HEINIKSET 05!

• Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
kata..
Millä rasvaat poikaa?Musta paras sekoitus on ihan tavis Aqualan ja sellasta mentolirisiiniöljysprii.
Sitä mentolijuttua voi laittaa ihan pumpulilla rakkuloihinkin,paljaaltaan mutta paras on kun sekoittaa niitä rasvaan.

Kurjaa,kuulostaa tosi hurjalta.
Meillä kaksoset pääsi aika helpolla,2 päivää oli kova kuume ja rakkuloita tuli kuin sieniä sateella.Sitte alkoi kuivumaan ja olo oli jo parempi.

Piti jo aiemmin kysyä mitä rasvaa sulla,tuo meinaan oli todella tehokasta.

voimia kumpaisellekin,äiteelle ja pojalle!!

Tiiikeri
Voi kurja IItu, osaa kyllä olla kamala tauti kun sille päälle innostuu! Alkais nyt jo helpottaan. Ei voi muuta kun tsempata ja hyvä että juo sekä syö, se loistavaa niin ei pääse kuivumaan! Meillä monesti sama kun Lumikukka sairastaa että kuume nousee korkeeks eikä laske millään. Lumikukka lakkaa sillon syömästä ja juomasta. Itellä muistan se mentholiliuos autto vaan hetkellisesti kutinaa, ei kauaan auttanu. Ei siihen auta mun mielestä oikeen mikään muu kun aika. Kamala tauti!

Mun vatsa ärty eilisestä ja nyt saikulla puoli päivää. Ei pitäis tän akan rehkiä, jo tuli muistutus.

Iitu.
Ollaan rasvattu apteekista saatavalla vesirokkovoiteella,muuta nimeä sillä ei ole,antiseptinen ja viilentävä voide.Mentholspriitä kävin kysymässä muttei enää kannata laittaa kun osa rakoista on puhjennut,silloin kirvelee ja farmaseutti sanoi että tuo voide parempi.Poika nukkui putkeen yli kolme tuntia +se 0.5 h aikaisemmin,oli niin väsynyt kun yön valvoi ja se atarax lääke unettaa.Olikin ihan eri poika herättyään,ei ole itkenyt eikä valittanut sekä ruuan söi.Mies mittasi kuumeen kun olin kaupassa:37,2 c ja on viimeks saanu kuumelääkettä aamulla kahdeksalta.Voi,jospa tää pahin huippu oli viime yö ja tää aamupäivä,alkaisi helpottumaan olo ja rakot kuivumaan.Oon ollu niin huolissani kun kuume vaan pysyi ja toinen kirkui tuskissaan,kamalaa katottavaa,en voinu kuin päätä silittää kun lattialla huitoi,potki ja huusi,syliin ei halunnut(ehkä kosketuskin tuntui iholla pahalta).Toi voide sen verran vahvaa että iho aika kuiva siitä missä ei näppyjä ole vaikka koittaa laittaa ettei terveelle iholle mene,niitä rakkoja mahassa niin paljon että pakko rasvata laajemmalta kuin vaan sormen päällä laittaa.Toivotaan että ens yö menee paremmin ja saadaan kaikki nukuttua,en saanu unta päivällä kun pyöri vaan pojan tuska mielessä.Jos huomena ei ole kuumetta niin mennään kyllä ulos,koko viikko oltu sisällä ja näkee että poikakin pihalle kaipaa ja tylsistyy sisällä silloin kun olo parempi hetkittäin.Kiitos sympatioista=)

kata..
Voi kenkkua..Mulle lääkäri sanoi että tuo perusrasvan ja metolisöljyspriin sekotus olis tehokkaampi eikä kirvele kun sekoittaa perusvoiteeseen.
Mutta josko se menis jo ohitte päin.

Rasvasta voidetta vaan kuiviin kohtiin Bepanthen ja vaikka mietoa kortisonivoidetta jos ei iho ole rikki.Äkkiä se iho palautuu jos perusterve on.

Joo,menkää ulos vaan jos tuntuu siltä,ei pikkukuume sitä ees estä jos olo ois parempi ja vaunuissa vaikka istuis ja kattelis menoa.

Pikasta paranemista.

Iitu..
Joo eilisten päikkäreiden jälkeen ollut pojalla helpompi olo=)Illalla suihkutettiin ja laitettiin pahimpiin rakkoihin ihan vaan bepanthenia,kuumetta oli iltasella "enää"38,3 c.Yö meni ok,ei valittanut ja aamusta lämpöä 37.5 c,oltiin ulkona 1,5 h,kärräiltiin ja leikkarilla kävästiin.Sekin varmaan jo mieltä piristää kun saa raitista ilmaa!Ei itestäkään ole kivaa olla viikkoa sisällä.Pojalla on leuassa tosi iso ja paksu rupi kun rokon siitä raapaisi,toivotaan ettei arpea jää,kyllähän tän ikäisillä iho vielä hyvin uusiutuu ja palautuu.Oli kyllä hurjat pari päivää,ja mukamas pienempi pääsee vähemmällä kuin aikuinen...Poika sai siis hoidosta tartunnan toiselta pojalta,sielä on myös reilu 2 v tyttö jolla ei ole vesirokkoa ollut,näinköhän myös hällä nyt,itämisaikahan on sama.Poika menee vasta keskiviikkona hoitoon mikäli kaikki näpyt muuttuneet ruviksi silloin.Vaikuttais että nyt ollaan voiton puolella,onpa helpottunut tämä mamma!Ja aatelkaa,vaikka kova kuume ja karmea olo pojalla ollut niin silti söi,ehkä jokunen kerta meni vähän heikommin mutta söi kuitenkin.Luulisi jo tuollaisen vaikuttavan ruokahaluun.Vihdoin sain kerrottua iloisempia uutisia=)

kata..
VOi kun kiva,hienoja uutisia!!!=)
Näin sitä terveyttä aina arvostaa kun vähän aikaa sairastaa isosti.Ja elämä taas maistuu!!

Näin viime yönä unta että meni lapsivedet.Oli ihan vihreetä ja siinä oli outoja kikkareita,ihan kakkaa joukossa...=)
No,hoin vaan etä ei vielä voi tulla,on vasta 35+5 täynnä!!
Eli siis neljän päivän päästä,jos tuo uni enneuni!!!!

No,toivotaan ettei,mutta nyt kahtena päivänä on supistellut melko kipeesti.
Säännöllisesti ei,mutta todella kipeitä.

Mutta en ole niin välittänyt kun viikot suht kivalla mallilla.

Mutta pitäkää peukkuja että ihan ei vielä tulis!!
Menis vaikka heinäkuulle asti!!!=)

kata 35+1 sekä pesue

Iitu.
Poika oli jo iltapäivällä oma tuhma itsensä=)Ja kiipeili sohvalla josta vähän muksahti alas,sanoin miehelle että nyt on terve poika taas!Hurjasti on näppyjä sekä rupia mutta pääasia että kuume ja karmea kutina poissa!

Pidä Kata sormet ja jalat ristissä ettei vauva vielä tule vaan kelluu vielä muutaman viikon!Useasti unet on käänteisiä,jos tarkoitti että sulta tulee isot alle=)Tai sitten syntyy vasta rv 42...Öitä!

murmel i
en oo taas koneelle kerenny. kuulostipa iitu kauheelta toi vesirokko! varmaan ihan kamalaa kattella kun toinen on tuskissaan :O!! kauhulla odotan sitä kun se topiin iskee :/

mitäs heinikset aikoo vappuna tehdä? mä ajattelin laittaa kotiin ilmapalloja ja serpentiiniä ja ostan topille sellasen heliumpallon :) sit vähän simaa ja herkkuja. kaksin siis ollaan, ellei sit topin isä tule moikkaan topia jossain vaiheessa.

kauhee kun kylmä ulkona, vaik luulin et siellä on helle!ihan aurinkoista mut vaan joku +4 :p!! sais tulla kesä jo niin pääsis rantsulle ja mökille :)

kata: joo toivottavasti pysyis mahassa vielä jonkin aikaa! hui kauhee topi oli sillon viikolle 42 ja kyl oli tuskainen olo! et toivotaan ettei mee ylikään :D

mitäs muuten uusia leikkejä on tullut taaperoille? en tiiä kerroinko jo mut topilla on uusin autoremontin teko :D kaataa päältäajettavan autonsa kyljelleen, laittaa tumpun käteen , ottaa työkalupakkinsa ja tekee remonttia ;D nauroin kippurassa kun eka kerran teki ton :D ties mistä oppinut:)!! muutenkin autot yms. kiinnostaa kauheesti ja leikkikentällä tykkää olla vaikka kuinka kauan.

saatiin aamulla tehtyä siivoukset ja pitäis mummulaan lähteä..jahka pikkumies herää päiväunilta.

sunnuntaijatkot!

kata..
hehee,mulla toive että menis kuukauden yli!!!=)
No,kait mahotonta,mutta vointi on ainakin hyvä fyysisesti ja muutenkin vauva hoituu hyvin mahassa.

Ihana tuo Topin korjaaminen!!!=)
Niin ne tytöt ja pojat on eri asioista kiinnostuneita.Ja aiemmin en tätä allekirjoittanut, sillä olin sitä mieltä että tytöt ja pojat kasvatetaan erilailla.Mutta kaksoset kun tuli niin ei mitenkään voinut toiselle tarjota autoa ja toiselle nukkee.
Yhessä leikkivät kyllä nukke ja autoleikkejä kyllä..Mutta se pääajatus oli kyllä että poika touhus autoilla ja tyttö nukeilla.

Maisa leikkii kovasti nukeilla,hoitaa niitä ja pukee,paijaa,syöttää..
Autoilla jonkin verran ajelee kun niitäkin löytyy.Mutta vähemmän.

Meillä kaikki muksut poissa,ihmeellistä.Vapuks ei isoja suunnitelmia,vähän simaa,munkkia ja koristeluja.
Kotosalla ollaan,sillä ilmat on surkeet.Piti piknikille mennä mutta jäänee...

Pesin kodinhoitohuoneen ikkunat,ja ne on inhat...
mutta nyt tehty!!

Mutta täällä hommat jatkuu,ai kuu,eilen oli kavereita ja syötiin ja juotiin hyvin.Taikka no,lasi vinkkua mutta teki terää saada aikuisten juttuseuraa enemmän.

heipat!
kata

Iitu.
Vappuna ollaan ihan kotona,ilmapallot ja serpentiini odottaa kaapissa ja mies teki simaa.Ihan perinteinen vappu meillä.

Meillä pottailu sujuu hienosti,poika jo muutaman viikon aina sanonut kun kakka tulee ja menee ite vessaan,istutetaan heti potalle ja sinne tekee hädät,en muista koska olisi viimeks vaippaan tehny.Mitään uusia leikkejä ei nyt ole keksinyt,edelleen mielileikki pikkuautoilla ajo ja kirjojen kattelu.Pitäskin ostaa korjaussarja jos siitä tykkäisi.Onko mitään sanontoja tai sanoja mitä teillä lapset hokee?Meillä nyt poika päässy "ei" kauden ohi ja nyt toistaa joka asiaan "en tiiä".Myös "niin,noin,huh huh" kuuluu usein.Sanoja on tullu huimasti lisää jotka ihan selvästi sanoo.Iltaisin ennen nukkumaan menoa tykkää että lauletaan ja iltarukous luetaan aina käsi kädessä ja poika sanoo loppuun Aamen=)Palaamisiin!

murmel i
joo toi mua just nauratti että mistä lie topi oppinut ton autorempan,meinaan ei ole nähnyt kun isi tms.korjais autoa. jotenkin toi kai tulee automaattisesti :)

topi hokee: no niin, AHAA, ja kato nyt. kaikkeen kivaan sanoo aina ton ahaa :Dsanoja tulee muutenkin tosi paljon, alkanu vauhilla höpiseen.meinaan 3kk aikana.

ens keskiviikkona on taas reissu j.kylään, topilla on neurologin kontrolli käynti ja mulle koulutuspäivä topin hemiplegiasta.sit onkin noita käyntejä seuraavaks vasta joulukuussa! tosin fysioterapia nostetaan 2x viikossa mikä on aika sovittaminen mulle syksyllä kun menen töihin ja kun vielä yksin hoidan topin asiat..saa mummit tulla apuun, koska en mitenkään voi olla poissa kahta aamua viikossa töistä! on keksiminen miten saan sovitettua nää asiat..välillä mietin et voi kun olis asiat menny toisin ja ois mies tukena,mutta toisaalta, oon mä vaan aika sissi kun yksin jaksan pyörittää arkee ja oon onnellinenkin :) huomistakin ootan oikeen innolla kun päästään herkutteleen, puhaltelee ilmapalloja ja topin ilme kun saa heliumpallon :D toivottavasti olis kiva keli et päästäis kävellen hakeen se..

juups, hyvät vaput kaikille, tämä eukko painuu nukkumaan:)

Tiiikeri
Hyvä et siellä kaikilla tuntuu menevän hyvin, Iitullakin selvittiin vesirokosta. Mä oon kärsiny koko viikonlopun torstain touhuista. Tää ei oo reilua! Vatsa ollu hirveen herkkä ja supistellu sekä kipuillu. Nyt hei vasta rv 19+3, viimeks nää jutut ja sairasloma sen takia alko joskus rv 26 jälkeen ja lopullinen saikku rv 29. Kun kerkeis niin ois hyvä lueskella niitä vanhoja juttuja että kuinka sillon meni...

Mut sanokaa nyt että tää palautuu vielä, mä en ala kun rajottaa hirveesti elämää. En pysty tavallisella tuolillakaan kauaa istuu, aina tarvis saada vähän puoli-istuva asento. Seisominen rasittaa, jos pitkään seisoo yms. Tosi ärtsyä!!! Ja hommia olis, ne vaan tietty lisääntyy kun ukkokin menee töihin!!

Saa nähdä kuin kestää tän päivän istumisen työtä tehden, siinähän sitä mittaria on kerrakseen. Mutta kun pitäis jaksaa illaks mennä työkamun luo, jään sinne yöks, mies tulee varmaan Lumikukan kanssa kotio ja tulevat sitten huomenna sinne taas grillaan. Aattelin että helpompi noin kun likka heräs tänäänkin jo 6:15 ja jos me muut vähän valvotaan, niin ei jaksa herätä niin aikasin. Mies oli lauantaina baarissa, niin mä saan sit iltalomaa tänään =). Lasi punkkua tekis kyllä terää!!

Murmeli sä oot sissi tosiaan, kun kaiken jaksat ja vielä osaat nauttia siitä =)!!!

Nyt alkaa taas supistaan =(..

Hyvät vaput kaikille!!

Tiiikeri
Niin vapuks muuten puhallettiin ihan tavis ilmapalloja ja neiti ihan täpinöissään niistä, ei tarvita kalliimpia kun nää on niin jees =)! Simaa tehtiin ja grillaan mennään.. Niin ja juustoa annettiin tänään ekaa kertaa Lumikukalle kun saatiin lupa koittaa maito, pitäkää peukkuja että maito kävis!!! SE ois LOTTOVOITTO!! Ois niin kiva kun muutkin syö hoidossa vaikka mitä että meidänkin likka sais jotain samanlaista ja muutenkin helpottais hirveesti!

kata pikaseen
Tikrulle,mulla oli viikolta 17-30 supisteluja kovasti.Pehmensi mutta ei muuta....Ja sitten loppu kun seinään!!!
Ja oon mennyt kun aropupu sen jälkeen,ihan duracellinä!!!

Eli voi olla että siitä supparit lakkaa ja kantsii käydä tarkistuttamassa taikka ite tarkkailla tilannetta.
Siis opetella se kohdunsuun tunnustelu.
Mulla ollut iso helpotus myös kun vähän osaa kokeilla vaikuttaako,mutta olen mennyt vikaankin sillä tuo alapää muutttu kyllä koko raskauden ajan.Nyt esim on niin ahdasta että hyvä että sormi sisälle menee...;-)

Mutta nyt mentävä ja iloiset vaput kaikille!!

kata 35+3

Tiiikeri
Mulla vaan ne supparit tekee vatsan niin araksi ja olon niin tukalaksi että pakko vaan huilia. Kata ei nyt kerkee varmaan vastaileen mutta kysyn silti, kun en muista. Että huilitko sä sitten kun kovasti supisteli vai touhusitko silti? Mä oon niin arka touhuileen kun huomaa heti vaikutuksen. Kun pelkästään pari kyykkäämistä lattialle tekee vatsan araksi johon lepo auttaa. Mutta myös levossa tulee suppareita.

Aika vähän silti voimakkaita suppareita, enempi vaan niin että vatsa tulee araks ja kipeytyy. Joten en taida vielä mennä tarkistuttaan, mutta jos pitkään jatkuu ja joutuu saikkua hakeen niin tietty pitää tarkistaa tilanne. En taida itse osata opetella, lekurin hommia =)

Muistan että mullakin helpottu tilanne viime raskaudessa ihan lopussa just joskus 30 viikon jälkeen. Sithän mä touhusin, kävin shoppaileen parina päivänä Tampereella ja jouduin sitten synnytysvastaanottoon kun luulin että varmasti syntyy joku rv 36. Mut ei auennu yhtään ja antoivat suppareidenestolääkettä sillon ja se autto. Joten kyllä mulla vaan aina noi touhuilut tahtoo viedä oloa huonommaks vaikka paikat ei aukeis yhtään.

Mutta toisaalta tilanne nyt voi olla toinen kun kerran synnyttäny, supparit voikin avata paikkoja helpommin. Kun viimekshän kovat supparit ei ees synnytksessä riittäneet vaan tarviin sitä hormoonia mikä nyt olikaan nimeltään...

Lumikukka kun heräs aamulla sillä oli silmät aivan rähmässä, ei oo koskaan ennen ollu. Sil on jo yli viikon kestäny flunssa, räkä vuotaa mut ei muuta. Tänään lekurille, voipi olla silmätulehdus =(.

Kuinka tarkkaan ootte muuten merkkaillu vaatteita päiväkotiin? Kun kaikkiin vaatteisiin ei saa tussilla helposti merkkiä, ei ainakaan sukkiin... Se operaatio nyt alullaan..

Tiiikeri
Silmätulehdus tosiaan neidillä on =(, molemmissa silmissä, tosi ikävän näköiset rähmivät. Mutta silti ollaan menossa vapun viettoon, tarttee vaan varoa ettei tartu. Menis nyt pari tuntia niin sais lopettaa työt.

Hyvää vappua vielä kerran =)

Moona...
No onpas täällä muksuilla tapahtunut. Me kyllä mennään kylään,jos jollekkin tutulle tuo vesirokko tulee. Ei olla rokotetta otettu ja parempi nyt lapsena,kuin aikuisena sairastaa. Itsellä oli melko laimea..muutamia näppyjä ja kuumetta,meni nopsaan ohi. Tytöstähän ei kyllä taas tiedä millanen on,toivottavasti ei kovin paha.

Me ollaan ihan vapputunnelmissa kotona. Grilli lämpenee ja kohta saadaan hyvää syötävää:) Ihan oman perheen kesken ollaan. Hyvää vappua kaikille!!

Moona rv37 ja tyttö

Iitu.
Tiikeri:noi silmätulehduksethan tosi yleisiä lapsilla ja helposti tarttuu.Pojalla ei ole vielä ollut eikä toivottavasti mitään muutakaan saa pitkään aikaan,ollu tarpeeks kipeenä,ensin nuha 3 vkoa ja nyt vesirokko!Mulla oli myös poikaa oottaessa jostain rv 20 tosi paljon supistuksia ja loppua kohti vaan lisäänty ja koveni mutta eipä ne mitään haittaa tehneet.Muistan miten töissäkin kärvistelin jos jouduin vähän enemmän jotain ruumiillista tekemään,esim.kumartuun tai nostamaan painavempaa.Voi varmaankin toisessa raskaudessa helpommin aukoa paikkoja.Tee ja touhua ihan oman tuntemusten mukaan,jos pahaa tekee niin rauhoitu ja lepää hetki.Ei kannata riskillä rehkiä.
Mä olen perhepäivähoitoon haalarit,hanskat ja kengät merkannu tinneritussilla,laittanut pojan nimikirjaimet.Muita en oo merkinny mutta ehkä tarhassa tarkempaa kun lapsia paljon useampi.On kyllä kamala homma jos ihan kaikki merkittävä,sukatkin...Jotkuthan ahkerasti ompelee nimilappuja,en kyllä jaksais enkä ehtis.

Hauskaa vappua kaikille=)!

kata..
Pikaseen,Tiikeri lepäsin kyllä kun viikkoja oli niin vähän,en uskaltanut ottaa riskiä!!
Mutta se että tunto paranee myös raskauksien myötä eli tunee helpommin pientkin kovettumiset.
ELi kun vaan tietäsi eron pahaa tekevien ja muuten vaan tuntuvien kanssa.
Mä oon käynyt äitipolilla jo ainakin yli 8 kertaa...

Tänään oli ihan kohtaus,luulin jo että vappuvauva tulee.
N.tunnin supisteli todella kipeesti n.5 minsan välein.Ja oksetti sekä kakatti..
Onneks rauhoittui,tä alkoi siis kun päiväunilla olin Maisan kanssa.Yritin van nukkua mutta oli pakko nousta.

Join ja söin vähäsen ja kävelin pikkusen ympäriinsä.
Alkoi laantumaan ja väli piteni.
Oikeesti mua kammotti,en vielä vauvaa halua syntyväks!

Ja toisaalta kun mulla kaikki on käynnitetty,mulla oli ihan paniikki kun likan kanssa olin kaksin.

Ja hei...ukko kun tuli kotiin niin tunnin päästä vasta kysyi että mikä on olo!!TÄH? siis tekstasin että on tosi paha juttu,ja olen oikeesti kipee.Ei mitään sanonut kun kotiin tuli,kauppakasseja ja omia töitä vaan höpötti.Väitti että oli vähän pihalla itenkin.

Outo tapa se näyttää vaan.Oli vähän kiivasta sananavaihtoo...

Mutta nyt vappupöytään,se teki ruokaa mulla ja muksuille...
=)

Vappuja hyvät naiset!!
kata

Tiiikeri
No onpa siellä Katallakin vappuna tapahtunu, onneks kaikki lopulta hyvin. Ei noi ukot aina tajua!!
Mä kirjotan nopeeta kun oon kipeenä. Lumikukka sai hengenahdistukohtauksen viime yönä, mä en ollu kotona. Kurkunpääntulehdus ja joutuivat isän kanssa käymään TAYSis yöllä lastenpolilla, antovat adrenaliinia hengittää sekä jonkun piikin jonka vaikutus 24 h. Tyttö tosi pirteä nyt ei hätää, mutta yöllä voi taas tulla kohtauksia.

Olin ihan huolesta väärällään tän aamupäivän kun en kuullu noista mitään. Ei soittanu vaikka olivat hereillä, mä taas en uskaltanu soittaa kun pelkäsin herättäväni ne. Olivat olleet klo 2-5 reissussa lekurilla yöllä. Eli ei ukko tajunnu soittaa kun vasta yhdeltätoista, että ovat olleet kasista asti hereillä niin kuin minäkin olin ollut.

Mä sain tänä aamuna kans flunssan, oon ihan poikki, nukkuisin vaan. Vähän lämpöä kans, kurkku kipeä ja nenä vuotaa.

Lumikukka sai lekurilta hoidosta vapaata tän viikon, joten mä sit hoitelemassa.

Palaillaan...

Iitu..
Tiikeri:hui kamalaa!Noi pelottavia tilanteita joita ei kenenkään kohdalle toivois.Onneks säikähdyksellä selvisitte ja nyt kaikki ok.Hyvä että miehes tajusi polille lähteä ettei vaan kotona ihmetellyt mikä tytöllä on.Toivotaan ettei enää Lumikukalle tollasia kohtauksia tule!Ois hirveä tunne jos ei happea saisi...
Parantele myös itseäsi!

Tiiikeri
Joo oli kamala tilanne, mutta meillä onneks soiteltu niin paljon lastenpolille että mieskin ymmärsi sitten soittaa. Kuulivat jo puhelimessa sen rohinan, että nyt parempi lähteä tulemaan. Ulkoilma käskivät hengittää ja se helpotti, automatka meni sit ihan hyvin nukkuessa. Polilla likka innostu laskeen liukumäkeä ja autolla ajeleen, oli kuulemma kun huvipuisto, heh! Vaikea oli sillon uskoa että on oikeasti kipeä =).

Viime yönäkin pelättiin kun alko illalla rohiseen taas henki että niinkö lähetään ulkoileen keskellä yötä mutta ei tarvinnu =). Se piikki minkä antoivat, vaikutti kyllä melk. viiteen aamulla, jospa sillä vaikutusta. Aamulla kyllä yski niin että meinas yrjöt tulla =(. Huonosti on syöny mutta maitoa ja vettä onneks juo. Ulkoilua vaan käskivät jos henkeä ahdistaa 15-20min jos se ei auta niin sit polille. Nyt neiti vaarin kanssa kärryttelemässä, saan minä vähän huilia =).. Neiti heräs jo 6:15 eikä meinannu illalla mennä millään nukkuun, ysin maissa sit nukahti ja nukku kyllä koko yön.

Mun supparit ja mahakivut on onneks hellittäny, pystyn likkaa hoiteleen. Niska ja selkä kyllä ihan jumissa, jännittäny oon varmaan ja huonoissa asenoissa ollu. Mulla ei aamulla ollu enää kuumetta, jospa tää oma olokin helpottais niin jaksais paremmin nauttia tästä kotielämästä likan kanssa =).

Puolensa kaikella mutta luulen että neiti sai ton yskän naapurin pojalta. Tulivat yks päivä tohon pihaan meille leikkiin kun ei voinu päiväkotiin mennä yskän takia =(. Ens kerralla saa pysyä kotona jos on oikeasti kipeä, jos ei päiväkotiin niin ei meillekään tarvi tulla tartuttaan. Neiti kun oli jo valmiik flunssassa niin helposti tarttuu. Kaikkea ei voi välttää mutta ettei ehdoin tahdoin tartuteta. Nyt jo 2,5 vkoa taudin kourissa, sais jo hellittää!

kata..
Voi kurjaa..
Mutta onneks nyt teillä tiedossa että Lumikukalle tulee helposti tuo kurkunpääntulehdus ja vaatii hoitoa.Se kun ei tuu kaikille ees,taipumusta siihen hänellä siis.

Mua ärsyttää ihan sikana tuo että ihmiset ei välitä jos oma lapsi kipeenä,ja tullaan kylään tms.
Meillä viime la ihan sama juttu.Läheiset kamut joille olen sanonut että ei saa kipeenä tulla.Nyt sitte kun tulivat sisälle,äitee siinä että voi voi,olikos niin kova tuuli että nenä alkoi vuotamaan.Ja noin,ihan yhtäkkiä!!!Mrrr...joo,sitä ei ollut kuulemma aiemmin ja sitte meillä jo räkä vuosi ja lensi.

No,me äkkiä Maisaa sitte ukon äidille hoitoon.Mutta saas nähdä,muutamana päivänä tytöllä nenä vuotanut.Ja se kun on niin että jos vielä korvatulehdus tulee niin putket joudutaan laittamaan,sillä Maisalla jo 6 kk sisällä 7 tulehdusta...

ja tuo yskä on niin sikakamala,se kun kestää ja kestää.
Saitteko Ventolineä?Yskä kun ei oikein parane kuin yskimällä,mutta tuo ventoline vähän antaa tilaa ahtaille keuhkoputkille.
Maisalla babyhaleri ja sillä on kiskottu ventolinea kun yskää.Hällä niin pienet putket että tukkii vähäinenkin lima keuhkotputket oitis.

Paranemisia nyt isosti ja koita lepäillä Tiikeri myös.
Meillä mun vanhemmat soitti eilen ja sanoivat että äiti hakee mökiltä tullessa Maisan.Nyt koitan levätä ja olo on ihan bueno.Ei supistele enää.Onneks.

Mutta vointeja kaikille!!
kata

Moona...
Kamalalta kuulosti Lumikukan kohtaus:(
Meilläkin sairastetaan. Tytöllä kaamee nuha ja mulla myös. Kurkku tuntuu kans kipeältä. Mies on terveenä ja iltavuorossa. Me siis ollaan kaksin tytön kans kotona. Ei taideta edes kauppaan jaksaa lähteä.

Hyvä et Katalla supparit loppunu. Mulla ei,eikä liitoskivutkaan anna olla rauhassa. Kävelykin on kerrassaan tuskaa. Ei näin pahana ollu kyllä ekassa raskaudessa. Mä toivon todella et tää muksu syntyy mahd.pian. Mullahan on lauantaina jo 37 viikkoa täynnä, et sit ei muuta ku teretulemast;) Kaikki on vauvalle jo valmiina ja kaikki muutkin isommat piha-,yms.työt tehty, et ei niistäkään stressiä ole enää.

Mies haki tytölle vappupallon markkinoilta,kun me muut oltiin sairaana. Ihan innoissaan sen kans kulkee ympäri asuntoa,ihana.
Tytöllä on ollu pari yötä kuiva vaippa!!!Vähänkö hienoa:) Päivisin jo yleensä pysyy kuivana,kunhan muistaa käyttää tytön potalla mahd.usein. Tytöstä huomaa selvästi et ei tykkää enää pissata vaippaan ja haluaakin monesti itse potalle. Kiirettähän ei tietysti ole,et ihan omassa tahdissa,mut kyllä se helpottais jos sais vaipat vaikkapa jouluun mennessä pois.
Nyt ruokaa massuun,heippa!

Iitu.
Meillä ei poikaa kiinostanut juurikaan ilmapallot,yhtä vähän jaksoi heitellä mutta ei sen enempää,pallot ja serpentiinit lampuissa mutta ei edes kattele niitä!Ne on vaan autot mitkä innostaa,millään muilla ei kauheesti nykyään leiki,pelkkiä autoja ajeluttaa.Tänään ostin roska-auton ja olikin nappiostos,sillä hurruutti koko iltapäivän,toinen suosikki on soiva ja valoja vilkuttava paloauto.Ja pikkuautot tietty.Tutkii renkaita tarkkaan miten pyörii,makaa lattialla ja työntää autoja naamansa eessä ja tuijottaa sekä sormella kokeilee pyöriviä pyöriä=)Kännykät ja kaukosäätimet on kanssa kivoja rämpättäviä jos sattuu saamaan joskus käsiinsä.Siinä ne lelut millä leikkii.

Ois varmaan käytävä lukemaan ja nukkumaan,mies lähti äsken yövuoroon.
Katalle ja Moonalle jaksamista loppuodotukseen,ei teillä enää pitkä aika ole,hyvällä mallilla kaikki vaikka vähän aikaisemmin syntyisivät=)Öitä!

Yhteistyössä