HEINIKSET 05!

• Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
murme li
topi muutti omaan huoneeseen jo 5kk iässä, siihen asti oli tosi risasia yöt. kun siirty omaan huoneeseen alko nukkuun hyvin yöt ja 8kk iässä lopetti yösyönnit. siitä asti nukkunut läpi yön. unikoulun pidin siinä vaiheessa kun nukuttamiseen meni 2 tuntia ja suostu nukahtaan vaan viereen tai syliin. viikossa sain sen läpi ja nyt nukahtaa omaan sänkyyn itsekseen. paljon helpompi näin ja välttämätöntäkin mulle. nukkumaanmenoajasta en kans ole joustanut ollenkaan ja nykyään jo 18.30 topi alkaa sanomaan että aa,aa,ukkumaan. on ihanaa kun tietää aina et illalla saa omaa aikaa.

mulla sillä tavalla eri tilanne ku muilla kun olen yksin, niin se olen aina minä joka pukee,syöttää ym. topin. ei siis ole edes ketään jota ei hyväksyis seuraansa. mutta sillon kun isä oli vielä arjessa mukana ,niin topi pompotti tossa pukemisessa.totta siis että ei kannata antaa pompottaa,sillon meinaan annoin topin pompottaa :D nyt kun miettii:)

toi on kyl haikeeta ku pikkune menee hoitoon. ekalla perhepäivähoitajalla ollessa topi aina itki kun meni sinne.oli kamalaa jättää sinne ja koulunpenkillä murehtia :/ tilanne muuttu vasta kun topi vaihto hoitajaa ja nyt on niin onnellinen aina sinne mentäessä.

hain muuten lähihoitaja kouluun..töihin pääsisin syksyllä,mutta se ei ole 100 varma. joten jos en pääse lähen kouluun :) pääsykokeet on torstaina. siinäpä vasta oliski hurja arki ku eka koulussa, sitten kotityöt ja leikkimistä ja vielä kouluhommat päälle ..:O!!

joops,nyt tekeen ruokaa :)

kata..
Mä olen opiskellut Murmeli sairaanhoitajaks yh:na ja 1,5 vuotiaan pojanvesselin kanssa.Ei mitään pahaa sanottavaa,hienosti meni opinnot ja pojan kanssa arki.
Sitä osas keskittyä siihen koulujuttuun paremmin kun ties että nyt on luettava kun poika nukkuu tms.kun oli aikaa.Ja sata% silloin antoi koulutyölle ja sitte taas pojalle ja sille huushollille.

Eli mä suostittelen isosti tuota yhdistelmää,ei mitään-siitä vaan,Onneea!!!

Tehotyttö.
Heips ihan pikaisesti!

Piti vain Katalle tulla informoimaan, että meitin arki on nyt kyllä niin kiireistä, ettei tästä oikein arki-iltana treffeille kerkiä. Ne torstait, jotka mulla lyhyitä, on kaikki niin täyteen ohjelmoituja, ettei sekään onnistu.
Kait me sitte treffataan syksyllä sinä pienen vauvelin ja minä ison mahan kanssa. Ja tietty nuo uhmikset mukana :)
Vitsit, täällä kohtaa taas vauvauutisia alkaa tullakin. Sen verran pitkällä viikot Katalla ja Moonalla.

Nyt ei muuta. Moiks.

Tehis rv 17+6 ja Herkku-boy 1v10kk

Kesä1
Hei vaan!
En nyt lueskele kaikkia uusia juttuja, kirjoittelen vain omiani :) Jotain puhetta teillä ollut kasvatuksista... Meillä linja on ihan selvä: olen itse opiskelija ja isä tekee töissä niin pitkää päivää, ettei aina näe lapsia hereillä ollenkaan. Lapsia siis kun nyt on kaksi alle kaksivuotiasta ja mielestäni esikoisella on kovaa uhmaa ja omaa tahtoa ihan muille jakaa, niin vanhempien sana on ehdoton auktoriteetti. Minä en jousta yhtään, siihen ei jää arkena aikaa, ja lapset tietää sen kyllä. Kun nukutaan niin nukutaan tai ainakin annetaan toisten nukkua. Niin omassa kodissanikin oli, meitä oli neljä lasta. Kyllä vanhemmat päättää mitä syödään ja milloin, ja kyllä jo alle vuoden ikäinen tietää miten saa oman tahtonsa läpi, näin se on :) Meillä menee yöt hienosti pojan suhteen, nukkuisi pidempäänkin, mutta tuo tyttö ei vielä ilman paria heräämistä yöstä selviä. Silittelyllä nukahtaa uudelleen tai siis itse nukahtaa, mutta siitä tietää, että yö on. Ei tähän ilman unikoulua oltaisi päästy ...

Ja minäkin siis olen opiskelija...kauhistaa ajatus syksyllä viedä kaksi hoitoon, itse viedä ja tuoda kun isän työajat eivät siihen hommaan sovi. Ja hoitaa muut jutut kanssa... Mutta on se muiltakin onnistunut :)

Eipä tässä muuta...nyt nauttimaan hiljaisesta illasta :)

Tiiikeri
Huomasin tuossa lukiessa että Tiiti-73:lla oli ollut kova vatsatauti. Oliko oikein rotavirus kun noin paljon vei kiloja? Vatsataudit on kamalia!! Meillähän oli se talvella ja lähti yli kilo neidiltä, ei ole vieläkään saanut sitä takaisin. Neiti syö kanssa tosi nirsosti, hoidossa juo vain maitoa kun ikävä on niin ruoka ei maita. Aamulla syö pikkusen puuroa, maitoa joisi aina vaan. Paino on nyt kontrollissa ettei laskisi liikaa mutta jos ei syö niin minkäs sille teet vaikka kuinka kontrolloidaan. Allergialääkäri sanoi että mentävä ravintoterapeutille jos saa liian vähän energiaa ruoasta. Ei voi paljoa saada energiaa kun määrät on niin pieniä. Alanko laittaan maidon sekaan rypsiöljyä jos siitä tulisi lisää kaloreita...?!

No toivon että kohta alkaa syömiset paremmin sujua hoidossakin kun tottuu paikkaan. Tänään oli jo millin verran helpompi viedä, ei ihan heti alkanu itkeä mutta hetken päästä.

Meillä muuten neiti nukku aika hyvin yön. Me vanhemmat ei vaan nukuttu oikein. Neiti simahti muutaman minuutin huudon jälkeen illalla jo puoli kasi. Mä heräsin ite puolen yön jälkeen ja heti perään neiti alko huuteleen. Mutta huuto loppu aika nopeeta, ei tarvinu mun ees sängystä nousta. Mulle ei uni tullu millään, kurkku kutiaa pitkin yötä ja nenä tukossa niin se häiritsee kanssa. Neiti nukku pieniä pätkiä tunnin pari ja huuteli välissä hetken. Sitten nukku kuuteen aamuun. Mäkin nukahdin siinä tunnin pari valvottuani ja heräsin taas ennen viittä enkä saanu enää unta.

Mikähän tähän kurkkuun auttais kun oikein ärsyttävää ärsytysyskää!! Mies nukku eri huoneessa kun oli niin väsyny, mutta nukku kanssa yhtä huonosti kun minä. Ja muhun vaikuttaa sekin jos mies ei oo vierellä niin en nuku yhtä levollisesti. Jospa sitten ensi yönä koko perhe nukkuisi hyvin =)

Ja aamulla tuli neidiltä pissi pottaan =), olen niin ylpeä pienestä tytöstäni! Ja isi saa nykyään pukea tosi nätisti, ei enää tapella siitäkään. Nopeesti ne asiat voi kääntyä hyväksi jos nyt tilanne vaan pysyy samanlaisena.

Ollaan aiemmin suunniteltu että mentäis ens viikonlopuksi mökille. Mutta sitä sotkee kun neidin serkulla on synttäri lauantaina, joten menis ees taas ravaamiseksi. Ja juuri kun on saatu neiti nukkuun yönsä, niin ei mua yhtään huvittais viedä sitä vieraaseen paikkaa ja vielä samaan huoneeseen nukkuun kun me. Jos taas siitä rytmi sekottuu. Miehelle vaan kun se mökki ois tärkeä, mutta koitan puhua järkeä jos mentäis vaan su päiväks vaikka...

Kiva kuulla Kesänkin kuulumisia =)

Mukavaa päivää kaikille!!

Iitu..
Tiikeri,poika itki hoidossa aloitettuaan 2 viikkoa joka aamu kun jätettiin sinne.Kurjaa oli jättää mutta pakko kun töihin mentävä.Kahden vkon jälkeen jäi ilman itkua ja tosi mielellään=)Hymyili ja vilkutteli sekä kiireesti juos lelujen pariin.Anna Lumikukalle aikaa rauhassa tottua,kyllä vielä viihtyy kun alusta selviää=)Eikö kotonakaan syö yhtään paremmin kuin hoidossa?Jospa se syömättömyys johtuu muuttuneesta tilanteesta ja korjaantuu kun uusi arki lähtee sujumaan.Syödä kuitenkin pitäisi että jaksaa ja kasvaa.Käy tarkistuttaan varuiksi korvat jos yöhuutelu jatkuu.Pojalla oli se yksi paha tulehdus(oli jo korvakäytävissä rakkuloita)mutta silti vaan kahtena yönä kerran parahti,söi hyvin ja nukkui päikkärit ok.Korvat voi vaivata aika oireettomanakin.Ja saat itelle mielenrauhan ettei ainakaan kivusta heräile.Heips!

Tiiikeri
No syö kotona vähän paremmin kun hoidossa ei syö mitään, ainoastaan juo maitoa. Kotona syö aamulla ehkä 5-10 lusikkaa puuroa ja maidon. Illalla syö pikkusen perunaa ja lihaa siis ihan muutamia suupaloja. Ja ehkä puoli riisikakkua ja maitoa jois vaikka kuinka. Illalla ei puuro maita ollenkaan.

Nyt yö siis meni tosi hyvin verrattuna edellisiin. Huuto ei ollu mitään hysteeristä, pientä kiukkua ja sit nukahti aina uudelleen.

Tiedän että sopeutuminen päiväkotiin vie aikaa, eihän mikään hetkessä tapahdu. Mutta huolestuttaa tuo kun ei kotonakaan syö kun pikkusen. Soitin lääkäriaikaa, mutta ei saa kun päivystysaikoja, joten katotaan ainakin huomiseen aamuun.

Keksin aamuyön tunteina että tehdään tänään Lumikukan herkkuröstiperuna lättyä, johon tulee perunaa, lihaa ja kesäkurpitsaa raasteena. Ne paistetaan lätyksi ja saa syödä sormin. Se yleensä menee, eikä ole pitkään aikaan sitä ollut. Toivossa on hyvä elää =)

Ja tarttee keittää eri puuroa välillä jos onkin kyllästyny samaan lajiin..

murmel i
kata: mua lähinnä jännittää ilman autoa pyörittää arkea. meinaan kävellen eka poika hoitoon,sit linkillä koululle yms. ja sitten fysioterapiakäynnit 2krt/vk jollain..ja autoo ei ole varaa ostaa. mut muuten oon kyl luottavaisin mielin ja jokatapauksessa aion lähteä sinne:)!! totta toi muuten että sillon keskittyy paljon paremmin kun on vaan rajallinen aika tehdä kouluhommia. syksyllähän kävin koulun loppuun ja pelkkiä k5.a vetelin kun tuli keskityttyä!ex vie vissiin tän koneenkin multa ja ei oo varaa ostaa uutta,joten heh,hieno sovittaminen tulee et missä tekee kouluhommat. mut näyttötutkinnolla meen ja se on suurimmaks osaks työharjottelua.

tiikeri: joo en suosittele mökkireissua, alkaa alusta taas unikoulu kun tuutte kotiin ;) sit varmaan jo helpottaa kun on unikoulu pietty ja rytmit selvät.

nyt kiirettä,pakko mennä!

Tiiikeri
Toi on totta että keskittyy paremmin jos vähempi aikaa. Mäkin oon huomannu että tulee työt paremmin tehtyä kun lapsi hoidossa. Koitan tehdä työt mahd. tehokkaasti, jos vaikka pääsis pikkasen aikasemmin lähteen töistä hakeen tytteliä. Ennen kun tyttö oli aina kotona niin ei ollu paljon väliä ajoilla.

Tsemppiä murmelille kovasti! Toivottavasti pääset opiskelemaan, se olisi hienoa =). Kaipa sitä ilman autoakin pärjää, tottumiskysymys, onhan niitä autottomia muitakin. Vaatii vaan tietty enemmän organisointia ja etukäteen järjestelyä. Oot tosi rautamimmi mun mielestä =)!

Iitu..
Murmeli:hommaa kone vaikka Hobby hallista osamaksulla ettet katoa palstalta!!Koulunkäyntiin kommentoin että vaikka raskasta onkin niin silti parempi käydä koulut loppuun kunnolla kun oot vielä nuori!Mäkin haluaisin alaa vaihtaa ja uutta opiskella muttei enää mahollista kun asuntolaina ym.rahamenoa niin paljon.Opintotuella en mitenkään pärjäis!Sulla jo hyvä lähtökohta arjen pyöritykseen kun tovin ootte jo kaksin pojan kans olleet.Nostan hattua sulle siitä ettet pahemmin ole valittanut yksinhuoltajuuden rankkuutta,mulla mies joka huiman paljon pojan kanssa kun on vapaalla ja silti tuntuu että oon ihan poikki välillä ja kyllästynyt kotihommiin ja välillä lapseenkin!No aika paljon mun vastuulle arki jääkin,tälläkin viikolla ei nähdä miehen kanssa ollenkaan,työvuorot niin ristiin ettei näe poikaakaan.Soittaa sitten pojalle töistä joka päivä ja juttelevat kännyssä=)

Tiikeri:eek:on samaa mieltä,jättäkää mökkireissu nyt väliin,on tässä kesää edessä jolloin pääsette,keskittykää nyt siihen että saatte tytön rytmit,unet ja ruokailut kuntoon.

Tiiikeri
joo tarttee puhua miehelle järkeä, että lapsi etusijalle. Voihan sitä käydä sunnuntaina päiväseltään mökillä, ei se rytmejä sekota kun ottaa vaunut mukaan ja nukkuu ulkona päikkärit. Katotaan nyt päiväkerrallaan, ei kannata suunnitella liian pitkälle, mentävä vointien ja tilanteiden mukaan.

Mul on hirvee ikävä nyt Lumikukkaa haluisin sen jo kotio, onneks enää huominen ja pe ollaan lomalla. Pari päivää oli kiva viedä hoitoon mutta nyt ei enää raaskis.. Tottumista kaikille. Eilen illalla olin niin intona tyttelin kanssa, syliteltiin ja leikittiin koko ilta. Mä lauloin sille kaikki mahd laulut ja Lumikukka oppii tosi nopeeta sanat lauluista, osaa jo paljon =). Lauloin niin paljon että yölläkin soi lastenlaulut päässä hih! Vois vähän rajottaa ettei mee omat yöunet ;)

Iitu.
Voi jestas mikä päivä ollu!Siis poika oli niiiiin tuhma,eilenkin oli kiukkuinen mutta tänään ihan mahdoton!Taas sitä samaa sohvalla pomppimista,sata kertaa nostin pois ja kielsin,välillä en laskenut takas sohvalle,huutohan siitä tuli.Kun taas pääsi sohvalle niin sama homma,nauraa ja hyppii kahta kauheammin,ihan koko päivä oli tota samaa.Kaikesta muustakin raivos ja itki,paiskoo tavaroita ja hakkaa kädellään kaappien ovia.Söi ison satsin ruokaa:nyrkin kokoinen pottu,puol desiä hernemaissipaprikaa ja 2 lihapullaa,silti oli jatkuvasti jääkaapilla kerjäämässä jotain,juustoa,mehua,kurkkua.Kun ei saanut niin taas kamala parku ja riehuminen.Huuti tänään yhteensä varmaan 2 h,ja osa ihan tekoitkua kun minuutissa unohti ja suu kääntyi hymyyn kun keksi jonkun leikin.Ja taas kohta sama äksyily...Huoh,onneks meni nukkumaan!Siis mulla ei meinaa pinnaa riittää aina,siinäkin yks syy miks meille ei tule lisää lapsia,en vaan yksinkertasesti jaksa tollasta vaan hermo mulla menee.Miten te muut kestätte ja jaksatte noita hetkiä ja päiviä?Siis jaksaahan sitä kun on pakko mutta tälläset päivät vie kyllä voimat kun päivän on ensin ollu töissä,yhtään ei kerkeä istumaan kotiin tullessa vaan heti ruokaa laittamaan ja siinä sivussa koitat leikkiä lapsen kanssa ja tapella samoista asioista miljoona kertaa ja juosta perässä kieltämässä,kuluttavaa...!Joku päivä toi poikanen vielä tulee sohvalta silleen alas että on nenä poskella.Ollu pitkään toi hyppiminen sellanen asia mitä ei näköjään unohda vaan kuukaudesta toiseen sitä tekee vaikka mitä keinoja kokeiltu sen estämiseks.Millanen se kunnon uhmaikä mahtaa meillä olla...

Moona....
Mun täytyy iitu sanoa,et meillä tyttö on hirmu rauhallinen ja helposti rauhoteltavissa,vaikka joskus ampuukin yli. Vaan siskon poika kun on hoidossa,ni oon puhki jo tunnin jälkeen! Jos se olis mun poika,ni en varmana haluis toista,niin ihana kuin kaikkeudessaan silti onkaan;)
Toisaalta pahin uhmis on tytölläkin vielä edessä ja siihen ku lisätään vauva päälle,ni kirjoittelen niitä mietteitä sitten myöhemmin;)

Moona rv38 *tahtoo jo synnyttämään*

Tiiikeri
Samaa sanon kun Moona, että Lumikukka on paljon rauhallisempi kun esim saman ikänen naapurin poika. Helpompi tytön jälkeen tehdä toinen, vaikka on niitä yhtä villejä tyttöjäkin kun poikia ja taas rauhallisia poikia. Mutta yleensä tytön on kait vähän rauhallisempia kun pojat...

Kyllä mua hirvittää että jos tulee vielä kovasti villi poika niin kuinka jaksaa mutta turha murehtia etukäteen. Tänään muuten rakenneultra ja kysytään sukupuoli =)

IItu ymmärrän hyvin että hermo menee, menee varmasti muillakin. Ei vanhemmat oo mitään koneita jotka kaiken kestää. Pitää vaan jotenkin selvitä, ei kai tässä lapsen hoidossa muutakaan voi.

Lumikukka söi eilen illalla tosi hyvin viimein =). Tehtiin röstilättyä, mies sano että tekee nyt yhdestä perunasta kun ei kumminkaan paljoa syö. Ja söi koko peruna-lihalätyn sekä maidot päälle. Mut oli silti varmasti ihan riittävästi =). Illalla meni vielä kauhallinen puuroa ja maito. Hoidossakin oli maistanu puuroa, syöny ruokaa jonkin verran ja maidot juonu. Joten ei tässä taideta lääkärin pakeille vielä hätiköidä. Aamuyöstä vähän huuteli mutta loppu aina lyhyeen.

Säälittää kyllä pikkunen kun naapuri oli kertonu että itki siellä kovasti kun oli vieny poikansa hoitoon. Lumikukan kainalossa oli ollu oma nalle(ai-jai), teletappi(bambi), nukke, vasara, meidän kuva ja ainakun joku oli sylistä tippunu niin kauheesti itkeny =(. Naapurin poika oli sitten nostellu Lumikukalle leluja syliin =). Nyt vein pikkasen aikasemmin kun tulin konttorille niin piti viedä eri tiloihin. harmitti kun siellä sitten taas eri hoitajat kun varsinaisella pienten päiväkodilla. No hetken joutu odottaan pääsyä pienten puolelle. Ja kova itkuhan siitä tuli kun äiti lähti =(. Onneks huomenna ollaan kotona ja ens viikolla vaan 3 hoitopäivää =)

kata..
Moikka!Ja TEhikselle,joo taitaa todella mennä syksyyn näkemiset,en taida uskaltaa enää pitkälle matkalle sillä suu auki 3 cm ja kanavaa enää 1cm.
Mutta sen oon päättänyt että kesäkuulle mennään ja pitkälle,joten ei vauva vielä synny!!!????

Tiiker,voisit vaatia hoitopaikassa että olis sama hoitaja nyt alkuunsa vastassa ja auttais Lumikukkaa tämän alun yli.
Joku on varmasti sama vuorossa,ainakin esim lastentarhan opettaja,taikka oikein pomo!!
Kuulostaa tosi surkeelle,mä täällä jo herkässä tilassani tippa silmässä.
Ehkä vähempi tavaroita vois olla hyvä ettei tytölle tule paniikkia kun ei pysty pitämään kaikkea sylissä.Tai meniskö ne reppuun kaikki ja se selkään taikak käteen?

Vilkkaita lapsista...Meillä siis kaksosista tyttö ja esikoispoika olleet vähän tuollasia..Kovia menemään ja tekemään kaikkea.
Kiukkua ei isommin ole ollut eikä itkemistä,en oikeinmuista miten sain aina uuteen juttuun usutettua nuo ja ne vanhat ikävät temput jäi.Kaksosista poika ja MAisa on samanluonteisia.Viihtyvätkin tosi hienosti yhessä.Eli ei kaikki pojat ole menijöitä,Joona on ollut todella rauhallinen ja kiltti.Antoi aina kaikki lelut joita Nelli halusi,muistan elävästi kuinka pojan oma mieli pahottui kun antoi siskolle tämän tahtoman tavaran,mutta veli ei voinut kattoa sisko suuria kyyneleitä.Ja Nelli huus aika hätäseen jos ei saanut tahtoa perille.Ja kaksoisveli antoi mitä sisko tahtoi.
Mutta Joonasta on kasvanut tosi symppis.Koulussakin auttaa heikompiaan,oikee Robin Hood!!=)

Diskossa joku oli yheltä pojalta silmälasit vienyt niin Joona oli ne hommannut takasin.Musta ihanaa että puolustaa toisia vaikka on itekin pieni.TOivottavastie i joudu vaikeuksiin...

Maisa on rauhallinen ja keksii ite kaikkea rauhallista tekemistä.Lukee tekniikan maailmaa ja vauva lehteä,muovailee vaikka puoli tuntia hiljaa iteksiin.Hoitaa vauvoja,nalleja,laastaria laittaa niille ja pukee vaatetta sekä riisuu.Legoilla tekee torneja ja hökötyksiä,sekä Brion junarata on kova sana.Laulaa,tansiii ja hulluttelee!!

Meillä tosiaan itketään tosi vähän,ei ees päivittäin.Mies sanookin että mahoton ilopilleri tuo tyttö on.
Mä luulen Iitu että teidän poika tarttis enemmän virikkeitä,kuinka esim parkkitalo ja autot siihen leikki onnistuu?Maisas tahkoo sitäkin vaikka kuinka kauan.
Nuo isommat lapset on iso apu,ihan niitten touhuja seuraamalla Maisa viihtyy.Ja isot leikkii tytön kanssa,juur vanhin lukee mikrobittiä likalle!!!

Ollaan vanhimman kanssa menossa hampulääkäriin,poika täyttää 13 eikä ole reikiä vielä!!ihanaa.
No,ei ole noilla kaksosillakaan vielä ja 8 täyttää.Mulla itellä yks ainut reikä ja se oli 16 vuotiaana.Eli hammaslaatu taitaa olla multa.

Saa nähä kuinka Maisan käy,ukkelilla on huonot hampaat ja hänen pojalla myös.Bonaripojalla jo 8 reikää siis...
Mutta nyt viimeisen 2 vuoden aikana ei ole ollut eli jotain apua kai mun harjauspakosta iltaisin.Heillä kun ei pahemmin pesty hampuja (?) meitä ennen.Mikäköhän ihme että hampaat reikiintyy...?

Nyt aamupalalle!

heipat! Huomenna starttaa uus viikko,eli vauva jos huomenna syntyy,on jo täysaikainen!!
kata 36+6

p.s Tiikeri tuus kertomaan kumpaa teille ootetaan...=)
TUlipa romaani...=)

Iitu..
Mies osti parkkitalon pojalle mutta oli ihan peestä,leviää koko hökötys kun vähän tönäsee!Hoidossa on parkkis ja kovasti sillä tykkää leikkiä.Meilläkään ei muuten itketä paitsi sillon kun raivarin saa,normaalisti on oikein hymyilevä poika ja kova puhumaan,sitten tulee äksypäivä jolloin kyllä luonnetta piisaa,onneks noita eilisen kaltaisia harvemmin!Virikkeitä koitan keksiä,piirtää aikansa mutta kun kyllästyy lentää kynät lattialle.Alettava ottamaan mukaan pesemään perunoita yms uutta puuhaa.Tänään oli aamulla ihan eri poika,nauroi heti herättyään ja halasi kahteen otteeseen ovella kun vein hoitoon=)On enimmäkseen iloinen ja kova touhuamaan mutta ehkä kerran viikossa on kiukkupäivä jolloin on mun hermot koetuksella,osaa olla tosi rasittava,heittelee kaikki sohvatyynyt lattialle,kaivaa roskiksesta roskia ja muuta mukavaa.Ihanku oikein tahalleen tekisi kaikki mistä kielletty eikä periks anna millään.Mutta niinhän se on että opittava pienestä käsittelemään myös negatiivisia tunteitä ja pettymyksiä,hyvä lapsen huomata ettei aina ole mukavaa vaan joskus elämä kolhii,tässä iässä ne kiukut tulee vielä vanhempien kielloista,isompana sitten jo suuremmat murheet.Meidän tehtävä antaa rakkautta ja rajoja.

Joo Tiikeri kerro meillekin sukupuoli?!

Iitu..
Tiikeri:selviskö sukupuoli ja onhan vauvalla kaikki ok?
Taas on pojalla ruhje naamassa,oli eilen hoidossa seissyt ihan matalalla kivellä mutta naamalleen mätkähtänyt alas.Poskessa silmän alla sentin pituinen syvä haava ja pitkä naarmu posken yli,vieläpä sattu sama puoli mistä silmä oli musta joku aika sitten.Ihan isäänsä tullut,yhtä tapaturma altis!
Onneksi tämän loppu viikon ollut ihan hyvän tuulinen poika eikä samanlainen äksy kuin alkuviikolla.Jaa,työpäivä päättyy joten hyvät viikonloput!

Iitu..
Just kerkesin päivällä kertomaan pojan muksahduksesta niin johan oli taas tänään lyönyt ohimon pöydän kulmaan hoidossa=(Hoitaja oli väkisin painanut jääpussilla ettei nousis isoa pattia ja poika oli huutanut suoraa huutoa!On niin kova juoksemaan eikä aina katso eteensä ja noin siinä sitten käy.Hoitaja itekin melkein itkua väänsi kun kertoi mulle,tietty tulee itsesyytös kun poika hänen vastuulla siellä ollessaan,sanoi että on ihan säikky ettei vaan enää mitään tapahdu.Kyllä mullakin paha mieli kun jatkuvasti hoidossa sattuu mutta minkäs sille voi,naama on aika näky kun vesirokon jäljiltäkin vielä punaisia kohtia...
Poika oli aika väsynyt,päivällä leikkineet ja leiponeet ja käytiin vielä kaupassa ja suihkussa joten tekemistä ollu tälle päivälle.Ei oikein ruoka maistunut vaikka aina syö hyvin ja paljon,nyt kanaa jäysti suussa ja osan sylki pois,outoa käytöstä.Iltapuuroa alkoi heti yökkimään,puolet oli syönyt kun tuli ulos kaikki,just ehdin saada lautasen alle ettei päällensä oksentanut!Taisi itsekin säikähtää kun itku pääsi heti.Mielessä kävi jo ettei vaan ole aivotärähdystä saanut kun pää kopisee jatkuvasti johonkin.Oli kuitenkin ihan hyvän tuulinen loppuillan ja hampaat antoi pestä eikä yökkinyt uudestaan.Heti taisi nukahtaa kun petiin vein.Säälittää pikkuinen,jospa huominen menisi ilman kolhuja ja olisi mukava päivä.Mä lähden huomena kylään koko päiväks,kattomaan Hämeenlinnaan mun serkun 1 kk ikäistä vauvaa=)Hyvä että poika saa olla kunnolla isänsä kanssa ja viettää yhdessä päivää kun eivät ole nähneet koko viikkona kun yhtenä aamuna vilaukselta,no en ole kyllä mäkään nähnyt miestäni mutta vie mut sunnuntaina syömään.Ihan yksinhuoltaja tunne ollu mulla tän viikon.Selkä taas vihoittelee,sen verran joutunu kuitenkin enemmän nyt poikaa nostelemaan ja pesemään kun mies töissä eikä ole ollu apuna.

Tää olikin multa jo kolmas peräkkäinen viesti,missäs kaikki olette!?Nyt lukemaan ja unille,oon ihan poikkiväsynyt!Öitä!

murmel i
noi on kurjia kun tulee kolhuja yms. mutta ei niiltä oikeen voi välttyä. iitu sun poika kuulostaa tosi vauhdikkaalta tapaukselta!! topikin joskus kumauttelee itteensä, mut suuremmilta vältytty. mutta se johtuu tasan vaan siitä ettei topi vielä kävele. meinaan muuten on kans aika villi tapaus, haluis hyppiä sohvilla yms. yks kerta kipus vessanpöntön päälle ja enneku kerkesin nostaa siitä niin pää eellä tippu lattialle xO!! kauhee kuhmu tuli! muuten aika hyvin uskoo kun kiellän, mutta sekin on niin kausiluontosta.meinaan toisinaan on tosi kiltti ja toisinaan ei usko yhtään mitään. toi roskien tonkiminen on topistakin kauheen kivaa(!!) ,nyt on se kausi menossa ettei mene roskikselle *huoh*.kauhulla odotan sitä kun se oikea uhmaikä alkaa :O!!ja vaikka oonkin nuori niin kovasti oon sitä mieltä etten toista tee. meinaan jo tämän yhden kanssa arki on aikamoista ja mulla ei kans aina hermot meinaa kestää jos oikein uhmaa.lasken aina kymmenen sijasta sataan!!:)!! otan kirppispöydän tässä lähiaikoina ja myyn topin vauvakamat pois.jotain jätän muistoksi:) oli niin ihanaa kattella niitä vaatteita missä topi on ollut alle 60cm yms:) ei uskois enää,iso poika!

hih,mua alko naurattaan kun kattelin mun käsivarsia. et jos jotain hyötyä siitä ettei topi kävele,niin mulla on kädet kiinteemmät kun ikinä xD!! alkaa oikeen lihasta oleen. no eipä tartte nostella puntteja kun on toi yksi elävä sellainen :D!!

ei väsytä yhtään kun nukuin tänään päiväunet.huomen mulla on vapaailta tiedossa kun topi menee mummulaan,joten pitäis nyt kyl mennä nukkuun et jaksaa huomenna tavata kavereita.

KIITOS kannustavista sanoista kaikille :) tiikeri aivan ihanasti sanottu että oon rautamimmi sun mielestä :)lämmitti todella sydäntä :) joo ja en mä linjoilta häviä, äidillä ja siskolla on koneet josta pääsen laittamaan kuulumisia. osamaksulla vois tietty ostaa koneen..katsoo nyt eka että viekö ex-mies ees tätä konetta multa.mulle kuitenkin olis aika tarpeen tää..

olivat muuten tänään hoitopaikassa tehneet topin kanssa äitienpäiväkortin :)!!oli pakko jo avata se kun en malttanut olla avaamatta. oli topin käden kuva,siinä piirrosta ja luki "onnee äidille t.topi" AIVAN IHANA<3!! laitoin heti jääkaapin oveen sen:)

mutta nyt nukkumaan!hyvää viikonloppua kaikille :)

Iitu.
Oltiin tiputtu jo kolmos sivulle...Pojalla menossa joku uusi kausi:kahtena iltana nukkumaan mennessä alkaa kamala huuto!Ihan nätissä jää sänkyyn ja sanoo heihei vaan oven kun saa kiinni niin itku alkaa!Huutaa ihan hysteerisenä,eilen annettiin 5 min olla ja sitten mies meni rauhottelemaan.Heti kun huoneeseen menee niin itku loppuu ja naureskelee ja höpöttää niinkuin mitään hätää ei olisi ollut.Tää ihan uusi juttu kun ennen aina jäänyt kiltisti nukkumaan.Tiikerikö se kirjotti että tytöllä eroahdistuskausi menossa?Voikohan meillä olla samaa?Ei pojalla mitään hätää tai kipuja ole koska lopettaa itkun niin helposti.Nyt en tiiä miten pitäis toimia,neuvoja?Annetaanko huutaa kunnes nukahtaa ettei opi siihen että aina joku menee huoneeseen kun kovaäänisesti vaatii vai pitääkö mennä rauhottelemaan ettei tunne itseään hylätyksi?Sitkun oikein itkenyt niin istuu sängyssä pää hiestä märkänä ja nenä ihan tukossa jolloin niiskuttaa pitkään kun viimein rauhoittuu unille.Molempina päivinä mies menny juttelemaan pojalle niin sen jälkeen jäänyt hiljaa oottamaan unta.Ei tämäkään ole kivaa jos tavaksi jää että sielä pitää vielä käydä seuraa pitämässä,voihan kyllä mennä itekseen ohi ja palataan taas normaaliin rytmiin.

Mulla tänään vapaa päivä=)Mies töissä ja poika hoidossa,saan ihan rauhassa olla,kerrankin!Meen parturiin ja kaupungille vaatteita etsimään,lähden lauantaina ystävän kanssa tuulettumaan,yhdessä yökerhossa salsa-night,jos vaikka sinne eksytään.

Mitä muuten saitte äitienpäivälahjaksi?Mä sain pojalta kaksi oma tekemää korttia,tyynyliinan jossa oli käden ja jalan kuvia sekä muutama pojan hoidossa leipoma keksi(muoto oli hmm,sanoisinko huvittava)=).Mies vei mut syömään ja sain ruukkuruusun,kortin ja lahjakortin urheilukauppaan.
Laittakaahan naiset kuulumisia etten yksin täälä hengaile!!

Tiiikeri
Iitulla tapahtuu =(, kurjia noi muksahdukset!
Meillä ultrassa vauvalla kaikki ok ja sukupuolta ei näkyny, ensin näky kivekset mutta kun katto tarkemmin niin heijastuma tuli ehkä jostain muualta. Oli kuulemma liian kaukana ollakseen. Joten alussa oli niin kun poika ja lopussa tyttö joten ei tiedä sitten.

Lumikukalla taas silmätulehdus ja eilen käytiin lääkärissä niin korvatkaan ei ole parantuneet. Sai antibiootin jota annettiin eilen illalla ja tänä aamuna. Neiti ollu kyllä ihan normaali, muuten mut eilen illalla oli oli ennen nukkumaan menoa tosi itkunen. Oliko sitten pelkkää väsymystä kun heräs aikasin ja nukku huonot päikkärit, saatto olla! Ei kuumetta ja silmät ok. Aamulla ei kuumetta mutta taas itkunen, söi hyvin ja nukku hyvin, joten vein hoitoon. Mutta oli kamala viedä kun tarkertu muhun kun takiainen eikä ois millään jääny. Sanoin että soittelen ja seurataan nouseeko kuume tai miten menee. Tosi inhottavaa kun haluisin jo tehdä töitäkin kun lääkärikin anto luvan viedä hoitoon. Mutta mistä itkusuus johtuu, neiti nyt joskus vaan on muutenkin itkunen, voi kunpa hän osaisi sanoa!! Jäin kotiin tekeen töitä varuulta jos tarttee hakea kesken päivän pois.

Meillä vielä viemärit ollu eilisestä poikki ja tänään menee lisäksi vedet poikki kun tehdään remppaa =(. Tylsää olla kotona ilman niitä hienouksia. Toivottavasti saavat putket pian liitettyä takasin!! Kaivuri tuolla on täydessä tohinassa...

IItu, me jouduttiin huudattaa Lumikukkaa ja niin se helposti viimein tottu taas nukahtaan ilman mitään. Istuin samassa huoneessa ja neiti protestoi, nyt menee nukkuun ok, istun huoneen ulkopuolella niin että näkee mut. Mä en teinä ainakaan seurustelis pojan kanssa nukkumaan mentäessä, huoneessa voi istua mutta mielummin niin ettei sinne katsele, esim kylki kohti sänkyä. Siinä ei mitään puhuta istutaan vaan, jos huutaa niin huutaa, jos heittelee jotain niin heittelee mutta mitenkään ei reagoida. Tai sit että käydään vaan ovella katsomassa välillä ja vaikka nyökätään tai jokin pieni ele. Mutta miettikään itse mikä ois teille parasta.

Nyt töitä...

Tiiikeri
Hitsi mua alko väsyttään, ei tahdo töistä tulla mitään. Soitin päiväkotiin ja tosi hyvin menny. Itku loppu heti kun lähdin ja ollu tosi kivasti aamun =). Viemäritkin saatiin yhdistettyä äsken, vesi vaan katkee jossain vaiheessa.

Mä voisin mennä päikkäreille, oon ihan väsy. Mut kukas tekis työt..

Katahan voi olla jo vaikka synnyttämässä kun oli jo 3 cm sillä auki paikat =), mistäs sitä tietää!
Meillä äitienpäiväks mies teki mun pyytämän aterian sunnuntaina. Juotiin kahvit ulkona ja syötiin kakkua. Mun isä tuli yllättäen käymään perjantaina-lauantaina ja toi ruusun =). Päiväkodista tuli kortti t.Lumikukka vaikka oli kyllä niin hienosti askarreltu että tuskin Lumikukalla oli ollut osuutta asiaan. Sellasta pientä. Meillä on vielä ihan harjotteluasteella nää äitienpäivät =) ja toisaalta kun toi remppa tuossa painaa päälle niin joka päivä tehtävä niitäkin hommia.

Mä nukahdan zzz!

kata..
TÄällähän minä!!!=)
Ei nyt jumpe vielä lähetä,vasta heinäkuussa!!!;-)

Ei maar,kaipa se kohta on menoa.Mulla hepatoosi arvot vähän kohonneet,ei pahoja vielä mutta saa nähdä mitä mieltä äitipolilla huomenna ovat.
Kuitenkin perjantaina tulee 38 viikkoa täyteen (hui) joten hepatoosivauvoja ei kauheesti sen yli pidetä.Mutta tosiaan vielä ei arvot olleet ihan kauheet,mutta nousussa.Ja kun ne sappihapot kestää tulla n.viikon niin turha riskeerata jos roihahtaa oikein.

Suppareita ei ole,mutta viimeyö oli jotain ihmeellistä.Mä hikoilin ihan kauheesti,en pahemmin ees saunassa hikoo ja koko sänky oli märkä.Siinä yöllä sitten koitti selvittää oliko lapsivettä vaiko tosiaan hikee vaan..No,mahassa tuntuu olevan ainakin vettä vielä ihan ok,joten kai se hikeä todella oli...Uni oli katkonaista ja plaah...Otti ekaa kertaa pattiin tä maha.
Kääntyessä supisti ja kesti tovi taas löytää asentoa.Sitte tulikin jo hiki ja taas vilu...
Oivoi..

Maisa on mun vanhemmilla tän yön ja siis siellä jo.Huomenna haen.Tyttö sentään on kiltti ja nukku nätisti,äiti hösäs jotain omiaan koko yön.Nyt maate ja jaksuja kaikille!!

kata

Tiiikeri
Hitsi kun meni eilen illalla hermo. Lumikukka oli tosi väsyny ja miehellä olis ollu rempassa kovasti hommaa, mutta mä tarvitsin apua sisällä jotta saan puurot keitettyä ja likan nukkumaan. Kello oli jotain puoli seiska. Pyysin miehen sisälle, vastahankasesti tuli ja vei likan kylpyyn. Mä keittelin puuroa ja valmistelin seuraavaa aamua. Sit syötin likalle puuron, annettiin antibiootti sun muut. Mä olen meillä yleensäkin hoitanu aika pitkälti iltatoimet paitsi kylpy on ollu miehen hommia. Mut kysyin josko mies vois pestä likan hampaat että mäkin kerkeisin syödä jotain, niin saatas likka nukkuun ja mies vois mennä jatkaan hommia. Neuvoin että kerro satua rauhallisesti niin antaa pestä paremmin.

Mutta ukko otti oman tyylin, alko väkisin peseen kun laps huusi kurkku suorana. Neiti meni ihan paniikkiin ja kun menee paniikkiin niin itku tulee sillai että se pidättää hengitystään ja menee ihan siniseks. Mä siinä, että hei rauhallisesti, ei väkisin! Mut ei auta, neiti oksentaa kaikki puurot, maidot, antibiootit lattialle ja ukon päälle. Sit mä repesin, sanoin ukolle että ole hyvä, siitäs sait! Alota ukko alusta ja vie lapsi kylpyyn. Edelleen mies ihan hermostunu ja alkaa jotain äriseen, sit mulla palo kiinni ja otin ukkoa niskavilloista kiinni. Että ei se lapsen syy ollut että koittais nyt rauhottaa lapsen eikä ala syytteleen toisia. Otin neidin syliin ja rauhottu siihen, sanoin että mikään ei ollu sun vika, iskä nyt töppäs! Sit ukko seisoo puolialaston laps sylissä ja kysyy mitä mä nyt teen, hei haloo!!! Vie kylpyyn ja alota kaikki alusta. Kyllä mä kiehuin!!

Kyllä mies sitten tajus että noin ei pidä toimia. Lumikukka on kerran aiemmin oksentanu hampaita pestessä ja juuri tuollain että väkisin koitin pestä, mies oli vieressä. Ja sanoin sillon että tästä opitaan, enää ei pestä väkisin jos tulos on tuo. Olipa mies tämän unohtanu ja koitti hinnalla millä hyvänsä suoritua tehtävästä. Nykyään mä pesen hampaat ja menee tosi hyvin kun kerron samalla satua. Mutta miehenkin tarttis opetella ettei jää aina pesemättä kun hän vastuuvuorossa.

Kuinka teillä kata on, onnistuuko sulta ja mieheltäs kaikki hommat lapsen hoidossa? Tai muilla onko hommia jotka vaan kuuluu äidille eikä isä onnistu? Mietin kun vauva tulee niin en ole aina käytettävissä, ois hyvä molempien osata kaikki hommat. Nyt tietty toi remppa vie mieheltä niin aikaa että voi olla vaikea opetella, mut yrittää mun mielestä kannattais.. mutta ei ihan tuolla tyylillä millä eilen.

Nyt muuten kun vein neidin hoitoon niin itku oli hieman erilaista. Ei niin surkeeta vaan enemmän protestoivaa =). Aamulla ei vaan kotona tajua mihin ollaan menossa vaikka selitän että Lumikukka hoitoon ja äiti töihin. Toisaalta hyvä ettei ala jo kotona protestoimaan..

On Iitullakin jaksamista kun mies aina pois. Rankkaa on hoitaa kaikki yksin!
Mua alkaa nykyään noi aamutoimet supistaan kun aamujutut on kans melkein kaikki mun heiniä. Mies kun menee jo seiskas töihin. Toi kun ripeesti pitää toimia ja nostella niin vatsa reagoi selvästi. Saa nähä kauanko kykenen kaiken tekeen..

Voi olla että tulee kirjvirheitä kun mulla silmätipat silmissä ja vähän hämärää tää näkö..

Tiikeri rv 21+5

Iitu..
Kiitos Tiikeri ymmärryksestä,mieheni esimieshommissa joten on huomenakin töissä ja pe-la yön..no ens viikolla on enemmän kotona paitsi suuren osan siitä nukkuu kun menee yövuoroon=(Tällästä tää on joskus.Jaksettava on vaikka joskus ite ihan rikki ja väsynyt.Mullakin osittain vuorotyö joten aika säätämistä on välillä,pe tuun töihin jo 02 yöllä,mutta kaikki suunnitellaan niin ettei poika tai hänen rytmit siitä kärsi.Sunnuntaina oli kotona ja silloinkin töistä soitettiin kaks kertaa...
Meillä kyllä mies osaa tehdä ihan kaikki mitä mäkin pojan kanssa ja poika antaakin monesti paremmin isänsä tehdä kuin mun.Kylvettää,syöttää,ulkoilee,leikkii,pukee yms.Ja musta on tosi tärkeää että osaa,voin luottavaisin mielin jättää heidät kahdestaan ja joskus voi olla tilanne että mä joudun vaikka sairaalaan tai muuten olen pois niin onhan isän silloin pärjättävä,tiiettävä uni,-ja ruoka-ajat ettei mene sormi suuhun.Ja olen tosi hyvilläni että todella viettää aikaa pojan kanssa ja on läsnä,ei todellakaan jää isä etäiseksi!
Taas eilen illalla poika alkoi itkemään kun petiin laitettiin ja ovi meni kiinni,mies avasi hetio oven ja sanoi että nyt nukutaan,itku jatkui mutta itekseen lopetti 5 min päästä.Tää ilmeisesti joku tällänen uusi kausi,ei olla totuttu tähän kun AINA jäänyt niin hienosti nukkumaan itekseen.Luulen että hampaitakin puskee lisää koska syönyt vähän huonommin kun ennen ja kaivaa taas suuta,pureskelee lusikkaa ja hammasharjaa.
Sullakin Tiikeri jo raskaus yli puolen välin,Kata ja Moona kohta jakautuu,kivaa,saadaan vauvauutisia!

Yhteistyössä