HEINIKSET 05!

• Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
Iitu..
Tiikeri:meillä Titi-nalle dvd:nä.Poika ei piirrettynä katso mutta nimenomaan sitä:Titi-nallen talossa tapahtuu.Niitä vaikka kuinka monta osaa,lauletaan ja samalla leikitään,askartelee ja tekevät vaikka mitä,ihan live-lapsia ja isoja nalleja.Anttilassa ainakin täällä olivat just tarjouksessa,5 e.
Meillä ei nokkamuki ollut käytössä kuin ihan hetken silloin 1 veenä.Siirryttiin melkein suoraan tissistä tavalliseen muovimukiin.Maidon juonut aina kylmänä,sitäpaitsi maitoa juo harvoin koska meillä piimä-poika,sitä pyytää aina=)

Niiskulainen
Tiikeri kyseli tosta maitopullosta, meillä ikävä kyllä otettiin se käyttöön tosi tosi myöhään nukutustilanteisiin. Imetyksen jälkeenhän joi ihan nokkamuksista, mutta nyt kun koittaa siitä tarjota iltamaitoa vaatii tuttipullon. Aika vasta on tullu noin tärkeä tosta tuttipullosta ja toisaalta ei ole juonut siitä kuin noin puolvuotta. Äitinä sitä välilä miettii miten tyhmiä karhunpalveluksia sitä osaa itselleen ja lapselleen tehdä, kuten tuo maitopullon anto vasta lähellä taaperoikää ja sitten pitäs saada jo se tapa pois. Toihan se hetkellisen helpotuksen silloin niin hektiseen eläämään kun jouluussa oli jo tytön elämässä kolmas muutto ja sitten muutettiin mummolaan väliaikasesti ja siellä otin tuttipullon käyttöön että saisin tytön hiljoksiin nukkumaan ettei muut häiriinny kauheana kun aamulla mun vanhemmilla 4 herätys että ehtiivät töihin. Yölläkin sai tytön tosi nopsaan hiljaiseksi kun kävi antaa tuttipullon ja silloin ei kukaan muu ainakaan minun tietojen mukaan kerennyt heräämään.

Meillä tyttö tykkää kovasti ti-tinalleista myös, mutta ei niinkään piirrettyjä viitsi katsella. Meillä on ti-tinallen talossa tapahtuu 7 ja 8 sitten noita ti-tinallen kiertue taltiointeja. Tyttö tykkää leikkiä ja laulaa noita lauluja, illalla taas kuului petistä ennen nukkumaan menoa; nalleperhe tässä on, nalleperhe tässä on... ja nyt on ottanut myös unilauluihin mukaan lapinäidin kehtolaulusta sen; äiti lasta tuudittaa kohdan =).

Eilen oli kammotus päivä, kun aamulla lähettiin tytön kanssa koiraa ulkoiluttamaan lähimetsään ja koira juoksi irrallaan metsässä ja tyttö halusi perään juoksentelemaan myös ja eihön me sitten koko porukka rämmitty kosteassa metsässä. Sitten tyttö hoksasi ettei jaksa enää kävelä ja haluaa syliin ja minä siellä ison mahani kanssa kannoin tyttö pois ja huutelin koiraa samalla sitten koira ilmestyi ja sillä oli tuore jäniksen koipipala suussaan, aluuella liikkuu kettuja ja kettu oli varmaan jättänyt hätissään koipipalan maahan kun huomasi meidän koiran tulon....nimittäin koira haukkui vähän ennen kuin ilmestyi makupala suussaan. (usein ei hauku) No minä komennin koiralta tuon irroittamaan suustaan ja otin koiran hihnaan ja sitten tyttö ilmoitti että haluaa kävellä minä siinä että eikun äiti kantaa sinut tuonne kunnon tielle niin sitten kävelet itse, no sitten tyttö alkoi että kumppari tippui, silloin hoksasin katsoa tytön jalkoja ja kummastakin jalasta puuttui kumisaapas. Eikun takaisin metsään ja siellä missä tyttö olisi itse halunnut kävellä löytyi ensimmäinen kumppari ja sitten toista etsimään ja ei löydy mistään missä kantelin tyttöä, lähettiin takaisin päin ja siellähän se oli ihan niillä paikkeilla missä huomasin kumppareitten oli vaan tipahtanut niin hyvin piiloon. Sitten piti kiireellä lähteä neuvolaan ja miehellä oli auto ja ilmoitteli että vähän myöhästyy kun oli saanut kiireellisen tehtävän ja se oli pakko hoitaa ja sitten kun mentiin neuvolaan piti olla sekä th-, ja lääkärineuvola, mutta eipäs th ollu varannutkaan aikaa oikein vaan vasta ensiviikolle samaan aikaan kylläkin. Ihan hukkaan meni miehellä noita työtunteja kun ei pelkkään terveydehoitajaneuvolaan kuitenkaan olis lähtenyt mukaan. Ensiviikolla sit taas tulee korvayttavia tunteja, onneksi miehellä liukuva työaika edes. Sitten tytöllä jäi tuon neuvolan takia päikkärit kokonaan väliin ja illalla oli tosi kiukkunen ja koko yö meni levottomasti.

Kylläpä taas tuli valitusta, onneksi tämä päivä on lähtenyt vähän paremmin liikkeelle.

Niiskulainen rv 25

murmel i
ompas niiskulaisella ollu rankka päivä!!joskus tulee noita päiviä kun mikään ei onnistu ja toivoo vaan et pääsisi jo nukkumaan!

topilla ei ole tuttipulloa enää,taidettiin joulukuussa ottaa pois.kylmänä juo maidon ja ei ole enää hyla-tuotteitakaan käytössä.oli meinaan vielä keväälläkin kun topilla meni maha sekaisin normituotteista.nokkamukia ei oikeestaan ole ollut ollenkaan käytössä vaan suoraan muki. tutti on vielä yökäytössä ,pitäisi saada pois se. vielä ei vaan ole ollut tarpeeksi jaksamista ottaa sitä pois ja kuunnella huutoa ..

topi katsoo kanssa ti-ti nallea tosi innoissaan ja toinen suosikki on myös sinisen talon nalle.se tuleekin sunnuntaisin aamulla kolmoselta. mutta kotonakin on video :) teletapit jaksaa joskus katsoa myös ja fröbelin palikoiden videon tahtiin tykkää jammailla ;)

topillakin on alkanu KARSEA uhma vai onko se esiuhma. kaikkeen sanoo EI, ihan sama mitä kysyy..vetää kamalia raivareita ja hakkaa päätä,jalkoja ja käsiä lattiaan..huutaa kurkku suorana(ei itke) ja kokoajan haluaisi olla sylissä ,varsinkin jos teen ruokaa tai tiskaan. aamulla kun haen topin omasta huoneesta viereen lekotteleen,niin topi repii hiuksista ja tökkii silmiin..kivakiva..tota on saatu jo hieman kitkettyä pois onneksi..:O!! oon kyl tosi onnessani että pääsen kouluun elokuussa ja saan omaa aikaa sen 8-16 päivässä :D!!että iitu, et ole ainoa josta ei ole kotiäidiksi!!

kaveri sai eilen pojan xD!!pääse siis ens viikolla katsomaan vauvaa,ihanaa !!!!:)!!!!

oikein hauskaa juhannusta heiniksille :)

Tiiikeri
Mulla selkä ärty tänään hirveeksi, särkeny koko illan niin et ei pysty kun makaan. Nyt kyllä istun tän hetken mutta mutta. Onneks pappa käymässä ja miehellä huomenna vain kahteen töitä. Tosi tylsä toi selkä!!

Niiskulaisella oli vähän toimintaa =(. Mä otan neidille joka paikkaan rattaat mukaan kun en suostu sitä kantaan. No meillä ei ole koiraa eikä tarvii metsään mennä paitsi leveitä polkuja. Nää lapsukaiset on just pahassa iässä ja vaikea saada noita pulloja ja nokkamukejakin varmaan pois. Tänään joi aamulla tipan maitoa tavallisesta mukista, muuten ei ollenkaan. Piimää meni kans pieni tippa. Nukkumaan meni tosi kiltisti eikä tullu ollenkaan pois sängystään =). Muuten mulla ollu tänään itellä tosi kiukku päivä, kai ton selänkin takia. Tuntu vaan että voisin syödä kaikki karkit ja suklaat kun niin paljon joku vaan kiukuttaa, jolle ei ole selkeää nimeä ... =/.

Tiiikeri
Mulla ollu tänään onneks vähän parempi päivä, ei niin tuskasta kun eilen. Pystyn jo pieniä aikoja istuun, mutta seisominen on aika kamalaa. Saunaan ei uskalla mennä, kun tuntuu että tulehdusta tuolla selässä ja kuuma pahentaa..

Esikoista en oo nostellu tänään yhtään ja vähän oon kävelly sekä makoillu. Selvästi auttaa kun lepäilee, tarttee jatkaa samaan malliin =). Kauhee makeenhimo iskeny, kaappeja oon kolunnu vaan hih!

Hyvää juhannusta kaikille =)!!

Iitu..
Onpa Niiskulaisella ollut tapahtumarikas metsälenkki!Meillä eilen poika kaatoi täyden piimämukin päällensä,otti huonosti kiinni ja muki kippasi suoraan syliin.Sitä valuikin sitten joka paikkaan,lattialle pitkin syöttötuolia ja paita haisi karseelle,oli ilman housuja niin jalat valkoisenaan piimästä.Ei muuta kuin poika seisomaan lavuaariin ja siinä riisuin ja pesin jalat.Samantien kun muki kaatui niin poika katsoi mua ihan hölmönä ja sanoi:"nonii,ohhoh,heihei piimä!"Välillä naurattaa hänen tokaisut,mistä ihmeestä niitä poimii ja oppiikin,ilmeisesti muiden sanomisista.Pari kertaa kun mun kädestä tippunut jotakin sanonut "ei oo totta"=)
Kysyin Niiskulainen jo aikaisemmin voitko täällä kertoa teidän tytön nimen?En muista ootko joskus maininnut.

Tiikeri,toivotaan että sun selkäkivut helpottaisi,nekun tuppaa pahenemaan raskauden edetessä.Jos miehesi(tai hieroja)kevyesti hieroisi että saisi lihasjännitystä vähemmälle.

Mukavaa,makkarantuoksuista juhannusta!

Niiskulainen
=) Heippa! Pikasisesti tulin lukemaan teidän kuulumisia, yritän itsekkin nopsaan kirjoittaa.

Iitu kyseli tytön nimeä ja Mikaela on neidin nimi. Hih, Vertilläkin on tuo "ei voi olla totta" sana käytössä, minä aika usein sanon jos jotain on tapahtunut että "ei voi olla totta" ja tyttö on sit oppinut sen multa. Yksi päivä hän hoki sitä tuolla omassa huoneessaan kun päikkäreille oli menossa menin sit katsomaan ja tyttöllä oli kädessä vahaliitu jolla väritteli oman vaatekaappinsa ovia...kait tiesi että äiti sanoo kuitenkin noin kun näkee hänen aikaansaannokset =D. Sit on oppinut vähän ikävämmän sanan nimittäin kirosanan perkele...tuon oppi kun iskä huusi koiralle yhden kerran niin. Minä en oikeastaan koskaan kiroile (enää). Tänäänkin kuitenkin huusi koiralle että "perkele ei mene sinne" kun oli menossa hierautumaan turveojaan, en oikein tiedä miten tuohon pitäisi reagoida.

Tiikeri toivottavasti selkäkivut helpottais ne on tosissaan ikäviä. En muista oletko sanonut että onko sulla käytössä se tukivyö, mä sain fysioterapeutilta lainaan sellaisen, josta oli silloin pahimpina aikoina jotain apuakin. Nyt en ole käyttänyt sitä kun ei onneksi ole ollut enää niin pahoja selkävaivoja.

Eilen tehtiin saunavastat ja tänään pitää käyvä sit juhannussaunassa ja grillailla ja syödä uusiaperunoita. =D muutama kaveri tulee pistäytymään illaksi, sellasta olisi suunnistelmissa.

Nyt salaatin tekoon. Heippa ja Hauskaa Juhannusta kaikille!

Terv: Niiskulainen

Iitu..
Niiskulainen:luulen ettei kiroiluun kannata reagoida mitenkään,unohtaa varmaankin pian koko sanan ellei kuule uudestaan,jos kieltää niin innostuu vaan enemmän kun huomaa että sanomalla "perkele" saa huomiota.Kyllä multakin välillä lipsahtaa...no oppii ne kuitenkin sitten isompana.

Vertillä ollu taas niiiin kiukkupäivä tänään,joka asiasta saa raivarit,polkee jaloilla lattiaan ja itkee oikein raivoitkua!Nykyään useammin huonoja päiviä kuin hyviä...=(Onkohan tää vaan uhmasta johtuvaa vai kasvaako tuosta poikasesta ihan sekopää?Katan pitäs tulla kertomaan kokeneempana hyviä neuvoja miten suhtautua noihin kiukkuihin,sekä kertomaan kuulumisia muutenkin,Moona myös!

Murmeli:käytkö välillä kirjottamassa tsemppikerhossa?Siellä sama nimimerkki ja sama kirjoitustyyli kun sulla.Mä olen sieltä hakenut kannustusta muutaman kilon painonpudotukseen,aloin vuoden alusta tarkkailemaan syömisiä ja muutin ruokavaliota sekä lisäsin liikuntaa.Minkä kokoisia muut olette?Mä 160 cm ja 64 kg,en siis mikään lihava mutta kiinteytyä saisin.Tuo pirun mahamakkara ei lähde millään !

Tiiikeri
Niiskulainen, meillä opittiin 'vittu' kun iskä tiputti vesilasin lattialle. Se yhdisty sanaan tippu, eli ainakun jotain tippu niin neiti sano että tippu-vittu ja hoki sitä. Nyt siitä on kulunu ehkä pari kuukautta kun oppi sanan ja on unohtunu. Eka yritin torua tai jotain mutta parempi vaan ettei kiinnitä siihen mitään huomiota

Mä saikulla taas kun ei selkä kestä istumista, seisomista tai nostelua. Tosi tylsää kun haluisin hoitaa Lumikukan lomilla kotona mutta en voi kun selkä ei kestä! Ei auta kun pitää hoidossa, vaikka ens viikkokin mulla olisi virallisesti kesälomaa =(. No koitan viedä myöhempään ja hakea ajoissa, jos sillain pystyis. Tuntuu kurjalta just kun haluisin antaa neidille aikaa, kohta kun vauva tulee niin vaikeempaa, mutta kaikkea ei voi saada!

Mites teidän juhannukset meni?

Meillä mun isä oli neljä päivää, lähti vasta eilen ja oli tosi lepposta ja mukavaa. Lauantaina käytiin saunassa ja uimassa miehen liiton uimaranta/saunapaikassa =)

Iitu..
Me oltiin ihan kotona,kahtena päivänä grillattiin ja mun äiti kävi kylässä.Ei mitään sen kummempaa jussiohjelmaa ollut.Pojalla ihan kamala uhma päällä!Joka asiaan vastaa "en halua,en ota,en mene" jne.Huh mitä tappelua kaikesta!

murmel i
sain just topin nukkumaan joten aattelin tulla kurkkimaan tänne :)

juhannus meni ihan kivasti.oltiin kaveriporukalla+lapset äitini talolla.grillattiin,saunottiin,pelattiin crokettia jne.lauantaina oltiin sit ihan kotosalla ja sunnuntaina tein suursiivoukset.ei sen kummempaa. tää käpykylä oli kyl ihan kuollut, kaikki oli himoksessa. oli aika messevää ajella kylälläkin lauantaina kun ei ollu ainuttakaan ihmistä!sunnuntaina sit sellanen krapulainen porukka näytti valuvan jämsästä päin..

iitu: oon joskus käyny kirjotteleen mut en nyt pitkään aikaan. siis sinne tsemppikerhoon. viime vuonna sain sen avulla laihdutettua 6kg :)! oon tosiaan 168cm ja painoa vaihtelevasti 64-69kg. nää elämänmuutokset on aika hyvin jojottanut tota ja sen just haluisin pois.ei tee ihollekkaan hyvää kun aina paino pomppii..ei mullakaan mitään hätää ole,mut haluisin kiinteyttää kroppaa ja jotenkin nyt ahistaa toi parikin liikakiloa. mut oon kyl niin perso ruoallekin,että huh-huh!varsinkin näin kesällä tekee mieli grillailla ja ottaa välillä kylmä olut!;)

topillakin on noita kirosanoja tullut..mm. vittu,paska ja homo. en tod tiedä mistä ton homon oppi xD!!mut noihin kahteen ekaan oon ihan minä syyllinen,nyt onneks oon oppinu kitkeen kirosanoja pois itteltäni! en kiinnittäny mitään huomiota,naureskelin sisäänpäin vaan..ja sen koommin ei oo sanonu. toinen paha tapa topilla on pureminen..ei auta kiellot eikä mikään. että oisko ehotuksia?

noista hokemista: topi hokee "voi voi topia",voi voi pipi jne..ja jos jotain tippuu niin sanoo "no niin,no niin,oho!" ja nää sanoo oikeen tunteella :D

nyt meen heittään roskat pihalle ja siivoilen vielä vaatekaappini,että mahtuu sit alevaatteita sinne jos löytyy jotain :D ootteko muuten aatellu ostaa alesta muksuille mitään varastoon?

viikonjatkot heiniksille :)

Niiskulainen
Heippa!

Meillä jussi meni mukavasti kotosalla. Muutama kaveri tuli käymään, grillailtiin ja saunassa vastottiin. :D Sunnuntaina käytiin uimassa, pirun kylmää vettä oli, mutta tyttöä ei meinannu saada poissakaaan vedestä, kun sinne pääsi.

Murmeli: Tänään meen tösäilee aleen, lähinnä etsimään uudelle tulokkaalle puutuvat tarpeet, kuten peitto ja hoitoalustan, vaatteita onkin aika paljon vaikken sitä äippäpakkausta ottanutkaan. Itselle en osta mitään varmaan, kun on tullu hieman osteltua mammavaatteita vaikken niitä muka meinannu ostelle. Tytölle pitää katsella jos jotain kivaa ostais, vaikka sit varastoonkin =).

Niiskulainen rv 26

Iitu..
Murmeli:enpä osaa tohon puremiseen sanoa mitään,kait jaksettava kieltää tehos tai ei.Vertti on alkanut hoidossa läpsimään muita,meitäkin välillä läpsäsee.
En meinaa mitään ostaa pojalle alesta varastoon kun ei tiedä kuinka kasvaa,parempi ostaa aina tarvittaessa niin tulee ainakin sopivan kokoiset.

Tiiikeri
Meillä neiti kuumeessa. Ma oli hoidossa tosi reippaasti, nukku jopa sisällä 2 h päikkärit, kun kotona ei saatu sisälle millään nukkuun,joi kylmät maidot mukista tms. Kun kotona ei millään. Illalla nousi kuume ja nyt oli 39,7 vaikka panadol vielä vaikutti. Pronaxen annettiin yöksi, äsken heräs itkemään ja oli tosi kuuma. Käytiin päivystyksessä, eikä ollu korvissa mitään. Nenäkään ei paljo vuoda, ei yskää tms. Joku vaan pitää nyt kuumetta. Mies sai loppu viikon lomaa töistä, et voi hoitaa neitiä kun mun selkä ei kestä. Tosi rattosaa olla sisällä koko porukka, meinaa jo päivässä pinna kiristyä ;). Niin kun vielä sato koko päivän.

Meillä neiti pureskeli meitä pitkään, mutta nyt on loppunu. Itekseen lopetti kun kaikki keinot oli koitettu. Sit vaan lopuks koitin etten reagoi mitenkään puremiseen, joten ei saa sillä mitään huomioo tms. Sanoin vaan 'ei' ja olin kun ei mitään. En tiedä, kai autto sitten. Vaikka kamalaa se oli kun puri oikein kovaan niin kirosanoja helposti pääs ;)

Mä sain selästä viikon tänään lisää saikkua ja lekuri sano ettei tarvii varmaan töihin enää mennä. Jos viikon välein käyn hakeen aina saikkua.. Tuntuu oudolta! Mutta eipä tästä selästä oikein mihkään olekaan, mitään en pysty nostaan ja istuminen sekä seisominen rasittaa tosi paljon. Vatsakin ollu ihmeen supistusherkkä eilen ja tänään, ei oo paljon pystyny lenkkeileen.. No tää on tätä ja kuuluu kai asiaan, ainakin viime raskaudesta oppineena =).

Käyn torstaina työterveydessä hakeen fysioterapiaan lähetteen, jos siitä olisi jotain apua ja helpotusta. Tukivyötä olen käyttäny jo melk 10 vkoa, on liivikaupasta ostettu. Ei ihan hirveen tukeva mutta auttanu tähän asti. Tarvii kysyä jos sais lainaan jonkin paremman, jos siitä olisi hyötyä.

Me ei aleen kai mennä, kirppareita vaan kierretään. Lumikukan kummisetä menee Kiinaan ja sieltä tuo jotain t-paitoja sun muuta mitä tarvitaan, on niin halpaa. Itelle ei huvita mitään ostella ja neidillä on jo paljon kaikkea.

Tiikeri 27 + 4

Tiiikeri
Neiti edelleen kipeänä, kuume nousee aina illaksi. Tiistai-iltana oli reilu 39 kuumetta vaikka panadol ja pronaxen vaikutti, heräs pari kertaa illan aikana hysteerisenä huutamaan ja tärisi oikein =(. Syöny tähän asti päivisin ok mutta nyt ei oo syöny oikein mitään tänään. Naama ihan valkonen ja vatsa löysällä, mut muita oireita ei edelleenkään. Oisko jotain vatsaflunssaa..? Pöntölle osaa jo pyytää väliin kun kakka tulossa, tänään kahdet löysemmät kakat. Ostettiin se pöntön pienennysrengas ja se on mieleinen =). Iitun Vertillähän oli sitä kuratautia, kuinka kauan kesti ja nostiko kuumetta?

Ostin tänään Lumikukalle synttärilahjaks ti-ti nallen possu dvd:n, oli ainut mitä kaupasta löyty kun en moneen paikkaan jaksanu lähteä. Toivottavasti se on ees vähän mieleen =).

Sain tänään lähetteen fysioterapiaan 5 kertaa, jotain jumppaohjeita lääkäri suositteli. Jotain kyllä tiedän itsekin mitä vois raskaana tehä, selkä ja vatsa liikkeitä, tarttis saada vaan aikaseks että alottas.

Vettä sataa ja kotona vaan ollaan, aika tylsää! Neiti kumminkin päivisin pirteä ja haluis ulos tms. Joten vaatii mielikuvitusta että keksis tekemistä, tekis mieli jo avata dvd mutta eihän vielä oo synttärit =)

Iitu..
Tiikeri:pojalla kesti kuratauti viikon mutta ei ollut yhtään kuumetta.Kakkas 3-5 kertaa päivässä ja aika löysää,limaakin tuli ja haisi pahalle!Kuitenkin pysty pidättämään koska ehdittiin aina pytylle,jos kunnon vatsapöpö niin ei kyllä kerkeä!Tyttös oireet viittaa ihan korvatulehdukseen mutta jos kerta ne tarkistettiin...oliko ihan korva,-tai lastenlääkäri?Mulle kaks lastenlekuria sanonut ettei kaikki yleislääkärit osaa katsoa lasten korvia oikein.Ystävä käytti poikaansa päivystyksessä ihan terveyskeskuslääkärillä joka sanoi korvien olevan ok,no seuraavana päivänä menivät lastenpolille niin olikin tosi paha korvatulehdus.On kyllä kurjaa katsoa kun lapsi sairastaa,toivotaan että menee pian ohi!
Pojalla kun oli vesirokko ja korkea kuume niin panadol ja pronaxen eivät yhdessäkään laskeneet sitä,ihan siksi kun virus piti kuumeen niin huipussa,vasta kun vesikellot alkoi puhkeemaan lähti kuume laskuun.Oisko Lumikukallakin joku virus?Jos vatsa kipeenä niin sitä itkee.Voi pientä=(

Ainiin,sain pojan Emmaljungat myytyä=)Nyt pärjätään ihan matkarattailla se mitä liikutaan.Saatiin pihavarastoon tilaa.Ilmeisesti me päätetty ettei enempää lapsia tehdä kun kaikki myydään sitä mukaa kun jää tarpeettomiksi,jos iltatähti joskus tulee niin sitten hankittava uudelleen...=O

Tiiikeri
Joku virus selvästi kun tänään ei enää kuume noussu. Ja muutenkin kun nostanu vaan illaks kuumeen niin ei kai viittaa ees bakteeritulehdukseen. Neljä kurakakkaa tullu tähän mennessä, toivottavasti nyt alkaa paraneen. Oli illalla nytkin tosi villi ja kerää huomioo, huomenna päästävä pihalle =).

Toi lääkäri jolla käytiin on kymmeniä vuosia ollu terv.keskuslääkärinä ja katto tarkkaan korvia. Mies tiesi että hyvä lääkäri kun on sillä käyny jo lapsena. Samaa olen kuullu että kaikki yleislääkärit ei osaa korvia katsoa.

Äsken kävin ulkona haukkaan happea kun saatiin neiti nukkuun, ihanan raikas ilma sateen jälkeen, linnut visersi ja aika lämmin oli. Tottunu joka päivä käymään kävelyllä niin nyt oli ihan hirveen tunkkanen olo illalla kun ei vesisateen takia päästy ulos. Vaunuilemassa kun on käyty muina päivinä vaikka likka vähän kipee on ollukin. Mulle ei vaan mitkään sadehuosut enää mahu jalkaan kun toi maha tossa pömpöttää =). Ja selkeesti supistusherkkä toi masu näin illalla, ei paljoo tartte kävellä kun menee ihan kovaksi =/. Huomenna neuvola, hirvittää taas puntariin mennä kun juhannus ja sitä ed. viikonloppu tuli mässättyä, kaikki jää mitä tulee =o.

Mukavat illanjatkot kaikille!

Iitu.
Onpa hiljasta täällä...
Pojalla taas maha kuralla,viikon oli normaalia kakkaa (edellisen ripulin jälkeen) mutta nyt viikonlopun taas ihan vetenä tullut=(On syönytkin tosi huonosti,ei puoliakaan siitä mitä yleensä,enkä saa juomaankaan juuri mitään.Osmosalia hain tänään mutta ei suostunut mehunkaan kanssa ottamaan.Voiko tosiaan nämä lämpöisemmät ilmat yksistään aiheuttaa ripulia?Niin lääkäri sanoi kun soittelin viime ripulin takia.Kuulostaa oudolle,jos olisi 2 kk hellettä niin oisko pojan vatsa jatkuvasti löysällä?!Illalla pyysi kakalle niin ihan roiskui pitkin pönttöä ja ilmaa kauheesti mukana.Hajukin yöks!Seurataan muutama päivä,ellei helpota niin vien lääkäriin,ei tää mukavaa ole kellekkään jos vähän väliä juoksuttaa hädällä.

Eilen poika oli hyvällä tuulella koko päivän,ei kiukutellut ollenkaan mikä nykyään harvinaista.Arvasin että oli tyyntä myrskyn edellä:tänään taas oli niin itsepäinen ja kiukkusi.Raskasta kun mies teki pitkän yön viikonloppuna töissä ja ens viikon on yövuorossa,joudun taas oleen aika yksinhuoltaja,pari tuntia nähdään päivässä kun menee nukkumaan ennen töihin lähtöä.Ens viikon on illassa joten nekin kaikki päivät ja illat olen pojan kans kaksin kun töistä/hoidosta tullaan kotiin.Huh että välillä koettelee hermoja,jos vielä ite väsynyt tai pää/selkä kipeä ja poika vaan raivoo ja koitan siinä ruokaa laittaa yms.,argh!Mä todella arvostan yksinhuoltajia jotka jaksaa kaiken hoitaa ja tehdä,mutta niin kai sitä tekee kun on pakko eikä vaihtoehtoja ole.Nyt nukkumaan,täälä yläkerrassa kaameen kuuma!

Tiiikeri
Voi kurja Iitu että teillä maha taas kuralla. Voihan se olla että lämpöset ilmat tekee mutta kannattaa ihmeessä tutkia asiaa jos jatkuu pitkään. Käydä vaikka vähän eri lääkäreilläkin jos sama aina väittää että helteestä tulee. Johan se vaikuttaa kasvuunkin jos pitkään maha kuralla ja vetää heikoks, tosi kurjaa! Neste ja suola -tasapainosta pitäis vaan pakosti yrittää pitää hyvää huolta.

Meillä tuli löysempää kakkaa parina päivänä, oli jotain mahaflunssaa. Pe oli jo terve mutta syömiset ollu silti huonoa. Eilen söi aamulla puuroa, illalla kalaa ja perunaa ehkä desin verran sekä maidot joi päivän aikana mutta muuten ei mitään. Tänään aamulla söi hyvin puuron ja myöhemmin vielä puoli banaania =), mutta saa nähä kuinka päivällä sitten menee. Vein hoitoon kymmeneks ja haen kolmen jälkeen. Mulla on fysioterapia yhdeltä. Selkä oli eilen selvästi parempi, pesin jopa ikkunoita sisältä ja ulkoa, sain suurimman osan pestyä =). Mutta kyllähän tää silti kipee on mutta ihanaa aina kun ees pikkasen parempi!

Rankkaa on yksin hoitaa lasta, tiedän tunteen IItu! Mulla nyt selän kanssa se tilanne etten juuri yksin hoitele, mutta väsyneenä ja lapsi kiukkusena se on tosi rankkaa. Arvostan kanssa yksinhuoltajia, miten ne jaksaa, tai kai se on vaan jaksettava kun ei oo muita vaihtoehtoja. Neiti oli kanssa viime viikon ja viikonlopun oikea riiviö. Aina pahaa tekemässä kun silmä vältti, kai tekemisen puutetta kun ei kipeenä voinu mihkään viedä. Eilen oltiin kylässä ja viihty hyvin. Tämän aamupäivän oli kun enkeli =), saapahan nyt hoidossa sitten leikkiä ja nähdä muita lapsia.

En osaa muuta sanoa kun tsemppiä ja jaksamista sulle Iitu, kyllä ne helpommat päivät aina koittaa kun rankoista on päästy!

Iitu..
Kiitos Tiikeri=)Me kirjotellaankin täällä kahdestaan,muista ei kuulu.

Pojalla huomena lääkäri.Ihan ruskeaa vettä kakkasi ja piereskelee kauheesti.On kumminkin hyväkuntoinen ja virkeä,tänään söikin paremmin kun eilen,ja joi.Jospa jotain selviäisi.Öitä.

Sann.i
Minä käyn täällä välillä lukemassa, ja ihan ystävyydellä sanon sinulle Iitu, kun aina lapsesi kiukuttelusta valitat, että voipi olla että se poika vaistoaa, että sinä olet aika usein kypsynyt olemaan hänen kanssaan. Lapsi kun on lapsi, siihen kuuluu kaikki kiukuttelut yms muut. Ei ne aina päivänsäteitä ole. Jotenkin sinun kirjoituksista saa sen kuvan, että lapsen pitäisi olla iloinen ja hymyileväinen, ja osata kaikkea hienoa millä voi kavereille kehuskella, ja jos kiukkuaa, niin sinä et kestä. Ehkäpä teillä se päätös vain yhdestä lapsesta on ihan hyvä, kun senkin kanssa noin lujille ottaa. Kuulostaa ehkä tylyltä, mutta en pahalla kirjota.

Iitu..
Kiitos kommenteista Sann.i!Sun kirjotuksesta sai taas kuvan että olen kauhea äiti joka vaatii täydellistä lasta,näin ei ole.Jokainen lapsi on yksilo ja niin me äiditkin.Tiedän kyllä että uhmaa ja kiukkua esiintyy paljonkin ja meidän poika sattuu olemaan vahvimmasta päästä(näin sanoi hoitaja myös jolla kymmenien vuosien kokemus lasten hoidosta).Jos me nyt annetaan pojalle periksi niin vanhempana pompottaa miten lystää.Enkä todellakaan halua kehuskella lapseni taidoilla enkä sitä ole tehnytkään,jokainen kehittyy omaa tahtia.Enkä ole vaatinut että pitää aina olla iloinen ,juuri kotonahan ne negatiivisetkin tunteet pitää voida ja uskaltaa näyttää.Luulet kai ettei meillä koskaan kehuta tai pidetä poikaa hyvänä,päinvastoin:jatkuvasti kannustetaan ja halitaa sekä pusitaan,just siks ettei ainakaan kiukkua huomion puutteen takia.Musta on ihan normaalia että joskus äitikin väsyy ja tarvii omaa rauhaa,ei se tarkoita että on lapseen kypsynyt tai se olisi yksinomaan lapsen vika.Onhan tietty näitä supermammoja jotka ei koskaan hermostu ja lapset kasvaa kuin pellossa,silitetään vaan poskea!En ole mikään suurperheäiti ja siks annankin kaiken mahdollisen rakkauden tälle lapselle!Siksi nää palstat on että tänne voi purkaa tuntojaan,hyviä ja huonoja joihin saa vertaistukea.Et ilmeisesti ole huomannut että kirjoitan myös positiivista...

Iitu..
Vielä komentamisesta,poika hyppii vähän väliä sohvalla josta kielletty jo puoli vuotta,ei vaan mene perille.Osasyy miksei saa hyppiä on pelko siitä että tippuu ja lyö päänsä,kerran jo musta silmä ollut kun sängyllä pomppi,ei kaikki johdu vaan mun hermojen kestosta.Sitäpaitsi ensin kiellän noin 5 kertaa,jollei usko(eikä uskokkaan)niin nostan vaan pois sohvalta,en huuda tai tukistele.Joku muu saattaisi nopeammin kyllästyä tottelemattomuuteen,ei mulla mun mielestä kovin lyhyt pinna ole.Tosta sohva hommasta käydään päivittäin pojan kanssa kymmenen kertaa sama juttu läpi,ei vaan anna periks vaikka varmasti jo tajuaa että se kiellettyä.Kumpi pahempi vaihtoehto:annan hyppiä ja tulee päälleen alas vai että nostan pois sieltä USEAN kiellon jälkeen?Miten kukakin määrittelee lyhyen pinnan...

murmel i
ihan nopsaan vastaan että tää meidän ketju on sitä varten että me täällä voidaan purkaa hermoja ja kaikkea mikä arjessa välillä ottaa hermoon..parempi täällä kuin lapselle. ja tätä ketjua ei kyllä tule kukaan ulkopuolinen pilaamaan noilla arvosteluillansa/haukuilla!kaikki hoitaa lapsensa miten parhaaksi näkee ja iitu ei taatusti ole ainoa jolla on pinna kireellä toisinaan uhmaikäisen kanssa! ja se että haluaa vain yhden lapsen ei tarkoita että ei jaksaisi sitä yhtäkään..tsiisus. en ees aio enempää kommentoida,mut iitu älä välitä tosta kommentista!

Niiskulainen
Hahaa....minä tulen suu vaahdossa tännekkin nyt sit vaahtoomaan, anteeksi jo valmiiksi. Pinna on kireellä ja niin on välillä mahakin.

Kävin synnärillä perjantaina supistelujen takia, ei onneksi silloin mitään hälyyttävää vaan päästiin tekemään viikonloppureissu anoppilaan...jee ;). Sit tultiin eilen ja minä heti aloin huhkimaan, imuroimaan, pyykkäämään ja petivaatteita kopsauttelemaan ja sitten yht äkkiä huomasin että pikkuhousuihin tipahti jotain ja siellä oli sit aika iso löllerö sellaista valkoista mönjää (anteeksi inhottava kuvaukseni) ja erilaista siis kuin tava valkovuota ja epäilen sitä limatulpaksi. Eilen kyllä supistelikin niin imuroidessa vaikka taukoja pidinkin, illalla mietin pitkään että pitääköhän lähtee synnärille taas kun ei supistelut tahdo laantua. Tänään oon sit pelkällä seisomisella saanut mahan kirimään. Th:lle soittelin joka sanoi ettei lääkärille ole yhtään ainutta pikku aikaakaan ja sanoi että synnärille pitäisi mennä jos supistelee.

Esikoisen kiukettelukin saa mahan kiristään ja eilen olin aika kireenä miehellekkin kun syeli vointiani, sanoin vain kyselyihin että miltäs se näyttää, onkohan hyvä olla vai ei ja sit itkeä tihrustelin illalla ja luin omista opiskelukirjoita kaikkea vauvan enneaikaisuudesta ja miten vauva on kehittynyt näillä viikoilla ja onko mitkä mahdollisuudet selvitä yms....

Sit tosta pakko tosta ystävällisestä huomautuksesta mainita ettei se nyt kovin mukavaan tapaan ole kirjoitettu. Minä en ainakaan tykkää että on pakko käydä täällä kirjoittelemassa analyysejä toisten kirjoituksesta ja määritellä millainen perheelämä heillä on. Kyllä musta Iitu on kertonut ihan täällä myös niitä positiivisiakin asioita ja kyllä musta me ollaan täällä sen verran vanhoja tuttuja että hyvä vaan että voi aina jonnekkin käydä purkamassa hermojaan ja tuntojaan. Hyvä että pystyy täällä kirjoittamaan ja kertomaan niin se jo helottaa ei aina tarvitse olla täydellinen superäiti. Kyllähän uhmaikäiset pistää välillä pinnaa kireälle ja pakko kieltää lastakin etenkin jos toiminta on vaarallista lapselle tai jollekulle toiselle. Eikähän me kaikki äidit tiedetä että uhmaikäisenen ei aina ole pelkkää aurinkoa eikä tarvitsekkaan mutta ei äidinkään aina tarvitse olla suu korvissa.

Niiskulainen rv 28.

Yhteistyössä