HEINIKSET 05!

• Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
Iitu..
Paljon voimia Moonalle tulevaan synnytykseen=)!Noin lähellä ihana suuri hetki etkä tunnu edes jännittyneeltä tekstin perusteella.Koittakaahan pärjätä miehen kanssa tosi toimissa!!!

Tehotyttö.
Täällä niin kovasti jännäilette, niin päästän teidät piinasta :)
Katan poitsu on tänään syntynyt. Lisää varmaan kuullaan, kun kotiutuu...
Oikein hyvissä voimissa kuulostivat olevan molemmat <3

Tehis rv 20+2

murmel i
hurjaa:D onnea katalle jo valmiiksi :DD!!kunnes pääsee lueskeleen :D!! ja tsemppiä moonalle, varmaan jännitys alkaa kutkutteleen jo..ilmoittelehan meille sitten kun ehdit :)

sattuiko kukaan katsomaan tota imetys dokumenttiä? tää on kyl yks aihe mistä saa aina väittelyn aikaiseksi,mutta silti sanottava et aika karua toi että 8v lasta imetti..en tajua..

piti kysellä et mites pottailut yms on sujunut? onko päiväkuivia taaperoita ?? meillä pottaan tekee hyvin tarpeensa,mutta ei ole vielä päiväkuiva kokonaan..

nyt kyl menen nukkumaan et jaksaa aamulla herätä aikaisin,topin kans mennään verikokeisiin aamulla..neurologi määräsi. kuulemma ei mitään hätää mut tarkistellaan ku pituuskasvu hidastunut. neuvolassa sanoivat että ihan normaalia.paljos teidän lapsilla on mittaa? topi on siis n.87cm pitkä.

topi on aika virkee nukutuksen jälkeen,mutta vaikeuksia tuottaa se että aamulla ei saa syödä tai juoda ja nukutuksen jälkeen on oltava tovi syömättä ettei oksenna..no sanoppa lapselle siinä sitten kun nälkäänsä huutaa että aamupala tulee yhden aikaan..:/ ja kun tippa on kädessä niin aika vaikee pitää huutavaa lasta sylissä, lattialle kun ei voi päästää ettei tippa satuta.oih,kun olisi helppoa jos topi kävelisi. joten siis oikein karmii ajatus perjantaista..

mutta nyt nukkumaan :)!!

Iitu..
Murmeli:mulla nauhalla eilinen 4D,täytyy tänään katsoa.Mun mielestä 1,5 v on raja imetykselle mutta jokainen tyylillään...mutta että koululaista vielä imettää,huh!
Meillä pottaan tehty kakat jo pitkään ja nyt ollaan siirrytty pytyn pienentäjään,sinnekin hyvin hädät tekee.Kuiva ei ole,yöllä pissaa kauheesti,vaippa painaa tonnin aamuisin!Ei kyllä ole ollutkaan ilman vaippaa,kesällä kokeillaan kuinka sujuu vai onko housut aina märät.
En tiiä pojan pituutta,epäilen jotain 90 cm.Neuvola heinäkuussa,sitten tietää tarkan koon.Nyt töihin!

Tiiikeri
Moonalle voimia koitokseen!! Kohta varmaan jo tositoimissa =)! Ja Kata on saanu poikansa =), ihanaa!! Toivottavasti kuullaan pian!

Mä en kattonu dokumenttia, en tienny että semmonen ees tulee. Ei oo tullu paljoa telkkaria katottua. Mun mielestä imetyksessä ei oo mitään pahaa, jokainen tyylillään!

Murmeli: meidän neidin pituus varmaan samaa luokkaa kun teidän poitsun. Ei mikään kovin pitkä mutta eihän kaikkien tarvii ollakaan. Riittävästi ylettyy pöytien reunoilta kurkottaan tavaroita =).

Meillä tehdään pottaan tosi vaihtelevasti, en oo jaksanu kauheesti panostaa. Odotan kesää! Joskus teki kakkansa pottaan mutta nyt tekee vallan vaippaan =(. Pisuja tulee ja osaa pidättää selvästi. Mutta mielenkiintosinta pottailussa on pönttöön pisun kaataminen, eli saattaa lirutella pottaan sen takia pienissä erissä pissaa että voidaan kaataa pönttöön. Ja sehän nyt ei oo tarkotus että lirutellaan, kaikkea noi lapset keksii!! Joskus ilman vaippaa saattaa pissata osan lattialle ja sitten osan pottaan, eli osaa hyvin pysäyttää pissan ja pidättää. Tai sitten kerran pissas kolmeen eri kohtaa laittalle, kun luulin että yks kerta riittää, mutta ei, jo laitettiin kolmannen peräkkäisen kerran jälkeen vaippa nopeeta =)

Tiiikeri
Tänään oli eka aamu kun neiti ei itkeny yhtään kun vein hoitoon =)!!! Jee sekin päivä vielä koitti.

Mä olin eilen illalla kyllä tosi väsy, lepäsin vaan illan ja aloin vasta kasin maissa virkoomaan =(. Nyt nukuin kyllä hyvin mutta voi olla että se alhanen hb tekee tehtävänsä. Tylsää olla niin väsyny että menee ilta vaan makoiluun.

Iitu..
Kuinka usein kylvetätte/käytätte suihkussa lapset,siis kunnolla että pestään hiukset ja koko vartalo?Poika käytetty 3:n päivän välein mutta nykyään hikoilee niin paljon kun ilmat lämmenneet että käydään joka toinen päivä.Kesällä joutuu varmaan suihkuttamaan joka päivä.Tykkääkin siitä touhusta kovasti,joka aamu pestään peppu lavuaarissa mutta menee suihkun alle seisomaan ja sanoo "uihkuun"=)

Tiikeri:jännä miten eri ihmisillä hemoglobiini vaikuttaa,mulla oli poikaa oottaessa aina tosi matala,jopa alle sata vaikka söin rautaa,silti en ollu mitenkään erityisen väsynyt.Ihan sellasta tavallista "raskausväsymystä" vaan.Koita levätä ja ottaa aikaa itselles että saat joskus olla ihan rauhassa.

Tiiikeri
Meillä käydään vaihtelevasti pesulla, ehkä kaks kertaa viikossa pestään tukka, mut joka ilta jonkinlainen pesu. Pikasuihku/ kylpy/ sauna tai lavuaaripesu(naama,kädet,varpaat, pylly). Miten nyt iltaan sopii... Suihkussa tykkää kans lotrata mut kylvyssä ei oikein viihdy. Iho ei oo nyt kuivanu yhtään joten ei oo sen takia rajotettu pesua juurikaan.

Mulla hb on normaalisti jotain 135 joten onhan toi pudotus 123:een aika kova. Mikä sulla Iitu on normaalisti? Nyt alkanu selvästi liitoskivut, koko haaruväli on tosi arka kävellessä ja maha alkanu tosi herkästi reagoimaan väsymykseen ja ponnisteluihin.

Rauhassaoloaikaa saa sit viikonloppuna ainakin kun neiti nukkuu. Tai sit jos oon kertakaikkiaan niin väsy että nukun niin kun eilen illalla. Sitä haluais nyt antaa neidille kaiken ajan kun kohta sitä kahdenkeskistä aikaa ei enää ole.

Tiiti -73
Heippa heinikset :)
Pitkästä aikaa taas kirjottelen. Tuntuu että on kädet täys puuhaa koko ajan.
Meillä ei liiemmin vielä pottailla, oikeesti ei nyt oikein aika riitä siihen yhtenään istuttamiseen, ja se tosiaan sit jäi, kun tossa tuli äitikin hoidettavaksi. Ja yhdessä vaiheessa poitsu huus niin kauhiasti kun potalle yritettiin, että päätettiin lykätä. Ei ole viel mitään paniikkia asian suhteen, kuitenkin niin pikkunen vielä :) Tietää kuitenkin mihin tarkotukseen se potta on, joten uskon hänen kyllä ajallaan oppivan.

Meillä lempiruokaa on maksalaatikko, lihapullat, ja puolukat.

Mähän imetän vielä, katoin sen dokkarinkin, mutta mun mielestä noi 4D:t on aina muutenkin vähän sensaatiohakusia. Yleensä just ääritapauksia esittelee. Aika harvassa varmaan kuitenkin on 8-vuotiaita imettävät.

Jaaha, en sitten kauan kerinnytkään kirjottelee, kun ei tuo energiaihme taaskaan suostu nukkumaan päiväunia :/
Jatkan paremmalla ajalla.
Iloista kesänalkua kaikille :)

Tiiikeri
Luin neitistä että jos hb laskee nopeasti niin silloin väsyttää enempi mutta jos laskee ihan pikkuhiljaa niin voi olla virkeä olo vaikka olis alle 100 hb.. Mulla laski kuukaudessa aika paljon. Mutta toisaalta tänään on kyllä vähän virkeämpi olo =). Kun ei tarvinu reissata Tampereelle ja kotona on muutenkin lepposampi työskennellä. Joten vaikuttaahan siihen väsymykseen monet asiat.

Tänään ois kaverilla tupperit jos kävisin piipahtamassa.

Tiiikeri
Moikka!
Mites viikonloput on mammoilla menny?

Meillä meni tosi hyvin =). Lauantaina grillailtiin naapureiden kanssa ja vaari tuli kattoon Lumikukakkaa kun se meni nukkuun ja me käytiin lavalla tanssahtelemassa. Piristi tosi paljon =)!! Neiti heräs su-aamuna pirteenä viideltä, huh! Oltiin nukuttu 4 tuntia kun yheltä päästiin nukkuun. Pe - su aamut heräs tosi aikasin, mutta taas kun tulee maanantai niin saa herättämällä herättää ennen seiskaa että pitäis lähteä hoitoon. Vaistookohan jotenkin vai mikä on kun ei viikonloppuna nuku, paitsi päikkärit kyllä tosi hyvin n. 3 h. Pääasia ettei herää joka aamu viideltä, pitää vissiin siitä olla onnellinen =)

Sunnuntai meni kotihommia tehdessä, oli kyllä tosi hienot ilmat, neiti oli ilman vaippaa ulkona =). Ja eilen muutenkin säästettiin vaipoissa kun kaivettiin kestot pitkästä aikaa. Päikkäreillä ollaan muutenkin käytetty mut eilen oli energiaa käyttää ihan muutenkin. Tarttis ottaa aktiivikäyttöön kun kerta ollaan hankittu.

Soittelen tänään allergiaklinikalle kun neidille on annettu reilu viikko jo maitotuotteita, eikä muuta kun ihan pikkusen karhentunu posket, ei edes silmällä niitä nää. Saa nähä mitä sanovat, pitääkö joka pikkuseen karheuteen tarttua. Ois NIIN HIENO jos maito kävis!!! Ette arvaa kun oisin iloinen =)!!! Kermavaahtoa sai viikonloppuna ekan kerran eläissään, kun jogurtit ei oikein maistunu,aattelin yllättää neidin. Vitsi mikä ilme =), naureskeli suunpielet vaahdossa, ois pitäny kuva saada. No äidin mielessä se kuva säilyy ain! Kermarahkaakin meni vähän lauantaina mutta sunnuntaina ei se enää maistunu, outoja makuja aluksi.

Katasta ei oo vielä kuulunu mitään, toivottavasti pian pääsis laittaan kuulumisia. Mä sain tänä aamuna viesti et kaveri oli saanu melk nelikilosen tytön, meni 2 vkoa yli..

Neiti jäi äsken ilosena hoitoon vaikka oli 'vieras' täti, huiskutteli vaan. Siis ei täysin vieras ollu mutta vieraampi kun pari muuta. Ihana oli jättää iloinen tyttö sinne =)!!

Tiikeri 24+3

Tiiikeri
Missä kaikki ovat?? Aurinkoako ottamassa ;)?

Mä soitin allergiaklinikalle ja saa jatkaa maidon antamista mutta viikko annetaan vielä sillein ettei muita uusia aloteta. Vähänkö ihanaa!!! Sekotetaan kauramaidon sekaan tavallista ja sillai tottuu pikkuhiljaa... Ihanaa kun synttäreillekin saa laittaa voi kermaherkkuja.

Elokuussa on sitten lääkärinvalvonnassa vehnäaltistus, siitä kun tuli viimeks niin nopea reaktio ettei uskalla kotona kokeilla. Mutta sitten kun vehnä joskus käy niin ei oo kun kananmuna joka eniten vaikeuttaa ruoanlaittoa.

Sitten vaan miettimään että mitä kokeilis seuraavaks eli viikon päästä. Leivinjauhe tai soija olis hyvä kokeilla niin ois helppo tehä herkkuja ja soijaa nykyään tungetaan joka tuotteeseen niin hyvä kokeilla sekin.

Helpottaa niin syksyäkin ajatellen kun ei tarvii neidin maitoja raahailla joka paikkaan. Siis vauvan kanssa. Maitoa nyt kun on joka talossa =) ja vauvan maidot tississä.. Toivottavasti toinen vaan ei ois noin allerginen... toivoa sopii..

Iitu..
Täällähän minä ainakin!Ei vaan ole tapahtunut mitään erikoista josta kirjoittaa,Katan ja Moonan synnärikertomuksia odottelen=)
Mun isä kävi meillä viikonloppuna,asuu meiltä reilu 200 km:n päässä.Parin kuukauden välein pojan kanssa näkevät mutta pappa on tosi tärkeä pojalle,tykkää hurjasti kun yhdessä touhottavat!Ihan kurjaa kun hänkin vaimonsa kanssa vuorotöissä niin aina menee meillä vuorot ristiin että voisi nähdä useammin.Muuten viikonloppuna ulkoiltiin urakalla,mulla ja pojalla naamat punoittaa.Äsken käytiin etsimässä kaupasta shortsisettiä muttei oikein löytynyt,huomena ostetaan sandaalit.
Nyt mentävä iltapuuhiin,taitaa mies ja poika piirtää alakerrassa=)

Hei kertokaas ketkä olette siirtäneet lapset jo isompaa sänkyyn että kuinka meni,karkaavatko ja kuinka sinne jääneet nukkumaan?

Palautetaan mieliin:mones päivä heinälapset 05 syntyivät?Vertti syntyi 22.7.Jonkun muunkin oli samana päivänä mutten nyt muista kenen,jotenkin Murmelin Topi mielessä mutta taidan muistaa väärin.Heippa!

Tiiikeri
Meil ei ole vielä siirretty isoon sänkyyn, edessä olisi kohta, hirvittää kun en usko että pysyy sängyssään ja viereen ei haluta opettaa kun muuten yöt menny hyvin.

Lumikukan synttärit on 17.7.

Niiskulainen
iitu: Meillä on tytön synttärit 22.7 eli samana päivänä kuin teidän Vertti. Tarkalleen klo am. 10.50 =).

Meillä on enää käytössä päiväuni-, yövaippa ja sitten jos lähdetään kotoa kauppaan tai vierailulle niin vielä vaippa ollaan laitettu, tyttö yleensä muistaa itse mennä pissille ja kakalla jos on hätä, mutta jos oikein mukavat leikit niin pitää aina muistutella ja viedä kokeilemaan potalle josko sieltä jotain tulisi.

Omassa "isontytön" sängyssä on nukkunut jo kuukauden päivät ja päiväunet nukutaan edelleen pinnasängyssä kun ei malta asettua nukkumaan päikkäreille omassa petissä. Yöunille nukahtaa aika helpolla, luetaan iltasatu tytön petissä ja sitten lauletaan vielä unilaulu ja sitten tyttö jää nukkumaan yleensä petiinsä, kerran pari saattaa joinain iltoina lähteä liihottelemaan peiton ja unipupun kanssa kohti meidän petiä mutta käydään viemässä aina takaisin omaan petiin ja laitellaan taas peitot päälle ja unipuput kainaloon. Meillä isä on kyllä vähän lepsu ja varmasti ottaisi tytön meidän sängyn vieressä olevaan pinnikseen ellen sanoisi ettei kannata tai muuten tyttö nukkuu siinä joka yö. Se kuulema muistaa kun itse halusi äitin ja isän viereen ja hiippaili peiton kanssa nukkumaan vanhempiensa sängyn viereen ja sitten äitinsä aina heltyi ja nosti hänet heidän viereen. Onhan se kyllä suloinen tuo tyttö kun se kulkee kaikki kainalossa meidän huoneesseen ja osittelee omaa petiä ja sanoo haluavansa omaan petiin nukkumaan =(, mutta ei passaa heltyä. Silloin kun tyttö on ollut sairas ollaan annettu nukkua meidän huoneessa, muutenkin niin katkonaista tuo nukkuminen hällä silloin ja tarvii paljon meitä silloin myös yöllä. Päikkäreille tosiaan nukutan sitten vielä pinnikseen, koska muuten saisin nukuttaa tyttö parikin tuntia ja nostella jatkuvaan petiin, mutta pakko se vaihe on käydä läpi ja on tyttö muutaman kerran jo nukahtanutkin omaan petiin sut helpolla.

Olen tässä jo alkanut jonkin verran valmistella kaikkea vauvan tuloa varten ja ostanut hoitopöydän. Ajattelin etten sitten ota äp:n pakkausta kun meilläon tuota vauva tavaraa ja vaatetta vielä aika paljon ja hyväkuntoisia. Turvakaukalo on vielä hankinnassa ja sit aika sää näyttää kannattaako tuplarattaita hankkia.

Aurinkoista kesää kaikille heiniksille ja onnea synnyttäneille.

Niiskulainen rv 23

Niiskulainen
Pitää vielä mainita ettei meillä oikeastaan tyttöä päiväunille nukuteta vaan jää itse petiin köllöttelemään ja nukahtaa. Onneksi on oppinut tuon tavan muuten saattaisi olla pää helisemässä kun tulee vauva ja tyttöäkin saa vielä nukuttaa nukuttamalla.

Iitu..
Kiva Niiskulainen kun laitoit kuulumisia!Huomasin että olit vastaillut jossain ketjussa ja aattelin että tulisi tännekin tarinoimaan=)Ai teidän tyttö oli syntynyt samana päivänä kuin Vertti!No nyt ei synny toista samaan aikaan; )

Onpa lämmintä ollut,hoitotäti pyysi viemään sinne aurinkorasvaa kun paljon ovat ulkona ja pojalla ihan vaalea iho niinkun mullakin.Shortsiasuja käytiin ostamassa ja uudet nahkasandaalit,nuo Tepsun kengät ovat kyllä tosi laadukkaita kotimaisia ja tehtaanmyymälä aika lähellä meitä niin saa noin 20 e halvemmalla kuin mitä esim.Sokos myy.Eipä meillä koko pojan kävelyn ajan ole muita ollutkaan kuin Tepsuja ja yhdet Ecco:t.Nyt mentävä!

Tiiikeri
Joo kiva kuulla Niiskulaisesta.

Meillä tuo nukahtaminen väliin ongelma illalla kun huutaa äitiä jatkuvasti. Isä nukuttaa helpommin. Viime yönä oli neidille tullu nuhaa ja yskää niin huuteli taas äitiä koko yön, nukahti aina uusiks ennen kun kerkesin reagoimaan. Mutta siis terveenäkin huutelee illalla ja itkee äitiä =(. Tosi tylsää, väliin tehoo kun iskä menee käymään ja että mä en näyttäydykään. Jos näyttäydyn niin huuto vaan pahenee. En tiä kuinka sais sit päikkäreille sisälle omaan sänkyyn...

Meilläkin aurinkorasvaa päiväkodissa, kantsii olla.

Iitu..
Nukuin aamulla pommiin,heräsin 40 min myöhemmin kuin yleensä mutta ehdin töihin etten myöhästynyt.Ja sen lisäks kun avasin pojan huoneen oven niin heti haistoin että kurakakka haisee=(Oli tehnyt sellaset kakat että yöbody ja lakanakin oli vähän kakassa ja ihan karmee haju kun pesin!Ei nyt ihan vettä mutta tosi löysää.Soitin just hoitajalle ja siellä kakannut pottaan kahdesti ihan vihreää limaa.Ei kuitenkaan ilmeisesti ole kunnon ripulia koska vaippaan ei tee,sitten vasta kun potalle istuttaa.Vähän on ollut myös kärttynyt eli voi masuun sattua mutta syönyt hyvin.Täytyy seurata tilannetta,voihan olla joku häiriö tai pieni pöpö kiertää masussa.

Iitu..
Ainiin,vien pojan tänään parturiin,tähän asti mun äiti tai mä leikannut mutta nyt on hiukset niin paksut ja epätasaiset että vien kunnon leikkuuseen.Vähän pitää niskatukkaa jättää ettei kaikki kiharat katoa=)Aattelin että on kesällä vilpoisempi kun hikoilee aina pää märkänä.

Tiiikeri
Voi harmi Iitu toivottavasti maha paranee pian, ilkeitä noi mahataudit!! Mä olen leikannu vaan neidin otsatukkaa, tarvis taas leikata kun kasvanu niin. Takaa on pitkä ja kihara, hikoaa tosiaan kesällä, jos ois poika niin vetäisin varmaan ihan lyhkäseks. Mut tytöllä ei viitti. Pakko pestä tukka joka päivä vauvojen pesuaineella mut tuntuu että sekään ei vie tunkkasta hajua pois. Hattu päässä kun oltava niin hikoaa ja ummehtuu. Mietin että pitäiskö ostaa jotain vaik LV:n hajustamatonta shampoota jos se ois tehokkaampaa?! Millasta muut käyttää, onko muita herkkähipiäisiä?

Jos joku kerkeis tänne vastaileen kun on niin hiljasta =)

kata..
Pikaseen kirjoittelen tuota synnytyskertomusta!!

ELi maanantaina 28.5 menin sairaalaan vähän sillä mielellä että takas tuun.En ottanut mitään mukaan ees...
No lääkäri sanoi että vaikka on kyse ns.korkeesta vedenmenosta niin tulehdusriski on ja me kypsytellään ja synnytetään.
Laitettiin tabletti kohdunsuulle ja siitä alkoi jo supistelee,4 h myöhemmin toinen.
Enempää ei laitettu kun nii lujasti supisteli mutta ei auennut kauheemmin.Aamulla mull aoli omia suppareita 10 minsan välein ja lekuri totes että tabua ei silloin voi laittaa eli tippa ja kavot puhki kun 3 cm auki.

Näin tehtiin ja vedet valutettiin siis siinä ennen 14 tiistaina.Siitä alkoi supisteleen kovemmin ja siinä 15 oli aika kipeitä jo.16 sinkautin supistusten välissä huoneesta tippatelineen kanssa synnytyssaliin,mies huus että minne meet,ja ähkäsin et salilin.En kysyny mihin saliin meen,yhteen sänkyyn rojahdin ja siihen jäin!!!=)

No mies haki kätilön ja sitten alettiin tutkii 4 cm auki...Liian vähän mutta koitin kärvistellä siinä ja kello 17 sanoin etten kestä,lääkäri tänne ja paraservikaali kans.Lekkuri tuli ja laittoi puudutteen ja se himmas ihanasti supistuksia,niitten väli piteni n.5-6 minsaan.No,eipä siinä ehtinyt tulla koin 5-6 supistusta kun 17.30 olinkin jo kokonaan auki!!!
Sanoin että nyt tulee ja kätilö toppuutteli.Snaoin että jos on reunaa jälellä niin työnnä sivuun sillä tää poika tulee nyt!!
olin kokonaan auki ja yhen supistuksen aikana ssain järkyt voimat ja poika pihalle!!Kätilö huus ettei niin kovaa ponnisteta,sanoi pitäneensä vastaan.Pojalla oli kaulan ympäri napanuora ja sai sen pois.Mutta lennokas oli ulostulo!!

Kyynelsilmin siinä miehne kanssa oltiin.

Poika siis 3,3 kiloa ja 50 cm ja 29.5 siis syntyi.

Mulla jäi kohtuun kalvoja ja istukka,ne näytti täydellisiltä mutta 2 päivän päästä alettiin epäilee ettei kaikki ok.Samalla pojan bilirubiiniarvot kohos eli kellastu ja niitä seurattiin mutta onneks ei noussee niin että valohoitoon ois joutunut.
Mut nukutettiin ja kaavittiin eilen.Tänään siis kotiuduttiin tuossa iltapäivästä.
Sain juur pojan unille,katteli ja oli ihan ihmeissään kodista.
On tosi kiltti,syö ja nukkuu.Maitoa tulee kaameesti,syöttöpunnitukset on ihan 50 ml luokkaa.
Lähtöpaino pojalla oli siitä huolimatta 3150 g mutta nyt nousuun vaan.

Eilen oltiin neuvolassa ja oli niin perusteellinen terkkari että!!Sijainen ja koskaan ei ole viikon vanhalta mitattu pituutta saati katottu silmän punaheijasteita jne.Ihan punnitus ja jutskattu synnytyksestä yleensä.Nyt tuli kaikki kerralla!!
Miska oli niin kiltisti,ei inahtanutkaan paitti kunpituuttta mitattiin ja venyytettiin.Sekä vaaka pelotti.

Rauhoittuu hirmu nopeesti ja on rauhallinen vauva.Öisin on kerran syönyt,siinä 3-4 aikaan.
Syö tosiaan 4-6 tunnin välein.
Paino on nousussa hyvin,tasan 3,3 kiloa oli eli syntymäpaino saatu takasin jo nyt!!

Maitoa tulee hyvin ja muutenkin on suht ok kaikki.Maisa on ihana isosisko,aamulla ekana huutelee Miskaa.Silittää ja paijaa.
Hoitaa omia vauvojaan kovasti.

Mutta sen sanon että kyllä kaksosten kanssa tuntui että oli helpompaa...=)
Ehkä aika kuultaa muistot,mutta he hukku samaanaikaan eikä tarvinnut keksiä tekemistä sun muuta toiselle.Ja vahtia ettei käy mitään.
Onneks mies on kotona vielä mutta jestas...Kyllä kauhulla ootan että jään yksin.Ihanaa että mulla noita isompia apulaisia.
Kovasti auttavat Maisankin hoidossa.

Mä en oikein ehtinyt vielä lukee teidän juttuja,tää ihan omaa napaa!!!sorry..

kata pesue ja miska 9 pvää

Iitu..
Hurjan suuresti onnea Katan perheelle!!!=)Noi synnytyskertomukset aina niin koskettavia,on se herkkä hetki kun uusi elämä syntyy.Hienosti tuntui menevän kaikki ja vointikin nyt teillä ok joten siitä se vauva-arki taas alkaa=)Älä huolehdi tulevasta,pärjäät kyllä loistavasti kahden pienen kanssa ja isompienkin,supermamma!

Ollaan pojan kanssa tää ja huominen kotona,aamulla kakkasi ihan kuraa.Hain Osmosalia muttei oikein juo sitä vaikka pillilläkin koitin.Onneks syö ja juo muuta ettei kuivu.Vaippaan ei ole tehnyt,ollaan keretty pytylle kun sanoo kakan tulevan.Oltiin kaupungilla asioilla koko aamu,nyt meen huilimaan kun sain pojan unille.

Tiikeri:pestään pojan hiukset joka toinen päivä Natusanin shampoolla.Hyvin istui parturissa eilen,kesti noin 15 min.Välillä pää pyöri mitä ympärillä tapahtuu mutta paikallaan oli ja söi rusinoita,nyt on siisti tukka,ohennettiin päältä ja vähän kerroksittain kun hällä niin paksut hiukset,takatukkaa vähän jäi ettei ole mikään "lyhytlyhyt".

Yhteistyössä