***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

hei kaikille!

Jenmo:myöhästyneet onnittelut! :flower:

täälläkin tuli eilen vuos taas lisee mittariin :whistle: 24v..kääk!

onkos muut saanu kuulla joilla samaa sukupuolta olevia lapsia,että kyl se nyt on sit poika/tyttö?minnuu alkaa jo ärsyttää!!! :kieh: meillä siis kaksi tyttöä.sama juttu oli ku kakkosta odotin.. :/

mieh ja rv34+1 ei oes ennee kauan :eek: :D
 
Jee räkätauti alkaa vihdoin ja viimein mennä pikkuhiljaa ohi! Viime yönä kulki jopa nenän kautta ilma, onhan tässä saanu kohta 2 viikkoa yskiä ja niistää! Ja kun se yskiminen on lähinnä ottanut tuonne alapään luihin, ihan ku siellä olis jotain irti rutisee ja paukkaa aina ku yskäsee! :whistle:

Muistu tässä mieleen miks en ole syönyt moneen vuoteen juustoa, kun sitä nyt varmaan viikon verran pitäny aina leivälle laittaa :whistle: mulla menee maha niinku niin kovalle, että saa istua päivän vessassa ja kaikki vessarytmit menee ihan sekasin! Viime yönä sit piti käydä asialla :ashamed:
Nyt saatto sit alkaa uudestaan muutaman vuoden juustonsyönti lakko!

Maha on alkanu heilumaan ihan hirmuisesti kun siellä vähänkin liikutaan, ihan ku maanjäristys olis! :heart:
Alkaa kyllä jo oikeesti tuntumaan siltä, että vauva on siellä mahassa, hyvä, että sukat saa vielä jalkaan! Kukahan ajaa sit nuo kinttukarvat jonkun ajan päästä! :\|

Paikkakunnasta oli jotain puhetta että missä kukakin asuu, täällä siis Vesanto ilmottautuu Pohjos-Savossa siis!

:wave:
 
Onnittelut mieh! Ja Jenmolle kans myöhästyneet synttärionnittelut! :flower: :flower:

aurinkoinen81, sinäkö kyselit et mistä päin ollaan.. Joensuusta olen mie. Noista vanhoista äitiyspakkauksista.. oisko tästä linkistä sulle apua http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/vaatteet1a2004.html

JoannaH, en miekään tajunnu tuosta kuvasta :ashamed: mie oonkin kyllä tosi huono näkemään noissa ultrakuvissa yhtään mitään. Omiakin katellessa saanu olla ihmeissään.

Vauvelihaave tais kirjotella vauvan liikkeiden vähenemisestä. Täällä samaa. Paljon vähemmän nykyään liikkuu. Mutta päivittäin kuitenkin tuntuu liikkeitä. Ja asento vaihtelee.. välillä poikittain ja välillä pää alassuin.. jos osaan oikein tulkita. Neuvolassa sanottiin että liikkeet voi vähentyy kun vauvalla alkaa olla jo ahdasta masussa. Mulla ois seuraava neuvola maanantaina. Pitää siellä ottaa asia puheeks. Oon yrittäny olla kuitenkin huolestumatta liikaa, kun välillä liikkuu kuitenkin.

Sit mulla tuntuu iltasin kipua oikean puolen kylkiluissa istuessa. Alkaa vissin olemaan jo vähän ahdasta. pitkällään ja seisoessa ei tunnu kipua mutta istuessa ja jos erehdyn jotain lattialta kumartumaan niin silloin tuntuu ihan kunnolla.

Meillä on melkein kaikki hankinnat vauvalle tehty. Pitäis vielä ostaa amme ja hoitopöydälle alusta. Ja sitten aattelin jonkun sitterin ostaa. Meidän piti saada sitteri käytettynä mutta niillä onkin mennyt se nyt vähän rikki niin ostetaan sitten uusi. Tai mun äiti kyllä puhui jotain että vois ostaa vauvalle sitten lahjaksi kun syntyy.. tai vinkata muille sukulaisille jotka kyselee koko ajan että mitä meille sit vois ostaa.

Eilen oltiin siellä synnytysvalmennuksessa. Tosi hyvä valmennus oli. Mie oon ollukin ihan pihalla kaikesta enkä oo tienny mistään mitään. Ja silläkin hirvee jännitys kaikesta. Nyt saatiin paljon tietoa ja mieskin on nyt aivan innoissaan. Vähän jotain konkreettista myös sille välillä. Kun tuntuu että jää ihan ulkopuolelle. Valmennuksen yhteydessä päästiin käymään myös vilkasee synnytyssaleja ja lapsivuodeosastoa. Mua ei ainakaan jännitä enää paljoo ollenkaan. Tietää nyt vähän että mitä tulee tapahtumaan ja miltä tilat oikeesti näyttää. Ja sekin että minne sitä sitten pitää ees mennä kun on sen aika. :)

Lotta rv 32+1
 
aurora :wave: tervetuloa, lisäsin sinut listaan :)

aurinkoinen81 hih, mä nyt varasin seuraavan neuvolan aamuksi.. :whistle: tällee iltapäivällä kun tuppaa olemaan jo turvotustakin kun ei mulla oo mahdollisuutta vaan olla.... Ja olihan tuota painoa tosiaan TAAS tullut kilo viime kerrasta... mä en ala enää mitään :ashamed: :(

Mutta siis neuvola kuulumiset pikaiseen:

paineet 117/70
Sf-mitta 31 cm
ja painosta en edes puhu :ashamed:
 
Taas ihan ensi alkuun kivuista kärsiville :hug:

kesä82 Mitäs sinä meinasit puuhailla nyt sitten viikonloppuna, onko paljonkin suunnitelmia vai että levon kannalta vaan? :)

JoannaH Hikalta tuo minustakin kuulostaa. Ja kuvat ovat kivat molemmat, sekä masu että vaavi =)

Allunmamma Kylläpä pisti naurattamaan :LOL: Täällä kärsitään ihan samantyyppisistä oireista, siis että dementia vaivaa. Teen just sellaisia kummallisia tavaroiden siirtelyjä, joku joka ei oikeesti kuulu esim. keittiöön, saattaa löytyä makkarista, ja sitten mieheltä tivaan että miksi olet tämän tänne tuonut. Johon toinen sitten että etköhän ole ihan itse taas kuljettanut :D Muisti siis pätkii ja pa-has-ti! :ashamed:

Muutenkin olo kuin vanhalla mummolla, tai siis meno näyttää siltä. Ei pysty kävelemäänkään enää kunnolla noista selkä- ja liitoskivuista johtuen, köpötän kuin vanha mummo :/ Mutta aika aikaansa kutakin, kohtahan se on ohi tämä raskausaika, ja sitten sitä muistellaan kaiholla ;)

Shannon Ei minusta kuulosta pahalta tuo painon nousu, kun olet ollut niiiiiiiiin hoikka lähtöpainoltasi. Eikös se niin mene, että vähempipainoisilla saa noustakin paino enemmän. Mulla masu kasvanut niin hurjan paljon, että sf oli eilen 33cm ja masun ympäryksen äsken mittasin, se oli 125cm! :eek: HUI!!

aurinkoinen81 Huh, kuulostaapa hurjalta! Mutta kiva, että olet palannut taas tänne, tosi kiva lukea kuulumisiasi =) Välillä jo mietinkin, että mihinköhän katosit. Ja ei tosiaan ketään potkita täältä pellolle, vaikka ei joka päivä, viikko tai edes kuukausikaan pääsisi kirjoittamaan/lukemaan :hug: Oon ihan samoilla linjoilla kuin Mutteri, että kaikkien kokemukset ja kirjoittamiset on tasa-arvoisessa asemassa toisiinsa nähden, ja kaikkien asioita on ihan yhtä mukava minun mielestä lukea =)

Toivon kovasti, että jatketaan sitten vauvat-puolella. Ja että sielläkään ei tule kenellekään "pois potkittua" oloa. Voin kuvitella, etten minä ainakaan ehdi kovin usein siellä sitten käydä. Ne hetket, kun vauva nukkuu, menee varmaan itseltäkin lepäämiseen, ja kotitöihin aika tarkkaan ;)

Mieh Paaaaljon onnea vaan, paaaaaaljon onnea vaan... :flower:

Lotta84 Mä ajattelin ihan samalla tavalla, että en nyt kyllä rupea taas panikoimaan ja yritän olla huolestumatta, kun kuitenkin vähän liikkeitä tuntuu. Osasyynä varmaan se, kun se th viimeksi neuvolassa mulle sanoi (ei varmaankaan mitenkään pahalla, mutta ehkä vähän nolostuin) että taidan olla vähän sellainen, että huolestun turhista :ashamed: Ehkä, mutta toisaalta taas on niin himskatin vaikea tietää, että mikä on normaalia ja mikä kuuluu normaaliin raskauteen, kun on vasta ekaa kertaa raskaana. Ja eihän niitä aina voi edes verrata toisiinsa, eikä liikaa kai kannatakaan, kun toinen ja toinen raskaus voi olla kuitenkin niin erilaisia. Kai se on sitten niitä kehittyviä äidin vaistoja, kun pistää niin kovasti huolestumaan ja huolehtimaan, että onhan lapsella varmasti kaikki hyvin :/

Ja siis nythän se th eilen sanoi, että koska liikkeet on niin paljon vähentyneet, niin pitäisi mennä käyrässä käymään polilla jo eilen illalla. Ihan kuin vauva taas olisi kuullut "kehotuksen", alkoi nimittäin liikkua taas vähän reippaammin, sen verran että liikeseurantaan vaadittavat täyttyi, mutta ei tosiaan lähellekään niin paljon kuin aiemmin. Tänään olen taas seuraillut tarkkaan liikkeitä, ja kyllähän tuo on vähän eilisestä jäänyt, mutta kuitenkin enemmän olen tuntenut kuin esim. viikko sitten. Joten jatkan seurantaa, ja nyt kyllä aion sitten mennä sinne käyrään jos siltä tuntuu :\|

aurora Tervetuloa! :wave:

Mutteri :hug: Hyvällä omalla tunnolla nyt vaan =) Meillä on sitten loppuelämä aikaa näitä raskauskiloja yrittää saada pois :D Ja synnytyksen jälkeen, jos ei nyt ihan simona rotinakakkuna ym. herkkuja mätä, imettäminen ja vauvan vaunujen lykkiminen varmaan ihan kivasti auttaa siinä tehtävässä ;) Toiveajatteluako? :LOL:
Sullapa on myös kivan näköinen masu tuolla profiilissa :heart:

Ja hei, tuli noista rotinakakuista mieleen, että onko teillä kaikilla muualla päin Suomea tapana, että sukulaiset, naapurit ym. tulee rotinoille vauvan synnyttyä ja tuo jotain leivonnaisia, kakun ym.?? Vai onko se vaan täällä Itä-Suomessa käytäntönä? Tuntuu hieman jännältä nykyaikana, kun ei me ainakaan hirveesti olla tekemisissä näitten naapureitten kanssa (tässä talossa melkein kaikki muut on eläkeläisiä), että sitten melkeinpä ventovieraat ihmiset haluaa tulla meidän kotiin katsomaan meidän vauvaa :xmas: Tänään just yks yli 70-kymppinen mummeli kysyi tuossa pihalla, että "saanko kysyä että onko teille tulossa vauva?" Eipä tässä tätä masua oikein enää millään pysty peittämään :LOL: Oliskohan tuo uskonut, jos olisin sanonut että ei, mistähän niin päättelit? ;) Mutta onnitteli kovasti ja sanoi, että me sitten tullaan rotinoille. Eipä siinä mitä, tervetuloa vain, mutta toivottavasti nyt eivät ihan heti pamahda kylään kun laitokselta päästään :eek:

Ei saisi olla ilkeä, eivät varmastikaan mitään pahaa tarkoita :ashamed: mutta pakostikin tulee mieleen, että onko siinä sitäkin mukana, että halutaan nähdä esim. miten me sitä vauvaa osataan hoitaa jne... Täällä kun ollaan tooooosi tarkkoja siitä, että elämän tässä talossa pitäisi mennä niin kuin on aina mennyt. Esim. viime keväänä sain palautetta siitä, miltä meidän kukkapenkin pitäisi näyttää :x Ja minä kun olin luullut, että jokainen asukas saa itse päättää mitä kukkia haluaa kasvattaa :whistle: Asutaan siis katutasossa alimmassa kerroksessa, ja välillä tulevat ihan rohkeasti esim. järjestelemään ja lakaisemaan MEIDÄN parveketta (=kivetystä joka on suoraan tuossa takaovella) ja pöyhimään sitä kukkapenkkiä :kieh:

Ihan jo pelottaa, että miten jos meidän vauvalla on vaikka koliikki, niin onko se sitten heti niin, että eivät vain osaa hoitaa sitä vauvaa, ei pitäisi noin nuorena ryhtyä lapsen tekoon jne. jne. Kun eivät tietenkään pidä metelistä keskellä yötä, ja hiljaahan me ollaanki oltu tähän asti, mutta mietin vain että muistavatko millaista se elämä pienen vauvan kanssa voi olla, kun omista lapsistaan aikaa n. 50 vuotta, ja silloin nyt muutenkin maailman meno oli ihan toinen.


Omaa vielä sen verran, että viime yö oli taas sarjassaan niitä kinkkisimpiä :x Illalla jo supisteli taas, valvoin sitten yli kahteen, nukuin pari tuntia ja taas heräsin. Olin niin kipeä, etten edes päässyt sängystä ylös, vaikka olisi vessassa tarvinnut käydä :'( Aamulla valvoin taas monta tuntia, sitten sain vielä tunnin nukuttua 8-9 ja siinä oli mun yöunet :headwall: Liekö tullut siitä ne supistukset ja paikat äityneet entistä kipeämmiksi, että eilen tuli kai sitten käveltyä liian pitkä matka. Lisäksi istuin tunnin kirkon kovassa penkissä, kun pikkusiskon koulun kevätjuhla pidettiin siellä, ja hän niin kovasti toivoi, että tulen katsomaan :heart: Oli kyllä tosiaan tuskaa se tunti sen istumisen puoleen, kova puupenkki ja ihmisiä niin paljon ettei sopinut paljon itseään siinä oikomaan.

Mies kielsi multa tän päiväisen kävelyn iltavuoroon lähtiessään, joten nyt tyydyn sitten tekemään vaan näitä kotihommia, ja lepäämään välillä \|O Ja jokohan niitä vauvan vaatteita pitäisi alkaa pesemään, oletteko te jo kaikki muut ne laittaneet valmiiksi?


Vauvelihaave & Pikkuinen 32+5
 
Neuvolas käyty...

- Paineet 100/60
- Pissa puhdas
- Hb:tä ei mitattu kun vasta viikko sitten muistin ostaa rautalääkkeen.
- Paino -40g/viikko (tuosta vähän huomautettiin kun ei saisi paino tippua yhtään)
- Sf-mitta 26cm eli alakäyrillä mennään.

Eli kaikki ok mutta painosta tosiaan vähän tuli sanomista. En ymmärrä miten voinut paino tippua vaikka syön lähes koko ajan. :/

Rv 30+4
 
Hih, tähänhän jää koukkuun :LOL:

Joka päivä pitää käydä katsomassa mitä teille kuuluu ja parhaimmillaan kahdesti (kuten tänään) :D

Kauheesti olen hommia itselleni kasannut ajatuksella: kunhan olen äitiyslomalla niin sitten... Tosin äippälomaan vielä viikko, sairaslomaahan ei tohon ajatukseen lasketa :p Niinpä hyvillä mielin voi surffailla...

Rupesin tossa ajattelemaan, jotta jätänköhän kaikki hiukan viime tippaan kun en ole vielä mitään uuden tulokkaan eteen tehnyt. Niinpä sain aikaiseksi pestyä pari koneellista pienelle vaatteita, onpahan jotain mitä päälle laittaa jos etuajassa syntyy.
On vaan aina tullut ajateltua että ehtiihän tuota lähempänäkin.
Kesäkuun 2.viikolla tulee 36 rv:a täyteen ja sen jälkeen alkaa hillitön mattojen pesu (juuriharjan kanssa kontaten, tietty) ja mitä nyt sitten keksinkin hiukan raskaampaa tekemistä :whistle:

Tuli taas rupateltua vaan omia ajatuksia, kun en muista mitä olette kirjoittaneet (dementiaa täälläkin).
Joku kyseli mistäpäin Suomea ollaan... Satakunta kuittaa!
 
Hunajakoipi: Sama oli täälläkin, että paino oli pudonnut 200g. Sinulla lähtöpaino ilmeisesti alhaisempi ja sen takia ei saisi pudota? Itsellä ei haittaa vaikka paino vähän putoaisikin, kun vauva kuitenkin ottaa omansa :)

Tänään on supistellut hirmuisesti päivälläkin ja masu on todella kipeänä. Pitää varmaan kohta soitella äitipolille ja kysyä pitäisikö tulla käymään näytillä, kun vielä vihlookin kauheasti kohdunsuulle... :snotty:

jossu ja pirpana 32+3
 
Tänään aamulla käytiin tarkistuttamassa pojan korvat sen putkituksen jälkeen - edelleen toinen tulehtunut, eli se on sitten viides antibioottikuuri kahden kuukauden sisällä - PLÄÄH! Onneksi tulehdus nyt ei aiheuta enää kipua kun se märkä pääsee valumaan pois. Ja ONNEKSI meillä on se vakuutus!!

Miehellä näyttäs olevan joku heevatin murrosikä meneillään, tai tiedä sitten mikä lienee :/ Ihan totaalisen kypsä olen taas \|O - asiaa nyt sen enempi erittelemättä.

Mutta raskauden osalta sen sijaan tuntus menevän oikeestaan mukavammin kun pitkään aikaan =) Enhän mä oikeestaan yhtään mitään olen tehny, ihan vaan rauhassa oleskellu, joka onneks on ilmeisesti auttanu. Josko sitä sais vaikka ihan nauttiakin näistä viimeisistä mahaviikoista?

jenmo & mieh onnittelut kummallekin ikääntymisestä :flower:

vauvelihaave kiva, että vauva on kääntyny :) tuskin nyt enää änkeää itseään toisinpäin kun alkaa olemaan jo niin ahdasta kuitenkin. Kyllähän noi liikkeet usein vähenee kun tila alkaa käydä ahtaaksi (meillä näin ei viimeks tosin käyny, vaan maha sai aika kyytiä loppumetreillä kun vauva mennä mesoi siellä...), mutta tottakai sitä alkaa kuulostelemaan ja niin pitääkin.
Onpas teillä muuten kivoja naapureita :whistle: :D kun ystävällisesti siivoavat parvekkeenkin :LOL:

aiaifi meillä on kanssa ollut pidemmän aikaa tollasta "näpertelyä" tuolla vatsassa - oon miettiny, että mahtaako se vauva puuhata siellä napanuoran kanssa kun niin hassusti kutittaa

Allunmammalle vielä onnittelut talokaupoista - onhan se varmaan vähän haikeaa, mutta kiva kun varmistu nyt eikä jääny roikkumaan se asia

Tässä pari iltaa sitten poika söi iltapuuroa ja halusi sitten syliin syömään kun oli sen verran väsy. Aikansa mylläsi siinä sylissä ja kiukutteli kun sylitila alkaa olemaan jo suht ahdas. Totesi sitten lopulta, että "isin sylii" :D
Voi mun pieni kun tietäisit, että äidin sylissä tulee jatkossa olemaan vieläkin ahtaampaa kun vauva syntyy...

Meillä muuten enää kuukausi asumisaikaa tässä jäljellä - APUA, pitäskö sen muuton eteen alkaa tehdä jotain... :ashamed:

Ninniliina &Tiitiäinen rv32+1
 
Ninniliina Juuh, varsinkin kun siinä ei edes ole mitään siivottavaa :LOL: Noh, onhan se tietty hyvä kun lakasevat, ehkä siinä sitten pari puusta lentänyttä lehteä oli tai jotain, ja harja nojasi väärään seinään, kun sen paikan ne oli kans käyneet muuttamassa. ei ehdi aina NIIN tarkkaan päivittäin vahtia, vaikka usein lakasenkin :D

aurinkoiselle unohtui viimeksi vastata, että täällä mennään akselilla Juva (asun) - Rantasalmi (kirjoilla, siellä siis neuvolat ja Savonlinnan ks on synnäri, Juva kuuluu Mikkelin ks:n piiriin). Ja Etelä-Savoa tämä siis on :wave:
 
*Dementiaa täälläkin että jos jokin "kerho" laitetana psytyyn niin eka oon mukana....

*Meillä Herne yrittää aika ajoin päästä vatsan läpi ulos.. Ei muuten tykkää yhtään kun työnnän takaisin päin

*Kohdun suuta sieltä sisältäpäin kutittelee, välillä tuntuu tosi häijyltä

*tänään sain sit vihdoin ja viimien aikaseks maksaa Herneen vakuutuksen...

*Uusille tervetuloa mukaan

*"ikälisiä" saaneille :flower: ja onnittelut, liityn itse mukaan joukkoon lauantaina kun tulee 29 täytyeen...

*Hitsi että voi ihmistä ummettaa... hyviä vinkeejä otetaan vastaan, nyt jo käytössä rusinat ja vauvojen luumusose, kuidut ja vesi... Mitä viel....

*Maanantaina olis sit se kontrolli äippäpolilla vauvan kasvusta ja asennosta

*Isäntä menee yöksi töihin jamullakin alkaa siis yö-vuorot kun esikko tulee viereen nukkumaan, on aikasta levoton nukkuja.... Ja jo hieman kauhistuttaa että koka mahaan monottaa...

*Täällä menossa yksiö bileet... Sukupuolen aion varmistaa tai varmistuttaa maanantaina, jos sit vaikka antais mummulle vihiä ja miksei muillekkin. Oon kuitenkin tähän asti saanut pidettyä suuni kiinni

*Oliskohan tässä nyt taas yheks kerraks juttua, ai niin Porvoosta kirjoittelen

*Tä&Herne 33+3
 
JoannaH pikaiseen
Siis siitä meiän ultrakuvasta... päähän siinä on sivuprofiilissa, ja käsi on kasvojen edessä, luultavasti peukku on suussa! =) Miten se oli niin epäselvä... :ashamed:
 
johantero Muistinko nickin edes oikein? Heh... *dementtia* Joo lähtö painoon nähden ei saisi paino pudota... Ekana th vähän huomautti et painoa saisi jo alkaa tulee enemmän ja nyt sit sekin hassu mitä tullut niin tippumaan päin. Samoin kävi kakkosta odottaes et paino alkoi tippuu vaikkei olisi saanut. :\|
 
toistamiseen äidiksi hyvä apu ummetukseen on vesimeloni! sitä kun syö ison palasen, niin kyllä masu toimii... itsellä ei nuo kuidut ja luumusoseet auttaneet, mutta kun vesimelonia söi reilun palasen niin lähti vatsa taas toimimaan :)

jossu
 
Apu-va! Mä taisin just revetä. :LOL:

Tänään oli aamulla nla ja kaikki ok. Ei mitään mullistavia uutisia.
Nooh.. tossa kasin jälkeen lähdettiin miehen kanssa käymään uudessa kämpässä laittaa jääkaappi päälle jne, niin ei enää mennytkään yhtäkkiä takki kiinni :eek: Se sama pahainen takki, joka aamulla vielä meni hyvin.
Paljon lohdutti, kun mieskin tuossa just kesken pakkauspuuhien totes et maha on isompi. Iiiks!!! :whistle:

Supistellut tässä koko ajan pitkin päivää, johtuneeko sitten tästä pakkailusta ja mahan repeämisestä sitten. Jäbäkin oikein tunkee mahasta läpi innoissaan.. julmaa :p Mutta nyt taitaa mun osalta tulla moikat joksikin aikaa, tässä vikoja pakkaillaan ja aamupäivästä alkaa muutto.

Voikaa hyvin!! :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:17 aurinkoinen81 kirjoitti:
Sattuisko tätä ketjua muuten lukemaan kukaan joka omistaisi jo vuoden 2004 pakkauksen ja sellainen joka olis ottamassa tuon uuden pakkauksen mut ei niin tykkää väreistä? Uudesta pakkauksesta haluisin ostaa 2 vaatetta ja tuosta 2004 pakkauksesta kyselisin vaatteiden kokoja. Jos joku omistaa jommankumman niin olisin kiitollinen avusta. Lähinnä riittää nuo 2004 pakkauksen koot. Olipa hankalasti selitetty.
Täältä löytyy v. 2004 pakkaus. Mitä siis tarkalleen ottaen halusit siitä tietää?

Pauline 33+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:09 Vauvelihaave kirjoitti:
Ja hei, tuli noista rotinakakuista mieleen, että onko teillä kaikilla muualla päin Suomea tapana, että sukulaiset, naapurit ym. tulee rotinoille vauvan synnyttyä ja tuo jotain leivonnaisia, kakun ym.?? Vai onko se vaan täällä Itä-Suomessa käytäntönä? Tuntuu hieman jännältä nykyaikana, kun ei me ainakaan hirveesti olla tekemisissä näitten naapureitten kanssa (tässä talossa melkein kaikki muut on eläkeläisiä), että sitten melkeinpä ventovieraat ihmiset haluaa tulla meidän kotiin katsomaan meidän vauvaa :xmas: Tänään just yks yli 70-kymppinen mummeli kysyi tuossa pihalla, että "saanko kysyä että onko teille tulossa vauva?" Eipä tässä tätä masua oikein enää millään pysty peittämään :LOL: Oliskohan tuo uskonut, jos olisin sanonut että ei, mistähän niin päättelit? ;) Mutta onnitteli kovasti ja sanoi, että me sitten tullaan rotinoille. Eipä siinä mitä, tervetuloa vain, mutta toivottavasti nyt eivät ihan heti pamahda kylään kun laitokselta päästään :eek:

Vauvelihaave & Pikkuinen 32+5
Huonosti on rotinat ainakin täällä Hämeessä tiedossa! Ei kukaan ventovieras tule ovelle mitään tuomaan (hyvä sinänsä, muutenkin vieraita kävi riittävästi vauvan syntymän jälkeen) ja harva sukulainen/kaverikaan meille tuli pullien kanssa. Itse kyllä tuota tapaa noudatan, jos menen uutta vauvaa katsomaan.

Pauline 33+2
 
Olittepas taas kirjoitelleet m uutaman päivän aikana!!!

Aurinkoinen81 On kiva kuulla sustekin pitkästä aikaa. Austellaan melko lähekkäin (muistaakseni), tääkin mamma Keski-Suomesta läheltä Jyväskylää... Niin ja jaksamisia teille ramontin kanssa. Ei ole mukavia tuommoiset ylätykset....

Onnitteluja sitten olisi tulossa: Mieh, sulle hieman myöhästyneenä, Jenmolle vähän enemmän myöhässä ja Toistamiseen äidiksi, sulle etukäteisonnittelut huomisen johdosta! :flower: :flower: :flower:

Aurora tervetuloa joukkoon!!!

CotHaille paljon voimia ja tsemppiä muuttoon! Älä sitten rehki liikaa tai nostele mitään raskasta.

Ja oli kiva lukea et muillakin on semmoista raskausajan dementiaa liikkeellä. Mulla on ollu mitä kummempia juttuja... Yleisin on se et unohan puolillaan olevan kahvimukin jonnekin esim. kirjahyllyyn... Enkä oikein osaa enää puhuakaan kunnolla...

Eilen tuli sitten siivottua koko kämppä ja kyllä tänään on huomannu. On paikat kipeet ja kunnolla ei pysty kävelämäänkään... :( :( Joten tästä sain päässäni lopputuloksen et meillä ei enää siivota!!! :LOL:

Ja ostin eilen sit kukkiakin pihalle, mutta ei viitsi mennä istuttamaan niitä kun tuota märkää nentettä tulee taivaalta. Kun loppuis toi sade niin sit pihalle raittiiseen ilmaan!!! Olis allergisenkin helppo hengittää! :D

Ovat kuulemma ruvenneet jakamaan uutta pakkausta vihdoin ja viimein. Tuliskohan se sit mullekin, kun tällä viikolla vasta laitoin paprut kelaan. Saa nähä...

Mä ja nirppu 30+6
 
Joku kyseli siitä kotihoidon tuesta. Kyllä se minulla ainakin loppui automaattisesti, eli en muistanut ilmoitella, mutta äitiyspäivärahapäätöksen jälkeen tuli kirje kotihoidontuen loppumisesta, eli olivat kyllä hoitaneet itse.
 

Yhteistyössä