***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 10:48 hapsiainen84 kirjoitti:
Minun äitiyspakkaus on tilattu..kiva..kiva =)

Kuinka kauan kestänee pakkauksen tulossa?
Mulla meni tasan viikko siitä kun kelalta tuli päätös et pakkaus tilattu. :)

Lupasin pysyä palstalta pois maanantaihin asti mut ku täällä kotopuolessa (korvessa) on nyt tämä netti toiminutkin ihan hyvin niin tulin piipahtamaan. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 10:48 hapsiainen84 kirjoitti:
Minun äitiyspakkaus on tilattu..kiva..kiva =)

Kuinka kauan kestänee pakkauksen tulossa?
Mistä sen tietää että se pakkaus on tilattu? Mä sain sen kelan päätöksen äitiyspäivärahasta 3päivää sitten. mutta ei siinä mainittu mitään pakkauksesta....

Nyt on leidit pakko kehaista että tein elämäni ekan omenapiirakan. Paljon tullut leivottua kaikkea mutta tuota ei vielä ennen tätä päivää.. ja jestas sentään että se voi tuoksua hyvältä!! Ja näyttääkin hyvältä :p :p Kunhan jäähtyy niin sit herkuttelemaan... *tarjoaa palat kaikille*

Mukavaa päivän jatkoa kaikille :wave:
 
Päiviä taas!

Muistaakseni meni 2-3 viikkoa kun äitiyspakkaus oli postissa.

Osaako kukaan sanoa, voiko esikoisesta hakea kelalta jotain tukea, kun ei ole äippäloman aikana hoidossa? Ajattelin vaan että tokihan kaikkea pitää yrittää mitä on mahdollista saada :D

Siirrytään sit ihmeessä vauva-puolelle kun malttavat syntyä!!! Olen ainakin heti innokas! =)

Enempää en muista mitä olette kirjoittaneet :ashamed:

Valvoin sitten viime yönä lähes kolmeen kun ensimmäistä kertaa pähkäilin synnytystä... En itse tapahtumaa, vaan tuli mieleen, että entä jos lähtö synnärille tulee yöllä. Kehtaako silloin soittaa kavereille että otatteko neidin hoitoon. Meillä ei siis asu sukulaisia lähettyvillä. Lähimmät 100km päässä ja sairaalaan nähden väärässä suunnassa...
Joudunko siis lähtemään yksin synnyttämään?
:eek: :eek:

No, jospa ensi yönä ei tartteis moisia pähkiä vaan sais nukuttua.
Niin, jos saa. Heitin tänään kenkiä pois jaloista ja siirsin painon oikean jalan päälle, voi taivas kuinka vihlaisi alapäästä!!!
En meinannut päästä pariin tuntiin kävelemään, makaaminenkin sattui. Soitin sit lääkärille joka sanoi että jos et ala synnyttämään niin voit olla ihan rauhassa kotona, joku venähdys vaan.
Kävely on jo hiukan parempaa, mutta pitikin sattua just tänään kun mulla olis ollu pitkästä aikaa tyttöjen saunailta :'(
No, lämmitän kotona saunan ja toivon et uniukko tulis aikaisin...

Anne ja 'Emppu' 34
 
Vauvelihaave Eipä täällä päin suomea kyllä ole mitään rotina perinnettä... .mutta kun vauva syntyy, puoli tututkin kyllä keksii jonkun ihan ihme tekosyyn jotta pääsevat UTELIAISUUTTAAN katsomaan vauvaa.. miks ei sit voi vaan suoraan sanoa "hei, onnea ja missäs se teidän uusi tulokas on" :) Ja jotkut ihan läheisetkin vaan tulee vauvaa katsomaan ja odottavat täyskahvitusta ja passausta....

Kaikkein eniten mua ehkä nyppii se että kun uutta vauvaa tullaan katsomaan, noi isommat lapset jää TÄYSIN huomiotta... heille ei kellään vierailla riitä aika, vaan huomio osottautuu pelkästään siihen vauvaan.. Kun jotkut kysyy mitä vauva tarttis, niin mä olen jo vastannut että kaikkea on, tuokaa ennemmin vaikka noille isommille karkkipussit. :) Ja ensimmäisen viikon ainakin sairaalasta kotiuduttua tahdon pyhittää pelkästään uuteen perheenjäseneen tutustuen, vieraat saa luvan olla uteliaisuutensa kanssa sen aikaa... ;) Omat perheen jäsenet on tietty eri mut kaikki muut ystävät ja sukulaiset saa luvan ymmärtää että en kyllä heti jaksa enkä halua.

Viimeksihän kun oona syntyi 2005, mä laitoin sairaalasta lähtiessä vatsa kaikille viestin:
"On meillä ilo uutinen, syntyi tyttö pikkuinen. Nyt jatkamme arkea kotiutuen, heti ei ole aika vierailujen"
Ja kummasti kyllä viesti meni perille, koska ensimmäinen vieras oli vasta 3 päivän kuluttua kotiutumisesta oven takana..

Apua, mä kuulostan nyt ihan katkeroituneelta muijalta ja vieras vihaajalta :LOL: :LOL: Eheeiiiiii, ei oo kyse siitä vaan kokemuksesta puhun että kun vauva syntyy ei röyhkeydellä vaan joissain tapauksissa ole rajaa.. jopa flunssassa ollaan vaan tultu mikä on kyllä törkeyden huippu..

Minusta on vaan kohteliasta kunnioittaa perheitä ja heidän toiveitaan vierailujen suhteen kun vauva syntyy.... :) Se ei kai oo liikaa vaadittu???

No tulipa pitkää löpinää... KIITOS :flower: JOS jaksoit lukea :hug: Tuo vauvelihaaveen rotina teksti vaan innoitti pohtimaan tätäkin puolta kun vauva syntyy :)

Täällä olo oma ihana itsensä.. supistelee ja liitoskivut vaivaa.. muuten ihan ookoo...... :)

Voikaa hyvin ja hauskaa viikonloppua!!!!!!! :wave: :wave: :wave:

Heidi ja massu 32+6 :heart: <br><br>
 
[/quote]Mistä sen tietää että se pakkaus on tilattu? Mä sain sen kelan päätöksen äitiyspäivärahasta 3päivää sitten. mutta ei siinä mainittu mitään pakkauksesta....[/quote]

Kelan nettisivuilla on se asiointi-palvelu missä voi seurata ja tarkastaa omat tiedot. Siellä luki äitiysavustus kohdassa että pakkaus tilattu.

Meillä ei varmaankaan tule olemaan tuota vierailuongelmaa, kun asutaan 400km päässä sukulaisista ja tutuista. ongelmaa tulee varmaanki sitten, kun mennään kotipuoleen, pitäs kaikki kyläpaikat kiertää. mutta oon päättäny että saavat ite tulla kattomaan vauvaa, minä en lähe jokapaikkaa kiertämään.
:kieh: =) <br><br>
 
Nyt on kehujen päivä täälläkin, koska sain viime yönä nukuttua piiiiitkästä aikaa oikein makoisat unet :D Kai sitä oli niin rättipoikkiväsynyt kaikkien unettomien ja kivuliaiden öiden jälkeen, että jossain se raja tulee vastaan univelassakin. Nukahdin joskus yhden aikaan ja heräsin vasta 10.45 kun postimies oli niin äänekäs \|O
Ja koko yö siis lähes yhteen putkeen, edes vessahätä ei häirinnyt! Yhden tai kaksi kertaa heräsin siihen että pissitti, mutta olin niiiiiiiiiin väsynyt että ehdin nukahtaa uudestaan ennen kuin pääsin sängystä ylös :D Mies sanoi aamulla, että vauva oli pitänyt hirmuisia bileitä ja kovia potkuja sateli vaikka kuinka paljon yöllä kun tuli nukkumaan, mutta mä en tuntenut mitään :D Normaalisti kyl aina herään siihen, kun vauva liikkuu enemmän, mut nyt en :xmas: Välillä tuntuu et olen päivätkin niin väsynyt, johtuisko sitten kun se hb oli enää 116, kai se voi jo väsyttää.

Ja noista vauvan liikkeistä, nyt on alkanut taas liikkua sen verran enemmän, etten ole enää huolissaan :heart: Voiko tosiaan olla, et kun majaili perätilassa, niin ei liikkeetkään tunnu niin selvästi?


Shannon Kelan sivuilla on se asiointipalvelu, josta voi käydä katsomassa missä vaiheessa oman asian/asioiden käsittely on. Siellä lukee sekin, onko pakkaus jo tilattu. Esim. mulla lukee vieläkin, että hakemus saapunut, 14.5. palautin hakemuksen. Taisivat unohta koko jutun jo :)
Niin ja siihen tarvii verkkopankkitunnukset tunnistautumiseen tai sähköisen henkilökortin(?) jos oikein muistan.

*NaMNaM* olipa herkullista omenapiirakkaa, kiitos :D :flower:
Mäkin meinasin tänään leipoa mustikkapiirakkaa, miehelle yllätykseksi. Eilen kun tuli iltavuorosta, niin olis kuulema tehny mieli jotain hyvää, eikä ollut työn raskaan raatajalle edes jäätelöä pakastimessa :)

Mutta nyt tiskaamaan, mikä varmaan taas alkaa supistella. Mikähän siinä on, kun näistä kotihommista eniten suppareita aiheuttaa tiskaaminen ja imurointi? Olenko mä niitä tehdessä jotenkin niin vääristyneessä asennossa tai jotain?? :LOL: Onneksi mies on kiltisti viime viikot hoitanut tuon imurointi homman, mä olen sitten vain tyytynyt lattioiden pesuun :whistle:


Vauvelihaave & jälleen liikkuvainen Pikkuinen 32+6
 
Shannon Siitä, missä lukee "äitiysavustus" ja sen alapuolella on noita samoja, joita tuon vanhempainpäivärahankin alla, eli siitä sitten päätökset

*muistaakseni* ;) (dementia vaivaa edelleen)

Tänään aamupäivällä etsin mahdottomasti SAKSIA, eikä löytynyt mistään... Noh, äsken ne näkyi olevan eteisen KENKÄHYLLYSSÄ :eek: Kuka lie sinne ne kuskannut, ja MINKÄ IHMEEN TAKIA?!? :snotty:
 
Soittelivat tänään Kysistä äitipolilta eli sain maanantaille jo peruutusajan, kun siinä sokerirasituksessa oli sillon se aamu-arvo vähän koholla, ultralla katsovat vähän vauvan kokoa ettei tule liian iso! =)
Täällä kans imurointi ja kauppakassin kanto sisälle aiheuttaa supisteluja :whistle: ja tiskaaminen tuottaa muuten vaan vaikeuksia kun loppuu käsistä pituus kesken ;)
Tämä vauva oli jonkun viikon vähän " rauhallisempi" jos sitä on ikinä ollutkaan, mutta nyt siis alottanut oikean potkunyrkkeily harrastuksen, lisänä hikka on 2-3 kertaa päivässä! Alkaa nuo potkut jo hieman sattua, jos oikeeseen kohtaan osuu!
:wave:
 
Mie täältä hiljaisuuden keskeltä kirjottelen. Niinku mie jo aiemmin kerroin, ni meiltä lähti isi ja Pikkis isä-lapsi-leirille täksi viikonlopuksi ja mie olen ihan yksin... Joku kyselikin, että onkos miulla jotain suunnitelmia. Ei muita kun nukkua kellon ympäri yksin ja hiljaisuudessa! :D Katotaan vaan, ni mie olen joka tunnin päästä hereillä, kun on liian hiljasta... :whistle:

Miulla on ruvennu nuo kestovaipat houkuttamaan. Ja jossain määrin mie niitä varmaan ainakin koittelen. Toivottavasti ei anopilla mene hermo... :whistle: Ei vaan, monestihan tuo on nyt Pikkiksen kohdallakin päivitelly sitä rahasummaa, mikä vaippoihin menee. Mites muut, onko täällä jo kenties ihan "veteraania" noiden kanssa?

Joku (niin se emmentaali vaan tarttuu) kyseli siitä kotihoidontuesta äitiyslomalla. Sitä voi ja kannattaa hakea, mutta voipi vaan olla, ettei sitä juuri saa. Miulla on se käsitys, että ne KELAssa laskee sen niin, että se kotihoidontuki+tulosidonnoinen lisäosa+sisaruskorotus ja näistä vähennetään äitiys/vanhempainraha. Ja jos jotain jää, se maksetaan.

Mutta tosiaan ei kande mahdottomia summia odotella, meillä mie saan minimipäivärahan ja miehellä on kait himpun keskivertoa isommat tulot ja mie saan sitä kotihoidontukea suunnilleen 30 ?/kk... Eli jos äitiysraha on yhtään isompi, luultavasti tuo kotihoidontuki menee nolliin. :/

Kesis ja kireä maha, rv 33+5
 
-en muista kuka ehdotti, muuta nyt on sit kahmalo kaupalla vesimloonia poskeen laitettu

-tivolissa käyty, tosin vaan katsojana

-varpaista, lakkautin ne äiteellä punaiseksi että ei tarvi säikähtää jos vilahtaa

-rotinoita ei täällä päin tunneta tai vietetä.

-ja taas pitkälleen

tä&herne 33+4
 
Tänään aamusta oltiin nuorten äitien kahvilassa. Siel oli tänään paljon väkeä paikalla. Täällä on sellanen mll:n järjestämä äyskäri projekti alle 25v äitien tuki kahvila missä oon käynyt aina näin perjantaisin. Mukavaa on ollut.

Viime yö meni taas valvoessa kun vaavi on keksinyt että on tilaa viel heitellä itteä kunnolla ympäri. Että vipinää massussa riittää todella paljon.

Eilen alkoi synnytys valmennus. Sellaanen mummo notta huusi kovahan ääneen kaikkea ja puolet meni ohi josta ei ymmärtänyt yhtään mitää.
2,5h piti istuu sellaasessa kamalassa hikisessä tilassa. jossa oli MAAILMAN huonoimmat ikivanhat keinonahka jäljitelmä penkit.

Tänään oon myös takunnut kelan kanssa siittä milloin voin aloittaa äitiys loman. Äitiys pakkausta ei näy vaikka jo yli kuukaus sitten sen tilasin...
Ihme touhuu tääl pohjanmaalla. Kaikki pitää rautalangasta vääntää notta jotakin tahtoo tapahtua..

Meen nyt kasteleen mun kasvimaan ja kukkaset.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja oikein hyviä vointeja masujen kanssa! :)
 
Sateista lauantaita! Tässä arvotaan parhaillaan, että lähdetäänkö Helsingissä käymään kaikki kolme, vai lähteekö mies yksin... tuo neljä tuntia autossa kun pikkasen jo arveluttaa (tultais siis takasin tänään yöllä).

toistamiseen äidiksi onnittelut synttäreiden johdosta :flower:
ja siihen ummetukseen: kaikkea kuitupitoista kannatta syödä, mutta kannattaa myös välttää raskaitten liha-aterioiden syömistä eli ei pihvejä sun muita. Mahdollisimman paljon kasviksia ja kevyempää lihaa kuten esim. kanaa.

rotinoista joo ei tunneta täälläpäin. Viimeksi kyllä jaksoin ottaa vieraita vastaan ihan piankin eikä tuntunut rankalta - saas nähdä miten nyt. Mutta eivät nuo kai täyspassausta odottaneetkaan - tai jos odottivat, niin ilman jäivät :kieh:

kesä82 meillä kestoillaan - mutta en nyt mikään veteraani koe olevani: kokemusta tosiaan tuon yhden sankarin vaipattamisesta. Kertsit olleet vaan hätävarana (ja anoppia varte ;) )
Tuolla kerhoissahan toimii se kestovaippakerho, en tosin itse ole kerennyt sinne ilmottautua, vaikka salasanankin kysäisin.
Kannattaa käydä lukemassa vaikka ihan aluksi kestovaippainfossa kohta "perustietoa kestovaipoista" ja siellä keskustelufoorumilla saa ihan rauhassa kysellä tyhmiä ja pyytää apua :) Ja toki voit laittaa yv:tä minulle jos haluat.

shannon Kelalta tulee kyllä erikseen ilmoitus siitä äitiysavustuksen käsittelystä (sen rahapäätöksen lisäksi). Ja sitten postista tulee lappu kun sen pakkauksen voi hakea.

Ai juu, nyt on kyllä pakko hehkuttaa: uskaltauduttiin eilen ensimmäistä kertaa kauppareissulle niin, ettei pojalla ollut vaippoja :D ja hyvin meni. "kotikuivahan" tuo on ollut jo useita kuukausia, mutta nyt alkais näyttää siltä, että mun "vauva" :heart: olis valmis jättämään vaipat hereillä ollessa kokonaan pois! IHANAA! *ylpeä äiti*
 
jenmo
Moi kaikki! Kiitos kaunis synttärionnitteluista, ja samat Mieh:lle ja jollekin toiselle...Voi hitto tätä mun päätä! En muista nikkiäs nyt millään, mut myöhästyneet syndeonnittelut kuitenkin :ashamed:

JoannaH mä hoksasin ainakin heti miten se teidän vaavi oli kuvassa! Johtuisko siitä, et itellä helatorstailta just samanlainen kuva Pojusta. Ja hälläkin siinä nyrkki suussa.

Mullaki näky Kelan sivuilla, et ÄP tilattu =) Kerkesin kyl hätähousuna laittaa niille jo sähköpostia, et mulla oli viimenen palautuspäivä 22., mut päätöstä ei vielä 23.pvä näkynyt. Kun pelästyin et oli hukkunu koko hakemus, ja säikähdin et se sit myöhästy enkä saa koko pakkausta :ashamed: Mut oli se hakemus onneks sisällä niinku pitikin, ja tosiaan heti vastasivat mulle sieltä. Ei vaan ollut ehtinyt omiin tietoihin päivittyä.

Meiän Poju oli raivotarjonnassa eilen, kivasti juili kohdunsuulle ku käänteli päätä/nyrkkeili. Mut yöllä, yllätys yllätys, herra käänty takas poikkitilaan ja nyt tuntuu taas pikkunen pää kylkiluiden alla :heart: :D Jospa se vielä taas pyörähtäis...

Mulla on maanantaina aika kampaajalle hiusten leikkaukseen ja värjäykseen, superihana yllätyssynttärilahja mieheltä! Oon aina ollu semmonen (varsinki ku talous on tällä hetkellä tukien varassa), että en todellakaan raaskis mennä tuosta vaan kampaajalle. Eli jotai vuoden oon siitä puolisalaa haaveillu, et pääsis, mut sit oonki aina hokassu et Jade tarvii jotain, kissat tarvii jotain, mies tarvii jotain tai joku velka on jääny lyhentämättä. Eli aina on "parempi" rahareikä, itteeni en osaa kyl sijoittaa sit yhtään! Mut nyt on sit mentävä hyvällä omalla tunnolla hemmoteltavaksi =)

Sadepäivän jatkoa kaikille! Mä en taas muista mitä piti sanoa, mut täytyy paremmalla ajalla jatkaa.

Ainiin yks kysymys: onko muilla toispuoleista nivuskipua? Vaikea paikantaa, mut sattuu aina liikkeessä ja välillä paikallaan ollessakin. Yöllä itkettää kun kääntää kylkeä, niin ilkeä tuo kipu on. Parisen viikkoa ollut, nyt tuntuu et pahenee vaan.. :/ Mä kuolen jos vauva menee yhtä yliaikaseksi ku Jade! Nyt jo oon joutunu lopettamaan kävelyllä käynnit yms. Ainoa minkä pystyn on aamuiset puistoreissut Jaden kans, ja sit oonki loppupäivän puolikuollut.. Lisäks karsea väsy jatkuvasti, nukun niin huonosti yöt. Joo tulipas pitkä kysymys :LOL:

Vointeja kaikille! Jenmo&Pojuliini 31+6
 
Ninnliina kyllähän mie jo niin "vakavissani" olen ;) että sekä tuolla kestoilukerhossa että kestovaippainfossa vieraillu oon. Mutta tuo kestovaippainfo on kyllä miusta täyttä puijausta! Enemmänhän siellä vaan menee pää pyörälle... :whistle: :D :D

Ei vaan, esikoinen oli aikamoinen puklukone ja noita harsoja on vinopino kaapissa. Samoin meillä on ikiaikaisia froteepyyhkeitä, joista mie haluan eroon... ;) (Mies ei vaan anna heittää niitä pois, mutta jos niistä vaippoja "sais" tehdä...) Ja villahousutkin on jo puikoilla. Mutta kyllä mie ainakin aluksi meinasin mennä tosiaan ihan fiilispohjalta noiden vaippojen kanssa. Jos se siellä anoppilassa tuntuu vaikeelta pestä vaippapyykkiä, ni sitte mennään kertseillä ja yöt nyt aluksi varmaan jokatapauksessa niillä.
 
Surullista lukea ku joillaki on kovasti kipuja.. ite en tiiä koko raskaudesta mitään. Äitikin sanoi että ei hänellä oo raskauksien ajalta oikein mitään muistikuvia että olis ikinä ollutkaan raskaana, pelkästään synnyttänyt. Hyvilläni olen siitä täällä ettei ole kipuja mutta tämä IHOTTUMA JA KUTINA SAA MINUT RAIVON JA ITKUN JA JOPA ITSEMURHAN PARTAALLE! Tänä aamuna itkeä vollotin että tapan kohta itseni kun kutitti niin kovasti ja iho oli erittäin kipeä! Siis erittäin kipeä. Kun on nuo hoitokeinot vähentyny raskauden myötä, ei auta kuin yrittää kärsiä. :'( Mutta siis raskaudesta ei ole mitään kipuja, ainoastaan tuo vaikeutunut ihottuman hoito. <br><br>
 
Päivystyksestä ja äitipolilta juuri kotiuduttiin. Yöllä alkoi aivan kamala astmaattinen yskä ja hengenahdistus, ja niiden seurauksena sitten napakat supistukset. Nyt sain ensiavun puolelta lääkkeet ja yskä hellitti onneksi samoin tein. Äitipolilla piti käydä sitten varmistamassa vielä vauvan ja kohdunsuun tilanne.

Ensin oltiin käyrillä ja hyvin piirtyi pikkuisen sydänkäyrää. Vaihtelua oli 148-177 välillä, aktiivisuudesta riippuen. Käyrän jälkeen sitten lääkärin syyniin, kohdunsuu oli tiukasti suljettu, kohdunkaula pehmeä mutta ultran mukaan 4 cm pitkä eli ei huolta :)

Katsoi samalla painoarvion, 2100g :) Ei siis mikään jättiläinen, vaan juuri hieman keskikäyrän yläpuolella. Korkean sf-mitan vuoksihan neuvolassa epäili, että olisi suuri vauva tulossa. Mutta sf-mitta onkin korkea lääkärin mukaan miun vatsanpeitteiden vuoksi, ei liian ison vauvan vuoksi. Vatsanympärys vauvalla oli myös juuri siinä keskikäyrän yläpuolella eli on kuulemma juuri hyvän kokoinen eikä huolta :)


*muoks* arvioitu syntymäpaino olisi kuulemma n. 3600 - 3900g
jossu + pirpana 32+5<br><br>
 
Heypsan taas kaikille. Ei täälläkään pahemmin ole kipuja ollut, vaikka ennen raskautta eräs lääkäri kertoi kauhukuvia mun mahdollisesta raskaudesta, johtuen ylipainosta ja kilpirauhasviasta. Mutta eipä mitään ole ollut.
Nyt on alkanut olemaan turvotusta. Sormet on jo muutaman viikon olleet tosi kankeat, mutta nyt on myös nilkat :\| Kuljettiin kaupungilla koko päivä tänään ja jalat tuntuu tosi kankeilta ja sukista jäi mahtavat painaumat... No, paluumatkalla poikettiin kauppaan ostamaan ananasta ja vesimelonia, jos jotain auttais. Muilla turvotuksia?
Tänään ostettiin turvakaukalo =) Crago akta jotain, mutta en huomannut kysyä myyjältä, voiko sen laittaa myös etupenkille, mutta kyllä kai.....
Pari viikkoa sitten kävin siellä ultrassa, josta kerroin täälläkin. Reisiluu oli 66 mm ja lakimitta 81 ja vatsanympärys jotain, en muista, mutta painoarvio oli silloin jo 2800 g :whistle: No, nyt kävin torstaina taas eli kaksi viikkoa oli välissä ja mitat pysyneet lähes samoissa, mikä mua nyt kovasti kummastuttaa :\| eli reisiluu oli täsmälleen sama, lakimitta oli kasvanut 2 mm ja vatsanympärys pienentynyt 7 mm.... painoarvio oli sama, 2800 g. Viikkoja silloin oli tasan 33. Vatsanympäryksen pienentyminen ehkä selittyy sillä, että ehkä vauva oli silloin kaksi viikkoa sitten just juonut... mutta nuo muut mitat kummastuttaa... miten voi olla samat :\|
No, viikolla 35 tehdään sit kuulemma lapsivesipunktio ja jos keuhkot ok, niin viikolla 36 tai 37 käynnistellään, ehkä. Riippuu sitten siitä kokoarviosta....

t. Porukan luultavasti seniori, 30.5 tulee 35 vuotta täyteen :eek:
 
Heippa!

Käytiin tänään 5v:n kanssa kylpylässä. Muuten oli ihan kiva lillutella lämpimissä vesissä, mutta koko kylpylä oli täynnä venäläisiä. Muuten ei heitä vastaan mitään ole, mutta juur kukaan naisista ei ollu kastellu tukkaa ja tuskimpa muutenkaan peseytyny ennen altaaseen tuloa niin tuli jotenkin inhottava olo. Ja porukkaa oli siis monta bussilastillista. Jännä ettei allas valvojatkaan sanonu mitään kun olen luullut että on aika tarkkaa se että pitää ensin peseytyä ennenkuin altaaseen änkeää. No se siitä.

Äsvee pohdiskeli voiko etupenkillä pitää kaukaloa. Eipä siinä varmaan mitään jos ei turvatyynyä ole. Silloin ei saa laittaa ainakaan.

Ja turvotuksista oli juttua. Minuu turvotti tiistaina ihan kivasti, kun käytiin Ikean reissulla. Meiltä on sinne matkaa 300km ja päivän reissu tehtiin. Koko päivä käveltiin kaupoilla ja matkat päälle niin pari päivää meni, että sai turvotukset laskemaan. Sattu kivasti vielä neuvola just torstaiksi niin paino oli sit pompsahtanu ihan mukavasti. No toivottavasti ens viikon lääkärineuvolassa näyttää maltillisempia lukemia. Muuten ei vielä oo oikeestaan painoa tullu kun oli lähtölukemat aika huipussa ja alussa vähän tippu. Vielä kun sais tän loppuajan pidettyä kurissa niin ei olis niin kamala urakka sit synnytyksen jälkeen pudotella.

Muuten ei ole oikein mitään vaivoja ollutkaan nyt loppuajasta. Vauva vaikuttaa aika maltilliselta tapaukselta. Välillä saa jotain hepuleita ja jyryää oikein urakalla, mutta sitten on monta tuntia ihan rauhassa. Maitoa valuu yöllä kivat lammikot lakanoille, mutta en oo vielä jaksanu alkaa rintsikat päällä nukkumaan.

Synnytys on alkanu pikkuhiljaa hiipimään mieleen, kun kaveri sai torstaina tyttövauvan. Jotenkin unohtunu kaikki jutut mitä siihen liittyy, mutta eiköhän se siitä omalla painollaan suju.

No tällästä tällä kertaa. Tsemppiä vaan kaikille loppurutistuksessa!

Maiksu 34+6

 
En nyt kerkiä tässä enempiä kommentoimaan, pikaisesti vain...

Äsvee: Sen turvakaukalon voi laittaa etupenkille VAIN jos sillä paikalla ei ole turvatyynyä (Air Bag). Koskee kaikkia lasten istuimia, ei vain Akta Gracon kaukaloa. Meillä on myös Gracon kaukalo sillä jalustalla. Oli kyllä tosi käytännöllinen esikoisen kanssa. Nyt on sitten Gracon rattaat joihin sen kaukalon saa kiinni jos vauva vaikka nukahtaa autoon. Ei tarvi repiä tuolista rattaisiin jos menee vaikka kauppaan.

Meillä taas anoppi kirjoitti kauppapaperit talosta mun puolesta tänään siellä Ruotsissa. Vielä on kuntotarkastus edessä jonka jälkeen ostaja saa vielä perua, mutta menettää ne käsirahat. 1.8. pitää lopulliset paperit kirjoittaa ja luovuttaa avaimet. Huh huh, kauhistuttaa jo nyt tuleva tyhjennyt/siivous operaatio...

Vaan sauna odottaa! Mukavaa lauantai-iltaa heinämasuille :wave:

Mari ja sykerö 32 TASAN (jo?!!?)
 
Maailmakaikkeuden hurahtanein kakkosen odottaja ilmottautuu! :D :ashamed: :whistle: :D :D

Mie tuossa viikkailin ja pakkailin noita pikkuvaatteita lähtemään mukaan ja siinä samalla kattelin tälle tulokkaalle sairaalasta kotiutumisvaatteita. Todella tärkeä päättää nyt jo, että missä bodyssä vauvan heinäkuussa kotiin tuo! ;)

Ja jos ei osaa päättää, ni voi tehdä kuten mie, valitsee kahdet vaatteet, joista voi sitte vasta sairaalassa päättää, että kummat laittaa. :ashamed: :D

Mie niin haluan, että tämä vauva tulee kotiin joissain hälle uutena ostetuissa/tulleissa vaatteissa. :ashamed: Ja kun ei tiedä, tuleeko tyttö vai poika, piti valita kahdet. Mie nääs olen hälle ostanu semmosen Elloksen "starttipaketin", joka on sinisävyinen, miusta myös tytölle sopiva.

Mutta kun niin on mieleen jääny esikoisen kohdalta, kun anoppi tytön ensi kertaa näki ja tytöllä oli siniset vaatteet, ni sano että taisi äiti toivoa poikaa! Eikä varmaan anoppi tuolla pahaa tarkottanu, mutta arvatkaas miten se jäi alle viikon vanhan äidin mieleen. Ja myö siis kotiudutaan anoppilaan, joten ei sinne tyttöä voi sinisissä viedä! :D

P.S. Toivotaan, ettei tää miun pään pehmeneminen jatku tätä tahtia! ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 16:44 Äsvee kirjoitti:
t. Porukan luultavasti seniori, 30.5 tulee 35 vuotta täyteen :eek:
Onneksi olkoon näin etukäteen! :flower:
Meikä täytti 35 maaliskuussa. :wave:
Taisi täällä olla ainakin yksi vielä vanhempi, mutta nikki ei nyt muistu mieleen...

Mä en tajuu mikä mulla oli tänään (tai siis eilen, kun toi vuorokausi ehti jo vaihtua...)! Väsytti ihan älyttömästi ja nukuinkin koko päivän. \|O Aamupalan ja ruuan kävin vaan suunnilleen syömässä, mutta sitten oli pakko mennä takas pötköttää, kun heikotti ja väsytti niin. \|O Ihan jo aloin huolestua. :( Takana oli kuitenkin 12 tunnin yöunetkin! Menin edellisenä iltana nukkumaan ysin aikoihin ja heräsin seuraavan kerran aamuyhdeksältä. :whistle: Vasta joskus puol kasin aikaan illalla alkoi tuntua olo normaalilta ja nyt tässä sitten kukutaan hereillä...

Hemppa oli toissapäivänä neuvolassa 122, joten ei kai sen takia vielä pitäisi näin poikki olla? Toivottavasti oli jotain ohimenevää...

kutkutus 33+1

muoks: Helsingistä ollaan, joku sitä kyseli

<br><br>
 
Äsvee "Paljon onneeaa vaan" :flower: :flower: :D

Kesä82 hih, tottahan toki se on tärkeää missä vaatteissa vauva tulee sairaalasta kotiin ;) Luojan lykky että on oikeasti kesä!!! mulla noi kaks edellistä on olleet talvi vauvoja ja sairaalaan on sitten raahattu toppapukuja myöden kaikki.. :) Nyt varmaan riittää että ottaa varoiksi jonkun fleece-haalaarin mukaan, että jos sattuu olemaan kylmä sateinen päivä :)

Voi juku.. nyt tais iskeä pikkuinen paniikki.. oikeasti...

-äitiyspakkauksen vaatteet on pesemättä
-sitterin päälinen on pesemättä
-turvakaukalon päälinen on pesemättä
-hoitotaso sängyn päälle hankkimatta
-vaipat pikkuista varten hankkimatta
-sairaalakassin sisällöstä ei vielä tietoakaan
-mihin housuihin mä mahdun synnytyksen jälkeen??
-mitä siellä sairaalassa nyt taas tarvittiinka mukana..??
-lasten hoitokassi pakkaamatta
- jos tulee kiire lähtö, niin eipä siinä sitten aleta pakkailemaan 3 lapsen vaatteita, hyvä ois olla valmiin ajo etukäteen kassissa nekin.
-liivinsuojukset ostamatta
-IMETYSLIIVITKIN VIELÄ OSTAMATTA :eek:

Ei helkkari hyvältä näytä... :whistle: :ashamed: Miten sitä muistaa/ ehtii tän kaiken... kuitenkin meillä elämä on aika tempoisaa.. ihan varmaan jotain tärkeää jää tekemättä..

mutta mitä on valmiina? :) ;)
vaunut!!!! uudet vaunut odottaa tossa eteisessä..! sillähän sitä sitten pärjääkin :LOL: Miten mä olenkin näin saamaton?????? :headwall:

Joo, kiitos kun sain jakaa ajatukseni kanssanne.. tää oli eka kerta kun pysähdyin miettimään mitä pitää vielä tehdä... No onhan tässä vielä laskettuun aikaan aikaa... :whistle:

Heidi ja massu 33+1 :heart: <br><br>
 
Huomenta kaikille!!!

Aikamoista hulinaa ollut viikonloppu.
Menin sitten kuitenkin perjantaina saunailtaan, tosin saunaan en uskaltanut mennä könkkäämään. mutta hauskaa oli tyttöjen kanssa turista!
Pandolia napaan ja menoksi, samoin nukkumaan mennessä otin Panadolin ja sain nukuttua koko yön ja eilen oli jo kipu lähes poissa. :D
Jipiii, elämä voittaa!!!!!

Puhelin pe-iltana tytöille että ihan omituista, ei esikoisen aikaan ollut mitään kipuja, jos ei olis ollu isoa mahaa ei olis tienny raskaana olevankaan. Siinä sitten 3lapsen äidit lohdutteli et joo, tees vielä kolmas niin kivut vaan yltyy... :eek: :eek:
Siskoni sanoi joskus ihan samaa ja samoin jälkisupistuksista, että aina vaan pahenee. (ei mulla niitäkään ollut ekan jälkeen, joten jännittyneenä odotan kuinka nyt käy)

Pe-iltana myös selvisi ettei tartte lähteä synnyttämään yksin, nyt on monta paikkaa minne esikko viedä vaikka yöllä kun lähtö tulee =)
Hyödyllinen ilta kaikin puolin.

Eilinen menikin sitten synttäri-tunnelmissa. Ensin vein tytön kaverinsa prinsessa synttäreille ja sieltä sit mentiin suoraan pienen pojan 1v synttäreille.
Tänään on vielä yhdet, joten kakkua tulee syötyä! :x

Anne 34+2
 

Yhteistyössä