Heinämammat -06

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liuku.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käytiin pikkupojan kanssa sairaalassa testaamassa maitoallergiaa, kun ei kolmeen kuukauteen ole saanut lehmänmaitoa äidin rinnasta eikä myöskään tuttelia. Eilinen päivä annettiin tuttelia ja muksun velliä. Itkuisuutta ei enää ollutkaan eikä vatsanväänteitä. Ainut oire oli poskien ja leuan punoitus, mikä kuulemma johtuu vain uudesta ruoka-aineesta ei allergiasta. Illalla ja yöllä rasvattiin naamaa ja aamulla oli punoitus hävinnyt. Onneksi! Nyt saan sitten itsekin taas käyttää maitotuotteita.
Mitat oli 67 cm ja 7340 g.

No, enhän sitten käynyt koko päivänä koneella joten en nähnyt viestiä... mut tuo haittaa!
Minä83, en ollut muistanutkaan että teilläkin tota maitoallergiaa. Meillä siis myös ja käskettiin olemaan puoli vuotta sillä apteekin maidolla ja sitten pikkuhiljaa kokeilla sopiiko maito. Oliko teille annettu eri aika ja kerrottiinko onko muita ruoka-aineita mitä kannattaisi välttää ekan vuoden aikana? Meitä ei oikeen siinäkään asiassa ole ohjeistettu. Annoin eilen ja tänään muutaman lusikallisen kaurapuuroa posket ja leuka alkoivat myös punoittaa. Kiva kuulla että voikin johtua vaan siitä että on uusi ruokalaji.
Niin ja ihanaa että allergia teidän vauvelilla ohi!

Pinja, sulle pitää taas lonkkatytön äitinä raportoida, että meillä oli kaikki eilisessä kontrollissa, kuten pitää! Luutumistumakkeet olivat kasvaneet. Voi helpotuksen määrää! Vielä viimeisen kerran katsotaan 1,5 v. iässä. Eikös teilläkin ole pian 6 kk kontrolli?

Tylsä juttu tuo maitoallergia, toivottavasti helpottaisi pian.

Moi..
Mummulareissu takana. Olipa ihana tulla kotiin tuolta "kaukaa" mummulasta :), vajaan 20 km päästä.
Janna nyt sitten on vieroittanut ittensä minusta. Toissapäivänä kelpas tissi vasta illalla, eilen pari kertaa ja tänään aamulla. Oon nyt sitten suosiolla antanut pullosta, ei jaksa enää tapella. Aamulla aion vain yrittää imettää, muullon korviketta.
Banaani-riisipuuroa on nyt syöty 3 aamuna eikä oo mitään ihmeempiä oireita ilmaantunut, joten ehkä pian aloitamme iltapuurot..
Sanoin just miehelle, että hän voikin pian opetella laittaan Jannan yöunille, ku kerran tissiä ei enää tarvita.. Lupasi ainaki suunnitella asiaa..
Juups, sunnuntaina kummipojan 11v- synttäreille, jopa se aika rientää ku sekin kossi jo niin vanha. Pitäs huomenna ettiä jotai lahjaa, niin ja syöttötuolia meinattiin myös käydä kattoon.
Mutta eikai tässä muuta tähänhätään. Lisää taas toiste!
Hyvää viikonloppua kaikille!
Nitta ja Janna, puolivuotias

Mukava viikonloppu kohta takana. Mies kävi isojen kans teatterissa. Varasin huhtikuulle mulle ja esikoiselle liput Kaupunginteatterin "Kaunotar ja "hirviö" esitykseen. Hesarin kuvauksen perusteella kuulosti tosi kivalta.
Inari syö jo tosi hienosti kiinteitä ja mekin innostuttiin hankkimaan syöttötuoli. En uskalla pitää pitkään, ku ei istu vielä itse. Käytettynä ostettiin perusmalli. Liinat möin pois kaverille ja ajattelin tilalle hankkia jonku rinkka-tyyppisen. Osaako joku suositella? On liinaan mielestäni turhan painava ja kaipaan jotakin yksinkertaista tapaa kantaa.
Mies on saikulla koko ensi viikon, loukkasi kätensä. Ei pysty Inaria kantamaan, mutta muuten on tässä apuna ja seurana. Ihan kivaa. Ehkä aloitan kuntokeskuksella totuttelun parkkihoitoon. Onko jonku vauva jo ollu? Mieletön flirtti tyttö meillä, kuten ikään taitaa kuulua...
Kirsi ja INari
J.K Mulla muuttui raskauden aikana allergisuudet (paheni). Varasin lääkärille ajan, jotta sais jotain tutkimuksia. On jatkuvaa kutinaa nielussa ja nenässä, sekä flunssaa. Tuntuu, että koirammekin aiheuttaa allergiaa mulle.

Moi taas,
Kirsi, mä oon kans miettinyt, että joku rinkka ois kiva, vois kantaa Jannaa selässä.. Yks tuttava hiihti viime talvena vauva selässä rinkassa, tais olla jotai 7kk se vauva ja hyvin viihtyi.. Sitä vois itekkin harrastaa sitten kevättalvella kestohangilla..
Hui, ulkona on kylmää ku tuli kunnon pakkanen, ei pääse vaunuilemaankaa nyt ollenkaan. Aina säät esteenä, tuulee kovaa, sataa tai liian kylmä tai sit vaan joku tekosyy.

Jeps, huomenna äitipiiriin ja sit mun kaveri tulee käymää 3kk poikansa kanssa. Mennään ehkä ostoksille tai sit mä jään lasten kanssa kotiin ja kaverini käy yksin. Mut nyt meen syömään tän päivän ekaa ruokaa, pakastepizzaa.. Ja sitte twin peaks.. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
Niin joo, kyllä meidänki neiti on nyt melko flirtti ja yleensä tosi hyväntuulinen, ihanaa! :)

Nitta ja Janna

Oltiin jo pudottu pitkästi toiselle sivulle, niin ihan vain nostelen.
tänne ei mitään ihmeitä, just nostin typykän sänkyynsä nukkumaan ja sinnehän tuo taisi simahtaa samantien. Ainakaan vielä ei mitään kuulu. Nyt oottelen miestä iltavuorosta..
Kirjoitelkaahan nyt, ettei tarvi aivan omia tekstejä vain lukea :)

NItta ja Janna

Aurinkoista pakkaspäivää täältä Itä-Uudeltamaalta. Taitaa olla tänään ihan sisäpäivä kun pakkanen täälläkin lähentelee -20 astetta. Täytyy laittaa takkaan tulet ja nautiskella sen lämmöstä. Tarkeneeko joku muu ulos tällä säällä?

Voi että.. meidän unelmanukkujalle on tullut nyt joku ihme vaihe päälle. Herää monta kertaa yössä itkeskelemään. Kaikki sympatiani niille, jotka ovat vauvojensa kanssa heräilleet koko puolivuotisensa. Meillähän Minsku on aina ennen tätä nukkunut melkein täydet yöunet, parhaimmillaan 9 h heräämättä tai herättämättä minua kertaakaan siinä välissä. Nyt saattaa itku tulla monta kertaa tunnissa tai tunnin välein. Meinaa vähän itseä väsyttää. Oon vielä niin mielettömän onneton nukahtamaan uudestaan kun herään. Viime yönä tosin olin jo itsekin niin väsy, että uni tuli silittelyjen jälkeen melko pian. Onko muilla yörytmit muuttuneet? Oiskohan tämä joko hampaita tai sitten alkavaa vierastamisvaihetta. Jos on yöllä äitiä ikävä.

Täytyy mennä vaipan vaihtoon, jatkan taas. Mukavaa päivänjatkoa!

t. Assari ja Minea

Meillä myös on yöt vaikeita. Lassi heräilee vähän väliä, parina yönä olen aamuyöstä luovuttanut ja ottanut pojan viereen, että saan edes hetken nukkua itse. En tiedä mikä Lassia itkettää, olisikohan hampaat??? Normaalisti Lassi on heräillyt kerran-kaksi yössä.

Muuten tänne ei kuulu ihmeempiä, ajattelin vain kommentoida vähän tuohon uniasiaan.

Saara ja Lassi (viiden päivän päästä 7kk)

moi taas pitkästä aikaa..

Mitä teidän vauvat jo osaa? Mietin vaan kun kaverin 7,5kk seisoo jo ilman tukea. Nelli on vasta ruvennu kääntyilemään. Tietenkin kaikki kehittyy omaan tahtiin, mutta kunhan nyt utelen..

Vähän hävettää kertoa kun jo olin niin ehdoton kertoessani, että erotaan miehen kanssa, kun nyt päätettiin vielä kokeilla josko tämä toimis. Oltiin vkl:na yhdessä ulkona. Itsestäni kyllä tuntuu usein, että tämä on tuhoontuomittu suhde.

Nellikin syö tai yrittää syödä 5 tukevampaa ruokaa päivässä, ainut vaan etten saa kaikkia aina mahdutettua päivään, kun Nelli syö 3h välein, aamulla klo9, sitten klo12, klo15, klo18 ja sitten usein sammuu ennen iltapuuroa.

Nellikin on ollut itkuinen, varsinkin iltasin. Hampaita mietin minäkin, mutta tiedä sitä sitten.. toivottavasti ei olis mitään allergiaa, annoin mansikkaa pari päivää tai vakavampaa.

Nyt en jaksa kirjottaa enempää, vasta heräsin niin ei oikein ajatus kulje..

Meillä myös yöt vaihtelevia, välillä nukutaan ja välillä ei. Otn myös usein viereen nukkumaan jos levoton yö, pääsee helpommalla.
Kirsi, ajattelin myös mennä keskimmäisen kanssa katsomaan sen Kaunotar ja Hirviö. Vaikutti tosiaan aikas hyvältä.
Noista taidoista sitten, meillä käännytään molemmin päin, ryömitään, taputetaan kaikkea, toissapäivänä oppi myös taputtamaan käsiä yhteen ja mikä minusta on ihmeellistä että Jenna osaa itse laittaa tutin ihan oikein suuhun!Nyt kun Jennaosaa ryömiä niin aina kun kyllästyy tai alkaa kitistä niin ryömii mua kohti ja kitisee. Aika suloista kun osaa näyttää et nyt haluaa syliin. Taidothan kehittyvät tosi paljon eri aikaa eri lapsilla ja tuo 7.5 kk seisomassa on kyllä tosi aikaisin. Mun yhden kaverin vauva alkoi kontata vasta 10 kk ikäisenä.
Tää mun teksti voi olla vähän sekavaa, kun mulla nuhanen ja kitisevä vauva samalla sylissä.
Niin ja Liuku, eihän tossa mitään hävttävää ole että yrittää kuitenkin vielä. Ainahan se on parempi lapselle jos vaan onnistutte!

Vielä tuohon osaamiseen.. Meillä kans käännytään vauhdikkaasti suuntaan jos toiseen, sillätavalla pääasiassa liikutaan lattialla tai sitten jos mahdollista, niin peruutellaan. Ei osaa ryömiä vielä, mutta nostaa jo vartaloaan ja välillä koukistaa jalkoja massun alle. Varmaan kohta mennään ja lujaa.
Äänteistä sen verran, että selkeitä tavuja tulee: tä-äi-pä-na... Minea juo lasista (autettuna tietysti), mikä on hänen lempipuuhaansa, taputtelee kans, ojentaa käsiä jos haluaa syliin.. varmaan ihan normaalia kehitystä. Ai juu, meillä on istunut tuettuna syöttötuolissa pitemmän aikaa ja neuvolassa tuli suojeluheijasteet sivulle ja eteen, se on ymmärtääkseni semmonen, mikä ei vielä ole ihan ajankohtaista.

Vielä tuohon yöheräilyyn, meillä ei todellakaan auta ottaa viereen yöllä. Siitä laps raivostuu viimeistään. Aamulla saan hänet nukahtamaan viereen, mutta en yöllä.. Meillä mies meni jo toiseen huoneeseen nukkumaan täksi viikoksi kun tekee ympäripyöreitä päiviä..

Moikka vaan, viikko hurahti niin etten huomannutkaan. Mä olen enemmän kiinnostunut noista pul-täyttövaipoista eli saat myydä muille vaipat :) Ja sitten kun kysyit siitä kantamisesta niin meillä on rengasliina käytössä koska sen voi vaan heittää olalle ja menoksi :) Just jos vaikka ruokaa laittaa niin on lapsi nopeasti ilman sidontoja sylissä. Tai sitten on myös kantopussi. Zolowear merkkiset on aivan unelmia ja mä niitä kuolailin jo mutta on vaan aika hintavia.

Me oltiin tänään 6kk neuvolassa ja siellä ei mitään ihmeempiä ollut. Aino painaa 7110g ja on 68cm pitkä. Tasaisesti kasvaa. Pikkuisen ollaan kiinteitä alettu ottamaan kuviohin. Syy siihen on neidin kiinnostus ruokaan. Hän katselee kummissaan kun muut työntää ruokaa suuhun eikä kukaan anna hänelle mitään :)
Aino ei vielä liiku mihinkään, vain kääntyy vatsalleen. Isoveljensä kun konttasi j o kovaa puolenvuoden iässä ja 7kk nousi tukea vasten pystyyn. Että älä ole Liuku
ihmeissäsi, jokainen tosiaan kehittyy omaan tahtii. Sitä vaan aina tuppaa vertailemaan. Ja sitä paitsi minä olen tosi tyytyväinen ettei Aino vielä liiku, koska isoveikka ei oikeen vielä muista ettei roinia saa jättää lattioille koska sisko laittaa ne suuhun. Saa vielä olla huoleti hetken, eikä juosta koko ajan katsomassa että mitä Aino syö.... ;)

Mulla ei vielä ole menkat alkaneet ja jos samanlailla menee kuin viimeksi niin kesällä vasta voi odotella. Mulla oli viimeksi 11 kk pois. Samanlaiset oli kuitenkin kun ennen odotusta ja synnytystä mutta mulla hävis kivut oikeastaan kokonaan. Sitä ennen olin yleensä aika kipeä menkkojen aikaan. Eli minulle on vaan positiivista jälkeä jättänyt.

Nytpä lähden kahvin keittoon koska (HARVINAISTA) molemmat nukkuvat päiväunia!!!

eewi ja aino (huomenna puoli vuotta)

Alkuperäinen kirjoittaja liuku.:
HEINÄMAMMAT 2006
19.6. -Rinkeli-, poika, 4145 g , 54 cm
22.6. Minna, Otso (esikoinen), 2950g, 48cm
22.6 Anne, poika, 3610g, 49cm
23.6 Tyttö82, Rosa 3275g,50cm
24.6. Eija, Teemu, 2960 g, 47 cm
26.6 Manteli, Netta 3120g, 48 cm
28.6 Saara, Lassi (esikonen), 2810g, 48cm
3.7. Lalla, poika, 3360g, 51cm
9.7. Anu, Anna (esikoinen), 3360g, 50cm
10.7. Salli, Iiro (esikoinen), 4920 g, 55 cm
10.7. Nitta, Janna (esikoinen?), 3090g, 48cm
11.7. Satu, Pinja (esikoinen), 4050 g, 51 cm
12.7. Assari, Minea (esikoinen), 3940 g, 50 cm
12.7. Nin@, Jesse (esikoinen), 3670 g, 51,5 cm
12.7 Ponnari, poika, 3720g, 52cm
13.7. Eeva, Saana (esikoinen), 3600 g, 50 cm
16.7. Pinja, Jenna(kolmas), 4010g, 51cm
17.7 äityli78, tyttö, 3350g, 51cm
18.7 Hanne, Topias (esikoinen), 4040g, 52 cm
19.7 Liuku, Nelli, 3642g, 51cm
19.7 Ulpu, poika (esikoinen), 3316g, 51cm
23.7 Kirsi.73, Inari (kolmas), 3285 g, 45 cm.
23.7. Tiina, poika, 3740g, 52cm
24.7 Eewi, Aino, 3922g, 51cm
27.7. Saimi, poika, 3450g, 49,5cm
27.7.minä-75, poika, 4120g, 56 cm
29.7. minä,Juuso,3660g,50 cm
2.8. Mimmu, tyttö, 2930g, 47 cm
4.8 Satu-81, Venny (esikoinen) 4040g, 55cm

Konsertti takana viime perjantailta oli tosi ihana ilta parhaan kaverin kanssa konsertti oli tosi mukava!!!! Meille ei ihmeitä siivoiltu vain ja nautittu kotona oleskelusta.Rosa nukkunut päivällä nyt aika huonosti 30-50minsaa ja sit jossai 16-17 aikaa onkin tosi väsynyt ja nukkuu parikin tuntia ihme rytmissä nyt menee.Ruokaillaan aamusta imetän sit riisipuuro hedelmäsoseen kera,iltapäivästä kasvissose ja imetys,iltapäivästä kasvissosetta ja joku hedelmäsose "jälkkäriksi" tai myöhemmin sit ja kaurapuuro illasta ja imetys ja usein imetän pari kertaa nopiden lisäksi.Aika jännä mul meni nännity ihan rikki tossa ja oli tosi kipeät pari p mut onneks meni ohi...No nyt syömään omatekemiä sämpylöitä ja nukkumaan kun on hetken saanu rauhas istua ja olla.Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!! Liukulle ei muuta kun zemppiä vaan ja toivotaan että onnistutte!!!!
tyttö82 ja Rosa 7kk:)

unohtui Nekulle vastata viimeksi, hyi minua! Meillä oli myös se lonkkakontrolli ja kaikki oli kunnossa! Ihanaa että teilläkin kaikki kunnossa nyt kun viimeksi oli niin dramaattinen käynti.Näin nämä meidän pienet lastalapsoset ovat vaan saaneet terveen paperit :).Vielä ainakin yksi kontrolli jäljellä siinä puolitoista vuotiaana.

Liuku. Ei sun tarvi selitellä miksi ette eroa ; ) Minusta ainakin luonnollista, ettei päätös synnyt päivässä ja välillä uskoo ajatukseen enemmän, välillä vähemmän. Meillä on tilanne ok, jatketaan toki harvakseltaan käyntejä pariterapiassa. Ulkopuolinen apu auttanut taas. Vinkkinä, että pariterapioissa voi käydä myös yksinkin, jos toinen osapuoli ei ole kiinnostunut!
Inarin taidoista: pyörii akselin ympäri, peruuttaa ja kääntyy molemmin puolin. Muriseminen on siitä hauskaa! Tosiaan samanki perheen lapset voi olla erilaisia. Meillä esikoinen oppi ihan kirppuna kaikki ja itsekin olen kuulemma kävellyt 10 kuukauden iässä.
Hirvittää tosiaan nuo kanto"reppujen" hinnat. Pakko varmaan sinne Egyptin matkalle jotain hankkia. Liinat myin jo tosiaan pois. Kiitos Eewi vinkistä.
Kirsi ja Inari (6kk+2 pv.)

Yhdyn Kirsin vastaukseen eli Liukulle samoja terveisiä täältäkin. Parempi katsoa kuin katua liian hätiköityä ratkaisua - mutta toisaalta ei kuitenkaan kannata jäädä suhteeseen roikkumaankaan ja odottamaan JOS se joskus paranisi.

Iiro pyörii myös vatsallaan lattialla. Menee konttausasentoon ja "syöksyy" eteenpäin, niin saa lelun hiukan kauempaakin, mutta muuten ei mene eteenpäin. Vatsallaan luistaa taaksepäin ja voi hetkessä mennä liukkaalla lattialla tosi kauaskin (huoneen toiseen päähän tuntuu tässä vaiheessa vielä kaukaiselta =)). Vatsalta selälleen on pyörähtänyt viime päivinä muutaman kerran, tuntuu olevan enemmän vahinkoja kuin tarkoituksellista. Konttausasennosta myös nousee varpailleen (nostaa polvet lattiasta) ja toisinaan ihan jalkapohjille kuin lähtisi karhunkävelyä menemään. Murinaa on meilläkin, mutta ei juuri muuten "juttele". Eli mitään tavuja ei mielestäni vielä hoe.

Omena teki meillä selkään pientä punaista näppyä, ainakin oletetaan johtuvan siitä. Nyt on enää pientä karheutta ja muutama kuiva punoittava kohta selässä. Kuukauden tauon käski neuvolasta pitää tuon omenasoseen kanssa. Ruusunmarjaa on nyt sitten maisteltu, mutta ei tunnu oikein nuo marja/hedelmäsoseet maistuvan, perunajutut menee paljon paremmin. Hyvä tietenkin niin päin, mutta olisin kuvitellut, että makeampi sose menisi kuin "kuumille kiville".

Yöt on vielä rumbaa, heräilee kahden tunnin välein ja annan rintaa, kun en ole jaksanut alkaa hyssyttelemään muuten. Aiemmin söi kolmen tunnin välein. Jospa se iltapuuro jossain vaiheessa alkaisi auttaa, kun sitä aletaan syödä... Ainakin itsellä olisi varmempi olo, että ei nälkäänsä itke yöllä. Neuvolassa muuten sanoi, että liha ja viljat tulisi aloittaa eri aikaan, mutta ei väliä kumman aloittaa ensin.

Päiväunet tuntuu nyt maistuvan. Taidan mennä tyhjäämään pesukoneet, kun on aikaa.

Salli ja Iiro 6 kk 2 vko

Heips täältäkin
Liuku: Ihan samaa mieltä minäkin edellisten kanssa. Hyvä juttu vaan jos jaksatte vielä yrittää miehen kanssa, varsinkin jos yritys tosiaan tuottaa tulosta. Tsemppiä! :)

Tänne ei ihmeitä, mulla vähän huono olo. Täällä edelleen liikkeellä se hurja vatsatauti. Tuntuu, että ketä vaan jututtaa, niin on juuri tavannut jonkun jolla se tauti on. Pelottaa, että se tulee meille.. Miehellä tuotatin eilen jo jaffaa ja salmiakkia (mun sairastusruuat) varalle. Muutenkaan ei ole oikein ollu ruokahalua tänään ja päätä alko särkeä.
Pitäis kohta viedä Janna päikyille. Eilen nukahti eka kertaa päikkäreille yksin omaan sänkyynsä ja aamupäivällä tänään toimi sama homma. Ihanan helppoa, jos onnistuu jatkossakin, ku välillä pitänyt nukuttaa 45 min ja sit nukkuu vain 30 min.. Turhauttaa.

Ruoka ei oo neidillekään oikein meinannut maistua. Epäilen taas että hampaita tulisi, koskaa purulelut ovat nyt niin kovalla koetuksella ja tuttipulloa "puree" myös paljon, mutta saapas nähdä.. Kirjoitin tuonne ihan oman sepostuksen ruokailusta.. Meinaan siis, että jos vielä jättäis sen yhen aterian päivästä pois, niin sais maitoa menemään paremmin. Kolme ateriaa päivässä, sillä mennään nyt ainakin hetken aikaa.
Iltapuuro on maistunut ihan hyvin, sen jälkeen on käyty iltapesulla ja sitten vielä maitoa ja sänkyyn.
Jannalla on punaiset ja karkeat posket, onkohan jotain allergiaa.. Mulla on kyl itellä pienenä ollu samanlaiset enkä oo millekään ainakaan nyt aikuisena allerginen. Oon nyt kokeillu jättää persikan pois, sitä on kyllä monissa soseissa, mut ainakaan vielä ei oo huomattu eroa.. Oon kyllä antanu jo monenlaista ruokaa, joten on sitte miettiminen mistä johtuu, jos allergiaa..

Janna on tänää käänytynyt muutaman kerran vatsalta selälleen, mutta toisinpäin ei käänny. Kyljelleen menee kyllä ja varpaat sitten suuhun, hauskan näköistä. :)
Välilä vatsallaan ollessaan Janna vetää vähän jalkoja koukkuun ja nostelee vartaloaan, muttei ole vielä hoksannut miten liikutaan.
Juu, tänään ei ollutkaan muskaria, opettaja sairaana, joten on oltu vain otosalla. Meinasin, että lähdetään vaunuilemaan, mutta ulkona onkin kova tuuli niin ei viisinyt. Mutta taidampa lähteä kurkkaamaan nukahtiko tyttö ja sitten teen keittoon ja kaunareiden pariin :)
Moikka sitten vaan kaikille
Nitta ja Janna 6kk 2vko

Nitta, meillä Jennalla välillä myös punaiset ja kuivat posket. Mietin aina välillä jos on allergiaa jollekin ja oon kokeillutkin, mutta ei vaikutusta. välillä vaan posket sellaset ja välillä hyvät. laitan niihin perusrasvaa jos ovat kuivat. Jennalla kyllä muutenkin atooppinen iho joten voi liittyä siihenkin. Meillä vaan flunssa jyllää. Jennalla nenä kokoajan täynnä räkää eikä mikään konsti auta. Kaikki unet siis minimaaliset.Alkaa olla aika räåtti olo sekä mulla ja miehellä ja tuleekin sitten kiukuteltua toisillemme...

Piti minunki kommentoida, että on monesti nuo posketa punaiset ja karheat. Siskolla oli aikoinaan samanlaiset ja sillä todettiinki lievä allergia maitoon ja munaan. Ne meni itsestään ohi, eikä vaikuttaneet elämään. Eli en tiedä, onko jotain allergiaa vai ihan normaalia. Pitää neuvolassa kysyä. Muutoin en pahemmin neuvolasta perusta, ku täti vaihtu. Tämä nykyinen on keski-ikäinen, jota kiinnostaa vaan kaikki mitat. En voisi kuvitellakaan avautuvani hänelle, jos olisi jotakin huolia. Sikäli siellä käynti ei oikein kiinnosta. Ihan mukava ihminen sinänsä.
Meillä Inarilla lisääntynyt vissiin pissamäärä, ku kestot tarvitsee reilusti lisäimua, tai tulee läpi. Se onkin jo iso tyttö. Mielenkiinnolla odotan mimmosilla imuilla pärjää vaippakauden. Toisaalta tarkoitus olisi aloittaa pottahommat ainakin kesällä.
Inarilla on ollut tuo flunssa yli kuukauden. Antibiootit söi ja krohina ja yskä väheni selvästi, muttei loppunut. Onneksi yöunet on meillä hyvät. Teki viime yönä ennätyksen - 11 tuntia unta heräämättä.
Jaksamista teille, joilla uniongelmia vauvoilla. Tiedän kuinka raskasta se on (esikoisen ajalta)!
Mukavaa viikonloppua!
Kirsi ja Inari

Meillä tuli kaulaan ihottuma joka ei mennyt ohi ja tilasin ajan yksityiseltä. Lääkäri sanoi, että kyseessä on taiveihottuma ja lapsella on atooppinen iho koska posket ovat karheat ja punertavat. Eli huokaisin helpotuksesta ettei allergiaa.
Tosin allergisen lapsen eräitä ensimmäisiä "tuntomerkkejä" on kuulemma punaiset ja karheat posket...(?)
Noh, olen nyt tähän lääkärin vastauksen tyytyväinen ja rasvannut perusvoiteella joka aamu ja ilta vauvani posket. ja koitan olla jattelematta että viittaisi johonkin allergiaan, koska muualla ihossa ei ole mistään mitään merkkejä eikä ole ragoinut erilaisille ruuille. ja taiveihottumakin meni kaulata lääkerasvalla ohi.

Moi
Vaikuttaa olevan yleistä tuo poskien karheus ja punertavuus. Mä oon myös rasvannut aamua iltaa perusvoiteella.. Katsellaan nyt miten menee, pitää varmaa jossain vaiheessa kysyä neuvolasta mielipidettä. Mutta toivon ettei mitään allergiaa. Vaippaihottumaa ei ole ollut ollenkaan missään vaiheessa.
Kaulassa on ollut jotai ihottumaa parisen kertaa, mutta uskon, että iho on vain ärtynyt ruuasta ja maidosta jota valunut kaulaan. On siis kuitenkin mennyt ohi yleensä yön aikana, kun puhdistettu illalla..

On ollut pitkäntuntoinen viikko kun miehellä iltavuoro. Nyt tuo tulikin kotiin, lakaisee näköjään lumia tuossa portailla. :)
Janna nukahti puolisen tuntia sitten, ihmeen kauan oli sängyssä hereillä ja jutteli itsekseen. Ihanan kuuloista.
Tänään pyöriminen on jatkunut, kun laitan vatsalleen niin pian kääntyy siitä selällään ja sitten huutaa tuskaisena.
Maistettiin tänään vadelma-ruusunmarjasosetta. Kyllä kelpasi. Hymyssä suin söi menemään. :) Iltapuuro ei sitten oikein kelvannutkaan.
Ainiin , oletteko keränneet niitä bona-etikettejä, joilla sais niitä legoja. Harmittaa ku huomasin kampanjan niin myöhään. Laskin tänään etiketit, niin 40 pistettä puuttuu, jos laskee mukaan kaikki purkit mitä oon ostanut jemmaan...
Mutta eipä tässä kummempia kuin hyvää viikonloppua vain kaikille. Taidan mennä katteleen tv:tä ja suihkuun.

Nitta ja Janna 6kk 2 vko

Oltiina pudottu! Meillä keskimmäinen loukkasi jalkansa ei ei pysty astumaan (tapahtui eilen). Yhdeltä lääkäri ja jännittää peruuntuuko matka, joka olisi kahden viikon päästä. Pitäkää peukkuja.
Inarin puolesta muuten hirvittää, ku kaikki on suussa. Äsken kakoi paperinpalan takia. Ehdin jo huolestua, mutta onneksi nielaisi sen. Kun on isompia lapsia, ei voi lattiat olla ihan steriilit. Vai miten teillä muilla...
Kirsi ja Inari

Mihin te muut olette hävinneet? Meillä huipputylsä päivä. Keskimmäisen lapsen jalka kipsissä ja ei saa kävellä viikkoon. Sen jälkeen kipsin kans saa sentään kävellä. Ja matka tietenki peruuntui! Inari on aika rasittava. Kitisee ja vaatii huomiota koko ajan. Hermo menee. Tilasin ERGO-kantorepun sille. Oli sairaan kallis, mutta nyt aika tarpeellinen. Ajattelin laittaa kipsikoipisen lapsen rattaisiin ja kantaa Inaria repussa. Muutoin isompi ei saa yhtään raitista ilmaa NELJÄÄN viikkoon....
Kirsi ja INari

Yhteistyössä