Moikka!
Onnittelut Murmelille, tosi hienoa että Topi kävelee =)!!! Helpottaa arkea hienosti, kun ei tarvii aina kantaa. Onnea koulun alkuun, kiva varmasti päästä oppiin uutta, vaikka vaatiikin järjestelyjä.
Meillä tänään oli Lumikukan allergialääkäri, vehnä tosiaan sopii =) ja kananmunankin saa kokeilla. Olisi kiva kuulla että sopiiko Katan Maisalle jo kananmuna? Mä aattelin lähiaikoina leipoa mustikkapiirakkaa pellillisen kananmunalla ja antaa siitä pienen suupalan. Mutta nyt ekaks koitetaan ruis ja ohra, luultavimmin käyvät mutta tarttee kuulemma erikseen silti kokeilla. Sit neiti saakin karjalanpiirakkaa ekaa kertaa syödä =), nam äiti ainakin tykkää! On tää hassua että näin nopeesti allergiat hellitti ja ihan oikeeseen aikaan kun vauva kohta tulee, se sitten oma lukunsa että mitä allergioita vauvalla on...
Meillä on uhmaa ja aina vaan enempi. Välillä saa semmosia raivokohtauksia, niin kun tänään autossa. Kummipojan äiti oli mukana lääkärissä ja mä ajoin, neiti olisi halunnut että äiti laittaa hänelle sandaalit kun itse ne irrotti. Huusi ihan hulluna ja kiemurteli istuimessa, sekos ihan täysin kun ei saanut periksi. Viikonloppuna sekos aamulla kuudelta kun iskä ei lähteny hakeen hänelle peittoa ja tyyny kun tuli meidän viereen. Huusi ja kiemurteli kanssa niin että piti pitää kaikin voimin paikallaan, ettei ois satuttanu itteensä ja meitä. Iskä kun välillä passaa neitiä liikaa ja alkaa sitten tottumaan siihen =). Kyllä meillä näitä taisteluja on melk joka päivä.
Sunnuntaina oli 'paras' taistelu kun neiti ei suostunu menee päikkäreille. Tuli aina pois sängystään, mä nukutin vartin, isä melk tunnin. Sit mulla meni hermot, olin ite niin väsyny että halusin nukkuun ja kello oli melk kaks päivällä. Olin jo monta kertaa sanonu että sit Lumikukka menee pinnasänkyyn jos ei matalassa uni maistu. Ei neiti uskonu, joten laitoin se pinnasänkyyn nalle, bambien ja peiton sekä tyynyn kanssa. Siitä tietty meni hermo neidillä, heitti bambit laidan yli ja huusi hulluna että jonkun pitäis ne hänelle nostaa. Sanoin miehelle että lähde ulos jos et jaksa kuunnella, minä nukun nyt =). Jonkin aikaa huusi kunnes kuulu ähinää ja puhinaa, neiti tuli ovelle, eli oli jotenkin kimmunnu sängystä pois, Tuli niistättään nenän mulla, ähisi ja puhisi, jotta sai peiton sekä tyynyn pinniksestä. Meni omaan sänkyyn kiltisti nukkuun =), nukku 1,5 h. Kyllä mä kihersin hih!! Ja jos ei pinniskään auta niin seur. laitan matkasänkyyn, sieltä ei niin vaan tulla pois, kyllä äiti keinot keksii. Oon tottunu nukkuun itekin päikkärit Lumikukan kanssa samaan aikaan ja kyllä kiukku tulee jos en lepään pääse, mua ei pikkuneidit määräile. Meillä iskä on se lepsumpi ja tuossa isä taas näki sen että pakko on välillä huudattaa, kun muu ei auta.
Tarttee tänään muuten keskustella päiväkodilla kun antoivat uuden ohjee että muka jokaisesta uudesta ruoka-aineesta lapsen ruokavalioon pitää olla lääkärin todistus. Virallinen lääkärintodistushan maksaa 70 e ja kotonahan me ne uudet kokeillaan, eikä lääkäri siitä voi olla vastuussa. Ihan älytön määräys, aion purnata ja toivon että hoito todella loppuu jos allergisten olo tehdään noin vaikeaksi. Tähän mennessä riittäny äidin kirjallinen lappu uudesta, joita saattaa tulla yks viikon välein!!
Meillä turvaistuin vielä selkä menosuuntaan, pidetään niin pitkään kun mahdollista.
Tiikeri rv 34+4