Heinämammat -06

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liuku.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällähän me...aika hiljaista täällä joo.
Meillä hyppykiikku on ihan ykkönen hyppii usein illasta 10-15minsaa siin tai jos aikaisemmin väsyy niin otan pois.Toissa yö meni ihanasti Rosa nukkui 12h putkeen ja heräs aamulla hymy huulilla kuten aina...supisee itsekseen äi-ti ja kun laitan valon huutaa sen innoissaan kovaa:)Tein ihanan ja halvan kirppärilöydön,ostin sellasen kantorinkan kirpparilta viime viikonloppuna maksoi huimat 10e :) ja on tosi hyvä selkään ja paino tulee niin tasaisesti siihen et ei voi muuta kun sanoa et toi oli unelmalöytö:))))se on tosi hyvässä kunnossa ja siin on sit se sellanen mahdollisuus mis lapsi voi istua vaik jos retkelle menee,olen niiiiiin onnellinen kun löysin ton.Rosa heräskin nyt päikkäreiltä joten puetaan päälle ja lähetään rinkkaseläs kaupas käymään.Ihana kyl kun tuo aurinko paistaa.Olen ajatellut mennä hiihtämään rinkan kanssa saas nähä mitä tulee,en ole hiihtänyt nimittäin kymmeneen vuoteen.aurinkoista viikkoa kaikille mammoille ja pikkusille,joilla kaikki9 menee suoraan suuhun:)

ukaisin pikaisesti kuulumiset. Meillä ollut kaikenlaista joten en ole ehtinyt netissä käydä.
Voi Kirsi sunlapsi raukkaa... Onko se itse ihan hermostunu sen kipsin kanssa ja matkan peruuntumisesta?
Meillä siis kaikki mukulat vuorotellen olleet kipeinä ja ei ole aikaa jäänyt eikä iltaisin jaksanut kirjoittaa. Oon maannut hetken telkan ääressä ja painunut pehkuihin.
Yritän kyllä taas kirjoitella usein!

Ompas täällä hiljaista..
harmi kirsi ku reissu peruuntui..

Jannalla joku kitinäkausi menossa. Vähän aikaa jaksaa leikkiä ja sitte väsähtää ja kitisee ja narisee. Koko ajan pitäis kantaa sylissä tai muuta vastaavaa viihdykettä. meinaa välillä vähän rasittaa.. Epäilen niitä hampaita edelleen, ien pulloottaa kovasti.

Nyt harmittaa siinä mielessä ku noin kova pakkanen, ei pääse ulos, vaikka muulloin olen tosi laiska lähtemään, niin nyt ois hyvä päästä välillä vähän tuulettumaan ja on niin ihanaa ku aurinko paistaa, mutta eiköhän nuo pakkaset tuosta lauhdu.

Niin, just ku Janna viime viikolla oppi päikkäreille omaan sänkyyn nii nyt siitä ei taas eilen ja tänää oo meinannu tulla mitään. En tiiä sekoittiko lauantain mummula-vierailu vähän taas rytmiä ku piti nukkua oudossa paikassa.
Tänään oli tarkoitus mennä ostaan syöttötuoli, kun mies tuli töistä, ei kuitenkaa päästy ku jannan piti nukkua ja sitte syötiin ja sit miehellä oliki sähly. Katsotaas mennäänkö täs illemmalla. Tänään onki tv-ilta, ku "pitää" kattoa salkkarit, oc, pako ja 24.. Koukutin itseni pitkästä aikaa tuohon 24, en oo kattonu ku sen ekan tuotantokauden ja nyt tätä uutta. ja tuo Pako on nyt kyllä ihan pakollinen. :)

Meillä on muuten päikkäritkin yhtäkkiä lyhentyneet huomattavasti. Pari viikkoa sitten saattoi nukkua melkeen 3 tuntia iltapäivällä, nyt suunnilleen 1,5 h. Iltaisin on sit tekemistä, että jaksaa olla hereillä puol ysiin saakka, jos vaikka herää jo viideltä iltapäiväunilta. Eilen annoinki sitte nukkua vielä seitsemän jälkeen pikku tirsat, niin ei ollut loppuilta niin kauheaa kitinää.
Miten teillä muilla, onko unimäärä muuttunut. Meillä siis tavallisesti kahdet päikkärit, yhteensä ehkä 3 tuntia ja joskus vielä yhdet tirsat, jos nuo päikkärit jää lyhyiksi. Kuten tänään, kahdet vajaan tunnin päikkärit ja taas ollaan unilla.

Tyttö82, teitpä hienon löydön.. mä haaveilen kans, että pääsis rinkka selässä hiihtämään. kunhan vain sais sen rinkan ensin.

Nitta ja Janna 6kk 3vko

Ajattelinpa nyt hiukan kirjoitella, kun on tyttö nukkumassa ja mies lähdössä vielä myöhäisiin potkupallotreeneihin.

Mehän palattiin sieltä Australiasta tuossa puoltoista viikkoa sitten. Matka meni tosi hyvin, eikä lennoilla ollut mitään ongelmia. Ainoa harmitus oli kotiin palattua sotkeentunut rytmi ja Netta tuppas heräämään joskus aamuyöstä leikkimään. Noh, sekin on jo nyt tasaantunut, eli tosi helpolla päästiin.

Noista punasista ja karheista poskista on ollut keskustelua. Meillä tuli samantien Suomeen palattua tytön kanssa kova flunssa ja tuo iho meni hurjan kuivaksi. Olin vaan ajatellut, että johtuu kuivasta huoneilmasta ja pakkasesta, kun siellä oli niin kostea ja lämmin. Ei ainakaan vaikuta siltä että ois mitään allergiaa, kun ei tuu selvästi minkään ruoan jälkeen. Perusrasva varmaan kirvelee, kun aina tulee itku, mutta nyt oon tollasella vauvaöljyllä yrittänyt kosteuttaa.

Meilläkin yöt on nykyään vähän katkonaisempia, joka johtuu epäilemättä noista hurjista konttaustreeneistä päivällä. Harva se yö Netta löytyy kontallaan silmät kiinni pinnasängystään ja siellä sitten tuhisee ja itkeskelee pää jotain nurkkaa vasten. Meillä siis lattialla ollaan lähestulkoon ainoastaan nyt asennossa, jossa jalat mahan alle vedettynä heilutaan ja sitten kun tavoitellaan lelua, niin heittäydytään eteenpäin. Netta harjoittelee myös puhumista etenkin aamuisin sängyssään ennen kuin äiti jaksaa nousta.

Meillä syödään nykyään jo oikeestaan kaikkea, kun alotettiin jo silloin nelikuisena kiinteiden harjoittelu. Aamulla herätessä imetän, sitten ysin aikoihin puuro 11 ja 12 välillä ekojen päikkäreitten jälkeen lounas, joka on kasvis/kala/lihasose, sitten iltapäivällä välipalaksi hedelmäsose, viiden aikaan syödään vielä velli ja sitten seskan aikaan ennen nukkumaanmenoa imetys. Tämän lisäksi usein 2dl tuttelia jossain välissä riippuen päikkäreiden kestosta yms. Soseita Netta syö yhden pikkupurkillisen, jogurttia menee vaikka semmonen tetrallinen, kun on niin herkkua.

Semmosia kuulumisia meiltä. Yritän saada jatkossa kommentoitua muitten juttuja enemmän, kun tää meni nyt tällaseksi oman stoorin kertomiseksi. Hauskaa viikonjatkoa!

M+N.

Keskimmäinen suhtautuu ihan kivasti kipsiin. Nyt keskellä yötä heräsi kipuun ja katsoo videota. Ei suostu nimittäin lääkkeitä syömään.
Inari haroo korviaan kuten ennen tulehdusta, joten epäilen uutta korvatulehdus
ta. Maananataina tarkastus, sitten selviää. ERGOa kokeiltiin tänään ja hyvin toimi. Kaupassa oli repussa ja oli kiva, ku ei tarvinnut jättää yksin autoon kärryn poisviennin ajaksi. Pienet on ilot....
Inari kans aika kitisevä (joku valitti aiemmin omastaan) ja olen huomannut kuinka paljon huomiota se vaatii. Keskimmäinen makaa vain sohvalla ja en oikein psyty tarpeeksi sitä huomioimaan, kurja oloi itsellä. Toisella jalka kipsissä ja murtunut, ja yksi kitiinäkalle vie kaiken huomion...
Itse kävin salilla ja teki terää. Huomasin ikäväkseni, että kierukka nosti painoa muutaman kilon ja nyt vaivalla olen ne puottanut. KOhta kolmisen kuukautta jatkunu tämä tiputtelu, ja alkaa kypsyttämään.
Kirsi ja Inari

Meillä myös kitinä lisääntynyt. Jenna kyllä vierastaakin kovasti joten olen ajatellut sen olevan jonkinasteista eroahdistusta. Jenna nimittäin ryömii perässä ja tulee punttia repimään ja kitisemään aika nopeasti eikä viihdy kauan lattialla. Sylissä pitäisi kantaa. Unet, niin yritän saada jotain järkevää rytmiä aikaiseksi. Saa nähdä onnistunko...

Moi
Näköjään monilla tämä kitinä-vaihe menossa.. jospa menis pian ohi. Janna saattaa olla kiltisti lattialla, mutta joskus jos huomaa, että poistun huoneesta nii alkaa itkeä samantien. Pitäs kokoajan olla näköpiirissä.
Mulla on taas kurkku kipeä ja flunssanen olo, tympii!!

Tunnin päästä ois muskariin lähtö, toivottavasti Janna heräilee itsekseen ennen sitä, ettei tarvi herättää.
Mulle on iskenyt kauhee makeanhimo. Oon tässä ootellut milloin menkat alkaa, kun imetys loppui viikko sitten. Toivottavasti eivät alkaisi ihan vielä, ei ole ollut niitä yhtään ikävä.
Pikkukakkosesta välillä haaveilen, mutta luulen, että ei ihan vielä anneta tulla, tai siis ainakaan yritetä, että tulisi. (olipa sekavasti sanottu). Ehka sitten kesällä tai syksyllä.

Tällä hetkellä mulla on semmonen ajatus töistä, että oon kesän kotona ja kituutetaan ja sitten haen syksyksi töitä.. Mutta katsotaas nyt.
Joo, saatiin se syöttötuolikin vihdoin. Semmonen Geuther Family, olihan tuo kallis, toivottavasti on hyvä. Ainakin vaikuttaa hyvältä. Janna oli innoissaan ja ihmeissään siitä. Piti vähän maistaakin sitä "pöytää" joka siinä on. Eka syöttö siihen sujui hyvin, mutta iltapuuro ei onnistunut, kun piti heilua niin kovasti, joten siirryimme tuttuun ja turvalliseen sitteriin.

Mutta ei tässä taida olla mitään järkevää asiaa niin lopettelen tämän jaarittelun tältä erää.
Nitta ja Janna

Ma mulla lohkesi hammas ja eilen kävin sen paikkaamassa,sattui hiukan,mut samal selvis et joutuvat vetämään veke noi 2 raskaudenaikana kasvanutta viisaudenhammasta:(ajatus siitä jotenkin kauhistuttaa...en ole koskaan ottanut puudutusta paikatessa ja tos ne joutuu sen laittamaan,mut kyl siitä selvitään teidän mut ajtus hampaiden vetämisestä ei houkuttele kummiskaan,aina vähä ollu pelko hammaslääkäriin menon kans.Ja tottahan toki tuo lompakkoa rasittaa jonkun verran,hitto kun noi kaikki muutkin laskut kasaantuvat samaan aikaan et tiukoille menee rahojen kans ei nyt ois tarvinnu tulla yhtää lisämenoja mut kummiskin pärjätään:)
Eka rinkkareissu kauppaan sujui hyvin Rosa nukahti jossai vaihees matkaa ihmettelin kun tuli hiljaista oli nimittäi hyppiny siinä lähes kokoajan ennen kun nukahti,kai luuli sitä hyppykiikuksi:)mut tosi hyvä oli käyttäessä huomenna ois tarkotus mennä sit hiihtä'mään rinkan kanssa!!!
Viime aikoina Rosa on jotenkin "osottanu mieltään" syömisen aikana usean kerran alkaa itkeä kun on pikkusen sosetta syönyt sit itkee ja itkee...odotan josko rauhottus mut ei..sit otan syliin ja mikä riemunkiljahdus kuuluukaan kun neiti alkaa tökkiä rintaa ja kaivaa sitä esiin:)on jotenkin aika liikkis ton jutun kans,imetin ja sit syötin sylissä ja söi hyvin muuten syötän sitterissä..Onks muilla ollu tollasta??? Meil tullut pikkusen nyt punasia pilkkuja jalkoihin ja msuun,enkä oikien tiedä mist johtuvat ,liekö ilmat kun on toi atooppinen iho vaiko sit ruoka-aine allergia...ollaan viimeaikoina syöty aikalailla vain peruna,porkkana,kukkakaali,maissi soseita...hedelmistä banaani ja persikka sekä aprikoosi ja mango.Syö noita hyvin mustikka ja noi viel vaatii kai aikansa kun ei niitä oikien kauheasti syö.No eipäs tässä muuta tällä erää,neuvola ens viikolla..tekevät kai vain punnituksen ja pituusmittauksen,koska sit on toi 8kk lääkäri käynti.
tyttö82 ja Rosa huhheijaa jo 7kk ja 9p :)aikaa kuluu nopeasti!!!

MOi
kyselen vaan maidon juonnista.. Annatteko aina ruuan jälkeen maitoa, joko sitten pullosta, mukista tai tissistä.. meilläkun sitä maitoa menee edelleen liian vähän, mietin että pitäiskö jo olla huolissaan ja soitella vielä vai odotella jos ne hampaat tulis ja menis sitte paremmin maitoa. tulipa muuten pitkä lause!
Tänään oon antanu nokkamukista korviketta aina ruuan aikana. Pullosta mennyt tänään vähä reilu 2 dl.. Eilen meni koko päivänä vain 3 dl.. Pitäs varmaan se 5 mennä.. voivoi

Nitta ja Janna

Taustalta pikaisesti... minä annan aina ruoan jälkeen kans maitoa kun tyttö ei juo tarpeeksi pullosta päivän aikana. Eli siis meillä juodaan jo lasista tai nokkapullosta ruoan jälkeen...

Minä imetän milloin sattuu. Harvoin heti ruuan päälle. Inari onkin jättiläisvaiva, joten ei tarvi pahemmin huolehtia. Vertailin neuvolakortteja ja painaa eniten meidän lapsista. Mitat eilen (6kk) oli 67 cm ja 9740 g.
Sain neuvolasta kotipalvelun numeron. Tuskin sieltä apua saa. Nyt tämä menee ku mies on kotona. Mikäli isompi lapsi ei pysty ensi viikolla kipsinsä kans edelleen liikkumaan, olen aika pulassa. Koululainen on kaukana koulussa ja kuskaan sitä sieltä. Kyllähän hätä keinot keksii, mutta raskaaksi menee. Inari vie kauheana huomiota, ja toinen on yksin ja tylsistynyt. Inarilla on maananataina lekuri. Yski taas yöllä tosi paljon, ja koskettelee korvaa. JOku sanoi, että julkisella puolella putkitetaan korvat, jos kuusi korvatulehdusta vuodessa. Toivottavasti ei siihen mene, vasta yksi sairastettu takana...
Mukavaa viikonloppua. Itsellä ei oikein pirteä olo ole. ON kurjaa kun oma lapsi kärsii (meinaan kipsikoipea).
Kirsi ja INari

Moi
Tympeä päivä.. oon tosi flunssanen ja Janna senkuin kitisee. Päikkäreille menosta on tullut nyt yhtäkkiä kamala asia. Omassa sängyssään vain huutaa ja huutaa ja sitten piti nukuttaa viereen meidän sänkyyn. Nyt on iskä nukuttamassa ja samanlainen huuto kuuluu kuin aamupäivällä. Tulis jo se hammas, jos tää siitä johtuu.

Soitin neuvolaan tänään siitä maidonjuonnista. Sanoi, että 5-6 dl pitäis mennä maitoa. No, meillä on juotu aamulla 1,5 dl ja muutamia tippoja sen jälkeen. Kolme kertaa oon tänäänkin lämmittänyt pullon ja aina sitten pitänyt kaataa pois kun ei ole kelvannut. vähän saattaa imeä ja sitten törkkää pullon pois ja alkaa kiemurrella. Harmittaa sekin, ku menee haaskuun, imetys oli niin kätevää, kun maito ei "vanhentunut". Oon nyt sitten ruuan jälkeen yrittänyt antaa nokkamukista, edes vähäsen. Neuvolan täti käski keittää paksun puuron ja ohentaa sitten maidolla ja sanoi myös, että antaa jogurttia.. Tänään sitä menikin melkein purkillinen. Pitää katsoa kaupasta, mitä muuta jogurttia on kuin bonaa, varmaan sitä muksua. Olisikohan halvempaa...?

Kirsi.. on varmasti ikävää katella, ku lapsi kärsii kipsin kanssa. Mulla oli 12 vuotiaana kipsi jalassa koko talven, 3kk ja se oli tosi tylsää!

Tuolla taustalla hiljeni, taisivat nukahtaa molemmat. Sitten, kun heräävät, niin kauppaan. Mutta tässäpä jälleen kaikki tällä erää. Hyvää viikonloppua kaikille.

Nitta ja Janna

Nostelen vain, ettei pudota kovin alas.
Flunssa jatkuu, en meinannu millään saada illalla unta, kun kurkkua kutitti ja nenä tukossa. Onneksi nyt saa otta enemmän troppeja, kun en imetä enää.. ilo se on pienikin ilo.. kun hoksasin tuon eilen.
Janna on ollut tänään taas paremmalla tuulella. Kummisetäkin kävi aamupäivällä moikkaamassa ja sekös nauratti, kun joku muu jaksoi kelliä vieressä lattialla. Mä en oo nyt nii kovasti viittiny paijata neitiä ku oon näin räkäinen.

Janna on nyt tosi innostunut ku osaa kunnolla pyöriä, ees taas menee selälleen ja mahalleen ja taas takaisin.
Ostin muuten sitä Muksu-jogurttia, purkki melkein samanhintainen kuin se Bonan, mutta siinä on n. 1dl enemmän. Taitaa tosin säilyä vähemmän aikaa.. Kokeillaan tänään josko kelpaisi välipalaksi.

Niin piti kysyä viljoista, oon antanu nyt riisiä ja kauraa. MIten ootte totuttanu muihin viljoihin.? Mietin vaan, että uskaltaisko antaa sosetta, jossa pastaa ja broileria.. Tosin mustikkapiirakkaa on jo vähä maistettu ja siinähän oli vehnää.. :)
Mutta nyt taidetaan siirtyä tytön kans olkkariin ku ei tää työhuoneen lattia näytä enää riittävän..
Nitta ja Janna

Tää mamma lähtee tänään illalla viihteelle. Edellisen kerran juhlimassa (lue: juonut alkoholia) olen ollut häissämme (10.9.2005). Lassi on hoidossa siskollani. Lassi on nyt ensimmäistä kertaa yökylässä. Meinasi itku tulla autossa, kun lähdimme siskoltani, mutta nyt yritän olla ajattelematta asiaa. Huomennahan mä jo haen pojan kotiin.

Huomenna on varmaan armoton krapula, vaikka tänään en paljon joisikaan. Mies lupasi huomenna huolehtia enemmän pojasta, jotta minä saan toipua. Mulla oli 1.2 synttärit ja niitä nyt lähdetään vähän juhlimaan. Onkos muut mammat olleet jo viihteellä?

Saara ja Lassi 7kk

Miten Saara meni? En ole käynyt vielä baareissa, muutoinki vähäistä käynnit olleet. Inari on kovin kiinni vielä minussa ja nukutan tissille. Periatteessa voisi mennä, ku ei yleensä syö yöllä.
Kolmen lapsen perheessä kuitenki on aika vaikea saada levätä seuraavaa päivää... Juuri mietin, että joku bändikeikka voisi olla kiva. Kovasti olen Siekkareita fanittanut ja nyt on lupailtu, että ne ehkä kasaa uudestaan porukan. Sitä lähden katsomaan vaikka maan ääriin ; )
Huomenna tutkitaan Inarin korvat, jännittää...
Kirsi ja INari

Mullakin noi baarittelut kyllä olleet vähissä. Kerran olen käynyt tän puolen vuoden aikana. Mies oli silloin lasten kanssa ja seuraava päivä ihan tuskaa kun kolme lasta niin ei tosiaan saa rauhassa levätä. Ollaan kyllä käyty syömassä ja elokuvissa miehen kanssa, mutta haettu aina silloin vauva yöksi kotiin. Puhuttiin kyllä että keväällä lähdetään vaikka Tukholmaan ilman muksujaihan siis risteilylle. Sais syödä hyvin, mennä vaikka poreammeisiin löllimään ja viettää iltaa rauhassa. Aamulla sit nukkuis niin kauan kuin haluaisi ja lähtisi sitten piipahtamaan maissa kun jaksaisi. AAh, kun vaan ajattelenkaan niin tosi luksusta olisi. Pienet nämä mun toiveet nykyisin:) Siis kun pelkkä syöminen ja nukkuminen rauhassa riittää mulle...

Pikaisia kuulumisia.

Netta konttaa. Pitkään tuo teki sitä lähtöä. mutta nyt pari päivää sitten tajus että käsiäkin voi nostella ja nyt pääsee eteenpäin. Onhan tuo välillä vielä hiukan huteran näköistä, eikä se vielä hirveetä haipakkaa pääsee, mutta kuitenkin. On se NIIN hauskaa seurailla tätä kehitystä.

Meikämamma on kyllä ollut "ulkoilemassa" kerran jos toisenkin Netan syntymän jälkeen. Meillä Netta on ollu muutaman yön mummolassa (esim. uutena vuonna) ja sitten välillä isi on hoitanu... tällöin on ottanut päävastuun myös seuraavana päivänä ainakin aamupäivän ajan, että olen saanut levätä pahinta väsymystä pois. Nettahan on aina syönyt hyvin pulloa tissin lisäksi ja mulla pumppailu onnistu ihan hyvin, niin ei oo ollu syöttöjen kanssa ongelmia. Kyllä täytyy myöntää, että vaikka Netan kanssa oleminen onkin niin ihanaa niin se että pääsee välillä oleen ihan aikuiseurassa on varmasti parantanut mun jaksamista äitinä. Sitten kun tulee älytön ikävä ja muuta, niin on vähäks aikaa rallatuskiintiö täynnä.

Mekin saatiin nyt syöttötuoli. Mummi oli luvannut joululahjaksi ja hankittiin se Stokken tripp trappi. Netta tykkää kovin olla pöydän ääressä ja istuu jo lattiallakin suht hyvin ilman tukea, niin syöttötuolissa on oikein hyvä.

M + N.

Moi
Tuohon bilettämiseen minäkin kommentoin. En oo käyny yhtään missään Jannan syntymän jälkeen. Mies on käynyt kerran, varpajaisia juhlimassa tuossa syksyllä..
Aiemmin ei oo tehny ees mieli kauheesti lähtee, mutta nyt tuntuu siltä, että vois parilla lähteä käymään.
Vähä on suunniteltu, sillee alustavasti, että lähettäis ens lauantaina käymään parilla.. Jos mun veli ja sen tyttökaveri tulis tänne siksi aikaa, nukkuvaa tyttöä vahtimaan. Ihan semmosta reissua vaan mietitty, että laitetaan rauhassa kotona Janna nukkumaan ja sitten lähdetään käymään baarissa ja sitte takas kotiin nukkuun.
Paljoa en kyllä uskalla juoda, oon pari kertaa vähä jotain maisellut, niin tuntuu, että kihahtaa päähän melko helposti. Ja aamulla mun täytyy hoitaa sit Janna, ku mies on niin huono aamuherääjä. Ellei sitte ammat jäis yöksi ja seurustelis aamupäivänä Jannan kans niin sais vähä levätä.
Vielä en oo oikein valmis viemään Jannaa yökylään, nyt tosin vois olla jo mahdollista sen puolesta, ku en enää imetä ollenkaan.. Niin ja vanhempani ovat maanviljelijöitä, joten aamulla navettaan lähtö.. Joten sekin vähän hankaloittaa mummulaan yöhoitoon viemistä. Muualle ei oikein yöhoitoon voikaan viedä. Harmi sinällään, mutta minkäs teet. Mun veli, Jannan kummi, tykkää kyllä leikkiä ja muuten olla tytön kans, mut vaippoja ei vaihda eikä syötä tms. Niin ja miehen sisko voi hoitaa, mutta vain täällä meillä...

Baarissa oon ollu viimes viime vuoden helmikuussa, uniklubia kattomas.. Jotai bändiä ois kyllä kiva päästä kattoon, pitkästä aikaa. Ja siis ihan muuten vaan jonnekkin. Mä kaipaan sitä ite tunnelmaakin, ku lähtee baariin..Meikkausta, hiusten ym. laittoa.. Täytyy varmaan vähä harjoitella, jos sattuu, että lähtö tulee.. :)

Mä oon kyllä niin kiinni tuossa pikkutytössä, siis henkisesti, että en kyllä kovin helpolla sitä yöksi raaski antaa hoitoon. Ei sitä uskokaan, ennenku oman lapsen saa, miten paljon siihen voi kiintyä. :)
Mutta joo, huomenna ois ollu äitipiiri, mutta jätän väliin ku oon näin räkäinen, ei viiti mennä, tarttuu pian muille pienille, tai äideille. Harmillista, se on yks henkireikä tylsinä päivinä.
Jeps, taidan mennä iltapalalle ja odottelee idols-tulosta, toivottavasti se vaalea tyttö, oliko nyt Kristiina, pääsee jatkoon. Ihana, pehmeä ääni.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja saara, kerrohan miten ilta meni.
Nitta ja Janna

Moi!

Laitan muutaman rivin, vaikka en niin aktiivisesti kirjoittelekaan -lukemassa kyllä käyn.

Kerran olen Iiron syntymän jälkeen ollut miehen kanssa viihteellä ja kerran yksin harrastusporukan pikkujoulussa. Mutta eipä sitä juuri yhtä siideriä enempää uskalla juoda vielä, kun imettää. Ja siis yötkin on aika ranttalia olleet viime aikoina, niin ei viitsi ottaa hoitajaa valvomaan öitään. Ei olla edes kokeiltu huolisiko pulloa yöllä (päivällä ei muuta kuin järsii tuttia) ja nukahtaisiko sillä uudelleen. Jos kunnolla herää, niin valvoo aina kaksi tuntia.

Viime viikolla olin jo aika kuitti. Alkuviikosta järjestin kynttiläkutsut ja sekin rasitti omalta osaltaan, vaikka kiva olikin saada vieraita. Mies viikot reissussa ja sekin huomas viikonloppuna, että sähän oot ihan uupunut. Nukuin sitten päivälläkin, kun Iiro oli päikkäreillä ja yöllä menin toiseen makkariin, kun poika valvotti. Isällä jäi sitten unet vähiin ja pelottaakin, kun joutuu ajamaan pitkästi työmaalle... Toivottavasti työkaveri ajoi, että sai huilata sekin matkalla.

Jotain unikoulua täytys kyllä yrittää, jos nuo yöt sillä alkais rauhottua, ei tätä muuten kauan jaksa. Nyt ei tosin viitsi, kun Iirolla on taas nuha. Juuri parani edellisestä ja heti uusi perään. Huomenna kyllä soittelen terveyskeskukseen, että tarkistettaisiin edes korvat. Viime yönä laitoin hetkeksi sitteriin nukkumaan, että sai paremmin hengitettyä, mutta en sitten oikein uskaltanut itse nukkua, kun pelkäsin, että kippaa tuolin kanssa. Laitoinkin sitten patjan alle pari vilttiä, niin että pääpuoli nousi enemmän (kirjat on ihan vakiona pinnasängyn jalkojen alla) ja siinä nukkuikin ihmeen hyvin pari tuntia. Itsekin näin oikein unta ja harmitti kun poika taas herätti makeasta unesta =)

Äiti-lapsi clubilla oltiin aamulla nuhasta huolimatta, mutta poika oli niin väsynyt, että kolhi itseään sitten lattialla. Päiväunien aika oli juuri, kun sinne mentiin. Otin vaunut mukaan, mutta ei siellä kuitenkaan malttanut nukkua. Nyt täytyy kai hipsiä katsomaan ulos vaunuihin, kun on niin hiljaa nukkunut jo pitkään, että onko kaikki ok, ettei vaan liian kovaa kolhinut päätää lattialla (oletan että pyörähti vatsalta selälleen, en ollut juuri näkemässä).

Tulikin tuota tekstiä vähän enemmän kuin meinasin... Väsyneen äidin purkausta...

Salli ja Iiro pian 7 kk

meillä kuten arvasin - korvatulehdus. ei kuulemma oteta viljelmää, ku joutuu jotaki puhkomaan ja sattuu. no, kuuri taas. toivottavasti paremmin puree kuin edellinen. kakkonen sai kepit ja kävelee niillä hienosti.
inari sylissä, lopetan.

kirsi: toivottavasti inari paranee pian ja kuuri auttaa!

täällä hiljaista, mies iltavuorossa ja janna just nukahti. aina ku oon sen kans kaksin, saan sen sänkyyn jo ennen ysiä, isin kans tahtoo mennä leikkimiseksi iltatoimet ja vierähtää monesti yli ysin, että pääsee sänkyyn asti.
muksu-vauvajukurtti on nyt jannalle suurta herkkua. :) suussa alhaalla kaks piikkiä, saas nähdä milloin ne hampaat pullahtaa läpi, kovasti niitä hankaa etusormella, monesti kesken syönnin, suloisen näköistä.
no palataan taas
Nitta ja Janna

Voi teitä Kirsi, koittakaa jaksaa vaikka teillä onkin näiti kipeitä pikkuisia talossa- Miten kepeillä kävely on sujunut? Pääsettekö nyt paremmin liikkumaan edes vähän?
Meillä noi yöt edelleen kummallisia. Tämä kolmas on kyllä vaikein tapaus näistä noin unien kannalta. On nimittäin ottanut tavaksi sen että nukkuu kolmeen asti suht hyvin ja sitten aamuun asti todella levottomasti.Joinakin öinä juttelee tunnin verran, sit haluaa maitoa kauhen huudon kera ja sit nukkuu jos joku laittaa puolen tunnin välein tuttia suuhun... Viikonloppuna majoitun yläkertaan yöunille saa mies vuorostaan valvoa. On pakko saada kunnon unta, muuten pää hajoo!

Tultiin juuri kirkon perhekerhosta. Keskimmäinen kävelee kepeillä kuin vanha tekijä. Kurja Pinja tuo nukkumistilanne. Jos on vain yksi lapsi voi ainakin teoriassa (ehkä...)nukkua päikkäreitä. Tosin sullahan oli isoja ne muut, jos antavat nukkua. Saitko muuten liput siihen Kaunotar ja Hirviö- esitykseen? Odotan itse sitä kovasti.
Meillä ei vielä ollenkaan hampaita Inarilla.
Unikouluista muuten kommentoisin, että on neki "inhimillistyneet" vuosien saatossa. Meillähän esikoisella pidettiin miljoona kertaa unikoulua ja se oli sitä huudattamista silloin (tyttö nyt 7v.). Kellosta piti katsoa, että nyt huutanut tarpeeksi... Ei sitä kyseenalaistanut silloin, ku oli vallitseva tapa. Ei ne koulut mitään kyllä meillä auttaneet...
Kirsi ja Inari

Moi vaan kaikille!
Aika kuluu niin vauhdilla, että tuntuu, ettei tännekään ehdi kommentoida mitään.

Surkeeta kuulla Kirsi, että teillä on jo toinen korvatulehdus menossa. Onko sun isommilla ollu sama kierre?

Juhlimisista.. minä rauhotuin todella jo ennen raskausaikaa. Sitä ennen tuli kyllä humpattua muidenkin edestä, sit tuli yhtäkkiä varmaan kiintiö täyteen, eikä enää kiinnostaa baari-illat. Nyt ollaan tosin päätetty, että pääsiäisenä kun tulee vähän tuttuja kotiseudulta, otetaan semmonen kunnon tyttöjen ilta. Pelataan seurapelejä, syödään ja juodaan hyvin. Mulle on tärkeetä, että tyttö on kotona yötä isänsä kanssa (tai siis kömminhän minäkin kotiin jossain vaiheessa). Täällä ainoa hoitaja on anoppi, joka kyllä mielellään ottais yökylään, muttei ole vieläkään edes päivähoidettavaa saanu sisälle nukkumaan. Miten se vois kuvitella, että saa lapsen yöunille kun 100-kertaa helpommat päikkäritkään ei onnistu. Anopin mielestä tyttö on vaikea nukutettava.. ei heidän lapset koskaan ollu :) Heh.. nehän olikin anopin lapsia, tämä ei ole. Meillä ei oo ongelmaa nukkumisen suhteen, mutta anoppi ei ota vakavasti kun kerron, minkälaiset rutiinit meillä on nukkumisen suhteen. Sitten se tekee omalla tavallaan, eikä tyttö suostu. Toki mun henkinen napanuorakin on niin paksu, etten vielä halua yökylään laittaa. Olkaa te onnellisia, jotka pystytte niin paljon luottamaan muihin hoitajana. Minä oon ihan onneton, kun tuntuu muka, ettei sitä kukaan osaa hoitaa, vaikka osaakin. Tyttö nauttii seurasta, olipa se minkälaista hyvänsä.

Meillä on ehkä hitusen yöt rauhottuneet. Nyt syödään taas kerran yössä, eikä itkukohtauksia ole ku tosi harvoin. Ihanaa kun on siinä suhteessa palattu normaaliin. Päiväunista kolmannet on jääny pois ja se varmaan auttaa myös noihin yöuniin. Ne on venyneet taas 12 h mittaisiksi. Sehän sopii tietysti mulle : )

Täällä ei kontata vielä, mutta ryömimällä mennään kamalaa vauhtia eteenpäin. Ja nyt se sitten alkaa sekin, että kukkatelineet saa kyytiä ja johdot ja pistorasiat ja kaapinovet ja... tätä sitten kestää taas. Me lähdetään lentämällä mummolaan ens viikonloppuna. Ihanaa nähdä omia sukulaisia ja kavereita (jotka asuvat 700 km:n päässä).

Voimia ja jaksamisia kaikille pienten kanssa!

t. Assari ja Minea (kohta 7 kk)

Heippa taas kaikille....Meille ei täs kovin ihmeitä kuulu kotona nautittu olosta ja oltu myös paljon tapaamassa päivisin mun kavereita joil vauvat...kivaa ollu,kun aikalail on noi muut kaverit jääny:(no ehkä ne sit taas löytää minut kun itse tulevat perheellisiksi.Viihteellä käymisestä mä kävin viel jonkun verran iltaa istumas ja rafloissa raskausaikanakin sehän oli ainoa tapa nähdä kavereita:)ja se oli kummiskin tärkeää nähdä niitä ja ei se vaikeaa ollu ilman juotavaa hyvä seura on aina ollu mulle pääasia.Rosan syntymän jälkeen olen ollut varmaa joku 5krt ulkona niin et neiti yökylässä mun vanhemmilla,on päässy tapaamaan kavereita,kun ei niitä oikein viikolla tapaa kun ne on töis eikä töiden jälkeen ne jaksa sit illast nähä..joka kerta on myös isukki ollut mukana joten en tyttöporukalla viel ole mennyt piti viime viikonloppuna mennä,mut kaveri peru sit pe menon:(otti kyl päähän ku oltas päästy ihan kahestaa keikalle menemään ja olin koko viikon odottanu et jes kivaa päästää vähä ulos...No tulevana viikonloppuna ois tarkotus mennä sinne klaukkalaan laskemaan niil renkailla kaveriporukalla ja sit kävästä syömäs jossai ja istua iltaa raflas...su ois sit taas vapaaehtoistyö kehitysvammaisten kahvilassa,palaan sinne jokusen kuukauden tauon jälkeen olen ollut siel vapaaehtoisena melkei 9v:) ja hyvinn antoisaa työtä ollut.Pe menen isin kans raxiin lounaalle lipuilla jotka voitin nrj:ltä kiva kisa ja mukava päästä lounaalle..ens viikolla vien serkun sinne kun tuli 4 lippua voitettua.Jos haluatte kävästä katsomas kuvia www.irc-gallery.net nimimerkillä nandron siel kuvia meistä.Jep mutta ei muuta kun pirtsakkaa pakkasviikkoa kaikille:)

Yhteistyössä