HEINIKSET 05!

• Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
Moona...
Sanonko siis kata neuvolassa siitä, et haluan useamman ultran vai mitenkä? Nythän mulla ei tehdä arviota äitipolilla vaan jossain muualla,kun siellä kuulemma arviot on tarkempia(?) eli siis samassa paikassa,jossa tehtiin rakenneultrakin. Tää neuvolatäti sanoi mulle et mitään jatkotoimenpiteitä ei tehdä,ellei lapsi ole lähellä 4,5kg, mikä on mun mielestä tosi outoa. Eihän tyttökään ollut kuin 4150g ja se riitti häntäl.murtumiseen ja melkein lapsen jumittumiseen hartioista. No..katotaas mitä se ultraaja tuumaa:/

Iitu.
Kaikki ikkunat pesty ja pojan vein hoitoon,ollaan koko ens viikko kotona lomalla joten vietetään sitten kunnolla "laatuaikaa"=).Munkin miehellä vuorotyö ja kesällä siirtyy 3-vuoroon joten mulla se auttaa jaksamista kun olen jo töissä ja poika päivät hoidossa,muistan kyllä miten pitkältä arkiviikot tuntui kun kotona olin aamusta iltaan pojan kans kahdestaan,ihan niinkuin Moona kirjotit,nimenomaan se miehen iltavuoroviikko vei aika hyvin itseltä voimat.Saatikka sitten että lapsia on useampia...

Noista kivunlievityksistä:täällä uudelleen synnyttäjä saa spinaalipuudutuksen joka kyllä vie tunnon kokonaan kainaloista alaspäin,voisit Tiikeri kysyä onko sulla mahista se saada?Mulle laitettiin se puudute sectiossa ja eikös Kata saanut sen myös kun Maisaa teki,niin muistelen?Mullakaan ei epiduraali auttanut kuin hetken mutta kovasti tota spinaalia kehutaan.
Moonalle osanotot...noi niin ikäviä asioita=(

kata..
Heippis!!Ehei mulle ei selkäydikanavaan mennä sorkkimaan!!!Ainoot kivunlievitykset olleet paraservikaali ja se on toosi tehokas ollut mulla.
Mulla omat kammoni noihin selkäydinkanavan puudutteisiin,nou tänks!!!
Siis kammottaa se puutuminen,mä haluan liikkua ja tehä mitä haluan ja tuntea kans vaikka sitten kipuakin.Kanavan saa puuduttaa,se mulle riittää!!!

=)

Ja tuosta ultrasta,musta Moona voisit soittaa ihan suoraan äitipolille taikka siis synnärille ja sanoa että sua vaivaa tämä kokoasia.Taikka keksit piruvie jonkin vaivan että pääset arvioon.Jos eivät muuten ota.
Eikä aina pidä paikkaansa että toka ois isompi,mulla vähän joka kokoa nää lapset.

Mutta hyviä uutisia,eli Miskakasvanut hienosti.2,2 kiloa oli nyt arvio ja viikolla 33+6 siis mennään tarkalleen.

Vähän oli ihanaa kun lääkäri ultras kasvoja ja siinä näkyi kun poika killitteli ja katseli,ihan kuin ois kuunnellut meidän juttuja...Silmät liikkui ja kättä vähän heilautti!!!=)

Sormet oli kaikki tallella ja tosi rauhallinen on poju,sen totes lekurikin.

Tilaa on melko vähän eli voipi olla että asentoa ei vaihda enää,sillä samassa asennossa on ollut 28 viikolta astikin jo.

Nyt syömään ja alan tosiaan nauttimaan tästä odotuksesta täysillä!!Seuraava käynti vasta 37 viikolla.

kata ja pesue

Moona...
Meillä ei äitipolille pääse ilman lähetettä,kokeiltu on jo esikoisen aikaan. Synnärille voi marssia millon tahansa,mut niiden arviot heittää laidasta laitaan. neuvolan kautta tuskin useampaan pääsen,kuin tähän yhteen. Yksityisellä käyn vielä jos siltä näyttää.

Kiva et Miskalla kaikki ok.

Mä sain epiduraalin viimeks,ja sen haluan nytkin tai spinaalin, jos aika käy vähiin!!
Joo iitu,kyllä sitä miestään ja sen apua arvostaa melkolailla iltavuoron jälkeen. Mun äiti on kasvattanut seitsemän lasta ihan yksin,täytyy nostaa hattua!!Mä en oikeesti varmaan jaksais. Mut nyt pitää jo alkaa rauhottuun,masu painaa,öitä!

Moona rv35

Iitu..
Muistinkin heti viestin lähettämisen jälkeen Kata ettei sulle spinaalia laitettu=)Mulla ei siitä mitään pahaa sanottavaa,hyvin vei tunnon eikä laittaminen juurikaan tuntunut enkä saanut mitään jälkioireita,esim.päänsärkyä.Hyvä puudute!Kaikilla jotain pelkoja ja ennakkoluuloja eri asioihin.Mä oon taas onnellinen etten synnyttänyt alakautta,koitin kyllä mutta jälkeenpäin aatellen onneks joutuvat leikkaamaan.Kaikista sitä kuulee kauhujuttuja eikä mitenkään voi tietää kuin oma synnytys menee.Mentävä tilanteen mukaan ja sen perusteella tehtävä ratkaisut miten on paras toimia.Mutta luulis että se ensimmäinen on aina vaikein" tapaus".
Mulla paikat ihan jumissa ikkunanpesun jäljiltä=(

Tiiikeri
Kiva kuulla että Miskalla kaikki hyvin =)!
Täällä sataa lunta taivaan täydeltä, onneks ei tarvii lähteä minnekään autolla!

Mua väsyttää taas ihan hirveesti, neiti heräs kuudelta! Meillä heittää taas rytmit häränpyllyä, alkaa aikastaan aamuja kokoajan. Mä en taas saanu millään unta ennen puolta kymmentä vaikka univelkaa jo riittävästi.

Nukuin muutenkin aika levottomasti, paleli ja näin ihme unia tms. Tässä nyt esimakua syksyn väsymyksestä hoh-hoijaa!

Neiti alkanu muuten syömään nykyään tosi huonosti. Tiettyjä ruokia saattaa syödä eli tykästyny taas vaihteeksi purkkiruokiin (kahta 5-6 kk lihasoselajia mitä voi antaa). Sit Vatajan possunakkeja syö, niis ei oo nitriittiä mut suolaa on 1,5 %. Muuten ei kyl suolaa kauheesti saakaan paitsi levitteestä. Hirssiriisi-puuroa saattaa syödä ja riisikakkuja. Kauramaitoa joisi vaikka kuinka paljon.

Mut ei mee kaurajogurtit, ei kotiruoka oikein millään paitsi lihat joskus. Kuuluukohan tää tähän ikään vai mikä on? Mietin vain että tarjotaanko sitten vain mitä neiti syö vai jätetään nälkään jos ruoka ei kelpaa. Monena aamuna kun tarjottu kaurapuuroa niin ei syö, ei kelpaa hedelmäsoseet vain maidon juo. Sit puoli kymmenen parkuu ulkona kun kauhee nälkä! Menee ruokarytmit sekasin tällä menoa, syödään kun sattuu oleen nälkä ja mieleistä tarjolla.

Toisaalta kun ruokavalio on aika ykspuoleinen 10 ainetta nyt käy niin voihan kyllästyäkin niihin. Purkkiruoat tietty ihan eri makusia ja niitä ei oo syönykään pitkiin aikoihin kun nyt taas maittais. Et kai sitä vaihteeks vois syödä niitäkin ja muuta lihaa sit lisäks kun niissä tosi vähän lihaa.

Ne nakitkin on hyvää ruokaa 80 % lihaa (ei jauhoja, maitoa, soijaa, lisäaineita, mausteita) mutta se suola arveluttaa. Paljonkohan tän ikänen saa saada suolaa päivässä? onko mitään käsitystä? Leivistä ei juuri sitä saa kun riisikakut on suolattomia, pakasterieskassa harvoin saa. Levitteessä on enempi ja ruokiin pikkasen ripsastaan.

Jos oikein laskin niin yhessä nakissa on n. 0,825 g suolaa, söisi ehkä 1,5 nakkia kerralla. Niin siitä tulee 1,2 g suolaa/pva jos joka päivä söisi. Nyt annettu muutaman kerran viikossa.

Tiiikeri
Löysinkin netistä heti suositukset
Suositukset ja saanti
Suomalaisten suolan saanti on liian suurta suositukseen verrattuna (taulukko 48). Suositusten mukaan alle 1-vuotiaiden ruoan tulee olla suolatonta ja varhaislapsuudessa (1-3 v) hyvin vähäsuolaista; alle 3 -vuotiaiden lasten suolan saanti ei saisi ylittää 0,5 g/MJ (noin 3 g/vrk).

Taulukko 48: Suomalaisten suolan saanti ja ravitsemussuositukset.

Suola (g/vrk)
Saanti1) Suositus2)
Miehet 10 5
Naiset 7 5

Eli ei Lumikukka kyllä millää saa yli 3 g suolaa päivässä, joten nakkeja voi syödä useemmin kun ei kolmea nakkia (2,5 g suolaa) vedä kerralla..

Iitu..
Tiikeri:voisko tyttö tehdä takahampaita?Ja siks ei ruoka oikein maistu ja nukkuu levottomasti.Meillä just tuli pojalle alas 2 poskihammasta läpi.Ei niitä kyllä valitellu mutta kokoajan sormea työnsi syvälle suuhun,niin että yökki välillä.Ehkä vähän huonommin ruoka maistunut hälle,noita syöntiongelmia meillä ei ole ollut kun poika syö kaikkea ja hirmu määriä!Allergiat rajoittaa paljon mutta ehkä välillä löytyy teille taas uusi aine mikä sopiikin=)

kata..
Moona,jos pyydät että tekee arvion vaikka kolmasti kun viimeks heitti nin paljon.Eli ottaa kolme kertaaa mitat ja jos sunnilleen sama tulos niin eiköhän se pidä paikkaansa.Näin mulla on tuolla polilla tehnyt muutaman kerran kun ollut ihmetystä mikä se paino on.

Maisa on heräillyt kans kahtena yönä.huutaa vaan...
Kai on jänniä unia sillä laantuu kun ukkeli sille höpisee jotain.

Tiikeri,onko teillä pimennytverhoa?Meillä meinaan likka heräis kait jo 6 aikaan kans,mutta verhon kanssa nukkuu 8-9 asti.
Päikkärit siinä 13-15 ja yöunille n.21.

Meillä ei syödä purkkiruokia siitä syystä että likka sylkee ulos ne...Ei siis tykkää.Kotiruokaa kiskoo hyvälllä halulla.Mutta suth pieniä määriä silti.Vaan niin on koko ikänsä syönyt.

Jaahas,taidan juoda aamukahvit ennen kun Maisa herää,ihan omassa rauhassa kun koululaiset jo lähti!!
heippa!

kata,siirtyi rv:lle 35

Iitu.
Poika keksinyt taas uuden harrastuksen:kiipee itse syöttötuoliin!Tänään monta kertaa meni keittiöön ja kun oli niin hiljaista menin katsomaan,siellä istui naama virneessä syöttärissä!Näinkin miten kiipeää sinne ja ketterästi sekä nopsaan onnistui,saa nähdä kauan menee kun tuoli kippaa nurin ja taas on silmä mustana...Ihme kiipeilyvimma menossa,ollut pitkään.Pojalla oma pieni nahkainen nojatuoli joka meidän sohvan päädyssä,nousee siihenkin seisomaan ja tulee sohvalle käsinojan yli mahalleen.Miljoona kertaa kielletty noista niinkuin sohvalla pomppimisesta,kun joskus koittaisi päivä milloin uskoo...Saattaa sattua pahasti jos tipahtaa päälleen.
On myös alkanut unissaan höpöttämään,viime yönäkin heräsin 03 töihin,olin alhaalla meikkaamassa kun kuului ihan selvää jutustelua,kattomassa oon käynyt joskus kun luulen pojan olevan hereillä vaan eipä ole,nukkuu sikeesti,pyörii sängyssä ja jutustaa=)Mä oon ollu pienenä kuulemma tosi kova puhumaan unissaan,ja vielä aikuisenakin saatan välillä höpöttää,oon siihen itekin havahtunut.Mies välillä nauraa kun unissani komennan jotakin=O

Hain tänään taulun kehystämöstä jonka sukulainen pojasta maalasi.Oon tosi tyytyväinen,upeasti onnistui ja sai vangittua kuvaan ihan pojan ilmeenkin,on todella samannäköinen!Viimein se on seinällä,kyllä sitä odotinkin valmistuvaksi=)

Nyt alkoikin sitten loma,ens viikolla ei tarvi töitä miettiä eikä poikaa kuskata hoitoon.Aamuisin ulkoillaan ja leikitään,muutenkin vietetään yhdessä aikaa kun se niin vähäistä arkisin.Nyt pesulle ja seiskan kimppuun!

Iitu.
Täällä sataa aikas kovaa,mies halusi silti lähteä pojan kanssa ulos.Puettiin kunnon sadevehkeet päälle:kurahousut-,takki,-ja rukkaset ja kumpparit jalkaan.Sanoin että ettivät nyt isoimmat lätäköt ja antaa pojan kerrankin hyppiä ja riehua niissä!sekun kaikilla lapsilla lempipuuhaa.Se riisuminen ei vaan ole mukavaa...

Mä oon taas kotihommia tehny,vaihdoin petivaatteet,pesin pyykkiä ja kohta ruuan laittoon.Tällä viikolla tullu ahkeroitua,pesin ne ikkunatkin.Oon sen luontonen että vaikka ois mahollisuus vaan olla ja maata sohvalla niin en osaa,heti tilaisuuden tullen oon jotakin kotityötä hääräämässä.Miehellä oli iltavuoroviikko ja menee huomenakin töihin,ei ole paljon pojan kans kerenny olemaan.No ens viikolla kun mun loma ja miehellä aamuvuoro niin mä vietän pojan kanssa aamut ja sitten illasta otan vähän omaa aikaa,parilla ystävällä käyn ja meinasin aerobicciin mennä 3 kertaa=)Oon nyt niin hurahtanut taas siihen!Mulla vaan todettiin muutama viikko sitten polvilumpion ruston kuluma joka vihoitellut aika kipeästi,pidän nyt jumpassa ohutta polvitukea,lääkäri suositteli lopettamaan koko harrastuksen mutten vielä ole luopunut...

Nyt nakkisopan tekoon!

murmel i
topi kattoo ti-ti-nallea tuolla niin saan nopsaan kirjoitettua:) on ollut kyllä kurja sadepäivä. tehtiin topin kans isot siivoukset ja topi ihan innoissaan autteli. tuli mun perässä harja ja rätti kädessä, oli ihan polleena :D hauskaa tää kun alkaa tosiaan oleen paljon seuraa pojasta. tänään illalla tulee yks kaveri kylään ja päästään pitkästä aikaa juttelemaan. topikin menee jo 19.00 nukkumaan niin saadaan rauha.

ens keskiviikkona on topilla nyt se aivokuvaus. aamu seitsemältä oltava sairaalalla ja ei aamupalaa pojalle..tulokset saadaan päivän lopuksi. topin isi onneks lähtee mukaan niin on seuraa, meinaan siellä menee koko päivä.toivottavasti ei mitään hälyyttävää löydy..jalka on mennyt huonompaan kuntoon ja fysiota nostetaan kahteen kertaan viikossa. joo iitu joulukuussa tosiaan tullaan lahteen ja vois treffata!en tosin tiedä millainen aikataulu sillä viikolla on mutta sovitaan lähemmin sitten.

on varmaa hieno se iitun taulu, olis ittellekin kiva sellanen mut taitaa tollaset olla aika tyyriitä? mites iitu, ootko vielä sillä kannalla ettet tee lisää lapsia? minä olen vieläkin samaa mieltä..yksi riittää:) ootko tottunut uusiin hiuksiisi? kivaa kun on loma sulla! muista nyt relatakin vähän:)

katalle piti vastailla että mun mielestä sun kasvatusjutut on oikein hyviä. ite aion samanlailla opettaa käytöstavat ja tottakai tulee rajoitukset pelaamiseen ja telkan katteluun.

moona: syvät osanoottoni :( en edes pysty kuvittelemaan miltä tuntuu.

jotenkin toi synnytyskin on unohtunut. oli kyllä kamalaa kun epiduraali ei tehonnut :O mutta aika kultaa muistot ;)

nyt poitsu tulikin olkkariin joten leikkimään!

Iitu..
Murmeli:meillä poika ei kato muuta kuin Teletappeja,niistä tykkää kovasti,no viikonloppu aamuisin kattoo jotain lastenohjelmia hetkisen.Oon tottunut uusiin lyhyempiin hiuksiini,kesäks vielä vähän lyhennän mutta niin että leikataan latvat suoraan,en halua sellasta lyhytlyhyttä mallia.Eikä ole kaduttanut,mulla kasvaa niin hurjaa vauhtia että pian saan taas pitemmäks jos tahdon.
Taulu tuli maksamaan 200 e tekijälle ja 90 e kehystys.Mutta on tosiaan mun sukulainen eli ei samaan hintaan tee muille.On todella hyvä maalaamaan ja siks kalliita hänen taulut,monia näyttelyitä pitänyt.
Oon ainakin vielä sitä mieltä etten enää lapsia tee,se vähän kakspiippunen juttu mutta nyt sellanen fiilis,tiiä sitten jos mieli muuttuu vuosien päästä.Sä oot vielä nuori joten voit tavata uuden miehen kenen kanssa haluat vielä yhteisen lapsen.
Toivotaan että fyssa auttaa Topin jalkaan eikä vaivaa poikaa mitenkään vaan pääsisi paremmin liikkumaan=)

Tiiikeri
Te oottekin ahkerasti kirjotellu sadepäivinä =).

Meillä on pimennysverhot, mutta ei vaikuta uniin. Nyt siirrytty norm rytmiin eli herää vähän vaille seitsemän, hoh-hoijaa sekin! Mua väsyttää kun pitäis viikonloppunakin mennä ysiltä nukkuun että sais tarpeeksi unta. Otan sitten päikkäreitä kun ei jaksa aina niin aikasin mennä.

Lumikukalla on jo paljon hampaita, en tiedä tuleeko enää. Montako niitä tän ikäsellä voi maksimissaan olla? Yks päivä söi taas tosi hyvin kun oli mieliruokaa ja oli kyllä heti paremmalla päälläkin eikä niin kiukkunen kun joskus. Nytkin söi ihan ok kun oli norm lihakastike ja perunaa eikä mitään vihanneksia sotkettu. Vihannekset ei oikein maita paitsi maissi ja kurkku. Sehän Lumikukan ruoasta tekee monesti mautonta kun ei voi mitään mausteita käyttää paitsi oregano, tilli, timjami ja basilika. eikä noita yrttejä paljoa voi laittaa kun nirsoilee niitä. Ois se niin paljon helpompaa kun ei ois allergioita!! Porkkanaa juuri kokeiltiin, mut ei käyny, posket rösöset ja näppyläiset.

Sekin puhdas kaura mikä Lumikukalle käy niin on tosi voimakasta, vähän kitkerää kun siitä puuron tekee. Kyllä normaali kaurapuuro on parempaa, joten ei toisaalta ihme jos ei maita. Kaurakeksejä tein ne paremmin maittaa.

Me oltiin eilen kylpylässä, oli kivaa taas vaihteeks =), vaik olikin enempi porukkaa. Nyt neiti päikkäreillä... Mulla alkanu liitoskivut =(, ei kyl kauheen kivoja ole.

Meilläkin Iitu Lumikukka osaa itse kiivetä syöttötuoliin, on aika hurjaa!!

Eikö murmelillakaan tehonnu epiduraali synnytyksessä? Toivottavasti aivokuvassa ei löydy mitään, jännittää varmasti!

Nyt otan torkut, väsyttää niin paljon!

Iitu.
Murmeli:tuuhan sitten kertomaan aivokuvauksesta.Pidän peukkuja että kuvaus sujuu hyvin ja kaikki ok!

Huomasin äsken pojalla vaipparajassa nivusessa vesikellon,näinköhän vesirokko alkaa.En kylläkään muualla ole nähnyt,vain se yks mutta ihan vettä siinä sisällä on.Katsellaan eteneekö muualle...

murmel i
1v 9kk neuvolassa oltiin tänään ja topi on henkisesti muitten kanssa samalla tasolla :) helpotus, koska alussa epäiltiin oisko puheessakin motorostisia vaikeuksia, mutta topi pälpätti ku papupata neuvolatädille ja tuumasi että sanavarasto on todella hyvä :)
pituutta oli 86cm ja painoa 11,7kg.

tosta hoitojutusta pitikin vielä kirjottaa. topihan käy 2 kertaa viikossa hoidossa kuntoutuksena. menee muitten lasten perässä ja matkii niitä niin on jo sillä saanut "jumppaa". aluks tuntu oudolta ajatus kun ite oon kotona nyt ja lääkäri tota suositteli, mutta nyt kun huomaa kuinka topi tykkää olla ja on oppinut uusia asioita muitten lasten innoittamana niin en pode huonoa omaatuntoa! syksyllä meenkin töihin joten sitten käy sen 5-6 pv viikossa :/

iitu, oliko vesirokkoa??

mulle iski sunnuntaina flunssa, mut nyt alkaa oleen olo jo parempi. onneks ei poikaan tullu kun olis muuten menny tuo aivokuvaus pieleen!kirjoittelen torstaina miten meni aivokuvaus, tuloksetkin toiv. saadaan huomenna.

viikonjatkoja :)

Iitu.
Juu vesirokkohan se pojalla!Just hain apteekista rasvaa vesikelloihin.Joka paikassa on pieniä punaisia näppyjä tai isompia vesirakkoja,pippelikin ihan näpyillä=(Ja päänahassa aika paljon.Jonkun verran niitä raapii ja luulen että suussa on myös koska syöminen meni itkuksi.Lämpöä oli aamulla 38,2 c mutta ihan pirteältä poika vaikuttaa.Toivottavasti näppyjä ei kauheesti tulisi lisää,muuten tekee olon tukalaksi koska kutisevat.Aamulla kävi yksi mamma saman ikäisen tyttönsä kanssa meillä leikkimässä jos tarttuisi häneenkin,heillä muut lapset vesirokon jo sairastaneet.Parempi nyt kuin kesähelteellä!Tässä tää mun lomaviikko sitten menee...no toisaalta hyvään saumaan tuli koska saattaa kestää reilun viikon niin voin sitten ens viikolla olla vielä tarvittaessa kotona,nytkun ei mene saikkupäiviksi.
Ei ulos tänään mennä koska ohjeiden mukaan pitäisi levätä ettei tule jälkitauteja jotka aika kamalia.Kaikkea sitä pienelle ihmiselle tuleekin,mites koittaa estää raapimasta ettei jää arpia,leuasta jo yhden repäisi että ihan monttu tuli.
Oon taas koko aamun touhunnu kotihommia joten nyt pakko syödä jotain,nälkä!

murmel i
morjens kaikille.

aivokuvaus oli tänää ja saatii tulokset. topilla on ollu hapenpuute synnytyksessä. vamma ei vaikeudu. toi oli hyvä tulos! meinaan olis voinu olla kasvain tms. topi oli tosi reipas, tippaa kädessä hieman inhosi mutta antoi olla. ei tullut pahoinvointia. nyt on hyvä mieli!

kamalaa iitu ku vesirokko, mut ompahan sit sekin läpikäyty juttu. .

nyt nukkuu, ollu pitkä päivä!

Tiiikeri
Moikka!

Hyvä murmeli että sulla hyvä mieli ja ettei pahempaa ollut. Voiko tuosta hapenpuutteesta selvitä täysin myöhemmin, ettei jäisi koko iäksi mitään vammaa tms? On se niin pienestä kiinni tuo pienen ihmisen syntymä, monta juttua tarvii mennä hyvin että kaikki menee hyvin.

Työkaveri sai sunnuntai-iltana tytön =), eka niille ja kauan toivottu. Kiva kuulla myöhemmin miten lähteny sujumaan.

Lumikukka kävi eilen allergia-lääkärin kontrollissa. Painoa tarkkaillaan kun lähteny laskuun, rypsiöljyä reippaammin ruokaan jotta sais energiaa. Muuten oli kaikki ok. Maito saadaan kokeilla heti kun iho parempi porkkanan jäljiltä. Se olisikin lottovoitto jos se kävisi! Vehnäaltistus tehdään elokuussa, kun oli viime syksynä niin välitönreaktio ettei uskalla kotona kokeilla. Ja kela tarvii lääkärintodistuksen siitä.

Iitulle jaksamista vesirokkopotilaan kanssa! Mehän annettiin Lumikukalle rokote sitä vastaan. Mulla itellä ja siskollani on ollu aika vaikeat vesirokot, enkä halua sitä kärsimystä mun lapsille. Toivottavasti teillä selvitään helpolla!

Mä nukuin tosi levottomasti ja nytkin stressaantunu olo. Täällä kun Lumikukan kissa-allergia sekä mökille pääsy kuohuttaa tunteita! Mun kamala anoppipuoli kun ei voi hyväksyä että Lumikukan kissa-allergia rajottaa vähän kaikkien elämää. Sen kissa on aina ollut kesät mökillä sisällä ja nyt on sovittu että sit ei sinne vietäisi. Vaan naapuri lupasi katsoa kissaa kun ovat mökillä. Mut tää akka onkin tehny tenät että hän ei sinne mökille tuu sitten ollenkaan. No eihän se mua haittaa, oikeestaan ihan hyvä. Mutta appiukko säälittää, se on niin kiltti mies ja tekee kaikkensa poikansa ja meidän eteen. En haluaisi että hän joutuu tässä kärsimään ja olemaan yksin mökillä. Koska tuskin me nyt hirveen montaa kertaa mökille tänä kesänä ehditään kun työt alkaa ukolla ja minä paksuna enkä aina jaksa lähteä.

Mökki on vaan miehelle tosi tärkeä paikka. Ja appiukolle, joka haluaisi melk joka viikonlopun siellä viettää kesäsin. Ja varmasti olisi mukava jos sais akastaan seuraa niin kuin aina ennen on ollut. Mun minkäs teet kun akka on niin itsekäs eikä voi hyväksyä että sen kissa ei sinne pääse. Eikä sitä akkaa ikänä nää että vois silmätysten asiasta jutella, on vaan kuulemma päättäny ettei mökille tule =(. Mut hei sanokaa kuinka pystyn nyt oleen ajattelematta koko asiaa, en haluaisi stressata tuon typerän akan takia! Eikä se oo mun raskaana olevan asia näitä juttuja selvitellä, hitsi vie!!!

Iitu.
Murmeli:hienoa ettei Topilla mitään pahempaa vaan voi kasvaa ja kehittyä kuten muutkin!=)Helpotti varmasti suakin toi tieto ja voitte olla rauhallisin mielin.

Tiikeri:eek:nhan se niin että kellä eläimiä on niin niihin kiintyy kuin perheen jäseneen mutta kyllä kuitenkin lapsi menee edelle jos allergiasta kyse.Jos naikkonen ei mökille halua ilman kattia niin olkoon menemättä!Älä sillä itteäs stressaa,omapahan on päätöksensä.Menkää te vaan kun harvemmin pääsette,pitäs aikuisen ihmisen selittämättä ymmärtää miksi kissaa ei voi Lumikukan takia sinne viedä.Itsekäs nainen.

Pojalla vesirokko aikas rajuna,tänään saadaan resepti Ataraxiin joka vie kutinan ja vähän rauhottaa.Näppyjä on joka paikassa kehoa ja naama täynnä,oon ahkerasti rasvannu vesirokkoon tarkotetulla voiteella.Välillä itkeskelee kun kutittaa ja koittaa vaatteiden läpi raapia.Yö meni kyllä ihan normaalisti,ei kuulunut mitään.Illalla ja aamulla annoin Panadolia kun kuume melkein 39 c,oon niin ylpeä tosta pojasta!Varmasti olo todella tukala mutta silti syö hyvin ja reippaasti käyttäytyy,jaksaa leikkiä eikä pahemmin valita,sisukkaasti kestää kun muuta ei voi!Yön aikana tuli paljon näppyjä lisää mutta eiköhän nyt ala laantumaan ja puhkeilemaan kunnes muuttuu ruveksi.Ikävä tauti mutta minkäs teet.

Iitu.
Ostin muuten niitä Vatajan lapsille tarkotettuja nakkeja,on kyllä ihan erilaisia kuin tavalliset,haiseekin oudolle,yöks.Meillä tehään nakkiruokaa ehkä 2 kertaa kuussa joten saa poika syödä tavisnakkeja silloin,niin vähäisestä määrästä ei haittaa ole.

Tiiikeri
Ai mun mielestä ne on tosi hyviä nakkeja itekin syödä. Muuten en tykkää mistään täyslihamakkaroista, parempi halpis jauhonen mun mielestä. Mut noi vatajan nakit on tosi hyviä! Makuja on monia.

Harmi et teillä noin paha vesirokko, voi tosiaan olla rankkakin tauti. Sikshän sitä rokotetta suunnitellaan ihan yleiseen rokotusohjelmaan. Kyl on urhea jäbä teillä, meidän neiti on kuumeisena tosi itkunen eikä oikein syö eikä juo =(.

Mä koitan olla miettimättä sitä mökki/kissa juttua. Miehen siskolle siitä viestitin ja hän ymmärtää asian, sanoi että älä huoli, asioilla on tapana järjestyä. Joten koitan relata. Tää sisko oli pyytäny mun anoppipuolta mökille eikä ollut silloin ainakaan kieltäytynyt, joten tehköön itse omat ratkasunsa.

Mies ja tytteli ovat juuri lähdössä mökille päiväkodista suoraan, mies on ihan intona mökkeilemässä kun ei vielä työt alkanu.

Lumikukka oli juuri ekaa kertaa yksin tutustumassa päiväkotiin, jännittää kuulla että miten meni..

Tiiikeri
Tosi hyvin oli menny päiväkodissa, jäi sinne ilman mitään. Moi, moi sanottiin eikä ollu moksiskaan kun touhus kivoja juttuja. Pikkasen oli itkeskelly siellä ollessa, mut niin kuulemma pitääkin. Eikä olis millään lähteny pois kun isi haki =). Ruokailukin oli menny ihan hyvin. Selittää vaan kuinka siellä tehtiin hiekkakakkuja, oli uusi iso kasa hiekkaa pihalla =).

Toivottavasti menee yhtä hyvin jatkossakin.

Mä oon saanu ranteet kipeeks haravoinnista =(. En tajunnu että siitä voikin tulla jännetuppitulehdus ja tuli molempiin käsiin. Mulla taipumusta siihen ja nyt tuet käsissä, toiv menee pian ohi. Tai on mulla sit viimenen keino osteopaatti, se sai viimeks mun ranteet kuntoon kun ne meni tosi pahoiks. Pitäis vaan useemmin haravoidan mutta talvella vähän turhauttavaa touhua ;)

Mä oon niin hyvällä päällä kun eilen oli illan itekseni. Touhusin omia juttuja, kävin kamujen kanssa lenkillä kaks kertaa. Kaupassa sai olla ihan rauhassa ja haravoin. Vaikka väsyin ja olin välillä illan aikana ihan naatti niin silti myöhällä olinkin aika energinen. Kai se vaikuttaa kun on ulkona ja saa olla rennosti níin sitä jaksaa ihan eritavalla. Lapsen kanssa se on niin hektistä se touhuaminen ja lapsen tahtista.

Meidän piti mennä tänään mökille, mutta vaari ei pääsekään niin jää väliin. Kun ei oo vielä saatu juoksevaa vettä ja muutenkin liian työlästä mennä kolmisteen, kaikki viel alkutekijöissä talven jäljiltä. Tylsää kun olin jo suunnitellu menoa sinne.

Aurinkoista päivää kaikille =)!

Iitu.
Siis ihan kaameeta toi pojan vesirokko!Melkein koko yö valvottiin kun jatkuvasti parahti itkuun ja väänsi sängyssä,näkee että kutisee ihan kauheesti!Illalla oli kuumetta 39,6 c eikä meinaa laskea vaikka saa panadolia ja pronaxenia.Yöllä miehen kanssa riisuttiin poika ja rasvattiin kokonaan mutta ei se auta kutinaan,eikä suun kautta otettava atarax tuo mitään helpotusta,tekee vaan pojan todella väsyneeks,nukkui jo aamulla 0.5 h sitterissä ja nyt vein sänkyyn nukkumaan vaikkei päikkäriaika olekkaan.Koko aamun melkein vaan itkenyt ja pyörii ja potkii lattialla,suihkussa käytin kun veden pitäisi helpottaa,sitten taas rasvasin jos saisi nukuttua hetken,oon itekkin ihan rätti,raskasta muutenkin hoitaa kipeetä lasta kun ei voi auttaa...Ihanat ilmat mutta me oltu koko mun lomaviikko täällä neljän seinän sisällä=(Ihme kyllä poika suostui aamulla puuroa syömään ja juotavaa ottaa mielellään ettei pääse kuivumaan.Soitin jo lastenpolille ja käskivät seuraamaan ettei olo veltostu,jos kuume jatkuu viikonlopun yli niin sitten lääkäriin.Että ei tässä hyvät fiilikset ole kellään...

Yhteistyössä