nukkumisjuttu kuulostaa tosi rankalta! Ja vielä kun hoidat äitiäsikin, supermamma taidat olla sinäkin, voimia täältä ja haleja sinne =)!!

Meillä myös vaipat käytössä, eikä taideta ihan vähään aikaan niistä päästä jos ei jotain superkäännettä tapahdu. Neitiä ei paljoa pönttö kiinnosta taas. Vähän aika sitten teki jo pissoja ja kakkoja, taas ei huvita yhtään. Viime yönä heräs kahden aikaan huutamaan ja kun isä meni niin neiti sano että on pissahätä, teki sitten pissan vaippaan. Eli ois tarttinu heti viedä pöntölle jos ois ehtiny.. Mutta että yöllä, jos ei päivällä ole merkkiäkään että haluis pöntölle. Ei huvittais yöllä alkaa aina heräileen pissalle jos kerta päivälläkin aina pissaa vaippaan, muutenkin väsyttää tää raskaus ihan riittävästi.

Olen kyllä kuullu että jotkut päiväkuivat lapset, herää yöllä pissalle mutta että pelkästään yöllä alkais huudella vessaan jos päivällä ei merkkiäkään?! No katotaan onko tämä toistuvaa vai vain yhden yön oikku. Naapurissa on neiti muutaman kuukauden nuorempi Lumikukkaa ja on jo päiväkuiva täysin sekä päiväunikuiva, jotkut ne vaan kovin nuorena oppii. kai se on luonteesta kiinni, Lumikukalla on uhmaakin niin paljon ettei senkään takia halua potalle. Pitäis varmaan alkaa sanoon että varmasti et pääse potalle, siis käänteistä psykologiaa ;) että potta on kielletty ja sinne ei ainakaan saa pissiä heh! Vois mennä likka ihan sekasin...

Meillä kanssa puhutaan jo aika hyvin, ainakin neljän sanan lauseita ja monenmoisia runoja. Ja osaa jo vastailla joo, kysymyksiin eikä aina toista sanottua vaikka aika papukaija onkin =).

Tiiikeri
Pukemisesta meilläkin että haluaa kanssa pukea kaiken itse, kengät ja sukat on nyt tosi mieluisia haasteita. Helpottaa kyllä kun osaa jos riisua kengät sekä muitakin vaatteita kun vaan sille päälle innostuu.

Iitu..
Tanaan pojan synttarit,juhlitaan sitten ens viikonloppuna vieraiden kanssa.Mies pitanyt poikaa nyt laktoosittomalla kuurilla ja vatsa kuulema hyva,ei yhtaan loysalla enaa,kokeillaan taas tavismaitoa ens viikolla niin nakee johtuko ripuli siita vai oliko sitkea popo.Murmeli:rokotuta vaan Topi vesirokkoa vastaan,Vertilla oli aika rajuna tauti mutta kylhan monet selviaa helpollakin,sita kun ei etukateen tiia.

Niiskulainen
Pikaisesti käyn lukemassa ja kirjoittamassa kuulumiset.

Tänään meilläkin niinkuin Iitun potsullakin on tytöllä synttärit. Vieraita kävi ystävät ja sukulaiset, teemana pidettiin nalle puh ja ystävät =). Kakun tein sellaisen mihin marsipaanista väkersdin nalle puhin ja sitten kakussa olevien mansikoiden päälle istumaan. Kovasti tytön pienet kaverit olivat innoissaan nalleista ja kakusta. Mies teki sitten voileipäkakkua joka oli monien aikuisten makuun. Oli kaikenpuolin mukavat juhlat. Tyttö on jo toiselta mummolta ja ukilta saanutkin jo etukäteislahoja 2 vuotis synttärteille kuten pyörän ja kiikun ja nyt sitten itse synttäri päivänä sai heiltä verkkapuvun kun ukki tykkää käydä tytön kanssa urheilukentällä hyppäämässä pituushyppyä niin pitää olla kunnon verryyttelyasu =). Sitten tyttö sai nuken yhdistelmärattaat miehen vanhemmilta jotka tulivatkin meille edellisenä päivänä jo ja auttoivat vähän järjestelyissäkin. Muita lahjoja: kalapeli, pehmonallen ja my little ponyn sekä kalapalapelin ja ihania vaatteita ja sitten sellaisen possun joka menee itsestään autolla eteenpäin. Mukavaa kyllä oli kun oli kerralla paljon lapsia niin saatiin kunnolla elämää tähän taloon ...hih

Tuo vesirokkorokote olis kyllä ihan hyvä ottaa itsekkin olen sitä miettinyt.

Mut nyt meen vähän lekottelemaan riippukeinuun kun tyttö viihtyy isän uusien lelujen kanssa.

Niiskulainen rv 29+4

Iitu..
Vihdoin Suomessa ja kotona!Olipa paluumatka,varmaan netistä tai textvstä luitte että oli hieman ongelmia Karpathoksen lennolla...
Tässä pojan tuoreet mitat:13,370 g ja 89,7 cm.Kaikki taidot ja puhe iänmukaisella tasolla.
Poika oli aika innoissaan kun ei olla viikkoon nähty,oikein pyyti päästä syliin ja kun vähän kolautti itseään niin pyysi äitiä puhaltamaan vaikka taitaa yleensä enemmän olla isin poika=)Oli kyllä ikävä ja tuntuu että viikossa kasvanut paljon ja puhe kehittynyt.Mentävä ostamaan pikkumiehelle jotkin juhlavammat vaatteet kun tänään mennään 50 v juhliin ja viikonloppuna pidetään pojan kemut.
Nyt lähden touhuamaan,kauheesti kaikkea tekemistä!

Moona...
Huomenta:)

Meillä on ollut hulinaa täällä..ristiäiset,3vuotis hääpäivä, 8vuotta yhteistä taivalta ja tytön synttärit vielä huomenna,huh. että juhlia on piisannut:)
Olen käynyt välillä lukemassa kirjoituksia, vaan täällä pohjoispohjanmaalla on ellit takkuilleet oikein olan takaa. Laitoin siitä asiakaspalveluun viestiäkin useaan otteeseen. Ei nimittäin ole nyt moneen viikkoon ollut tuota viestin vastausosiota ollenkaan, eikä ole ensimmäinen kerta. Onko muilla ollut samaa?

Vaavista tuli siis Sara:)
Arki pyörii jo ihan rutiinilla. Vauvalla on rytmit hyvin löytyneet. Illalla ysiltä nukkumaan,niinku isosiskonsakkin. Päikkäreitä nukkuu kolmet ja kaksiin siirrytään kun aloitellaan kiinteät 4kk iässä. Täysimetyksellä mennään.

Isosiskolla onkin huomenna synttärit ja niitä tänään värkkäillään. Vieraita tulee mummit+papat ja kummit. En nyt tällä kertaa enempää kutsu vieraita. Ensvuonna sitten taas enempi niitä lapsikavereita.

Meillä on muuttokin tulossa enskuussa. Ostettiin talo ja parin viikon sisään aloittelen (taas vaihteeksi:) pakkailua. Miehellä just sillon loppuu kesäloma,mut on onneks aamuvuoroa ni voidaan pakata yhdessä. Muutot menee kyllä meillä jo ihan vanhasta tottumuksesta..laskin et ollaan miehen kans muutettu yhteensä kahdeksan kertaa. Tämä onkin sitten viimeinen ainakin seuraavaan kymmeneen vuoteen.

Käytiin hääpäivänä ranuan eläinpuistossa. Tyttö oli aivan haltioissaan jääkarhuista,peuroista ja muista eläimistä. Tulomatkalla nukahti autoon ja nukkui kotiin saakka, kun jännättiin, että miten päikkäreiden kanssa käy.

Pitää lähtä mies ja vauva herättelemään kohta. Lapset menee mummolaan päiväksi et saadaan rauhassa laitella juhlia. Oikein mukavaa viikonlopun alkua kaikille:)

Moona ja tytöt 2v ja 2kk

Niiskulainen
Onneksi olkoon Moonalle vuosipäivistä ja tytölle onnea 2- vuotispäivänään ja sitten onnea kovasti myös uuteen kotiin. On se kyllä ihana kun saa oman kodin. Itse tunsin jotenkin turvattomuutta vuokraasunnoissa olelessa, milloin vuokrat nousi tai asunnon omistajat päätti laittaa myyntiin asunnon yms... ollaan muutettu 5 vuoden sisään 5 kertaa ja nyt on tämä oma ja toivottavasti saadaan täällä asua pitkään kun tilaakin on ja vielä maksukyky riittää ainakin jotenkuten.

Iitu on varmaan saanut lisää puhtia lomamatkalla =) mukava että pääsee aina jossain käymään niin jaksaa sit taas pyörittää arkea. Onnea myös teidän poitsulle 2 vuotispäivänä.

Meillä on niin hassusti ettei 2-vuotis neuvolaa ole ainakaan lääkärin sellaista, kunta säästää näin menoissaan koska ei ole riittävästi resursseja, muustakin kyllä ollaan tingitty. >Mut mittailtiin tyttö samalla kun minä kävin neuvolassa ja pituutta oli 57cm ja painoa 13 kg. Tyttö on reipas ja sosiaalinen tapaus, oma tahto on jo luja, mut se on vaan hyvä. Itsellä meinaa kyllä joskus pinna olla aika kireellä ja välillä tuntuu ettei varmasti kyllä kahden kans pärjää mut pakkohan se on pärjätä ja nyt kun sain rautatabletit ja hempan vähn nousemaan 110, niin toivottavasti taas jaksaa paremmin muutenkin.

Niin ja muuten jos jollakin on tuplarattaita myynnissä niin olisin kiinnostunut. =)

Niiskulainen rv 30+2

Ja ONNEA KAIKILLE "heinälapsille" 2 -vuotispäivinään!

Iitu..
Meillä on kyllä ihan hyvin ellit toimineet.Kiva nimi Moonan tytölle=)samaa tyyliä kuin isosiskollaan.Ja onnea uuteen kotiin!
Meillä myös nyt viikonloppuna 2 v bileet joten tarjottavia tehtaillaan tänään,kakun tilasin.Kutsuttuja kummit,iso,-ja isoisovanhempia,muutamat meidän omat kaverit ja 4 lasta tulee,ovat tosin poikaa paljon isompia mutta ei taida vielä ikäisiään kavereita osata kaivata mukaan.

Taisi Niiskulaisella tulla virhe pituuteen=D.
Käytettiin poika toispäivänä lääkärissä kun nuha ja yskä jatkunut jo 3 viikkoa mutta korvat oli terveet,yhtenä yönä tuossa valvotti mutta lääkkeen jälkeen nukkui aamuun hyvin.Nyt mentävä syömään!

Niiskulainen
Niinpäs on tullu pieni virhe eli pituutta tytöllä oli 87 cm =)).

Meilläkin on Iitu tytöllä pientä flunssaa alkoi tossa tiistaina nenä vuotamaan ja näyttää pahentuvan vaan nenäntukkoisuus. Aina kun tyttö sairastaa niin meillä on tosi rattoisat yöt, tyttö heräilee alvariinsa niinkuin viimeyönäkin. Yskää ei onneksi ole, mutta kurjaa on jo tuo nenäntukkoisuus, kun tahtoo vaikuttaa meillä kaikkeen.

Onneksi mummo vei tytön tänään niin olen päässyt täällä vähän siivoilemaan tosin vielä on paljon hommaa. Harmittaa ihan kauheana kun olin tytölle aamulla vihainen kun pissaili kahdesti lattialle tai toisella kerralla sohvalle, ekakerta vaan muistuttelin että potalle sit ens kerralla ja toisella sit sapattelin että vaippa se pitää laittaa kun alkaa olla tollasta touhua...ja sit vein potalle ja laitoin oven kiinni kun aina sen haluaa laitettavan kiinni ennenkuin tekee mitään, sit hetken päästä kun avasin vessan oven tyttö olikin löytänyt hammastahnapurkin ja vetänyt tahnaa suuhunsa. Reagoin aika voimakkaasti kun rupesin tytölltä repimään hammastahnatuubia ja ehkä hieman liian kovalla äänellä toruin häntä sit soitin ukolle töihin että mitä se jättää tollasia niin alas kun tyttö saa jo nuo tuubit auki, aikuisen vikahan se on ei lapsi ymmärrä sitä et noita ei syödä tuosta vaan. =( En kyllä koskaan ole ennen torunut tyttöä siitä että vahinkoja sattuu mut nytpä senkin tein ja on pahaolo nyt sit itselläkin.

Oon kyl miettinyt että olisikko pitänyt välillä käydä töissä kuin tehdä toista tähän heti perään vielä kun tytöllö on tollainen uhmakin. Nyt sairaana olessa tyttö vielä nukkuu taas pinnasängyssä meidän makuuhuoneessa ja taas pitää alkaa opettaa omaan huoneeseen omaan petiin että ehtii tottua sinne ennen vauvan tuloa, niin vaavi saisi tuon pinniksen käyttöön eikä tytöllä tuntuisi että vauva on vienyt hänen sänkynsä.

Iitu..
Niiskulainen:eek:n mullakin usein huono omatunto jos olen poikaa joutunut paljon komentamaan mutta onhan ne rajat laitettava ja virheistä oppii,niin vanhemmat kuin lapsikin.Meillä nyt hiukan seesteisempi vaihe menossa,se ihan kamala uhma on väistynyt ja tilalle tullut tavanomaista uppiniskaisuutta mutta ei joka asiasta saa raivareita,ehkä tajuaa poika puhetta jo paremmin kun selitän asioita.Edelleen meillä taistellaan sohvalla hyppimisestä,ihan uskomatonta ettei anna periksi!Äsken taas hyppi monista kielloista ja poisnostoista huolimatta kunnes sitten takaraivo kolahti sohvan reunaan,itku tuli mutta hetken päästä taas sama pomppiminen.Oon totaalisen kyllästynyt tohon,mikään keino ei auta ja jatkunut jo puol vuotta.Selvästi näkee että tietää sen olevan kiellettyä:katsoo alta kulmien ja joskus vaan seisoo sohvalla ja vähän hytkyttää jalkoja(ettei näytä kunnon hypyiltä).Monesti oon aatellu että pomppikoot mutta sehän on sen merkki että hyväksyn lopulta asian jos en kiellä ja silloin poika voittaja tässä taistelussa,sitäpaitsi pelkään että satuttaa itseään kun meillä kulmasohva josta helposti astuu yli kulman.Kun tekiskin sitä satunnaisesti mutta kun joka päivä sata kertaa...

Tiiikeri
Toi on Iitu vaikeeta kun jostain tulee lapselle tapa ja sama toistuu monta kertaa. Tuntuu että on itse ihan umpikujassa kun ei keksi ratkasua. Meilläkin on monenlaisia oikkuja ollu ja on, vaihtuu vaan monet. Ja huomaan että jos pysytyis vähemmän kiinnittään huomiota niin vähän helpottaa, tai ainakin ettei vanhempi liikaa korota ääntä. Meillä ainakin Lumikukka vaan innostuu jos korotan äänen ja olen vihainen, jos taas vaivihkaa kiellän tai koitan että unohtais asian niin on parempi. Mutta nää nyt on tosi vaikeita juttuja ja toisiin temppuihin tepsii toiset jutut, toisiin toset ja joskus tuntuu ettei mikään tepsi. Jaksamista vaan sinne, ei muuta voi sanoa! Tai tuli mieleen että tepsiskö että otat pojan väkisin syliin jos pomppii, niin kauan pidät kun rauhottuu ja ymmärtää että ei saa pomppia ja toistat tuota?

Meillä oli tässä muutaman päivän kuumetauti, pari kurakakkaa taas tuli niin kun viimeks kk sitten ja kuumetta 2 päivänä. Ei muita oireita. Piti vaan ekan päivän niin kovaa kuumetta että käytiin päivystyksessä varuiks, kun aina menny niin hyvin ja Lumikukka ihan innoissaan menossa lääkäriin. Joo ei varmaan mee enää!! Oli joku kolmenkympin päälle oleva naislääkäri, joka katto ensin toista korvaa tosi tarkkaan ja pitkään. Neiti meinas siitä jo harmistua, sit toisessa korvassa oli kuulemma vaikkukökkö edessä että lekuri ei nähny. Tunki sen korvan kattomislaitteen läpi pitkän topstikun jolla sörkki korvaa, neiti huusi ihan hysteerisenä, jouduttiin molemmat pitään täysiä kiinni kun rimpuili ja huusi. Tuloksena että korvat terveet mutta toisesta vuosi verta kun sörkkimisellä sai suulle pienen haavan aikaan. Neiti huusi vartin vielä lekurin jälkeen =(. Tosi kamala kokemus! Nyt varmaan tuli sit se lääkärikammo, hitsi vie! Harmittaa että niin herkästi vietiin lekuriin ja osu tommonen kokematon lääkäri. Muut lääkärit on tosi nopsaan kattoneet korvat ja neiti ollu ihan kiltisti hiljaa, ei oo sattunu.

Aiemmin vaan menny korviin nopeeta kuumeen noustua ja siks haluttiin tarkistaa, mutta en kerralla kyllä odotetaan kauemmin. Yksityisellekin jos vie niin aina joutuu flunssasta maksaan sen 50 e omavastuuta, jos ei oo sairaus uusinu. Kalliiks käy sekin kun tuntuu 1-2 kk välein aina jotain kuumetautia tulevan. No eipähän viedä niin herkästi lekurille kuiteskaan.

Meillä alettu taas käymään pöntöllä paremmin, ei ite pyydä mutta jos sanon että äiti menee isolle pöntölle niin monesti huutaa että ei kun hän haluaa pöntölle =). Tänään oli kuiva vaippa hoidon jälkeen koko illan =). Pitäis vaan koittaa etten liikaa tyrkytä, mä kun innostun tosta pottatouhusta niin että haluisin heti onnistuvan. Mutta eihän se niin mee vaan pitää ottaa lapsi huomioon ja hänen tahdissa, muuten tulee takapakkeja ainakin.

Mä olin tänään neuvolassa ja hb oli noussu normaaliin 134. Mutta hitsi se sijaisterkka kämmi. Piti ottaa vain hb ja pissa, niin katto että jo mulla on pissatulehdus. Varrottiin lekuria, sain reseptin, kävin apteekissa ja kotio. Terkka soittaa että katto väärän pissan, ei mulla oo tulehdusta, sit tutki mun pissaa siinä puhelimessa ja sano että on mulla tulehdus.. Pyysi tulla antaan uuden näytteen. Menin takas neuvolaan, ja pissa puhdas, sano vaan että joku arvo kohollaan mikä meinaa että pitäis juoda enemmän. Pikkasen jäi epävarma olo että onko nyt tulehdusta vai ei ja mitä tää nyt tarkotti, ihme eukko. No siltä voi odottaa, oon kuullu muiltakin juttuja. 2 vkon päästä varsinaisen terkan aika onneks!

rv 32

Iitu..
Tiikeri:muistanko oikein että kävit jossain puhumassa synnytyksestä?Saitko pelkoja pois mielestä?Onhan monesti seuraava helpompi kuin ensimmäinen,tietää jo homman kulun ja osaa vaatia enemmän.Jos me joskus innostutaan toisesta lapsesta niin aion section pyytää suoraan,arpi jo masussa niin en viitsis alakautta edes koittaa.Ja mulle jäi traumoja siitä joten toiste en samaa aio kokea...Koskaan ei etukäteen tiiä kuinka synnytys menee,voishan olla helppokin.
Kauhee miten lekuri Lumikukan korvaa ronkkinut,toivotaan ettei tyttö muista!

Miten teillä lapset sanoo oman nimensä?Poika sanoo etti=Vertti.Onkin vähän vaikeampi sanoa.Nyt lähden laittelemaan synttärijuttuja valmiiksi,tarjolla mustikkapiirakkaa,keksejä,vadelmatäytekakkua,jauhelihamunakas rullaa ja riisipiirakoita munavoilla.Teemana Nalle Puh=)

Iitu..
Hih,poika päästi hauskan tokaisun tänään kun oltiin vieraiden kanssa kahvipöydässä.Syötin kakkua Vertille ja katseli samalla Prisman mainosta,huomasi sivulla alushousuja johon sanoi:"On paljon pyllyjä!"Kyllä saatiin isot naurut=)

Pikaseen vielä kirjotan nukkumaan menosta ennen kuin miehen kans menen katsomaan leffaa.Kolmena iltana kun olen vienyt pojan nukkumaan niin nousee heti sänkyyn seisomaan ja sanoo "kakkahätä".Aina olen vienyt pytylle eikä mitään ole tehnyt.Jos en heti vie niin alkaa itkemään ja hokee vaan kakkahätää.On siis nyt joku kausi taas menossa,keksinyt keinon millä pääsee pedistä vielä hetkeks pois.Pitäs antaa itkeä mutta mitä jos onkin oikeesti hätä ja joutuu tekeen vaippaan kun tehnyt jo monta kuukautta pönttöön?!Äsken mies vei pojan unille eikä tehnyt samaa kuin mulle.Saa viedäkin nyt pari iltaa jos tapa vaikka unohtuis.Kaikkea noin pienetkin jo keksii ja osaavat käyttää hyödyks.Öitä.

Moona...
Juu Iiti meillä sanoo aina et VETTÄ!! vaikka ois hetkis sitten juonut. Nykyään käytän juomassa just ennen nukkumaan menoa, ja sänkyyn en enää vettä tuo.
Meillä kans juhlittiin synttäreitä tänään. Mummot+papat+kummit kävi ja yksi tuttava lapsensa kanssa. Paljon sai lahjoja. Mieluisin on pyörä. Sit tuli paksu satukirja,ruokaluvälineet,muumipetivaatteet ja leluja.

Tyttö sanoo nimensä ihan kuin kirjoitetaankin. ärräkin surisee hyvin, ihan vasta sen oppi ja innoissaan surisuttaa;)
Vaavi on nukkumassa ja tyttelikin kohta, joten töllön ääreen miehen kainaloon,heips!!

Moona

Moona...
Huomenta!

Iitulla näköjään uus lempparinimi Iiti;))
Hei millasia rytmejä teillä on lapsilla? Kuin aikasten aletaan nukkumaan ja mihin aikaan päikyt?
Meillä 21.00 yöunille, 7.00 ylös ja 12.00-14.00 päikkärit.
Olipa kyllä tiikerin tytöllä ollu kamala lääkäri!!
Monilla näkyy viikot olevan jo pitkällä et kohta saa 05heinikset lisää sisaruksia,ihanaa! Nyt kaffelle ja sit alennusmyynteihin kierteleen, heips!!

Tiiikeri
Tytteli sanoo nimensä ihan oikein 'Lumikukka'. Rytmi vähän vaihtelee kun saa nukkua aamulla kuinka huvittaa, nyt kuitenkin yöunet 20-7 päikkärit 13.30-15 tai joskus nukkuu vaan tunninkin päikkäreitä.

Mulla tänään vapaapäivä kun neiti ja iskä mökillä sekä vaari ja Lumikukan kummisetä. Mies kalassa kummisedän kanssa ja vaari hoitelee Lumikukkaa. Mä touhusin tossa aamupäivän ihan tohinassa ja nyt oon ihan kuitti, ei paljoa enää jaksa, heti väsähtää ja toipuminen kestää seuraavaan päivään. Kun osais vaan olla mutta kun ois kiva tehä kaikkea.

Eilen oltiin Mouhijärvellä kotieläinpuistossa ja Tampereella ostoksilla. Oli kiva reissu, sai kävellä sopivasti niin ei selkäkään rasittunu. Reissu kesti 9.30-16 ja illalla olin ihan kuitti, kuudelta meinasin nukahtaa sohvalle väkisin kun Lumikukka oli kylvyssä isänsä kanssa. Ei paljoa pisemmille reissuille huvita lähteä kun energiat näin vähissä. Lumikukka tykkäs kovasti eläimistä ja oli ihan intona. Kun puhutaan hevosista niin muistaa vaan että ne kakkas =). Hammaspesut sun muut sujuu ihan ok kun muistelee että mitä me siellä nähtiin =).

On kyllä omaa tahtoa likalla nyt ihan hirmusesti, kaikki pitäis saada tehdä itse. Auton istuimeenkin laittoa rimpuilee välillä ihan hirvittävästi kun itse pitäis saada laittaa, joo hyvinpä onnistuu!

Mulla oli joo Vammalassa kätilön kanssa keskustelu, käytiin viime synnytystä läpi ja heidän toimintamalleja/vaihtoehtoja. Meni aikaa 3 h =)! Huomenna ois uus käynti, muutamia kysymyksiä kun noussu vielä mieleen, vaikka toisaalta olo että tartteisko enää mennä mutta kai mä menen, tuntuu ettei siitä puhu ollenkaan liikaa kun on niin iso asia. Sit saan vielä lääkärin tutkimuksen ja ultran 36 viikolle jos haluan. Vaavi on nyt väärinpäin ja se jänskättää nyt rv 32+2, haluisin kyllä synnyttää alakautta. Lekuri kyllä sano että ehtii kääntyä vielä monta kertaa, mutta Lumikukka kun oli niin kiltisti tosi ajoissa jo pääalespäin niin ei tarvinnu sitä miettiä. Joten vois jo kääntyä tääkin =).

Taidan mennä makaan!!

murmel i
kivasti täällä käyny porukka kirjottelemassa,täällä oon ollu niskat ja pää kipeenä niin ei ole jaksanut koneella istua. niskat taas ihan jumissa ollu,ei pää ole kääntynyt.nyt helpottamaan päin onneks. ja en tiiä mikä on ollu kun mahassa kiertää harvase hetki,jos en tietäis varmaks etten ole raskaana niin epäilisin sitä ;)!! kumma juttu! jos keho oireilee näin topin syntymän aikoihin,heh :)

tiikeri: sulla on ollu kiva kätilö :) mut kamala lääkäri lumikukalla!! varmasti tuleekin kammo raukalle :( onneks topilla on ollut ok lekurit,kun niitä niin paljon.muuten olis aika kamalaa viedä aina.
kiva nimi tuli moonan typylle :) noista nimistä,topi sanoo itseään popiksi :) osaa sanoa topikin mutta ite tulee kans välillä sanottua popi niin siitä sitten oppinut.

rytmit: nukkumaan menee illalla 20.00 ,herää 07-08 ja päikkäreille menee 13 aikoihin. mut noihin päikkäreihin tulee taas muutos kun alkaa hoito. ja tietty joutuu sit heräänkin aikaisemmin. hieman on topilla tullu vissiin painajaiset uniin mukaan,toisinaan herää hysteerisenä sängyssään. ottanut sit viereen nukkumaan,vaikka muuten tiukat unikoulut onkin minulla. en vaan henno jättää sänkyyn huutamaan .vaikee aina arvuutella että onko oikeasti hätä tms. topi muuten iltaisin koittaa saada lisäaikaa sillä et huutelee "pusuu,anna pusuu" ja sit vielä pitää pusut käydä antaan ;)

joo synttärit vietettiin täälläkin ja paljon tuli lahjoja.tuulipuku,autoparkkitalo,huppari,pikkuautoja,pari rekkaa,dvd.itä,kirjoja ,maatalon eläimiä jne. ei tarvii taas mitään ees ostaa ennen joulua! vaatteitakin on ihan kamalasti.tänään kyl kävin uudet kurarukkaset ostaan,kun hoito alkaa topilla ensi viikolla taasen. meikälikka meinaan lähtee kahden viikon päästä sinne kouluun,hui :) jännittää hiukan!!

kiva iitu että pääsit lomaileen ja sit aina huomaa et oma koti kullan kallis:) oltiin viime yks vk.loppu pari yötä reissussa ja heti ikävöi kotia.no oonkin aika kotirotta.. nyt on tiedossa vk.loppu vapaa kun äitini vie topin mökille kahdeksi yöksi. en tiiä mitä tekis,mut taidan kyl laittaa toisena iltana itteni nätiks ja painua tanssimaan :)

onnittelut muuten kaikille taaperoille 2v !! aika menee kyllä tosi nopeesti!

topi ei vielä halua pukea itse,kenkiä kyllä koittaa ja takkia.hattu ja lapaset toki. vaipat on vielä ja uhmaa ihan hirveesti!!

mutta nyt mentävä kauppaan. kesänjatkot!

Iitu..
Pojalle tullut nyt lempisanonta,"äiti kato" tai "isi kato".Milloin mitäkin haluaa näyttää ja pitää sitten tietysti katsoa kun toinen niin innoissaan osoittelee=)Mä lähden keskiviikkona yöksi mun serkulle,asuu meistä n.100 km.Hällä 4 kk tyttö:)
Viime yönä poika heräs huutamaan klo 02,koitin takasin kaataa sänkyyn ja huusi vaan kovempaa eikä suostunut jäämään kun hoki taas kakkahätää,no mies sitten nosti pois ja vei vessaan mutta eihän sinne tehnyt mitään,sen jälkeen kävi tyytyväisenä taas nukkumaan.En tiiä mikä kausi nyt menossa kun kakkahätää väittää,harvoin kuitenkaan tekee(1-2 ktr/pvä)vaikka monta kertaa sinne istumaan haluaa.Nyt otettava vastaan saunan raikas poika!

Tiiikeri
Meillä ollaan taas pikkasen kipeenä, nuhaa ja muuta kröhää. Meni hoitoon kyllä mutta pari yötä ollu levottomia. Mies meni viime yönä Lumikukan huoneeseen nukkuun kun muuten ois rampannu koko yön meidän huoneen väliä. Mä en haluis yöllä päästää viereen, en saa ite nukuttua ja menee kaikki rutiinit ihan sekasin. klo 5-6 saa tulla jo viereen mutta ei puolen yön aikaan niin kun viime yönä olis jo tullu. Söi kyllä aamu puuron reippaasti ja noi mutta tylsää kun me aina sairastetaan!

Mulla itelläkin kurkku kipeä ja ihan pientä nuhaa..

Juu onnittelut täältäkin kaikille 2v taaperoille =), on se vaan hieno ikä!

Meillä iltasin tulee välillä pisuhätä, pyytää vessaan, välillä tulee pissa ja toisinaan ei. Yölläkin huusi pissahätää mutta kun koitin miehelle siinä sanoa että vie vessan, ei se kuullu kun neiti huusi niin kovaa, tuli sitten vaippaan. Mutta selkeesti siis välillä herää pissahätään, joten tarttee viedä kun vaan kerkee jatkossa ennen kun tulee vaippaan. Sillon yöllä vaihettiin vaippa ja aamulla oli ihan kuiva, teki pisun pönttöön =).

Yhteistyössä