HEINIKSET 05!

• Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
Tiiikeri
Juu tänne voi ihan rauhassa tulla purkamaan tuntojaan ihan tosi!! Eikä se silti tarkota sitä että me päivät läpeemme ollaan tämmösiä mitä joskus kiukuspäissämme kirjotellaan =). On hyviä ja huonoja päiviä, niin lapsilla kun aikuisillakin. Iitu ei oo yhtään sen huonompi kuin me muutkaan, jokaisella menee joskus hermot. Ja kyllähän tuo koettelee vanhempaa jos on poikkeuksellisen uhmakas lapsi, mutta siks on just hyvä että on tää palsta jossa saa purkaa tuntojaan. Eli ei sun Iitu tarvii meille todistella olevas hyvä äiti, sä olet sitä ja me tiedetään se! Jos ulkopuoliset saa muun kuvan susta niin se on heidän ongelmansa, turha tulla sitä tänne purkamaan, pitäköön omana tietonaan! Ei välitetä Sannin kommentista!!

Ja mä tunnen olevani nyt huono äiti kun hukkasin Lumikukan hirmu rakkaan keltaisen pienen teletapin. Vaunun korista on ehkä puonnu kun ei löydy nyt mistään. Mies lähti just pyörällä katsastaan reittiä. Kamala tunne kun lapsi itkee sen perään, nukahti nyt ilman 'bambia' joksi se on ristitty =(

Masu supistelee aika kamalasti, hirvittää!! Luulin että joku päivän juttu vaan, että oon rasittunu liikaa, mutta näyttää jatkuvan ja neuvolalääkäri vasta kuun lopussa. Supistaa levossa väliin ja liikkeessä enempi.

Niiskulainen
Oho mulla tuli nuo raskausviikotkin väärin, taitaa olla nyt vaan mun toiveajattelua että olisin noinkin pitkällä eli viikkoja on vasta 27 tai oikeastaan huomenna lähtee liikkeelle raskausviikko 28.

Äläkääkä sitten lopetelko tänne kirjoiottelua vaikka joku saattaa käydä huomauttelemassa jotain aina välillä. Eihän sinällään missään huomauttamisessa ole mitään pahaa jos asia on ihan oikea, mutta tuntuu ikävältä jos huomauttelija ei ole aivan varma asiasta vaan mutu- tuntumalla antaa omia neuvojaan ja loukkaa toisia ihan vaan joidenkin keskustelupalstan kirjoitusten suhteen. Me ei kukaan nähdä oikeasti miltä kenekin perhe oikeasti näyttää ja voi olla että se kirjoittelija joka puhuu aina pelkkää positiivista ja iloisia asioita onkin kaikista kärttyisin akka. =)).

Niiskulainen rv 27

Iitu..
Voi kiitos teille kaikille kannustuksesta,piristi ihanasti mieltä!=)Aattelin jo että kaikki teilaa mut...Hyvä asia sinänsä että tuon mollaus kirjoituksen jälkeen tuli monelta tekstiä tänne!Mietin just mitä tänne kirjoitan etten vaan valita...taidan jatkaa entiseen malliin.

Tiikeri ja Niiskulainen:jos tuntuu että liiaksi tulee supisteluja niin käykää tarkistaan tilanne.Ja levätkää,antakaa siihen itsellenne mahdollisuus älkääkä touhutko liikaa.Luulisin että ekan raskauden jälkeen kohtu on jotenkin herkempi kaikille tuntemuksille ja osaa paremmin itse niitä kuulostella kuin ekassa raskaudessa.Kyllä matkalaiset kyydissä pysyy loppuun asti=)

Voi Lumikukan LaaLaata,toivotaan että löytyi.Pojalla on kotona unileluna Tiikeri ja hoidossa Ainupupu,nimiä niillä ei ole mutta joululahjaksi sai ison leijonan jonka nimi on Mimi=)Itse alkoi niin sitä kutsumaan,käy Mimiä aina halaamassa ja juottamassa omasta kupista.

Lääkärissä käytiin tänään ja epäili ihan sitkeää vatsapöpöä.Tarkkaillaan pari viikkoa,jos jatkuu niin sitten kakkaviljely.Maitotuotteita pitäisi nyt vähän vältellä ja annetaan Gefilus maitohappobakteereita,syönyt aina Relaa niin nyt vaihto toiseen kun niissä eri bakteerit.Kuunteli pojan sydäntä tosi pitkään ja sanoi että kuuluu virtausääni.Mä heti säikähdin jotakin vakavaa!Mutta sanoi olevan harmiton joka kuuluu joka toisella taaperoikäisistä,laittoi maininnan neuvolakorttiin että seurataan aina lääkärikäynneillä.

Sitten kerron meidän viime yöstä.Poika heräsi 3 kertaa yöllä itkemään,ekalla kerralla itki kunnolla ja huusi äitiä.Menin katsomaan ja poika halusi kakalle,pytyllä oltiin molemmat silmät ristissä(kello oli 00.30)mutta ei kuitenkaan tehnyt mitään.Vein takasin sänkyyn ja kävi heti rauhassa nukkumaan.Toisella kerralla kävin vain sanomassa että nyt nukutaan,silitin vähän niin lopetti itkun ja kolmas kerta vaan ulahti ettei tarvinut huoneessa käydä.Tuli mieleen että olisko ollut maha kipeenä, näki pahaa unta tai nukkui vaan levottomasti,meillä yläkerrassa tosi kuuma,itekin oon ihan nihkeä enkä meinaa millään nukahtaa.Ihmeen pirteä oon tän päivän ollu vaikka nukuin vaan 4 h viime yönä.Poika oli ollu hoidossa niin väsynyt aamupäivällä ettei ollut syönyt vaan tahtoi nukkumaan!Söi lounaan vasta välipala-aikaan.No onneks syö ja juo ettei kuivu kurakakan takia.Ei ole kylläkään kakannu kuin 1-2 kertaa/pvä mutta silloin kun tekee niin ihan vetistä.Toivotaan että helpottaa pian.Lääkäri sanoi myös että voi olla Rotavirusta mutta se ei enää tämän ikäisellä oireile niin pahoin kuin vauvoilla.

Nyt kerron positiivista,poika oli tänään oikein hyvällä tuulella eikä käynyt mun hermoon.Vähän tuntuu että jotkin sanomiset ja kiellot alkaa hiljalleen mennä perille,välillä=)

Vielä yks asia:lähden 16 pvä mun tädin kanssa Karpathokselle,ihanaa!Luottavaisin mielin jätän pojan isänsä kanssa kaksin koska pärjäävät loistavasti yhdessä!

Kiitos naiset että olette olemassa=)

murmel i
nyt kirjoittelen muita kuulumisia:)

topilla oli 2v neuvola eilen vaik synttärit onkin 21.7.mitat oli n.12kg ja 87cm. pituutta oli tullu 2kk.ssa 1,5cm ja neuvolan mielestä se oli ok,tuumas et topin kasvu vaan hakee uomaansa.syyskuussa ja marraskuussa on extramittaukset ja neurologi tekee sit päätöksen et joutuuko topi sinne luuröntgeniin..pietään peukut pystyssä että kasvua tulisi tarpeeksi!!

topillakin on rakkaaksi pehmoleluksi tullut iso pupu-pehmo ja rotta-pehmo.niitä aina kantaa kainalossaan ja automatkalla on rotta must juttu!toivottavasti tiikeri teidän teletappi löytyy!

tiikeri ja niiskulainen: toivottavasti teidän supistelut hellittää.kannattaa varmaan käydä näyttämässä jossain niin voi sit olla rauhallisin mielin.

kyllä munkin hermoja toi topi koettelee kun uhmaa niin kovasti.neuvolassa sai kamalat raivarit kun mitattiin ja kotona riskaa joka asiasta..heti jos ei saa tahtoaan läpi niin huuta kuin hyeena..mut periks en anna koska vaikeempaa se sitten on!ei kai kenenkään kuulukkaan vaan ihastella lapsen uhmaa ja olla itse rauhallisuus..outoo olis se jos ei koskaan menis hermot!minä ainakin lasken monta kertaa päivässä tuhanteen ;)

toivottavasti iitun pojalla helpottaa mahavaivat :/ topilla ei vielä mahavaivaa olekaan ollut mut luultavasti ne kierteet taas alkaa kun meen kouluun ja on hoitopaikassa. kiva iitu et pääset ulkomaille!!ootko viikon? mä haaveilen new yorkin matkasta..joskus sitten!

tänään käytiin uimassa topin kanssa ja oli innoissaan!ihanaa aikaa tää kesä kun ei tarvii pukea kamalia toppavaatteita ja on paljon tekemistä!no joo,tuskin se tekeminen syksylläkään loppuu kun se koulukin alkaa..;)

mutta nyt painun pehkuihin. viikonjatkot heiniksille!!

Iitu..
Joo viikoksi lähden reissuun,oishan 2 viikkoa kivempi mutta en raaski jättää poikaa ja miestä kauemmaksi aikaa,tulee hirmu ikävä!Nyt oli 2 vuotta väliä reissuissa raskauden ja imetyksen takia,olen joka vuos käynyt jossain.Jos ens vuonna lähdettäs koko perhe kun poikakin isompi ja omatoimisempi.

Ihan hyvinhän Topi kasvanut,aihetta huoleen jos ei mihkään mitta venyisi.Mutta hyvähän on että kaikkea tarkaillaan hänen kohdallaan,saat Murmeli itelle mielenrauhaa ja Topi oikeanlaista hoitoa ja apua.Käveleekö vielä?

Tiikeri,löytyikö Laalaa?

Tiiikeri
Joo Laalaa löyty tai meidän bambihan se on =). Melkein itkua väänsin Lumikukan puolesta kun harmitti niin mutta mies löysi sen läheltä päiväkotia. Heti tein siihen kanttinauhasta nimilapun, jossa koko nimi eikä toista koko Suomessa joten jos ei niin helposti hukkuis. Toinen hirmu tärkeä on iso nalle jonka nimi on ai-ai =), siinäkin on Lumikukan koko nimi pesulapussa. Tänään koko aamupäivä paijattiin molempia leluja kovasti, hyvä että löyty!!!

Mullahan oli eilen terveyskeskuslääkärin aika mutta en tajunnu siinä puhua supisteluista kun oli selän takia. Mutta eilen tosiaan supisteli paljon ja yölläkin supisteli pari kertaa. Tää päivä on nyt menny kyllä hyvin, supistanu vaan pari kertaa. Mulla on Vammalan sairaalassa 'pelkokäynti' kätilön kanssa ens maanantaina. Jos puhun sille supisteluista ja kahden viikon päästä taas selästä aika terveyskeskukseen. Sain onneks jo nyt ton ajan Vammalaan, niin ei tarvii yksin miettiä synnytysjuttuja. Käyn siellä 1-3 kertaa, joka sisältää lääkärin ja ultrankin jos tarvis vaatii =), ihanaa palvelua!!

Mulla rv 28+5 jo, vaikka supistelujen kannalta ois kiva joku rv 32 =), jotta ois levollisempi olo.

Verttikö jaksaa kumminkin hoidossa olla ripulista huolimatta? Hyvä ettei tuu kakkaa kun 1-2 kertaa/pvä niin suht normaali kakkausväli. Meillähän oli rotavirus alkuvuodesta ja oli tosi raju vaikka Lumikukka oli jo 1,5 vuotta, mikä sitten lasketaan vauvaksi? Toivottavasti nyt helpottaa pian kun nää helteet muutekin rankkoja ilman ripuliakin. Meillä onneks tuo ilmalämpöpumppu viilentämässä niin yöt menee normaalisti.

Ihanaa Iitu että pääset reissuun, voih kunpa munkin aika joskus koittais =)..

Musta tuntuu murmeli että meillä 2 v pituusmitta on samaa luokkaa kun teillä ja paino varmasti alle 12 kg. Mun mielestä ihan hyvät mitat! Ja tosiaan pääasia että kasvaa. Meillä neuvola synttäripäivänä 17.7.

Mun selkä on muuten tänään ollu tosi hyvä verrattuna moneen viikkoon. Sain venytysohjeita joita olen tehny, jumppaamaan en oo kyenny kun supistaa heti ja huomenna taas fysterapia. Toivottavasti vaan se hieronta ei aiheuta näitä supisteluja, tarttee seurata tilannetta!

Mukavaa viikonjatkoa mammoille!

Iitu..
Joo poika ollut hoidossa koska kakkaa harvakseen ja muuten ihan ok,virkeä ja jaksaa touhuta.Ja muilla hoitolapsilla ei ole ollut oireita.Eri asia jos kakkaisi monta kertaa päivässä vaippaan niin sitten oltais kotona.
Hyvä että bambi löytyi,noi pienet asiat kun niin suuria ja tärkeitä lapsille,jotakin turvaa ja hyvänäpitoa kai pehmoleluilta saavat=)Meillä neuvola 23 pvä,mies vie kun mä samana iltana kotiudun matkalta.

Iitu..
Mitenköhän tämä ketjun käy sitten kun Tiikeri ja Niiskulainen saavat vauvan?Kataa ja Moonaakaan ei ole kuulunut,lapset pitävät kiireisinä.Jos jotenkin pysyisi yllä tämä,kuitenkin mukavan pieni ja tiivis ryhmä meitä on.

Poika oli innoissaan kun laitettiin taas vettä lastenaltaaseen ja takapihalla polskutteli,välillä makaa mahallaan vedessä ja "ui"=)
Kokeilin tänään niin vieläkin tulee toisesta rinnasta maitotippoja kun puristaa,ja lopetin imettämisen 10 kk sitten,kyllä pitkään menee kun normalisoituu.
Kohta unille,voikaa hyvin!

Tiiikeri
Vauva tosiaan pitää kiireisenä kun toinenkin siinä vielä hoidettavana, voi olla ettei kauheen usein ehdi/jaksa nettiin tulla. Mutta jos tulee pientä taukoa niin pitää koittaa jatkaa sitten vähän myöhemmin kun tilanne alkaa kotona rauhottuun. Ois tietty mukava kun joku muu jaksaisi Iitun lisäksi sitten pitää yllä ketjua, jos me Niiskulaisen kanssa hoidetaan lapsia.

Neiti nyrjäytti äsken nilkkansa =(. Kaatu pannuhuoneen lattialla kun meni niin kovaa, oik. nilkka muljahti ja kauhee poru. Nyt ontu sitä illan, kysyin päivystyksestä että mitä tommoselle voi tehdä. Kylmää, kohoa ja sidettä, sehän se ensiapu. Kylmää ja kohoa vähän pystyttiin pitään mutta sidettä en uskalla laittaa. Itellekin kun laitan niin tosi helposti verenkierto heikkenee ja alkaa pisteleen. En sais rauhaa yöks jos lapselle laittaisin siteen ja oiskin liian kireellä.

Käskivät kattoon aamulla että jos vielä ontuu niin pitää käydä lääkärissä. Itelläni on monesti nilkka nyrjähtäny ja viikon se ainakin kestää että paranee, eikä sille oikein mitää voi tehdä. No katotaan huomiseen..

Mä olin tänään fysterapiassa ja selänvenytyspenkissä, vähän ärty, tartti kylmää illalla. Mut ei oo onneks pahemmin supistellu =)

Hyvät yöt!!

Niiskulainen
Tiikeri: Kyllä sitä kaikkee sattuukin noille pienille, jospa jalka alkaa paranemaan heti ja ei vaivaa kauan.

Voihan se olla että hetkellisesti taas sitten täällä palstailu jää varmaan lukea saattaa ehtiä mutta ei kirjoiottaa sitten kun vauva syntyy. On aina välillä kyllä nytkin kausia jolloin tulee vähemmän käytyä itse kirjoittamassa.

Katasta ja Moonasta olisi myös mukava kuulla, mutta heillä taitaa olla kiirusta. Mutta varmaan kun meillä Tiikerin kanssa on vauvat alkaa kata ja Moonakin ehtiä silloin tällöin myös tänne kirjoittelemaan ja pitämään Iitun kans tätäkin "yhteisöä" yllä ja ihan mukavahan se olisi jos joku ihan vieraampikin alkais juttua laittaa niin äkkiähän sitä tutustuis ja olihan meitä silloin joskus (odotusajoilla) aika isokin porukka kirjoittelemassa mitähän heille kuuluu ja heidän "heinävauvoille"

Mies on kesälomalla niin tulee vähemmän kirjoiteltuakin kun ollaan koko ajan menossa jossain tai tekemässä jotain. Tänään on mies tehyt sadevesi putkituksia ja minä vighdoin ja viimein sain aloitettua autokoulun 2 vaiheen arvioivalla ajolla. Olen jo kerran siirtänyt väliaikaista korttia 2 vuodella ja nyt ihan pakko jo alkaa tuo vaihe käymään vaikka musta onkin pahimman luokan rahastusta. Huomenna on sitten liukkaanajot =). Minä jännitän kyllä tuota ajamista ihan pöhölönä kun ei oikein ole tullu 4 vuoden aikana ajettua paljon ollenkaan, kun en kauheana nauti ajamisesta niin mies yleensä ajaa kaikki reissut vaikka koittaa mua aina rattiinkin joskus patistaa ettei pääsis ihan ajotaito ruostumaan.

Hyvää yötä kaikille!

kata..
Moikka!!Eipä tuu käytyä enää netissä niin usein,ei ehkä johdu siitä että kaamee kiire ois vaan ei oikein ole enää tarvetta.Odotusaikana tuli kirjoiteltua useammiin mutta nyt aika rauhaisaa ja tasaista niin mitäpä sitä niin usein enää käy täälläkään..

Miska on tosi rauhallinen ja ihana.Maisa on veljelleen ihan upee,halii ja suukottaa.ei ole ollut mustisjuttuja,sen ekan viikon nukku huonosti mutta muuten mennyt tosi ihanasti.

mies on vielä oikeestaan kotona,tekee väolillä kotoa töitä ja välillä on toimistolla muutamia tunteja.
Mies hoitaa vieläkin Miskan yösyötöt eli oon jo yli 4 viikkoa nukkunut täydet uöunet kun mies sanoi ne hoitavansa...Ihanaa!!
Jaksaa kyllä täysin erilailla kun sa nukkua.
Mies antaa pumapttua taikka Nannia.

Maisalla neuvola ja oli 85 cm ja 12 kiloa.On saanut lihaa vähän luiden ympärille!!!=)

Jatkoja tänne heiniksille ja odottajille vähempi suppareita!!
Mua supissti ihan kaameesti 30 viikolle asti ja sitte ne katos.Ja tosiaan 6 päivää käynnitetiin eli se voi hyvin olla että menee ylikin vaikka nyt supistelee.vaikka sitä ei koskaan tiiä...Eli varovainen kannattaa olla!!!

moikka!
Kata,maisa ja pesue sekä Miska 5 viikkoa ja 3 päivää

Tiiikeri
Kiva kuulla että Katan perheellä menee hyvin =) ja ihanaa kun Katan mies jaksaa yösyötöt hoitaa! Tosi hienosti Maisan paino noussu vaikka Kata ollu huolissaan monesti että syö huonosti. Meille ei kotipuntarin mukaan oo vielä kun vähän päälle 11 kiloa vaikka alkuvuodesta oli jo melk 12 kiloa, sairastellu niin paljon ja rotavirus vei sillon talvella kilon. Nyt oon lisänny voita ja öljyä ruokiin, kermaa laiteltu ja koitettu sillain saada maittavampaa sekä enemmän kaloreita. Jänskää vähän nähdä että mitä neuvolan puntari näyttää, kotipuntari kun ei oo niin tarkka.

Lumikukka ontu vielä jalkaa tänään, soitin terv.keskukseen ja käskivät laittaa siteen. Side ollu koko päivän ja ontu vielä illalla, no kaipa menee ajallaan ohi.

Mun selkä ärty eilisestä fys.terapiasta kun olin selänvenytyspenkissä. Oon pitäny kylmää, se auttaa, kävelly ja venytelly. En taida siihen penkkiin enää menny. Supistukset pysyny aika hyvin kurissa.

Tiikeri rv tasan 29

Iitu..
Meillä ollu tämä viikko ihanan seesteinen,poika kiukutellut hyvin vähän ja ollut oikein hyväntuulinen ja yhteistyöhaluinen=)Tuntuis että se pahin uhma olisi mennyt ohi tältä kerralta.Aikaisempaan verrattuna ollut huomattava ero:ei heti saa raivareita kun joku ei onnistu ja totteleekin mitä sanotaan.Ostettiin tänään synttärilahjaksi norsu-seinälamppu ja taas uusi Titi-nalle dvd,nekun nyt niin mielekkäitä pojalle!Vertti täyttää 22 pvä mutta pidetään mun reissun takia juhlat vasta seuraavana vkonloppuna.

Maha ollut nyt ihan normaali pojalla,on annettu tosi vähän maitotuotteita,jos nyt ripuli taas alkaa kun maito otetaan takaisin ruokavalioon niin pitää ruveta miettimään josko siinä olisi se kurakakan aiheuttaja,toivottavasti ei!!Yksi äiti tuossa leikkarilla kertoi että hänen tytöllä alkoi 3 veenä ihan yht`äkkiä maitoallergia joka ilmeni juuri niin että välillä oli masu kuralla,välillä ei.Täytyy miehelle sanoa että ottaa neuvolassa puheeksi kun käyttää pojan siellä.Nyt kone kiinni,täällä alkoi oikein kunnon ukkonen,kaamee jyrinä!

Iitu..
Poika valvotti viime yön,vähän väliä itki eikä rauhottunut ennenku otti syliin,siinäkin oli levoton:jalat sätki ja käsillä paineli jalkoja ja vaippaansa.Tuntui että olisi ollut maha kipeenä,aamulla kysyin mihin yöllä sattui niin näytti mahaansa.Annettiin Panadol aamuyöstä jolloin nukkui paremmin.Tein nyt iltapuuron veteen ettei ainakaan maidon takia vatsaa väännä.Jos ei ala helpottaan niin pidettävä kokonaan pari viikkoa ilman maitoa,sitten jatkettava entiseen malliin niin näkee johtuuko maidosta.

Mulla itellä selkä taas pirun kipee,joku lihas jumissa tuolla syvällä.tuntuu kun veitsellä iskisi tietyissä liikkeissä.Voi Tiikeri meitä selkävaivaisia!Onko Lumikukan jalka ok?

Tiiikeri
Iitu kannattaa pitää kyllä taukoa maidosta ja katsoa jos johtuu siitä, mutta kalkkia kannattaisi sitten antaa lisänä jottei tule puutetta siitä. Kurjia noi mahavaivat!

Ja selkävaivat kans... kurja kun Iitullakin reistaa. Mä kävin tänään Vammalassa kätilön kanssa juttelemassa melk 3 h =). Matkat kesti reilun tunnin vielä päälle, oli siinä istumista mutta kun olen hyvin hoitanu selkääni niin se kesti sen tosi hyvin. Ja kun välillä jaloteltiin ja katteltiin paikkoja. Oli tosi hyvä juttelu, käytiin koko synnytysläpi ja mun tuntemukset sekä tutustuttiin tiloihin.

Lumikukan jalka on parempi, en oo enää sidettä pitäny mutta tuntuu kun välillä silti ontuis sitä. No jospa kuitenkin paranis pian.

Nyt nukkuun oon ihan poikki!

murmel i
taas vierähtänyt aika hirmu nopeesti,kesä on aika hulinaa täynnä!täytyy nauttia tästä vapaasta nyt vielä kun ens kuussa alkaa jo koulu ja topilla hoito.innoissaan tosin olen kun pääsee aikuisten pariin ja on puuhaa.

minäkin yritän käydä täällä kirjottelemassa,mut kirjotelkaa tiikeri ja kumppanit kun ennätätte vauvaarjen lomassa:) mut koitetaan pitää ketju kasassa!!

iitu:mites pojan maha voi??

kurjia noi selkävaivat,mullakin tasasin väliajoin niskat ja selkä menee jumiin,kun topia joutuu kantelemaan.on aika raskasta! mut helpotusta olis tiedossa,meinaan topi käveli eilen :D!! ei huomannut poika et irrotin otteeni ja jatkoi itse matkaansa:)!! eli topilla uskalluksesta kiinni toi homma selkeesti.pietään peukkuja et alkais käveleen pian!

onko teillä muuten videoitten katsomisessa jotain aikarajaa?? oon ite antanu kattoo videoo jonkin aikaa kerran päivässä.ettei kokoajan olla katsomassa. synttärilahjaks lähtee täältäkin ti-ti-nalle dvd,kun se on niin IN.teletapit on myös suosikeissa nytten.täytyy hesasta katsoa huomenna,kun sinne matkataan vk.lopuksi:) tosi mukavaa päästä korkesaareen,topi on varmasti innoissaan(minä myös) !!

niin piti vielä kysyä että joko ootte siirtäny pinniksestä pois taaperot? topi nukkuu vielä ja hyvin mahtuu oleen siellä eikä osaa kiivetä pois.joten annan olla siellä vielä.jatkettava sänky oottaa varastossa,mut helpompi näin toistaiseksi..

nyt meen kyl päiväunille:)

Iitu..
Pojan maha ollut nyt parempi muutaman päivän,aloitettiin laktoositon ruokavalio kahdeks viikoks,sitten taas tavallista maitoa,saa selvyyden onko laktoosista johtuvaa.Vatsa tosin oli jo parempi ennen tota kokeilun aloitusta.

Upeeta että Topi nyt kävelee!=)Kovaa kannustusta ja kehua niin siitä se lähtee!

Ei ole ollu aikarajaa videoitten katsonnassa mutta liikaa annetaan kattoa...nyt oonkin ruvennut sammuttamaan telkkua että touhuaisi jotain muutakin,itkuhan siitä tulee mutta ei hyvää seuraa jos 2 veenä jo telkan orja!

Poika nukkuu vielä pinniksessä eikä siirretä kun vielä hyvin mahtuu eikä kiipeä pois,katotaan syksyllä uudestaan tilannetta.Tutistakin pitäs vierottaa...

Iitu..
Nyt alkoi sitten kuukauden kesäloma=)tai virallisesti maanantaina.Alkoikin aika "upealla "tavalla:eek:ltiin pojan kanssa kaupassa ja mun tarkoitus ostaa uusi kynsilakka,no poika halusi sen välttämättä käteensä ja annoinkin sen enempää miettimättä ja jatkoin rasvojen tutkimista.Seuraavan kerran kun katoin poikaa joka istui ostoskärryissä niin oli kädet ihan punaisessa kynsilakassa,takissa ja naamaankin oli vetäissyt nenän alle kunnon viirut!Jestas sitä sotkua!Ei auttanu muu kuin lähteä samantien kotiin ostokset tekemättä.Kynslakan poistoaineella pyyhin nopeaan kädet ja pestiin kunnolla saippualla,samoin suun yläpuolelta otin varovasti pumpulipuikolla ja aineella varoen ettei mene suuhun.Oli siis saanut pullon avattua kaupassa ja tietty tutki innoissaan mitä se sisältää,oli kiva lähteä sieltä,kaikki tuijotti mitä lapsella on naamassa kun vielä esitteli kaikille punaisia käsiään:"kato" hoki samalla=O Kyllä tuo poikanen kaikkea saa aikaiseksi,onneks ei suuhunsa laittanut!
Sitä ennen käytiin juhlistamassa loman alkua hampurilaisaterialla.

Pojalla ollu monta päivää kova yskä ja tänään nenäkin vuoti sekä illalla oli ääni hällä ihan käheä,ettei tulis enempää kipeäksi kun ens viikon on isänsä kanssa.Vatsa on ollu nyt ihan hyvänä.Nyt lehteä lukemaan ja unille,oon aika väsynyt,viikonloppua!

Iitu..
Lähden tänään mun tädille kun asuvat lähempänä lentokenttää,aamulla sitten Karpathokselle=)Olen viikon pimennossa mutta täälä niin hiljaista että luen teidän kirjotukset kun palaan.Pojalla yskä ja nuha mutta pirteä ja hyväntuulinen on,kyllä tulee ikävä mun miehiä jotka jäävät kotiin!Onneks tän viikonlopun leikin ja ulkoilin pojan kanssa oikein ajan kanssa niin ei jää huonoa omatuntoa ettei olisi ollut aikaa hälle.Palaamisiin!

Tiiikeri
Iitu pääsi lomalle, heippa ja hyvää lomaa =)!!

Meillä ollu synttäripirskeitä koko viikonloppu ja oon ihan poikki. Torstaina alko järjestelyt, mies joutu vielä illaks ylitöihin. Siskon hain junalta ja mansikoita laitettiin vielä 2 laatikkoa. Niin ja Lumikukkaa käytin lääkärissä aamulla kun jalka ei ole parantunu. Päkiää aristaa ja saatiin tulehduskipulääkekuuri, pitäis viikossa nyt alkaa paraneen. Vielä ainakin aristaa =(..

Juu siis turhan rankkaa ollu kun aamusta iltaan oon touhunnu neljä päivää, la ja su tuli vieraita. Huomaa ettei oikein kroppa taho kestää, selkää kipuilee, maha supistelee jne. Tarttee koittaa nyt levätä jatkossa. Joka päivälle vaan tahtoo jotain lääkäriä tai neuvolaa olla, jos ei mun niin sitten Lumikukan. Haluisin nyt yhden ihan joutenolopäivän!!

Neiti sai lahjaksi nukenvaunut, leikkimökin, verkkapuvun, ti-ti nalle dvd:n, muovieläimiä, shortsiasun, puppe saa pikkusiskon-kirjan, Kiinan tuliaisina kummisedältä kiinalaisen val.pun asun t-paitoja, 2 hienoa mekkoa... hei ihan hirveesti tuli lahjoja kun alan luetteleen, eikä tossa kaikki. Kyllä nykyajan lapset hemmotellaan ihan piloille ;)

Meillä on siirrytty jo matalaan sänkyyn mutta päikkärit nukutaan pinniksessä.

Kohta nukkuun, zzz!

Tiikeri rv 30+2

Tiiikeri
Neuvolakuulumisia: painoa oli tullu hienosti 12 kg 220 g =), olin positiivisesti yllättyny kun koti sekä lekurinkin vaaka taannoin näytti alle 11 kg. Pituutta oli tullu 3 kuukaudessa 3 cm eli nyt 86 cm, eikö Murmelin pojalla ollu jotakuinkin sama pituus?

Luulis että nuo mitat näyttävät ihan hyviltä allergialääkärinkin silmissä =).

Ois kiva kuulla muidenkin mittoja kun 2 v neuvolassa ootte käyneet =). Ja jos vaan terveenä pysytään niin painoa varmasti tulee, on ollu nyt ihan hyvä syömään.

Videoiden kattomisesta että meillä ei kattella ollenkaan. Neiti ei oo jaksanu keskittyä enkä oo jaksanu vähään aikaan ees koittaa, eikä se niin tarpeenkaan oo. Ti-ti nalle dvd:kin on vielä paketissa =). Viikolla illat menee niin nopsaan ettei ehdi paljoa telkkari avaan.

Meillä on tullu rutiini tosta mustikoiden poimimisesta. Tossa välillä on mustikkapuskia hoitoon mennessä ja monesti poiketaan lähimetsään hoidosta tullessa, Lumikukalle käy ainoina marjoina vasta mustikka ja lakka. Mustikat on nyt juuri parhaimmillaan ja ne onneks maistuu. Tänään sai poimia ite ja oli tosi onnellinen =), kun menee tarpeeks syvälle metsään niin saa ihan rauhassa touhuta, ei pelkoa autoista sun muista vaaroista. Näki leppäkertun ja oli tosi ilonen, harmi kun unohtu kamera ottaa, ois tullu hienoja kuvia. No tarttee ens kerralla ottaa mukaan. Oli hieno ilma ja kiva retki. Aiemmin kun neiti on istunu rattaissa ja mä keränny sekä kärränny vaunuja. Nyt annoin ite juosta ja touhuta metsässä =)

kata..
moiks...
suunnilleen samaa kokoa Lumikukka kun Maisa.laitoin mitat tuossa aiemmin jo,85 cm ja tasan 12 kiloa.
ja en tytön syömisistä mielestäni ole huolestunut ollut,on vaan pieniruokainen ja kasvaa hyvin sillä.

Meillä edelleen rauhallinen tuo vaaveli,nukkuu kivasti isän kanssa ja äitee kiskoo yöt unta kaaliin.

6 viikon neuvolakin oli ja hyvin kasvaa tämäkin taimi,4,8 kg ja 54 cm. (3,3 kg ja 50 cm oli syntyessä siis)

Melkoisen kivuttomasti on mennyt päivät vaikka mies on töissä ollutkin.Maisa on niin sopuisa ja poitsu rauhallinen ja jaksaa oottaa vähän hänkin ruokaansa.

Ihanasti Maisa hoitaa pikkuveljeä,silittää ja peittoa on kova laittamaan päälle.Halii ja pussaa.
Mustasukkasuutta ei ole näkynyt,ainakaan vielä.Ehkä tulossa tiiä sitten.

Meilläkään ei katota telkkaria,tai siis Maisa ei kato.Ei ole oikein ollut vielä ajankohtaista,ehkä sekin myöhemmin.touhuu niin leluillaan ja keksii uusia leikkejä.On ihanaa huomata että osaa leikkiä yksin ja hoksaa uusia juttuja eikä tarvii leikittää.

Mun äiti sanoikin että Maisa viihtyy heilläkin yksin lelujen parissa ja touhuilee,eikä tarvii leikkiä tytön kanssa kokoaikaa.

Esikoista sai kyllä senkin eestä leikittää taikka sitten se oli meidän aikuisten vika kun kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä ettei kai annettu pojan leikkiä yksin...=)

Jaahas,taidan mennä syöpöttelemään,ruoka maistuu ja sitä saa kyllä syödäkin.Olin jo omassa painossa 3 viikon jälkeen ja nyt on laskusuunnassa vaan paino,eli on katottava että muistaa syödä ja hyvin syödäkin!

Moikka, kata

murmel i
oih,kiva toi kynsilakkajuttu iitun pojalla :O!! hauskaa et iitu pääsi lomalle,kerrohan miten reissu meni jahka palailet kotiin:)

joo topi oli 12kg ja 87cm. mutta poikien käyrät on erilaiset,joten vissiin topin pitäisi olla muutaman sentin pisempi..mutta hoitopaikassakin on kyl pisin poika,että en tiedä sitten..

meilläkin 2v synttärit lauantaina ja vieraita tulossa aika paljon..lahjoja varmaan tulee taas kamala kasa,mutta toivotaan että ei ihan lähe sukulaisilla käsistä ostelu ;)

kiva kuulla kata et arki sujuu hyvin.ja on sul kyl ihana mies kun antaa sun nukkua yöt :)

meillä kyl videot on IN,mut ei saa kattoo ku n. tunnin päivässä.joskus ei katota kun ei keretä. muuten kyllä topi on alkanut kans leikkiin tosi hyvin yksin,hyvä mielikuvitus jo nyt!tänäänkin 2h leikki pikkuautoilla,rekalla jne.ja ei huomannu mitään muuta :)

oltiin lauantaina korkeasaaressa ja topi oli innoissaan:) tykkäs eniten hevosista,hehheh :)oli kyl innoissaan karhuistakin (sanoi nalleksi) ja minä siellä olin itekin innoissani leijonasta ja leopardista :) junamatkat oli topi tosi kiltisti ja linjaautoa suorastaan rakasti.metroa pelkäs kun oli tunneleita..

mut nyt me lähdetään papalle kylään ,viikonjatkot!

murmel i
piti vielä kysästä et mitä mieltä ootte vesirokko-rokotteesta? mietin et pitäiskö laittaa topille kun kuulemma voi aiheuttaa jälkitauteja ja mitäs sitä suotta sairastamaan jos voi estääkin..mielipiteitä??

Tiiikeri
Kannatan rokotetta, meillä on jo annettu. Voi olla kovakin tauti niin kuin Iitun pojallakin oli, en sellasta kärsimystä ehdoin tahdoin halua lapselleni. Mulla oli kans lapsena kova tauti ja sen jälkeenkin tullut 2 x lievänä, eli pysyvää immuniteettia ei ees välttämättä saa sairastamalla.

Olen ihan täynnä kermakakkua, yöks! Viikonloppuna tuli mässättyä ja tänään oli vielä 'jälkijuhlia'...

Maha alkanu reistaan taas, rasituksesta tulee kestokovaks ja nivuset särkee. Lekuri katto et kohdunsuu on ihan ok, äiti vaan kärsii onneks! Tarttee huilia taas kun malttais =)

Hienoa että katalla menee hyvin. Niin tais olla, ettet ollu huolissas Maisan syömisistä, kun ehkä ihan vauvana? No pääasia että kasvaa hyvin =)

Tiikeri rv 30+6

Yhteistyössä