***HEINÄVAAVAT toukokuussa***

tervehdys arvon naiset!
tinnaa varmasti vaikea ja rankka päätös, mutta myös oikea jos oma ja vauvan elämä siitä helpottuu. voimia :hug:
muutenkin voimia ja jaksamista kaikille
:hug:
(.) musta tuntuu että tämä meidän beibi on jo laskeutunut alemmas ja kiinnittymässä. onko mahdollista??? kun maha näyttää olevan paljon alempana ja alapäässä ihme kipuilua, vai mitäköhän siellä tapahtuu? selkeästi on myös vauvan liikkeet vähentyneet, mutta sitten kun liikkuu niin kyllä tuntuu ja näkyy :D ihan koko maha heiluu ja nousee kumpareita jäsenistä...

pitiköhän sitä jotain muuta kommentoida? no palaan kun muistuu mieleen.
mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille :flower:

toivova ja nyytti 32+2
 
Moikka!

Ensinnäkin Jedvennalle paljon onnea valkolakin johdosta! :flower:

Sairaalakassin pakkaamisesta olitte puhuneet. En ole pakannut enkä edes miettinyt koko asiaa, ei kai tässä vielä kiirettä.

Vauvan tarjonnasta... Juu, perätilassa tai jotenkin poikittain kai edelleen! pelottaa ja jännittää vaikka tiedän, että aikaa vielä on. Maanantaina oli neuvola ja siellähän se minun ajatus varmistui, että ei ole kääntynyt oikein päin. Noh, toivon parasta...
Liikkeitä tuntuu edelleen paljon, hirveästi on sellaista muljuamista ja nostattelee niitä "kumpareita" masulle eri osillaan. Suoranaisia potkuja tietysti jo vähemmän.

Supisteluja mulla ollut paljon vähemmän, mutta silloin kun tulee, niin ovat kyllä aika kipeitä, mutta tosiaan onneksi tosi paljon vähentyneet.
Syke mulla on nopea itselläni ja välillä tulee heikotusta ja huonoa oloa. Muuten nyt menee aika hyvin eikä vaivoja ole juurikaan.

Turvotuksista vielä kysyn, että onko teillä muilla paljon esim. sormissa huomaatteko? Mulla neuvolassa terkka huomasi heti sormista ja näen ja tunnen sen kyllä itsekin, varsinkin illasta. Onneksi verenpaineet ja pissat oli ok, joten kai sitten ihan normaalia, asiaan kuuluvaa tuokin.

Mutta nyt jos pääsis tästä koneen äärestä muihin hommiin! :) Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pikkumuksis rv 30+5
 
Heippa!

Tässä sulle nuutti (ja tietty muutkin ) listaa isyyspakkauksesta jonka minä aikoinaan tein:

Vaikeisiin vaipanvaihtohetkiin:
-vaippoja
-suojakäsineet
-suojalasit (roiskesuojaksi )
-pyykkipoikia (hajunsuojaksi )

Isille energiaa synnytykseen:
-TEHO-energiajuomaa
-icafe-juoma
-Watsa-kahvia
-sisua askista ja pussista

Vaimennussetti:
vauvalle:
-tuttipullo
-äidinmaidonkorviketta
-tutti + tuttinauha

isille:
-tuttikarkkeja
-korvatulppia

Isin ja vauvan leikkiin ja köllöttelyyn:
-peite
-vauvan ensi sävelet-cd
-pururengas
-lastenlaulut-cd

Isin ja vauvan kylpyhetkiin:
-pieni pyyhe
-kylpyankka
-vanupuikkoja

Vaatetusta isille ja vauvalle:
- Maailman paras isä-boxerit ja -sukat
- Meidän perheen isä-T-paita
- Meidän perheen vauva- T-paita
- Hello baby-housut
- Daddy and me-body
- Täyttöohje-ruokalappu

Isin omiin nautintohetkiin:
-Isän muki (sisältö täytyy valita itse )
-Klick-liukuvoidetta
-Sure-kondomeja
-Isin kirja

Tuon "kirjan" tein itse, laitoin siihen kaikkia hauskoja sarjakuvaleikkeitä (esim. Baby Blues ), leikkiohjeita vauvalle ja vanhemmalle yms...

Mies itse ehdotti pakkaukseen paperipussia johon voi sitten hengitellä synnytyksesssä kun paniikki iskee :D

Näistä mun tuntemuksista vielä... En oikein voi sanoa että ne niin kivuliaita olisi, mahaa vain välillä sattuu, tuo selän polttelu ja menkkamainen jomotus on lähinnä vain epämukavaa...
Ja en oikein tiedä voiko kestoa laskea kun se raja on jotenkin niin häilyvä ja helpottaa heti kun istun alas.
Tosi vaikea kuvailla :/



Tänään olisi illalla me and i-vaatekutsut, vähän kyllä ärsyttää mennä sinne istuskelemaan kun esim. Lindexistä saisi yhtä hienoja vaatteita ainakin kaksi kertaa halvemmalla :kieh:
Noh, saapahan ainakin hyvät syötävät vaikkei mitään ostaisikaan :whistle: :ashamed:

Eipä tässä nyt muuta...

LEAL & poju 31+6 (huomenna poksuu, jipii )
 
Täällä on tapahtunut taas kaikenlaista, mutta kommentoiti taitaa jäädä osaltani tällä kertaa siihen, että toivotan vain jaksuja kaikille ja voimarutistuksia lähettelen tasapuolisesti. Päänsärky on ollut muutaman päivän aivan hervoton ja siitä on joutunut kärsimään välillisesti jo mies ja lapsetkin kun en jaksa olla kovin valoisa kun koko ajan tuntuu, että joku poraa päätä halki :ashamed: Olin alkuviikon vanhempieni luona "lomailemassa" lasten kanssa, oma äiti ja pikkusisko oli apuna lasten kanssa ja ulkoilu oli helpompaa. Rusketuinkin mukavasti! Päänsärky vain varjosti tuota lomailua ja kotona sitten aloin taas mittailla verenpaineita jotka korkeimmillaan olikin 161/92 (normaalipaineet mulla on olleet aina 120/80 luokkaa tai alemmat). On näkynyt tähtiä ja maailma muuttunut pari kertaa sähkönsiniseksi. Nyt sitten "saan" käydä kerran viikossa neuvolassa mittauttamassa paineet ja tarkistuttamassa protskut pissasta ja kotona pitää mitata paineita säännöllisesti. Jos alapaine alkaa lähentyä sataa tai tulee kovaa ylävatsakipua, pitää sitten soittaa heti neuvolaan tai synnärille jos nla on kiinni. Kahden viikon päästä on sitten vika lääkärineuvolakin jo. Ekassa raskaudessahan mulla oli alkava raskausmyrkytys jonka vuoksi käynnistettiin ennen laskettua aikaa ja näköjään nyt sitten alkoi oireet jo aikaisemmilla viikoilla. Lepoa nyt sitten vaan yritän harrastaa sen mitä nuo ikiliikkujat antavat :) Harmittaa vain kun on näin kivat ilmat ja tykkäisin lenkkeillä lasten kanssa ja nauttia ilmoista :(

Turvotuksista pikkumuksis kyseli: täällä on niitäkin jonkin verran, varsinkin iltaa kohti, mutta ei vielä hälyttävästi kuitenkaan. Suppareita on enemmän kuin aiemmin ja menkkajomotusta ajoittain, ei mitään kipeitä kuitenkaan. Vauva on laskeutumassa asemiinsa, mutta ei kiinnittynyt ole sentään vielä, eli pääsee liikkumaan ylös alas vielä ja "ilahduttaa" äitiään painamalla päätä alas samalla kun ottaa jaloilla vauhtia kylkiluista, auts.

Nyt pitkäkseen hetkeksi kun mies on esikoisen kanssa päiväreissussa ja nuorimmainen nukkuu päikkäreitä. Pitää taas ottaa lisää panadolia jos vaikka jomotus hiukan helppaisi.

Ihania kesäilmoja kaikille!!! Tässä aletaan kaikki olla jo voiton puolella raskausviikkojen suhteen :)

Katja ja masukki rv 33+3

 
Hei kaikille.

Vähän on jäänyt kirjoittelu vähälle viime aikoina :(
Tääl on ihan hirvittäviä liitoskipuja varsinkin iltaisin :(
Supistelua päivittäin ja sen vuoksi terkkari + lääkäri määränneet lepoa vk:lle 36.
Kohdunsuu ollut auki kaks viikkoo yhdelle sormelle jonka vuoksi lääkäri haluaakin että käyn vastaanotolla joka viikko vk:lle 36.
Vauveli se jaksaa edelleenkin myllätä masussa viimestä päivää :heart:

joannah + Vava rv33+5
 
Perjantaita kaikille!

Oli niin paljon tekstiä että unohdin jo monta asiaa varmaankin tossa lukiessani!
Tarjonnasta, viime neuvolakäynnillä tämä natiainen oli terkan mukaan "raivarissa", mut oli puhetta että kun on kova liikkumaan niin asentoa mahd. vaihtelee.. Nyt mulla ei ole taas oikein hajua että miten on, kumpareita nousee pitkin mahaa, ylähäällä, kyljissä ja alavatsallakin tuntuu liikkeet, tiedä sitten.. Toivon kovasti, niin kuin kaikki muutkin, ettei mitään kääntelyitä tarvitsis alkaa koittamaan!!

Turvotuksista, ihan pikkusen on iltaisin sormet ja jalkapöydät tuntuneet pökkelöiltä, mut iloinen oon ettei vielä ole sen kummempia. :) Pojan aikaan olin lopussa tosi turvonnut, etenkin jaloista ja painoa tuli vikoilla vkoilla paljon!!

Katja81, toivottavasti ei myrkytys iske ja paineetkin pysyisivät suht kuosissa, onneksi tosiaan ollaan kyllä jo hyvillä viikoilla kaikki, mut kivahan se ois että loppuun asti menis odotus ns. mallikkaasti.

Omaan oloon ei ihmeempiä, eilen tehtiin noin tunnin kävely kun mentiin yövieraita vastaan juna-asemalle, loppumatkassa alkoi kyllä tuntua ja yöllä sitten vetikin niin makeasti suonta.. :x
Pikkusen ollut mahassa pinkeyttä ja ehkä muutama suppari, saa alkaa kohta ollakin, kyllä sitä tosiaan jo vähän malttamattomina ollaan kun viikot senkus lisääntyy. :D
Huomenna sitten synnärille tutustuminen ja Helsinkiin lähtö, ohjelmaa taas tullu kasattua viikonlopuksi, kohta ei kyllä taida enää jaksaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :flower:

illuusia&natiainen 34+2 :)
 
Lueskelen kyllä ihan säännöllisesti kaikki jutut, mutta liian laiska olen kirjoittelemaan.

Täällä raskaus sujuu paksusti... Kiitän suuresti muodin hengettäriä ihanasta leggins/tunika/mekko-kaudesta, löytyy massuystävällisiä vaatteita. Kävellessä vaapun kuin pingviini ja puhisen ja tuhisen pienestäkin rasituksesta :LOL:

Meillä on ollut remontin lisäksi häähulinaa, mieheni teki minusta reilu kuukausi sitten "kunniallisen naisen", eli kaikkien yllätykseksi mennä paukautimme naimisiin! :heart:

Isyyspakkauksesta ollut puhetta, itse kasasin tällaisen:

Konjakkia ja sikareita (vauvan juhlistamiseen),
Vaipanvaihtosetin; vaippoja, puhd.pyyhkeitä ja talkkia,
Tuttipullon ja pari tetraa vastiketta (hätätilanteisiin)
tutteja (äänenvaimennukseen)
"Isä on TODELLA väsynyt"-paidan
kaksi bodyä teksteillä "jos minä en nuku, ei nuku muutkaan" ja "huudetaanko kilpaa?"
Isälle lisää virtaa: Kokista, energiajuomia ja sisu-pastilleja
"Uusi vauva- huoltajan opas"-kirjasen
"Isyyspakkaus"-kirja (Janne Huttunen)

Olikohan muuta... kaikkiin osasiin liitin kortit, joissa oli sopiva strippi Baby Blues-sarjiksesta. Oli mieleinen lahja!

Sairaalakassia olen pikkuhiljaa mielessäni pohtinut, että mitä pitää siihen hankkia. Muistan kyllä järkytyksen ekalta kertaa, en esim ollut ajatellutkaan liivinsuojia...
Eli tärkeimpinä laukkuun sujahtaa kasa liivinsuojia, pino superimukykyisiä kuukautissuojia ja mukavia alushousuja! (viimeksi jälkivuoto oli tosi vähäistä ja vihaaaan niitä vaippoja ja verkkohousuja) Omia sukkia otan myös mukaan. Näiden lisäksi huuli- ja kasvorasvat, harja, ponnareita ja hiuslakkaa, deo ja hammasharja/tahna.
Itsellä kyllä toiveissa lyhytjälkihoitoinen synnytys, mutta noilla pärjää alkuun jos ei heti kotiin pääsekään.

Hiukan synnytys jännittää jo, eka sujui nimittäin melko ripeästi... Toivottavasti sitä ehtii ajoissa sairaalaan...

Ihanaa raskauden jatkoa meille kaikille! Kohta ne nuput jo sylissä tuhisee :heart:
 
Lauantaita! =)

Puddin kerro heti mistä löysit tuollaisen "Jos minä en nuku, ei nuku muutkaan"-bodyn?! Pakko saada kanssa :D

Täällä ei mitään erikoista, aamupäivä kierreltiin Prismassa ja Lindexissä, henkeä tuntui kovin ahdistavan ja jotenkin kovin rankkaa tuntui olevan... :|

Odottelen tässä että tuo likka alkaisi nukkumaan, pari viikkoa jo harjoiteltu sisällä päikkärien nukkumista ja mä olen ihan hermoraunio |O Tuo likka on niin sitkeä sissi että on muutamina päivinä maannut vaan sängyssään ja laulellut jopa 3h (!! ) eikä nukkunut ollenkaan :headwall: :headwall:

LEAL & Poju 32
 
Niin piti muuten kommentoida kun täällä ollaan puhuttu synnytyspeloista ja siihen liittyvästä jännityksestä.
Minä olen edelleen oikein rennoin mielin synnytyksen suhteen, mutta niin hassulta kuin se ehkä kuulostaa niin minä pelkään/jännitän eniten niitä jälkisupistuksia kun kohtu painuu kokoon! :eek: :ashamed: Esikoisestakin imettäessä muutamina ekoina päivinä supistukset oli tosi inhottavia nipistyksiä ja polttoja ja ne kuulemma pahenee aina mitä enemmän synnytyksiä takana niin jotenkin vähän jännittää, että kuinkas kovia ne nyt sitten on... :|
Miten te muut (joilla on jo lapsia ennestään ) olette kokeneet jälkisupistukset?

LEAL edelleen... :)
 
Äiti-kengu no mä pääsin kai niin helpolla esikon syntymästä (kesto 4h 25min, käynnistetty synnytys eikä silti mitään rääkkäystä ), että muistan edelleen ne jälkisupistuksetkin ja sen, miten jännitin sairaalassa jokaista imetyskertaa ainakin vähäsen :ashamed:
Mutta toisaalta siitä paketista siinä sylissä on sitten niin onnellinen ettei ne jälkisupparitkaan mitään traumoja jätä :heart:
 
coo
Heippa,

Omia kuulumisia alkuun.. Englannista tilaamani vaatteet tuli, kaikki oli niin kuin piti, mutta niihin kokotaulukoihin ei ihan orjallisesti kannata luottaa. Mulle olisi riittänyt pienempi koko, mutta parempi näin päin :)

On taas ollut aika kiireistä koko viikon. Maanantaina oli sokerirasitus, jossa onneksi kaikki oli kunnossa! Arvoja nyt en muista, mutta kun soitin tiistaina neuvolantätsylle, niin kaik oli kunnossa. Keskiviikko meni taas äpkl:lla, kuten myös perjantai sitten sisätautilääkärillä naistenklinikalla. Nyt on taas uudet lääkkeet verenpaineeseen ja toivotaan, että tämä yhdistelmä olisi sopiva.. Turvotus on edelleen vaivana, mutta kai tää tästä, pissa kuitenkin puhdas.
Maanantaina keuhkolääkäri ja jos astman sitten sais kuntoon..
Parempaan suuntaan sitä kokoajan ollaan menossa ja eihän tässä ole kuin hetki heinäkuuhun :)

Jedvenalle onnittelut valkolakin johdosta näin etukäteen :flower:

tinnaalle ja muille tarvitseville jaksamista ja voimia :hug:

Coo & Mirhami-Popcorni 31+5
 
Tosi kivoja isyyspakkauksia muutkin kasanneet.

Onnea Puddin naimisiinmenosta! :flower:
Katja-81 Toivottavasti selviät loppuraskauden ilman myrkytystä!

Täällä onkin taas tänään äkäinen mamma. |O
Oma olo ja olemus alkaa pänniä, asunto on niin kuuma että yötkin ikkunat auki ja hikipisarat otsalla silti. Vaatteet ei mene päälle ja mitähän vielä. :whistle: Esikoinenkin totesi yhtenä päivänä kun kerrankin hymyilin ja olin tasaisen rauhallinen miten ihana olinkaan. :)

Neuvolassa kävin pe ja kaikki muutoin hyvin, mitä nyt painoa tullut jälleen ja sf-mitta pienentynyt. Maanantaina äitipolilla erikoislääkärin aika jossa katsoo vauvan rakenteita niin samalla näkee miten vauva kasvanut. Täti kyseli koenko tarvitsevani keskuteluapua, mutta tositaiseksi kieltäydyin. Sanoinkin että taidan vielä niin elää tilanteessa että stressi iskee kunnolla vauvan synnyttyä. Esitteitä sain mukaani jotka näyttää miehellekin että osaa apua pyytää mikäli itse en enää osaa.
Kuinka paljon muuten muilla on tullut painoa?
Omaa lukemaa en taida kehdata paljastaa... :kieh: Kymmenet vaihtunut jo kahteen otteeseen. :snotty: Nyt loppuajasta myönnään jäätelön maistuneen ja karkitkin uponneet tavallista paremmin. Liikuntaa ei ole tullut juurikaan...hyvä kun jaksan prisma reissun vetästä pyörtymättä.

Tänään luvassa asuntoesittelyitä oikein urakalla. Kumpa vihdoinkin löytyisi oma koti.

Voikaa hyvin ja paksusti! ;)

Tuuliina 33+2
 
täällä painoa tullut alusta lähtien yht. 6-7kg. todellist lukuu en oikei tiiä ku paino on koko aja laskenu tän muutaman viikon aikana. aina ku katon vaakaan ni on tippunu... ens viikol ois neuvola et jos siel näyttää tippuneen taas lisää ni jos ei täti kysele ni sit kyllä ite kyselen et pitäsköhä tutkii et kasvaako vaavi enää. itellä ollu niin paljo stressiä ja ahdistusta ym. ni kroppa reagoi heti tällä tavoin.
huono olo jatkuu... tälläki hetkel puuskutan ku istun. puristaa ja ahistaa rinnasta, ei saa kunnol henkee ku vauva painaa ja oksettaa ja pyörryttää. sais tän mahan jo pois. en oikeesti enää jaksa.

jedvenna ja poju rv 33+3
 
Katja ja joannah kovasti teille jaksuja :hug: Toivotaan,että masussa vielä ovat hetken aikaa.

Puddin onnittelut rouviintumisesta :flower:

Jedvenna jaksuja ja yrittäppä saada syödyksi.

Painoo on tullut aikaisemmista poiketen reippaasti :ashamed: Reilu 12kg tähän asti,että lopullista kauhulla vartoon.

tuulina toivotaan,että kaikki on vaavilla masussa kunnossa.

Kaikille tasapuolisesti jaksuja ja mahdollisimman paljon iloista mieltä.

äiti kengu 33+3
 
Kirjoitellut en ole esittäytymisen jälkeen mitään, mutta ahkerasti olen kyllä seuraillut teidän muiden kuulumisia =) Nyt olis aikaa vaikka pikkusen jotakin rustata :)

Itsestä sen verran että kesälomaa tässä viettelen, viikko sitten sunnuntaina lähdettiin vielä risteilyllä käväseen (päivä Tukholmassa ) lasten kanssa. Epäilin kyllä omaa jaksamistani, varsinkin kun tuota automatkaa tuli suuntaansa reipas 400 km, mutta kaikki menikin ihan hienosti. Tosin nuorimmaiselle nousi viimesenä yönä tosi kova kuume, mutta siitäkin selvittiin. Tultiin kotia sairastamaan ja perjantaina hurauteltiin vielä Tampereelle yöpymään hotelliin, kun ei sillon laivalta pystytty jäämään ja oli lapsille luvattu. Huh, nyt kyllä tuntuu että on ollu rankka viikko, eilen illalla supisteli tosi kovasti tunnin ajan, n. 3-6 min välein, kinnas jo reisissä asti :ashamed: Nyt veto aikalailla pois, pitää pikkusen rauhoitaa tätä hommaa.. tänään oonki sitten vaan oleillu ja samaa ajattelin tehdä huomenna :whistle: Tiistaina olis neuvola, saa nähdä miten se puntari narisee, on tullu syötyä viikko turhankin tuhdisti! Liitoskivut vaivaa, ja yöt on väliin ihan helv*tillisiä suonenvetojen takia. No siinähän sitä omaa napaa olikin :D

Tosi kivan kuulosia nuo teidän isyyspakkaukset!

Jedvennalle paljon onnea valkolakin johdosta !

Ja kaikille haleja ja jaksamisia, odottavan aika on pitkä :D

Hanttapuli ja Myysy 33+2
 
Kiitos onnittelijoille :hug:
LEAL Body löytyi Itäkeskuksesta bulevardilta, pienestä "krääsäpuodista" nimeltä Soul. Liikkellä on myös nettisivut, mutta sieltä en vaatteita ainakaan äkkivilkaisullä löytänyt. (www.soul.fi)
Coo, minä ainakin odottelen täällä pääkaupungissa.
 
Jedvenna jaksamisia! Enää ei montaa viikkoa..tiedän että olon ollessa ikävä ärsyttää vain kun muut kehoittaa nauttimaan olosta, mutta odotus on kuitenkin ainutlaatuista aikaa josta kannattaa nauttia sen minkä pystyy! :hug:

Täällä neljä asuntoesittelyä takana ja vieläkään ei päätöstä syntynyt. Huomenna katsastamme vielä pari kohdetta ja sitten mietintämyssyt päähän toden teolla.
Masussa kova melske käynyt koko päivän. :heart:
Huomenna näkee taas pikkuisen...toivottavasti kaikki hyvin.
Enää muuten viisi päivää kun saan synnyttää Kuopiossa ja ensimmäinen "tavoite" täynnä. Ennen vkoa 34 synnytys olisi Helsingissä. Naistenklinikalla tuo vko 34 tuntui olevan maaginen raja ettei ainakaan normisynnytyksiä estellä.

Tuuliina 33+2
 
Iltaa pinoon. :)

Puddin, onnittelut "rouvaantumisesta"! :flower: :heart:

Jälkisuppareita mäkin vähän kammoan, pojastakin oli jonkun verran.. No, se otetaan mikä vastaan tulee.. :whistle:
Eilen oltiin siellä synnärillä tutustumassa, jotenkin koin sen synnytyssalin joka meille esiteltiin niin tosi "sairaalamaisena" kun Kättärillä oli jokseenkin huonemainen, ei yhtään salimainen. Ammeen olisin toivonut näkeväni, se olis mulle sellainen mieluinen kivunlievityskeino. Mut tuuriahan se on jos sattuu silloin vapaana olemaan.
Pari pikkuista nyyttiäkin siinä nähtiin ja kyllä tuli olo että saispa jo oman pienen syliin! :heart:
No, laskettuun aikaan olis enää se 5 viikkoa.. :)

Painosta, veikkaan että mulla on tullut tähän mennessä n. 11 kiloa, en osaa sitä mitenkään pahana pitää. :D

Kiva kun Hanttapulin reissu oli mennyt mukavasti, meillä tuo poika ois kovasti menossa laivalle mut ei kyllä enää uskalla lähteä, elo-syyskuussa sitten. :)

Oma olo on ihan jees, vauva on ollut vähän hiljaisempi ja se on heti pistänyt tän äipän varuilleen, mut kai se on pääasia että liikkeitä kuitenkin tuntuu. No, täytyy vaan seurailla!

Hyvää tulevaa viikkoa kaikille! =)

illuusia&murunen 34+4
 
kuulostan nyt varmaan ihan kauheelta, mut mulla on just semmone olo et miten kukaan voi sanoa nauttivansa raskaudesta.. ihan totta. oon käyny läpi kaikki maholliset kamaluudet mitä tähän liittyy paitsi raskausmyrkytyksen *kopkop* odotus ollu mulla siis tosi raskas ja siksi synnytys jännittääki et miten jaksan ja kestän :( mut tiiänpä ainki kuin helpottavaa ja ihanaa on ku saan vaavin itestäin ulos! tuskat loppuu miltei heti..
anteeksi, tänään on hiukan valivali-päivä mulla :ashamed:

jedvenna ja poju rv 33+3
 
Heissan kaikille!
Puddin - onnea! :flower: :heart:

Kiitos Isyyspakkaus-listoista! Niistä voin mietiskellä, mikä sopis mun miehelle. Pitäis alkaa kirjoittamaan jo paperille ylös hyviä juttuja, et sit kaupassakin muistaisi. Missä vaiheessa te aiotte antaa paketin?

Vloppu vierähti taas totuttuun tapaan liian nopeasti. Aamulla pitäisi taas jaksaa töihin kampeutua - päivällä on lääkäri äippäpolilla, katotaan mitä sieltä sanotaan töiden jatkumisen suhteen. Olo on nyt hyvä, mutta muutaman työpäivän jälkeen ei taaskaan niin hyvä, että tiiä sitten olisiko jo viisainta jäädä kotiin. Vaikea jäädä näin "hyvässä voinnissa" saikullekaan...

Tehtiin eilen meidän kasvihuone valmiiksi! Mies oli tehnytkin siitä aika suuren, mut silti sinne ei kaikki aiotut taimet mahtuneetkaan sisään. Ehkä meillä niitä taimia on yli omiksi tarpeiksi... ;) Kesällä sit syödään tomaattia sun muuta!

Toi meidän pikkuinen on aivan isänsä tyttö/poika. Jos mä hermoon miehelleni jotain, niin tulee sellaista monoa kylkeen heti välittömästi. :p Aina välittömästi isää puolustamassa... ;) Hermoilut siinä menee aivan nauruksi vain! :LOL:

Nuutti ja ville vallaton 31 + 6
 

Yhteistyössä