***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

jenmo
Vuosia tuli lisää eilen tälle mammalle..."Jo" 22v. plakkarissa :D
Kyllä sitä vaan tuntee ittensä vanhaks, kun just mun pikkuvelikin sai ajokortin..Ja toinenki veli on jo 13v. Aivan karmean haikeaa kun tuo aika juoksee....Meidän pikku-Jadekin jo 1v7kk!!! Iik!!!

Synttärilahjaks sain vallan karsean migreenin. Hierojalla kävin eilen illalla sit kun pääsin sängystä ylös, mut tänään on vielä oksettanut ja ollut muutenkin huono päivä. Jospa jo huomenna elämä hymyilis... Ei vaan mun pää meinaa kestää tota aurinkoa kauheesti.

No, pääasia et vauveli voi hyvin. Ainaki liikkeistä päätellen jotka ei mitenkään hentoja enää ole, vaan järkiään joka yö poika herättää mut kerran-pari. Lisäks on vessakäynnit ja sit muuten vaan valvon, eli menny tosi huonoiksi mun yöt. Supistelujakin taas tullut, mut ei niin pahasti ku viime viikolla. Tosin kuitenki sen verran, et maha on jatkuvasti sekasin niitten takia. 29.pvä taas tarkastuttaan kohdunsuun tilanne.... Vauveli on nyt monesti poikkitilassa, ja vaik mitä joogaa vedän niin aina se jukuripää palaa takasin perätilaan :kieh: No, raivotarjontaan on aikaa kääntyä tonne viikolle 36 jos ei hirveetä kasvuspurttia nyt tässä välissä ota.

Mä kans oon nykyään tosi laiska kommentoimaan kelleen, mut eipä noita kommentteja tuu itellekään. Eli aikalailla mahtaa mammoilla pyöriä elämät omien napojen ympärillä, kuten tässä vaiheessa raskautta kuuluukin =) Niin ne vaan nuo omat sydänkäpyset vie ajatukset jatkuvasti :heart:

Nyt ei muuta kun kauniita unia mammoille ja masuille!

Jenmo&Huli-Poju 31+2

P.S: Huomenna soittelee lääkäri mulle ne streptokokki yms. tulokset..Toivottavasti ei ois mitään häikkää.
 
CotHai ohimennen
Varpaat... ai mitkä varpaat, onko mulla sellasetkin?? :LOL:

Jenmolle myöhäiset onnittelut uusista rypyistä! :flower:

Ja sitten kaikki muu taas unohtuikin :whistle: Tässä tulin kahvitaukoa pitämään, voishan tuota alkaa melkein itkua vääntämään kun pitää kotia purkaa.. tässä asuttu kuitenkin kolmisen vuotta ja musta on aina yhtä ikävää joutua "riisumaan" koti ja jättämään se taa. Sitten hetken aikaa on taas ihan koditon olo, kun kotiutuu uuteen kämppään ja saa laitettua sen mieleisekseen :D Seinät täynnä muistoja ;)

Tämä ja huominen päivä aikaa pakkailla yksin päivät kun mies on töissä (se kurja yrittää omia kaiken tekemisen itselleen :kieh: ) ja perjantaina sitten pääsee muuttamaan tavarat paikasta A paikkaan B ja purkamaan. Ja ainakin viikko menee sitten ilman nettiä, niin ei taida muakaan heti näkyä B) Mistä tulikin mieleen, jotta piru vie mun täytyy mennä surffaamaan osoitteenmuutos netin kauttaa taikka jotain. Ihanaa tämä raskausdementia :LOL:

Vaan jaksuja kaikille massuille, nähdään taas :wave:

-Mie&Jäbä 32+4-
 
Viime yönä näin unta, että kävin siellä synnytystapa arviossa ja ultralla katsoivat vauvan kokoa, noh meidän vauva oli 96 cm pitkä ja reilut 10 kg painava :eek: sit lääkäri sanoi, että käynnistetään rv 38 ettei vauvasta tule liian iso! :LOL: Että semmosta!
Eilen käyty neuvolassa, eipä mitään uutta, verenpaine samoissa ku aikasemminkin, hb:a ei edes mitannu ku koko ajan ollu niin hyvä, painoa oli kyllä tullu 2 kg viime käynnistä :ashamed: ( siinä se nyt näkyy kingis himo) sf mitta oli 33 cm ja mahan kasvu siis tasoittunut pikkuhiljaa, kun ensin mentiin yläkäyrienkin yläpuolella!
Meillä sataa vettä, arvatkaa kuivaako mun pyykit tuolla ulkona :whistle:
Moi Taas! :wave:
 
kutkutus mä olen kanssa käynyt vyöhyketerapiassa ja mennään miehen kanssa sinne vielä synnytysvalmennukseen yhdessä, että hän osaa sitten synnytyksessä "toimeutua" - eli ei tarvi terapeuttia mukaan. Ja on siitä tosiaan apua synnytykseen noin etukäteenkin annettuna, en nyt osaa tarkemmin sanoa, että miten kun ei vielä ole omakohtasia kokemuksia, enkä ole siitä ehtinyt vielä puhua.
 
Ehdin jo unohtaa mitä ootta kirjotellu...

Jenmo85: myöhästyneet onnittelut! :flower:

CotHai: Ymmärrän tarkkan miltä tuntuu muuttaa. Meidän talo siellä Ruotsissa on sitten näillä näkymin menny kaupaksi ja pitäis nyt ilmeisesti elokuuhun mennessä tyhjentää. Kyllä on haikeeta... :'(
Nyt meillä ei sitten taas oo omaa kotia, täällä Tammisaaressa asutaan isäni "nurkissa".

Kiva vaan tuon meidän talon kanssa, joko oon viimesilläni raskaana sitä tyhjentämässä ja siivoomassa tai sitten vastasyntyneen kanssa. :kieh:
Tai sekä että! PUUUUUUUH!! :eek: Ja meillä kun on rikkinäinen auto sen yhden mökin takana, mihin me sekin tungetaan...

Vauvan asennosta: Aika monella oli kai pieni jo kääntynyt pää alaspäin? Esikoinen meillä kääntyi rv 28 ja pysyi niin ihan loppuun asti. Tää uus öttiäinen sen sijaan makaa edelleen ja mielellään poikkitilassa. Välillä tuntuu vihlaisuja tuolla kohdunsuun tuntumassa, muttaa saattaa olla jalat jotka siellä käy. Ellei sitten yritä välillä raivotarjontaan kääntyä.
Vaikka eihän tuolla kai niin suurta merkitystä mun kohdalla ole jos kuitenkin on se sektio edessä...

Äitipoli ja synnytystapa arvio on mulla 15.6. (rv 34+6) Saas nähdä mitä siellä sitten päättävät. Vaikka jos syntymäpainoarvio on sama tai isompi kuin esikoisella, en taida uskaltaa alatiesynnytyksestä edes haaveilla. Riski on nimittäin suuri että synnytys on nopea ja lapsi jää jumiin. Siinä voi sitten kummallekin käydä huonosti...

Jahas, kahvi kutsuu! :wave:

Mari ja sykerö 31+4
 
Yksi neuvolakäynti taas takana..

Muuten oli kaikki ihan ok, mutta sf mitta oli tipahtanut vähän keskikäyrän alle, kun tähän saakka on aina kulkenut tasaisesti hiukan sen yläpuolella. Todennäköisesti kaikki on ihan kunnossa, terkkari varasi meille kuitenkin ylimääräisen kasvukontrolliultran kahden viikon päähän. Kiva päästä näkemään vauva pitkästä aikaa :)


Miarus & pikku potkukone rv. 30+4
 
Allunmamma :hug: eipä käy kateeksi tuo muuttopuuha. :hug: Myös teille kaikille muille, jokainen meistä sitä tarvitsee

Puuh... onhan ollut taas touhuamista. Maanantaina ramppasin kukka/vaatekauppoja niin paljon, että jalkapohjassa on rakkula :whistle: . Nyt on masukille ostettu muutama body, pökät,pipa ja tumput. Joskohan nyt noilla pääsis alkuun. Kaikki muu pikkusälä tuttipullot yms. on vielä hommaamatta. Isäntä kyllä tuumas tuossa, et jos pikkuhiljaa niistä jotain listaa kirjoittelis, että hätäpäissään hänkin niitä pystyy hakemaan :p . Eihän sitä tiiä, koska se lähtö tosissaan tulee,toivottavasti nyt ainakin nelisen viikkoa vielä kestää sisällä.

Pussissa odottais sellaset 115 kukkasipulia multaan tökkäämistä ja jokunen orvokkikin etsii paikkaansa. Mutta josko tänään ne mullat tulis illalla, niin pääsee :flower: istutus puuhiin.

Cira+möhö 33+0
 
Miarus, Missä asennossa vaavi on masussa ? Nimittäin jos vaavi on poikittain/pitkittäin, tulee sf-mitasta pienempi kuin perä/raivotarjonnassa.
Meillä kanssa tuo vaavi ei oikein osaa päättää... säännöllisesti vielä hakeudutaan raivotarjonnasta poikittain (ja yrittää samalla laittaa mamman sisuskalut uuteen järjestykseen :x )
 
Ohhoh, tänään taas ollut oikein supistusten päivä... Jo tuolilta nouseminen vetää mahan ihan kovaksi ja pahalle tuntuu!!!

Oletteko jo hankkineet/ laittaneet kaikki vauvaa varten valmiiksi?
Itse kaivelin tänään kaapista jotain vaatteita pestäväksi, sais vaan pestyäkin ne =)
Sänky, turvakaukalo ja suurin osa vaatteista on n. 500km päässä siskolla lainassa. En ole oikein vielä päättänyt että milloin/miten saan ne sieltä pois. Ei oikein huvittais yksin enää lähteä 3-vuotiaan kanssa sinne ajamaan. Äitini lupasi tuoda ne heinäkuun alussa, mutta jos minä saan päättää vauva on silloin jo pari viikkoinen :D
Olen nimittäin ajatellut synnyttää kesäkuun puolessavälissä :LOL:
Valmis olisin jo nyt, mutta täytynee antaa 'Empun' kasvaa vielä hiukan.

Aikaisemmat häpyluun kivut on tippuneet alemmas. Mistähän mahtaa moinen omituinen kipu johtua??? Kävely on sen takia aikalailla vaikeaa ja kivuliasta. :'(

Jees, tälläistä tänne tänään...
Vointeja kaikille!

Anne ja 'Emppu' 33+5
 
No niin nyt on neuvola reissu takana....

-paineet 100/70 *(kohta täysin paineeton :LOL: )
-pissa, puhdas
-hb, ei mitattu kun on olut koko ajan niin korkee
-sf 30cm
-tarjonta, poikittain.. Herne viihtyy hyvin tuolla ihan ylhäällä ja poikittain, terkkari meinas että taitaapi olla raivotarjontaan kääntymässä
-Nyt alkaa sit kahen viikon välein käyminen
-laittaa lähetteen synnytystapa arvioon, vaikka veikkas että joudun muutenkin käymään viel kontrolleissa kun on sitä pehmentymistä ja avautumista tapahtunut.
-turvotus, +/- iltaisin jalat välillä kuin puu pökkelöt
-sydänäänet 126, Herne veteli tirsoja kun oli niin rauhallinen

Muuten kaikki ihan ok.

Maanantaina on sit se kontrolli äippä polilla kasvusta ja tarjonnasta. Saas nähä onko Herne kasvanut minkä verran.

Tässäpä tärkeimmät tällä erää...

Tä&Herne 33+2
 
Aiaifi Vauva on ollu varmaan jo ainakin pari kuukautta raivotarjonnassa, ja selkä miun vasenta mahanpuoliskoa vasten... eli asennonmuutoksesta ei varmaan voi johtua. Kattelin äsken äitini äitiyskorttia kun oli minua odottanut ja melkein samoilla viikoilla oli hänelläkin samanlainen notkahdus sf-mitassa ollut. Ehkä tää on jotain perinnöllistä ;)


Kesänlapsi

Me saatiin viime viikon lopulla vauvalle oma lipasto/hoitopöytä ja hetihän ne äitiyspakkauksen vaatteet piti päästä pesemään ja asettelemaan sinne :) Muuten meillä on vielä ihan onnettoman vähän mitään hankittu. Vaunut, turvakaukalo ja pinnasänky pitäis käydä tässä lähiviikkoina ostamassa. Tuleekohan tässä vielä kiire...
 
Jenmo onnea onnea onnea :flower: :flower: :flower: :) :hug:

Kutkutus hih, meillä toisinpäin, tytölle ois nimiä moniakin, mutta pojalle tasan 1, ehkä 2 vaihtoehtoa :) Mutta kait meille se tyttö TAAS tulee, joten nou hätä :whistle:

Kesänlapsi voi, kuulostaa NIIIIN tutulle noi sun kivut :hug: tiedän miten kamalaa se on.. Mun kohdalla varsinkin kun yöllä nousee vessaan, on jokainen askel tuskaa ja itku kyllä tulee :ashamed: mutta ne on niitä liitoskipuja ainakin mun kohdalla,, niin ne neuvolassa sanoi.. :/ Ja just toi häpyluun seutu on se kipein... Voimia ja tsemppiä sulle :hug: Jos yhtään lohduttaa, mä todellakin tiedän miltä susta tuntuu.. :hug:

Oma napa

Huomenna neuvolaan.. ilmeisesti rautatabut on tehneet tehtävänsä kun olen paljon virkeempi nykyään... :/ siis kyllähän mä nukun aina kun mahdollista , mutta se aika kun hereillä olen, en ole enää niin Zompie.. :D Siitä ylpee :D Mutta maha on sekaisin :ashamed: ennenmmin sekin kuin väsymys...

Nyt taas menen oikomaan itteeni.. eipä tässä jaksa istuskella.. ..

Heidi ja ei niin pikkuinen 32+4 :heart:
 
Ihan ensiksi :hug: ihan kaikille :) Ja vielä toinen :hug: liitoskivuista ym. ikävästä olosta kärsiville! Ja varoitan : pitkä teksti tulossa! *anteeksi*

Allunmamma Onnittelut talokaupoista :flower: Muistahan sitten ottaa varovaisesti sen tyhjennys homman kanssa, toivottavasti saat paljon apua olipa sitten vauva syntynyt tai ei, molemmissa tapauksissa varmasti apu tulee TOSI tarpeeseen. Ja jos joudut sinne viimeisilläsi matkustamaan, niin toivottavasti ei synnytys sitten käynnisty siellä Ruotsissa!

Marzu76 Ikäviä nuo allergiset oireet :hug: Meidän neuvolalääkäri sanoi, että hän ei suosittele käyttämään mitään allergialääkkeitä raskausaikana, mutta tietää kyllä, että jotkut niin tekevät. Eikä sitten antanut mulle silloin keväällä mitään, mitä voisi käyttää. Nyt onneksi oireet jo helpottaneet.

Kesänlapsi Tervetuloa joukkoon mukaan kirjautuneena =) :wave:

karvatonkoira Hauska uni sulla :LOL: Täällä vähän sama homma, kun olen vaatehuonetta ym. komeroita yrittänyt saada järjestykseen, että oon päivitellyt miten mä kaikenlaista säästänkin :whistle: :snotty: Mikähän siinäkin on, kun tulee kerättyä kaiken maailman asiat talteen "kyllä tätä vielä joskus tarvitaan" periaatteella. Oikeesti en sitten niitä tarvitse, ja nyt heittänyt menemään tavaraa aika rankalla kädellä...(en roskiin tosiaankaan kaikkea, vaan kierrätykseen...)

Helena Varmasti säikäyttää tuollainen! :eek: Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin :hug: =)

kutkutus Kiitos tsempistä :flower: Vielä ei ole kuulunut mitään, paperit merkitty saapuneeksi, mutta mitään käsittelyä ei siis vielä aloitettu :attn:

Jenmo85 Onnea uusista numeroista :flower: :hug:

CotHai Muistahan nyt vaan ottaa rauhallisesti, ja anna miehen tehdä AINAKIN kaikki raskaimmat muuttohommat, ettei vaan jää muutto kesken :) Ymmärrän hyvin tuon haikeuden, ja varmaan vielä näin raskaana ollessa korostuu tuollaiset tuntemukset.

Mä en ymmärrä kans itseeni (asutaan kaksiossa ja tuntuu että tilaa saisi olla PALJON enemmän), kun olen alkanut kamalasti haikailla tuota mun ja miehen ensimmäistä yhteistä kotia :heart: Se oli siis mun vuokra-asunto, yksiö 28neliötä, jonne mies muutti mun luo käytännössä heti kun alettiin yhdessä olla. Se asunto on tuossa viereisessä talossa, ja aina ikkunasta katselen sinne parvekkeelle ja muistelen meidän "lemmenpesää" niin kuin mies sitä nimittää :D Liekö sitten johtuu osin siitä, että nyt sitä on alkanut ihan kunnolla vasta tajuta, että eipä enää koskaan ollakaan vain "me kaksi" miehen kanssa, vaan koko loppu ikämme avioparin lisäksi myös vanhemmat :heart: Tottakai elämän luonnollista kiertokulkua, eikä todellakaan ole alkanut kaduttaa että vauva tulossa, mutta jostain syystä kuitenkin hieman haikea olo, kun ei enää ollakaan kaksistaan :'( *SNiiF* Nää hormoonit :snotty: :LOL:

Cira Täällä myös kaikki "pikkusälä", kuten tutti, tuttipullo, puhdistusaine yms. ostamatta. Lista kyllä on valmiina, että mitä vielä puuttuu :D Ajattelin, että jos sitten kesäkuussa...eihän niillä mikään kiire ole, mutta helpompihan se, mitä enemmän asiat valmiina. Jäisi sitten loppuaika aikaa keskittyä itsensä hemmotteluun vaikka ;)


Täällä oltu vähän huolissaan, kun vauva on niin paljon vähentänyt liikkumistaan :/ Ennemmin kukkui yöt ja potki + mennä mötkelsi vaikka miten paljon, mutta nyt jo pari viikkoa ollut hiljaisempaa. Liikkuu sitten kun häntä "häiritsee" eli painelee massua jne. mutta omasta aloitteestaan siis tosi vähän. Ihan kuin olisi ymmärtänyt, kun miehen kanssa silloin aiemmin juteltiin vauvalle, että voisi alkaa opetella siihen että yöllä nukutaan, sen jälkeen loppui yöliikkumiset, mutta tilalle ei tullut liikkeitä sitten päivällekään. Muutamia tuntui kyllä silloin tällöin, muttei mitään "sarjatulistusta" enää. Eilen illalla taas esitettiin toiveita vauvalle, että voisi vähän enemmän kuitenkin pitää elämää, niin eikös sitten melskannut pitkän aikaa yöllä. Tuntui, että olisi yrittänyt kääntyä, ja sen rallin jälkeen kyllä sitten supisteli aika hurjasti :whistle:

Tänään oli neuvola, ja th pitkään tunnusteltuaan oli sitä mieltä, että kyllä tosiaan vauva olisi nyt sitten kääntynyt raivotarjontaan :D Kaipa se sitten onnistui pienestä tilasta huolimatta sen tempun vielä tekemään :heart: Toivottavasti vain pysyisikin loppuun saakka nyt noin päin, kun en niin leikkausta toivoisi, ja se mitä todennäköisemmin tuolla meidän sairaalassa olisi edessä, kun eivät mielellään kuulema laita ensisynnyttäjää perätilaa synnyttämään.

Muuten noita neuvolakuulumisia: Paino oli noussut viime käynnistä melkein 2kg! :eek: +700g/ viikko siis :ashamed: Noh, tuota osasin jo odottaakin, kun tuntuu että masu kasvanut aika paljon reilussa kahdessa viikossa. Syönyt en ole sen enempää tai vähempää kuin tähänkään asti, mutta kaipa sekin jotain vaikuttaa kun kävelylenkit on nyt sen verran paljon lyhentyneet, johtuen yhä kovenevista selkä- ja alapääkivuista. Mun kävely on nykyisin sellaista kuin vanhoilla mummoilla, ei meinaa jalat kantaa kun niin vihleksii, ja tukea on otettava varsinkin, kun nousee pitkän istumisen jälkeen tai unilta.

Verenpaine oli sama 120/86 kuin viimeksikin, samaa luokkaa olleet melkein koko raskausajan.

Turvotusta riittää; nilkat ja sormet varsinkin pökkelöt. Kihlasormuskin piti jo siirtää nimettömästä kaulaketjuun, vihkisormus vielä mahtuu kun on vähän isompi.

Hb olikin sitten ottanut huiman laskun alaspäin \|O Viimeksi oli vielä 130, niin nyt enää 116. Ruisleipää vai mitä mä alan nyt tolkuttomasti mättää, etten joudu kohta rautakuurille?! Th sanoi, että raja on 110-112 heillä, milloin pitäis purkille turvautua. Oonki ihmetellyt, kun viime aikoina ollut vähän :xmas: tonttu :xmas: olo, väsyttänyt ja huimannut enemmän kuin ennemmin.

Niin ja painonnoususta huolimatta sf mitta 33cm, 2cm enemmän kuin viimeksi. Vaikuttaisiko sitten se vauvan asennon muutoskin... Joka tapauksessa nyt näytti tipahtavan hieman lähemmäs yläkäyrää, kun viimeksi se huiteli ihan taivaan tuulissa jo melkein :whistle:

Saatiin synnytys video lainaan, ja sairaalan esitieto lomake. Onkohan niissä eroja eri sairaaloittain, kun eipä siinä meidän lapussa kovin kummoisia kysellä, ja siitäkin osan täyttää th. Mä kun kauhulla odotin, että se on joku monisivuinen, kauan aikaa vievä, kyselytutkimus, mutta eipäs ollutkaan :LOL:

Seuraava neuvola onkin sitten jo 2vko:n päästä. Sitä ennen suositteli menemään käyrään polille sen liikkeitten vähenemisen takia. Minkäslainen toimenpide se sitten oikein on, tuntiko siellä maataan vai kuinka kauan?

Kaikesta huolimatta olo on kuitenkin huippu :D Oon niin onnellinen kaikesta; vauvasta, miehestä ja siitä että kaikki on niin hyvin!! Varsinkin tuosta vauvan kääntymisestä tuli niin hyvä mieli, en enää jännitä synnytystäkään ehkä ihan niin paljon. Ja mieskin on ollut tosi ihana ja ymmärtäväinen :heart: Ehdotti jopa tuossa yksi päivä, että eiköhän lähdetä viel johonkin reissuun ennen kuin vauva syntyy. Tuli mieleen, ettei sitten enää samalla tavalla päästäkään lähtemään kahdestaan ex tempore niin kuin ennen jos mieli tekee. Mutta saas nyt nähdä, kun en ehkä enää kovin pitkiä matkoja jaksa autossa istua. Alkaa välillä niin inhottavasti supistella nuo lyhemmätkin matkat. Sen verran kuitenkin itseä hemmottelin tänään, että kävin kampaajalla. Piristi kummasti, kun sai "uudet hiukset" B)

Hmmm...sellaista vielä kysyisin, kun tuntuu ja näyttää, että masu olisi jotenkin laskeutunut alemmas? Niin kuvittelenko vaan, vai onko masu alempana jos vauva rt:ssa kuin pt:ssa? Huomattavasti helpompi ainakin hengittää nyt :whistle:


Vauvelihaave & Pikkuinen Kullanmuru 32+4
 
Täällä on yksi ihan lopussa oleva äitee. Viime yöt on ollu ihan mahdottomia, kyljen kääntäminen saa mahan ihan kovaksi ja kireäksi ja muutenkin kurjan tuntuseksi ja lonkat särkee ja puutuu, eikä mitenkään päin edes tyynyjen kanssa oo hyvä. \|O *puuh* Enkä mie nyt kerinny edes nukkumaan Pikkiksen päikkäreitten aikaan, kun *perhana vieköön* join päiväkahvit rauhassa! :headwall:

Mutta arvatkaas mitä! Meillä lähtee perjantaina isi ja Pikkis leirille ja mie olen koko viikonlopun yksin! :D :D Tosin lauantai-iltana saattaa olla jo ehkä "hiukan" ikävä... :whistle:

Nyt miulla on muuten ekat pikkuvaatteet koneessa. =) Mie aikanki pohdin, mutta päätin sitte kumminkin pestä ja ottaa mukaan evakkoon myös kaikki tyttöjen vaatteet ja vaatteet yleensäkin tuonne 62 cm:iin saakka, eihän tää kakkonen välttämättä ole samaa maata kun Pikkis, joka rupesi käyttämään 62:a vasta tyyliin kolmen kuukauden vanhana. ;)
 
KUTKUTUKSELLE :wave: Kyselit siitä vyöhyketerapiasta...olin eilen siellä ja hoito oli kyllä mahtava. kätilö hieroi korvat ja jalanpohjat. samalla hän selitti mihin ihmisen kehon osaan tietty piste jalanpohjassa tai korvassa heijastaa. minulla kivuliaimmat pisteet on alaselässä ja lonkissa. alkuhoidot annetaan 2 viikon välein joilla hoidetaan alaselkäni ja lonkat kuntoon koska supistukset tulevat minulla alaselkään niin niitä lievennetään pehmittämällä selän ja lonkkien lihakset jo etukäteen. ei sitten satu supistukset niin paljon lihaksissa ja lantio antaa paremmin periksi. loppua kohden rv 36 aletaan hoitaa kohtuun ja alapään pisteitä joilla pehmitetään jo paikkoja valmiiksi jotta synnytys olisi nopeampi ja paikat aukeasi nopeammin ja estetään repeymiä.rv 38 yritetään käynnistää jo synnytystä koska vauva on iso. silloin kätilö hieroo kantapäiden ulko vai oliko se sisänurkkia. ensimmäinenkin vauvamme käynnistettiin kotona, mieheni hieroi kantapäitä tunnin ja sen jälkeen synnytys käynnistyi. ainut vaan että ensimmäisenkin kohdalla hoito olisi pitänyt aloittaa aikaisemmin selkäkivun takia ja muuten lihasten ja kudosten pehmittämiseksi...mahdoinkohan osata vastata sun kysymykseen. suosittelen kuitenkin lämpimästi. =)
 
Mä oon kyllä käyny täällä ihan joka päivä lukemassa, mutta en mä oo jaksanut kirjoittaa. :ashamed: Hyi minä! *släps*

Täällä kovasti ootellaan heinäkuuta. Ja mun masu on ihan oikeasti liikkuva maha. :D Vieläkun se äitiyspakkaus tulis, niin sais pyykkikoneen taas pyörimään ja sitten pinnasänky ja oli jotain muutakin. Mutta en muista mitä.

Nyt mä lähen tuota koiraa hoitamaan. Kipiä on rassu. :(


Viipi&Vilperi 32+2
 
Kesänlapsi: Supistuksien karkotussäteitä ~~~ viel pariksi viikoksi :LOL: Liekös nuokin kivut ihan liitoskipuja? Itsellä häpyluussa tuntuneet liitoskivut on masun kasvaessa valahtaneet alemmas ja kävely on ajoittain lähes mahdotonta...

Vauvan tarvikkeista: Meillä on jo kaikki valmiina, ei puutu enää kuin vauva ja hänkin saisi vielä 5 viikkoa pysyä masussa :) Esikolle rempattiin jokin aika sitten uusi, isompi huone ja esikon vanhasta huoneesta on nyt tehty vauvalle oma huone. Vaikka vauva ensin nukkuukin meidän huoneessa, mutta vaatteet jne on jo kaapissa valmiina. Hih, yksi paketti vaippojakin on ostettu valmiiksi hoitopöydän laatikkoon. Ja varuiksi tutti ja tuttipullo, joita toivon mukaan ei tarvitse käyttää...

Neuvolakuulumiset:
- paineet 100/66
- pissa puhdas
- hb 122 (hieman noussut edellisestä lisäraudan ansiosta)
- sf ei mitattu
- paino pysynyt samassa (!!!!) :)
- tarjonta rt
- sydänäänet 150
- lievää turvotusta

Siinäpä taisi olla nuo tärkeimmät otokset. Lisäksi sovittiin, että lääkärineuvolan jälkeen ylimääräinen äitipolikäynti, koska pikkuinen tuntui isolta ja sf-mitta on koko ajan mennyt huikeasti yli käyrien.

Itse olen kyllä ylpeä siitä, että paino oli pysynyt samassa. Olen yrittänyt vähän tarkemmin katsoa mitä syön. Miulahan siis lähtöbmi oli 33, eli kauheasti ei tartteis enää painoa tulla lisää. Lähtöpainoon nähden on nyt siis tullut 4 kg, ensimmäiseen nlakäyntiin nähden 9 kg (ai miten niin vähän pahoinvointia...???)

Jenmolle vielä ONNITTELUT! :flower:

Halaukset kaikille sitä tarvitseville :hug:

JoannaH: hikaltahan tuo kuulostaisi :)


jossu + pirpana 32+3
 
Kiitoksia Cira ja Vauvelihaave. Puuh, toivon TODELLAKIN että ei sykerö päätä syntyä Ruotsin puolella!!
Hmm... Täytyy varmaan etsiä kaikkien Tukholman alueen synnäreitten osotteet ja numerot valmiiksi (siis kaikkien muiden paitsi sen missä esikoinen syntyi :kieh: ) ennen sitä talontyhjennys reissua... :whistle:

JoannaH: Mulla meni pikku hetki ennen kuin tajusin tuon kuvakulman teidän vaavista :ashamed: :whistle: Hihii... Söpö mönkiäinenhän se siellä! :)

Kyllä täytyy sanoa että tää raskaus ainakin on mun aivot pehmentäny... Meillä meni eilen esikoisen kanssa lasi rikki keittiön kaakelilattialle. No, ei kun keskuspölynimuria hakemaan. Mutta mokoma ei sitten vetänyrt YHTÄÄN kun yritin imuroida! Kirosin jo että kyllä pahuksen nopeaan se säiliö täyttyy ja roudasin 70-luvulta peräisin olevan tehoimurin, jossa ei ole putkea, keittiöön ja konttailin sitten sen letkun kanssa keittiön lattian läpi. Menin sitten hieman myöhemmin apukeittiöön mistä sen keskusimurin hain aiemmin ja huomasin että mulla oli jäänyt siellä luukku auki!! \|O EI KAI SITTEN MIKÄÄN IHME ETTÄ EI OLLU YHTÄÄN TEHOA IMURISSA!!! :kieh: No, sainpahan imuroitua sen keittiön sitten hieman paremmin uudestaan...

Vaan nyt jotain sapuskaa kehittelemään. Heips!

Mari ja sykerö 31+5
 
mie en ymmärrä miten JoannaH:n vaavi on tossa kuvassa :ashamed:

34+2 on viikkoja jo täynnä... yöt olen nukkunut nyt pari viikkoa tosi hyvin kun vaihdoin tyynyä. ei edes yöllä tule vessaan noustua!

neuvolassa sanoi että painoa on tullut mulle liikaa, 17kiloa tullut lisää ja painoa nyt siis 70kg. sf mitta oli 31 cm. Että pitäisi nyt alkaa katsomaan mitä syö.. Välipalat pois. just joo.. kai sitä pitäisi itseään kiduttaa kauhealla nälällä vai?? kummaa touhua..

masun ympärys kasvanu vaan 2 senttiä kuukauden aikana kun itse olen mittaillut, nyt 104cm. Itse kun katsoo mahaa niin tulee mietittyä miten se kaveri tonne mahtuu, mutta kun peilistä menee katsoo niin silloin masu näyttää kyllä jätiltä :D

ensi viikolla olisi vielä ultra jonne päästään pikkuista katsomaan. Kaveri kun oli viimeksi huonossa asennossa niin ei 4d kuvaa saatu. Edelleenkin kaveri kyllä viihtyy pää ylöspäin, eikä ole asettunut alaspäin..

Synnytysvalmennukset on käyty kättärillä ja oli kyllä mukava kätilö. Sellanen n. 30v kundi :) mutta oli mukava kuunnella häntä ja kun vielä osasi huumoria laittaa mukaan, niin oltiin kyllä tosi tyytyväisiä miehen kanssa!

Ainiin, sain vihdoinkin kuukauden odottelun jälkeen päätöksen kelalta, nyt vaan jännitän että milloin ja kumpi äp tulee!! :D :D :D

hyviä vointeja kaikille, tsaukkis!!

Shannon<br><br>
 
Shannon Ei tuossa vielä paljoa ole. Eikö pääasia ole että mamma ja vaavi voivat hyvin. Meillä hoitaa sanoi että jos paino nousee tasaisesti ja pissanäyte on puhdas, ei noilla kiloilla vielä pidä huolestua.

Allunmamma Perustetaanko dementoituneet äidit ry:n ? :LOL:

JoannaH Kieltämättä tuli hetken aikaa katsottua kuvaa ja ihmeteltyä missä asennossa se vaavi siinä on.

kesä82 :hug: Tiedän ja tuskastelen yöt kun ei meinaa asentoa löytyä jossa joku paikka ei sattuisi/tuntuisi pahalta.

Täällä vaavi on keksinyt uuden kivan leikin. On nyt raivotarjonnassa ja kädet käy jossain alavatsalla ja tuntuu kuin kaveri yrittäisi kaivella tietä ulos vatsan kautta :eek:
 
aurinkoinen81 harmaa
Heippa kaikille!

Pitkään olenkin ollut hiljaisena kun kotiimme tuli yllättävä vesivahinko jonka vuoksi remontti oli pakko aloittaa. Nyt ollaan onneksi saatu remontti jo paremmalle puolelle. Suihkua ja pyykkikonetta ei kyllä saada käyttöön vielä pitkään aikaan (lue:laskettuaikakin ehtii mennä ensin)

migreenit mulla on helpottanut, mut nyt pukkaa kamala kiire ja oman asunnon siivouksesta johtuva väsymys päälle. Ollaan nyt kevät asuttu kolmen talon väliä ja mies on ahertanut tuota saunaremonttia kotona.

Maksa-arvotkin taas pompahti nousuun mikä ei toki ole yllätys kun ekassakin nousivat. Onneksi en ole vielä kertaakaan osastolle joutunut joten paremmalla puolella ollaan menossa
=)
Liikkeitä tuntuu tosi paljon päivittäin ja onnellinen saapi olla kun vauveli on nyt ainakin tähän asti ollut pää alaspäin, esikoinen kun oli kokoajan perätilassa. Välttämättä en siis sektioon päädy =)

Ihan pakko tähän pistää tälläinen kyselypystyyn että mistä päin maailmaa heinäkuiset ovat? Jossain vaiheessa noi paikkakunnat tulikin mut siitä on jo pitkästi aikaa! Itse kirjoittelen keski-suomesta.
T:Ansku ja toukka 31+4
 
aurinkoinen81 harmaa
Onko tällä palstalla muuten jonkin sorttista jos et kirjoita joka kuukausi lennät porukasta pihalle juttua?
Mieluusti minäkin porukkaan vielä kuuluisin :'( mutta tuo remontti sotki kaikki ihanat suunnitelmat nyt keväällä.
T:Ansku ja tuokka 31+4
 
aurinkoinen81 :) Mukavaa kun olet taas mukana :wave: Kyllä mä näen asian niin, että jokainen me täällä ollaan ihan tasavertaisia, käypä täällä kerran kuukaudessa tai kerran tunnissa ;) Kuitenkin tää on vaan netti maailma.. mulle henk koht atästä pinosta on ollut valtavasti lohtua ja tsemppiä, on ollut mukavaa lukea ja jakaa kokemuksia, MUTTA sen paremmassa asemassa ei ainakaan mun silmissäni ole täällä ne jotka päivittäin kirjoittaa kuin ne jotka kirjoittaa vaan harvoin. .Jokaisen juttuja on ihan yhtä kiva lukea, ja jokaisen kokemukset on ihan yhtä arvokkaita :hug: Mutta kuten täällä moni on todennut, jutut kyllä luetaan, on vaan nyt jo sellainen krooninen laiskuus että harvoin moni kommentoi mitään.. mulla se kommentointi kaatuu yleensä siihen etten enää luettuani muista mitä mun piti kellekki sanoa :ashamed: *hyi minä*

Kesänlapsi laittaisitko mulle vaikka yynä noi sun tiedot.. laskettu aika jne.. niin lisään sut tohon alkulistaan :wave: :wave: :wave:

Nyt mä lähden neuvolaan :wave: :wave: :wave: Kyllä niin epätoivoiseksi on mun touhuni mennyt että valkkasin kevyimmät mahdolliset vaatteet päälle :LOL: :LOL: Mua ihan pelottaa jo noi vaa'an lukemat :kieh: :kieh:

Heidi ja maha 32+5 :heart:
 
Mutteri

Ihan vaan vinkkinä heittäisin, mä käyn aina kotona vaalla aamuisin sillon kun on neuvola pkäynti. Mulle neuvolassa sanoivat et on aivan sama millä vaalla käy ja kotona otan aina nakupainon :D
Tulee hiukkasen vähemmän painoa kun ei ole vaatteita päällä.

Sattuisko tätä ketjua muuten lukemaan kukaan joka omistaisi jo vuoden 2004 pakkauksen ja sellainen joka olis ottamassa tuon uuden pakkauksen mut ei niin tykkää väreistä? Uudesta pakkauksesta haluisin ostaa 2 vaatetta ja tuosta 2004 pakkauksesta kyselisin vaatteiden kokoja. Jos joku omistaa jommankumman niin olisin kiitollinen avusta. Lähinnä riittää nuo 2004 pakkauksen koot. Olipa hankalasti selitetty.
 

Yhteistyössä