Huh kun paljon tekstiä, menipähän aikaa lukiessa
Ihan ensiksi lämmin osanottoni
esikoiselle :hug: :'( ja samoin
kutkutukselle :hug:
On se vaan aina niin surullista ja tuntuu uskomattomalta, kun jollekin läheiselle ihmiselle tulee aika lähteä :'( Mulla on vielä äidin puolen isovanhemmat elossa, pappa 80v. ja mummo 75v. Isänisä kuoli vuonna 2003 ennen joulua, ja vieläkin tuntuu välillä ihmeelliseltä, ettei häntä enää ole :'( Mummoa en ehtinyt koskaan edes nähdä, kuoli nuorena astmaan.
Ja tuosta stressin ja supistelun yhteydestä, niin mä oon kans huomannut, että alkaa herkemmin supistella jos stressaan tai olen hermostunut :/
Kesänlapsi Ajattelinkin, kun luin sun ekan viestin, että varmasti kaverit mielellään auttavat siinä tilanteessa, vaikka sitten keskellä yötä. Kiva, että asiat järjestyi
Luulen, että ilo on ihan sen ystävän puolella, joka saa auttaa tuollaisessa asiassa!
kesä82 Mites siellä meni "hiljainen viikonloppu"? Saitko ajan kulumaan ja onnistuiko rentoutuminen/lepääminen vai sotkiko ikävä suunnitelmat?
Auroora Tuo tuollainen projekti on varmaan tosi mukava, muistan joskus lukeneeni siitä jostain vauvalehdestä
Voi kunpa täälläkin olis vastaavaa toimintaa :attn: Tai onhan täällä sellainen mammakahvila n. 1-2kertaa kuukaudessa, joka tuli tavallaan sen tilalle, kun joka viikko kokoontuva avoin kerho loppui. Mutta se on sitten kun vauva on jo syntynyt. Ja mä kun kaipaisin kavereita jo nyt, olis kiva tutustua muihinkin odottaviin äiteihin / jo vauvan saaneisiin. Onneksi on tää palsta, teiltä kyllä saa kivasti vertaistukea, KIITOS :flower:
Jenmo85 Täällä on myös sekä väsymystä että nivuskipua, mutta mulla se on ihan molemminpuoleista, ja varsinkin illalla, yöllä ja aamulla jomottaa
Tuo teidän puisto kuva oli tosi kaunis :heart: Näytti niin kesäiseltä vesineen kaikkineen B)
johantero Hyvä että sait sellaiset lääkkeet, joista on apua! Toivottavasti samoin kävis
JoannaH:lle :hug: Voimia ihan älyttömästi, on sulla tosiaan kestämistä :attn:
Äsvee Etukäteis synttärit onnittelut ja halaus :flower: :hug:
Me ostettiin myös se Aktan tämän vuoden jalustallinen kaukalo malli, ja kyllä sen voi etupenkille laittaa samoin kuin muutkin kaukalot
jos ei ole Air bagia siinä. Turvallisin paikka kuulema olis takana keskellä, mutta se ei varmaan ihan kaikkein käytännöllisin paikka sinne kömpiä... Ja en tiedä miten edes tuo Aktan jalustallinen siihen onnistuu, kun siinä on se lattiaan menevä tukijuttu, ja meidän autossa ainakin takana keskellä on sellainen korkeampi kohta lattiassa.
Maiksu Tuli mieleen tuosta sun kylpyläreissusta, kun oltiin joskus vuosia sitten käymässä Serenassa hiihtolomalla. Siellä oli tosi paljon venäläisiä myös loman vietossa, ja mua äklötti ihan sama homma, kun eivät peseytyneet ennen altaaseen menoa. Rouvat olivat täysissä meikeissä ja kampauksissa ja hajuvesiäkin oli lorahtanut
hieman liikaa. Siellä ne sitten lilluivat altaissa, eikä siinä vielä mitä, mutta ne lapset :x Yksi n. 10v. poika ihan reippaasti pissiä lasketteli sinne pukukoppiosaston lattialle
ja toinen suurinpiirtein saman ikäinen väänsi pökäleet sinne isoon altaaseen :kieh: :x Teki mieli lähteä sieltä aika nopeesti pois, enkä kyl sen jälkeen ole ko. paikassa käynytkään.
Ja mullakaan ei siis mitään venäläisiä vastaan ole, eihän kaikki käyttäydy yhtä törkeästi.
Remutar ONNITTELUT valmistumisen johdosta :flower:
saikku Minäkin murehdin silloin aiemmin täällä kun vauva viihtyi perätilassa, ja olis ollut kai uhkaavasti sektio edessä, kun eivät kuulema kovin helposti täällä kääntämistä yritä ja ensisynnyttäjää ei alakautta laiteta yrittämään. Mutta Pikkuinen kääntyi sitten viime viikon ti-ke välisenä yönä pää alaspäin, ja toivottavasti nyt niin päin kestääkin. Ehkä teidänkin vauva vielä ottaa ja kääntyy, toivotaan niin :hug:
toistamiseen äidiksi Onpa kiva kuulla mukavia ultrakuulumisia
kesä82 Tottahan toki vauvan kotiutumisvaatteet on tärkeä asia
Oon minäkin miettiny, mitä sitä vauvalle varaa mukaan B) Mun mielestä se on vaan hyvä, kun voi edes joissain asioissa olla vähän turhamainenkin, ettei kaikesta tarvii kantaa huolta niin täysillä =) Ja ne kotiutumis vaatteet kuuluu ainakin mulla vähän samaan kategoriaan kuin äitiyspakkaus, että oikeestihan se on ihan se ja sama, kumpi pakkaus tulee tai minkä väriset vaatteet vaavilla on kotiin tullessa, mutta kivahan sitä on miettiä/jännittää jotain tollastakin
Ninniliina Mukavaa että reissu onnistui ja meni hyvin, varmasti rankkuudestaan huolimatta kuitenkin myös piristää kun saa nähdä tärkeitä ihmisiä
Lotta84 Turvotusta on täälläkin :wave: Viimeks neuvolassa oli painokin noussut n.700g/vko ja taitaa suurin syy olla turvotus. Mulla mahtuu vielä vihkisormus nimettömään, mutta kihlat piti laittaa kaulaketjuun roikkumaan. Että voikin olla outo tunne, ihan kuin olis kadottanu sen jonnekin, kun se sormus on samassa sormessa niin kauan kulkenut yötä päivää :\|
Ja tuosta liikeseurannasta, niin mun mielestä ainakin 27 liikettä tunnissa kuulostaa oikein hyvältä ja normaalilta
Välillähän vauvalla on niitä "hiljaisempia" päiviä, jolloin ei ehkä ykskään tunti liiku noinkaan paljon.
Tigru78:lle onnittelut äitiysloman alkamisesta :flower:
:flower:
Viipi :hug:
Hienoa että hauveli parantui
Mä en tiedä Oulun käytännöstä, mutta mulle ainakin th sanoi että siellä pelkokeskustelussa jutellaan ihan odottajan tahtiin ja yritetään kaivaa esiin/ eritellä syitä, että mikä siinä synnytyksessä pelottaa (esim. kipu, sairaalassa olon pelko, oman tai vauvan kuolemanpelko, jne. jne...). Ja sitten kätilö kertoo kivunlievitysmenetelmistä tarkemmin ja kysellä saapi mikä mieltä askarruttaa. Niin ja kuulema synnytyssaliin ja -osastoon tutustuminenkin onnistuu siinä yhteydessä. Ja voihan se olla, ettei siellä mene kuin vaikka tunti, mutta että varataan reilusti aikaa, ettei sitten jää sellainen olo että aika loppui kesken ja asiat jäi vielä kaivelemaan. Toivottavasti käynnistä on apua. Täällä ollaan vielä vähän kahden vaiheilla, että mennäkö vai eikö mennä siellä pelkopolilla käymään :/
Ja tuosta pakkauksesta, niin luulisi että uusi jo tulee, kun eikös ne viime viikolla alkaneet postittaa uutta mallia. Kerro sitten kumpi tuli
Mutteri Tuo sun kirjoittamasi viesti oli kyllä huippu
Saako lainata, jos siltä tuntuu vielä heinäkuussakin? Täällä nimittäin aika samoilla linjoilla vieraiden suhteen... Meillä kun on niin iiiiiiiso tämä ihan ihan lähipiiri (mulla 4 sisarusta jne.), niin riittää ihan ensi alkuun että jos he käyvät siinä ihan ensi päivinä katsomassa vauvaa. Jos siihen tosiaan vielä pölähtää nämä talon mummot rotinoineen, niin voi elämän kevät :x
Ja noista rotinoista vielä, niin taitaa tosiaan olla vaan täällä Itä-Suomessa tapana :attn: Jos en ihan väärin muista, niin se on kai joskus aikoinaan Karjalasta tulleiden siirtolaisten mukana tuomaan juttu. Eikä siinä muuten mitä, tottahan he vieraanvaraisuutta odottavat, mutta kuitenkin tuovat leipomukset ja kakut tullessaan. Ainoa, mikä mua siinä kummastuttaa, on se, että ihan ventovieraat ihmiset saattaa keksiä tulla käymään "rotinoiden" varjolla
Täälläkin on nuo melkein kaikki listaamasi hommat vielä tekemättä :attn: Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa... Sen verran sain aikaiseksi, että pesin nyt kaksi kertaa tyhjän pyykkikoneellisen 95 asteen pesulla, kun sillein se kuulema puhdistuu pesuainejäämistä ym. kalkkeutumista!!? Meillä kun on pyykit tähän saakka pesty ihan tavallisella pesuaineella, ja nyt vauvan pyykkiä varten ostin sellaista missä ei ole mitään hajusteita jne. Onkos se nyt sitten vaihdettava koko perheen pyykin pesuaineeksi, kun samalla koneella pestään? Meidän jotkut tutut on ostaneet oman pyykkikoneen vauvan pyykkiä varten, mutta meillä ei sellaiseen kyllä ole varaa, eikä kyllä olisi tilaakaan toiselle koneelle, eli samalla pn pestävä.
aurinkoinen81 Täällä (aiemmin oli puhetta) taitaa tuo raskausajan dementia olla tuttua melkein kaikilla Heinämassuilla, eli liikkeellä on
Luulisi, ettei ne enää niin paljon pölyty, jos laatikoissa ovat. Kyl mä ainakin meinasin jo alkaa pestä niitä pikkuhiljaa, meillä kun on niin paljon vaatteita, ettei sitten jää kaikki viimetippaan. Voihan siihen laatikkoon päällimmäiseksi laittaa vaikka puhdasta muovikassia tms. suojaksi, jos laatikkoa availee.
Mä meinasin silittää vauvan vaatteet, kun ei kuivausrumpuakaan ole. Mites muuten
huuhteluaine, eikös sen sanota pehmentävän pyykkiä? Käytättekö sitä vauvan pyykkiin?
Entä pesettekö
uudet pinnasängyn suojat, sitterit, kaukalon pehmusteet yms? Siis sellaiset, jotka eivät suoraan tule vauvan ihoa vasten?
Huh, tulipahan tuota tekstiä taas vaikka oli vaan muutaman päivän tauko...
Vauvelihaave & Pikkuinen 33+2