+++ HEINÄKUUSSA PLUSSAAVAT, elokuuta suunnittelevat +++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macy gray
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nallekarkki > Oletko aivan varma, että vuoto oli menkat? Onko sulla normaalistikin niukat kuukautiset vai oliko nyt ihan erilaiset? Itse tuossa tilanteessa varmaan testaisin ja varmistaisin (kuten olen tehnytkin). Plussaonnea!

äizikkä > Minä päivänä sulla oli ovis? Voin lisätä sinut piianilijoiden listalle. :) En ole vielä laittanut, kun en ovispäivää tiennyt.

Mariel85 > Kiva jännäillä samoilla päivillä. :) Mulla on luteaali sen 16-18 vuorokautta, joten taidat päästä ensin testaamaan. Toivottavasti päästään testaamaan ja katsomaan kahta viivaa.

Molemminpuolinen nippailu on ihan normaalia. Silloinhan niitä epäidenttisiä kaksosia tulee, jos molemmat munasolut vielä hedelmöittyykin. Luulisi olevan siis paremmat mahdollisuudet plussata vaikka vain yksi tärppi kävisikin. :)

+++ HEINÄKUUSSA PLUSSAAVAT, elokuuta suunnittelevat +++

torstai 29.7.2010

1358648zyp1gbh84i.gif

KUUMEILEVAT
wilkat.....................kp45/35...................................3. lapsi.....yk8
An-nie....................kp38/~30................................1. lapsi......yk3
Allie81....................kp37/35-38.............................3.lapsi.......yk3
marika 83...............kp35/35-45.............................1. lapsi......yk6
NeliApina................kp31/24..................................4. lapsi......yk3
Viulu......................kp29/28-30..............................4.lapsi.......yk1
iloksi......................kp28/?...........................27v.....1. lapsi.....4v+
macy gray..............kp27/19-47(32-34).........30v....2. lapsi.....yk9
Liina87...................kp26/30.........................23v.....1. lapsi....yk2
Mariel85.................kp25/?......................................2. lapsi....yk3
nereida..................kp24/29-30..............................2.lapsi......yk2
BloodyEnd..............kp21/30........................19v.....1. lapsi.....yk32
äizikkä...................kp18/28.........................23v.....3.lapsi......yk4
Minnäi....................kp13/28-31....................31v.....4. lapsi.....yk3
saraji.....................kp13/28-30....................33v.....4. lapsi.....yk5
Manzu....................kp11/34-37...............................3.lapsi......yk8
NoBlood.................kp11/25-28...............................1. lapsi.....yk
valtsukka...............kp10/38~
Vuokko84...............kp8/30....................................2.lapsi...... yk1
TUUtikiks................kp7/28..........................29v.....2. lapsi.....yk3
Hiipu1.....................kp4/27-29...............................................yk2
Nallekarkki.............kp4/28.....................................2. lapsi.....yk2
Auneli....................kp3/28-30.....................27v.....2. lapsi.......yk1
tatskattu................kp2/29-31.....................24v.....2.lapsi......yk2
Peppi Pitkäkorva........................................27v.......3.lapsi
äiti x4......................................................................5.lapsi
inspire....................................................................1. lapsi
miimi10
HelinäKeiju10

746155g1cctb3bvi.png

TAUSTALLA
mahara
Agaetis
Amf
adora
Sanelma
Sone Sinful
Coya
Paha päivä
Marble
very important baby
Nasukka82
Heathy
A-H
pia
Mukiin menevä
viuhpiipore
toiveikas -87
Safiirix
Sarmiina
Taikapeili
MiiJane76
Shiny

73608rscs7sk1h2.gif

PIINAILIJAT
Allie81..............dpo10
nereida............dpo9
iloksi.................dpo8
macy gray........dpo2?
Mariel85...........dpo2

new_arrival_congrats.gif

PLUSSANNEET
2oo9 joulukuu:
MaybeSomeday :flower: Tellu30 :flower:
2o1o tammikuu:
Riemu :flower: tyyty85 :flower: Lara- :flower: ennie :flower: Hyväsetti :flower: jemppero :flower: Auroora :flower:
2o1o helmikuu:
HayLina :flower: Leli82 :flower: Neila :flower: sutulii :flower: Sintsu78 :flower: Eveny :flower:
2o1o maaliskuu:
RiikkaVaan :flower: piprane ema :flower: Sanelma :flower: Ezziina :flower: Tinker Bell :flower: miya :flower: AaVee :flower:
2o1o huhtikuu:
Unelmahöttö :flower: babar :flower: Neppi :flower:
2o1o toukkokuu:
Piupula :flower: icefairy :flower: Milja Sivupolku :flower: Sophie84 :flower: vauvahaaveilija85 :flower: Onnellinen x5 :flower: onnipellervo :flower:
2o1o kesäkuu:
Auneliini :flower: samara88 :flower:

PLUSSANNEET 2010 heinäkuu:
mimia85................04.07. ....kp27/23-28............2. lapsi.....yk2
Jade-.....................05.07.....kp38/31..................1. lapsi....yk5
ToinenToive...........09.07......kp25/28. .....20v.....2. lapsi.....yk6
Jinda.....................12.07......kp34/~31...............1. lapsi.....yk4
tombatar...............12.07.....kp25/25.................................yk10
Plink......................14.07.....kp27/28-29...22v.....1.lapsi......yk1

1528694wkro1draq3.gif

HAAMUILIJAT

Nallekarkki > Tuosta pco:sta ja luteaalivaiheen pituudesta piti jo aikaisemmin kommentoida, mutta unohtui. Eli pco:n oireet ja vaikutuksethan ovat yksilöllisiä eli vaihtelua eri ihmisten välillä voi olla paljonkin. Itselläni kierto pidentyi, epäsäänöllistyi ja luteaali piteni tilanteen pahenemisen myötä. Mulla on ollut joitakin oireita jo tosi kauan, mutta vasta menkkojen alettua uudelleen lapsen synnyttyä alkoi nousta huoli. Kierto palasi normaaliksi, mutta pian alkoi kierto-ongelmat ja akne sekä hirsutismi lisääntyi. Menkkakipuja mulla on ollut aikasemminkin, mutta ovista en ole tuntenut ennen raskautta. Kivut kovenivat tilanteen pahetessa ja koska yleensä tunnistan oviksen helposti, niin luteaalin piteneminen on helppo ollut todeta. Ennen raskautta kierto oli 29-31 päivää eli luteaali oli todennäköisesti suunnilleen keskivertoinen 14 vuorokautta.

hmmm.. no siis laskurin mukaan ois dpo 2.. kai.. en siis oo sitä testaillu, tai mitään; ihan tollasella nettilaskurilla.. ;) oon miettiny et jos nyt ei ala vielä tällä kierrolla tapahtuu, vois harkita niitten ovistestien ostoa.. jakakaa kokemuksia, onko niistä hyötyä???

Heippa! Nyt täytyy ihmetellä! Minulla oli ylimääräisiä first signal ovistestejä ja huvikseen eilen illal tein testin, koska olen kuullut että ovistesti joskus saattaa näyttää raskauden. Yllätys oli suuren suuri, kun testiin pamahti tasavahvat viivat! Tein aamulla toisen, ja silloin testiviiva oli jopa hiukan tummunut edellisestä testikerrasta. Tein äsken vielä vauvakuume päissäni kolmannen ovistestin, ja taas tuli tasavahvat viivat! Onko muilla kokemusta tälläisestä? Ja ovulaatio tosiaan oli ihan varmasti silloin 9-10 päivää sitten! Anteeksi oma napaisuus, käyn hermona :(

nereida kuulostaapa jännältä.. Kyllähän ne hormonit aika samankaltaiset on ja se saattaa se ovistesti tunnistaa raskaushormoninkin. Mutta kannattaa asia kyllä sillä raskaustestillä varmistaa. Mut jännät paikat sinulla kyllä! :) Toivottavasti se olis nyt se raskausplussa sieltä tuloillansa :)

plussatuulia sinulle!!

Minun oli ihan pakko tulla valittamaan.. meillä näyttää mittari nyt varjossa 36,1 astetta. Alkaa jo aikalailla hikoiluttamaan. Mutta... kun huomiseen jaksaa, niin huomenna on jo luvassa vähän viileämpää :) Rajansa kaikella... myös helteillä :)

Jipii!! Saan kuin saankin uuden paketin testejä. Huhhuh. Olin melkein jo heittänyt kirveen kaivoon :)
Kunhan ne vielä löytävät perille, niin sitten hengähdän helpotuksesta :)

Muoks.
Ja lämpömittari näyttää nyt siellä varjossa 37,9 astetta... kohta tässä alkaa olemaan ihan kypsä...

Alkuperäinen kirjoittaja nereida:
Heippa! Nyt täytyy ihmetellä! Minulla oli ylimääräisiä first signal ovistestejä ja huvikseen eilen illal tein testin, koska olen kuullut että ovistesti joskus saattaa näyttää raskauden. Yllätys oli suuren suuri, kun testiin pamahti tasavahvat viivat! Tein aamulla toisen, ja silloin testiviiva oli jopa hiukan tummunut edellisestä testikerrasta. Tein äsken vielä vauvakuume päissäni kolmannen ovistestin, ja taas tuli tasavahvat viivat! Onko muilla kokemusta tälläisestä? Ja ovulaatio tosiaan oli ihan varmasti silloin 9-10 päivää sitten! Anteeksi oma napaisuus, käyn hermona :(

Mulla ainakin viime raskaudessa ovistestit näytti vahvoja viivoja ku huvikseni tein. AIkas hyvältä siis kuulostaa. Ei yhtää r-testiä löydy jemmasta ;)
Isot peukutukset!

Täällä myöski nahkeen kuuma hiki!!! mutta onneksi sisällä on kivan viilee, kiitos siitä ilmalämpöpumpun :heart:

Hienoa että iloksi sai uudet testit!!

Kuten eilen ounastelinkin, menkat alkoivat tänään. Tai siis on tullut vasta kaksi "tippaa", mutta huomenna tai ylihuomenna varmasti alkaa kunnolla suihkuta. Mistään kiinnittymisvuodoista tai sen sellaisista ei kyllä nyt valitettavasti ole kyse, koska vatsani on juuri sellainen, kuin aina menkkojen aikaan: kipeä ja jomottava. Ei voi erehtyä! Uutta tässä kierrossa kuitenkin on aikaisempaan verrattuna se, että vatsa tuli kipeäksi jo kaksi päivää ennen menkkojen alkua. Yleensä vatsani alkaa jomotella vasta menkkojen alettua. En kestä, jos minulla aikoo tulevaisuudessa olla aina tällaiset järkyttävät pre-kivut!!! Toivottavasti tämä on vain joku ohimenevä vaihe... Miten teillä muilla täällä, onko teillä vatsa kipeä jo ennen menkkoja??

Mulla on kaksi clearblue testiä odottamassa. Mutta en tiedä milloin uskaltaisi tehdä ensimmäisen. Ti-to välillä pitäisi ensi viikolla menkat alkaa. Yritän kohta laittaa kuvan ovistestistä jonka tänään tein. Palauttakaa mut maanpinnalle... Ehkä itse vain kovasti toivon että ne on tasaviivat :/ vasta kiertopäivä 23/28-30 menossa niin en uskalla raskaustestiä tehdä vielä.

Ja iloksi kiva että saat uudet testit!! :)
NeliApila hyvä että kierto alkaa tasaantua? Onko ehkäisyn lopettamisesta kauan? Minä lopetin laastarit 30.5 ja eka kierto venyi pitkäksi. Nyt jännään tätä tokaa kiertoa, ehkä tärppi on käynyt. Oireet ainakin sen mukaisia ja toi ovistesti kummastutti!

nereida: Vitsi et on jännää! :kieh: Onko toi kuva ovistestistä siis? Ihanselvä plussahan se on! :flower: Raskaustestiä ostamaan vaan heti aamusta. Luulis et näyttää tuloksen oikein, kun kerta näyttää noin vahvoja viivoja tossakin (mikä testi nyt sit onkaan kyseessä?).

nereida voi sentään tuota sinun tilannettasi.. Kyllähän nuo minun silmääni selviä plussia ovat nuo ovistestit! Miten sinä oikein pysyt siellä housuissasi?? Minä olisin ihan varmana tehnyt jo monta raskaustestiä.. (mut minulta ei taida oikein tuota kärsivällisyyttä löytyä muutenkaan tässä asiassa ;)
Toivottavasti sieltä nyt se raskausplussakin sitten pärähtää!!

Omaan napaan ei kuulu oikeen mitään. Selkäkivut, menkkakivut, turvotukset hävisivät eilen ja nyt ei tunnu miltään. Kp taitaa olla 29 (tarkistin listasta:) ) ja clomien kanssa normiaikatauli taitaisi olla toteutumassa, jos tuossa ensiviikolla ne menkat tulee. Minulla taitaa tuo luteaalivaihe olla ehkä sen 13 päivää joten alkuviikosta niitä menkkoja sitten voi odotella.

Toiveet raskautumisesta ovat karisseet, kun tajusin, että se vaan on sellainen ihme joka minun kohdalleni ei voi sattua. Ajattelin silti pysyä jengissä kierron loppuun asti ja sitten katsella mitä tapahtuu. Jos seuraavasta kierrosta pääsisi sitten jo sinne inssiin, niin sen mukaan sitten elellään jatkossa. Jännitetään sitä yhdessä täällä tai sitten pysyn poissa ja ahdistelen asian yksinäni päässäni. Siihen inssiin tulee kasautumaan niin paljon odotuksia ja toiveita, että ehkä on parempi, ettei niistä puhu vaan yrittää vaan unohtaa ja keskittyy muuhun. Jotenkin itselläni asia pyörii aina vain enemmän mielessä, mitä enemmän asiasta keskustelen.. esimerkiksi täällä palstalla. IRL en juuri lapsettomuudesta puhu ja silloin kun olen palstatauolla, niin pyrin aktiivisesti poistamaan koko toivomisen mielestä.

Nyt on selvästi havaittavissa omalla kohdallani siis, sitä mielialan laskua. Pää valmistautuu pettymään ja negatiiviset fiilikset valtaa mielen. Tässä kohtaa se olen sitten minä, joka kaipaa sitä tsemppausta ja piristystä. Mutta se tietystikään ei ole kenenkään velvollisuus vaan pärjään kyllä ilmankin :)

Jos sitä joskus saisi sen lapsen, niin voisi näitäkin aikoja ajatella jollain lailla lämmöllä. Tämä reilu neljä vuotta on ollut erittäin opettavainen ja paljon olen päässyt elämässäni eteenpäin, koska en ole suostunut jämähtämään odottamaan sitä raskausta alkavaksi. Kuitenkin sitä toivoisi, että tämä odottava vaihe joskus päättyisi ja pääsisi siihen seuraavaan askeleeseen. Olisin niin valmis jo uuteen elämään.

Mut ehkä jonain päivänä...

Plussatuulia jännittelijät ja kovasti tsemppiä kaikille :heart:

Allie81 Onnea uuteen kiertoon! Mulla jomotteli menkat viimeks koko viikonlopun ja maananntaina aukesi hanat. yleensä mulla ei oikeestaan menkkakipuja ole.

macy gray Mullakin on pitkä tuo vaihe.. Toukokuussa kun 99% tunnistin oviksen niin meni 16 pvää menkkojen alkuun. Ja mullahan on myös monirakkulaisuutta munasarjoissa..

nereida[/b =) Jännittävää!!! Mä olen 2 kertaa ollu raskaana ja ekalla kerralla tein herkän raskaustestin 11 pvää oviksesta, haamu. Ja tokalla kerralla tein 10 pvää oviksesta haamun! Tokalla kerralla sitte testasin myös tän ovistesti jutun ja tein 11 pvää oviksesta myös ovisestin ja raskaustestiin haamu ja ovistestiin vahva plussa! Että lupaavalta vaikuttaa jos ovis tosiaan meni jo... Kääyhän ostamassa sellanen herkkä raskaustesti! Ei mikään apteekin oma joka on herkkyys 25 vaan sellanen missä on herkkyys 10 niin kyllä voisi jo näkyä! =)

).( pitkä on piinailijan aika! Ovistestiin tuli su ja ma plussat ja keskiviikkona oli lämmöt jo kunnolla koholla. Silti eilenkin vielä jomotteli ja nippaili masussa! su,ma ja ti oli kaikkia ovistuntemuksia ja tosiaan vuoroin vasemmalla ja oikealla. ke oli ihan rauhallista ja nyt eilen nippaili taas! Nyt tietysti toivon et olis hedelmöittyny ja jomotteli siksi.. kova jakaantuminen käynnissä, hah! :D

äizikkä Meillä esikoista tehtiin vuosi ja ekassa kierrossa ku kärsivällisesti tikutin ovista ja lopulta sain ovisplussan ja seuraavat 2 pvää tykitettiin niin heti tärppäs!
Ja sitte haluttiin toinen ja eka kierto ku tikutin ovisplussan tulin taas raskaaksi! Joka meni kyllä kesken.. Mutta mulla hyvät kokemukset tikuttamisesta.
Tosin toukokuussa tunnistin oviksen enkä tullu raskaaksi ja viime kierrossa sain liuska testilla plussan, joka ei sitte ilmeisesti ollutkaan plussa, koska lämmöt ei noussu ja kierto venyi. Tämän väärän plussan takia ostin tähän kiertoon CBn digit ja nyt oonki ihan tärinässä ku tuli selvä +. Tosin tän plussan ois voinu paremminki hyödyntää niinku esikoista tehdessä.. :p

nereida: Jokos oot tehny raskaustestin?! :D Tulosta täällä ootellaan jännittyneinä. bd

iloksi: :hug: Nyt tulee tyhmiä kysymyksiä, kun en muista enkä jaksa kelata taaksepäin. Oliko teillä todettu jo joku syy, miksi ette luomusti pienokaista saa? Vai onko syy selittämätön? Yritän tässä nyt lohduttaa ns. vertaistarinan kautta: tuttavani olivat yrittäneet lasta pari vuotta ja apujakin oli käytetty. Sitten eräs lääkärireissu ultrattiin jälleen ja lääkäri totesi, et nyt ois kyl munasolu just irtoamassa. Siitä sitten lähtivät kiiruusti kotiin hommiin. Tuloksena oli ihana pienokainen yhdeksän kuukauden päästä.
Joskus näinkin voi käydä. Sulla on niin ihana asenne. Kaikki sympatiani saat. Itselläkin esikoisen saaminen kesti pari vuotta. Odottavan aika on niin niin pitkä.

nyt siis ois suunnilleen ois suunnilleen dpo 5, tuntunu nyt useemman päivää kutinaa ja kihelmöintiä säärissä.. (ihan samanlaista ku kuopusta ootin) kahvi alkanu tökkii, siis outoa yleensä tän äitin "mopo" käynnistyy aamulla noin pannullisesta kahvia.. :laugh: jotenkin hönö olo.. :D niin ja sit tää on ihan selkeetä; miestä alkanu närästää hirveesti, ihan niin ku sillon ku kuopusta ootin.. :laugh: elikkäs kp 19/28, ja luuloraskaana.. :laugh: ens viikon perjantaina vasta testailen, se ois kp 26/28; luulis näkyvän sillon.. :/ jos ei, ootan tätiä; ja tilaan mammaksilta laatikon ovis/raskaus testejä.. :laugh: toivotaan parasta.. :D

Heippa kaikki!

Hiljaiseloa oon tän kuun viettänyt, tosin vain palstalla. Koko kuukausi meni tehdessä kaikkea mahdollista ja mahdotonta, ja kuvittelin että tästä kierrosta ei varmaan ainakaan tärppää enkä koko yritystä niin ajatellutkaan.
No, menkkojen jäädessä pois aloin taas ajattelemaan asiaa ja ehdinpä vain vielä plussaamaan heinäkuun puolella. :heart: Aika outoa ja ihmeellistä, varmaan menee jonkin aikaa ennenkuin edes tajuaa tätä... :)

Kiitoksia että sain olla kanssanne täällä tämän "matkan" ajan! Vielä en uskalla odottajien puolelle siirtyä, vaan ihmettelen hetken itsekseni mitä tässä oikein tapahtuu. :)

Lähetän täältä plussapuhureita teille kaikille. :whistle:

:hug: iso halaus ja tarrasukkaliima ja onnentoivotus taas uudesta plussanneesta :heart:

Kellään kokemusta raskauskeijun ovistesteistä? Kummasta saa halvemmalla/parempia, mammaksi vai raskauskeijusta? Kun tuntuu että joihinki ei saa ovisplussaa tai mitää muutakaa...

An-nie: Onnea! :flower: Mahtava juttu! Ihmettelyn jälkeen ei muuta kuin nauttimaan raskauden ihmeellisyyksistä. ;)

).( Mä totesin, et en tilaa ovistestejä viel täs kierrossa. Fiiliksellä mennään, vaik mullakin on kyl positiivisia kokemuksia testien tuloksellisuudesta (kun joku sitä tässä kyseli). Ehkä sit seuraavaa kiertoon, jos siihen pitää viel lähteä, hommaan ne testit. Kuume vaan kyl kovenee. Kattelin jo nettilaskurista, et jos nyt tästä kierrosta tärppäis ois hyvin tarkkaan vapun tuntumassa vauva sylissä. :heart:

Yhteistyössä