HEINÄMAMMAT 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirsi.73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta.

Joo on ollut miehen kanssa vähän riitaa enkä ole jaksanut kirjotella. Nyt se ei ole ollut kolmeen päivään kotonakaan ja saas nähdä tuleeko takas ollenkaan.

Unikoulu on mennyt.. hmm.. ihan ok. Ei heräilyyn ole paljon vaikuttanut, mutta maidon sijasta saa vettä yöllä. Ei ollut aikaisemmin vettä suostunut juomaan, mutta noin puolen tunnin huutamisen jälkeen vähän vettä meni ja seuraavana yönä joi vettä jo ihan mielellään. Teen varmaan jotain väärin kun ei tunnu tuohon yöheräilyyn auttavan unikoulu. Ja oonkin miettinyt että onkohan tuo nyt ihan hyvästä sitten istua sängyn vieressä ja pitää kättä toisen päällä.. eikös se silloin opi takaisin nukkumaan vain siten että minä istun siinä. Äh en tiedä miten tuota ois parasta toteuttaa. Niin mekin tosissaan asutaan kerrostalossa, mutta silti pidän tuota unikoulua.. tai no ei nelli nyt olekaan pahemmin itkenyt unikoulun aikana, silloin ekana yönä vähän. Vauvat nyt joskus itkee, kai sen naapuritkin ymmärtää :).

Meillä on tänään neuvola, joten kirjoittelen sen jälkeen lisää :)

oho, jopas on palstalla aktiivista kirjoittelua, kun näin äkkiä pudottiin puoleen väliin toista sivua.

Joo elikkäs oltiin neuvolassa. Nelli oli 7,5kg ja 72,6cm ja päänympärys 42,4. Mielestäni ei hirveesti eroa edelliskertaan. Kuumeilun takia käytiin labrassakin, otettiin virtsanäyte ja verinäytteet, tulokset tulee huomenna kai.

Aivan ihana keväinen ilma, käytiin leksulla keinumassa ja istuttiin pihalla vähän aikaa myös.

Vähän harmittaa tilanne ukon kanssa. Ei aio kuulemma enää tulla takaisin kotiin, sanoi että kahden viikon päästä saattaa saada asunnon. Oli kännissä jo ennen iltapäivää :(. No kävi miten kävi, niin kyllä mä pärjään! Toivottavasti ukko jättäis mulle telkkarin tai tietsikan..

Nyt pitää viihdyttää Nelliä!

Voi teitä liuku. Kuulostaa kyllä miehesi elämäntapa sellaiselta ettei vaimolla ja lapsella ole sijaa, joten varmaan ihan viisasta, jos otatte aikalisän.
Meillä menee kivasti. Saatiin uusi tietsapöytä ja tähän ei ole sopivaa tuolia. Tulee hartiat kipeksi, joten minimoin tätä kirjoittelua. Uutta tuolia odotellessa...
Pinja. En itse vielä uskalla pestä talvivaatteita pois. JOs tulee takatalvi. ON kyllä ison perheen kans komeroissa ahdasta, ku talvi-, ja kesäkamppeet samoissa tiloissa. Muutaman viikon jos sinnittelis.
Olen aloittanut kasikuisten mössöt. Ihan mukavasti söi. Me ei tosin käytetä lihaa, joten on tuo arsenaali aika suppea.
Minulta mitettiin perjantaina paino ja rasvaprosentti (ehkä kerroin jo, mutta paha dementia vaivaa...). Pökertyä olin. Tavoitteena pudottaa painoa. Kyllä tuo mittaus ainakin motivoi. Tänään oli mun lempparitunti tosin peruttu : (

Inari muuten vilkuttaa ja taputtaa!!!

Kirsi ja INari

Olen ollut niin vähä kotona etten ole ehtinyt kirjoittaa...aamulla lähetty ja illasta tultu kotiin ja silloin sit iltapuuhat Rosan kanssa.Meille ihan hyvää kuuluu,eile testattiin just noit 8kk soseita pikkusen katseli ihmeissään,mut söi jonkun verran.Tän vko syönyt muutenkin paremmin jopa kun minä antanut ruokaa .Ollaan vierailtu ny täl vkol 3:lla kaverilla joil pikkusia Rosan ikäsiä ja 2-3kk nuorempia kivaa oli eilen kun Järvenpääs käytiin vierailulla tytöt hihkuivat kilpaa ja hymyilivät molemmat toden teolla kokoajan,nyt sitten ollaan vain kotona pari p.eilen oltiin katsomas veljen pojan lätkäpeliä illalla ja Rosa huuteli itsekseen sylissäni ja seurasi pelaajien luistelua,oli kyl huvittava näky tuo "hampaaton mummo"fani huutelemassa:) Meille ei muuten ihmeitä kotona aikaa vietetään tai vierailuilla.Ens vkolla ma veljen synttärit ja ke menen isäni kans salille ja Rosa ekaa kertaa hoitoon isukin äidille,pikkusen jännittää ,mut uskon et ihan hyvin menee;)Pe isukki lähtee reissuun ja onkin sitten ti asti reissun pääl,taidan mennä vanhempieni iloksi siksi aikaa,kotona sillai sit niin hiljaista ja saapahan oma isänikin meistä seuraa päiviksi.27.3 on sitten se iho ja allergiasairaala jutska allergiakokeet edessä.Jep mut nyt lähden taas vauvakirjan pariin.
Liukulle jaksamista!!!!!!! Oletko muuten siihen vauvakeinuun laittanut???siis istuuko teidän lapset kun nois keinuis istuvat??
Turvaistuimista...mitä pidätte tärkeinä asioina turvaistuimissa???,meidän pitäs ostaa sellanen isompi turvaistuin joten suositelkaa jotain jos olette tyytyväisiä johonkin tiettyyn malliin ja kertokaahan jotain hinta arvioita:)kiitos jo etukäteen!!!
Aurinkoista viikonloppua kaikille:)

Tyttö82: vauvakeinuun juu, kuvakin löytyy galleriasta. On pari kertaa mennyt itse istumaan ja nykyään nousee jatkuvasti polviseisontaan, joten uskoisin että saan jo huolettaa istuttaa Nelliä. Pieniä aikoja oon istuttanut jo melko kauan aikaa.

Joo eipä ole Matti tullut kotiin ja tuskin on tulossakaan. Äksyillyt vaan mulle puhelimessa. Tänään meinasin et josko oisin baariin lähtenyt kaverin kanssa, kun ollaan jo jonkun aikaa suunniteltu, niin kysyin sitten Matilta josko hoitaisi Nelliä, niin vastaus oli "mä en oo mikään Nellin hoitaja".. joo ei oo joo vaan isä ja eikö isänkin pidä huolehtia lapsestaan.

Olin tänään shoppailemassa. Ostin Nellille sellasen fisher pricen keksikulholelun missä pitää laittaa erimuotosia palikoita oikeista aukoista sisään ja kuuluu ääniä. Kahet sukkiksetkin ostin sille, bodyn ja paidan. Ja muuta sälää. Kyllä teki hyvää. Nyt tekis mieli tilata net.anttilasta kaikkea, mutta en tiedä uskallanko, kun oon huono maksaa laskuja..

Nyt taas lopettelen!

Ainiin tuli mieleen vielä tännekin purnata, kun mulle tuli tänään tosi paha mieli yhdestä jutusta.. olin jonottamassa cittarin asiakaspalveluun ja katselin ympärilleni niin kahden 'jonon' (ei varsinainen jono kahdella tiskillä oli kummallakin yksi asiakas) välissä oli mies odottamassa vuoroa, se oli siinä selvästi ensin joten päästin sen ennen minua kassalle, sitten jostain ilmestyi nainen ja minun vuoron tultua sanoi minulle ilkeään sävyyn että hän oli kyllä ensin ja jotain että hänen ei tarvitse jonottaa jompaan kumpaan jonoon vaan menee sinne missä kassa vapautuu ensin. Mutta kun minä olin siinä ensin. Oon sen verta herkkis että melkein itku pääsi.

Olipa turha juttu, mutta pakko oli jonnekin avautua tästäkin :/

Kuulostaa kyllä Liuku siltä että sun mies ei ile ihan vastuunkantamista oppinut... Oikeessa olet, kyllä isän pitää olla lapsen kanssa ihan vapaa ehtoisestikin. Kuitenkin sun rankasta tilanteesta huolimatta kuulostat ihanan positiiviselta ja jaksat shoppailla ja touhuilla Nellin kanssa ja sehän se on tärkeintä. Onko sulla mummolaa tai muita sukulaisia lähistöllä jotka voisivat hoitaa Nelliä välillä että pääsisit itsekin käymään viihteellä? Oot sen varmasti ansainnut!
Meillä täällä ei mitään erikoisia tapahtunut. Niin paitsi että vihdoin ostin niitä maissinaksuja ja Jenna aivan onnellisena nakerteli niitä ja esitteli veljilleen naksuja ylpeänä!

Täälllä kans konella pikapikaa. Inari konttasi ensi kertaa pari askelta. Saa nähdä oppiiko ihan kunnolla kohta. Meillä Pinja on ne naksut maistuneet isommillekin oikein hyvin! Viimeksi pussi hupeni hetkessä. Käuhea siivo tulee ku vauva syö. Puolikkaita naksuja lattia täynnä ja saa siivoilla. On se aika sottasta aikaa kun saa lusikan omaan käteen tossa isompana ; )

Kirsi ja INari

Enpä ole aikoihin käynyt kirjoittelemassa, mutta lukemassa kyllä. Pojalla oli tänään 8 kk neuvola, kaikki ok. Pituus 71 cm ja paino 8220 g. Samanlaista menoa näyttää olevan meillä kaikilla. Meillä ei vielä liikuta, mutta osataan itse käydä istumaan.

AURINKOISTA PÄIVÄNJATKOA!

Muutama rivinen täältäkin pitkästä aikaa... Minskulla oli ja meni 8 kk neuvola, mitat 71,4 cm ja paino 8510 g. Painoa oli tullu melkein kilo kahdessa kuukaudessa, mikä on hyvä juttu, kun on aina ollut niin hoikka. Nyt ollaan ihan keskikäyrillä. Kyllä se kiinteiden syönti näkyy pikkuisessa.

Minsku on todella kova menijä. Nousee ylös tukea vasten ja käveleekin (siis tukea vasten), uskon, että ei edes ryhdy konttaamaan, menee kamalalla vauhdilla ryömien eteenpäin. Istuu ja nousee istumaan. On kyllä melkoista tämä "laatikoiden teippaus" ym, kun kaikki kielletty on niin ihanaa. Tyttö on melko "tyhmänrohkea", ei kyllä osaa ollenkaan varoa mitään, esim. päästää kädet irti kun on seisomassa. Osaa tosin jo nätisti tulla alaskin istumaan, mutta aina välillä touhuissaan saattaa vahinko sattua. Sain tänään huuto.netistä huutamani konttauskypärän, täytyy kokeilla, saanko pitämään sitä, ettei niin pahasti kopsahtelisi. On tämä oikeasti aika vauhdikasta aikaa verrattuna siihen vauva-aikaan, kun tuntuu, ettei lasta voi sekunniksikaan jättää vartioimatta.

Pari iltaa sitten sai suuhunsa (vaikka istuin lattialla vieressä, niin ehti huomaamattani napata) puukorista kaarnanpalasen ja meinas tukehtua siihen. Örkki limaa, eikä saanut henkeä. Ihan jumalattoman kamala tilanne varsinkin kun en kertakaikkiaan tiennyt mikä siellä on. Mies nosti jaloista ylösalaisin ja taputeltiin selkään ja sitten se palanen onneksi pullahti suuhun. Kyllä tuli iso itku sekä lapsella että äidillä kun tilanne ratkesi. Kaikkea tässä nyt on sitten odotettavissa. Se hetki kyllä sai taas kerran tajuamaan, kuinka tärkeä tuosta pienestä ihmisestä on tullut.

Lapsi on kyllä ihana ilopilleri, joskin eroahdistus on alkanu näkyä semmosena takertumisena. On koko ajan kiinni lahkeessa ja nimenomaa minun lahkeessani. Jää kuitenkin esim. mummille hoitoon ja on reipas, mutta kun minä oon läsnä, niin kukaan muu ei oikein tunnu kelpaavan. Onneksi se on vaan tämä vaihe : )

Liukulle oikein paljon voimia tähän hetkeen. Kyllä kaikki järjestyy parhain päin. Sinä kyllä pärjäät ihan varmasti lapsen kanssa kahdestaankin jos niin suhteessanne käy.

Kaikille oikein ihanaa alkukevättä!!

Liukulle voimia!

Meillä on ollut oikea sairastupa! Ensin tuli mahatauti (onneksi vain minulle), sitten flunssaa koko perheelle ja vielä Lassin molemmat korvat tulehtuivat. Nyt ollaan jo voiton puolella, Lassin antibioottikuuri loppui juuri.

Hampaita Lassille on puhjennut yhteensä neljä, kaikki on ylhäällä. Tosin kahdesta näkyy vasta kulmat. Lassi osaa nousta itse istumaan ja lasketua mahalleen. Kovasti yrittää kiipeillä, ja pääseekin seisomaan, kun on tarpeeksi tukea. Yleensä nousee polvilleen tai seisoo kumarassa (tutkii leluja tms.) Ryömii kamalaa vauhtia ja isompien esteiden yli konttaa. Varmaan ihan muutaman päivän sisällä Lassi oppii kunnolla konttaamaan, koska yhä vain useammin treenaa konttausasentoa.

Vauvakeinusta: Ei olla vielä kokeiltu, mutta varmasti Lassi osaa istua siinä.

Turvaistuimista: Meillä on Akta Graco Cosmic ja olen ollut tosi tyytyväinen siihen. Kallishan se oli (alennuksen kanssa 263 euroa), mutta se oli kuulema törmäystestien voittaja. Se on tosi helppo kiinnittää ja sen voi laittaa sekä selkä että kasvot menosuuntaan päin (kumpaakin suuntaan mentäessä lapsi kiinnitetään istuimen omilla vöillä, tosin isomman lapsen voi laittaa auton turvavöillä kiinni). Suosittelen!

Nyt pitääkin lähteä kylvettämään meidän pikkumiestä.

Saara ja Lassi kohta 9 kk

Hei kaikille. Aika hiljaista täällä, en oo koko viikolla käynyt netissä niin ei hirveesti ollu uutta luettavaa.

Assari: tosi kamala tilanne teillä, varmasti säikäytti. Onneksi kuitenkin loppu hyvin kaikki hyvin. Koko ajan pitää itekkin kytätä, mitä lattialla on, ja aina siellä on jotain vaarallista, vaikka meitä vain kaksi aikuista ja lapsi. Entäs sitten jos on isompia lapsia.. huhhuh

V-loppuna oli ne polttarit. Oli kyllä tosi mukavaa. Tosin jouduin illalla käymään kotona, kun tyttö ei suostunut juomaan iltamaitoa isältään. No, annoin maidon ja laitoin tytön nukkumaan. Nukahti onneksi melko helposti. Meikkaisin sitte kotona (tulin polttari-saunasta suoraan kotiin) ja laitoin hiukset ja lähdin jatkaan iltaa. Baarissa

oho, painoin varmaa vahingossa nappia, ku ihmettelin mihin teksti joutu ja sit se oliki jo tuossa yläpuolella..
no kuitenkin, baarissa meni sit kahteen ja puol kolmen maissa olin kotona. Kyllä väsytti seuraavana aamuna, mutta ei onneksi ollu kankkusta..

Toissapäivänä kävin kattoon kaverin vauvaa, vajaa 3kk. Tosi suloinen pieni tyttö..

Kylläpäs joillakin on jo vauhdikkaita vauvoja. Meilä Janna ryömii, siinä kaikki. Pysyy istullaan ihan hyvin, mutta saattaa yhtäkkiä heittäytyä selälleen, eli tosi varomaton. Varmaan kopsahtelee ja lujaa, kun enemmän alkaa liikkua.

Ruoka maistuu nykyään meillä ihan hyvin, maito huonosti. Ja yöt nukkuu hyvin, mut herää aamulla melko aikaisin. Johtuu varmaan auringon valosta, vaihdoinkin aamulla makkariin paksummat ja tummemmat verhot, saas nähä auttaako asiaa.

tänne tuli uus kuntosali. varasin ajan ilmaiseen tutustumiseen, jos vaikka intoutus käymään siellä. Tarttis päästä jo kesäkuntoon pikkuhiljaa..
Mutta tässä varmaan tärkeimmät.. niska ja hartiat tosi jumissa..
ainii, meen lauantaina vauvahieronta-kurssille.. joku vyöhyketerapian opettaja tulee pitämään semmosen.. toivottavasti Janna jaksaa sen koko 3 tuntia, mitä se kestää!

Aurinkoista päivää kaikille!
Nitta ja Janna 8,5kk

Meillä lääkärin tarkastus neuvolassa takana (8kk). Paino pysynyt samana kaksi kuukautta, 9.7 kg ja pituus 71 cm. Itsekin kysyin tosta tukehtumisen ensiavusta, ku lattialla tosiaan isompien lasten leluja ja askartelusilppuja. Roikotetaan vaan jaloista ja ravistellaan. Aika hurjaa, toivottavasti ei jouduta siihen. Assarilla tosiaan taisi olla sellainen tilanne, pelästyttää varmasti tosi pahasti.
Liikkuminen vauvoilla melko eritahtista. Inari ryömii hillitöntä vauhtia, muttei vielä pyri ylös. Nukkuminen unelmaa. Lekuri sanoi, että kolmen korvatulehduksen jälkeen jo erikoislääkärille pitäisi päästä ja putkitusta harkittava. Meillä nyt kaksi takana. Kuulemma kuukauden sisään pitäisi olla aika pöpötöntä aikaa. Katsotaan.
Varattiin kaverin perheen kans yhteinen mökki viikoksi heinäkuussa, kivaa! Niillä on kans vauva, tosin nuorempi.
Itse aloitin allergialääkityksen ja se nukuttaa kauheana. Eilen yritin lukea romaania, mutta nukahdin ennen kymmentä. Astmaoireiden takia en voi olla ilmankaan, joten toivoa sopii, että tasoittuu tuo väsymys.
Olenko mainostanut, että meillä eroahdistus jo helpottanut. Viihtyy todella hienosti lattialla ja antaa mun puuhailla omiani. Nytkin kirjoitan täällä...
Kirsi ja INari

Sairaana taas täälläkin on oltu. Saana ollu kuumeessa kolme päivää, nyt alkanut onneksi laskeen. Lisäksi vielä mies ollu kuumeessa, joten minä oon sitten lähinnä Saanaakin hoidellut. Kieltämättä meinaa jo ajatukset kiertää kehää, nyt tarvisi jotain breikkiä ja omaa aikaa. No, sitä odotellessa.

Saanakin konkoilee jo seisaalleen, saa kyllä olla koko ajan silmä kovana, mitä se hommaa. Pitäis meilläkin alkaa laittaan kaappeihin jotain mekanismeja, ettei saa auki. Kyllä tosiaan se pikkuvauva-aika oli helpompaa, kun ei tarvinnu vahtia haukkana ja omaa aikaa oli muutenkin enemmän vauvan nukkuessa. Saanalla on nykyään enää yhdet päikkärit. Mutta kyllähän isommasta vauvasta on itselle jo enemmän seuraa ja rikkaampaa se yhdessäolo. Joka päivä jotain uusia kujeita! Eli kyllä se palkitsee :)

Viikonloppuja kaikille ja paranemisia sairastaville!

iskihän se sänkyynkaataja-virus meillekin.
itse olen ollut nyt viikon kipeänä, josta 5 päivää liki 39 asteen kuumeessa. onneksi alkaa helpottamaan. ja onneksi venny oli vain vähän lämmön puolella viime viikonloppuna, toki nyt räkäinen, mutta nukkuu sentään hyvin.
jäi hyvin alkaneet hää-valmistelut pahasti tauolle. mutta kyllä se tästä taas.

nyt jumittaa kyllä pahasti. mulla piti niin tulla tarinaa, muttei sitä sitten tulekaan.. parantumisia itse kullekin ja niille harvoille (?) terveille; pysykää terveinä!

autonistuimista sen verran että venny on jo 2kk ollut recaron penkissään. at lastenturvasta ostettiin olisko ollut pari sataa.
käy tosi pitkään, on hyvin suunniteltu ja turvallinen, ollaan tosi tyytyväisiä. yksi mutta.. kasvot menosuuntaan, niille joille se on mutta. meille se oli plussaa kun on niin pitkä poika.

nyt se pitkä poika tarvii ruokaa!
HYVÄÄ VIIKONLOPPUA :)

Meillä Britaxin two-way elite (?) turvaistuin, eli saa laitettua molempiin suuntiin. Nyt istuu vielä selkä menosuuntaan päin. Hyvän tuntuinen istuin, hyvä asento nukkua itseasiassa parempi kuin kaukalossa, itse saa säädettyä kallistumiastetta. Turvavöiden kanssa alkuun vähän hankaluuksia kun kaukalon vyöt oli niin helppoja, mutta kyllä se tästä...
8 kk neuvola takana. Poika painoi 11 100 g ja oli 73 cm pitkä. Päänympärys 48 cm. Eli melkoinen karpaasi meillä on. Mutta onhan se hiukan tuntunut tuossa kannettaessa, varsinkin kun olen raskausviikolla 25. Eli toista heinävauvaa ootellaan.
Mutta hyvin jaksellaan! :)
Terveinä ollaan toistaiseksi oltu, ei ole sairaudet vaivanneet.
Harvoin itse kirjoittelen mutta seurailen täällä taustalla koko ajan.
Kaikille aurinkoisia kevätpäiviä...

Paranemisia kaikille tuntuu räkä vellovan ja kuume kiusaavan palleroita ja muita perheenjäseniä.Meil Rosa ryömii takaperin samoin kun minä pienenä:)Meille ei ihmeitä viikonloppu menny tässä kirpputoreilla ja veljen pojan peliä olin katsomassa,voittivat aluemestaruuden:)tekee niin mieli itse taas pelata,ehkä raha tilanne sillai helpottas ja vois taas pelata...pitäs vähä kamoja uusia,kun on noita kiloja vähän enemmän kun silloin 15 vuotiaana:)siis jääkiekosta kyse,pelasin nuorempana 3½v jengissä...kadun sitä että lopetin se oli urheilu jota rakastan ja jota mielellään pelaisi vieläkin!!!!ehkä tässä mahdollisuus vielä onkin ihan vain harrastuksena pelata:)Siitä mun työjutusta soitin tutkivalle poliisille olivat kuulustelleet jo pomoani ja vielä kuulustelevat muita työkavereitani ja homma etenee aika hitaasti,kun niil paljon vanhoja tutkittavia juttuja,mut toivossa odotan edelleenkin et oikeus voittaa!!!!!!!!!!!!Tulee ihan kesäinen olo kun aamulla herää ja aurinko porottaa täysillä ikkunasta.
Rosalla päristäminen on ihan ykkös juttu ja vilkuttamiset ja taputukset.Aika jännä juttu kun mennään mun mummolle ja rosa on sylissä niin se nauraa ihan hillittömät naurut siinä niiden rapussa en tiedä mikä siitä tekee niin hauskaa...nauraako muiden lapset joillekkin "ihmeellisille" asioille mitä aikuiset eivät tajua:)??
Jep mutta nyt näiden hiusten kimppuun,kun otan nää letit pois,kun liukuvat niin sikana omis hiuksissa et alkavat roikkua jo rumina nää...otan sit kuvan kun kaikki hiukset auki ja laitan galleriaan,on muuten hiusta kerrakseen:)
Aurinkoista viikonloppua ja toivottavasti myös aurinkoista alkavaa viikkoa!!!
hiusurakka ja sitten koko perheen voimin raxiin syömään..ihanaa!!!

Heip!

Emsinnäkin onnitelut Nennulle... en tiedä olitko jo aikaisemmin maininnut tuosta raskaudestasi, mutta mä ainakin rekisteröin sen vasta nyt.

Paljon tuntuu olevan sairastelua liikenteessä. Mun täytyy kyllä sanoa (sormet ristissä) että vaikka koko alkukevät on ollut kaikennäköstä flunssaa sun muuta niin nyt ollaan koko perhe terveenä. netta on myös alkanut nukkumaan vähän paremmin ja herää enää muutaman kerran yössä huutelemaan ja tuttia vaatimaan.

Netta on oppinut kävelemään tukea vasten aika hyvin. Siirtyy sohvan päästä toiseen ja taaperokärrylläkin osaa mennä lyhyitä matkoja. Meillähän on kontattu jo muutama kuukaus ja noita muksiksia on tullut hirveesti, kun ei oo mitään pelkoa vielä. Sen takia ei olla hirveesti turhaa kannustettu vielä liikkumaan, mutta eihän tuota voi maahankaan painaa, kun koko ajan haluaa kiipeillä ja opetella.

Huomenna Netta onkin jo 9 kk. Tää aika on mennyt niin hurjan nopeasti, ettei voi uskoa... siinä se vauva-aika nyt melkeinpä oli ja siitä pikku pallurasta on kehkeytynyt tuollainen taapero. No, mä kyllä nautin hirveesti tästä ajasta just kun neiti oppii niin paljon koko ajan, niin on tosi hauskaa seurailla sen toheltamista.

Tänään on ollut niin uskomattoman ihana keväinen päivä, että vaikka on vähän morkkis, kun jäi kouluhommat vähemmälle, niin kyllä hymyilyttää, kun tuntee että kesä on tulossa. Kaikille muillekin vain lämpöisiä tuulia ja hauskaa alkavaa viikkoa.

M+N.

Hassu juttu, että juuri olen miettinyt, ettei kukaan ole ilmoittanut raskaudesta, ja sit Nennu ilmoitti. Tulitko raskaksi imetyksestä huolimatta, vai oliko teillä imetystä? Mutta onnea tosi paljon! Eihän se ehkäisykeino olekaan mutta useimmat taitavat luottaa. Itsekin isompien lasten imetyksen aikaan oltiin aika luottavaisia, kun uusi vauva ei olisi ollut mikään katastrofi. Nyt nää kolme kyllä riittää ; ) Jos ei sit saa mielenhäiriötä nelikymppisenä. Olisi kyllä vähän hassua, ku esikoinen täyttää silloin jo 15.
Mukavaa alkavaa uutta viikkoa. Itse olen yllättävän virkku, join kauheen paljon kahvia tänään, ehkä vaikuttaa. Allergialääkkeiden takia muutoin ollut tosi väsy.
Laskettiin viimein INarin sängyn pohjaa. Oli vaan vaikea laskea se sinne, ku on tapana illalla nukuttaa sohvalla tissille.
Kirsi ja INari

Joo mäkin tossa mietin tota ettei kukaan viel odota seuraavaa,mutta Nennu tais "yllättää" meidät kaikki ja tällä hetkellä taitaa meistä olla ainoa ,jolle seuraava on tulossa.Paljon onnea Nennulle ja jaksamista!!!Tulin vain pikasesti koneelle piipahtamaan,kun Rosa just nukahti joten nyt näiden ihanien hiusten pariin.Kirjoittelen taas sit huomisen jälkeen kun oltu siel allergiasairaalassa.Aurinkoista viikkoa kaikille!!!

Onnea täältäkin kovasti Nennu!

Mulla alkaa myös olla vauvakuume... :) Tosin aloitin just viime viikolla pillerit, joten ei ihan vielä oo ajankohtaista.. Ainaki tää 3 kk:n satsi ehkäistään ja katotaan sitte uudestaan miltä tuntuu. Haluaisin kuitenki vielä jonku aikaa pitää Jannaa vauvana.

La oli se hieronta-kurssi. Oli kyllä tosi mielenkiintoinen, kesti 4 tuntia ja saadaan siitä ihan todistukset. Jannakin jaksoi koko ajan tosi hienosti ja nukahti hieronnan jälkeen, ku katottiin vielä yksi video, mun syliin..
Alkoi kovasti kiinnostaa se refleksologia ja homeopatia myös..ehkä joskus opiskelen alaa.

Mennään varmaan pääsiäis-viikolla laivalle, pitäs vaan varata ne liput. Veljeni just soitti, että hänen tyttöystävä ei pääse, ku tentti just sillon päivänä ku mennään.. Harmi.
Jees, huomenna taas äitipiiriin, mukavaa!
On taas ihanan lämmin päivä, yli 10 astetta ja aurinko paistanut koko päivän. Saas nähä tuleeko vielä takatalvi vai joko kevät tosissaan on täällä. Saa varmaan alkaa Jannallakin käyttää keväthaalaria, on tosin vielä vähän reilu, että mahtuu myös syksyllä. Pitäs vielä ostaa haalariin sopivat tumput ja lakki.
Mutta tässä kai kaikki tällä kertaa, hartiat yhä niin jumissa, ettei jaksa paljoa kirjotella.
Paranemisia kaikille sairastaville! ja hyvää viikonjatkoa kaikille!
Nitta ja Janna 8,5kk

Onnea Nennulle! Mäkin vähän yllätyin..

Meilläkin toinen lapsi on ollut haaveissa syksystä asti, mutta kun ei ole vielä menkatkaan alkaneet ja on vähän alipainoakin. Imetän edelleen, olen tosin yrittänyt vähentää ja loppukeväästä-alkukesästä olisi tarkoitus lopettaa imetys kokonaan. Meillähän Lassia toivottiin pari vuotta ja tulin clomeilla raskaaksi. Mitään vikaa kummassakaan ei ole, mulla tosin vasen munanjohdin mahdollisesti tukossa, mutta siitä ei pitäisi olla haittaa. Ainakaan vuoteen en aio clomeja hakea, katsotaan ensin, jos tulisin raskaaksi ilman niitä.

Saara ja Lassi 9 kk

Yhteistyössä